Zover ben ik (nog) niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En als je vlak wilt lopen? Of intervallen met een bepaald hoog en laag tempo?
Als je 'm niet mist, of denkt wat te missen heb je inderdaad geen horloge nodig en is een smartphone meer dan prima. Ik heb anderhalf jaar met smartphone gelopen voor ik een horloge kocht.quote:
haha ik heb toevallig vandaag een meisje dat bijna tegen een boom liep omdat ze aan het kutten was met haar telefoonarmband, de tip gegeven om een SPI-belt te kopen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:28 schreef Sarasi het volgende:
Mijn smartphone kan dat niet, heeft geen in te stellen lock screen en is niet te ontgrendelen door het plastic heen. Daarbij is het scherm miniem (HTC ChaCha) en met mijn multitasking skills ben ik tegen een boom gelopen voordat ik enige informatie heb kunnen aflezen. En ik mis die feeling voor mijn eigen snelheid. Mezelf continu kapot rennen is niet leuk, dus dan kan ik of voor een nieuwe smartphone gaan of voor een horloge. Dan vind ik een horloge gemakkelijker, goedkoper en zinvoller, want verder voldoet mijn smartphone nog prima. En stiekem wel ik op den duur toch ook wel een beetje meer richting de echte wedstrijden, als ik dat kan, en dan is zo'n horloge ook wel handig.
SPI-belt is wel ideaal inderdaad, maar dan zie je natuurlijk helemaal niets. En moet je alles doen met de audio-output. Als je even wilt kijken hoe hard je gaat kan dat dan nietquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:34 schreef Twinky het volgende:
[..]
haha ik heb toevallig vandaag een meisje dat bijna tegen een boom liep omdat ze aan het kutten was met haar telefoonarmband, de tip gegeven om een SPI-belt te kopen.
Dus bij deze:
koop een SPI-belt.
Haha, dan nog, zodra ik naar mijn telefoon kijk, loop ik vast ergens tegenaan. Ik kan me de laatste dag dat ik mezelf niet op een domme manier pijn deed, niet eens herinneren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:34 schreef Twinky het volgende:
[..]
haha ik heb toevallig vandaag een meisje dat bijna tegen een boom liep omdat ze aan het kutten was met haar telefoonarmband, de tip gegeven om een SPI-belt te kopen.
Dus bij deze:
koop een SPI-belt.
Zou je weer terug kunnen/willen naar alleen een smartphone? Ik niet gebruikt toch wel iets te intensief.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je 'm niet mist, of denkt wat te missen heb je inderdaad geen horloge nodig en is een smartphone meer dan prima. Ik heb anderhalf jaar met smartphone gelopen voor ik een horloge kocht.
Ook al is het misschien niet optimaal, ben tot nu toe erg tevreden met m'n armband. Snap best dat een SPI-belt ideaal is als je meerdere dingen mee wilt nemen voor tijdens het lopen, maar heb daar (nu nog) geen behoefte aan. Ik kijk eigenlijk nooit op m'n telefoon tijdens het hardlopen, vind de audio-coach wel voldoende.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:36 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
SPI-belt is wel ideaal inderdaad, maar dan zie je natuurlijk helemaal niets. En moet je alles doen met de audio-output. Als je even wilt kijken hoe hard je gaat kan dat dan niet.
Ik nu niet meer nee. vooral omdat ik vaak een bepaald tempo probeer vast te houden of HR. Ligt natuurlijk ook aan waar je voor traint. Die eerste anderhalf jaar was ik lekker aan het opbouwen en niet gericht voor een afstand of tijd aan het trainenquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zou je weer terug kunnen/willen naar alleen een smartphone? Ik niet gebruikt toch wel iets te intensief.
Dat probeer ik, en dan ga ik nog te hard. Ik loop ook niet vlak, ik ga onbewust na elke minuut weer wat harder rennen, waarna ik weer wat afzak gedurende die minuut. Is ook wel te zien in Endomondo, die piekjes. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om wat over te houden, dat lukt me niet. En dat voelt niet altijd lekker. Ik heb ook al geprobeerd of het anders was als ik wel op ritalin liep (ADHD), maar dat maakte niet echt een verschil en het lopen was veel minder leuk. Ik moet die stabiliteit voor mezelf vinden en dat is gemakkelijker als je het kan afdwingen door op constante snelheid te gaan lopen. Dan is een current pace wel handig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Je hoeft jezelf toch ook niet stuk te lopen zonder horloge/telefoonGewoon beginnen op een tempo waarvan je denkt; dit is echt veeel te langzaam. En na een tijdje voel je dan vanzelf wel of je sneller kan of dat je toch moe wordt.
Stel je van current pace trouwens niet teveel voor, dat schommelt ook heel erg, ook al loop je heel vlak. GPS is nooit helemaal precies. Ik kijk altijd naar gemiddelde rondetijd, met auto-rondes op 1 km.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:47 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat probeer ik, en dan ga ik nog te hard. Ik loop ook niet vlak, ik ga onbewust na elke minuut weer wat harder rennen, waarna ik weer wat afzak gedurende die minuut. Is ook wel te zien in Endomondo, die piekjes. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om wat over te houden, dat lukt me niet. En dat voelt niet altijd lekker. Ik heb ook al geprobeerd of het anders was als ik wel op ritalin liep (ADHD), maar dat maakte niet echt een verschil en het lopen was veel minder leuk. Ik moet die stabiliteit voor mezelf vinden en dat is gemakkelijker als je het kan afdwingen door op constante snelheid te gaan lopen. Dan is een current pace wel handig.
Maar ik neem aan dat het verschil tussen 5min/km en 7-8min/km wel een beetje in de gaten te houden is toch? Ik kan inderdaad ook nog naar ronde tijden kijken inderdaad, goede tip. Of naar hartslag.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:48 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Stel je van current pace trouwens niet teveel voor, dat schommelt ook heel erg, ook al loop je heel vlak. GPS is nooit helemaal precies. Ik kijk altijd naar gemiddelde rondetijd, met auto-rondes op 1 km.
Of ingestelde intervallen, waarbij je je rondetijden v/d interval ziet (dus als je bv met Evy loopt, je kan zien wat je gemiddelde pace tijdens de loopstukken is geweest).quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:48 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Stel je van current pace trouwens niet teveel voor, dat schommelt ook heel erg, ook al loop je heel vlak. GPS is nooit helemaal precies. Ik kijk altijd naar gemiddelde rondetijd, met auto-rondes op 1 km.
Snap ik, op termijn zal ik ook zeker wel gaan kijken naar een horloge denk ik, maar dan moet ik ook echt het idee hebben dat het mijn prestaties gaat helpen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:28 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Mijn smartphone kan dat niet, heeft geen in te stellen lock screen en is niet te ontgrendelen door het plastic heen. Daarbij is het scherm miniem (HTC ChaCha) en met mijn multitasking skills ben ik tegen een boom gelopen voordat ik enige informatie heb kunnen aflezen. En ik mis die feeling voor mijn eigen snelheid. Mezelf continu kapot rennen is niet leuk, dus dan kan ik of voor een nieuwe smartphone gaan of voor een horloge. Dan vind ik een horloge gemakkelijker, goedkoper en zinvoller, want verder voldoet mijn smartphone nog prima. En stiekem wel ik op den duur toch ook wel een beetje meer richting de echte wedstrijden, als ik dat kan, en dan is zo'n horloge ook wel handig.
Maar in jouw geval had ik 'm waarschijnlijk ook niet gekocht. Geen idee ook waarom ik dit allemaal typ maar ik ben gewoon ontzettend enthousiast nu.
Ooh joh, ik loop pas een maandquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je 'm niet mist, of denkt wat te missen heb je inderdaad geen horloge nodig en is een smartphone meer dan prima. Ik heb anderhalf jaar met smartphone gelopen voor ik een horloge kocht.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:54 schreef mosselmossel het volgende:
Smartphone = Batavus-fiets
Goed Horloge = BMW
Die ziet er goed uit! Maar hier ook geen verantwoordingquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wil een Ambit R maar ik heb nog geen verantwoording gevonden.
Ik zie (achteraf, want ik heb de huidige snelheid niet op mijn schermpje) regelmatig afwijkingen van een minuut/km of meer. Ook mijn "lap speed" is de eerste 100 meter van een nieuwe km erg onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:51 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat het verschil tussen 5min/km en 7-8min/km wel een beetje in de gaten te houden is toch? Ik kan inderdaad ook nog naar ronde tijden kijken inderdaad, goede tip. Of naar hartslag.
¤516? Dan denk ik dat die verantwoording hier nooit zal komen ook... Man, wat een geldquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:04 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Die ziet er goed uit! Maar hier ook geen verantwoording
Wat dat betreft is een horloge met footpod weer nauwkeuriger. OVer het totaal kan hij misschien wel wat meters afwijken, maar blijft tijdens het lopen heel constant.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:05 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik zie (achteraf, want ik heb de huidige snelheid niet op mijn schermpje) regelmatig afwijkingen van een minuut/km of meer. Ook mijn "lap speed" is de eerste 100 meter van een nieuwe km erg onbetrouwbaar.
Iets goedkoperquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:05 schreef Levitas het volgende:
[..]
¤516? Dan denk ik dat die verantwoording hier nooit zal komen ook... Man, wat een geld
Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:05 schreef Levitas het volgende:
[..]
¤516? Dan denk ik dat die verantwoording hier nooit zal komen ook... Man, wat een geld
Nee toch, het is toch een uitgeklede 2s en zal daardoor ook goedkoper moeten zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:05 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ja. Overigens word in de ambit 1 bij het koppelen van een footpod ook direct de afstand via de footpod en niet via de GPS gemeten. Terwijl ik het ding alleen voor cadence gekocht hadquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:12 schreef Jero_nimo het volgende:
Zit bij die 2R de cadansmeter/accelerometer in het horloge zelf? Dat is helemaal relaxed!
Kun je dat niet uitzetten? Bij Garmin kun je kiezen. Nog een voordeel tegenover de Ambit 1 is dat ie niet zo gigantisch lomp isquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja. Overigens word in de ambit 1 bij het koppelen van een footpod ook direct de afstand via de footpod en niet via de GPS gemeten. Terwijl ik het ding alleen voor cadence gekocht had
Dat is de enige verantwoording die ik heb voor een Ambit R
quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:15 schreef MaleDuck het volgende:
Met dank aan streamnl een overzicht documentje van de inschrijvers van de ekiden:
https://docs.google.com/s(...)sPQ/edit?usp=sharing
Neequote:
Ja precies. Goedkoopste die ik nu gevonden heb is 270,- met HR en 225,- zonderquote:Bij Garmin kun je kiezen. Nog een voordeel tegenover de Ambit 1 is dat ie niet zo gigantisch lomp is
DC Rainmaker heeft een overzichtje van de verschillen:
http://www.dcrainmaker.com/2014/01/look-suuntos-ambit2r.html
Alle meuk die ik toch niet gebruik is eruit gesloopt
Ja, maar aan de andere kant gaat zo'n ding wel jaren mee en heb je verder eigenlijk heel weinig kosten aan hardlopen vergeleken met andere sporten.quote:
Ik snap het wel hoor. Ik steek dat geld ook zonder blikken en blozen in mijn camera bijvoorbeeld. Maar sta er steeds toch weer van te kijken wat dat soort dingetjes kosten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, maar aan de andere kant gaat zo'n ding wel jaren mee en heb je verder eigenlijk heel weinig kosten aan hardlopen vergeleken met andere sporten.
Je kan het idd zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wil/moet/kuntquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, maar aan de andere kant gaat zo'n ding wel jaren mee en heb je verder eigenlijk heel weinig kosten aan hardlopen vergeleken met andere sporten.
Top, neem ik dat ook me in mijn persoonlijke administratiequote:Op woensdag 12 maart 2014 14:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Ingevuld namens YUR et moi. We doen gewoon ovb mee, mits niet tegelijkertijd (en ik geen 10km)
Oh ja, excuus!quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:21 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Top, neem ik dat ook me in mijn persoonlijke administratie
Ik heb ook ingevuld dat ik alleen 5km wil lopen als ik kom.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:21 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Top, neem ik dat ook me in mijn persoonlijke administratie
Nu vind ik het geen probleem, omdat ik het hier nu toch lees, maar ik lees lang niet alles meer, dus vandaar de reminder om ook een pm te sturen en niet alleen in de sheet te zetten of hier in het topic te roepenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, werkt ie niet goed bij jou?quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iemand ervaring met de GPS van een Iphone 5s toevallig?
Ik wil er misschien een aanschaffen. Maar ben wel benieuwd of de GPS een beetje nauwkeurig is. Voor een telefoon dan hequote:Op woensdag 12 maart 2014 14:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja, werkt ie niet goed bij jou?
http://www.sportxl.nl/mer(...)eter-outdoor-horlogequote:Op woensdag 12 maart 2014 14:09 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan?
Met HR is ie 300 en zonder 250... Nog steeds veel geld, maar niet buitensporig.
Dat is de gewone Ambit2, niet de R.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:27 schreef Levitas het volgende:
[..]
http://www.sportxl.nl/mer(...)eter-outdoor-horloge
Maar dat is de Sapphire editie, zie ik nu. Dat zal het verschil wel zijn..
Hij werkt primaquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik wil er misschien een aanschaffen. Maar ben wel benieuwd of de GPS een beetje nauwkeurig is. Voor een telefoon dan heMijn HTC one S gedraagt zich best goed. maar die heb ik laatst laten vallen en is binnenkort toch echt aan vervanging toe
quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Er zit weer tempo in de topics
Ik leef vandaag nog op wat adrenaline van gisteren, maar ik mag vandaag niet lopen, dus checklistje afwerken. Er zit genoeg hardloopgerelateerds in: De batterij van de hartslagband vervangen, en MD een PM gestuurd. En ik heb mijn schoenen schoongemaakt. Dat doe ik vrijwel nooit, maar er zat meer modder aan de binnenkant dan aan de buitenkant, heel apart. Morgen rustige training met hopelijk wat loopscholing en dan zaterdag funrun, en als ik me niet vergis zijn er naast Jero daar nog meer van de partij?
Jazeker, streamnl, guard en cafca en vrouw zijn er ook bij!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt een gezellige dag. Al zal ik misschien erg zenuwachtig zijn
. Gelukkig hoef ik eerst vooral te kijken hoe Paula en Paul het doen geloof ik.
![]()
MD ook een bericht gestuurd en mezelf toegevoegd aan de excellsheet!![]()
Meestal loop ik met een Garmin, maar als ik mijn telefoon gebruik is ie redelijk nauwkeurig. De 4s sneed wel af en toe een bocht af, en ik verwacht dat de 5s dat ook doet. Ik heb er nog niet zo vaak mee gerend dat me dat is opgevallen maar het zou me niets verbazen. Als je niet op een paar meter kijkt dan voldoet ie prima. Mijn grootste bezwaar is dat het best een groot en zwaar ding is om op je arm te dragen. In een Spibelt gaat het prima, maar als je 'm als hardloop GPS gebruikt wil je er waarschijnlijk ook af en toe op kunnen kijken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik wil er misschien een aanschaffen. Maar ben wel benieuwd of de GPS een beetje nauwkeurig is. Voor een telefoon dan heMijn HTC one S gedraagt zich best goed. maar die heb ik laatst laten vallen en is binnenkort toch echt aan vervanging toe
Zal dat de reden zijn dat hij altijd zo langzaam is?quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:33 schreef GotC het volgende:
Jero, ben je nog steeds zo enorm zenuwachtig voor een wedstrijd?
En dan is het zaterdag niet eens een wedstrijdquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:33 schreef GotC het volgende:
Thanxquote:
Ik hoef niet te kijken want ik loop op Evy, Kijk aan het einde van de rit wel weer hoe ver ik deze keer gekomen ben haha. En af en toe een bochtje vind ik nog niet zo erg. maar zie bij een vriend van mij die heeft een Sony dat hij hem gewoon dwars laat oversteken op een parkje terwijl hij er netjes omheen is gelopen. Dat zou ik wel storend vinden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Meestal loop ik met een Garmin, maar als ik mijn telefoon gebruik is ie redelijk nauwkeurig. De 4s sneed wel af en toe een bocht af, en ik verwacht dat de 5s dat ook doet. Ik heb er nog niet zo vaak mee gerend dat me dat is opgevallen maar het zou me niets verbazen. Als je niet op een paar meter kijkt dan voldoet ie prima. Mijn grootste bezwaar is dat het best een groot en zwaar ding is om op je arm te dragen. In een Spibelt gaat het prima, maar als je 'm als hardloop GPS gebruikt wil je er waarschijnlijk ook af en toe op kunnen kijken.
Nou, voor de Sallandtrail viel het mee. Maar daar wou ik gewoon genieten en een mooi tempo volhouden. Als ik had geweten dat ik mee kon komen met de kopgroep was ik veel zenuwachtiger geweestquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:33 schreef GotC het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat terwijl je ook daar niet met de kopgroep mee verwacht te gaan. Wat zou het dan toch kunnen zijn waar je zenuwachtig van wordt...quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:41 schreef Jero_nimo het volgende:
Voor de TdF ben ik nog wel erg bang trouwens
quote:20-12-2013 13:57
Ik wil meedoen, maar ik twijfel nog een beetje. De CPC 5 km loop is begin maart, lijkt me nog zo koud... Ladiesrun wil ik sowieso doen, maar zal ik dan de 5 of 10 km pakken? Afhankelijk of ik al ga starten voo de training voor de CPC 5 km loop, zou ik in juni ook de 10 km kunnen doen misschien?
quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:54 schreef GotC het volgende:
Je slaapt iig 's nachts Jero, dat is al heel watMisschien wen je er gewoon aan!
Ik kwam in de zoektocht naar foto's nog een leuk bericht tegen van een ander 'forum':
[..]![]()
quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:43 schreef cafca het volgende:
Net ff een rondje loonse duinen gedaan, was vergeten hoe zwaar dat mulle zand was. Maar wel lekker, goeie training ook!Dat stuk was niet afgefikt, toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Dat zeker! Maar het jaar daarvoor was het ook heet..oftewel: You never know!quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:56 schreef Nanook24 het volgende:
[..]Maar vorig jaar was het natuurlijk wel hartstikke koud.
Ook even het vervoerstukje ingevuld.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:15 schreef MaleDuck het volgende:
Met dank aan streamnl een overzicht documentje van de inschrijvers van de ekiden:
https://docs.google.com/s(...)sPQ/edit?usp=sharing
quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:43 schreef cafca het volgende:
Net ff een rondje loonse duinen gedaan, was vergeten hoe zwaar dat mulle zand was. Maar wel lekker, goeie training ook!Niet door het as hoeven ploeteren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Nee dus.
Ik heb echt héél veel zin om een stukje te lopen. Dit weer doet echt wonderen, wat dat betreft![]()
Morgen 19 graden (volgens de huidige weersvoorspellingen) en lekker 5km lopen. Zaterdag met Mossel een leuke 10km lopen.
Goede 2e helft van de week voor de boeg!
Alleen met de 3gs en die is prutquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iemand ervaring met de GPS van een Iphone 5s toevallig?
Wel een rare naam, kromme combi van Nederlands en Engels....quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:02 schreef Ynske het volgende:
Net bij de Lopers Company geweest, echt wat een topservice hebben ze daar!
quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Wel een rare naam, kromme combi van Nederlands en Engels....
of ben ik nu een taalmierenneuker? (met 2 nnen!)
Die waren zo goed als vlakquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk nu opeens aan kilometer 17 tm 19 van de CPC
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |