quote:Op zondag 16 maart 2014 18:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Waarom is de OV-chipkaart een inbreuk op iemands privacy rechten?
Op dit moment is het geheel geen sprake van landelijke verkiezingen. Dit is het jaar van Snowden, dus bij uitstek een goed jaar om ons wat beter te profileren, als je het mij vraagt. Binnenkort komen wel de Europarlementsverkiezingen eraan, en daar doen we ook aan mee. Ik denk dat het juist nu belangrijk is dat we op alle levels en kringen politieke vertegenwoordiging hebben.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:49 schreef MouzurX het volgende:
Waarom doet zij niet landelijk mee?
Zou veel beter zijn voor de PP
Het is een inbreuk op iemands grondrecht om onbespied door het leven te gaan. Onder andere door verplichte geregistreerde OV_chipkaart, (die in tegenstelling tot wat door de openbaar vervoersbedrijven geroepen wordt, niet anoniem opgeladen kan worden, en dus geregistreerd is) kan men zich niet meer anoniem verplaatsen, ontmoeten en organiseren.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Waarom is de OV-chipkaart een inbreuk op iemands privacy rechten?
baasquote:Op zondag 16 maart 2014 19:10 schreef TwenteFC het volgende:
Hier op FOK! is het voor moderators en administrators mogelijk om privéberichten in te zien, wat vind jij ervan dat dit zomaar mogelijk is?
Omdat we nu echt nerds nodig hebben in de politiek! Ons leven is teveel aan het digitaliseren om zo weinig mensen in de politiek te hebben die snappen waar het over gaat.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:54 schreef timmmmm het volgende:
Waarom heb je voor de PiratenPartij gekozen. mevrouw Tilia
Huh? Je kan toch gewoon een anonieme ov-chip kaart kopen. Dat je hem niet anoniem kan opladen omdat je een pinpas nodig hebt is misschien zo maar dat is met al het pinverkeer of dat nu voor de ov-kaart is of in de supermarkt.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:07 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Het is een inbreuk op iemands grondrecht om onbespied door het leven te gaan. Onder andere door verplichte geregistreerde OV_chipkaart, (die in tegenstelling tot wat door de openbaar vervoersbedrijven geroepen wordt, niet anoniem opgeladen kan worden, en dus geregistreerd is) kan men zich niet meer anoniem verplaatsen, ontmoeten en organiseren.
Op dit moment is het nog zo dat je een papieren kaartje kunt kopen, maar dan ben je wel een flink stuk duurder uit. Op deze manier wordt het dus duurder gemaakt wanneer je onbespied je levenswandel wilt afleggen. Dit dus terwijl het om een basisrecht gaat. Je kunt er ook aan denken dat dit waardevolle informatie is voor adverteerders, en dat je data doorverkocht kan worden aan derden, waar je wellicht helemaal niet op zit te wachten. Houdt er ook rekening mee dat er in de meeste OV inmiddels gezichtsherkenningscamera's hangen.
Wordt je data doorverkocht aan derden door de NS? Weegt jouw relaas op tegen de verhoogde veiligheid (bijvoorbeeld door de poortjes die dicht gaan), snelheid en efficientie die de OVchipkaart met zich meebrengt?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:07 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Het is een inbreuk op iemands grondrecht om onbespied door het leven te gaan. Onder andere door verplichte geregistreerde OV_chipkaart, (die in tegenstelling tot wat door de openbaar vervoersbedrijven geroepen wordt, niet anoniem opgeladen kan worden, en dus geregistreerd is) kan men zich niet meer anoniem verplaatsen, ontmoeten en organiseren.
Op dit moment is het nog zo dat je een papieren kaartje kunt kopen, maar dan ben je wel een flink stuk duurder uit. Op deze manier wordt het dus duurder gemaakt wanneer je onbespied je levenswandel wilt afleggen. Dit dus terwijl het om een basisrecht gaat. Je kunt er ook aan denken dat dit waardevolle informatie is voor adverteerders, en dat je data doorverkocht kan worden aan derden, waar je wellicht helemaal niet op zit te wachten. Houdt er ook rekening mee dat er in de meeste OV inmiddels gezichtsherkenningscamera's hangen.
Dat kan niet hoor.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:10 schreef TwenteFC het volgende:
Hier op FOK! is het voor moderators en administrators mogelijk om privéberichten in te zien, wat vind jij ervan dat dit zomaar mogelijk is?
Maar als student krijg je geen gratis reizen met een anonieme.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:11 schreef Tem het volgende:
[..]
Huh? Je kan toch gewoon een anonieme ov-chip kaart kopen. Dat je hem niet anoniem kan opladen omdat je een pinpas nodig hebt is misschien zo maar dat is met al het pinverkeer of dat nu voor de ov-kaart is of in de supermarkt.
Je kan niet alles hebbenquote:Op zondag 16 maart 2014 19:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar als student krijg je geen gratis reizen met een anonieme.
quote:Op zondag 16 maart 2014 19:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Waar ligt, wat de Piraten Partij betreft, de grens tussen privacy en veiligheid? We kennen allemaal de welbekende quote van Benjamin Franklin, maar bij sommige zaken is een inbreuk van privacy toch nodig om de veiligheid in ieder geval te vergroten. Denk aan controles op het vliegveld e.d. Dus wat kan wel en wat kan absoluut niet, en hoe wordt dat onderscheid gemaakt?
dat lijkt me nogal logisch, er moet toch gecheckt kunnen worden of degene die met die kaart reist er wel recht op heeft !quote:Op zondag 16 maart 2014 19:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar als student krijg je geen gratis reizen met een anonieme.
Hoewel het TTIP verdrag meer een Europese/internationale kwestie is, maken we hier ons binnen de Piratenpartij ontzettende zorgen over. Wanneer we verkozen worden voor het Europarlement gaan we hier zeker kritische vragen over stellen. Ik ben het helemaal met je eens dat we hier veels te weinig over horen terwijl het zo'n belangrijke kwestie is. Er staat nogal wat op het spel.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:09 schreef Soulblighter het volgende:
Hey Ancilla Tilla,
Ik heb slechts twee vragen. Je hoort er relatief weinig over, maar ik vroeg mij af wat je mening is van het TTIP verdrag?
Mijn tweede vraag is dichter bij huis. Als je gekozen wordt, blijf je dan te zien in Betweters of moeten Hugo en Koert zich zorgen maken?
Daarnaast wens ik je succes en hoop ik dat je veel stemmen gaat binnen halen en wie weet zien we je ooit nog terug in de landelijke politiek.
MvG,
Patrick
Maar dat hebben moderators niet op Fok!quote:Op zondag 16 maart 2014 19:14 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als je database toegang hebt kan alles
En of je je kaart nou met je pinpas oplaadt, of je koopt een kaartje met je pinpasquote:Op zondag 16 maart 2014 19:11 schreef Tem het volgende:
[..]
Huh? Je kan toch gewoon een anonieme ov-chip kaart kopen. Dat je hem niet anoniem kan opladen omdat je een pinpas nodig hebt is misschien zo maar dat is met al het pinverkeer of dat nu voor de ov-kaart is of in de supermarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |