Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ik heb nog wel even een kort loopje gedaan. 3x1000p800. Op iets lagere intensiteit dan normaal. Taperen is
Het was heerlijk weer, maar ondanks lang-lang had ik het gewoon weer koud. Beentjes waren nog een beetje stijf doordat ik zondag na de Delftse Hout Loop niet even netjes gerekt en gestrekt heb.
Over dat laatste gesproken: ik hoop dat vanavond de uitslagen eens online komen. Niet dat ik een cijferfetisjist ben.
Op dinsdag 4 maart 2014 17:56 schreef Zwabberhark het volgende: Ik heb nog wel even een kort loopje gedaan. 3x1000p800. Op iets lagere intensiteit dan normaal. Taperen is
Het was heerlijk weer, maar ondanks lang-lang had ik het gewoon weer koud. Beentjes waren nog een beetje stijf doordat ik zondag na de Delftse Hout Loop niet even netjes gerekt en gestrekt heb.
Over dat laatste gesproken: ik hoop dat vanavond de uitslagen eens online komen. Niet dat ik een cijferfetisjist ben.
Ook deze totaal-niet-cijfer-fetisjist zit op de uitslagen te wachten
Blijkbaar taper ik toch ook een beetje. Donderdag borrel op stage Maar vanavond nog wel rennen, er staat een een of andere estafette op het programma die ik op papier niet begrijp, dus ben benieuwd.
Ik moet nog wel even een sportzonnebril halen deze week, want het is erg zonnig en mn Wayfarer loopt niet echt fijn. Net bij Bever gekeken, maar niet echt iets gevonden.
15x200 gedaan! Was wel leuk, alleen is de batterij van mijn horloge op dus niet zo handig met de telefoon in mijn hand. Ik vond dat ik best wel hard ging, maar toen bedacht ik me dat ik nog niet eens 3km op snelheid liep als je alles bij elkaar optelt En dan valt het wel weer mee..
Ook deze totaal-niet-cijfer-fetisjist zit op de uitslagen te wachten
Ik denk dat het wat langer duurt omdat de foto's van de nummers 1, 2 en 3 erbij gezet worden (wilde gok).
Ik wou trouwens dat ik al veel eerder begonnen was met hardlopen. Ik heb ooit (2007) gefietst door Kyoto (formaat kinderfiets, knieën kwamen boven het stuur uit) over de stoep. Dat is daar normaal, want er zijn geen fietspaden. Van tempel naar tempel. Maar hoe cool was het geweest om dat hardlopend gedaan te hebben? Die GPS-data zou heel tof geweest zijn. Iemand gaat nu opmerken dat dat ook op de fiets had gekund, maar ik deed destijds helemaal niets aan sport (behalve kijken) en had nog nooit gehoord van GPS-horloges.
Vanochtend bij het naar het werken zowaar eens het van tevoren bedachte tempo aan kunnen houden, ongeveer 5 min/km. Wel vrij vlot weer last van zere benen, geen idee wat dat nu weer is. Toch wat te weinig rust, of iets met voeding? Ik heb wel het idee dat ik iets later op de dag iets lekkerder loop dan zo heel vroeg.
En ik heb besloten om volgende week donderdag toch maar met het 5 km loopje in Zwolle mee te doen. Het lijkt me volslagen flauwekul voor de Roparun, maar onze trainer (die heel serieus is, en wil dat we trainings- en voedingsschema's invullen en opsturen, en 20 minuten warmlopen en rekken voor alles wat je doet) lijkt het wel handig om te kijken "waar we staan als team". Ik zie het dan maar vooral als een leuke kans om te kijken hoe hard ik 5 km kan lopen...
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Ik denk dat het wat langer duurt omdat de foto's van de nummers 1, 2 en 3 erbij gezet worden (wilde gok).
Ik wou trouwens dat ik al veel eerder begonnen was met hardlopen. Ik heb ooit (2007) gefietst door Kyoto (formaat kinderfiets, knieën kwamen boven het stuur uit) over de stoep. Dat is daar normaal, want er zijn geen fietspaden. Van tempel naar tempel. Maar hoe cool was het geweest om dat hardlopend gedaan te hebben? Die GPS-data zou heel tof geweest zijn. Iemand gaat nu opmerken dat dat ook op de fiets had gekund, maar ik deed destijds helemaal niets aan sport (behalve kijken) en had nog nooit gehoord van GPS-horloges.
Whehe ik heb precies hetzelfde gedaan, maar dan in 2006. Erg tof om daar te fietsen. Hardlopen was ook leuk geweest, maar had ik minder gezien Ze hebben wel in grote steden georganiseerde loopjes, met extra info over de steden.
alhoewel enigszins de verkeerde partij wel een goed idee om zo'n evenement aan te grijpen. Ik heb het idee dat hardlopers ook vaker sociaal en/of politiek bewust zijn wat en van hun heen en in hun samenleving gebeurt
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
alhoewel enigszins de verkeerde partij wel een goed idee om zo'n evenement aan te grijpen. Ik heb het idee dat hardlopers ook vaker sociaal en/of politiek bewust zijn wat en van hun heen en in hun samenleving gebeurt
Hoe een hoge dunk heb jij van hardlopers? Er zijn er zo ongeveer 1 miljoen in Nederland. Hardlopers zijn vrij gemiddeld. Van laag tot hoog opgeleid, van bewust tot onbewust van hun omgeving.
Geen nieuwe broek maar wel een fijn jasjes/shirt ding
Meteen maar aangetrokken thuis en om de vijver gegaan. Al de hele dag kon ik mezelf erop verheugen. Welliswaar langzaam begonnen, maar de laatste 3 km t snelste voor mijn doen gelopen. Nog niet eerder dit gehaald.
Hoe een hoge dunk heb jij van hardlopers? Er zijn er zo ongeveer 1 miljoen in Nederland. Hardlopers zijn vrij gemiddeld. Van laag tot hoog opgeleid, van bewust tot onbewust van hun omgeving.
als ik dit forum als gemiddelde neem dan zijn het over het algemeen goed opgeleide mensen die weten wat er te koop is in de wereld. Laten we zo zeggen, ik heb bijna nog nooit iemand "uit een achterstandswijk", na 4 jaar in de WW gezeten te hebben horen zeggen: "ik ben zo gemotiveerd in het leven, laat ik eens gaan trainen voor een HM"
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 04-03-2014 20:06:54 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
En weer thuis van 3 stukjes hobbelen. Eerst 2,6km richting club, daarna 10km met de groep, en daarna weer 2,6km naar huis. Alles op standje "het herstel hiervan moet zo kort mogelijk duren" Inclusief het havenhoofd van Scheveningen met het laatste beetje daglicht boven zee
daarbij moet ik wel zeggen dat heel veel mensen waar ik mee hardloop het allemaal zien als een sport en niet als een manier om wat overtollige kilo's kwijt te raken en misschien iets meer gedreven zijn dan "de joggers"
Op dinsdag 4 maart 2014 20:00 schreef rechtsedirecte het volgende: daarbij moet ik wel zeggen dat heel veel mensen waar ik mee hardloop het allemaal zien als een sport en niet als een manier om wat overtollige kilo's kwijt te raken en misschien iets meer gedreven zijn dan "de joggers"
Ik loopjog wel degelijk om overtollige kilo's kwijt te raken. Gaat overigens redelijk goed nu.
Meteen maar aangetrokken thuis en om de vijver gegaan. Al de hele dag kon ik mezelf erop verheugen. Welliswaar langzaam begonnen, maar de laatste 3 km t snelste voor mijn doen gelopen. Nog niet eerder dit gehaald.
Ik loopjog wel degelijk om overtollige kilo's kwijt te raken. Gaat overigens redelijk goed nu.
neemt niet weg dat je behoorlijk gedreven bent...
Dat zegt wel wat over de koppigheid van die overtollige kilo's
pas maar op als je die koppige "40'ers reserveband" krijg...die is helemaal niet weg te lopen
Op dinsdag 4 maart 2014 20:00 schreef rechtsedirecte het volgende: daarbij moet ik wel zeggen dat heel veel mensen waar ik mee hardloop het allemaal zien als een sport en niet als een manier om wat overtollige kilo's kwijt te raken en misschien iets meer gedreven zijn dan "de joggers"
Dus dikke mensen zijn niet gedreven?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Totaal niet! En ze hebben ook van politiek geen kaas gegeten Kluizenaar. Dat je het maar weet.
Niet mijn woorden proberen te verdraaien Mossel!
Ik denk dat De Kluis heeft aangetoond hoe gedreven hij is.
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 04-03-2014 23:06:54 ]
Mijn rondje van vanavond was toch ook wel een moetje omdat ik niet uit wil dijen
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Mijn hele leven is veranderd, en het is een onderdeel geworden van mij. Maar kon hem niet laten liggen
ik krijg vaak mensen op de stoep die door het arbeidsburo gestuurd zijn omdat ze moeten solliciteren, niet eens de moeite nemen om zijn bijv. een beetje representatief te kleden voordat ze langs komen en bij de gedachte alleen al dat ze aan het werk zouden moeten worden ze al moe, laat staan als ze daarnaast ook nog eens zouden moeten gaan hardlopen.... of kantinedienst draaien bij een sportclub
Sorry hoor, maar dit soort mensen kom ik niet tegen bij de Gore Harriers en ik denk dat er ook niet veel rondlopen bij bijv. HAAG of de CO.UK harriers club
Op dinsdag 4 maart 2014 20:41 schreef De_kluizenaar het volgende: Hier kwam ik totaal ongedreven over de finish afgelopen zondag. Om over die mensen achter mij maar helemaal niet te spreken.
ik krijg vaak mensen op de stoep die door het arbeidsburo gestuurd zijn omdat ze moeten solliciteren, niet eens de moeite nemen om zijn bijv. een beetje representatief te kleden voordat ze langs komen en bij de gedachte alleen al dat ze aan het werk zouden moeten worden ze al moe, laat staan als ze daarnaast ook nog eens zouden moeten gaan hardlopen.... of kantinedienst draaien bij een sportclub
Sorry hoor, maar dit soort mensen kom ik niet tegen bij de Gore Harriers en ik denk dat er ook niet veel rondlopen bij bijv. HAAG of de CO.UK harriers club
Niet het type mens van schouders en doorzetten nee.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op dinsdag 4 maart 2014 20:41 schreef De_kluizenaar het volgende: Hier kwam ik totaal ongedreven over de finish afgelopen zondag. Om over die mensen achter mij maar helemaal niet te spreken.
Op dinsdag 4 maart 2014 20:37 schreef YUR het volgende: Ik kan me overigens totaal niet druk maken om politiek, ook al werk ik voor de overheid. Alle partijen zijn uitvreters.
Jeej! Dit is dus precies hoe ik er ook in sta. Mijn collega;s vinden dat echt heel raar. maar ja, ik vind mijn werk an sich leuk. alleen dat politieke gezeik niet.
Hoe kom je daar nou weer bij? Kom uit je kiwibubbel man, ook bij HAAG lopen mensen uit alle lagen van de bevolking
Niet het type mens van schouders en doorzetten nee.
zulke types zou je voor de grap eens aan moeten nemen. Dan gaan ze huilen denk ik.
maar ja, helaas heb je daar jezelf mee als bedrijf, maar het zou wel leuk zijn, om die lui eens op hun lazer te geven voor hun luiheid (ja ik weet dat er ook mensen zijn die gewoon echt niet kúnnen werken)
En je bent ook al totaal niet gemotiveerd om een kleiner t-shirt te kopen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde dit keer echt een ander shirt aan doen maar dacht nee... dit is mijn lucky shirt Thanks.. zag net een serie loopfoto's van het afgelopen jaar en zie wel een verschil komen nu ja.
Overigens heb ik twee schoolpleinmoeders gister nog gezegd dat ze beter een andere sport kunnen zoeken Ze liepen te klagen dat ze niet afvielen van het hardlopen.. Zijn in een week of 6 van niets naar 6km in 32 min. gegaan met als enige doel: afvallen. Toen vertelde ik ze dat ze van deze manier niet afvallen en geheid blessures oplopen..
/spelbreker
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Hoe kom je daar nou weer bij? Kom uit je kiwibubbel man, ook bij HAAG lopen mensen uit alle lagen van de bevolking
het gaat niet om uit welke laag van de bevolking ze komen maar hoe gemotiveerd ze in het leven staan..
Op dinsdag 4 maart 2014 20:45 schreef E.T. het volgende: Overigens heb ik twee schoolpleinmoeders gister nog gezegd dat ze beter een andere sport kunnen zoeken Ze liepen te klagen dat ze niet afvielen van het hardlopen.. Zijn in een week of 6 van niets naar 6km in 32 min. gegaan met als enige doel: afvallen. Toen vertelde ik ze dat ze van deze manier niet afvallen en geheid blessures oplopen..
/spelbreker
Als ze verder niks met hun voeding doen, gaat er weinig gebeuren inderdaad
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
het gaat niet om uit welke laag van de bevolking ze komen maar hoe gemotiveerd ze in het leven staan..
Mensen zat die prima gemotiveerd zijn om hard te lopen, maar verder niets willen en/of kunnen. Echt, er lopen mensen tussen voor wie je normaal gesproken echt geen stuiver geeft. Maar ze lopen mij er allemaal dik uit
Kan allerlei oorzaken hebben hè. Ik was van huis uit altijd een vluchter, opgever, iemand die bang was voor alles. Nu is het mijn levensmotto altijd en overal door te zetten Het valt te leren, maar niet iedereen wordt ermee geboren of wordt van huis uit gestimuleerd door te zetten. Als iemand je dus altijd de hand boven het hoofd heeft gehouden, hoe moet je het dan leren?
Als ze verder niks met hun voeding doen, gaat er weinig gebeuren inderdaad
Dat heb ik ze idd ook verteld.. Toen vroegen ze natuurlijk direct naar hét geheim van Swets ("die is toch ook zo veel afgevallen door hardlopen?").. Ze waren niet blij toen ik ze vertelde wat Swets toen op een dag at en wat hij nu eet.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Nou moet ik wel zeggen dat ik in iedere wedstrijd tot nu toe wel een dorpsgek ben tegen gekomen.. Type dichtgeritste jas, vale joggingbroek, ergens ongeschoren in de 50 en werkelijk nooit gehoord hebben van het begrip loophouding. Stampen mij nog wel eens voorbij hoor
Oei, hoe pas ik in dit patroon.. Hoogopgeleid persoon met ondergewicht die geen interesse heeft in politiek... wat moet ik doen om mee te kunnen in deze peer pressure?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Op dinsdag 4 maart 2014 20:54 schreef MaleDuck het volgende: Oei, hoe pas ik in dit patroon.. Hoogopgeleid persoon met ondergewicht die geen interesse heeft in politiek... wat moet ik doen om mee te kunnen in deze peer pressure?
Op dinsdag 4 maart 2014 20:54 schreef MaleDuck het volgende: Oei, hoe pas ik in dit patroon.. Hoogopgeleid persoon met ondergewicht die geen interesse heeft in politiek... wat moet ik doen om mee te kunnen in deze peer pressure?
ik had het over goed opgeleid.... niet hoog opgeleid
en als mensen zeggen dat ze geen interesse hebben in politiek dan heb ik altijd zo iets van "maar wat als er door de gemeente een beslissing wordt genomen die jou treft, dan heb je er toch zeker wel een mening over of er over nagedacht?"
Op dinsdag 4 maart 2014 20:58 schreef rechtsedirecte het volgende: en als mensen zeggen dat ze geen interesse hebben in politiek dan heb ik altijd zo iets van "maar wat als er door de gemeente een beslissing wordt genomen die jou treft, dan heb je er toch zeker wel een mening over of er over nagedacht?"
Er zijn zo veel beslissingen die mij raken. En dan kan ik me wel druk maken, maar daar maak ik mezelf gekker mee dan dat ik er wat mee oplos.
Ik ga maar weer eens aan het werk voordat we in een overloze discussie verzanden
Op dinsdag 4 maart 2014 20:58 schreef rechtsedirecte het volgende: en als mensen zeggen dat ze geen interesse hebben in politiek dan heb ik altijd zo iets van "maar wat als er door de gemeente een beslissing wordt genomen die jou treft, dan heb je er toch zeker wel een mening over of er over nagedacht?"
Ik lees het verkiezingskrantje als er verkiezingen aankomen. Dan maak ik een keuze. Maar verder zoeken ze het maar uit daar in de gemeente, Den Haag of Europa.
Daarmee vind ik niet dat ik interesse in politiek heb.
Je staat er een stuk beter op dan ik. Op foto 1 kijk in naar de verkeerde fotograaf en op foto 2 zie je nog wel duimpjes maar kijk ik strak voor me.
En het wordt echt tijd voor een nieuw lucky shirt hoor!
quote:
Op dinsdag 4 maart 2014 19:58 schreef Ynske het volgende: Lol, volens Endomondo heb ik een nat pak gehaald dat was toch echt niet zo
Toen ik je bericht las dacht ik gewoon ergens een stukje afgesneden maar je gaat gewoon echt dwars door de vijver! Da's wel echt een nat pak ja!
Ik heb vanmiddag ook een 3/4 tight en een nieuw shirtje besteld (om vervolgens te ontdekken dat de hardloop spullen vanaf donderdag ook weer bij de Lidl in de aanbieding zijn. Duimen dat er nog wat over is tegen de tijd dat ik uit mijn werk kom.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Natuurlijk, maar die beslissing wordt genomen door mensen die wanneer ze jou (lees: je stem) nodig nog heel hard riepen: "het gaat om mensen, niet om cijfers", en "meer blauw op straat en minder belasting". Dan verlies ik heel hard mijn interesse, want dat is gewoon zieltjes winnen met catchphrases, die ook nog eens nergens op slaan. Neen, geef mijn portie maar aan Fikkie
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Ik lees het verkiezingskrantje als er verkiezingen aankomen. Dan maak ik een keuze. Maar verder zoeken ze het maar uit daar in de gemeente, Den Haag of Europa.
Daarmee vind ik niet dat ik interesse in politiek heb.
U, mevrouw, bent overmatig geintresseerd in politiek als ik als referentie geld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt zoveel respect!
DK, toen ik die foto eerder vanavond op FB zag verschijnen moest ik toch echt even denken aan de vorige keren dat ik je in dat shirt zag. Ziet er nu heel anders uit, of eigenlijk ziet het er niet uit. Ga eens rap een nieuw kleiner geluksshirt vinden.
Goed bezig man, respect
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt zoveel respect!
same here, gewoon conservatief-liberaal of labour en niets er tussen in
jij bent als verdwijnende man hier toch weer terug gekomen?