abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137655034
quote:
5s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En als je vlak wilt lopen? Of intervallen met een bepaald hoog en laag tempo?
Zover ben ik (nog) niet.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 maart 2014 @ 13:33:11 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137655181
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:28 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Zover ben ik (nog) niet.
Als je 'm niet mist, of denkt wat te missen heb je inderdaad geen horloge nodig en is een smartphone meer dan prima. Ik heb anderhalf jaar met smartphone gelopen voor ik een horloge kocht.
  woensdag 12 maart 2014 @ 13:34:09 #78
92409 Twinky
Little star.
pi_137655203
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:28 schreef Sarasi het volgende:
Mijn smartphone kan dat niet, heeft geen in te stellen lock screen en is niet te ontgrendelen door het plastic heen. Daarbij is het scherm miniem (HTC ChaCha) en met mijn multitasking skills ben ik tegen een boom gelopen voordat ik enige informatie heb kunnen aflezen. En ik mis die feeling voor mijn eigen snelheid. Mezelf continu kapot rennen is niet leuk, dus dan kan ik of voor een nieuwe smartphone gaan of voor een horloge. Dan vind ik een horloge gemakkelijker, goedkoper en zinvoller, want verder voldoet mijn smartphone nog prima. En stiekem wel ik op den duur toch ook wel een beetje meer richting de echte wedstrijden, als ik dat kan, en dan is zo'n horloge ook wel handig.

haha ik heb toevallig vandaag een meisje dat bijna tegen een boom liep omdat ze aan het kutten was met haar telefoonarmband, de tip gegeven om een SPI-belt te kopen.
Dus bij deze:
koop een SPI-belt.
pi_137655250
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:34 schreef Twinky het volgende:

[..]

haha ik heb toevallig vandaag een meisje dat bijna tegen een boom liep omdat ze aan het kutten was met haar telefoonarmband, de tip gegeven om een SPI-belt te kopen.
Dus bij deze:
koop een SPI-belt.
SPI-belt is wel ideaal inderdaad, maar dan zie je natuurlijk helemaal niets. En moet je alles doen met de audio-output. Als je even wilt kijken hoe hard je gaat kan dat dan niet ;) .
pi_137655328
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:34 schreef Twinky het volgende:

[..]

Dus bij deze:
koop een SPI-belt.
Haha, dan nog, zodra ik naar mijn telefoon kijk, loop ik vast ergens tegenaan. Ik kan me de laatste dag dat ik mezelf niet op een domme manier pijn deed, niet eens herinneren. :@ Maar dat ding ziet er verder best handig uit inderdaad, al heb ik 'm niet nodig. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_137655400
Je hoeft jezelf toch ook niet stuk te lopen zonder horloge/telefoon :o Gewoon beginnen op een tempo waarvan je denkt; dit is echt veeel te langzaam. En na een tijdje voel je dan vanzelf wel of je sneller kan of dat je toch moe wordt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_137655403
quote:
4s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je 'm niet mist, of denkt wat te missen heb je inderdaad geen horloge nodig en is een smartphone meer dan prima. Ik heb anderhalf jaar met smartphone gelopen voor ik een horloge kocht.
Zou je weer terug kunnen/willen naar alleen een smartphone? Ik niet gebruikt toch wel iets te intensief.
pi_137655410
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:36 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

SPI-belt is wel ideaal inderdaad, maar dan zie je natuurlijk helemaal niets. En moet je alles doen met de audio-output. Als je even wilt kijken hoe hard je gaat kan dat dan niet ;) .
Ook al is het misschien niet optimaal, ben tot nu toe erg tevreden met m'n armband. Snap best dat een SPI-belt ideaal is als je meerdere dingen mee wilt nemen voor tijdens het lopen, maar heb daar (nu nog) geen behoefte aan. Ik kijk eigenlijk nooit op m'n telefoon tijdens het hardlopen, vind de audio-coach wel voldoende.
  woensdag 12 maart 2014 @ 13:41:37 #84
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137655418
Ik heb toen ik met Evy liep nooit gekeken naar m'n telefoon? :? Tempo boeit dan toch geen fuck, belangrijkste is minuten hardlopen volhouden.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 maart 2014 @ 13:44:57 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137655516
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zou je weer terug kunnen/willen naar alleen een smartphone? Ik niet gebruikt toch wel iets te intensief.
Ik nu niet meer nee. vooral omdat ik vaak een bepaald tempo probeer vast te houden of HR. Ligt natuurlijk ook aan waar je voor traint. Die eerste anderhalf jaar was ik lekker aan het opbouwen en niet gericht voor een afstand of tijd aan het trainen
pi_137655517
De vorige keer dat ik in het bos liep had ik een gopro meegenomen om een timelapse te maken, tijdens het lopen keek ik even of hij het nog deed wat resulteerde in bijna voorover vallend mijn evenwicht weer in balans te krijgen.
pi_137655596
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Je hoeft jezelf toch ook niet stuk te lopen zonder horloge/telefoon :o Gewoon beginnen op een tempo waarvan je denkt; dit is echt veeel te langzaam. En na een tijdje voel je dan vanzelf wel of je sneller kan of dat je toch moe wordt.
Dat probeer ik, en dan ga ik nog te hard. Ik loop ook niet vlak, ik ga onbewust na elke minuut weer wat harder rennen, waarna ik weer wat afzak gedurende die minuut. Is ook wel te zien in Endomondo, die piekjes. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om wat over te houden, dat lukt me niet. En dat voelt niet altijd lekker. Ik heb ook al geprobeerd of het anders was als ik wel op ritalin liep (ADHD), maar dat maakte niet echt een verschil en het lopen was veel minder leuk. Ik moet die stabiliteit voor mezelf vinden en dat is gemakkelijker als je het kan afdwingen door op constante snelheid te gaan lopen. Dan is een current pace wel handig. :)
pi_137655652
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:47 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat probeer ik, en dan ga ik nog te hard. Ik loop ook niet vlak, ik ga onbewust na elke minuut weer wat harder rennen, waarna ik weer wat afzak gedurende die minuut. Is ook wel te zien in Endomondo, die piekjes. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om wat over te houden, dat lukt me niet. En dat voelt niet altijd lekker. Ik heb ook al geprobeerd of het anders was als ik wel op ritalin liep (ADHD), maar dat maakte niet echt een verschil en het lopen was veel minder leuk. Ik moet die stabiliteit voor mezelf vinden en dat is gemakkelijker als je het kan afdwingen door op constante snelheid te gaan lopen. Dan is een current pace wel handig. :)
Stel je van current pace trouwens niet teveel voor, dat schommelt ook heel erg, ook al loop je heel vlak. GPS is nooit helemaal precies. Ik kijk altijd naar gemiddelde rondetijd, met auto-rondes op 1 km.
pi_137655756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:48 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Stel je van current pace trouwens niet teveel voor, dat schommelt ook heel erg, ook al loop je heel vlak. GPS is nooit helemaal precies. Ik kijk altijd naar gemiddelde rondetijd, met auto-rondes op 1 km.
Maar ik neem aan dat het verschil tussen 5min/km en 7-8min/km wel een beetje in de gaten te houden is toch? Ik kan inderdaad ook nog naar ronde tijden kijken inderdaad, goede tip. Of naar hartslag.
  woensdag 12 maart 2014 @ 13:52:11 #90
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137655768
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:48 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Of ingestelde intervallen, waarbij je je rondetijden v/d interval ziet (dus als je bv met Evy loopt, je kan zien wat je gemiddelde pace tijdens de loopstukken is geweest).
pi_137655780
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:28 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Mijn smartphone kan dat niet, heeft geen in te stellen lock screen en is niet te ontgrendelen door het plastic heen. Daarbij is het scherm miniem (HTC ChaCha) en met mijn multitasking skills ben ik tegen een boom gelopen voordat ik enige informatie heb kunnen aflezen. En ik mis die feeling voor mijn eigen snelheid. Mezelf continu kapot rennen is niet leuk, dus dan kan ik of voor een nieuwe smartphone gaan of voor een horloge. Dan vind ik een horloge gemakkelijker, goedkoper en zinvoller, want verder voldoet mijn smartphone nog prima. En stiekem wel ik op den duur toch ook wel een beetje meer richting de echte wedstrijden, als ik dat kan, en dan is zo'n horloge ook wel handig.

Maar in jouw geval had ik 'm waarschijnlijk ook niet gekocht. Geen idee ook waarom ik dit allemaal typ maar ik ben gewoon ontzettend enthousiast nu. :D
Snap ik, op termijn zal ik ook zeker wel gaan kijken naar een horloge denk ik, maar dan moet ik ook echt het idee hebben dat het mijn prestaties gaat helpen.

quote:
4s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ooh joh, ik loop pas een maand :P
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_137655817
Smartphone = Batavus-fiets
Goed Horloge = BMW
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 12 maart 2014 @ 13:54:34 #93
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137655828
quote:
99s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:54 schreef mosselmossel het volgende:
Smartphone = Batavus-fiets
Goed Horloge = BMW
:D :')
pi_137656095
quote:
16s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wil een Ambit R maar ik heb nog geen verantwoording gevonden.
Die ziet er goed uit! Maar hier ook geen verantwoording :P
pi_137656098
http://www.groupon.be/dea(...)ealco-ny-be/35497254
Weet alleen niet of je het ook in .nl kan bestellen. Is de Belgische site.
pi_137656127
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:51 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat het verschil tussen 5min/km en 7-8min/km wel een beetje in de gaten te houden is toch? Ik kan inderdaad ook nog naar ronde tijden kijken inderdaad, goede tip. Of naar hartslag.
Ik zie (achteraf, want ik heb de huidige snelheid niet op mijn schermpje) regelmatig afwijkingen van een minuut/km of meer. Ook mijn "lap speed" is de eerste 100 meter van een nieuwe km erg onbetrouwbaar.
pi_137656128
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:04 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Die ziet er goed uit! Maar hier ook geen verantwoording :P
¤516? Dan denk ik dat die verantwoording hier nooit zal komen ook... Man, wat een geld :o
pi_137656161
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:05 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik zie (achteraf, want ik heb de huidige snelheid niet op mijn schermpje) regelmatig afwijkingen van een minuut/km of meer. Ook mijn "lap speed" is de eerste 100 meter van een nieuwe km erg onbetrouwbaar.
Wat dat betreft is een horloge met footpod weer nauwkeuriger. OVer het totaal kan hij misschien wel wat meters afwijken, maar blijft tijdens het lopen heel constant.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:07:24 #99
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_137656205
Niet zo moeilijk doen, ga gewoon lopen. En als je vindt dat je te hard loopt, ga je volgende keer langzamer. Of andersom :)
F means you're fucked
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:08:52 #100
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137656235
Mijn reden voor een Garmin:

Beiden @ CPC 5 km, boven met smartphone (2012), onder met Garmin 220 (2014) :) Ja, ik ben wel stabieler gaan lopen sinds de bovenste, maar het verschil in GPS nauwkeurigheid.. _O_
En dat zonder persoonlijke satellieten die erboven zweven zoals bij de Suunto!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')