Aangepastquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:46 schreef Retarded het volgende:
had op z'n minst dan even tijd genomen om het programma aan te vullen
Die zijn toch vanaf dit jaar afgeschaft?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Heerlen en Sittard hebben beide hardcopy kaarten. Ga daar lekker in de rij staan. Meteen sfeer
Niks van meegekregenquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:22 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Die zijn toch vanaf dit jaar afgeschaft?
Ik ga ook in Heerlen, zal een vroege wordenquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Heerlen en Sittard hebben beide hardcopy kaarten. Ga daar lekker in de rij staan. Meteen sfeer
Als ik aan 'miljoenen' denk, denk ik al gauw aan 3 a 4 miljoen, vind ik een best groot verschil eigenlijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
2009 9 ton, 2012 rond het miljoen
Alleen de maandag dan neem ik aan? Doet Metallica sowieso wel vakerquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:21 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Podium van Metallica wordt dit keer gebruikt. Is nog een slag groter als het normale podium van Pinkpop
Nee, ze hebben er een paar van. Het is niet te doen om binnen 12 uur van podium te wisselen. Heb je normaal een week voor nodigquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Alleen de maandag dan neem ik aan? Doet Metallica sowieso wel vaker
Ah nou die kunnen de Stones mooi lenen dan, al was het volgens mij jaren geleden zo op Werchter dat het extra deel was afgedekt, en alleen op de Metallica dag te gebruiken was.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:35 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Nee, ze hebben er een paar van. Het is niet te doen om binnen 12 uur van podium te wisselen. Heb je normaal een week voor nodigDe andere 2 worden datzelfde weekend op Rock Am Ring en Rock Im Park gebruikt
3,5quote:
quote:
Nice.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als ik aan 'miljoenen' denk, denk ik al gauw aan 3 a 4 miljoen, vind ik een best groot verschil eigenlijk.
Is dat inclusief alles er om heen? Catering, die compounds etc.?quote:
Ze hebben ongeveer 10 jaar kunnen sparen met die matige line-ups van de vorige edities.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Is dat inclusief alles er om heen? Catering, die compounds etc.?
Dan is dit toch een hele dure Pinkpop. Want Metallica zal ook niet voor minder dan een miljoen komen. En Arcade Fire zal ook rond die koers zitten.
Excl. compound etc. Las wel dat ze niet veel contractuele dingen erin hadden staan. Ze willen een catwalk het publiek in. En dat was het. Nouja een compound maar dat willen Metallica en Arctic Monkeys ook. Ze eten zelfs mee met de lokale catering. Dat viel Smeets 100% mee.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Is dat inclusief alles er om heen? Catering, die compounds etc.?
Dan is dit toch een hele dure Pinkpop. Want Metallica zal ook niet voor minder dan een miljoen komen. En Arcade Fire zal ook rond die koers zitten.
Om dat Arcade Fire wereldwijd huge isquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:59 schreef Loveless85 het volgende:
Waarom Arcade Fire een miljoen trouwens, kom op zeg, bandjes als Arctic Monkeys, Editors, Arcade Fire, het is heus populair, maar waar gaan we heen als die al na krap 5 albumpjes een miljoen gaan vragen voor een festivalshowDat de bands die >20 jaar meedraaien dat vragen kan ik érgens nog begrijpen...
Mjah, ik vind het waanzin, zeker als ze hier niet dusdanig populair zijn als in andere landen. We kunnen hier ook Die Toten Hosen boeken voor 1,5 miljoen, want ja, die zijn ook in het buitenland huge?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:08 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Om dat Arcade Fire wereldwijd huge is. En ze dat op andere festivals wel gewoon uitbetaald krijgen.
Nee die zijn alleen in Duitsland huge (en Oostenrijk een beetje). Arcade Fire is huge in VS, Canada, Frankrijk, Duitsland, Spanje, UK, Australië etc.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, ik vind het waanzin, zeker als ze hier niet dusdanig populair zijn als in andere landen. We kunnen hier ook Die Toten Hosen boeken voor 1,5 miljoen, want ja, die zijn ook in het buitenland huge?
Je snapt m'n punt neem ik aan, je gaat een miljoen betalen omdat een band NIET in Nederland huge is. Ik zie daar geen logica in, het zou ze/mojo/Jan sieren als die gasten hun gage aanpassen JUIST zodat ze hier meer geboekt worden en ook populairder worden. Ik zie echt 0,0 logica in 'ze zijn groot in het buitenland, dus wij moeten HIER een miljoen aftikken'. Dan zou ik ze lekker laten schieten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:17 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee die zijn alleen in Duitsland huge (en Oostenrijk een beetje). Arcade Fire is huge in VS, Canada, Frankrijk, Duitsland, Spanje, UK, Australië etc.
Ach ik ben er heel blij meequote:Op donderdag 13 maart 2014 10:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je snapt m'n punt neem ik aan, je gaat een miljoen betalen omdat een band NIET in Nederland huge is. Ik zie daar geen logica in, het zou ze/mojo/Jan sieren als die gasten hun gage aanpassen JUIST zodat ze hier meer geboekt worden en ook populairder worden. Ik zie echt 0,0 logica in 'ze zijn groot in het buitenland, dus wij moeten HIER een miljoen aftikken'. Dan zou ik ze lekker laten schieten.
Zondag is best een lekker dagje ja, en ik snap ook wel dat ze de Stones pakken als je ze kan krijgen, maar manmanman het is wel een sloot geld zeg, je had inderdaad ook gewoon een paar prima headliners kunnen pakken voor 3,5 mil, maar das lang niet zo onderscheidend als dit natuurlijk. Als Linkin Park en/of Metallica er staat is het geen groot nieuws, nu was het op het NOS journaal en zat Jan gelijk bij DWDD. Dus ik snap Pinkpop best, ik vind alleen die gages nogal extreem worden. Als festival is het natuurlijk slikken of stikken wat dat betreft verder.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:32 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ach ik ben er heel blij meeboeit me niet wat er kost. En voor een Rolling Stones kun je inderdaad EN een Kings Of Leon EN een Linkin Park EN een ander goedkope headliner boeken. Maar met Rolling Stones op je affiche laat je wel je gezicht zien als festival binnen Europa. Het heeft ook wat met prestige te maken. En ik vind dat ze naast The Stones ook hun geld goed besteed hebben, bijvoorbeeld op de zondag staan geen grote stadion acts. Maar allemaal wel mooie HMH namen wat bij elkaar een fijne dag vormt. Misschien vind ik de zondag over het geheel gezien nog het leukste zelfs
.
Arcade Fire heeft wel meer gekost.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:22 schreef Herpderphawk het volgende:
Een miljoen voor Arcade Fire - om ze vervolgens op de 3FM Stage te gooien? Gaar. Denk eerder aan de helft van dat bedrag, misschien nog wel wat minder.
Arcade Fire was meer een strategische zet in de richting van Lowlands/Best Kept Secret/Rabbit Hole. Arcade Fire is DE alternatieve headliner van dit jaar. Kijk eens naar de headliners van de festivals. Niemand haalt het bij Arcade Fire. Vorig jaar werd Queens of the Stone Age ook op 3FM Stage gegooid. Die hadden de eis dat ze op een podium headliner zijn. Omdat toendertijd het nieuwe album nog niet uit was (net voor de tour gereleased) wisten ze niet als ze headstage konden houden en dan zet je het op 3FM neer. Denk zeker dat AF dezelfde regel heeft in het contract.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:22 schreef Herpderphawk het volgende:
Een miljoen voor Arcade Fire - om ze vervolgens op de 3FM Stage te gooien? Gaar. Denk eerder aan de helft van dat bedrag, misschien nog wel wat minder.
Prima management dus ook als ze de band voor 1mil+ weg weten te zetten in een land waar ze niet huge zijnquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:08 schreef indiaantje89 het volgende:
Heb elders gelezen dat Arcade Fire een van de "lastigste" management teams heeft van dit moment. Schijnen nog al strenge eisen te hebben. Dus prima boeking voor Pinkpop.
Dit kan het natuurlijk nooit zijn. Ze zijn niet net anderhalve maand bezig met the stones omdat lowlands niet uitverkoopt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:57 schreef Loveless85 het volgende:
Of wil Mojo toch de 'oudere' festivals een boost geven nu Lowlands ook wat minder loopt dan voorgaande jaren?
Dat kun je wel zeggen, en ze hebben ook nergens "hits" gescoord. Dat maakt het wel knap om dan toch overal te mogen headlinen. Beetje zelfde als Arctic Monkeys, die zijn over de breedte heel sterk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Prima management dus ook als ze de band voor 1mil+ weg weten te zetten in een land waar ze niet huge zijn
Er is al 2 jaar wat gemor over Lowlands, die hebben ook wat mindere line-ups achter de rug. Maar eens, het zal niet zijn omdat het dit jaar minder verkoopt. Vraag me wel af waarom Mojo het op Pinkpop zet, en waarschijnlijk Pinkpop dus wat extra centjes toeschuift gezien de Stones gage en dat ze verder nog een prima line-up neerzettenquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:11 schreef portie het volgende:
[..]
Dit kan het natuurlijk nooit zijn. Ze zijn niet net anderhalve maand bezig met the stones omdat lowlands niet uitverkoopt.
Pinkpop zat jaren in een dip en kreeg veel negatieve publiciteit (wat nu Lowlands heeft). Dit jaar hebben ze Pinkpop een flinke boost gegeven, en is het niet meer het "lachertje" van het jaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er is al 2 jaar wat gemor over Lowlands, die hebben ook wat mindere line-ups achter de rug. Maar eens, het zal niet zijn omdat het dit jaar minder verkoopt. Vraag me wel af waarom Mojo het op Pinkpop zet, en waarschijnlijk Pinkpop dus wat extra centjes toeschuift gezien de Stones gage en dat ze verder nog een prima line-up neerzetten![]()
Wellicht willen de Stones alleen festivals doen? En dan kan je weinig andere kanten op? Alhoewel ze ook voor Metallica volgens mij toen wel eens gewoon een eendagsfestivalletje in de Goffert uit de grond hebben gestampt.
True, ze staan er gelijk wel weer. Alhoewel gisteren op de Pinkpop site zo'n twitterfeed stond van mensen die over #pp14 twitterden, en daar zag je toch een hoop reacties ala 'dan toch maar naar Pinkpop', of 'Ik hou helemaal niet van Pinkpop maar ik moet wel' voorbij komenquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:23 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Pinkpop zat jaren in een dip en kreeg veel negatieve publiciteit (wat nu Lowlands heeft). Dit jaar hebben ze Pinkpop een flinke boost gegeven, en is het niet meer het "lachertje" van het jaar.
Metallica tourde toen met een festivalrond, dat was niet bedacht door Mojo. Sonisphere bestaat nog steeds in een paar landen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er is al 2 jaar wat gemor over Lowlands, die hebben ook wat mindere line-ups achter de rug. Maar eens, het zal niet zijn omdat het dit jaar minder verkoopt. Vraag me wel af waarom Mojo het op Pinkpop zet, en waarschijnlijk Pinkpop dus wat extra centjes toeschuift gezien de Stones gage en dat ze verder nog een prima line-up neerzetten![]()
Wellicht willen de Stones alleen festivals doen? En dan kan je weinig andere kanten op? Alhoewel ze ook voor Metallica volgens mij toen wel eens gewoon een eendagsfestivalletje in de Goffert uit de grond hebben gestampt.
Nee precies, maar je hebt natuurlijk wel dat bands een festival tourtje doen, en er dan een mouw aangepast wordt. Metallica zal ook niet helemaal zelf de boel opgezet hebben destijds, ik neem aan dat Mojo wel de locatie e.d. geregeld heeft.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:35 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Metallica tourde toen met een festivalrond, dat was niet bedacht door Mojo. Sonisphere bestaat nog steeds in een paar landen.
ja das. Was trouwens geen succes en daardoor geen metalfestival meer in NL van mojo. Hoewel Fortarock dat wel aardig heeft opgepakt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee precies, maar je hebt natuurlijk wel dat bands een festival tourtje doen, en er dan een mouw aangepast wordt. Metallica zal ook niet helemaal zelf de boel opgezet hebben destijds, ik neem aan dat Mojo wel de locatie e.d. geregeld heeft.
Ik geloof van welquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:03 schreef Grazzle het volgende:
Mensen. Kun je ook tegelijk een weekend + een dagkaart kopen of moet het apart?
Voorgaande edities gingen de weekendkaarten minder hard dan de dagkaarten. Hoewel ik maar het zekere voor het onzekere zou nemen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:50 schreef Lenoire het volgende:
Hoe lang verwachten jullie dat er weekendkaartjes te krijgen zijn? Moet ik 10 uur 's ochtends klaarzitten of valt het wel wat mee?
quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:03 schreef Grazzle het volgende:
Mensen. Kun je ook tegelijk een weekend + een dagkaart kopen of moet het apart?
Fortarock doet het prima, maar goed, die hebben ook het geluk van Rock am Ring in de buurt natuurlijkquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:52 schreef AgeEll het volgende:
[..]
ja das. Was trouwens geen succes en daardoor geen metalfestival meer in NL van mojo. Hoewel Fortarock dat wel aardig heeft opgepakt.
Fortarock moet het ook nog maar 5 jaar vol zien te houden. Die hebben al snel een headliner probleem. Rammstein en Iron Maiden trekken nog grote aantallen mensen, maar dat zie ik bijvoorbeeld Slipknot of een Black Sabbath niet meer doen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Fortarock doet het prima, maar goed, die hebben ook het geluk van Rock am Ring in de buurt natuurlijkFields of Rock was het destijds volgens mij toch? Begonnen leuk, maar inderdaad niet veel meer geworden daarna. Wat dat betreft zijn Nederlandse metalfestivals nooit echt een lang leven beschoren, misschien omdat er net over de grens (Graspop, RaR, Wacken) teveel concurrentie is, en Pinkpop bv. ook weleens wat meepakt (zoals nu de maandag).
plus ook het feit dat het nu 50/50 is. dat deed het hem wel voor mij..quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:53 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Voorgaande edities gingen de weekendkaarten minder hard dan de dagkaarten. Hoewel ik maar het zekere voor het onzekere zou nemen.
Nee das precies wat ik bedoel, zeker dit jaar is het 'luxe', als je ziet wat er allemaal op RaR staat hadden ze zowel Metallica als Maiden goed kunnen hebben, misschien zelfs Linkin Park, al denk ik dat die net wat teveel een andere kant opgegaan zijn. Maar ja, stel dat RaR eens een jaar weinig boeiends heeft op metal gebied, of dat gaat bv. naar Pinkpop oid, dan trekken ze niet op eigen kracht even een grote headliner binnen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:20 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Fortarock moet het ook nog maar 5 jaar vol zien te houden. Die hebben al snel een headliner probleem. Rammstein en Iron Maiden trekken nog grote aantallen mensen, maar dat zie ik bijvoorbeeld Slipknot of een Black Sabbath niet meer doen.
6quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:56 schreef JochemP het volgende:
Hoeveel kaarten kan je maximaal kopen per transactie? Kan het nergens vinden op ticketmaster.nl
TICKETLIMIETquote:
Het is nog vroegquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:00 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
TICKETLIMIET
Tijdens de reguliere verkoop kunnen maximaal 6 tickets per persoon worden besteld
Let op: dit ticketlimiet is per persoon en niet per transactie.
Het is dit jaar het 5e jaar fortarock, dus dat hebben ze al gehaald.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:20 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Fortarock moet het ook nog maar 5 jaar vol zien te houden. Die hebben al snel een headliner probleem. Rammstein en Iron Maiden trekken nog grote aantallen mensen, maar dat zie ik bijvoorbeeld Slipknot of een Black Sabbath niet meer doen.
Brandt?quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:53 schreef indiaantje89 het volgende:
Dit is prachtig weer voor The Kooks in het zonnetje met een (Brandt) biertje erbij
Wat Kings of Leon kost weet ik niet precies, maar als ik me niet vergis komen Linkin Park en Metallica ook pas als ze een miljoen krijgen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:32 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ach ik ben er heel blij meeboeit me niet wat er kost. En voor een Rolling Stones kun je inderdaad EN een Kings Of Leon EN een Linkin Park EN een ander goedkope headliner boeken. Maar met Rolling Stones op je affiche laat je wel je gezicht zien als festival binnen Europa. Het heeft ook wat met prestige te maken. En ik vind dat ze naast The Stones ook hun geld goed besteed hebben, bijvoorbeeld op de zondag staan geen grote stadion acts. Maar allemaal wel mooie HMH namen wat bij elkaar een fijne dag vormt. Misschien vind ik de zondag over het geheel gezien nog het leukste zelfs
.
Jan Smeets zit na de bekendmaking altijd wel bij dat soort programma's hoor.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zondag is best een lekker dagje ja, en ik snap ook wel dat ze de Stones pakken als je ze kan krijgen, maar manmanman het is wel een sloot geld zeg, je had inderdaad ook gewoon een paar prima headliners kunnen pakken voor 3,5 mil, maar das lang niet zo onderscheidend als dit natuurlijk. Als Linkin Park en/of Metallica er staat is het geen groot nieuws, nu was het op het NOS journaal en zat Jan gelijk bij DWDD. Dus ik snap Pinkpop best, ik vind alleen die gages nogal extreem worden. Als festival is het natuurlijk slikken of stikken wat dat betreft verder.
Jup, het is heel overheersend. Maar ik heb wel echt het idee dat het nu veel meer exposure krijgt dan voorheen hoor, Pinkpop haalt echt niet altijd het journaal met hun programmering.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jan Smeets zit na de bekendmaking altijd wel bij dat soort programma's hoor.
Ik snap sowieso nooit zo goed wat er zo fantastisch is aan The Stones. Goede band, dat is natuurlijk geen issue, maar ik heb er hetzelfde bij als bij Metallica. Het wordt naar mijn idee altijd wat overdreven.
Daarnaast is het altijd jammer voor de andere bands. Het zijn bands met zo'n grote fanbase dat alle voorgaande bands staan te spelen voor fans van die bands.
Absoluut wel. Altijd na de grote persconferentie is er wel even een stukje van over het journaal. Ik weet niet hoe lang het nu was, maar meestal is het even een heel kort stukje.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup, het is heel overheersend. Maar ik heb wel echt het idee dat het nu veel meer exposure krijgt dan voorheen hoor, Pinkpop haalt echt niet altijd het journaal met hun programmering.
Najah goed, wel dan, het is in ieder geval niet te ontkennen dat ze in zowel binnen- als buitenland veel meer exposure pakken met de Stones op je affiche dan met een 'gewone' festival line-up zoals voorgaande jaren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:58 schreef Komakie het volgende:
[..]
Absoluut wel. Altijd na de grote persconferentie is er wel even een stukje van over het journaal. Ik weet niet hoe lang het nu was, maar meestal is het even een heel kort stukje.
quote:Jan Smeets denkt programma Pinkpop in 2015 te overtreffen
Het programma van de 45e editie van Pinkpop wordt gevuld met grote namen als The Rolling Stones, Metallica en John Mayer, maar directeur Jan Smeets denkt dat deze line-up in 2015 overtroffen kan worden.
"Er zijn grote bands die nu al hebben aangekondigd volgend jaar een album te willen afronden", zegt Jan Smeets tegen FaceCulture.
"Als die bands gaan touren en op het grootste Nederlandse festival willen spelen, dan denk ik dat we volgend jaar weer een geweldige Pinkpop gaan beleven."
Over welke bands hij het heeft, wilde Smeets niet zeggen.
De organisatie heeft dit jaar extra goed geluisterd naar de wensen van het publiek, aldus de festivalorganisator. Dit is onder andere terug te zien in het programma, waarin een stuk meer rockbands worden vertegenwoordigd dan voorgaande festivaledities.
"We kregen vorig jaar best wat kritiek over ons heen, omdat het aanbod van rockbands gering was", legt Smeets uit. "Dit hebben we in een klap goed gemaakt door dit jaar extra rockbands in het programma op te nemen." Vorig jaar kwamen er twintigduizend bezoekers minder dan voorgaande jaren.
Populairder
Hoewel dit een harde klap was voor de organisatie, kijkt Smeets desondanks terug op een succesvolle editie. "Er speelden vorig jaar fantastische acts op Pinkpop. Toch hebben we geprobeerd om dit jaar nog populairdere bands te regelen. Daarbij hebben we ook een vierde podium aan het festival toegevoegd."
"Dit is eigenlijk een beetje een gekkigheidje, dat overgenomen is van andere festivals die ook steeds verder uitbreiden met het aantal podiums. De namen van de bands die op het vierde podium zullen optreden, worden overigens pas later bekend gemaakt."
Dan gaat 'ie de Beatles, Michael Jackson en Nirvana regelen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:02 schreef Loveless85 het volgende:
Maar goed, deze line-up is nog niks, Jan doet het in 2015 nog even dunnetjes over;
[..]
Lenny komt niet hequote:Op donderdag 13 maart 2014 22:56 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik denk dat ik naar het VVV-kantoor in Maastricht ga, daar tickets probeer te krijgen. In de rij misschien met de telefoon gereed staan (mocht ik ze zo eerder krijgen, ook goed).
Ik denk dat er dit keer heel veel vraag naar is, dus heel snel uitverkocht. Ik ga overigens absoluut niet alleen voor de Stones danwel Metallica; een stuk of drie, vier liedjes vind ik wel aardig maar ben er verder niet echt weg van.
Wél ben ik veel meer benieuwd naar Lenny Kravitz (?), Arctic Monkeys, Ed Sheeran, Bastille, Chef'Special, Stromae, (John Mayer), The Boxer Rebellion etc. etc.
Misschien iets van U2 of Bon Jovi ofzo? Ik kan echt niet heel veel meer van deze orde van grootte bedenken, wat ook nog een beetje bij het festival publiek gaat aanslaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:02 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Dan gaat 'ie de Beatles, Michael Jackson en Nirvana regelen?
Muse, Coldplay en U2quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:02 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Dan gaat 'ie de Beatles, Michael Jackson en Nirvana regelen?
De 170 euro is slechts een voorschot. Iedereen moet bij de toegang nog 250 euro aftikken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:01 schreef richolio het volgende:
Op 3FM werd er gister gezegd dat Smeets nog met een verrassing zou komen, weet iemand hier meer over?
En Acda & De Munnik komen voor hen in de plaatsquote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:18 schreef MissLuna het volgende:
Hij wacht tot het uitverkocht is en dan blijken de Stones tóch niet te komen?
6quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:54 schreef Luni het volgende:
Hoeveel dagkaarten mag je per persoon in 1x bestellen?
Lenny Kravitz op zaterdag aub.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:01 schreef richolio het volgende:
Op 3FM werd er gister gezegd dat Smeets nog met een verrassing zou komen, weet iemand hier meer over?
Dat hoor je veel op dit momentquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:06 schreef Vatta het volgende:
Ben niet zo'n pinkpop fan maar die line-up ziet er zeker wel goed uit.
Jup, ze zijn in één keer terug. Alhoewel het imago-probleem er dus verder niet echt helemaal mee opgelost is, je hoort inderdaad veel 'ik vind Pinkpop niks maar moet nu wel'quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:08 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat hoor je veel op dit momentzegt genoeg over wat Pinkpop bereikt heeft dit jaar met hun line-up.
Blondie stond in Paradiso toch, wellicht komt ze ook even Pinkpop aandoen aangezien zij ook een jubilieum te vieren heeft.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Lenny Kravtiz zou prima zijn, of gewoon heerlijke foute pop met Blondie zou ook prima zijn.
Ben 2 jaar geleden geweest. Vond het een matte boel, de bands waren tof maar daar was alles mee gezegd. Is dit ook een beetje de algemene mening over pinkpop dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup, ze zijn in één keer terug. Alhoewel het imago-probleem er dus verder niet echt helemaal mee opgelost is, je hoort inderdaad veel 'ik vind Pinkpop niks maar moet nu wel'
[..]
Mits je vrouwelijk bent met een grote boezem mag je bij mij pitten, woon er 25 minuutjes treinend vanaf.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:22 schreef Luni het volgende:
Hoop en dagkaart te kunnen bemachtigen voor de zaterdag. Iemand misschien tips om te overnachten, hotels zitten volgen mij al aardig, denk dat ik maar op een camping in de buurt ga staan.
Als vervanger voor de stones omdat een van de leden een optreden daarvoor ingezakt is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:15 schreef Loveless85 het volgende:
Of misschien toch Sjakkelien Goofaars!
Helaasquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:40 schreef Ratsnest89 het volgende:
[..]
Mits je vrouwelijk bent met een grote boezem mag je bij mij pitten, woon er 25 minuutjes treinend vanaf.
Het is gewoon echt een festival waar je puur voor de line-up moet komen, het heeft niet echt een sfeer/vibe/beleving zoals andere festivals. Ik vind het 'roze-hoedjes-3FM-puber-kijk-mij-eens-gek-doen'-publiek niet zo leuk, er is om het festival heen weinig te beleven, de aankleding van het terrein is vrijwel non-existent, het eindigt vroeg, etc. etc.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:32 schreef Vatta het volgende:
[..]
Ben 2 jaar geleden geweest. Vond het een matte boel, de bands waren tof maar daar was alles mee gezegd. Is dit ook een beetje de algemene mening over pinkpop dan?
Ik denk juist andersom. Deze line-up is toch dusdanig relevant qua muziek, dat ik bijna zeker ben dat er mensen meer dan één dag zullen komen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:27 schreef indiaantje89 het volgende:
Idddoor dat soort uitspraken maak je het allemaal nog hectischer. Jammer dat het ticket systeem geen onderscheid kan maken tussen dagkaarten en weekend kaarten. Denk dat die laatste toch net iets rustiger zal verlopen.
inderdaad het is een festival, zoals festivals oorspronkelijk waren.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is gewoon echt een festival waar je puur voor de line-up moet komen, het heeft niet echt een sfeer/vibe/beleving zoals andere festivals. Ik vind het 'roze-hoedjes-3FM-puber-kijk-mij-eens-gek-doen'-publiek niet zo leuk, er is om het festival heen weinig te beleven, de aankleding van het terrein is vrijwel non-existent, het eindigt vroeg, etc. etc.
Maar goed, aan deze line-up te zien hebben ze zelf prima begrepen waarmee ze het onderscheid wél kunnen maken
Haha, nou ja een béétje aankleding en wat meer sfeer zou Pinkpop niet misstaan. Ik heb overigens op andere festivals meer aanspraak dan op Pinkpop, maar dat komt ongetwijfeld omdat ik toentertijd met m'n 25/26 jaar 10 jaar ouder was dan de gemiddelde bezoekerquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
inderdaad het is een festival, zoals festivals oorspronkelijk waren.
Nu wil het publiek van vroeg tot laat geëntertaind worden, want anders moet je praten met vreemde mensen en dat is eng.
Ja, akkoord. dus mensen, als je echt The Stones alleen wil zien, lijkt me TW classic veel beter idee.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:36 schreef Remy669 het volgende:
Mensen die speciaal voor the Stones willen gaan hebben denk ik meer kans bij Werchter Classic, die hebben 50.000 tickets.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Rij ik net langs Bureau Pinkpop, staan er al een man of 20 voor de deur. Klein detail, daar is helemaal geen kaartverkoop
Nu al?quote:
Kleinquote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:08 schreef richolio het volgende:
[..]
Nu al?Hoe groot is dan de kans dat ik morgen kaartjes kan bemachtigen?
Groot. Gewoon met meerdere browsers open, gaat makkelijk lukken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:08 schreef richolio het volgende:
[..]
Nu al?Hoe groot is dan de kans dat ik morgen kaartjes kan bemachtigen?
Oh jawel hoor, van de Pinkpop site;quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Rij ik net langs Bureau Pinkpop, staan er al een man of 20 voor de deur. Klein detail, daar is helemaal geen kaartverkoop
quote:Bij de volgende voorverkoopadressen kun je de kaarten voor Pinkpop kopen:
Almelo Boekhandel Broekhuis, Koornmarkt 24, 7607 HZ Almelo – 0546 456 717
Amsterdam Independent Outlet, Vijzelstraat 77, 1017 HG Amsterdam – 020 421 2096
Amsterdam Concerto, Utrechtsestraat 52-60, 1017 VP Amsterdam - 020 623 5228
Amsterdam FAME Plaza, Nieuwezijds Voorburgwal 182, 1012 SJ Amsterdam – 020 638 2525
Den Haag VVV / Haags Uitburo, Spui 68, 2511 BT Den Haag – 070 361 8860
Eindhoven VVV, Stationsplein 17, 5611 AC Eindhoven – 0900 1122363
Enschede Boekhandel Broekhuis, Marktstraat 12, 7511 GD Enschede – 053 432 5210
Geleen Buro Pinkpop, Mauritslaan 25 6161 HP Geleen – 046 475 25 00
Groningen Plato, Oude Ebbingestraat 41-43, 9712 HB Groningen – 050 313 5055
Gulpen VVV, Dorpsstraat 27, 6271BK Gulpen – 0900 555 9798
Haarlem Sounds, Grote Houtstraat 171, 2011 SM Haarlem - 023 532 3321
Heerlen Satisfaction, Oranje Nassaustraat 29, 6411 LE Heerlen – 045 571 5265
Heerlen VVV, Bongerd 19, 6411JL Heerlen – 0900 555 97 98
Hengelo (ov) Boekhandel Broekhuis, Wemenstraat 45, 7551 EW Hengelo – 074 291 0267
Landgraaf VVV, Raadhuisplein 12, 6371 LA Landgraaf – 0900 5559798
Leiden Plato, Vrouwensteeg 4-8, 2312 DZ Leiden – 071 514 9689
Oss CD Kiosk, De Schakel 3, 5341 CM Oss – 0412 627 715
Maastricht VVV, Kleine Staat 1, 6211 ED Maastricht – 0900 5559798
Rotterdam VVV, Coolsingel 195-197, 3012 AG Rotterdam – 010 790 01 85
Sittard Music Machine, Paardestraat 11, 6131 HA Sittard – 046 452 3668
Sittard VVV, Rosmolenstraat 2, 6131 HX Sittard – 0900 5559798
Tilburg Sounds, Nieuwlandstraat 33, 5038 SM Tilburg – 013 545 6021
Utrecht Plato, Voorstraat 35, 3512AJ Utrecht – 030 231 0826
Valkenburg VVV, Th. Dorrenplein 5, 6301DV Valkenburg – 0900 5559798
Venlo Sounds, Parade 66, 5911 CE Venlo – 077 351 0625
Zwolle Plato, Klokkensteeg 14, 8011 XV Zwolle – 038 422 5354
Alleen doordeweeks openquote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, van de Pinkpop site;
[..]
Dan is het sinds woensdag veranderd. Had gebeld of ze zaterdag open waren, maar ze gaven aan dat ze maandag pas weer open gingen. Normaal haal ik hier ook mijn kaarten, daarom.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze voor de gelegenheid wel een uitzondering maken
quote:
Een van jullie is een leugenaarquote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Groot. Gewoon met meerdere browsers open, gaat makkelijk lukken.
Wel gezellig hoorquote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:09 schreef MidnightShow_ het volgende:
in limburg zijn ze overigens echt knettergek, daar zitten al veel mensen overal.
zal vast wel zo zijn.quote:
60.000quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:19 schreef Lenoire het volgende:
Hoeveel mensen zouden er morgen 10 uur klaarzitten
hier in mijn kleine k*t dorpje zitten gewoon al 3 mensen voor het VVVquote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:19 schreef Lenoire het volgende:
Hoeveel mensen zouden er morgen 10 uur klaarzitten
Venlo ook al, om 2 uur 's nachts zaten er al een stuk of 20/30 man.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:09 schreef MidnightShow_ het volgende:
in limburg zijn ze overigens echt knettergek, daar zitten al veel mensen overal.
Ben al ingelogd,maar kan als ik verder ga niet aan de wachtrij ontkomen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 07:55 schreef MissLuna het volgende:
Ik wilde alvast inloggen op de website, maar zelfs daar is al een wachtrij voor. Top..
Bij ticketmasterquote:Op zaterdag 15 maart 2014 08:59 schreef Kadooosh het volgende:
Waar zitten jullie in de wachtrij dan op internet?
Ja vreemd via de pinkpop site kom ik wel in een wachtrij te staan maar toen ik naar ticketmaster zelf ging niet.quote:
Net nog 30 minuten. Ik vind het steeds minder leuk.quote:De wachttijd bedraagt 30 tot 60 minuten.
Niets doen. Ik sta er in vanaf 8 uur. Cirkeltje begint iedere keer als hij vol is opnieuw.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:12 schreef Grazzle het volgende:
Ik zit er pas vanaf 9 uur in. Ik ben al bijna op een kwart. Moet ik gewoon niks nu meer of is het ook goed om om 10 uur gewoon opnieuw de link de openen?
Telt iedere browser voor een aparte wachtrij?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:13 schreef Kadooosh het volgende:
Wachtrij 30-60 minuten. Zaterdagkaart zal wel niet lukken.
Andere browsers meer dan 60 minuten
Het lijkt er wel op ja. Ik heb nu in totaal 6 browsers aan op 2 pcsquote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:13 schreef Grazzle het volgende:
[..]
Telt iedere browser voor een aparte wachtrij?
Toch schuift hij niet helemaal door, ik sta ook al vanaf 8 uur in één browser en die is nu doorgeschoven naar meer dan een uur.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:13 schreef Irrem het volgende:
[..]
Niets doen. Ik sta er in vanaf 8 uur. Cirkeltje begint iedere keer als hij vol is opnieuw.
Ik sta er bij 1 vanaf het begin al tot 30 minutenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:17 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Toch schuift hij niet helemaal door, ik sta ook al vanaf 8 uur in één browser en die is nu doorgeschoven naar meer dan een uur.
Jullie snappen zelf toch ook wel dat vanaf 10 uur iedereen in een grote wachtrij komt? Volledig willekeurig?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:19 schreef Irrem het volgende:
[..]
Ik sta er bij 1 vanaf het begin al tot 30 minuten
de tweede die ik heb geopend staat van 30-60 minuten.
En zo dadelijk loopt het cirkeltje weer van voren af aan verderquote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:24 schreef Grazzle het volgende:
Ik open mijn laptop, ga naar de browser. In 1 klap naar 90%.....
Dat weet ik niet zeker, jij?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Jullie snappen zelf toch ook wel dat vanaf 10 uur iedereen in een grote wachtrij komt? Volledig willekeurig?
Eigenlijk had ik dat niet in de gaten :-o. Bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Jullie snappen zelf toch ook wel dat vanaf 10 uur iedereen in een grote wachtrij komt? Volledig willekeurig?
Logisch wel, zie ook de vaak gestelde vragen bij ticketmaster;). Anders zouden ze ook nu al kaartjes kunnen verkopen he.quote:
En deze post dan? Niet dat het bindend is, maar toch.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:27 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Logisch wel, zie ook de vaak gestelde vragen bij ticketmaster;). Anders zouden ze ook nu al kaartjes kunnen verkopen he.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 08:36 schreef Remy669 het volgende:
wachtrij loopt gewoon door, als je f5-t dan begint de wachtrij opnieuw
Iedereen die voor 10 inlogt wordt gewoon random in de echte wachtrij gedumpt, daarna komt iedereen pas aan bod die na 10 komt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:28 schreef Jojogirl het volgende:
Vorig jaar bij de vvk van LL kwam ik er uiteindelijk doorheen met m'n laatste, ruim na de start geopende venster en niet met alles wat al eerder openstond dus de willekeur is groot.
quote:Bij drukte word je in de wachtrij geplaatst. Deze wachtrij ontstaat zodat dat de bestellingen die worden geplaatst, ook afgerekend kunnen worden. Dit is te vergelijken met een wachtrij voor de kassa, je wordt op volgorde van aansluiten toegelaten tot de bestelpagina. Ververs (‘refresh’ of F5) de pagina niet als je in de wachtrij staat. Je kunt dan weer achteraan worden geplaatst. Let op: Wordt de wachttijd indicatie niet korter of is de pagina vastgelopen (dit kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer de verbinding onopgemerkt is verbroken wanneer je gebruik maakt van een Wifi-verbinding)? Ververs dan de pagina alsnog.
Je hebt nu een nummer, maar dat is puur voor de leuk. Vanaf 10 gaat de wachtrij voor de echte kaartjes lopen, en iedereen die nu al wacht komt daar volledig willekeurig in.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:29 schreef MissLuna het volgende:
[..]
En deze post dan? Niet dat het bindend is, maar toch.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |