Mensen vielen over elkaar heen om racisme te gillen bij zwarte piet. Nu opnieuw terwijl het kennelijk niet eens meer nodig is om ras, geslacht en geaardheid erbij te betrekken. Met andere woordrn: alleen anderskleurige minderheden kunnen kennelijk gediscimineerd worden. Hoe discriminerend is datquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:57 schreef Reya het volgende:
[..]
De discussies omtrent Zwarte Piet, noch de discussies omtrent slavernij betroffen discriminatie. Van discriminatie is sprake als mensen individueel dan wel collectief anders behandeld worden op basis van een kenmerk als huidskleur, geslacht of geaardheid. Dat gebeurt onnoemelijk vaak, en dat haalt bijna nooit het nieuws. De meeste mensen ondergaan het zonder al te veel morren, ondanks het feit dat een dergelijke behandeling vernederend is.
Oh?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:03 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Mensen vielen over elkaar heen om racisme te gillen bij zwarte piet.
Waar blijkt dat uit?quote:Nu opnieuw terwijl het kennelijk niet eens meer nodig is om ras, geslacht en geaardheid erbij te betrekken.
Dat lees ik nergens, nochtans.quote:Met andere woordrn: alleen anderskleurige minderheden kunnen kennelijk gediscimineerd worden. Hoe discriminerend is dat
quote:
De stap naar dat meldpunt / politie impliceert voldoende. Er is geen woord over ras of geslacht gevallen van de ING kantquote:Waar blijkt dat uit?
Aangezien jij ook de racismegillers niet hebt opgemerkt bij de ZP discussie is het de vraag hoeveel het zegt dat jij t niet leestquote:Dat lees ik nergens, nochtans.
Iemand heeft iets dergelijks beweerd, dus 'vielen de mensen over elkaar heen'?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:21 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)keer-slavernij.dhtml
In dit geval gaat het om iemand die zich gediscrimineerd voelt vanwege diens afkomst.quote:De stap naar dat meldpunt impliceert voldoende
Welke 'racismegillers'? En hoe zou daaruit blijken dat enkel discriminatie op huidskleur nog als discriminatie zou worden gezien?quote:Aangezien jij ook de racismegillers niet hebt opgemerkt bij de ZP discussie is het de vraag hoeveel het zegt dat jij t niet leest
Inderdaad, maar wel direct de discriminatiekaart trekken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:26 schreef HeatWave het volgende:
Lekker makkelijk weer dit, ik zeg niet dat het hier zo is hoor, maar als er zo'n gast met petje, broek op zijn enkels, tattoo's en kettingen binnenkomt lopen mag je hem (intern) best bestempelen als "die boef" nergens zie ik ergens iets over huidskleur staan hoor.
Waar heb jij gezeten die periode? In een grot en onder een steen?quote:
De ING is racistisch? Rly?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:46 schreef Scorpie het volgende:
Jij doet graag zaken met racistische banken begrijp ik? Oke.
Wat heeft de ING je misdaan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:47 schreef Scorpie het volgende:
Overigens was ik 1 van de voorvechters die de hele ZP discussie rondom discriminatie onzin vonden en niet snel iets onder de noemer racisme of discriminatie schaar,maar deze jongen heeft gewoon gelijk. De ING heeft gewoon racistische medewerkers in dienst, dat valt niet te ontkennen.
Zoals altijd, en daarom is het woord racisme niets meer waard tegenwoordig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wel direct de discriminatiekaart trekken.
1. Ja google zelf maar even n rondje op zwarte piet discussies=quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Iemand heeft iets dergelijks beweerd, dus 'vielen de mensen over elkaar heen'?
[..]
In dit geval gaat het om iemand die zich gediscrimineerd voelt vanwege diens afkomst.
[..]
Welke 'racismegillers'? En hoe zou daaruit blijken dat enkel discriminatie op huidskleur nog als discriminatie zou worden gezien?
Ik denk dat ze hem vriendelijk verzocht hebben elders te bankieren ofzo...quote:
Euhm ja, dat is het eik wel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:58 schreef datismijnmening het volgende:
Nou nou wat is het allemaal erg
Serieus?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies.
Sommigen hebben net even wat te lange tenen. Er staat werkelijks niets wat alleen maar negatief opgevat kan worden.
Dat is racisme, je moet een bank maken alleen voor zwarten, dat is prima.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:34 schreef Dingflofbips het volgende:
Ik wil een bank voor uitsluitend blanken. Dan heb je dit gezeik tenminste niet meer
Staalbankiers dan, misschien Van Lanschot.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:34 schreef Dingflofbips het volgende:
Ik wil een bank voor uitsluitend blanken. Dan heb je dit gezeik tenminste niet meer
Boef, boefje... meestal wordt het liefkozend gebruikt. Als er nou crimineel had gestaan...quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:26 schreef HeatWave het volgende:
Lekker makkelijk weer dit, ik zeg niet dat het hier zo is hoor, maar als er zo'n gast met petje, broek op zijn enkels, tattoo's en kettingen binnenkomt lopen mag je hem (intern) best bestempelen als "die boef" nergens zie ik ergens iets over huidskleur staan hoor.
Is er ook al, de Stadsbank van Lening.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is racisme, je moet een bank maken alleen voor zwarten, dat is prima.
Kom kom, laten we het beschaafd houden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:33 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
1. Ja google zelf maar even n rondje op zwarte piet discussies =
2. Klopt. En dat is bizar genoeg aangezien geen aanleiding hiervoor is. Gaan groningers dit voortaan ook doen?
3. Het is een feit dat blanken niet gediscrimineerd kunnen worden enkel en alleen omdat ze blank zijn. Voorbeelden te over in dit topic =
Wat is dat dan volgens jou?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Kom kom, laten we het beschaafd houden.
Als je als rechtenstudente stage gaat lopen moet je wel heel erg lelijk zijn wil er niemand een sexueel getinte opmerking achter je rug om maken en velen zullen proberen om je op je rug te krijgen, en daarna nog even voorovergebogen, enz.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:34 schreef yvonne het volgende:
Serieus?
Er staat geen 'boefje' er staat niks liefkozends. Dus als het over een meisje had gegaan en er had gestaan 'dat blonde neukertje komt vanmiddag op gesprek' moet je dat maar gewoon vinden.
Ik ben geen puritein, verre van, maar dit is wel een van de sprekendste voorbeelden van een al jarenlange kantoormentaliteit.
Even afgezien dat die discussie niets met dit geval (en met discriminatie in het algemeen) te maken heeft: hoeveel mensen liepen destijds effectief te roepen dat Zwarte Piet racisme is? Er was vooral veel reactie op de uitlatingen van een beperkt aantal mensen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar heb jij gezeten die periode? In een grot en onder een steen?
Waar blijkt dat uit?quote:
Neuh, je ziet graag wat je wil zien.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Genoeg, maar dat staat los van wat ze nu weer doen met deze gozer.
Waarom zou je hem dan een boef noemen. Noem hem gewoon de stagair. Verder is je argument best wel ironisch, 'gewoon omdat het zo gaat is het heel normaal. Doet me denken aan onderstaand verhaaltje:quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je als rechtenstudente stage gaat lopen moet je wel heel erg lelijk zijn wil er niemand een sexueel getinte opmerking achter je rug om maken en velen zullen proberen om je op je rug te krijgen, en daarna nog even voorovergebogen, enz.
Ik denk eigenlijk dat dat niet specifiek is voor de advocatuur.
Het is gewoon een beetje popi-jopi doen onder elkaar. Althans, uit niets blijkt dat men hem niet wil vanwege zijn afkomst. Anders hoef je niet met hem te gaan praten, of wel?
Nee het valt allemaal gewoon ontzettend mee, gewoon een interne memo die volledig uit verband wordt getrokken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Euhm ja, dat is het eik wel.
[..]
Serieus?
Er staat geen 'boefje' er staat niks liefkozends. Dus als het over een meisje had gegaan en er had gestaan 'dat blonde neukertje komt vanmiddag op gesprek' moet je dat maar gewoon vinden.
Ik ben geen puritein, verre van, maar dit is wel een van de sprekendste voorbeelden van een al jarenlange kantoormentaliteit.
Vergelijk je negers nou met apen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou je hem dan een boef noemen. Noem hem gewoon de stagair. Verder is je argument best wel ironisch, 'gewoon omdat het zo gaat is het heel normaal. Doet me denken aan onderstaand verhaaltje:
[ afbeelding ]
Aangezien ik bijna hetzelfde wilde posten. maar dan in a4 vorm, quote ik deze maar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Euhm ja, dat is het eik wel.
[..]
Serieus?
Ja, want het is heel normaal om mensen uit Curaçao die je nog nooit gezien of gesproken hebt tegenover je collega's weg te zetten als 'die boef uit Curaçao'. Je hebt dan nog geen enkel beeld van die jongen geschetst, doet niet aan stemmingmakerij, maakt hem niet zwart tegenover zijn eventuele toekomstige collega's, denigreerde hem niet achter zijn rug om en scheert hem ook absoluut niet over 1 kam van al die andere mensen uit Curaçao . Ik bedoel, iedereen doet dat toch, ies hiel normaal.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:42 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Neuh, je ziet graag wat je wil zien.
Zonder context kun je onmogelijk hard maken dat deze medewerker een rascist is (voor wat de term nog waard is).
Je hebt wel uitzendbureaus voor specifiek bepaalde bevolkingsgroepen. Een bank voor een bepaalde bevolkingsgroep zou discriminatie zijn denk ik. Terecht.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:34 schreef Dingflofbips het volgende:
Jij koppelt het aan zijn achtergrond en maakt je schuldig aan racisme.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want het is heel normaal om mensen uit Curaçao
Waarom zou je vragen of iemand in the house is. Zeg dan gewoon "ben je dan beschikbaar?".quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:43 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou je hem dan een boef noemen. Noem hem gewoon de stagair.
Waar staat dat ik het normaal vind? Er staat dat het gebruikelijk is. Zonder waardeoordeel.quote:Verder is je argument best wel ironisch, 'gewoon omdat het zo gaat is het heel normaal. Doet me denken aan onderstaand verhaaltje:
Heb je de rest van zijn posts wel gelezen? Zit het antwoord nl inquote:
Jij vult in dat het woord boef wordt gebruikt omdat hij van de Antillen komt. Als er had gestaan: die boef uit Utrecht, zou je dan ook denken dat hij iets tegen Utrechters heeft?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:45 schreef Scorpie het volgende:
Ja, want het is heel normaal om mensen uit Curaçao die je nog nooit gezien of gesproken hebt tegenover je collega's weg te zetten als 'die boef uit Curaçao'. Je hebt dan nog geen enkel beeld van die jongen geschetst, doet niet aan stemmingmakerij, maakt hem niet zwart tegenover zijn eventuele toekomstige collega's, denigreerde hem niet achter zijn rug om en scheert hem ook absoluut niet over 1 kam van al die andere mensen uit Curaçao . Ik bedoel, iedereen doet dat toch, ies hiel normaal.
Iedereen die tegen zwarte piet was, vond het racisme. Dat was geen klein beperkt aantal.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Even afgezien dat die discussie niets met dit geval (en met discriminatie in het algemeen) te maken heeft: hoeveel mensen liepen destijds effectief te roepen dat Zwarte Piet racisme is? Er was vooral veel reactie op de uitlatingen van een beperkt aantal mensen.
Volgens mij past het inderdaad gewoon in de email (taalgebruik) en was het niet racistisch bedoeld.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom zou je vragen of iemand in the house is. Zeg dan gewoon "ben je dan beschikbaar?".
Echt, het is een beetje popi-jopi doen, of in ieder geval is er geen aanwijzing dat het discriminatoir is.
[..]
Waar staat dat ik het normaal vind? Er staat dat het gebruikelijk is. Zonder waardeoordeel.
Dat hij de stageplek weigert snap ik dan weer niet. Vind ik persoonlijk nogal generaliserend. Er werken echt niet alleen blanken daar. De mail is fout. Het personeelslid is fout, maar daar gaat het toch wel ophouden.quote:De woordkeuze van deze medewerker was onbehoorlijk en druist in tegen al onze principes. We hebben de Hogeschool Rotterdam en de student onze oprechte excuses aangeboden.'
De ING heeft een nieuwe stageplek aangeboden, maar die heeft Reedie geweigerd. Met de excuses is voor de Hogeschool Rotterdam de zaak afgedaan.
Mwah, stage willen lopen op een plek waar uitdrukkingen als "die Boef uit Curacao" kennelijk dusdanig acceptabel is dat personeel denkt dat ze dat soort opmerkingen gewoon in de interne mail kunnen gebruiken?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat hij de stageplek weigert snap ik dan weer niet. Vind ik persoonlijk nogal generaliserend. Er werken echt niet alleen blanken daar. De mail is fout. Het personeelslid is fout, maar daar gaat het toch wel ophouden.
In elk groot bedrijf heb je waarschijnlijk wel een racist lopen. (ongeacht welke afkomst dan ook) Kan je nergens stage lopen
Intern kun je toch gewoon grapjes makenquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:08 schreef Leandra het volgende:
Verbijsterend dat een medewerker van ING kennelijk het gevoel heeft dat zo'n "grapje" in een interne mail helemaal geen probleem is.
ING zal zichzelf ook flink achter de oren moeten krabben dat dit intern kennelijk probleemloos gemaild kan worden.
|k zie toch echt staan in de OPquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:08 schreef Leandra het volgende:
Verbijsterend dat een medewerker van ING kennelijk het gevoel heeft dat zo'n "grapje" in een interne mail helemaal geen probleem is.
Dus waar haal jij vandaan dat het voor hun geen probleem is.quote:De woordkeuze van deze medewerker was onbehoorlijk en druist in tegen al onze principes. We hebben de Hogeschool Rotterdam en de student onze oprechte excuses aangeboden.'
De ING heeft een nieuwe stageplek aangeboden, maar die heeft Reedie geweigerd. Met de excuses is voor de Hogeschool Rotterdam de zaak afgedaan.
Kleine bedrijfjes kijken je mails van en naar vaak nog wel na. Bij grote bedrijven zou dat niet te doen zijn denk ik.quote:ING zal zichzelf ook flink achter de oren moeten krabben dat dit intern kennelijk probleemloos gemaild kan worden.
Ehm nee.... niet zulk soort grapjes, en als je zo dom bent dat je zo'n mail dan ook nog eens "per ongeluk" naar de sollicitant stuurt helemaal niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
Intern kun je toch gewoon grapjes maken
Misschien noemt de beste man de schoonmakers ook wel de schoonmaakboefjes.
Ik vind de medewerker wel erg dom om de mail naar de man te sturen i.p.v naar zijn collegae. Buiten het feit wat er in de mail staat.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:11 schreef El_Matador het volgende:
De tering, wat een onprofessionaliteit van de ING (zowel de opmerking als het uitlekken). Onbestaanbaar bij ons op kantoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |