abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137652519
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm nee.... niet zulk soort grapjes, en als je zo dom bent dat je zo'n mail dan ook nog eens "per ongeluk" naar de sollicitant stuurt helemaal niet.
Zo hou je ze wel lekker buiten de deur hè.
Dat is wel dom ja. Maar ik zie echt het probleem niet van interne grapjes.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_137652521
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:08 schreef Leandra het volgende:
Verbijsterend dat een medewerker van ING kennelijk het gevoel heeft dat zo'n "grapje" in een interne mail helemaal geen probleem is.
ING zal zichzelf ook flink achter de oren moeten krabben dat dit intern kennelijk probleemloos gemaild kan worden.
Ik mag aannemen dat men daar al lang en breed weet dat er veel erger over de interne mail gaat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:14:29 #153
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137652525
Een beetje vent had gewoon een mailtje terug gestuurd met de opmerking "Deze boef is er om 15:00 uur"
Maar om er zo'n jankverhaal van te maken in de media is wel erg triest.
pi_137652529
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm nee.... niet zulk soort grapjes, en als je zo dom bent dat je zo'n mail dan ook nog eens "per ongeluk" naar de sollicitant stuurt helemaal niet.
Zo hou je ze wel lekker buiten de deur hè.
Leg mij even uit wat er zo erg is aan dit grapje..
pi_137652559
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik vind de medewerker wel erg dom om de mail naar de man te sturen i.p.v naar zijn collegae. Buiten het feit wat er in de mail staat.
Ja precies.

Ik blow als ik 's nachts werk, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om zulke dingen te schrijven, laat staan naar klanten te sturen.

Amateurisme ten top. Beter dat dit "boefje" daar geen stage loopt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137652572
Ben trouwens wel benieuwd naar de rest van de mailwisseling van deze persoon. Ook naar de mails van degene waar de mail eigenlijk voor bedoeld was.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:16:21 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137652580
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:11 schreef paddy het volgende:

[..]

|k zie toch echt staan in de OP

Dus waar haal jij vandaan dat het voor hun geen probleem is.

[..]

Kleine bedrijfjes kijken je mails van en naar vaak nog wel na. Bij grote bedrijven zou dat niet te doen zijn denk ik.
Ik baseer dat op het feit dat de term überhaupt gebruikt is, bij een hoop bedrijven weet je dat je dat echt niet hoeft te doen, en echt niet hoeft proberen af te doen als "grapje".
Het feit dat hij het geen probleem vond om die term te gebruiken geeft aan dat het bij interne mail kennelijk geen probleem was om dat te doen.

Dan kan men nu van hogerhand roepen dat het allemaal niet zo had moeten zijn en bla bla bla, maar de koeltoer op de vloer is/was kennelijk zo dat het wel kon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137652582
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:14 schreef Woelwater het volgende:
Een beetje vent had gewoon een mailtje terug gestuurd met de opmerking "Deze boef is er om 15:00 uur"
Maar om er zo'n jankverhaal van te maken in de media is wel erg triest.
Dat was echt een bazenactie geweest.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_137652602
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:14 schreef DonJames het volgende:

Ik snap dat dus ook niet. Voor hetzelfde geld noemt die knakker zo'n beetje alles en iedereen boef. Gebruikt hij dat woord ongeveer 10 keer per dag. Nou, dan lijkt mij niet dat je er van schrikt.

Als hij het alleen gebruikt bij mensen met een kleurtje... ja, dan is het tijd voor vraagtekens. Maar ja, dat blijkt dus weer nergens uit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137652628
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap dat dus ook niet. Voor hetzelfde geld noemt die knakker zo'n beetje alles en iedereen boef. Gebruikt hij dat woord ongeveer 10 keer per dag. Nou, dan lijkt mij niet dat je er van schrikt.

Als hij het alleen gebruikt bij mensen met een kleurtje... ja, dan is het tijd voor vraagtekens. Maar ja, dat blijkt dus weer nergens uit.
Dit inderdaad.
pi_137652650
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik baseer dat op het feit dat de term überhaupt gebruikt is, bij een hoop bedrijven weet je dat je dat echt niet hoeft te doen, en echt niet hoeft proberen af te doen als "grapje".
Het feit dat hij het geen probleem vond om die term te gebruiken geeft aan dat het bij interne mail kennelijk geen probleem was om dat te doen.

Dan kan men nu van hogerhand roepen dat het allemaal niet zo had moeten zijn en bla bla bla, maar de koeltoer op de vloer is/was kennelijk zo dat het wel kon.
Huh? "het mag niet, toch komt het voor, dus de cultuur is zo". Hebben wij in Nederland ook een cultuur van vrouwen slaan of kinderen misbruiken?
pi_137652655
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

En jij bent jurist???? _O-

Wil het wel es zien, jij die een client "boef" noemt, die krijgt dat onder ogen, man man man, je bent echt niet jarig als dat soort "grapjes" (grapjes maak je mondeling dan wel bedekt grappig geschreven) maakt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 12 maart 2014 @ 12:18:40 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137652658
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Stigmatisering, er wordt gelijk een crimineel gemaakt van iemand op basis van zijn afkomst, de terminologie gaf eigenlijk al aan dat de afzender het beter vond dat de sollicitant afgewezen zou worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137652694
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stigmatisering, er wordt gelijk een crimineel gemaakt van iemand op basis van zijn afkomst, de terminologie gaf eigenlijk al aan dat de afzender het beter vond dat de sollicitant afgewezen zou worden.
:')

Denk je dit echt? Dit is gewoon een intern grapje joh, waarschijnlijk noemt die kerel wel meer mensen boefje.
pi_137652712
quote:

[..]

Ja precies. Maar de mierenneukende juristjes hebben weer lunchtijd, dan zie je ze hier hun kots verspreiden.

En nee, zo schrijf ik niet in mails naar mijn klanten. Ook geen enkele reden toe, ik ga om met mensen die wel iets bij te dragen hebben en het niet over "boeven" hebben.

pi_137652722
quote:

[..]

Ik zie de koppeling tussen het woord "boefje" en zijn afkomst niet helemaal. Er staat niet dat mensen uit Curacao boefjes zijn. En nee, dat laatste geeft dat gewoon niet aan. Het staat er niet. Het blijkt er niet uit.
pi_137652748
quote:

[..]

Oke, jij hebt een groot bedrijf met honderden medewerkers. Jouw hele bedrijf is waardeloos omdat er een enkeling loopt te mailen naar elkaar...misschien wel seksueel getinte mails...weet jij veel. Dan ben jij dus ook meteen degene die het geen probleem vindt omdat degenen die de mails naar elkaar sturen het geen probleem vinden? Dat zeg je hier nl.

Ik ga het stuk niet nog een keer quoten waar ik uitleg dat ING bedrijfsleiding het juist WEL een probleem vond :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_137652757
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja precies. Maar de mierenneukende juristjes hebben weer lunchtijd, dan zie je ze hier hun kots verspreiden.

En nee, zo schrijf ik niet in mails naar mijn klanten. Ook geen enkele reden toe, ik ga om met mensen die wel iets bij te dragen hebben en het niet over "boeven" hebben.
Dat het niet heel professioneel is, is iedereen het wel over eens.
pi_137652758
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:19 schreef H.FR het volgende:

[..]

:')

Denk je dit echt? Dit is gewoon een intern grapje joh, waarschijnlijk noemt die kerel wel meer mensen boefje.
"Boefje" is geen scheldwoord. Boef is dat zeer duidelijk wel. In combinatie met zijn Antilliaanse achtergrond zelfs zwaar beledigend (racistisch zou ik het niet willen noemen, maar Antillianen lijden wel sterk onder het wangedrag van hun "land"genoten).

woensdag 12 maart 2014 @ 12:22:02 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137652777
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:18 schreef DonJames het volgende:

[..]

Huh? "het mag niet, toch komt het voor, dus de cultuur is zo". Hebben wij in Nederland ook een cultuur van vrouwen slaan of kinderen misbruiken?
Het mag niet, het komt toch voor en men heeft er geen probleem mee het in mail naar een ander te vertellen, dan is het tussen degenen die de mailwisseling hebben kennelijk geen probleem, en toevallig werkten deze personen bij ING en gingen over het aannemen van deze stagiair.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:22:41 #171
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137652788
quote:
Misschien hadden ze het al uitgebreid over hem gehad bij de koffieautomaat en waren ze na het zien van zijn facebook tot de conclusie gekomen dat het gewoon een boef was. In een normaal bedrijf is het altijd wel fijn wat informeler met elkaar te kunnen communiceren.
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:23:51 #172
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_137652823
Zo zonder context is het lastig te beoordelen, maar het klinkt idd gewoon als een grapje. Alsof iemand serieus iemand een 'boef uit curacao' noemt als hij racistisch bezig is?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_137652832
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Boefje" is geen scheldwoord. Boef is dat zeer duidelijk wel. In combinatie met zijn Antilliaanse achtergrond zelfs zwaar beledigend (racistisch zou ik het niet willen noemen, maar Antillianen lijden wel sterk onder het wangedrag van hun "land"genoten).
Hier ben ik het dus totaal mee oneens.
Ik bedoel.. wie gebruikt het woord boef nou om een (potentiële) crimineel aan te duiden?
Niemand. Dat alleen al is genoeg reden aan te nemen dat het om een grap gaat.
pi_137652837
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik zie de koppeling tussen het woord "boefje" en zijn afkomst niet helemaal. Er staat niet dat mensen uit Curacao boefjes zijn. En nee, dat laatste geeft dat gewoon niet aan. Het staat er niet. Het blijkt er niet uit.
Nee, 1 + 1 = geen 2?

Curacao = Antillen = Criminaliteit, dat zie je?

Hij werd geen "boefje" genoemd (dat lijkt me liefkozend), maar "boef". Toch wel kras dat een jurist als jij die overduidelijke fout maakt...

pi_137652839
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het mag niet, het komt toch voor en men heeft er geen probleem mee het in mail naar een ander te vertellen, dan is het tussen degenen die de mailwisseling hebben kennelijk geen probleem, en toevallig werkten deze personen bij ING en gingen over het aannemen van deze stagiair.
Jaa, dus? Kan je dan zeggen dat "de cultuur" zo is? Nee hè?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')