quote:De selectie voor het Nederlands XI voor het ICC World Twenty20 toernooi kent, in vergelijking met de ploeg tijdens het kwalificatietoernooi in 2013, drie nieuwe gezichten. Het zijn Logan van Beek (HCC/NwZ), Timm van der Gugten (Tasmanië) en Tom Heggelman (Excelsior'20).
Daan van Bunge stelde zich niet beschikbaar voor dit toernooi, en Paul van Meekeren is afgevallen. Peter Borren is opnieuw aanvoerder.
De selectie bestaat uit:
Peter Borren (capt), Wesley Barresi, Logan van Beek, Mudassar Bukhari, Ben Cooper, Tim Gruijters, Timm van der Gugten, Tom Heggelman, Vivian Kingma, Ahsan Malik, Stephan Myburgh, Michael Rippon, Pieter Seelaar, Michael Swart, Eric Szwarczynski.
Begeleiding: Anton Roux (coach), Jan Stappenbelt (fysio), Frank Wijbenga (analist), Roland Lefebvre (high performance manager), Ed van Nierop (manager).
Cooper erbijquote:The ICC has confirmed that the Event Technical Committee of the ICC World Twenty20 Bangladesh 2014 has approved Tom Cooper as a replacement player for Tim Gruijters in the Netherlands squad for the tournament, which starts in Bangladesh on Sunday 16 March. Gruijters sustained a lower-back injury, which has restricted his movement, and therefore has been ruled out of the tournament.
Cooper, 27, has played eight T20Is in which he has scored 60 runs. His last T20I was against Kenya in Windhoek in April 2013.
The replacement of a player requires the approval of the Event Technical Committee before the replacement player can be officially added to the squad.
The Event Technical Committee of the ICC World Twenty20 Bangladesh 2014 consists of Geoff Allardice (ICC, chairman), Campbell Jamieson (IDI representative), Mahbubul Anam (BCB Director), Khaled Mahmud Sujan (BCB Director and former captain), Russel Arnold (independent nominee) and Mpumelelo Mbangwa (independent nominee).
The Netherlands will play its opening match against the United Arab Emirates (UAE) on 17 March at Sylhet International Cricket Stadium.
http://kncb.nl/en/cooper-replaces-injured-gruijters/
een cricketrel.quote:Op maandag 17 maart 2014 00:39 schreef The_Groove het volgende:
Gruijters is niet (meer) geblesseerd dan normaal en is gedwongen om het WK te verlaten om plaats te maken voor Cooper.
Treurig.
Schandaligquote:Op maandag 17 maart 2014 00:39 schreef The_Groove het volgende:
Gruijters is niet (meer) geblesseerd dan normaal en is gedwongen om het WK te verlaten om plaats te maken voor Cooper.
Treurig.
Gek genoeg zijn het altijd de negatieve dingen die publiciteit krijgen. Wedden dat dit wel ergens in de media uitvoerig beschreven wordt terwijl het WK zelf misschien net 10 zinnen krijgt.quote:
Ik doe mijn best om dagelijks een berichtje te schrijven op FOK!sportquote:Op maandag 17 maart 2014 01:03 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Gek genoeg zijn het altijd de negatieve dingen die publiciteit krijgen. Wedden dat dit wel ergens in de media uitvoerig beschreven wordt terwijl het WK zelf misschien net 10 zinnen krijgt.
quote:SYLHET (ANP) - Nog voor de eerste wedstrijd van het Nederlands cricketteam op het WK Twenty20 in Bangladesh is het crisis bij Oranje. International Timothy Gruijters heeft Nederland in verlegenheid gebracht met een opzienbarende videoboodschap, waarin hij de staf van Oranje beticht van leugens en vals spel. De 22-jarige speler van Quick uit Den Haag zegt dat hij gedwongen is zich geblesseerd af te melden voor het WK, zodat er in de selectie een plek kon vrijkomen voor Tom Cooper.
De Nederlandse bond maakte zaterdag bekend dat Cooper is opgeroepen als vervanger van Gruijters, die een blessure aan de onderrug zou hebben. Volgens Gruijters is dat echter een drogreden, die is opgegeven om de medische commissie van de internationale cricketbond ICC te misleiden. ,,Ik heb al jarenlang last van mijn rug, maar geleerd daarmee om te gaan. Dit is een schande en een leugen.''
Cooper, een geboren Australiër, was in eerste instantie niet beschikbaar voor het WK vanwege andere verplichtingen. Toen op het laatste moment bleek dat hij toch zou kunnen meedoen in Bangladesh, heeft de staf van Oranje volgens Gruijters een list verzonnen om Cooper alsnog op te nemen in de selectie. ,,Hij is waarschijnlijk de beste batman die beschikbaar is voor het Nederlands team. Toen bleek dat Cooper toch kon meedoen aan het WK, zijn we als groep donderdag bij elkaar gaan zitten. Daar bleek dat niemand geblesseerd is, dus dat het onmogelijk zou zijn voor Cooper om bij de selectie te komen. Een dag later werd ik bij de trainers geroepen. Ze zeiden: er moet iemand geblesseerd zijn. Ik werd gedwongen een scan te laten maken van mijn rug. Die liet zien dat ik een slechte rug heb, maar dat is geen verrassing, dat is al jarenlang zo. Ik voel me juist in topvorm.''
De medische commissie van de ICC gaf Oranje na de scan van Gruijters toestemming om Cooper als vervanger op te roepen. Het bestuur van de Nederlandse cricketbond KNCB betreurt de ophef die is ontstaan. Volgens de KNCB heeft de staf een hele andere lezing over de gang van zaken. Het bestuur heeft een onderzoek ingesteld, waarbij alle betrokkenen hun verhaal mogen vertellen.
Kun je voorbeeld geven? Denk het aantal ballen nog te gaan namelijk.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:45 schreef Max23 het volgende:
In de score staat trouwens naast het getal wat ze nog moeten halen, nog een getal. Wat betekent dat andere getal?
Denk dat je gelijk hebt ja, want hij telt afquote:Op maandag 17 maart 2014 16:46 schreef Crocmaz het volgende:
[..]
Kun je voorbeeld geven? Denk het aantal ballen nog te gaan namelijk.
Ze gaan nog steeds goed. Ze mogen het niet meer uit handen geven.quote:
Ze bevestigen alleen dat de KNCB het volgens de regels heeft gedaan. Wat er verder achter de schermen is gebeurd, daar kijkt de ICC niet naar.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:26 schreef borisz het volgende:
ICC accepteert uitleg KNCB over Gruijters.
Dat is een beetje het lot van kleinere sporten in Nederland. Je komt alleen in het nieuws bij schandalen. Voor de sport zelf is amper interesse. Een paar jaar geleden heeft de NOS een verslaggever meegestuurd naar het WK en zond ook samenvattingen uit. Dat was toen heel bijzonder.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:53 schreef bartrid het volgende:
Jammer dat cricket zo in het nieuws moet komen in Nederland. Het heeft ook de internationale pers gehaald..
http://www.theguardian.co(...)njury-world-twenty20
Jinxquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:06 schreef Levitas het volgende:
Nederland staat goed te fielden. Laten absoluut geen boundaries toe![]()
Technische gezien moet er een nieuwe blessure aan het licht komen. Gruijters wou geen mri omdat hij dondersgoed weet dat hij de pineut zou zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:34 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ze bevestigen alleen dat de KNCB het volgens de regels heeft gedaan. Wat er verder achter de schermen is gebeurd, daar kijkt de ICC niet naar.
En daarmee bedoel ik dus dat de MRI scan van Gruijters opzettelijk door de KNCB zou zijn uitgevoerd, enkel en alleen om Gruijters in te kunnen ruilen voor Cooper (en het dus volgens de regeltjes te kunnen doen).
Dat gaat de KNCB verder uitzoeken, volgens de afgevaardigde van de KNCB die vanmiddag op Eurosport co-commentator was
Dan zul je toch (met een flinke runrate) van Ierland moeten winnen en hopen dat UAE wint van Zimbabwe.quote:
Daar kan ik me dus helemaal niks bij voorstellen. En alleen daarom zou ik het al willen zien. Dat klasse verschil tussen NL en ENG moet wel zo gigantisch groot zijn...quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:23 schreef bartrid het volgende:
Zou wel leuk zijn om weer eens Engeland tegen Nederland te zien.
We hebben een offday van Ierland nodig denk ik. Aan de andere kant zou ik vooraf nooit hebben gedacht dat Nepal een kans maakte tegen Afghanistan en zie wat er gebeurt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:47 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dan zul je toch (met een flinke runrate) van Ierland moeten winnen en hopen dat UAE wint van Zimbabwe.
Ik ben er bang voor..
Zimbabwe heeft uiteindelijk makkelijk gewonnen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:55 schreef Levitas het volgende:
UAE op 116/9. ZIM op 80/5 met nog 10 overs te spelen. Moet raar lopen wil ZIM dit nog verliezen.
Opgave voor NL is duidelijk, maar niet simpel: Winnen van Ierland met een ruime runrate...
Toch?
Daar word je voor gecompenseerd, uiteindelijk telt de Net Run Rate:quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:36 schreef Max23 het volgende:
[..]
Zimbabwe heeft uiteindelijk makkelijk gewonnen.
Wat gebeurt er trouwens als Nederland als tweede moet batten? Dan kunnen ze niet met een ruime runrate winnen toch?
Is runrate niet relatief? Dus gebaseerd op het aantal overs dat een team gespeeld heeft?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:36 schreef Max23 het volgende:
[..]
Zimbabwe heeft uiteindelijk makkelijk gewonnen.
Wat gebeurt er trouwens als Nederland als tweede moet batten? Dan kunnen ze niet met een ruime runrate winnen toch?
Ik las jankbalk.Het wordt idd bijna onmogelijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:42 schreef Max23 het volgende:
Oh iemand heeft op twitter het volgende gezet:
janbalk @janbalk 1 min.
Om door te gaan moet Nederland Ierland verslaan met ongeveer 60 runs of met 6 overs te gaan. Lijkt een onmogelijke opgave... #cricket
Volgens live commentaar welquote:
quote:Madness. Exhilarating. Magical. What can I say.. This has been a wonderful wonderful game! Netherlands have crossed the line in an unbelievable 13.5 overs. Yes. 13.5 overs.. That's 193 runs at 15.40! Myburgh. Tom Cooper.. What where these guys on is beyond me! I haven't seen hitting like this ever.. It's like watching a Gayle from each end. And when one Gayle gets out.. Another Gayle comes in...Forget Gayle. Ireland have been MYBURGHED and COOPERED. What super hitting!
Ik ook, maar gelukkig nog net de laatste paar overs gezien.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:17 schreef BobW het volgende:
WOW
Ik zag die score van Ierland en toen heb ik het niet meer gevolgd, die domme ik
www.icc-cricket.com zal binnen een paar uur de highlights posten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:10 schreef Dwersdriever het volgende:
Godverdomme. Ik was vanmorgen onderweg en kon dus niet kijken. Iedere keer als ik illegaal mijn telefoon pakte, was er weer een pak runs bij. Geniaal gedaan. Wat een sensatie.
Weet iemand highlights online of ergens op tv?
Ja overigens, op Eurosport 2 en de juiste internet streamsquote:
twitter:NOSsport twitterde op vrijdag 21-03-2014 om 14:10:53De cricketers zijn een ronde verder op het WK Twenty20 na een sensationele zege op Ierland http://t.co/dPFxhiRY61 http://t.co/7RfmNAMJii reageer retweet
Het sport journaal zou hier mee moeten geopend worden. Groots dit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:40 schreef Levitas het volgende:
We hebben zowaar het twitter account van de NOS gehaald. Mogen we eindelijk wat (positieve) publicatie!twitter:NOSsport twitterde op vrijdag 21-03-2014 om 14:10:53De cricketers zijn een ronde verder op het WK Twenty20 na een sensationele zege op Ierland http://t.co/dPFxhiRY61 http://t.co/7RfmNAMJii reageer retweet
Ja mijn Indiase collega's vonden het ook geweldig. India vs Pakistan was echt absoluut niet spannend en een makkelijke overwinning voor India. En op Sky houden ze maar niet op over deze `extraordiary day of cricket'quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:18 schreef DeeBee het volgende:
Indiaase vrienden waren door het dolle heen en vonden het ongelofelijk legendarisch, super mooi.
Echt een topprestatie.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:12 schreef The_Groove het volgende:
http://mycrickethighlight(...)hts-2014-21st-march/
Gehele wedstrijd terugkijken
Naja alle grote klappen dan. Het gevoel is er nog steedsquote:
Mooi is dat he, om dan het commentaar te horen uit een land waar zo'n sport WEL heel erg leeft. Net als Amerikaans commentaar als NL weer eens iets gaafs doet bij de World Baseball Classic. In NL zelf wordt zoiets totaal niet op waarde geschatquote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:18 schreef DeeBee het volgende:
Indiaase vrienden waren door het dolle heen en vonden het ongelofelijk legendarisch, super mooi.
Echt een topprestatie.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop ook dat er ergens beelden zijn. Op Youtube nog niet iig.
Dank, dank, dankquote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:12 schreef The_Groove het volgende:
http://mycrickethighlight(...)hts-2014-21st-march/
Gehele wedstrijd terugkijken
http://www.wiziwig.tv/com(...)s&discipline=cricketquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:07 schreef Levitas het volgende:
Is er een overzicht met links naar livestreams voor andere wedstrijden? Leuk om met een schuin oog cricket te kunnen kijken, terwijl ik met andere dingen bezig ben
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:36 schreef The_Groove het volgende:
[..]
http://www.wiziwig.tv/com(...)s&discipline=cricket
Hier bij elke wedstrijd even kijken. 100% succes so far
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:30 schreef Levitas het volgende:
Hey, leuk. David "bumble" Lloyd bij Sky Sports. Ik heb David Lloyd ontmoet toen ik in Sydney bij de official ashes cricket luncheon aan het werk was. Ontzettend grappige man
Ik heb in Australië stage gelopen bij een bedrijf dat veilingen organiseerde voor o.a goede doelen (Australian Red Cross, Ronald McDonald, etc.) om zo het goede doel te helpen geld in te zamelen. Maar ook sportverenigingen doen vaak aan "fundraising events". Denk aan NRL en AFL teams (rugby), waarbij ik verschillende prof teams heb gezien, en een ander event was dus de Ashes Cricket Luncheon ( dat was voor de AUS - ENG ashes serie eind 2013 in Australië)quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:07 schreef The_Groove het volgende:
[..]Held. Wat gaaf je daar mocht werken! Puur toeval?
Heb je ooit zelf gecricket?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de middag zelf kon je lootjes kopen en daar werden prijzen onder verloot. Onder andere wat gesigneerde cricket bats, ballen en wat andere meuk. Eén man was vanuit Melbourne naar Sydney komen vliegen, paar lootjes gekocht, en won 2(!) van die gesigneerde cricket bats. Tot overmaat van ramp, kon hij ze dus niet mee terug nemen in het vliegtuig (geen baggage o.i.d). Toen hij mij dat vertelde vroeg ik meteen wat hij ervoor wilde hebben, want ik had wel een australisch nichtje die heel erg van cricket houdt. Maar hij had ze al aan iemand anders beloofd.
* Levitas baalt nog harder
De kromme gerechtigheid van de DL methode. Bij 20/20's slaat het bijna nergens op. Al geloof ik best dat Nieuw-Zeeland had gewonnen. Is niet veel dit WK die Engelsen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:15 schreef Levitas het volgende:
Wat zuur voor Engeland trouwens! Regen en onweer zorgt ervoor dat ze vroegtijdig stoppen met spelen en ENG verliest met 9 runs door de D/L methode.
Wow, wat gaaf zeg! Ik wou dat ik deze sport wat eerder had leren kennen. Had ik misschien een lokaal cricket clubje kunnen zoeken om daar wat mee te spelen. Nu ben ik daar IMO wat te oud voor en loop ik veel te veel achter op de rest van spelers van mijn leeftij (24 jaar)quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:21 schreef The_Groove het volgende:
Als het even kan speel ik in de zomer dubbele weekenden, ga ik op tour naar Engeland en speel ik 2x per maand door de week ook nog wedstrijden.
Haha, zo moet je er niet over denken!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:37 schreef Levitas het volgende:
[..]
Wow, wat gaaf zeg! Ik wou dat ik deze sport wat eerder had leren kennen. Had ik misschien een lokaal cricket clubje kunnen zoeken om daar wat mee te spelen. Nu ben ik daar IMO wat te oud voor en loop ik veel te veel achter op de rest van spelers van mijn leeftij (24 jaar)
Je speelt het in Nederland, of woon je in het buitenland?
Ik stuur je een DM, praten we daar verder!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:47 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Haha, zo moet je er niet over denken!
Genoeg 24 jarige die nog nooit gecricket hebben en wel gewoon beginnen (Ik kan het weten, zelf ook 24)Het kan soms wel even duren voordat je echt gaat presteren maar al snel kom je achter je kwaliteiten en kan je daar op concentreren. Genoeg niveau's in Nederland waar je ook de kans krijgt om dan te bowlen of hoog in de order te batten. Overigens, goeie fielders (Dus snel en goed kunnen vangen/stoppen) zijn ook waardevol, dus als je al een beetje atletische bent kan je alsnog van waarde zijn voor je team.
Als je een beetje balgevoel hebt is cricket vanaf het begin al leuk. Veel hockeyers, tennissers en honkballers gezien die sowieso met batten al snel stappen zetten. Het is allemaal hetzelfde principe alleen een iets andere techniek (en slagmiddel)
Ik speel gewoon in Nederland! Er valt genoeg te cricketen in Nederland als je weet waar je moet zijnWaar woon je ongeveer? dan kan ik best wat tips geven waar goede clubs zitten die teams hebben waar je bij zo bij kan aansluiten en er goeie trainingen zijn (Zelfs voor lagere senioren)
Dat is 1 van de vaste commentatoren bij Sky en inderdaad een ontzettend grappige man. Ooit in een pub in Birmingham een woordje mee gewisselt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:30 schreef Levitas het volgende:
Hey, leuk. David "bumble" Lloyd bij Sky Sports. Ik heb David Lloyd ontmoet toen ik in Sydney bij de official ashes cricket luncheon aan het werk was. Ontzettend grappige man
Tja, onmogelijke opgave. Waar hebben we dat eerder gehoordquote:Op zondag 23 maart 2014 12:14 schreef Levitas het volgende:
Pakistan op 191 runs na de eerste innings. Dat wordt een onmogelijke opgave voor Australië.
Zeker waar ja. Enneh, lekkere start voor Australië wel. Veel boundaries (87/2 nu)quote:Op zondag 23 maart 2014 12:37 schreef Max23 het volgende:
[..]
Tja, onmogelijke opgave. Waar hebben we dat eerder gehoord
Edit: 44 uit 5 overs.
Redelijk begin.
Volgens mij iets van 98 ofzo, als ik het me goed herinner.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:54 schreef Max23 het volgende:
102/2 na 8 overs. Hoeveel had Nederland tegen Ierland na 8 overs?
Hadden op een gegeven moment een run rate van meer dan 16 toch? Dus moet ruim 120 of zo geweest zijn.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:01 schreef Levitas het volgende:
[..]
Volgens mij iets van 98 ofzo, als ik het me goed herinner.
Edit:
91 runs tijdens de eerste 6 overs. 100 runs in 6.6 overs, 150 runs in 10.3 overs. Dus na 8 overs zal dat ongeveer rond de 120 zijn geweest.
Altijd geweldig die matches die spannend blijven tot de laatste ballenquote:Op maandag 24 maart 2014 13:58 schreef Levitas het volgende:
ZA wint met 2 runs. Wat een laatste over, man man man...
Laten we het hopen. Hoewel.. Kan helaas zelf maar tot een uur of 16:00 kijken, omdat ik vanavond moet werken.quote:
Het zou uiteindelijk zomaar kunnen betekenen dat we 1 punt krijgen, als de lichten niet meer aan gaan...quote:Op maandag 24 maart 2014 14:47 schreef BobW het volgende:
Problemen met de lichten, kunnen ze opnieuw beginnen?
Auwquote:
134/8 (18.2/20 ov).quote:
Ik heb er eigenlijk best wel vertrouwen in, op dit moment. Zowel Ben als Tom Cooper zijn goede batsmen. Met een beetje geluk sprokkelen ze met z`n tweeën de overige 38 runs nog bij elkaar..quote:
Nog vertrouwenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:06 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik heb er eigenlijk best wel vertrouwen in, op dit moment. Zowel Ben als Tom Cooper zijn goede batsmen. Met een beetje geluk sprokkelen ze met z`n tweeën de overige 38 runs nog bij elkaar..
Mee eens. Teveel risico's genomen terwijl dat niet echt nodig was.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:46 schreef Max23 het volgende:
Tja, ze hebben het toch wel uit handen gegeven
Weergaloze innings van Hales.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:18 schreef Vitamine_C het volgende:
Toch nog een verassing vandaag, Engeland wint van SL met 6 wickets.
quote:
Vandaag slechts 3 vieren tegen.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:23 schreef Felagund het volgende:
[..]Ze staan de laatste wedstrijden volgens mij echt goed te bowlen/fielden.
Vier vieren en geen enkele zes.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:26 schreef Max23 het volgende:
Ik heb het begin van de Engels slagbeurt gemist. Hoeveel vieren en zessen hebben ze gemaakt?
Sri Lanka was inderdaad helemaal niks, maar in de drie wedstrijden daarna hadden ze elke keer een kans om te winnen. Mooi dat ze deze dan toch hebben gewonnen.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:32 schreef Levitas het volgende:
Die is binnen. Mooi einde van het Nederlandse avontuur op WT20, met 2 prachtige hoogtepunten (Ierland en Engeland) en een gigantisch dieptepunt (Sri Lanka). We hadden Zuid Afrika én Nieuw Zeeland ook nog eens bijna.
quote:Another year of Dutch gloating coming up…
Kan zeggen wat je wilt, maar we hebben met onze prestaties toch wel redelijk in de media gestaan, wereldwijd. Tegen Ierland wereldwijd headlines geweest, tegen Sri Lanka zelfde verhaal. Nu met Engeland zullen we morgen in de cricket landen weer in het nieuws zijn, in Australië is het nieuws ("Australia's only win of the World Twenty20 - Tom Cooper in the orange camp. We'll claim it")quote:Op maandag 31 maart 2014 14:44 schreef Max23 het volgende:
EngvNed is ook gewoon world wide trending topic op twitter
Ik ben de hele middag mijn Engelse collega's en vrienden al aan het pestenquote:Op maandag 31 maart 2014 15:07 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik vraag me af wat dit toernooi gaat betekenen voor het beleid van de KNCB, dat de laatste jaren heel sterk heeft ingezet op het vreemdelingenlegioen in oranje. De zevende plaats enkele maanden geleden in Nieuw-Zeeland betekende het verlies van de one-day status en door het wegvallen van veel ICC-financiering leek een beleidsverandering aanstaande. Maar dit toernooi laat zien dat Nederland nog altijd bij de top van de associates hoort.
Ben benieuwd wat de komende maanden gaan brengen.
Maar voorlopig eerst maar even genieten van dit resultaat en de Engelse spelers bij mijn club een beetje pesten :-)
Maar uiteindelijk all out met 119 runs. Dat zou Nieuw-Zeeland wel moeten kunnen halen en dan zou Sri Lanka er toch wel verrassend uit liggen.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:37 schreef Dwersdriever het volgende:
Sri Lanka heeft nu al bijna net zoveel boundaries als Engeland in de hele innings :-)
Als liefhebber van kleine sporten heb ik de hoop op de publieke omroep al jaren opgegeven. Voetbal, schaatsen, wielrennen. Daar hebben ze aandacht voor. Terwijl ze als publieke omroep juist ook met kleine sporten zouden moeten bezighouden. Maar goed...andere discussie :-)quote:Op maandag 31 maart 2014 19:09 schreef borisz het volgende:
Niet eens beelden in het Sportjournaal. Alleen een paar koppen van Britse sites.
quote:But it is harsh to focus on England's shortcomings when Netherlands performance warrants praise. Certainly their bowling - intelligent, disciplined and calm - was highly impressive and their fielding calm and assured. They deserve huge plaudits for defending a target that looked some way below par, albeit on a pitch that rendered stroke-making difficult.
Timm van der Gugten bowled with pace and control in taking the key wicket of Eoin Morgan, falling to an old weakness and edging one pushed wide of his off stump, while Mudassar Bukhari's control and variations preyed on an England batting line-up chronically lacking in confidence on a sluggish surface. Logan van Beek also claimed three wickets in two overs by virtue simply of maintaining and decent line and length and preying on England's increasing panic.
Ik erger me ook groen en geel aan de post game interviews. Zulke slechte (geluids)kwaliteit vaak, en dat is dan van de ICC. Mag je toch wel iets meer professionaliteit van verwachten IMHO.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:14 schreef hole1988 het volgende:
Het valt me wel op bij cricket dat de beelden vaak van slecht kwaliteit zijn. Hebben ze niet van HD gehoord.
Zou mooi zijn als we nog wat wedstrijden in NL te zien zouden krijgen. Maar, nu we geen ODI status meer hebben, wat is er dan nog over??twitter:KNCBcricket twitterde op woensdag 05-02-2014 om 13:00:28@Kevv1990 hier zijn we hard mee bezig. Zodra er meer bekend is communiceren we dit zsm! reageer retweet
Belangrijker dan dat is dat Nederland vorig jaar voor het laatst heeft deelgenomen aan de CB40, een van de cupcompetities in Engeland. Dat zorgde jaarlijks voor een paar leuke wedstrijden in Nederland tegen sterke oppositie. Voorlopig staat er nog geen enkele wedstrijd op het schema voor Oranje de komende maanden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:47 schreef Levitas het volgende:
Zou mooi zijn als we nog wat wedstrijden in NL te zien zouden krijgen. Maar, nu we geen ODI status meer hebben, wat is er dan nog over??
Ja heel jammer dat ze geen CB40 spelen, heb ze een aantal keren aan het werk gezien en dat waren altijd leuke wedstrijden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:06 schreef borisz het volgende:
Oranje heeft helaas een lege agenda voor de zomer idd. Met de CB40 er tenminste 10-12 wedstrijden op niveau gespeeld kon worden.
Nu officieel.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:59 schreef BobW het volgende:
Flinke regen en waarschijnlijk gaat er niet meer gespeeld worden. Dan gaat Sri Lanka door naar de finale.
twitter:ICCLive twitterde op donderdag 03-04-2014 om 18:30:16Semi Final 1. It's all over! Sri Lanka win by 27 runs (D/L Method) #SLvWI #wt20 #OneBigOver reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |