abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137652936
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:24 schreef H.FR het volgende:

[..]

Hier ben ik het dus totaal mee oneens.
Ik bedoel.. wie gebruikt het woord boef nou om een (potentiële) crimineel aan te duiden?
Niemand. Dat alleen al is genoeg reden aan te nemen dat het om een grap gaat.
Welke partijen zijn er?

- ING - vindt dit kunnen
- de "boef" in kwestie - vindt dit terecht NIET kunnen en voelt het wel als een belediging
- H.FR die stelt dat het een grap is (terwijl hij niet eens partij in de zaak is)

Een grap? Dat maak jij ervan. De persoon in kwestie ziet dat niet zo, en dat ben ik met hem eens.

Daarnaast is het een vorm van inschatting. Voorbeeldje; ik noem mensen (veelal vrienden, maar ook wel es anderen) 'aap'. Stel nou dat ik die Antilliaan te solliciteren zou krijgen. Dan zou JUIST het gebruik van "aap" NIET grappig zijn:
- ik doe het altijd al
- in dit geval heeft het een racistische betekenis

Dus nee, dat doe je dan niet. ZEKER niet in email, wat je woordelijk voor slechte ING-grappen (wat een triest leven moet je hebben als je bij een bank werkt :') ) maakt, is wat anders.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137652945
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:24 schreef Leandra het volgende:
...
Op het moment dat de ene werknemer de andere werknemer een mail stuurt waarin staat dat sollicitant A wel neukbaar is en daarom voor hem de voorkeur heeft boven sollicitant B dan is de kans groot dat dat bij een hoop bedrijven wel een probleem is.
...
Maar dan maak je onderscheid. Is hier niet het geval (althans, is niet gebleken).
pi_137652963
Ik snap de ING medewerker wel. Een Jan Jansen geeft minder problemen dan een Ali Mohamed
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_137652974
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:24 schreef H.FR het volgende:

[..]

Hier ben ik het dus totaal mee oneens.
Ik bedoel.. wie gebruikt het woord boef nou om een (potentiële) crimineel aan te duiden?
Niemand. Dat alleen al is genoeg reden aan te nemen dat het om een grap gaat.
Sorry, ik ben grootgebracht in een cultuur waar je zinnen hoort die voor anderen heel gewoon zijn, maar zooooo venijnig. Ik noem dat elitair schelden.

Ik ken de mailwisseling niet, maar voor een bepaalde groep mensen kan boef wel degelijk grote crimineel betekenen.

Maar ik ken de mailwisseling niet. Denk ook niet dat we die ooit gaan horen, want personeel mag niet spreken in dergelijke gevallen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_137652989
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welke partijen zijn er?

- ING - vindt dit kunnen
- de "boef" in kwestie - vindt dit terecht NIET kunnen en voelt het wel als een belediging
- H.FR die stelt dat het een grap is (terwijl hij niet eens partij in de zaak is)

Een grap? Dat maak jij ervan. De persoon in kwestie ziet dat niet zo, en dat ben ik met hem eens.

Daarnaast is het een vorm van inschatting. Voorbeeldje; ik noem mensen (veelal vrienden, maar ook wel es anderen) 'aap'. Stel nou dat ik die Antilliaan te solliciteren zou krijgen. Dan zou JUIST het gebruik van "aap" NIET grappig zijn:
- ik doe het altijd al
- in dit geval heeft het een racistische betekenis

Dus nee, dat doe je dan niet. ZEKER niet in email, wat je woordelijk voor slechte ING-grappen (wat een triest leven moet je hebben als je bij een bank werkt :') ) maakt, is wat anders.
Doe ik ook wel eens ja.
En het heeft dan geen racistische betekenis.
Hoogstens kan iemand zich beledigd voelen, dan leg je het even uit en is het normaliter weer koek en ei.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_137653004
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik ben een blonde jongen uit Amsterdam. Zijn alle jongens uit Amsterdam blond?
Totaal absurde vergelijking.

quote:
Het gebruikelijke El-Matadom-gejank.
De gebruikelijke persoonlijke aanval als je op een fout gewezen wordt.

Maar ja, een erg succesvolle advocaat zul je niet zijn, dat scheelt een slok op een borrel.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137653037
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:29 schreef H.FR het volgende:

[..]

Doe ik ook wel eens ja.
En het heeft dan geen racistische betekenis.
Hoogstens kan iemand zich beledigd voelen, dan leg je het even uit en is het normaliter weer koek en ei.
Welnee, "aap" zeggen tegen een neger die jouw grappen niet kent is totaal niet racistisch en zal ook NOOOOIT zo opgevat worden.

:')

autisten hier. :r

pi_137653039
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:18 schreef El_Matador het volgende:

En jij bent jurist???? _O-

Wil het wel es zien, jij die een client "boef" noemt, die krijgt dat onder ogen, man man man, je bent echt niet jarig als dat soort "grapjes" (grapjes maak je mondeling dan wel bedekt grappig geschreven) maakt.
Het lijkt mij dat in de advocatuur een cliënt boef noemen niet zelden de correcte term is... ;)

Intern word een cliënt overigens wel eens met naardere termen omschreven. Wat ik ben tegengekomen "die lul", "praatzieke idioot", "klootzak", "wanbetaler", "oplichter"... maar ook ooit de vraag of als je van een bespreking van 4 uur ongeveer de helft van de tijd in bed door hebt gebracht met je cliënte, of je dat dan helemaal als declarabel kan schrijven, of dat je dan eigenlijk een hoer bent.

Maar goed, wat verwacht je van een beroepsgroep waar een te groot deel alcoholproblemen heeft en ook aardig wat aan de drugs zitten.

Het zijn ook maar mensen.

De truuk is dat je bij emails die om wat voor reden dan ook vertrouwelijk zijn goed let op naar wie je ze stuurt. Dat lijkt mij voor een advocaat sowieso een hele goede manier van omgaan met email.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137653092
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:18 schreef Leandra het volgende:

Stigmatisering, er wordt gelijk een crimineel gemaakt van iemand op basis van zijn afkomst, de terminologie gaf eigenlijk al aan dat de afzender het beter vond dat de sollicitant afgewezen zou worden.
Nee, dat maak jij ervan. Dat volgt er niet uit. Het kan ook niet uitgesloten worden, maar ik heb echt de term boef de laatste 10 jaar in 99% van de gevallen gehoord en gebruikt buiten de betekenis die jij er nu aan geeft.
pi_137653123
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:20 schreef El_Matador het volgende:

Ja precies. Maar de mierenneukende juristjes hebben weer lunchtijd, dan zie je ze hier hun kots verspreiden.
Discriminatie!

quote:
En nee, zo schrijf ik niet in mails naar mijn klanten. Ook geen enkele reden toe, ik ga om met mensen die wel iets bij te dragen hebben en het niet over "boeven" hebben.
Tsjonge!
pi_137653139
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat in de advocatuur een cliënt boef noemen niet zelden de correcte term is... ;)

Intern word een cliënt overigens wel eens met naardere termen omschreven. Wat ik ben tegengekomen "die lul", "praatzieke idioot", "klootzak", "wanbetaler", "oplichter"... maar ook ooit de vraag of als je van een bespreking van 4 uur ongeveer de helft van de tijd in bed door hebt gebracht met je cliënte, of je dat dan helemaal als declarabel kan schrijven, of dat je dan eigenlijk een hoer bent.

Maar goed, wat verwacht je van een beroepsgroep waar een te groot deel alcoholproblemen heeft en ook aardig wat aan de drugs zitten.

Het zijn ook maar mensen.

De truuk is dat je bij emails die om wat voor reden dan ook vertrouwelijk zijn goed let op naar wie je ze stuurt. Dat lijkt mij voor een advocaat sowieso een hele goede manier van omgaan met email.
OK, boef was voor een jurist wat ongelukkig gekozen, touché ;)

"Aap" dan. Zou jij je het in je hoofd halen dat naar een neger die jouw humor niet kent te sturen?? Of maar enigszins de kans laten bestaan dat dat gebeurt??

Zwaar onprofessioneel en ben blij dat het zo naar buiten komt. Die gast hoeft ook niet ontslagen, gewoon met naam en toenaam op het prikbord zodat zijn collega's zijn domheid kunnen zien.

pi_137653147
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee, "aap" zeggen tegen een neger die jouw grappen niet kent is totaal niet racistisch en zal ook NOOOOIT zo opgevat worden.

:')

autisten hier. :r
Leer een begrijpend lezen man :')

Gaat toch heel makkelijk per ongeluk als je dat wel vaker zegt.
Een uitleg/excuses is op zijn plaats, die is gegeven.
Dan moet je verder niet meer moeilijk doen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_137653181
quote:

[..]

Op het moment dat de ene werknemer de andere werknemer een mail stuurt waarin staat dat sollicitant A wel neukbaar is en daarom voor hem de voorkeur heeft boven sollicitant B dan is de kans groot dat dat bij een hoop bedrijven wel een probleem is.
En als die werknemer dan ook nog zo stom is om het mailtje cc aan sollicitant B te sturen dan heb je echt wel een probleem als bedrijf.
Onderstreepte onken ik nergens. Hebben ze hun excuses voor aangeboden (quote gelezen neem ik aan) en toch herhaal je telkens. "ze vinden het blijkbaar geen probleem" Vinden ze dus wel.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_137653206
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:34 schreef H.FR het volgende:

[..]

Leer een begrijpend lezen man :')

Gaat toch heel makkelijk per ongeluk als je dat wel vaker zegt.
Een uitleg/excuses is op zijn plaats, die is gegeven.
Dan moet je verder niet meer moeilijk doen.
Een uitleg/excuus is gegeven? Hoe leg je dit uit? Hoe excuseer je je hiervoor?

Uiteraard moet je wel moeilijk doen, zeker als bedrijf. Wat je in de kantine uitvreet, moet je zelf weten, maar je sollicitanten met een Antilliaanse achtergrond als "boeven" gaan betitelen, dan ben je echt ver heen. Triest dat jij dat niet ziet.

pi_137653217
quote:

Maar ho... dat is even wat anders dan deze email...

Er staat toch niet: het is een boef uit Curaçao, heb jij om 15.00u tijd om hem af te wimpelen?
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:37:10 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137653241
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:35 schreef paddy het volgende:

[..]

Onderstreepte onken ik nergens. Hebben ze hun excuses voor aangeboden (quote gelezen neem ik aan) en toch herhaal je telkens. "ze vinden het blijkbaar geen probleem" Vinden ze dus wel.
En toch klopt het niet als er intern zulke afwegingen gemaakt worden en zulk opmerkingen gemaild worden, dan moet dat binnen de bedrijfscultuur kennelijk kunnen, anders doet een werknemer dat niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137653273
Even tussendoor. Ik weet dat het moeilijk is voor sommigen, maar kunnen jullie kappen met schelden denigreren naar elkaar om je mening door te drukken/mond te snoeren? Vanaf nu haal ik dan de hele post weg. Ook het ontopic gedeelte
pi_137653291
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stigmatisering, er wordt gelijk een crimineel gemaakt van iemand op basis van zijn afkomst, de terminologie gaf eigenlijk al aan dat de afzender het beter vond dat de sollicitant afgewezen zou worden.
Als ze hem daadwerkelijk een crimineel vonden, zouden ze hem waarschijnlijk niet hebben uitgenodigd, denk je niet?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:38:46 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137653293
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar ho... dat is even wat anders dan deze email...

Er staat toch niet: het is een boef uit Curaçao, heb jij om 15.00u tijd om hem af te wimpelen?
Er staat ook niet "het is een boef uit Curaçao, hij past dus uitstekend binnen het profiel van de bank".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137653315
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

En toch klopt het niet als er intern zulke afwegingen gemaakt worden en zulk opmerkingen gemaild worden, dan moet dat binnen de bedrijfscultuur kennelijk kunnen, anders doet een werknemer dat niet.
Er werd wat aan gedaan, dus nee, is niet acceptabel
pi_137653317
Hij trok naar de balie van het Rotterdamse hoofdkantoor van ING om de kwestie te bespreken. Maar na een tijdje te hebben gewacht, was voor de student de maat vol en stapte hij naar de politie om aangifte te doen.

Wat nou excuses? Zeker pas als de pliesie het zegt? :')

"Die boef uit Curacao" lees ik. Nog erger, bewust zijn afkomst vermelden.

Die sollicitant heeft alle recht kwaad te zijn en terecht dat ie het zo groot uitmeet. Zielige gasten werken bij ING zeg.

woensdag 12 maart 2014 @ 12:39:18 #202
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137653319
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik ben een blonde jongen uit Amsterdam. Zijn alle jongens uit Amsterdam blond?

[..]

Het gebruikelijke El-Matadom-gejank.
Curacao is wel degelijk een wespennest van criminaliteit. De Arubanen (veel ontwikkelder eiland), maar ook de mensen uit Curacao zelf zeggen het.

Om iemand alleen op dat punt te weigeren is dom PVV-stijl racisme, maar dat je vooraf een verwachtingspatroon hebt is niet vreemd. In dit geval is het dom racisme, maar ook enorm opgeblazen.
reset
pi_137653326
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uiteraard moet je wel moeilijk doen, zeker als bedrijf. Wat je in de kantine uitvreet, moet je zelf weten, maar je sollicitanten met een Antilliaanse achtergrond als "boeven" gaan betitelen, dan ben je echt ver heen. Triest dat jij dat niet ziet.
Je belt hem op, zegt sorry en zegt daarna dat je wel vaker zulke interne grapjes maakt, daar verder niks mee bedoeld, en dat je je even niet had gerealiseerd dat het verkeerd opgevat kon worden en per ongeluk bij hem terecht kwam.

Ik noem al tig keren dat ik best begrijp dat die sollicitant even beledigd is.
Maar er worden toch excuses gegeven, dan is het klaar. Dan moet je niet doorzeuren.

Triest dat jij overal een probleem van wil maken.
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:39:53 #204
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_137653341
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dan wel. Maar kennen we het hele verhaal?

Deze meneer komt je bank binnenlopen, is het nog steeds een fout mailtje?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_137653344
NWS / [NWS FeedBack]

[ Bericht 86% gewijzigd door paddy op 12-03-2014 12:43:20 ]

pi_137653386
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:34 schreef El_Matador het volgende:

"Aap" dan. Zou jij je het in je hoofd halen dat naar een neger die jouw humor niet kent te sturen?? Of maar enigszins de kans laten bestaan dat dat gebeurt??
Nee. Maar ik zeg ook niet dat ik het allemaal zo'n goed idee vind. Ik vind het alleen overtrokken en als je die medewerker van de ING hierdoor ongeschikt vindt, dan vrees ik dat er erg veel mensen op kantoren in NL werken die ongeschikt zijn.

Het feit dat hij zo'n interne mail naar buiten heeft laten gaan is natuurlijk wel een probleem. Een groot probleem. Ook banken hebben wel zaken die niet op straat moeten liggen lijkt mij, dus mag je best leren om goed te controleren naar wie je een email stuurt.

quote:
Zwaar onprofessioneel en ben blij dat het zo naar buiten komt. Die gast hoeft ook niet ontslagen, gewoon met naam en toenaam op het prikbord zodat zijn collega's zijn domheid kunnen zien.
Zijn domheid is de afzender niet controleren. Althans: primair.
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:41:10 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137653389
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:39 schreef paddy het volgende:

[..]

Er werd wat aan gedaan, dus nee, is niet acceptabel
Omdat het naar buiten is gekomen, niet omdat men het intern onacceptabel vond.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137653392
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:39 schreef Individual het volgende:

[..]

Curacao is wel degelijk een wespennest van criminaliteit. De Arubanen (veel ontwikkelder eiland), maar ook de mensen uit Curacao zelf zeggen het.

Om iemand alleen op dat punt te weigeren is dom PVV-stijl racisme, maar dat je vooraf een verwachtingspatroon hebt is niet vreemd. In dit geval is het dom racisme, maar ook enorm opgeblazen.
Ik ken de mailwisseling niet. Dan nog vind ik het niet professioneel. Niet acceptabel.
pi_137653405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat het naar buiten is gekomen, niet omdat men het intern onacceptabel vond.
De medewerker heeft direct per telefoon alles uitgelegd.
pi_137653409
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dan wel. Maar kennen we het hele verhaal?

[ afbeelding ]

Deze meneer komt je bank binnenlopen, is het nog steeds een fout mailtje?
Dat weet je pas achteraf. Als die gast komt solliciteren en ERNA reageer je zo, ja logisch.

Niet vooraf ALLEEN OP BASIS VAN ZIJN AFKOMST.

Pff, is het zo moeilijk?

Die Antillianen worden achtervolgd door een stempel van criminaliteit. Lekker is dat, als je denkt serieus te solliciteren. Dan komt de klap dubbel aan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')