Mooi @Het_Parool artikel over onze kandidatenlijst presentatie gisteren. Met @Matthijs85 en lijsttrekker Bob Sikkema pic.twitter.com/wd5Czkzza6
— Ancilla Tilia (@ncilla) February 13, 2014
Hier, dit topic. Ze zal onder haar eigen account vragen gaan beantwoorden die hier zijn gesteldquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Nee Arjan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:45 schreef arjan1112 het volgende:
Als ik op jou stem wordt dan het rookverbod afgeschaft ?
quote:Death makes angels of us all
And gives us wings
Where we had shoulders
Smooth as raven's claws
Concreet niet veel, denk dat ze streven om hun stem te laten horen wat betreft privacy en hierdoor meer bewustwording te creeëren bij de marktpartijen die de gegevens registreren en in handen krijgen. De bevolking zelf lijkt het in Nederland iig. niet heel erg veel te boeien, denk dat de voordelen over het algemeen (en van bijv. de OV-chipkaart) hiervoor te groot zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 02:41 schreef remlof het volgende:
Wat denkt de Piratenpartij te kunnen verbeteren aan de privacy van Amsterdamse burgers?
Heay ! We hebben het over een geuzennaam hehquote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:24 schreef Typisch het volgende:
Wanneer gaat de Piraten Partij eens een serieuze naam nemen? En is daar überhaupt wel eens serieus over gesproken?
Met Piraten Partij als naam word je natuurlijk nooit serieus genomen in de politiek.
hahahohoho serieus genomen
o dit is nog helemaal niet van start gegaan en dan ben ik er niet
quote dezen vraag aub een paar keer tegen die tijd
bedankt
Dat gaat ze een leuke vraag vinden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:14 schreef johannes_vermeer het volgende:
Word je de nieuwe Viktoria Koblenko?
Alleen heeft de Libertarische Partij een blind oog voor privacyschending vanuit de bedrijven.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 04:17 schreef heiden6 het volgende:
Het is fijn dat er naast de Libertarische Partij nog een andere partij is die zich inzet voor privacy. En Ancilla is tof.
Troll je nu, of...?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:16 schreef Wootism het volgende:
Sorry hoor, maar dat gezever over privacy komt echt mijn neus uit....
Hoezo zijn die 'facial recognition camera's' inbreuk op je privacy? En hoezo is de OV-chipkaart ook inbreuk op je privacy?
Nope, leg mij maar eens uit waarom dat inbreuk maakt op jouw privacy.quote:
Ja, leuk. Maar de gemiddelde 50+er moet alleen maar lachen om deze naam denk ik zo. Is niet iets wat je wil als politieke partij volgens mij.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:23 schreef shazaam het volgende:
[..]
Heay ! We hebben het over een geuzennaam heh![]()
Niet alleen bestaat de Piratenpartij buiten Nederland ook als Pirateparty of de andere locale vormen maar is het wat Nederland betreft natuurlijk ook een ge-ni-ale knipoog naar de Nederlandse piraten die geholpen hebben ons van het juk van de Spanjaarden te bevrijden.
Zonder de geuzen in de 80 jarige oorlog hadden wij nu in ieder geval geen Nederland gehad!
We selecteren een aantal vragen van tevoren dus je hoeft er niet per se bij te zijn zondagquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:40 schreef Pokkelmans het volgende:
En behoort dit nu tot Ancilla's huiswerk, of moet ik zondag nog een keertje mijn vraag stellen als ik een leuk antwoord wil?
Jullie willen als Piraten partij dat de overheid gevoelige informatie laat zien aan haar burgers als hij zich van een fout is bewust geraakt? Als deze fout te maken heeft met een persoon, schendt je dan ook niet meteen zijn privacy? Jullie willen een transparante overheid, wat in mijn ogen alleen gebeurt in een sprookjes wereld, maar goed dat terzijde.quote:Overheid open en inzichtelijk maken.
E-democracy als instrument om de bevolking inspraak te geven in het politieke proces.
Directe inspraak als einddoel.
Transparantie legt corruptie bloot; de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) moet vanzelfsprekend worden.
Zieltjes winnen voor de landelijke verkiezingen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:46 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Waarom doet de piratenpartij nu met de gemeenteraadsverkiezingen mee? Het is een one-issue-partij die niet op gemeentelijk niveau thuishoort.
Ja, dat was ook mijn idee, maar moet dat ten koste van de gemeentelijke politiek?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:47 schreef Bartcoah het volgende:
[..]
Zieltjes winnen voor de landelijke verkiezingen?
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:16 schreef Wootism het volgende:
Sorry hoor, maar dat gezever over privacy komt echt mijn neus uit....
Hoezo zijn die 'facial recognition camera's' inbreuk op je privacy? En hoezo is de OV-chipkaart ook inbreuk op je privacy?
Ik kan het niet anders dan eens met je zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:57 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja, dat was ook mijn idee, maar moet dat ten koste van de gemeentelijke politiek?
Sorry, maar dan is deze politieke partij gewoon niet capabel. Je denkt? waarom niet?
1. Haar punten(aldus het filmpje) zijn alleen op landelijk niveau oplosbaar en niet op gemeentelijk niveau. Als je de privacyproblemen wilt oplossen, moet je dat landelijk doen. Daar zit de wetgever en die kunnen de regels maken of breken. De gemeente kan alleen maar regels " aanvullen".
2. Ik zei net al, je kan dit alleen maar landelijk oplossen. Hun standpunten lossen de problemen in bijv Amsterdam niet op. De grotere problemen blijven bestaan.
Als je aan de gemeenteraadsverkiezingen mee doet, moet je voor de mensen zijn maar deze partij zit alleen maar voor hun eigen belang. Ik hoop dat deze partij geen enkele zetel krijgt.
Je wilt zeggen dat de andere partijen helemaal voor de belang voor de burger zitten?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:57 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Als je aan de gemeenteraadsverkiezingen mee doet, moet je voor de mensen zijn maar deze partij zit alleen maar voor hun eigen belang.
Ja, dat klopt maar ik woon niet in Amsterdam.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:02 schreef Bartcoah het volgende:
[..]
Ik kan het niet anders dan eens met je zijn.
Het komt mee op mij over als een zaadje planten, laat de mensen hierover nadenken. Kom hier een 1.5 maand op terug voor de landelijke verkiezingen. Je zal meteen wat meer zieltjes hebben gewonnen.
Geen partijen, maar er zijn gelukkig nog wel mensen die de burgerbelangen willen behartigen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:03 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat de andere partijen helemaal voor de belang voor de burger zitten?
Ik zat te denken aan een naam als Partij Voor de Vrijheid. (slaat het wel een beetje op), maar die naam+afkorting is al een beetje heel erg bevuilt door een gebleekte indoquote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:24 schreef Typisch het volgende:
Wanneer gaat de Piraten Partij eens een serieuze naam nemen? En is daar überhaupt wel eens serieus over gesproken?
Partij van de Privacy.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:07 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan een naam als Partij Voor de Vrijheid. (slaat het wel een beetje op), maar die naam+afkorting is al een beetje heel erg bevuilt door een gebleekte indo
Maar inderdaad, PiratenPartij klinkt leuk om naam te maken, maar niet politiek genoeg.
Partij 1, i.v.m. één issue partij.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:14 schreef Typisch het volgende:
[..]
Partij van de Privacy.
Opgelost, slotje.
Gordon ook echt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:27 schreef superniger het volgende:
Hoi, zullen we samen een lijntje nemen?
Je hebt wel mooie foto's online staan.![]()
Alsnog had ze dat beter niet kunnen zeggen, dat terzijde lijkt het mij heel erg moeilijk om niet uit je slof te schieten tegen een parasiet wat Gorden heet. Ook een parasiet zoals Gordon heeft nou eenmaal recht op privacy, terwijl hem dat zelf niet eens uitmaakt of hij nou privacy heeft of niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gordon ook echt.
Typisch van RTL dat ze zo'n randdebiel in een serieuze discussie moeten laten mengen. Maar goed, RTL. Pure sensatie. Dat je met Gordon geen goed inhoudelijk debat krijgt boeit RTL niet.
Blijkbaar dus wel. Men roept altijd 'ik heb niks te verbergen' tot men plots beseft, godverdorie, dat heb ik wel degelijkquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:54 schreef Bartcoah het volgende:
[..]
Alsnog had ze dat beter niet kunnen zeggen, dat terzijde lijkt het mij heel erg moeilijk om niet uit je slof te schieten tegen een parasiet wat Gorden heet. Ook een parasiet zoals Gordon heeft nou eenmaal recht op privacy, terwijl hem dat zelf niet eens uitmaakt of hij nou privacy heeft of niet.
Mensen zoals Gordon moeten tegen zichzelf beschermt worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Blijkbaar dus wel. Men roept altijd 'ik heb niks te verbergen' tot men plots beseft, godverdorie, dat heb ik wel degelijk
quote:Retweeted by Ancilla Tilia / Frank @FrankAlserda · 32m
In #nrc : @ncilla (op.3) overweegt toch in de raad te gaan voor @PP_amsterdam wanneer ze meer voorkeursstemmen krijgt dan beschikbare zetels
Leg mij maar eens uit waarom dat inbreuk maakt op jouw privacy?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:00 schreef Zaktabak het volgende:
[..]![]()
Serieus? Denk dat het erg genoeg is dat de overheid, maar ook multinational bedrijven ALLES van je weten, bij het simpelste gebruik. Tuurlijk kan je die laatste niet gebruiken, maar ja. Je "moet" er wel in mee. De overheid kan je niet negeren.
Dat al die gegevens worden doorverkocht naar bedrijven die daar leuke dingentjes mee kunnen doen, zonder dat je baas bent over JOUW EIGEN gegevens. Je bent als het ware niet meer de baas over je eigen identiteit want al die grote multinational bedrijven en overheden hebben inzicht op jouw gegevens. Die zelfs weer doorverkocht worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:18 schreef Wootism het volgende:
[..]
Leg mij maar eens uit waarom dat inbreuk maakt op jouw privacy?
Vroeg dat net ook al aan die andere gast, maar daar heb ik ook geen antwoord op gekregen...
Iedereen roept maar dat het allemaal zo erg is met die privacy dit en dat, maar niemand kan mij fatsoenlijk uitleggen waarom het zo verschrikkelijk is.
Prachtig mooi allemaal, maar wat voor 'dingetjes' kunnen ze daar precies mee doen dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:22 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Dat al die gegevens worden doorverkocht naar bedrijven die daar leuke dingentjes mee kunnen doen, zonder dat je baas bent over JOUW EIGEN gegevens. Je bent als het ware niet meer de baas over je eigen identiteit want al die grote multinational bedrijven en overheden hebben inzicht op jouw gegevens. Die zelfs weer doorverkocht worden.
Waarom? Zodat jij "gericht" reclame en andere meuk krijgt, omdat? Omdat die grote multinational bedrijven (zoals dus Facebook en Google), overheden en derde partijen lekker met jouw gegevens aan het ronselen zijn, die geld willen verdienen aan, nogmaals, JOUW EIGEN gegevens.
Ik heb heel haar collectie in zipjes nuquote:
Ik vraag me af hoelang ze het uit houdt hier morgenquote:Op zondag 16 maart 2014 00:06 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Ik heb heel haar collectie in zipjes nu
Via torrents... Zal ze vast niet erg vinden aangezien ze bij de Piratenpartij zit
De enige relevante vraag die ik tot dusverre heb gezien in dit topic.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:45 schreef arjan1112 het volgende:
twitter:Piratenpartij twitterde op zondag 16-03-2014 om 15:30:46Vanavond discussieert @ncilla , kandidaat voor @PP_amsterdam mee in het speciale topic op #FOK http://t.co/Upw1kjCkx2 #GR2014 #piratenpartij reageer retweet
Heb er zin in.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:55 schreef superworm het volgende:
twitter:Piratenpartij twitterde op zondag 16-03-2014 om 15:30:46Vanavond discussieert @ncilla , kandidaat voor @PP_amsterdam mee in het speciale topic op #FOK http://t.co/Upw1kjCkx2 #GR2014 #piratenpartij reageer retweet
beter is nog om de rookwet uit 1985 en alle opvolgende veranderingen in die wet, in te trekkenquote:Op zondag 16 maart 2014 10:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De enige relevante vraag die ik tot dusverre heb gezien in dit topic.
Aub niet aankomen met dat mieterige gedoe over kleine café's, maar gewoon compleet terugdraaien naar de situatie van voor 2004.
Zo niet, dan zal ook de PP mijn stem niet krijgen.
twitter:PP038 twitterde op zondag 16-03-2014 om 15:56:34Gemeente, stop ons te wantrouwen. Wij willen pas als een crimineel behandeld worden als we een misdaad begaan hebben http://t.co/k6HjlAEJ1C reageer retweet
Dit dus. Ik heb nog nooit last gehad van de multinationals die mijn gegevens hebben bijvoorbeeld. En als er rechts in mijn computerbeeldscherm een advertentie staat die naar mij gericht is vind ik daar niks ergs aan. Dat facebook mee krijgt wat voor muziek ik luister interesseert me ook niks. Zo lang er maar geen surveillance camera in mijn eigen huis komt te staan vind ik het primaquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:41 schreef Wootism het volgende:
[..]
Prachtig mooi allemaal, maar wat voor 'dingetjes' kunnen ze daar precies mee doen dan?
Die zogenaamde reclame die je noemt heb ik bijvoorbeeld nog nooit gehad...
Met beelden die van mij gemaakt worden door beveiligingscamera's o.i.d. wordt sowieso niks gedaan aangezien ik geen spannende crimineel ben. Dat ze mijn routes volgen met die OV-chipkaart vind ik ook prima, laat ze die informatie maar lekker doorverkopen.... zou alleen niet weten wie geïnteresseerd is in mijn reisinformatie...
Is er nou serieus niemand die het even hard kan maken waarom ik mij zo zorgen zou moeten maken om mijn privacy?
Iedereen loopt erover te zeuren, maar niemand ondervind daadwerkelijk last van al die privacyschending....
Sssshhhttquote:
Volgens Fred Teeven worden jullie gewoon als verdachte behandeld hoor.quote:Op zondag 16 maart 2014 17:20 schreef superworm het volgende:
Mooie poster van PP Zwolle op Twitter gevonden.twitter:PP038 twitterde op zondag 16-03-2014 om 15:56:34Gemeente, stop ons te wantrouwen. Wij willen pas als een crimineel behandeld worden als we een misdaad begaan hebben http://t.co/k6HjlAEJ1C reageer retweet
Voor haar zou je wel naar Somalië willen gaan om als een piraat te werken hequote:
Arrr matey, shiver me timbers.quote:Op zondag 16 maart 2014 17:42 schreef siddha het volgende:
[..]
Voor haar zou je wel naar Somalië willen gaan om als een piraat te werken he
Nu nog een baard en een geamputeerde voet, oh ja en een papegaaiquote:
quote:Op zondag 16 maart 2014 17:48 schreef siddha het volgende:
[..]
Nu nog een baard en een geamputeerde voet, oh ja en een papegaai
Brandley Womanning?quote:Op zondag 16 maart 2014 18:54 schreef siddha het volgende:
Is Bradley Manning nu geen vrouw geworden?
Dank je wel voor de uitnodigingquote:Op zondag 16 maart 2014 18:51 schreef superworm het volgende:
Welkom op FOK!, Ancilla!
Je Twitter doet vermoeden dat deze laatste dagen voor de verkiezingen erg hectisch zijn als aspirant-gemeenteraadslid voor de Piratenpartij-Amsterdam. Ten eerste willen we je daarom nogmaals hartelijk bedanken voor de tijd die je voor deze livechat neemt.
Je gaf aan zelf het topic al doorgelezen te hebben en dat je de (eerder of vanaf nu gestelde) vragen die je wilt en kunt beantwoorden, gaat quoten en van repliek zult voorzien tot rond 20.30 uur.
We wensen je veel succes, wijsheid en vooral plezier hier op FOK!, maar ook de komende dagen en wellicht binnenkort in de gemeenteraad van onze hoofdstad.
Rest ons niets anders te zeggen dan: 'game on!'
[ afbeelding ]
Ze wilde wel een echte vrouwelijke naam maar ik weet nu niet meer watquote:
Dat klopt inderdaad, het is nu officieel Chelsea Manning. Helaas heeft de Piratenpartij vooralsnog een beperkt budget en kunnen we de eerder geprinte stickers niet zomaar weggooien. Ik denk dat de meeste mensen wel snappen over wie we het hebben (zeker omdat ze eerder als whistleblower als een hij in het nieuws was) en dat we het zonder disrespect bedoelen.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:54 schreef siddha het volgende:
Is Bradley Manning nu geen vrouw geworden?
Hoi Ancilla,quote:Op zondag 16 maart 2014 18:55 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Dank je wel voor de uitnodigingIk weet dat er veel vragen zijn rondom de Piratenpartij en ook mijn deelname als kandidaat-raadslid, dus ben blij dat ik de gelegenheid krijg deze te beantwoorden, ook voor degene die mij niet op twitter volgen.
Let the games begin!
zij zijn helden voor mij dat in elk geval, al ben ik niet zo van de piraten partijquote:Op zondag 16 maart 2014 18:57 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, het is nu officieel Chelsea Manning. Helaas heeft de Piratenpartij vooralsnog een beperkt budget en kunnen we de eerder geprinte stickers niet zomaar weggooien. Ik denk dat de meeste mensen wel snappen over wie we het hebben (zeker omdat ze eerder als whistleblower als een hij in het nieuws was) en dat we het zonder disrespect bedoelen.
die doet niet eens mee op naam van piraten partij, nieuws niet gelezen?quote:Op zondag 16 maart 2014 18:59 schreef roodkapske het volgende:
Manning en Snowden zijn gewoon smerige verraders, Assange is een ander verhaal.
Wil je daarmee geassocieerd worden ? En dan die pannekoek die namens de Piratenpartij hier in Nijmegen meedoet, erwin de waxinelichtgooier ! Die is echt zo gek als een deur en doet jullie partij zéker geen goed.
Die waxine gooier is wel erg maar die drie hebben toch hetzelfde gedaan namelijk geheime documenten on line gebracht?quote:Op zondag 16 maart 2014 18:59 schreef roodkapske het volgende:
Manning en Snowden zijn gewoon smerige verraders, Assange is een ander verhaal.
Wil je daarmee geassocieerd worden ? En dan die pannekoek die namens de Piratenpartij hier in Nijmegen meedoet, erwin de waxinelichtgooier ! Die is echt zo gek als een deur en doet jullie partij zéker geen goed.
Barcelona - Osasuna is met 7-0 geëindigd.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:00 schreef Pokkelmans het volgende:
Geachte mevrouw Tilia,
Hoewel u ongetwijfeld staat te popelen om mijn vraag (zie eerder in dit topic) te beantwoorden, dien ik eerst als ware proleet met blikbier de samenvattingen van foeballe te gaan bekijken. Desondanks waardeer ik het initiatief en de moeite die u hier in investeert.
Hoogachtend,
Pokkelmans
Ik heb hier de lijst voor me liggen, en hij staat er gewoon op namens de Piratenpartij !quote:Op zondag 16 maart 2014 19:00 schreef spoorrails het volgende:
[..]
die doet niet eens mee op naam van piraten partij, nieuws niet gelezen?
http://www.piratenpartij.nl/afdeling/nijmegen
lees de linkquote:Op zondag 16 maart 2014 19:02 schreef roodkapske het volgende:
[..]
Ik heb hier de lijst voor me liggen, en hij staat er gewoon op namens de Piratenpartij !
ze heeft niets te verbergen iigquote:Op zondag 16 maart 2014 19:01 schreef BasOne het volgende:
Welkom op dit forum Ancillia ^_^
Ben je niet bang dat je modellenwerk (Wat ik hoop je nog steeds doet) je politieke carriere in de weg staat
En waar maak je jezelf echt hard voor?
Ik heb het gezien, maar de lijsten zijn al lang gedrukt, dat kan nu niet meer gewijzigd worden. Verder stond in de krant dat iedere stem op hem een weggegooide is, omdat hij geen adres in Nijmegen heeft, en dat is een voorwaarde voor een raadslid.quote:
Dit gaat via liquid democracy he.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:04 schreef Rivalo het volgende:
Is de piratenpartij in de toekomst ook van plan zich meer te mengen in de populaire debatten naast privacy/internetvrijheid, en zo ja, wat voor kleur kunnen wij dan verwachten?
Ze heeft ook niets om zich voor te schamen.quote:
quote:Op zondag 16 maart 2014 18:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Waarom is de OV-chipkaart een inbreuk op iemands privacy rechten?
Op dit moment is het geheel geen sprake van landelijke verkiezingen. Dit is het jaar van Snowden, dus bij uitstek een goed jaar om ons wat beter te profileren, als je het mij vraagt. Binnenkort komen wel de Europarlementsverkiezingen eraan, en daar doen we ook aan mee. Ik denk dat het juist nu belangrijk is dat we op alle levels en kringen politieke vertegenwoordiging hebben.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:49 schreef MouzurX het volgende:
Waarom doet zij niet landelijk mee?
Zou veel beter zijn voor de PP
Het is een inbreuk op iemands grondrecht om onbespied door het leven te gaan. Onder andere door verplichte geregistreerde OV_chipkaart, (die in tegenstelling tot wat door de openbaar vervoersbedrijven geroepen wordt, niet anoniem opgeladen kan worden, en dus geregistreerd is) kan men zich niet meer anoniem verplaatsen, ontmoeten en organiseren.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Waarom is de OV-chipkaart een inbreuk op iemands privacy rechten?
baasquote:Op zondag 16 maart 2014 19:10 schreef TwenteFC het volgende:
Hier op FOK! is het voor moderators en administrators mogelijk om privéberichten in te zien, wat vind jij ervan dat dit zomaar mogelijk is?
Omdat we nu echt nerds nodig hebben in de politiek! Ons leven is teveel aan het digitaliseren om zo weinig mensen in de politiek te hebben die snappen waar het over gaat.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:54 schreef timmmmm het volgende:
Waarom heb je voor de PiratenPartij gekozen. mevrouw Tilia
Huh? Je kan toch gewoon een anonieme ov-chip kaart kopen. Dat je hem niet anoniem kan opladen omdat je een pinpas nodig hebt is misschien zo maar dat is met al het pinverkeer of dat nu voor de ov-kaart is of in de supermarkt.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:07 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Het is een inbreuk op iemands grondrecht om onbespied door het leven te gaan. Onder andere door verplichte geregistreerde OV_chipkaart, (die in tegenstelling tot wat door de openbaar vervoersbedrijven geroepen wordt, niet anoniem opgeladen kan worden, en dus geregistreerd is) kan men zich niet meer anoniem verplaatsen, ontmoeten en organiseren.
Op dit moment is het nog zo dat je een papieren kaartje kunt kopen, maar dan ben je wel een flink stuk duurder uit. Op deze manier wordt het dus duurder gemaakt wanneer je onbespied je levenswandel wilt afleggen. Dit dus terwijl het om een basisrecht gaat. Je kunt er ook aan denken dat dit waardevolle informatie is voor adverteerders, en dat je data doorverkocht kan worden aan derden, waar je wellicht helemaal niet op zit te wachten. Houdt er ook rekening mee dat er in de meeste OV inmiddels gezichtsherkenningscamera's hangen.
Wordt je data doorverkocht aan derden door de NS? Weegt jouw relaas op tegen de verhoogde veiligheid (bijvoorbeeld door de poortjes die dicht gaan), snelheid en efficientie die de OVchipkaart met zich meebrengt?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:07 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Het is een inbreuk op iemands grondrecht om onbespied door het leven te gaan. Onder andere door verplichte geregistreerde OV_chipkaart, (die in tegenstelling tot wat door de openbaar vervoersbedrijven geroepen wordt, niet anoniem opgeladen kan worden, en dus geregistreerd is) kan men zich niet meer anoniem verplaatsen, ontmoeten en organiseren.
Op dit moment is het nog zo dat je een papieren kaartje kunt kopen, maar dan ben je wel een flink stuk duurder uit. Op deze manier wordt het dus duurder gemaakt wanneer je onbespied je levenswandel wilt afleggen. Dit dus terwijl het om een basisrecht gaat. Je kunt er ook aan denken dat dit waardevolle informatie is voor adverteerders, en dat je data doorverkocht kan worden aan derden, waar je wellicht helemaal niet op zit te wachten. Houdt er ook rekening mee dat er in de meeste OV inmiddels gezichtsherkenningscamera's hangen.
Dat kan niet hoor.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:10 schreef TwenteFC het volgende:
Hier op FOK! is het voor moderators en administrators mogelijk om privéberichten in te zien, wat vind jij ervan dat dit zomaar mogelijk is?
Maar als student krijg je geen gratis reizen met een anonieme.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:11 schreef Tem het volgende:
[..]
Huh? Je kan toch gewoon een anonieme ov-chip kaart kopen. Dat je hem niet anoniem kan opladen omdat je een pinpas nodig hebt is misschien zo maar dat is met al het pinverkeer of dat nu voor de ov-kaart is of in de supermarkt.
Je kan niet alles hebbenquote:Op zondag 16 maart 2014 19:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar als student krijg je geen gratis reizen met een anonieme.
quote:Op zondag 16 maart 2014 19:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Waar ligt, wat de Piraten Partij betreft, de grens tussen privacy en veiligheid? We kennen allemaal de welbekende quote van Benjamin Franklin, maar bij sommige zaken is een inbreuk van privacy toch nodig om de veiligheid in ieder geval te vergroten. Denk aan controles op het vliegveld e.d. Dus wat kan wel en wat kan absoluut niet, en hoe wordt dat onderscheid gemaakt?
dat lijkt me nogal logisch, er moet toch gecheckt kunnen worden of degene die met die kaart reist er wel recht op heeft !quote:Op zondag 16 maart 2014 19:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar als student krijg je geen gratis reizen met een anonieme.
Hoewel het TTIP verdrag meer een Europese/internationale kwestie is, maken we hier ons binnen de Piratenpartij ontzettende zorgen over. Wanneer we verkozen worden voor het Europarlement gaan we hier zeker kritische vragen over stellen. Ik ben het helemaal met je eens dat we hier veels te weinig over horen terwijl het zo'n belangrijke kwestie is. Er staat nogal wat op het spel.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:09 schreef Soulblighter het volgende:
Hey Ancilla Tilla,
Ik heb slechts twee vragen. Je hoort er relatief weinig over, maar ik vroeg mij af wat je mening is van het TTIP verdrag?
Mijn tweede vraag is dichter bij huis. Als je gekozen wordt, blijf je dan te zien in Betweters of moeten Hugo en Koert zich zorgen maken?
Daarnaast wens ik je succes en hoop ik dat je veel stemmen gaat binnen halen en wie weet zien we je ooit nog terug in de landelijke politiek.
MvG,
Patrick
Maar dat hebben moderators niet op Fok!quote:Op zondag 16 maart 2014 19:14 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als je database toegang hebt kan alles
En of je je kaart nou met je pinpas oplaadt, of je koopt een kaartje met je pinpasquote:Op zondag 16 maart 2014 19:11 schreef Tem het volgende:
[..]
Huh? Je kan toch gewoon een anonieme ov-chip kaart kopen. Dat je hem niet anoniem kan opladen omdat je een pinpas nodig hebt is misschien zo maar dat is met al het pinverkeer of dat nu voor de ov-kaart is of in de supermarkt.
Admins wel, daar ging het toch ook om?quote:
quote:Op zondag 16 maart 2014 19:10 schreef TwenteFC het volgende:
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:13 schreef Danny het volgende:
[..]
PM's zomaar lezen kan niet, want ze worden versleuteld opgeslagen en er is geen standaard beschikbare tool om dat te omzeilen. Die wordt - als het noodzakelijk is - gescript en na gebruik weer gewist. Lezen van PM's is zover ik me kan herinneren één keer voorgekomen, toen ik te horen kreeg dat mensen bezig waren een complete kopie van FOK! inclusief alle inhoud online te zetten. Uit de pm's bleek dat toen ook het geval te zijn.
DM's inlezen kan in principe wél overigens (admins), maar ook dat gaat met een omweggetje. Die zijn dus in dat opzicht 'minder privé' dan PM's. Ook die worden echter niet zomaar gelezen (want we hebben wel wat beters te doen)
Maar zoals in de voorwaarden ook al staat (en op de pm pagina); ja, in principe kan het.
pm pagina onder het veld waar je je bericht intikt:
[..]
En verder de Algemene voorwaarden die zarGon al noemde.
Classificeer jij jezelf als nerd?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:11 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Omdat we nu echt nerds nodig hebben in de politiek! Ons leven is teveel aan het digitaliseren om zo weinig mensen in de politiek te hebben die snappen waar het over gaat.
Daarbij zet de Piratenpartij zich als geen ander in voor het recht op privacy, iets wat de laatste paar jaar steeds meer onder vuur is komen te liggen. Juist nu is het ontzettend belangrijk dat we een partij hebben die een vuist maakt tegen de grote invloedrijke bedrijven en overheden die het voorzien hebben op onze big data en de winst die hiermee gemaakt kan worden.
Exact, alleen kan je dan niet de gehele trip tracen.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En of je je kaart nou met je pinpas oplaadt, of je koopt een kaartje met je pinpas
Daar heb ik eerder uitgebreid over geschreven, dat kun je hier terug lezen: Mijn naam en ik.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:11 schreef roodkapske het volgende:
Ancilla, waarom heb je je naam eigenlijk verandert ?
Ik wist niet dat Maggi zich daar tegenwoordig mee bezig hield. Fascinerendquote:Op zondag 16 maart 2014 19:16 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Een beetje van mezelf en een beetje van Maggi.
Zou je niet zeggen.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:16 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Een beetje van mezelf en een beetje van Maggi.
Nee, Schiphol valt onder Haarlemmermeer.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:17 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Zou je niet zeggen.
Valt Schiphol eigenlijk onder de gemeente Amsterdam? Wat heeft Amsterdam te zeggen over bijvoorbeeld het gebruik van body scans op het vliegveld?
Dat is Haarlemmermeer.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:17 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Zou je niet zeggen.
Valt Schiphol eigenlijk onder de gemeente Amsterdam? Wat heeft Amsterdam te zeggen over bijvoorbeeld het gebruik van body scans op het vliegveld?
Ik maak mij ook ernstig zorgen over het verdrag. Des te meer, omdat ik ergens gelezen had dat er zelfs al sprake zou zijn om 26 maart, tijdens de nucleaire top, al het verdrag te ondertekenen. Desondanks hoor je er inderdaad overal te weinig van en ik vroeg mij dan ook af of de piratenpartij al dan niet in samenwerking met partijen als de SP, die ook als EU kritisch bekend staand, meer zouden kunnen doen om dit onder de aandacht te brengen van de mensen.quote:Hoewel het TTIP verdrag meer een Europese/internationale kwestie is, maken we hier ons binnen de Piratenpartij ontzettende zorgen over. Wanneer we verkozen worden voor het Europarlement gaan we hier zeker kritische vragen over stellen. Ik ben het helemaal met je eens dat we hier veels te weinig over horen terwijl het zo'n belangrijke kwestie is. Er staat nogal wat op het spel.
De Betweters: Gemeenteraad is geen fulltime baan, dus ik zal zeker nog eens langskomen, zelfs als ik verkozen word.Bedankt voor het kijken!
Alsof Ancilla daar niet tegen kan.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:17 schreef timmmmm het volgende:
Zullen we het bij de politieke kant van de discussie houden? Ballonnen of uiers vind ik persoonlijk niet zo van belang
Wel pas op de 6e pagina.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Een ex erotisch model uitnodigen voor een livechat of Fok! (of all places) en dan verwachten dat het niet over tieten gaat
quote:Op zondag 16 maart 2014 17:33 schreef DestroyerOfWorlds het volgende:
Kijk naar de EenVandaag-reportage of hier op FOK!: heel veel mensen stemmen maar al te graag op je, maar sommigen geven ook ronduit toe dat je uiterlijk daar een beslissende rol in speelt. In EenVandaag gaf een man al ruiterlijk toe: 'Je bent de mooiste dus ik stem op je', en daarna 'ja, het gaat natuurlijk óók om de inhoud.'
Daarom de vraag: zou je liever een 'standaardpoliticus-uiterlijk' hebben (man, vijftig, lelijk) zodat de keuze bij alle stemmen die je krijgt puur op inhoud gemaakt wordt, of vind je eventuele extra stemmen (voornamelijk of puur) vanwege het zijn van een bijzonder schone freule alleen maar mooi meegenomen?
Ofwel: wat vind je. Moeten mannen die puur op je stemmen omdat ze je knap vinden thuis blijven, of gewoon naar de stembus?
Privacy is een belangrijk onderdeel van veiligheid. Ik kan hier nu niet uitgebreid op ingaan, maar ik kan je ten zeerste deze artikelen aanraden die dat aankaarten:quote:Op zondag 16 maart 2014 19:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Waar ligt, wat de Piraten Partij betreft, de grens tussen privacy en veiligheid? We kennen allemaal de welbekende quote van Benjamin Franklin, maar bij sommige zaken is een inbreuk van privacy toch nodig om de veiligheid in ieder geval te vergroten. Denk aan controles op het vliegveld e.d. Dus wat kan wel en wat kan absoluut niet, en hoe wordt dat onderscheid gemaakt?
Is dat geen zinkend schip dan?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:21 schreef Maxbet het volgende:
Hoi Ancilla,
Wat is je persoonlijke mening over cryptocurrency/Bitcoin?
De piratenpartij zelf is er voor zover ik weet al een tijdje positief over maarheb je er zelf ook ervaring mee?
Dus de Playboy heeft Linde om zeep geholpen.....quote:Op zondag 16 maart 2014 19:15 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Daar heb ik eerder uitgebreid over geschreven, dat kun je hier terug lezen: Mijn naam en ik.
Nee, hoor Ik was al eerder, maar werd verwijderd......quote:
Nee, ik ben geen 'echte' nerd. Wel heb ik jarenlang een internetbedrijfje gehad, ga ik naar de hackersconferenties, lees de techblogs en denk ik te kunnen zeggen ik er meer vanaf weet dan de gemiddelde Nederlander. Ik heb veel vrienden en contacten in de wondere wereld van computers en technologie. De nummer 1 en 2 op de lijst, Bob Sikkema en Matthijs Pontier zijn wel 'echte' nerds, dus ik sta niet voor niets op nummer 3 ;-)quote:
Wat een nare ervaring voor je. Ongelofelijk hoe ze bij Playboy omgaan met een 18-jarig meisje. Ik hoop niet dat anderen hetzelfde moesten meemaken.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:15 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Daar heb ik eerder uitgebreid over geschreven, dat kun je hier terug lezen: Mijn naam en ik.
Maar als 'we' nerds nodig hebben, en jij geen echte nerd bent, wat kan je dan wel bieden als politica van de piratenpartij? Er zijn toch zeker meer echte nerds dan aantrekkelijke dames, wat heb jij dat 'we' nodig hebben?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:24 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen 'echte' nerd. Wel heb ik jarenlang een internetbedrijfje gehad, ga ik naar de hackersconferenties, lees de techblogs en denk ik te kunnen zeggen ik er meer vanaf weet dan de gemiddelde Nederlander. Ik heb veel vrienden en contacten in de wondere wereld van computers en technologie. De nummer 1 en 2 op de lijst, Bob Sikkema en Matthijs Pontier zijn wel 'echte' nerds, dus ik sta niet voor niets op nummer 3 ;-)
Je zegt 'altijd', maar ik richt me pas sinds een jaar fulltime op burgerrechten. Dus de toekomst zal dat moeten uitwijzen.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:22 schreef roodkapske het volgende:
[..]
Dus de Playboy heeft Linde om zeep geholpen.....![]()
En nu ga je dus onder je "porno-naam" de politiek in. Niet vreemd dus dat mense je daar altijd mee zullen associëren. Als je jouw naam Googelt krijg je ook eerst "fetish-model" en veel later pas "politica"te zien. Heb je daar veel last van ?
Ik moest googlen (o the irony) wat SEO is, dus ik ben alvast onder de indrukquote:Op zondag 16 maart 2014 19:28 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Je zegt 'altijd', maar ik richt me pas sinds een jaar fulltime op burgerrechten. Dus de toekomst zal dat moeten uitwijzen.
Mijn naam Ancilla heb ik lang voordat ik model werd uitgekozen, het was een internet alias.
Verder denk ik dat het onverstandig is om google te laten bepalen wat je met je leven doetIk ben officieel model geworden op mijn 18e, en dus is het niet heel raar dat ik tien jaar laten bij heb geleerd en me verder heb ontwikkeld. Dat google daarin achterloopt… Tjah, ik zal me eens storten op wat fatsoenlijke SEO en verder kan ik het me niet echt aantrekken.
Het is niet voor niets dat de Piratenpartij een rechtszaak heeft aangespannen tegen de stichting Brein: http://www.piratenpartij.(...)de-brein-rechtszakenquote:Op zondag 16 maart 2014 19:26 schreef TLC het volgende:
Beste Mevrouw Tilia,
vindt U Stichting Brein ook niet een beetje behoorlijk kinderachtig worden dat ze zelfs basisscholen gaan bespioneren op het draaien van Sinterklaasliedjes in de klas ?
Wat vindt de Piratenpartij van dat clubje eigenlijk ?
![]()
Oh ja, mag ik je aanstaande ex zijn ?ik ben wel heel lievv, knap en woest aantrekkelijk en zulks
![]()
Als we dan een relatie aangaan kun je gelijk met de afwas beginnen, en dan ramen poetsen, stofzuigen etc etc...
Voor nu worden alleen een beetje open deuren ingetrapt. Een gemeenteraadslid moet naar mijn mening niet de moeilijke onderwerpen mijden en zeker niet uit dit forum waar meer piraten aanhangers zijn dan in Nederland als we kijken naar gemiddelde. Natuurlijk hoef je niet over je verleden als playboymodel te praten en of je tieten echt zijn, maar liever de echte vragen beantwoorden waarvan de antwoorden niet op jullie website te vinden zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:51 schreef superworm het volgende:
Welkom op FOK!, Ancilla!
Je gaf aan zelf het topic al doorgelezen te hebben en dat je de (eerder of vanaf nu gestelde) vragen die je wilt en kunt beantwoorden, gaat quoten en van repliek zult voorzien tot rond 20.30 uur.
We zijn van mening dat de overheid zich niet teveel moet bemoeien met kleine ondernemers. Dit geldt ook voor sluitingstijden, aantal wc-deuen en of de voordeur naar binnen of naar buiten open moet gaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De enige relevante vraag die ik tot dusverre heb gezien in dit topic.
Aub niet aankomen met dat mieterige gedoe over kleine café's, maar gewoon compleet terugdraaien naar de situatie van voor 2004.
Zo niet, dan zal ook de PP mijn stem niet krijgen.
quote:Op zondag 16 maart 2014 19:04 schreef Rivalo het volgende:
Is de piratenpartij in de toekomst ook van plan zich meer te mengen in de populaire debatten naast privacy/internetvrijheid, en zo ja, wat voor kleur kunnen wij dan verwachten?
Wat houdt dat in? Daarom ook de vervolgvraag: Hoe denkt de piratenpartij zich staande te houden tijdens debatten en discussies die niet direct te maken hebben met de beginselen (internetvrijheid/privacy) waar de partij voor staat. Wat kunnen wij dan van de partij verwachten?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit gaat via liquid democracy he.
Is dat een ja of een nee?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:32 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
We zijn van mening dat de overheid zich niet teveel moet bemoeien met kleine ondernemers. Dit geldt ook voor sluitingstijden, aantal wc-deuen en of de voordeur naar binnen of naar buiten open moet gaan.
Als ik modellenwerk wilde doen dan zou ik nu modellenwerk doen. Ik vond dit erg leuk in de tien jaar dat ik het heb gedaan en ik sluit het niet volledig uit voor de toekomst. Echter denk ik dat er momenteel een zodanig ernstige aanslag op onze burgerrechten wordt gepleegd dat dit echt even voorrang moet krijgen.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:32 schreef BasOne het volgende:
Welk cariere pad verkies je?
Het modellenwerk waar je voor word ahem..'gewaardeerd'..
Of de carriere van een politica?
Een voordeur moet naar binnen opengaan omdat dat makkelijker is voor de politie bij een inval.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:32 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
We zijn van mening dat de overheid zich niet teveel moet bemoeien met kleine ondernemers. Dit geldt ook voor sluitingstijden, aantal wc-deuen en of de voordeur naar binnen of naar buiten open moet gaan.
Maken jullie je ook druk over niet-clichés? Ik dacht dat de pp wel wat verfrissends te melden had?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:32 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Dat kan ik alleen maar toejuichenquote:Op zondag 16 maart 2014 19:30 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat de Piratenpartij een rechtszaak heeft aangespannen tegen de stichting Brein: http://www.piratenpartij.(...)de-brein-rechtszaken
We zijn van mening dat Brein innovatie en fair use in de weg staat.
Ik stuur ze dit briljante artikel door: https://decorrespondent.n(...)gen/6428004-ab2d5fc2quote:Op zondag 16 maart 2014 19:30 schreef Curlbrah het volgende:
Mijn vrienden en kennissen maken zich niet zo druk over wie er allemaal over de schouder meekijkt. De meeste zeggen "Ik heb toch niets te verbergen" wanneer het over internet privacy gaat.
Ik denk persoonlijk dat dit deel van de reden is waarom onze privacy nu gevaar loopt. Veel mensen en dan met name ook jongeren vinden het allemaal maar prima. Wat misschien niet eens zo heel raar is we nu vrijwel elk moment van ons leven op social media lijken te delen.
Wat zeg jij meestal tegen die "Ik heb toch niets te verbergen" mensen? Je bent er ongetwijfeld al heel wat tegen gekomen.
Ik hoor de piratenpartij altijd over burgerrechten betreffende internetvrijheid, inmenging van de privacy en meer van dat soort zaken.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:33 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Als ik modellenwerk wilde doen dan zou ik nu modellenwerk doen. Ik vond dit erg leuk in de tien jaar dat ik het heb gedaan en ik sluit het niet volledig uit voor de toekomst. Echter denk ik dat er momenteel een zodanig ernstige aanslag op onze burgerrechten wordt gepleegd dat dit echt even voorrang moet krijgen.
quote:Op zondag 16 maart 2014 19:28 schreef Melting het volgende:
Ancilla, hoe ben je bij de PP terecht gekomen, en wat is je persoonlijke speerpunt om gerealiseerd te krijgen in de politiek?
Maar in verband met brandveiligheid moet 'ie natuurlijk naar buiten open gaan…, Tjah, lastig allemaalquote:Op zondag 16 maart 2014 19:34 schreef roodkapske het volgende:
[..]
Een voordeur moet naar binnen opengaan omdat dat makkelijker is voor de politie bij een inval.![]()
Een deur inbeuken die naar buiten opent is immers stukken moeilijker.
Volgens mij ging het over de PP en niet over haar zelfquote:Op zondag 16 maart 2014 19:37 schreef Playin-g het volgende:
(Mag ik vragen wat jij allemaal doet om je lijf te onderhouden qua training en eetgewoonten?)
En hieruit blijkt maar weer eens dat de overheid schijt heeft aan de veiligheid van haar burgers.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:38 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Maar in verband met brandveiligheid moet 'ie natuurlijk naar buiten open gaan…, Tjah, lastig allemaal
Wanneer er gebruikers/klanten gedupeerd zijn moeten die hier wel degelijk over op de hoogte worden gesteld. Dit kan erg schadelijke gevolgen hebben voor personen, en bedrijven houden datablunders natuurlijk het liefst stil.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:25 schreef Lt.Surge het volgende:
Hoe denk jij/de PP er over, dat een persoon, zonder toestemming van de beheerder, bv. een lek op een website zoekt, en deze openbaar maakt, zonder dit eerst te delen met de beheerder/eigenaar van de site?
En menig FoK!ker is je meer dan dankbaar voor je modellenwerk, en hoopt dat je meer zal doen in de toekomstquote:Op zondag 16 maart 2014 19:33 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Als ik modellenwerk wilde doen dan zou ik nu modellenwerk doen. Ik vond dit erg leuk in de tien jaar dat ik het heb gedaan en ik sluit het niet volledig uit voor de toekomst.
Who cares, moet je er maar niet zo lekker uitzien.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:39 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Volgens mij ging het over de PP en niet over haar zelf
Daar houden we ons tot nu toe prima staande. Onze nummer 2, Matthijs Pontier heeft erg veel van zich laten horen in allerlei debatten over uiteenlopende onderwerpen. Sommige daarvan kun je teruglezen/luisteren via zijn twitter: https://twitter.com/Matthijs85 . Het is helaas zo dat basisrechten zoals privacy, vrijheid en transparantie betrekking hebben tot een hele hoop onderwerpen waarvan je het initieel niet zou verwachten. (zeker verantwoording van gemeentelijk uitgaven)quote:Op zondag 16 maart 2014 19:32 schreef Rivalo het volgende:
[..]
[..]
Wat houdt dat in? Daarom ook de vervolgvraag: Hoe denkt de piratenpartij zich staande te houden tijdens debatten en discussies die niet direct te maken hebben met de beginselen (internetvrijheid/privacy) waar de partij voor staat. Wat kunnen wij dan van de partij verwachten?
Ik denk dat dit voornamelijk een serviceprobleem is. Ik heb hier eerder als contentmaker uitgebreid over geschreven: Waarom ik tóch piraat ben.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:08 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Vind je het erg als mensen multimedia binnen halen via torrents, waar jij geld mee verdient?
quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:45 schreef arjan1112 het volgende:
quote:Op zondag 16 maart 2014 19:44 schreef roodkapske het volgende:
Bradley Manning is een flikker die puur uit rancune die documenten openbaar heeft gemaakt. Omdat hij gepest werd en wraak wilde ! Wil je daar mee geassocieerd worden ?
En Snowden heeft volgens mij dezelfde motieven, maar daar komen we nog wel achter.
De PP kan haar naam misschien beter veranderen in de VP, de VerradersPartij.
Is al beantwoord, ze vond dat de overheid zich niet te veel met de lokale ondernemer moet bemoeien.quote:
quote:Op zondag 16 maart 2014 19:44 schreef roodkapske het volgende:
Bradley Manning is een flikker die puur uit rancune die documenten openbaar heeft gemaakt. Omdat hij gepest werd en wraak wilde ! Wil je daar mee geassocieerd worden ?
En Snowden heeft volgens mij dezelfde motieven, maar daar komen we nog wel achter.
Wie verraden ze? De NSA?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:44 schreef roodkapske het volgende:
Ja, hier ben ik wel echt heel benieuwd naarquote:Op zondag 16 maart 2014 19:46 schreef teckna het volgende:
Hoe zorgt de piratenpartij ervoor dat deze niet teveel als one issue partij profileert.
Juist bijvoorbeeld in de stemwijzers kwam de piratenpartij weinig naar voren als 'de keuze' doordat de piratenpartij zich op de meeste standpunten neutraal houdt en krijgen maar weinig mensen deze partij als stemadvies mee.
We zijn een nieuwe partij in Amsterdam, dus wat dat betreft zou 1 zetel al winst zijn. In Berlijn heeft de Piratenpartij echter 9 zetels gehaald, dus zetten we hoog inquote:Op zondag 16 maart 2014 19:44 schreef glasshole het volgende:
Ancilla for president, goed initiatief en sta ook volledig achter de standpunten van de PP.
Jammer dat ik hier niet op de PP kan stemmen, anders was ik wel gaan stemmen.
Ga zo door Ancilla, ik hoop dat we onze privacy nog enigszins kunnen terugwinnen maar ik vrees het ergste voor onze en hun toekomstige kinderen.
Hoeveel zetels hoopt de PP te behalen in A'dam?
he sssssstttttttttt, zeg nou niksquote:Op zondag 16 maart 2014 19:45 schreef DuvelDuvel het volgende:
Lieve Ancilla,
Plak jij ook je webcam af?
Je boi DuvelDuvel
Door mensen aan te sporen ons hele of beknopte partijprogramma te lezen. Hey krijg nou wat! Hier staat 'ie, wat handig: Piratenpartijprogrammaquote:Op zondag 16 maart 2014 19:46 schreef teckna het volgende:
Hoe zorgt de piratenpartij ervoor dat deze niet teveel als one issue partij profileert.
Juist bijvoorbeeld in de stemwijzers kwam de piratenpartij weinig naar voren als 'de keuze' doordat de piratenpartij zich op de meeste standpunten neutraal houdt en krijgen maar weinig mensen deze partij als stemadvies mee.
Doel je nu alleen op Amsterdam? Want in veel gemeenten heeft de PP niet eens een partijprogramma! in mn eigen gemeente had de vertegenwoordiging van de pp totaal geen antwoord op vragen die niet gaan over privacy, vrijheid of transparantie. Hebben jullie echt de ambitie om gemeentes aan te sturen?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:43 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Daar houden we ons tot nu toe prima staande. Onze nummer 2, Matthijs Pontier heeft erg veel van zich laten horen in allerlei debatten over uiteenlopende onderwerpen. Sommige daarvan kun je teruglezen/luisteren via zijn twitter: https://twitter.com/Matthijs85 . Het is helaas zo dat basisrechten zoals privacy, vrijheid en transparantie betrekking hebben tot een hele hoop onderwerpen waarvan je het initieel niet zou verwachten. (zeker verantwoording van gemeentelijk uitgaven)
Helaas kan ik hierop alleen in naam van Piratenpartij Amsterdam antwoorden, want daar ben ik namelijk vanquote:Op zondag 16 maart 2014 19:50 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Doel je nu alleen op Amsterdam? Want in veel gemeenten heeft de PP niet eens een partijprogramma! in mn eigen gemeente had de vertegenwoordiging van de pp totaal geen antwoord op vragen die niet gaan over privacy, vrijheid of transparantie. Hebben jullie echt de ambitie om gemeentes aan te sturen?
Een voordeur MOET altijd naar buiten opengaan, heeft met voorschriften van de brandweer te maken. Niks mis met zulke eisen.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:32 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
voordeur naar binnen of naar buiten open moet gaan.
Spaans foeballe interesseert me dan weer weinigquote:Op zondag 16 maart 2014 19:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Barcelona - Osasuna is met 7-0 geëindigd.
Messi 3x
Tello, Iniesta, Pedro en Alexis 1x
Net gezien namelijk![]()
![]()
Mijn voordeur gaat gewoon naar binnen open, net als bij de hele wijk hier!quote:Op zondag 16 maart 2014 19:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Een voordeur MOET altijd naar buiten opengaan, heeft met voorschriften van de brandweer te maken. Niks mis met zulke eisen.
Gaat zeker lukken, veel succes en geniet van je passie.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:47 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
We zijn een nieuwe partij in Amsterdam, dus wat dat betreft zou 1 zetel al winst zijn. In Berlijn heeft de Piratenpartij echter 9 zetels gehaald, dus zetten we hoog inWe achten het niet ondenkbaar dat ik als nummer 3 de gemeenteraad wordt ingestemd.
Idem hier. Come to think of it, praktisch het hele dorp.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:54 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Mijn voordeur gaat gewoon naar binnen open, net als bij de hele wijk hier!
Tja, de PVV draait ook al een paar jaar mee. Bij de meeste Kamerleden van hun vraag ik me af of ze niet op een sociale werkplaats thuis horen.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:53 schreef Helpmefok het volgende:
Ben je niet bang dat de partij ontzettend gaat falen als ze eenmaal zetels verworven hebben, gezien de grote massa incompetente mensen die onderdeel zijn van de partij?
Daar val jij wat mij betreft trouwens ook onder, maar dat is een andere discussie.
De mensen die nu onderdeel zijn van de partij zijn echt lachwekkend in vergelijking met de Duitse of Scandinavische equivalenten. Leuke intenties, maar je schiet er geen reet mee op als het boegbeeld voor de PP Amsterdam - met alle respect - Ancilla Tilia betreft.
O, dan toch nog iets positiefs: je hebt goeie toeters
De grens ligt bij onze grondrechten zoals privacy (Art. 10 van de Nederlandse grondwet ) Digitalisering brengt veel kansen met zich mee, maar ook veel risico's. het heeft geen zin om hier zwart/wit naar te kijken, je moet beide de kansen als de gevaren ervan inzien en ernaar handelen dmv bv goed politiek beleid.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:37 schreef YellowBlacks het volgende:
Ancilla,
Hoe zie jij de vooruitgang in Nederland en hoe moet dit verder in jouw ogen? Alles gebeurt nu digitaal, betalingen, reizen. Overal worden camera's geplaatst, voor een betere veiligheid. Waar ligt de grens en wat zijn jouw opties?
Ja , net als het dorp waar ik hiervoor woonden, deuren gaan overal naar binnen openquote:Op zondag 16 maart 2014 19:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Idem hier. Come to think of it, praktisch het hele dorp.
Erg goed over nagedacht dit voorbeeldquote:Op zondag 16 maart 2014 19:32 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
De voordeur naar binnen of naar buiten open moet gaan.
Dit soort wazige- en onduidelijke antwoorden die op allerlei manieren te interpreteren zijn plus ook compleet voorbij gaat aan de oorspronkelijke vraagstelling, zorgen er voor dat niet-stemmen voor mij wederom de beste optie is.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:32 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Café / restaurant / et cetera gaat het hierbij om.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:54 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Mijn voordeur gaat gewoon naar binnen open, net als bij de hele wijk hier!
haha, voordeuren gaan juist altijd naar BINNEN open !quote:Op zondag 16 maart 2014 19:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Een voordeur MOET altijd naar buiten opengaan, heeft met voorschriften van de brandweer te maken. Niks mis met zulke eisen.
Jazeker, ziehier: https://amsterdam.piratenpartij.nl/node/96/quote:Op zondag 16 maart 2014 19:54 schreef glasshole het volgende:
[..]
Gaat zeker lukken, veel succes en geniet van je passie.
Ik wil die privacyschendings-stickers hier ook wel plakken, kan ik ze online bestellen?
Je bent in de war met nooduitgangenquote:Op zondag 16 maart 2014 19:55 schreef Helpmefok het volgende:
Dat is de reden waarom voordeuren verplicht naar buiten open moeten gaan.
Bij ons in de wijk nietquote:Op zondag 16 maart 2014 19:56 schreef roodkapske het volgende:
[..]
haha, voordeuren gaan juist altijd naar BINNEN open !
De bajes, mijn wijk noemenquote:
Mijn voordeur gaat naar binnen toe open. Wat nu?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ben ook erg benieuwd.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
Wie heeft er meer toekomst in de latex scene?
Koert Westerman of Hugo Borst?
Ik ben werkzaam bij de brandweer. Al enkele jaren worden cafés, restaurants et cetera verplicht vanuit de Veiligheidsregio hier deuren minimaal geschikt te maken om naar buiten open te slaan. Dat gaat ook om de ingang.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:56 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Je bent in de war met nooduitgangen
Volgens mij gaat dit over een nooduitgang. Bij woningen gaat de voordeur standaard naar binnen open.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:55 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Erg goed over nagedacht dit voorbeeld. Ben je bekend met een bepaalde brand in Volendam, iets met een café en kerstversieringen? Dat is de reden waarom voordeuren verplicht naar buiten open moeten gaan.
Ik kan je wel met mensen van de brandweer doorschakelen die dit uit kunnen leggen?
Ken zat kroegen waar de deur gewoon naar binnen open gaat, en die niets hoeven aan te passen (wellicht dat dat komt omdat het een monumentaal pand is?)quote:Op zondag 16 maart 2014 19:59 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik ben werkzaam bij de brandweer. Al enkele jaren worden cafés, restaurants et cetera verplicht vanuit de Veiligheidsregio hier deuren minimaal geschikt te maken om naar buiten open te slaan. Dat gaat ook om de ingang.
Naar binnen en buiten mag tevens, maar sowieso moeten ze hier naar buiten open kunnen gaan.
Ooh god! Toch niet van plan je leven lang daar te blijven?quote:
PiratenPartij klinkt ook heel kinderachtig. Nemen veel mensen je niet serieus.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:53 schreef Helpmefok het volgende:
Ben je niet bang dat de partij ontzettend gaat falen als ze eenmaal zetels verworven hebben, gezien de grote massa incompetente mensen die onderdeel zijn van de partij?
Daar val jij wat mij betreft trouwens ook onder, maar dat is een andere discussie.
De mensen die nu onderdeel zijn van de partij zijn echt lachwekkend in vergelijking met de Duitse of Scandinavische equivalenten. Leuke intenties, maar je schiet er geen reet mee op als het boegbeeld voor de PP Amsterdam - met alle respect - Ancilla Tilia betreft.
In principe willen we graag samenwerken met elke partij die positief staat tegenover grondrechten van burgers, in het bijzonder privacy. Uiteraard zijn er helaas genoeg partijen die hierin minder voor de hand zullen liggenquote:Op zondag 16 maart 2014 19:54 schreef Lazvic het volgende:
Zijn er politieke partijen waarmee Piratenpartij liever niet mee samenwerkt?
Prvacy-functie van je browser is dus ook niet belangrijk?quote:Op zondag 16 maart 2014 20:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
Mijn privacy interesseert me niks trouwens.
Zolang m'n vriendin niet ziet wat voor sites ik bezoek.
Namen en rugnummers alsjeblieft!quote:Op zondag 16 maart 2014 20:00 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
In principe willen we graag samenwerken met elke partij die positief staat tegenover grondrechten van burgers, in het bijzonder privacy. Uiteraard zijn er helaas genoeg partijen die hierin minder voor de hand zullen liggen
Gewoon incognitomodus.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Prvacy-functie van je browser is dus ook niet belangrijk?
Als je do not track plugins gebruikt werkt fok niet goedquote:Op zondag 16 maart 2014 20:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Prvacy-functie van je browser is dus ook niet belangrijk?
Kan te maken hebben met status (monument). Bovendien zijn er veel gemeenten waar deuren niet naar buiten mogen slaan omdat ze niet over de openbare weg mogen openenquote:Op zondag 16 maart 2014 20:00 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Ken zat kroegen waar de deur gewoon naar binnen open gaat, en die niets hoeven aan te passen (wellicht dat dat komt omdat het een monumentaal pand is?)
De naamsverandering is uitvoerig langsgekomen, lees even terugquote:Op zondag 16 maart 2014 20:02 schreef zure_ridder het volgende:
Hoi Ancilla,
Waarom verander je je naam niet? Ik neem jou wel serieus, maar het is natuurlijk raar dat je niet je geboortenaam gebruikt in deze functie. Daarbij komt dat als iemand op je naam googeld, er behoorlijk rare fotoos naar boven komen. Niet echt iets om trots op te zijn lijkt mij.
Daar zou ik juist trots op zijn. Met zo'n prachtig lichaam!quote:Op zondag 16 maart 2014 20:02 schreef zure_ridder het volgende:
Niet echt iets om trots op te zijn lijkt mij.
Waarom zou mevrouw niet trots mogen zijn op haar werk als lingeriemodel / latexmodel? Onzin. Dat het nou niet past in jouw bekrompen geest, is jouw probleem.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:02 schreef zure_ridder het volgende:
Hoi Ancilla,
Waarom verander je je naam niet? Ik neem jou wel serieus, maar het is natuurlijk raar dat je niet je geboortenaam gebruikt in deze functie. Daarbij komt dat als iemand op je naam googeld, er behoorlijk rare fotoos naar boven komen. Niet echt iets om trots op te zijn lijkt mij.
Dat zal het idd. verklaren, ligt ook vrij dicht langs een weg en is een monumentaal pand..quote:Op zondag 16 maart 2014 20:03 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Kan te maken hebben met status (monument). Bovendien zijn er veel gemeenten waar deuren niet naar buiten mogen slaan omdat ze niet over de openbare weg mogen openenwat haaks staat op de eisen vanuit de Veiligheidsregio.
Daar kan het dus vandaan komen. Maar feitelijk gezien moet elke deur naar buiten kunnen openen.
Maargoed. Onze discussie wijst erop dat het feit dat de overheid hierover nadenkt, alleen maar goed is. Vind het punt van Ancila dus misplaatst.
Godverdommequote:Op zondag 16 maart 2014 20:03 schreef onlogisch het volgende:
Hoi Ancilla,
Mijn vraag :
Wat vind jij van de censuur praktijken die FOK! los laat op haar users? Veelal wordt er een vergelijking getrokken met Noord-Korea.
Ik zelf ben ook veelvuldig geslachtofferd door het harde regime wat FOK! voert. Na het stellen van deze vraag wacht mij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een ban. Spijtig, maar je mag altijd je 06 even pm-en om verder te chatten
In afwachting van je antwoord,
Met vriendelijke groet,
Onlogisch
Wij vinden dat burgers onschuldig zijn tot het tegendeel is bewezen (in een rechtstaat is dat dus door een rechter). Oproepen om het heft in eigen hand te nemen kan nare onvoorziene gevolgen hebben, dit heb je ook bij de kopschoppers gezien toen er iemand met een soortgelijke of dezelfde naam als een kopschopper bedreigd werd. Wanneer de politie op een dood spoor loopt kunnen zij wel besluiten om foto's of filmpjes naar buiten te brengen zodat het onderzoek niet stil komt te staan.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:53 schreef Rivalo het volgende:
Een video of foto van een voortvluchtige inbreker in hoge resolutie op Geenstijl: inbreuk op privacy/moet kunnen?
Rare foto'squote:Op zondag 16 maart 2014 20:02 schreef zure_ridder het volgende:
Hoi Ancilla,
Heb je een paar voorbeelden van deze 'rare foto's' waar je het over hebt? Ik kan ze niet vinden.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:02 schreef zure_ridder het volgende:
Hoi Ancilla,
Om je vraag te beantwoorden: nee.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:53 schreef Helpmefok het volgende:
Ik weet niet wat dit is. Ik ben een noobquote:Op zondag 16 maart 2014 20:02 schreef Kirov het volgende:
[..]
Als je do not track plugins gebruikt werkt fok niet goed
Op haar oorspronkelijke naam komen die foto's ook naar boven. Uiteindelijk zou dat sowieso niet uit moeten maken. Al is iemand 30 jaar hardcore pornoster geweest, dat zou geen invloed moeten hebben op een politieke ambitie of kennis.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:02 schreef zure_ridder het volgende:
Hoi Ancilla,
Ben nog wel benieuwd naar een antwoord op deze vraag. Voel je niet verplicht hoor, maar hiernaar ben ik erg nieuwsgierig.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:30 schreef robin007bond het volgende:
Ancilla, vind je de PiratenPartij niet een beetje mosterd na de maaltijd? Het privacyprogramma van jullie is ook te vinden bij GroenLinks en D66. Stel dat je je dus kunt vinden in de overige standpunten van GroenLinks, waarom zou een stem op de PiratenPartij dan alsnog beter zijn dan op GroenLinks?
Ik mijn wijk gaan de deuren naar boven openquote:
We zullen het zien. Alle succes gewenst. Het is dat je in een rotstad vertegenwoordigd bent en ik in Rotterdam stem (Leefbaar Rotterdamquote:Op zondag 16 maart 2014 20:04 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Om je vraag te beantwoorden: nee.
Mensen die caren om notesquote:Op zondag 16 maart 2014 20:05 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vinden jullie het trouwens ook niet raar dat je alleen je notes kan zien als je 4,50 betaald.
Soort censuur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |