abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137690787
Mensen. Kun je ook tegelijk een weekend + een dagkaart kopen of moet het apart?
pi_137691772
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:03 schreef Grazzle het volgende:
Ik geloof van wel :)
pi_137692210
Hoe lang verwachten jullie dat er weekendkaartjes te krijgen zijn? Moet ik 10 uur 's ochtends klaarzitten of valt het wel wat mee?
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:53:23 #64
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_137692295
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:50 schreef Lenoire het volgende:
Hoe lang verwachten jullie dat er weekendkaartjes te krijgen zijn? Moet ik 10 uur 's ochtends klaarzitten of valt het wel wat mee?
Voorgaande edities gingen de weekendkaarten minder hard dan de dagkaarten. Hoewel ik maar het zekere voor het onzekere zou nemen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_137692326
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:03 schreef Grazzle het volgende:
:Y
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:58:07 #66
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_137692433
Ik twijfel erover om naar een fysiek verkooppunt te gaan voor tickets. Dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan voor dagkaarten bij een Free Record Shop, maar die zijn er natuurlijk nu niet meer. Want toen scheelde mij dat een hoop. Ik stond er toen slecht om iets van 10 andere mensen te wachten vanaf 08:00.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_137692869
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:52 schreef AgeEll het volgende:

[..]

ja das. Was trouwens geen succes en daardoor geen metalfestival meer in NL van mojo. Hoewel Fortarock dat wel aardig heeft opgepakt.
Fortarock doet het prima, maar goed, die hebben ook het geluk van Rock am Ring in de buurt natuurlijk ;) Fields of Rock was het destijds volgens mij toch? Begonnen leuk, maar inderdaad niet veel meer geworden daarna. Wat dat betreft zijn Nederlandse metalfestivals nooit echt een lang leven beschoren, misschien omdat er net over de grens (Graspop, RaR, Wacken) teveel concurrentie is, en Pinkpop bv. ook weleens wat meepakt (zoals nu de maandag).
pi_137693153
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Fortarock doet het prima, maar goed, die hebben ook het geluk van Rock am Ring in de buurt natuurlijk ;) Fields of Rock was het destijds volgens mij toch? Begonnen leuk, maar inderdaad niet veel meer geworden daarna. Wat dat betreft zijn Nederlandse metalfestivals nooit echt een lang leven beschoren, misschien omdat er net over de grens (Graspop, RaR, Wacken) teveel concurrentie is, en Pinkpop bv. ook weleens wat meepakt (zoals nu de maandag).
Fortarock moet het ook nog maar 5 jaar vol zien te houden. Die hebben al snel een headliner probleem. Rammstein en Iron Maiden trekken nog grote aantallen mensen, maar dat zie ik bijvoorbeeld Slipknot of een Black Sabbath niet meer doen.
pi_137693248
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:53 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Voorgaande edities gingen de weekendkaarten minder hard dan de dagkaarten. Hoewel ik maar het zekere voor het onzekere zou nemen.
plus ook het feit dat het nu 50/50 is. dat deed het hem wel voor mij..
pi_137693269
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:20 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Fortarock moet het ook nog maar 5 jaar vol zien te houden. Die hebben al snel een headliner probleem. Rammstein en Iron Maiden trekken nog grote aantallen mensen, maar dat zie ik bijvoorbeeld Slipknot of een Black Sabbath niet meer doen.
Nee das precies wat ik bedoel, zeker dit jaar is het 'luxe', als je ziet wat er allemaal op RaR staat hadden ze zowel Metallica als Maiden goed kunnen hebben, misschien zelfs Linkin Park, al denk ik dat die net wat teveel een andere kant opgegaan zijn. Maar ja, stel dat RaR eens een jaar weinig boeiends heeft op metal gebied, of dat gaat bv. naar Pinkpop oid, dan trekken ze niet op eigen kracht even een grote headliner binnen waarschijnlijk.
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:56:30 #71
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_137694151
Hoeveel kaarten kan je maximaal kopen per transactie? Kan het nergens vinden op ticketmaster.nl
pi_137694173
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:56 schreef JochemP het volgende:
Hoeveel kaarten kan je maximaal kopen per transactie? Kan het nergens vinden op ticketmaster.nl
6
pi_137694251
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

6
TICKETLIMIET
Tijdens de reguliere verkoop kunnen maximaal 6 tickets per persoon worden besteld
Let op: dit ticketlimiet is per persoon en niet per transactie.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:02:36 #74
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_137694313
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:00 schreef SuzukiSwift het volgende:

[..]

TICKETLIMIET
Tijdens de reguliere verkoop kunnen maximaal 6 tickets per persoon worden besteld
Let op: dit ticketlimiet is per persoon en niet per transactie.
Het is nog vroeg }:|

pi_137694869
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:20 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Het is dit jaar het 5e jaar fortarock, dus dat hebben ze al gehaald. :P

Maar idd in deze grote opzet die nog niet zo lang bestaat ben ik wel benieuwd hoe ze dat blijven volhouden.
pi_137695840
Dit is prachtig weer voor The Kooks in het zonnetje met een (Brandt) biertje erbij 8-)
pi_137696215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:53 schreef indiaantje89 het volgende:
Dit is prachtig weer voor The Kooks in het zonnetje met een (Brandt) biertje erbij 8-)
Brandt?
pi_137696258
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:04 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Brandt?
Jupilert, Bavariat, Heinekent, Hertog-Jant.

Je weet toch wel :P.
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:05:56 #79
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_137696294
Heinekent bier :r
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:06:08 #80
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_137696304
The Kooks though _O_
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_137696355
De ticketverhouding switch is trouwens wel een slimme manier toch meer geld binnen te halen, zeker met op 2 dagen een act die flink wat dagkaarten doet verkopen.

Zouden ze de 15k dag/45k weekend verhouding doen (zoals voorheen) leveren de dagkaarten je 4.050.000 (45k dagkaarten totaal) op, en de weekendkaarten 7.875.000, dus totaal 11.925.000, bijna 12 miljoen.

Nu is 30k dag, 30k weekend en levert het het volgende op:

dag (90k dagkaarten): 8.100.000
weekend: 5.250.000
totaal: 13.350.000

Scheelt toch bijna 1,4 miljoen ^O^ Plus mogen dagkaarthouders niet op de camping, dus daar heb je ook 1/3e minder capaciteit nodig dan voorgaande jaren, dus minder verlichting, toiletten, beveiliging, etc.
pi_137696426
Iemand ervaring met telefonisch kaarten bestellen?
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:35:10 #83
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137697215
Spannende shizzle, ook proberen kaarten voor The Stones te krijgen.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:44:50 #84
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_137697534
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:32 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ach ik ben er heel blij mee :P boeit me niet wat er kost. En voor een Rolling Stones kun je inderdaad EN een Kings Of Leon EN een Linkin Park EN een ander goedkope headliner boeken. Maar met Rolling Stones op je affiche laat je wel je gezicht zien als festival binnen Europa. Het heeft ook wat met prestige te maken. En ik vind dat ze naast The Stones ook hun geld goed besteed hebben, bijvoorbeeld op de zondag staan geen grote stadion acts. Maar allemaal wel mooie HMH namen wat bij elkaar een fijne dag vormt. Misschien vind ik de zondag over het geheel gezien nog het leukste zelfs :).
Wat Kings of Leon kost weet ik niet precies, maar als ik me niet vergis komen Linkin Park en Metallica ook pas als ze een miljoen krijgen.

The Stones zijn gewoon belachelijk duur. Ik denk van een andere orde dan misschien wel elke andere band dan ook.

Waar kun je trouwens zien hoeveel een band ongeveer moet kosten? Lijkt me wel interessant om te zien wat een gemiddelde band kost.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:47:39 #85
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_137697636
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zondag is best een lekker dagje ja, en ik snap ook wel dat ze de Stones pakken als je ze kan krijgen, maar manmanman het is wel een sloot geld zeg, je had inderdaad ook gewoon een paar prima headliners kunnen pakken voor 3,5 mil, maar das lang niet zo onderscheidend als dit natuurlijk. Als Linkin Park en/of Metallica er staat is het geen groot nieuws, nu was het op het NOS journaal en zat Jan gelijk bij DWDD. Dus ik snap Pinkpop best, ik vind alleen die gages nogal extreem worden. Als festival is het natuurlijk slikken of stikken wat dat betreft verder.
Jan Smeets zit na de bekendmaking altijd wel bij dat soort programma's hoor.

Ik snap sowieso nooit zo goed wat er zo fantastisch is aan The Stones. Goede band, dat is natuurlijk geen issue, maar ik heb er hetzelfde bij als bij Metallica. Het wordt naar mijn idee altijd wat overdreven.
Daarnaast is het altijd jammer voor de andere bands. Het zijn bands met zo'n grote fanbase dat alle voorgaande bands staan te spelen voor fans van die bands.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_137697675
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Jan Smeets zit na de bekendmaking altijd wel bij dat soort programma's hoor.

Ik snap sowieso nooit zo goed wat er zo fantastisch is aan The Stones. Goede band, dat is natuurlijk geen issue, maar ik heb er hetzelfde bij als bij Metallica. Het wordt naar mijn idee altijd wat overdreven.
Daarnaast is het altijd jammer voor de andere bands. Het zijn bands met zo'n grote fanbase dat alle voorgaande bands staan te spelen voor fans van die bands.
Jup, het is heel overheersend. Maar ik heb wel echt het idee dat het nu veel meer exposure krijgt dan voorheen hoor, Pinkpop haalt echt niet altijd het journaal met hun programmering.
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:58:24 #87
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_137697987
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jup, het is heel overheersend. Maar ik heb wel echt het idee dat het nu veel meer exposure krijgt dan voorheen hoor, Pinkpop haalt echt niet altijd het journaal met hun programmering.
Absoluut wel. Altijd na de grote persconferentie is er wel even een stukje van over het journaal. Ik weet niet hoe lang het nu was, maar meestal is het even een heel kort stukje.
pi_137698088
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:58 schreef Komakie het volgende:

[..]

Absoluut wel. Altijd na de grote persconferentie is er wel even een stukje van over het journaal. Ik weet niet hoe lang het nu was, maar meestal is het even een heel kort stukje.
Najah goed, wel dan, het is in ieder geval niet te ontkennen dat ze in zowel binnen- als buitenland veel meer exposure pakken met de Stones op je affiche dan met een 'gewone' festival line-up zoals voorgaande jaren.
pi_137698161
Maar goed, deze line-up is nog niks, Jan doet het in 2015 nog even dunnetjes over;

quote:
Jan Smeets denkt programma Pinkpop in 2015 te overtreffen
Het programma van de 45e editie van Pinkpop wordt gevuld met grote namen als The Rolling Stones, Metallica en John Mayer, maar directeur Jan Smeets denkt dat deze line-up in 2015 overtroffen kan worden.

"Er zijn grote bands die nu al hebben aangekondigd volgend jaar een album te willen afronden", zegt Jan Smeets tegen FaceCulture.
"Als die bands gaan touren en op het grootste Nederlandse festival willen spelen, dan denk ik dat we volgend jaar weer een geweldige Pinkpop gaan beleven."

Over welke bands hij het heeft, wilde Smeets niet zeggen.
De organisatie heeft dit jaar extra goed geluisterd naar de wensen van het publiek, aldus de festivalorganisator. Dit is onder andere terug te zien in het programma, waarin een stuk meer rockbands worden vertegenwoordigd dan voorgaande festivaledities.
"We kregen vorig jaar best wat kritiek over ons heen, omdat het aanbod van rockbands gering was", legt Smeets uit. "Dit hebben we in een klap goed gemaakt door dit jaar extra rockbands in het programma op te nemen." Vorig jaar kwamen er twintigduizend bezoekers minder dan voorgaande jaren.

Populairder
Hoewel dit een harde klap was voor de organisatie, kijkt Smeets desondanks terug op een succesvolle editie. "Er speelden vorig jaar fantastische acts op Pinkpop. Toch hebben we geprobeerd om dit jaar nog populairdere bands te regelen. Daarbij hebben we ook een vierde podium aan het festival toegevoegd."
"Dit is eigenlijk een beetje een gekkigheidje, dat overgenomen is van andere festivals die ook steeds verder uitbreiden met het aantal podiums. De namen van de bands die op het vierde podium zullen optreden, worden overigens pas later bekend gemaakt."

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2014 17:03:17 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 13 maart 2014 @ 18:11:30 #90
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_137700145
Ik heb er zin an *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: