Welke partijen zijn er?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:24 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus totaal mee oneens.
Ik bedoel.. wie gebruikt het woord boef nou om een (potentiële) crimineel aan te duiden?
Niemand. Dat alleen al is genoeg reden aan te nemen dat het om een grap gaat.
Maar dan maak je onderscheid. Is hier niet het geval (althans, is niet gebleken).quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:24 schreef Leandra het volgende:
...
Op het moment dat de ene werknemer de andere werknemer een mail stuurt waarin staat dat sollicitant A wel neukbaar is en daarom voor hem de voorkeur heeft boven sollicitant B dan is de kans groot dat dat bij een hoop bedrijven wel een probleem is.
...
Sorry, ik ben grootgebracht in een cultuur waar je zinnen hoort die voor anderen heel gewoon zijn, maar zooooo venijnig. Ik noem dat elitair schelden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:24 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus totaal mee oneens.
Ik bedoel.. wie gebruikt het woord boef nou om een (potentiële) crimineel aan te duiden?
Niemand. Dat alleen al is genoeg reden aan te nemen dat het om een grap gaat.
Doe ik ook wel eens ja.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke partijen zijn er?
- ING - vindt dit kunnen
- de "boef" in kwestie - vindt dit terecht NIET kunnen en voelt het wel als een belediging
- H.FR die stelt dat het een grap is (terwijl hij niet eens partij in de zaak is)
Een grap? Dat maak jij ervan. De persoon in kwestie ziet dat niet zo, en dat ben ik met hem eens.
Daarnaast is het een vorm van inschatting. Voorbeeldje; ik noem mensen (veelal vrienden, maar ook wel es anderen) 'aap'. Stel nou dat ik die Antilliaan te solliciteren zou krijgen. Dan zou JUIST het gebruik van "aap" NIET grappig zijn:
- ik doe het altijd al
- in dit geval heeft het een racistische betekenis
Dus nee, dat doe je dan niet. ZEKER niet in email, wat je woordelijk voor slechte ING-grappen (wat een triest leven moet je hebben als je bij een bank werkt) maakt, is wat anders.
Totaal absurde vergelijking.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik ben een blonde jongen uit Amsterdam. Zijn alle jongens uit Amsterdam blond?
De gebruikelijke persoonlijke aanval als je op een fout gewezen wordt.quote:Het gebruikelijke El-Matadom-gejank.
Welnee, "aap" zeggen tegen een neger die jouw grappen niet kent is totaal niet racistisch en zal ook NOOOOIT zo opgevat worden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:29 schreef H.FR het volgende:
[..]
Doe ik ook wel eens ja.
En het heeft dan geen racistische betekenis.
Hoogstens kan iemand zich beledigd voelen, dan leg je het even uit en is het normaliter weer koek en ei.
Het lijkt mij dat in de advocatuur een cliënt boef noemen niet zelden de correcte term is...quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:18 schreef El_Matador het volgende:
En jij bent jurist????
Wil het wel es zien, jij die een client "boef" noemt, die krijgt dat onder ogen, man man man, je bent echt niet jarig als dat soort "grapjes" (grapjes maak je mondeling dan wel bedekt grappig geschreven) maakt.
Nee, dat maak jij ervan. Dat volgt er niet uit. Het kan ook niet uitgesloten worden, maar ik heb echt de term boef de laatste 10 jaar in 99% van de gevallen gehoord en gebruikt buiten de betekenis die jij er nu aan geeft.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:18 schreef Leandra het volgende:
Stigmatisering, er wordt gelijk een crimineel gemaakt van iemand op basis van zijn afkomst, de terminologie gaf eigenlijk al aan dat de afzender het beter vond dat de sollicitant afgewezen zou worden.
Discriminatie!quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:20 schreef El_Matador het volgende:
Ja precies. Maar de mierenneukende juristjes hebben weer lunchtijd, dan zie je ze hier hun kots verspreiden.
Tsjonge!quote:En nee, zo schrijf ik niet in mails naar mijn klanten. Ook geen enkele reden toe, ik ga om met mensen die wel iets bij te dragen hebben en het niet over "boeven" hebben.
OK, boef was voor een jurist wat ongelukkig gekozen, touchéquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat in de advocatuur een cliënt boef noemen niet zelden de correcte term is...
Intern word een cliënt overigens wel eens met naardere termen omschreven. Wat ik ben tegengekomen "die lul", "praatzieke idioot", "klootzak", "wanbetaler", "oplichter"... maar ook ooit de vraag of als je van een bespreking van 4 uur ongeveer de helft van de tijd in bed door hebt gebracht met je cliënte, of je dat dan helemaal als declarabel kan schrijven, of dat je dan eigenlijk een hoer bent.
Maar goed, wat verwacht je van een beroepsgroep waar een te groot deel alcoholproblemen heeft en ook aardig wat aan de drugs zitten.
Het zijn ook maar mensen.
De truuk is dat je bij emails die om wat voor reden dan ook vertrouwelijk zijn goed let op naar wie je ze stuurt. Dat lijkt mij voor een advocaat sowieso een hele goede manier van omgaan met email.
Leer een begrijpend lezen manquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, "aap" zeggen tegen een neger die jouw grappen niet kent is totaal niet racistisch en zal ook NOOOOIT zo opgevat worden.
autisten hier.
Onderstreepte onken ik nergens. Hebben ze hun excuses voor aangeboden (quote gelezen neem ik aan) en toch herhaal je telkens. "ze vinden het blijkbaar geen probleem" Vinden ze dus wel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het moment dat de ene werknemer de andere werknemer een mail stuurt waarin staat dat sollicitant A wel neukbaar is en daarom voor hem de voorkeur heeft boven sollicitant B dan is de kans groot dat dat bij een hoop bedrijven wel een probleem is.
En als die werknemer dan ook nog zo stom is om het mailtje cc aan sollicitant B te sturen dan heb je echt wel een probleem als bedrijf.
Een uitleg/excuus is gegeven? Hoe leg je dit uit? Hoe excuseer je je hiervoor?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:34 schreef H.FR het volgende:
[..]
Leer een begrijpend lezen man
Gaat toch heel makkelijk per ongeluk als je dat wel vaker zegt.
Een uitleg/excuses is op zijn plaats, die is gegeven.
Dan moet je verder niet meer moeilijk doen.
Maar ho... dat is even wat anders dan deze email...quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:24 schreef Leandra het volgende:
En toch klopt het niet als er intern zulke afwegingen gemaakt worden en zulk opmerkingen gemaild worden, dan moet dat binnen de bedrijfscultuur kennelijk kunnen, anders doet een werknemer dat niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:35 schreef paddy het volgende:
[..]
Onderstreepte onken ik nergens. Hebben ze hun excuses voor aangeboden (quote gelezen neem ik aan) en toch herhaal je telkens. "ze vinden het blijkbaar geen probleem" Vinden ze dus wel.
Als ze hem daadwerkelijk een crimineel vonden, zouden ze hem waarschijnlijk niet hebben uitgenodigd, denk je niet?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stigmatisering, er wordt gelijk een crimineel gemaakt van iemand op basis van zijn afkomst, de terminologie gaf eigenlijk al aan dat de afzender het beter vond dat de sollicitant afgewezen zou worden.
Er staat ook niet "het is een boef uit Curaçao, hij past dus uitstekend binnen het profiel van de bank".quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar ho... dat is even wat anders dan deze email...
Er staat toch niet: het is een boef uit Curaçao, heb jij om 15.00u tijd om hem af te wimpelen?
Er werd wat aan gedaan, dus nee, is niet acceptabelquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toch klopt het niet als er intern zulke afwegingen gemaakt worden en zulk opmerkingen gemaild worden, dan moet dat binnen de bedrijfscultuur kennelijk kunnen, anders doet een werknemer dat niet.
Curacao is wel degelijk een wespennest van criminaliteit. De Arubanen (veel ontwikkelder eiland), maar ook de mensen uit Curacao zelf zeggen het.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik ben een blonde jongen uit Amsterdam. Zijn alle jongens uit Amsterdam blond?
[..]
Het gebruikelijke El-Matadom-gejank.
Je belt hem op, zegt sorry en zegt daarna dat je wel vaker zulke interne grapjes maakt, daar verder niks mee bedoeld, en dat je je even niet had gerealiseerd dat het verkeerd opgevat kon worden en per ongeluk bij hem terecht kwam.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een uitleg/excuus is gegeven? Hoe leg je dit uit? Hoe excuseer je je hiervoor?
Uiteraard moet je wel moeilijk doen, zeker als bedrijf. Wat je in de kantine uitvreet, moet je zelf weten, maar je sollicitanten met een Antilliaanse achtergrond als "boeven" gaan betitelen, dan ben je echt ver heen. Triest dat jij dat niet ziet.
Ja, dan wel. Maar kennen we het hele verhaal?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een uitleg/excuus is gegeven? Hoe leg je dit uit? Hoe excuseer je je hiervoor?
Uiteraard moet je wel moeilijk doen, zeker als bedrijf. Wat je in de kantine uitvreet, moet je zelf weten, maar je sollicitanten met een Antilliaanse achtergrond als "boeven" gaan betitelen, dan ben je echt ver heen. Triest dat jij dat niet ziet.
Nee. Maar ik zeg ook niet dat ik het allemaal zo'n goed idee vind. Ik vind het alleen overtrokken en als je die medewerker van de ING hierdoor ongeschikt vindt, dan vrees ik dat er erg veel mensen op kantoren in NL werken die ongeschikt zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:34 schreef El_Matador het volgende:
"Aap" dan. Zou jij je het in je hoofd halen dat naar een neger die jouw humor niet kent te sturen?? Of maar enigszins de kans laten bestaan dat dat gebeurt??
Zijn domheid is de afzender niet controleren. Althans: primair.quote:Zwaar onprofessioneel en ben blij dat het zo naar buiten komt. Die gast hoeft ook niet ontslagen, gewoon met naam en toenaam op het prikbord zodat zijn collega's zijn domheid kunnen zien.
Ik ken de mailwisseling niet. Dan nog vind ik het niet professioneel. Niet acceptabel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:39 schreef Individual het volgende:
[..]
Curacao is wel degelijk een wespennest van criminaliteit. De Arubanen (veel ontwikkelder eiland), maar ook de mensen uit Curacao zelf zeggen het.
Om iemand alleen op dat punt te weigeren is dom PVV-stijl racisme, maar dat je vooraf een verwachtingspatroon hebt is niet vreemd. In dit geval is het dom racisme, maar ook enorm opgeblazen.
De medewerker heeft direct per telefoon alles uitgelegd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat het naar buiten is gekomen, niet omdat men het intern onacceptabel vond.
Dat weet je pas achteraf. Als die gast komt solliciteren en ERNA reageer je zo, ja logisch.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dan wel. Maar kennen we het hele verhaal?
[ afbeelding ]
Deze meneer komt je bank binnenlopen, is het nog steeds een fout mailtje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |