Mo kwam ermee. Hadden we voor Boe al willen doen, maar nooit van gekomen. Nu mooi excuus om het wel te doenquote:
Nee gek, neem een fietskar, zo een als die van mij maar dan een maat groter, das pas echt tof en handig. Kan ook in de auto mee maar dan kunnen jullie ook met het ding gaan fietsenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mo kwam ermee. Hadden we voor Boe al willen doen, maar nooit van gekomen. Nu mooi excuus om het wel te doenWel handig, scheelt parkeerstress bij het strand
http://www.zooplus.nl/sho(...)Ci-bwCFagBwwodSUgAzg zoiets wilden we. Bolderkar, fietskar, het idee is hetzelfdequote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee gek, neem een fietskar, zo een als die van mij maar dan een maat groter, das pas echt tof en handig. Kan ook in de auto mee maar dan kunnen jullie ook met het ding gaan fietsen![]()
Ik dacht dat ie Linq ging heten?
Nou, ach, je snapt me tochquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:15 schreef oh-oh het volgende:
Nee dat is geen bolderkar dat is een fietskar dodo![]()
Storm is stom, Link is veel leuker
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, ach, je snapt me toch![]()
Ik moest heel erg wennen aan Link, maar hij is wel tof ja.
Linx is ook coolquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik ken een Linx zoals ik al zei, dus ik wen dr wel snel an
Nou ja, ik wilde eerst een bakfiets kopen, maar dat vond Mo weer debielquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:40 schreef Harajuku. het volgende:
Ik dacht al, ik zie Q al gaan met een bolderkar
Alles voor het hondjequote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:03 schreef Lienekien het volgende:
Wat leuk: Link! En wat een toewijding, nu al. Geweldig.
batavus cabbyquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, ik wilde eerst een bakfiets kopen, maar dat vond Mo weer debiel
En echt bedankt voor al je hulp
Batavusquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:09 schreef JerryLee het volgende:
[..]
batavus cabby,Vertrouw ze niet verder dan dat ik ze zie .
die van Nintendo is wel stoerquote:
Jah, dat dacht MM ook. Blij dat we geen teefje hebben, dan had hij dr Zelda genoemdquote:
Schattigquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:00 schreef Qwea het volgende:
Link is een reutje, en heeft 1 broertje en 3 zusjes. Waarvan 1 wit zusje
Jij hoeft toch niet in de bench?quote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:44 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
SchattigKlein nestje voor een lab, worden vast wel dikke goede showconditie pups. Oh, wacht even, het is een werklijn
Goede showconditie Mooie slanke pups
Het hele huis is zijn hotelquote:Jij hoeft toch niet in de bench?Misschien vindt Link het helemaal leuk, eigen holletje
![]()
Ik heb goddank ook nog een kerel die ik kan opzadelen met dingenquote:Dat wordt geloof ik een fulltime baan om voor Link te zorgenSnacks drogen en de bolderkar trekken en zo
Goed geregeld
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Link.
Q en haar allesvoordehond-houding.
Thnx! Ik heb zwaar het idee dat we nog wat vergeten, weet alleen niet watquote:Op woensdag 5 maart 2014 07:25 schreef Cici het volgende:
Wat een schatje, en wat zijn jullie goed voorbereid!!
Don't mention it, ik vind dat ook gewoon leuk om te doenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, ik wilde eerst een bakfiets kopen, maar dat vond Mo weer debiel
En echt bedankt voor al je hulp
Haha, echt hè! 'ff nieuwe vloer'.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Link.
Q en haar allesvoordehond-houding.
Ja ,bij een Chinees verzendhuis op Ebay (geen verzendkosten )quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jah, dat dacht MM ook. Blij dat we geen teefje hebben, dan had hij dr Zelda genoemd
By the way, waar heb jij die mini ice cube trays vandaan? Ebay zoals men in je topic opperde?
Ik zag het staan idd.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:36 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ja ,bij een Chinees verzendhuis op Ebay (geen verzendkosten )
DDA had als kanttekening dat je wel iets meer kans op bacteriën hebt doordat je nogmaals invriest en op lage temperatuur droogt .
Beste is vers/niet bevroren van poelier,paardenslager ,Marokkaanse slager en dan enkel snijden als bewerking voor het drogen .
Ik maak zelf nooit meer dan een week aan,maar dat is een gevoelskwestie
Rond de 0 graden is het het beste verwerkbaar .quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zag het staan idd.
Ik zal eens kijken of het werkt om spiervlees in de blender te flikkeren. Anders eens kijken naar een 2de hands vleesmolen, want ik vind het nu al leuk om te doen
Ik ga ff ebay afstruinen.
Slagersmes en plank heb ik welquote:Op woensdag 5 maart 2014 08:57 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Rond de 0 graden is het het beste verwerkbaar .
daaronder kost het je messen ,
daarboven gaat het ten koste van van het vlees/drukt de cel kapot .
Goed slagersmes en een houten (want bacteriën ) snijplank volstaat
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1314139
Ga je voor een elektrische molen ,dan liefst met slipkoppeling en achteruit.
Als een Kitchenaid of Braun vastloopt ,stript hij de nylon tandwielen namelijk .
Neh, dat is me teveel werk. Telkens exact het aantal percentages enzo doen. Maar beter dit soort simpele dingen geven dan koekjes met toegevoegde shizzle telkens.quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:01 schreef Harajuku. het volgende:
Nog een jaartje en q is volledig aan het barfen
en een aanzetstaalquote:Op woensdag 5 maart 2014 09:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Slagersmes en plank heb ik welMoet straks toch boodschappen doen, zal eens langs de toko gaan om te vragen of ze spiervleesch hebben.
Wel vet handig idee ook van je, want de puppycursus werkt met beloningen (brokjes), kan ik mooi die eigen dingen geven.
Commerciële gedroogde snacks uit China, doe eens nader specificeren?quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:04 schreef JerryLee het volgende:
[..]
en een aanzetstaal![]()
....en blijf weg van commerciële gedroogde snacks uit China (levensbedreigend )
In het seizoen heb ik hier wel eens 20 wilde eenden staan te plukken ,of een half hert op de aanrecht gehad .quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:01 schreef Harajuku. het volgende:
Nog een jaartje en q is volledig aan het barfen
https://www.facebook.com/jerkytreat.cautionquote:Op woensdag 5 maart 2014 09:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Commerciële gedroogde snacks uit China, doe eens nader specificeren?
Het gaat eigenlijk om hoe glad de oppervlakte is. Als het hardhout is dat niet te bekrassen is dan is het goed. Maar een goedkoop houten plankje wordt heel snel ruw en dus voedingsbron voor bacterien.quote:
Ik bak zelf hondenkoekjes (met zalm, tonijn, lever enz enz en rijstebloem en ei als binder). En ik gebruik houdbare KVV worsten (in kleine stukjes gesneden).quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Slagersmes en plank heb ik welMoet straks toch boodschappen doen, zal eens langs de toko gaan om te vragen of ze spiervleesch hebben.
Wel vet handig idee ook van je, want de puppycursus werkt met beloningen (brokjes), kan ik mooi die eigen dingen geven.
Dat is heel goed ,voed ons maar op.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:56 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk om hoe glad de oppervlakte is. Als het hardhout is dat niet te bekrassen is dan is het goed. Maar een goedkoop houten plankje wordt heel snel ruw en dus voedingsbron voor bacterien.
(DDA is heel streng)
quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:02 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik bak zelf hondenkoekjes (met zalm, tonijn, lever enz enz en rijstebloem en ei als binder). En ik gebruik houdbare KVV worsten (in kleine stukjes gesneden).
Die hebben liever een Jos Brinkie bij de snackbarquote:Op woensdag 5 maart 2014 12:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]Die rotzakken van mij vreten dat nooit, en ik me maar uitsloven.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:13 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Die hebben liever een Jos Brinkie bij de snackbar
Recept?quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:02 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik bak zelf hondenkoekjes (met zalm, tonijn, lever enz enz en rijstebloem en ei als binder). En ik gebruik houdbare KVV worsten (in kleine stukjes gesneden).
In principe zou dan glas toch het beste zijn? Ware het niet dat dat funest is voor je messenquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:56 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk om hoe glad de oppervlakte is. Als het hardhout is dat niet te bekrassen is dan is het goed. Maar een goedkoop houten plankje wordt heel snel ruw en dus voedingsbron voor bacterien.
(DDA is heel streng)
Even opzoeken... Grootmoeders geheim receptquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:31 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Even opzoeken... Grootmoeders geheim recept![]()
Men neme een![]()
Zij doen alleen allerlei kruiden en knoflook er in. Het is al niet bevordelijk voor mijn eigen spijsvertering, laat staan voor die van de hond, dus dat gebruik ik niet. Zalmkoekjes vind ik zelf ook lekker als zij nog vers zijnDus dan verdwijnt het geregeld wat in mijn mond terwijl de hond ernaast teleurgesteld staat te kijken.
Kruiden en knoflook ga ik er niet in doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat ik 144 red een dier ga bellen... duidelijk mishandel je je hond geestelijk.
Wat voor hond heb je eigenlijk?!-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Mijn hond staat onder strenge controle van de Dierenbescherming.quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kruiden en knoflook ga ik er niet in doen![]()
Ik denk dat ik 144 red een dier ga bellen... duidelijk mishandel je je hond geestelijk.
Wat voor hond heb je eigenlijk?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een heel schattig klein hondje, dat graag op schoot kruipt. Eigenlijk een soort wawa.Ter illustratie:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Dat mag ik ook hopen. Hondjes zij heilig hierquote:Op woensdag 5 maart 2014 15:01 schreef Miss_Isis het volgende:
Mooi hondje, mooi topic
Ik kan alleen maar hopen dat onze toekomstige pupkopers zich net zo grondig zullen voorbereiden op de komst van hun labje!
quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:15 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Mijn hond staat onder strenge controle van de Dierenbescherming.Elke donderdag moet zij daar langs komen voor koekjes. Puur om haar showconditie op peil te houden
![]()
Oh-oh, hier uitleg over de showconditie:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een heel schattig klein hondje, dat graag op schoot kruipt. Eigenlijk een soort wawa.Ter illustratie:
Ik moest lachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de droger binnenen inmiddels het vlees in de vriezer gesneden en al (kipfilet) geflikkerd, trek ik het er volgende week uit om te drogen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Dat blondjequote:Op woensdag 5 maart 2014 19:22 schreef Qwea het volgende:
Update van de fokker
Met Link gaat het uitstekendHij weegt 3.8 kg en is nu 6 weken bijna (Zaterdag 6 weken). Ze spelen iig al lekker buiten met zijn allen
Inmiddels is Link gechipt en worden ze a.s Maandag ingeënt en gecontroleerd op de rest van de gezondheid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De ouders van Link zijn James van de Waterlandspolder en Tessa van de Waterlandspolder (geen familieband).quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:46 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Dat blondje![]()
Over een poos komt er hier ook nog zeker weten een blondje bijen als het aan mij ligt ook eentje die wat achtergrond heeft in de jacht.
Wat zijn de ouders van jouw pupje eigenlijk Qwea? Doen ze ook mee aan jachtdagen/wedstrijden, hebben ze diploma's? En gaan jullie ook jachttraining er mee doen (is leuk!)?
Ah, die kennelnaam was ik al eens tegen gekomen op de dekreuenlijsten ja. Leuk!quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
De ouders van Link zijn James van de Waterlandspolder en Tessa van de Waterlandspolder (geen familieband).
Dus ja, achtergrond in de jachtJachttraining geen idee. Wel aporteren en speuren zeer waarschijnlijk. Eerst maar eens de pupcursus doen en elementaire gehoorzaamheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. /verkooppraatje
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
Wanneer qua tijd hangt een beetje af van het seizoen en van de jachtclub(s) in je buurt. De club waar mijn man met onze Nori bij traint is voornamelijk recreatief (al doen ze wel mee aan wedstrijden/diplomadagen) en zij houden een winterstop. Grotere clubs trainen vaak ook wel door in de winter maar minder frequent en als het echt koud is zonder te zwemmen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:39 schreef Harajuku. het volgende:
Wanneer kan je met jacht beginnen eigenlijk?
Bij de meeste jachttrainingen moet je je hond wel jaarlijks laten inenten tegen de ziekte van Weil (leptospirose). Dit omdat zulke honden het water ingaat en kunnen dus besmet raken (en ook andere honden besmetten).quote:
Hmm en hoe zit dat qua titeren dan?quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Bij de meeste jachttrainingen moet je je hond wel jaarlijks laten inenten tegen de ziekte van Weil (leptospirose). Dit omdat zulke honden het water ingaat en kunnen dus besmet raken (en ook andere honden besmetten).(DDA is weer streng bezig
)
Heb je nog niet voorbereid voor de beloofde tentamenvragen?quote:
Nori traint hier: http://www.retrievervriendenkring.nl/ maar dat zal misschien niet bij jou in de buurt zijnquote:
quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Heb je nog niet voorbereid voor de beloofde tentamenvragen?![]()
Ziekte van Weil/Leptospirose kan je niet titreren. Dit is een bacteriele ziekte dus je moet niet verwachten dat de vaccinatie jarenlang bescherming biedt. Het is geregistreerd voor 1 jaar, maar mogelijk is de bescherming zelfs korter dan dat. Dus het is verstandig om de hond in het voorjaar te laten vaccineren.
Ik ga zo eerst eens even het zweet van me afdouchen en dan zal ik google eens aanmikken...quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Je kan vaak ergens in het land een workshop Jachttraining volgen. Dan kan je beslissen of je het leuk vindt (Link vindt alles leuk, vermoed ik). Of je loop eerst een les mee op je locale jachttraining-school.
Tof, ga ik straks even naar kijken. Echt jagen wil ik sowieso niet doen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:29 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nori traint hier: http://www.retrievervriendenkring.nl/ maar dat zal misschien niet bij jou in de buurt zijn
Hier staat een overzichtje van locaties waar ze puppy-jachttraining geven:
http://jachthonden.raadva(...)689&cHash=8a5f1d8c92
Maar ook andere lokale hondenscholen en kynologenclubs geven vaak wel jachttraining. Gewoon even google-en naar jachttraining in jouw regio en informeren bij de plaatselijke kynologenclubs. Dan kun je ook direct informatie vragen over de instroomleeftijd van puppy's e.d.
Ik zou je wel aanraden om de websites van verenigingen die je vindt goed te bekijken en veel informatie op te vragen bij wie de training geeft. Trainingsmethoden en de insteek van de training kunnen nog al verschillen tussen verenigingen. Wil je bijvoorbeeld alleen een paar diploma's gaan halen, echt zo ver mogelijk komen in de wedstrijden, gewoon een leuk wekelijks uitje voor de hond, wil je echt met de hond gaan jagen, of nog iets anders. Je kan het best een vereniging/trainingsmethode zoeken die bij jullie en bij Link en bij jullie wensen gaat passen. Vaak kun je ook wel een proefles mee draaien en dan heb je een beetje een idee van hoe het is en of jullie het allebei leuk gaan vinden
quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Link![]()
Envoor Q! Echt een hondenparadijs bij jullie!
Haha, trek maar raak zou ik zeggen. Dan zal ik m'n best doen om een goed antwoord te gevenquote:Op donderdag 6 maart 2014 12:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ga zo eerst eens even het zweet van me afdouchen en dan zal ik google eens aanmikken...Ik vind het wel tof klinken iig.
[..]
Tof, ga ik straks even naar kijken. Echt jagen wil ik sowieso niet doen.
Maar goed om te weten dat jij dus ook aan die trainingen meedoet, dan kan ik je aan je jasje trekken als ik iets wil weten
[..]
Einde v/h topic zei ikquote:
Dacht ook dummyquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:13 schreef Harajuku. het volgende:
Kan je jachttraining ook alleen met dummy's doen of moet ie uiteindelijk achter een echt konijn of eend of zo aan?
quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dacht ook dummy
Vriezer is besteld, vloer ligt er bijna in. Kipfilet ligt gesneden in de vriezer en de droogmachine is binnen.
De trainingen zijn normaal gesproken met dummy's, soms wordt er bij een training met koud wild geoefend, dus een eend of konijn (of kraai voor de puppy's) o.i.d. uit de diepvries. Dat is zodat de honden dat leren vastpakken en er niet bang van worden of het op gaan eten of zo. Op diplomadagen wordt er bijna altijd met dummy's gewerkt. KNJV-proeven zijn wel met koudwild; verder zijn die het zelfde als diplomadagen, dan moet een hond dus die dingen kunnen die ik eerder gepost heb in spoiler maar dan met een echte dooie eend ipv een dummy.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:13 schreef Harajuku. het volgende:
Kan je jachttraining ook alleen met dummy's doen of moet ie uiteindelijk achter een echt konijn of eend of zo aan?
Like duhquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:44 schreef oh-oh het volgende:
Heb je al een geboortekaartje klaarliggen???
quote:
Het lijkt me ook leuk voor Charlie, misschien toch maar eens verder onderzoeken. Dankje.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:49 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
[..]
De trainingen zijn normaal gesproken met dummy's, soms wordt er bij een training met koud wild geoefend, dus een eend of konijn (of kraai voor de puppy's) o.i.d. uit de diepvries. Dat is zodat de honden dat leren vastpakken en er niet bang van worden of het op gaan eten of zo. Op diplomadagen wordt er bijna altijd met dummy's gewerkt. KNJV-proeven zijn wel met koudwild; verder zijn die het zelfde als diplomadagen, dan moet een hond dus die dingen kunnen die ik eerder gepost heb in spoiler maar dan met een echte dooie eend ipv een dummy.
Echt levend wild afschieten en dan laten apporteren gebeurd alleen op speciale dagen (of bij gewone jagers natuurlijk).
quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Het lijkt me ook leuk voor Charlie, misschien toch maar eens verder onderzoeken. Dankje.
quote:
Kom voornamelijk clubs tegen die alleen van labs houden.quote:
Haha u jelly!quote:
Allang gebeurd. Je loopt achterquote:
MAAR WIJ HOUDEN OOK VAN GOLDENSquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Kom voornamelijk clubs tegen die alleen van labs houden.
[..]
Haha u jelly!
Ja!quote:
Ik hoop dat ie straks past als ie dr isquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:49 schreef Harajuku. het volgende:
Hij draagt de zakdoek wel als een badass.
Op de club waar mijn man traint zit echt een heel leger goldens zo'n beetjequote:Op donderdag 6 maart 2014 16:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Het lijkt me ook leuk voor Charlie, misschien toch maar eens verder onderzoeken. Dankje.
Ah shit, was ie zo krap al?quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie straks past als ie dr is![]()
Mo moet er op zijn minst een week mee buiten hebben gelopen met hem
Ik kom helemaal in de babydierenblijheid door dit topic, dus heb me maar aangemeld als gastopvang voor zwerfkittensquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja!
We hebben net besloten de trap ook maar dicht te maken aan de zijkant. Aan de andere kant zit een voorraadkast waar link dus als hij zou willen zo in kan lopen. NP voor ons, maar als hij de chips, chocolade e.d open gaat maken... mja doe maar niet
Weet ik niet zo goed meerquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ah shit, was ie zo krap al?
Miss_Isis, nog een vraagje. Ik lees bij sommige clubs dat het is voor honden die voor 't schot of na 't schot werken. Enlighten me please
Ik zag het in dieetquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:53 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik kom helemaal in de babydierenblijheid door dit topic, dus heb me maar aangemeld als gastopvang voor zwerfkittens. Puppy's gaat hem echt niet worden ben ik bang, maar kitty's opvoeden kan ik wel
.
Och Charlie is al vijf, dus als ik t ga doen dan gewoon voor de lol. Het allerleukste in de hele wereld voor Charlie is water en pleasen, dus ik denk dat het hem wel kan bekorenquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:51 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Op de club waar mijn man traint zit echt een heel leger goldens zo'n beetjeDus vast ook leuk voor die van jou!
Al zijn sommige dingen en bepaalde commando's wel beter/makkelijker aan te leren als een hond jong begint (daarom gaan wij bij een volgende pup ook zeker weten voor de puppyjachttraining), voor een iets oudere hond kan het ook echt wel leuk zijn denk ik![]()
Ben heel benieuwd hoe jij en Charlie het vinden, mocht je het gaan proberen
Want, wat is nou het verschil tussen pup en jachtpup cursus?quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:51 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Op de club waar mijn man traint zit echt een heel leger goldens zo'n beetjeDus vast ook leuk voor die van jou!
Al zijn sommige dingen en bepaalde commando's wel beter/makkelijker aan te leren als een hond jong begint (daarom gaan wij bij een volgende pup ook zeker weten voor de puppyjachttraining), voor een iets oudere hond kan het ook echt wel leuk zijn denk ik![]()
Ben heel benieuwd hoe jij en Charlie het vinden, mocht je het gaan proberen
Heb je die pups niet voor bijna een jaar in huis? Heb ik ook wel over nagedacht omdat ik geen dieren van mij meer wil zien stervenquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zag het in dieet
Hoop dat het je lukt. Anders kun je ook nog puppiegastgezin worden voor hulphonden socialiserenIk zou ze alleen NOOIT meer afstaan
Voor het schot werken honden zoals bv spaniels, die lopen voor de jager uit en drijven het wild (vogels) omhoog. Daarna schiet de jager en dan wordt het wild geapporteerd.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ah shit, was ie zo krap al?
Miss_Isis, nog een vraagje. Ik lees bij sommige clubs dat het is voor honden die voor 't schot of na 't schot werken. Enlighten me please
Een jaar is wat lang ja, om ze daarna nog weg te doenquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Heb je die pups niet voor bijna een jaar in huis? Heb ik ook wel over nagedacht omdat ik geen dieren van mij meer wil zien stervenmaar dan zou ik m inderdaad niet meer af kunnen staan na een jaar dus toch maar weer dood van een huisdier meemaken ooit
Ja dan is hij misschien al wat oud om nog echt diploma's te gaan halen idd, maar recreatief is vast leuk. Of misschien is hij wel een natuurtalent en wordt je over een jaar of twee uitgenodigd om mee te doen aan de NIMRODquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Och Charlie is al vijf, dus als ik t ga doen dan gewoon voor de lol. Het allerleukste in de hele wereld voor Charlie is water en pleasen, dus ik denk dat het hem wel kan bekorenDiploma's e.d. interesseren me verder niet zo. Misschien ooit met een pup gelijk inderdaad.
Gewone puppycursus is een basiscursus, gericht op socialisatie en een beetje dingen als aan de riem lopen, zitten, liggen, blijf, etc. Heel basis en (imo) meer voor de baas dan dat de hond er nou echt heel veel leert (behalve dan de socialisatie, die vind ik wel belangrijk).quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Want, wat is nou het verschil tussen pup en jachtpup cursus?
Ja geloof het wel jaquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Heb je die pups niet voor bijna een jaar in huis? Heb ik ook wel over nagedacht omdat ik geen dieren van mij meer wil zien stervenmaar dan zou ik m inderdaad niet meer af kunnen staan na een jaar dus toch maar weer dood van een huisdier meemaken ooit
Bwehehehe ik zie al een amber honden alert uitgaanquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Een jaar is wat lang ja, om ze daarna nog weg te doen. Ik zie mezelf al op de vlucht slaan voor de stichting omdat ik 'm weiger af te staan. Neh, ik hou het wel bij de kitty's.
Hmm, klinkt eigenlijk wel goed. Eens met Mo overleggen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:04 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja dan is hij misschien al wat oud om nog echt diploma's te gaan halen idd, maar recreatief is vast leuk. Of misschien is hij wel een natuurtalent en wordt je over een jaar of twee uitgenodigd om mee te doen aan de NIMROD
[..]
Gewone puppycursus is een basiscursus, gericht op socialisatie en een beetje dingen als aan de riem lopen, zitten, liggen, blijf, etc. Heel basis en (imo) meer voor de baas dan dat de hond er nou echt heel veel leert (behalve dan de socialisatie, die vind ik wel belangrijk).
Puppyjachttraining doet (iig bij onze club) minder socialisatie en meer zoeken en apporteren. Daarnaast ook de basis dingen zoals aan de lijn (geen riem maar een jachtlijn) lopen, volgen met en zonder lijn, zitten, liggen, blijven. Maar vooral wordt er meer dan bij gewone puppycursus getraind met apporteren, los/vast houden en zo, zodat de hond het apporteren en zoeken leuk leert vinden. En je leert direct de goede commando's aan en werken met een fluit, zodat de hond bij 'apport' ook daadwerkelijk apporteerd en netjes afgeeft, en bij 'zoek' op zoek gaat naar iets (die woorden moet je dus ook niet zomaar bij een spelletje thuis gaan gebruiken wil je het goed aanleren).
Hahahha inderdaadquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Een jaar is wat lang ja, om ze daarna nog weg te doen. Ik zie mezelf al op de vlucht slaan voor de stichting omdat ik 'm weiger af te staan. Neh, ik hou het wel bij de kitty's.
Thanks! Denk dat ik eens iemand ga bellen of we mogen komen kijken. Wordt nog lastig, ik zal in het weekend moeten en de enige die t so far in t weekend doet is 3 kwartier verderopquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:56 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Voor het schot werken honden zoals bv spaniels, die lopen voor de jager uit en drijven het wild (vogels) omhoog. Daarna schiet de jager en dan wordt het wild geapporteerd.
Na het schot werken retrievers, de jager schiet het wild en de hond gaat pas na het schot het water of het veld in om de gevallen vogel (of haas o.i.d.) te apporteren.
Lekker speurenquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:29 schreef Harajuku. het volgende:
Ik las net ook over zo'n speurtraining, Q. Dat lijkt me dus echt geen flikker aanEr moet wel een beetje actie zijn heur.
Goed idee, *telefoon pakt*quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hahahha inderdaadIk zou 't ook zo sneu vinden voor de pup. Die komt uiteindelijk vast prima terecht, maar zo'n pup hecht zich na een jaar toch ook heel erg aan mij en dan doe je hem weg
"Hara why, pls, don't do this, Hara pls"
[..]
Thanks! Denk dat ik eens iemand ga bellen of we mogen komen kijken. Wordt nog lastig, ik zal in het weekend moeten en de enige die t so far in t weekend doet is 3 kwartier verderop
Je oefent ook met een gesproken commando hoor (en/of een gebaar, als je dat prettig vindt). De fluit is ter ondersteuning, vooral handig op de grote(re) afstand. Commando 'kom hier' wordt ondersteund door twee korte scherpe fluitjes (handig omdat de hond dat (in theorie althansquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hmm, klinkt eigenlijk wel goed. Eens met Mo overleggen.
http://www.knjvpuppycursusnoord-holland.nl/page/locaties als ik goed kijk, zit er dus ook 1 in anna. Dat is echt gewoon vet dichtbij.
Ik weet alleen niet of ik werken met een fluit handig vind. Want als ik de dingen die met fluit aangeleerd zijn (bv af op zoveel meter oid) wil doen zonder fluit? (Ik ben zo'n lakse snol die altijd dr fluit kwijt raakt. En dr sleutels, en dr mobiel, en dr armband, en dr ketting)
Bij jachtpuppycursus zit er ook wel wat socialisatie in, er zijn immers meerdere honden en mensen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lekker speuren
Maar die jachtpupcursus klinkt wel erg okay. En socialiseren redden we zelf meer dan prima, dus daar heb ik een gewone puppencursus niet voor nodig.
Kloptquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Bij jachtpuppycursus zit er ook wel wat socialisatie in, er zijn immers meerdere honden en mensen.
Gezelligquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:40 schreef Harajuku. het volgende:
FOK is al bijna rijp voor een jachthondentraining-topic
Bij mijn puppycursus (Gaus) mochten ze alleen aan t eind even het veld in met zijn allen, verder moesten hond en baas gewoon samen hun ding doen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:45 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Klopt
Maar bij onze club is het wel een duidelijk verschil in die zin dat er in principe niet onderling gespeeld wordt door de honden/pups bij de jachttraining. Dat klinkt heel streng, maar het is de bedoeling dat de honden leren dat ze aan het werk gaan en daar hun plezier uit halen. Als ze onderling mogen spelen dan heb je vaak dat ze als ze vooruit zijn gestuurd of bv moeten zoeken ze liever een rondje andere honden gaan doen, en daar gezellig gaan lopen ouwehoeren. Het is wel de bedoeling dat ze dus de andere honden min of meer leren negeren en zich richten op de baas en op het werk.
Al is het wel zo dat als ze samen liggen te wachten bv omdat er iemand anders aan de beurt is dat ze gerust wat mogen snuffelen en zo. Zolang ze de werkende hond maar niet afleiden en zelf ook hun aandacht bij de baas en het werk hebben als ze bezig moeten.
[..]
Gezellig
Ja, dat ken ik jaquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:49 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Bij mijn puppycursus (Gaus) mochten ze alleen aan t eind even het veld in met zijn allen, verder moesten hond en baas gewoon samen hun ding doen.
Zou wel mooi zijn voor Charlie als ie andere honden leert negeren, dat gaat wel steeds beter maar is nog niet optimaal omdat ik best laks ben"HOND LEUK GEZELLIG HALLO HOND"
Nou, ik heb precies hetzelfde! Ik wil dat hij gewoon normaal kan doen met honden maar ik wil ook niet dat ie echt iedereens vriend is. Heel lastig om dat evenwicht te vinden vind ikquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:55 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, dat ken ik ja![]()
Nori is ook zo'n ongeleid projectiel op het moment dat ze een andere hond ziet en ik even niet goed genoeg oplet. Wat dat betreft zou iets minder socialisatie misschien wel een goed idee zijn voor een volgende pup hier.
Ik hink nog een beetje op twee gedachten daarover, want aan de ene kant vind ik het heel belangrijk dat ze met alle honden goed om kunnen gaan (en dat kan Nori, ook al rent ze er enthousiast op af ze kan uitstekend aanvoelen hoe de andere hond reageert en past haar gedrag daar heel goed op aan). Maar ik wil eigenlijk voor een volgende hond ook wel iets meer terughoudendheid in plaats van dat lompe labrador-enthousiasme en iets meer aandacht voor de baas. Maar het moet dan dus weer geen labrador worden die lastig is met sociale situaties en andere spelende honden. Dus ja
Hehe, ben benieuwd!quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:02 schreef Harajuku. het volgende:
Eerste gebeld die nooit plek heeft tot er iemand doodgaat, maar zie dat het etenstijd is voor Nederland dus bel over een half uur de volgende maar
Ja, dat vind ik ook reuze lastig. Ligt ook wel een beetje aan het ras trouwens denk ik, want onze schnauzer is niet zo'n enthousiasteling, die kan zich prima handhaven in het losloopbos bijvoorbeeld, maakt geen ruzie o.i.d. en ze negeert de andere mensen en honden voornamelijk op hier en daar een snuffeltje na. Maar die speelt dan ook weer niet echt en dat vindt ik dan ergens ook wel weer sneuquote:Op donderdag 6 maart 2014 18:03 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nou, ik heb precies hetzelfde! Ik wil dat hij gewoon normaal kan doen met honden maar ik wil ook niet dat ie echt iedereens vriend is. Heel lastig om dat evenwicht te vinden vind ik
Aaaaahaaaaa! Coolquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:39 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Je oefent ook met een gesproken commando hoor (en/of een gebaar, als je dat prettig vindt). De fluit is ter ondersteuning, vooral handig op de grote(re) afstand. Commando 'kom hier' wordt ondersteund door twee korte scherpe fluitjes (handig omdat de hond dat (in theorie althans) beter kan horen als hij ver weg aan het zoeken is of vooruit is gestuurd).
Commando 'zit' wordt ondersteund door een rolfluit. Dat gebruik je eigenlijk voornamelijk als je al veel verder bent en op A-niveau traint, omdat je je hond dan op grote afstand moet dirigeren (naar links/rechts lopen en zitten). Maar daar wordt dus al vanaf het begin mee getraind zodat je later niet een oudere hond nog iets heel nieuws (reageren op de fluit) aan hoeft te leren
Ik mag zaterdag bij een komen kijken die Charlie eigenlijk te oud en onervaren vindt om nog te beginnenquote:Op donderdag 6 maart 2014 18:42 schreef Qwea het volgende:
Ik moet om 19u terug bellenZo eerst nog ff ook bij de kynologenclub kijken.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:59 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik mag zaterdag bij een komen kijken die Charlie eigenlijk te oud en onervaren vindt om nog te beginnen
quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:15 schreef Twinky het volgende:
Het gaat erom welke cursus bij jou past. Het belangrijkste van elke puppy-opvoeding is dat je consequent bent, en als je een cursus gaat volgen moet je dus consequent hun methode toepassen.
Dus als je bang bent dat je pup je niet lief vindt, ga je voor de kusjekroel en ga je zo veel belonen dat dat normaal wordt en geen beloning een soort straf is.
Ben je daar niet bang voor en zie je jezelf zo'n hakje wel doen, ga je daarvoor.
Ik denk dat dat het belangrijkste is qua keuze. Dat je uitzoekt waar je consequent in kunt zijn.Nou ja, ik ben ergens niet zo van het "Kusjelikje hier goedzo lekker zitten voor een brokje ooh dat heb je goed gedaan nou nog maar een brokje ooh je gaat ook af nou hier nog een brokje en omdat je zo lief bent nog een brokjuhhhhhh"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik ben dus idd meer zo van. Ja hoi, ik ben baas en je moet gewoon voor mij willen werken en niet voor een shitload aan eten.
Kijk, tuurlijk snap ik dat idd zit en af enzulks sneller gaat met eten, maar net moest met een 8 maken met de hond door de hond brokjes voor zijn neus te houden en dan aan de wandel te gaan. En bij afleiding moest men de aandacht weer trekken dmv eten.
Met Baloe was ik gewend dat als Baloe zijn aandacht verloor ik weer omdraaide met de riem. Zo van "oke, verkeerde kant, doei!" en dan bleef ie gefocust.
Maar dat zeg ik, ik ben nieuw in de puppycursus wereld (ik was immers 11 toen ik Baloe kreeg) en ik heb geen idee hoe dat tegenwoordig is en wat beter is.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Ja maar ik vind jubelen iets anders dan je hond totaal fixeren op eten. Zodra men met de hand in de buurt kwam dacht die hond "AWH YEAH! VRETUHHHHHHHHHHH" en dan zat er niks in de hand.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:30 schreef Harajuku. het volgende:
Charlie hebben we ook gedaan met beloningen, die gaat ook wel zitten zonder een koekje te krijgen hoor
Dat lopen wat jij hier net benoemd, zo deden wij dat trouwens ook. Maar goed, als je een pup dingen wil leren zul je wel een beetje moeten jubelen zodat die pup denkt FUCK YEAAAAAAHH DE BAAS IS BLIJ ALS IK DIT DOE. Waarom zou die pup anders gaan zitten voor je, bekijk t maar.
Ja totaal fixeren is natuurlijk weer een uiterste. Ik ben niet bekend met KC verder, maar tussen al die afleidingen is het verdomd handig om in 1 seconde de aandacht te krijgen door je snoepje. Maar goed, als je met Link gaat beginnen kan je kijken hoe het gaat zonder koekje ja.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar ik vind jubelen iets anders dan je hond totaal fixeren op eten. Zodra men met de hand in de buurt kwam dacht die hond "AWH YEAH! VRETUHHHHHHHHHHH" en dan zat er niks in de hand.Ik ben heus niet tegen belonen... maar ja, Ik weet niet, dit was denk ik wel een beetje too much denk ik.
Stel je even dit voor :quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja totaal fixeren is natuurlijk weer een uiterste. Ik ben niet bekend met KC verder, maar tussen al die afleidingen is het verdomd handig om in 1 seconde de aandacht te krijgen door je snoepje. Maar goed, als je met Link gaat beginnen kan je kijken hoe het gaat zonder koekje ja.
Ik ken het, die oefening kregen wij ook. Hoe ben jij van plan Link je te laten volgen als hij niet weet wat dat is?quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Stel je even dit voor :
Hond moet naast lopen, brokje wordt voor de neus van de hond gehouden en wordt naar voren "getrokken" terwijl jij loopt. De hond gaat dus het brokje achterna de hele tijd. Nou, dan wordt die hond afgeleid en dan moet je opnieuw het brokje onder zijn neus proppen en bovenstaande herhalen. Als de hond de oefening af heeft gedaan mag hij het brokje opeten.
Vervolgens moet een ander lopen en krijgt elke hond tig brokjes, terwijl ze niks doen.
Ik hoef ook niet gelijk te beslissen hoor, bij beide kan hij pas met 12 weken op cursus
Ja, wel met een brokje of snoepje... maar, nou ja ik weet het ook nietquote:Op donderdag 6 maart 2014 21:45 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ken het, die oefening kregen wij ook. Hoe ben jij van plan Link je te laten volgen als hij niet weet wat dat is?
YESSSquote:Op donderdag 6 maart 2014 21:50 schreef Harajuku. het volgende:
Nou ja, als je een andere manier vindt helemaal prima toch. Maar een snoepje is tijdens de puppycursus gewoon zoveel makkelijker
Super schattigquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:37 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
"Dat kutding jeukt!" Zakdoek halsband gehad van Hara![]()
![]()
[ afbeelding ]
"Leave me the fuck alone, please?"
[ afbeelding ]
"Hajje"
ik ben ook een beetje bekeerd hoor. Ik heb van die hondengenen, mijn vaders familie had altijd duitse herders en we hebben gewoon 'iets' ofzoquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:03 schreef Harajuku. het volgende:
Nee klopt, en heel goed ook! Maar ik probeer te bedenken hoe het dan anders moet. Zitten leer je m in no time zonder snoepje, maar volgen e.d. wordt wat lastiger denk ik. Zeker met al die prikkels die er tijdens zo'n les ook nog zijn. Zo'n les duurt wat, 1 uur? Als ik Charlie zonder snoepje had leren volgen zou ik wel wat meer tijd nodig hebben gehad denk ik
Jullie zijn hier al heel bescheiden doelen aan het opstellen, zie ikquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:04 schreef Miss_Isis het volgende:
uitgenodigd om mee te doen aan de NIMROD
quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Jullie zijn hier al heel bescheiden doelen aan het opstellen, zie ikCrufts 2015 moet ook wel lukken, toch? Go, Link
Wij zijn ook wel zo nuchter van "je doet t maar gewoon, jij bent de hond" en als ik hem nu nieuwe dingen wil leren kan dat ook prima zonder koekje, maar gaat wel sneller met jaquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:09 schreef Twinky het volgende:
[..]
ik ben ook een beetje bekeerd hoor. Ik heb van die hondengenen, mijn vaders familie had altijd duitse herders en we hebben gewoon 'iets' ofzoook toen we thuis een labrador kregen, met altijd als basisprincipe dat koekjes nergens voor nodig zijn en een hond gewoon voor je moet werken, en dat dat ook leuk is
Toen kreeg mijn schoonmoeder een poedeltje, en zij heeft 'het' niet. Niet consequent, zet niet door met commando's enzovoort. Poedeltje is ultraslim, heeft prima door wat ze kan maken en dat zij bepaalt wanneer ze weer terug naar huis gaan enzo.
maar het leuke is dat ik in een weekend of een basiscommando erin kan rammen (zonder koekjes) of twee kunstjes aan kan leren. Dat laatste gaat twee keer zo snel met snoepjes, dus dat heeft mij wel een beetje bekeerd
Ligt ook wel heeeel erg aan het type hond hoor! Ik was hier enigszins beperkt in keuze voor puppycursus (er is er maar 1 in een straal van 15 km), en dat was er ook 1 met heeeeeel veel belonen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar ik vind jubelen iets anders dan je hond totaal fixeren op eten. Zodra men met de hand in de buurt kwam dacht die hond "AWH YEAH! VRETUHHHHHHHHHHH" en dan zat er niks in de hand.Ik ben heus niet tegen belonen... maar ja, Ik weet niet, dit was denk ik wel een beetje too much denk ik.
Amperquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Super schattig![]()
Komt die pup nog aan slaap toe, of worden er de hele dag foto's van hem gemaakt?
True, nou ja, ik ga iig ook nog ff bij den jacht kijken en dan zie ik wel.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:55 schreef senesta het volgende:
Ik heb met Elco kynologen puppencursus gedaan en ik heb er geen spijt van gehad. En dat voeren word echt steeds minder hoor. Toen Elco volwassen was luisterde hij gewoon zonder beloning, was ik echt de baas in huis en had ik supersociale hond. Maar doe waar jij je goed bij voelt. Jij moet immers met jouw pup op het veld staan en dan is het wel zo fijn dat je je op je gemak voelt met de methode.
Ja goed punt. Wilde thuis ook niet zoveel gaan geven als daaro.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:56 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ligt ook wel heeeel erg aan het type hond hoor! Ik was hier enigszins beperkt in keuze voor puppycursus (er is er maar 1 in een straal van 15 km), en dat was er ook 1 met heeeeeel veel belonen.
Alleen mijn pup wilde helemaal niet eten, die wilde leren en werken voor haar baasje! Ze was wel blij met haar beloning, maar het was geen doel opzich. Het werkte zelfs beter als ik samen met haar speelde als beloning. Hoe dan ook; snoepjes als beloning krijgt ze allang niet meer, maar ze luistert echt ONWIJS goed nu.
Die van mij krijgen echt zelden wat idd!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:39 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vergeet thuis altijd snoepjes of koekjes te geven![]()
Aan jezelf? Heul niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:39 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vergeet thuis altijd snoepjes of koekjes te geven![]()
Ben benieuwd! En ook naar Harajuku's ervaringen als ze een les mee gaat doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:35 schreef Qwea het volgende:
Nou, Vanaaf om 18:00 de jachttraining bellen, mevroi was aan het werk. Beter is ze thuis, ik wil komen kijken op dr training
Anyway, duurt lang voordat Link er is
jammer... onze doet ook doordeweeks ('s avonds) en kost 100 euro voor een heel seizoen (april tot september, inclusief een afsluitdag met oefeningen en eten).quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:28 schreef Harajuku. het volgende:
De toppiejoppiejachttraining die ik net heb gebeld doet alleen doordeweeks. 75 euro.
Dit was 10 lessen geloof ik, maar die zijn ook niet zo serieus vandaar de termquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:28 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ben benieuwd! En ook naar Harajuku's ervaringen als ze een les mee gaat doen.
Mocht je trouwens nog een leuk uitje willen ondernemen met Link, 29 maart is er een diplomadag min of meer in jouw regio (Flevopolder). Is heel verantwoord en goed voor de socialisatie enzoKan Link vast wennen aan de andere honden en geluiden en dan kun jij eens zien hoe het er aan toe gaat op zo'n dag als je dat leuk vindt
[..]
jammer... onze doet ook doordeweeks ('s avonds) en kost 100 euro voor een heel seizoen (april tot september, inclusief een afsluitdag met oefeningen en eten).
ah, vandaarquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dit was 10 lessen geloof ik, maar die zijn ook niet zo serieus vandaar de term
Zal eens kijken wat die serieuze kost die Charlie te oud vindt
Ja, dat zoek ik dus ook. Ik snap best dat ongeleid projectiel Charlie irritant is voor mensen die al jaren serieus aan het jagen zijn daarquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:37 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
ah, vandaar
Ja hier een soortgelijke tweedeling, 'onze' training is ook meer recreatief en gezellig. De andere training die in dezelfde regio zit is wel heel serieus, organiseert ook elk jaar wel 1 of 2 diplomadagen en is ook een stuk duurder. Maar traint dan weer wel op zaterdag. Daar was helaas geen plek voor Nori toen we wilden beginnen (was ook al iets te oud om nog in de puppyclub mee te doen) dus toen kwamen we bij de recreatieve club terecht. Geen spijt van, veel relaxtere sfeer en mensen die echt plezier hebben aan het lesgeven/oefenen en het puur voor de hobby (en een beetje voor de diploma's) doen
Klinkt wel leuk, ik zou eens bellen en/of gaan kijken als ik jou was, dan krijg je het best een idee of het bij je pastquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, dat zoek ik dus ook. Ik snap best dat ongeleid projectiel Charlie irritant is voor mensen die al jaren serieus aan het jagen zijn daardaarom ging ik ook liever naar die andere
Deze heeft acht lessen, vind ik verder op zich wel ok klinken. Wat dunkt jou?
http://www.bertgaljaard.nl/jachttraining.html
De eerste die ik belde gaf me ook andere namen inderdaad, maar dat waren diezelfde paar die ik ook al met Google had gevonden. Er zit hier blijkbaar niet zo heel veelquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:46 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Klinkt wel leuk, ik zou eens bellen en/of gaan kijken als ik jou was, dan krijg je het best een idee of het bij je past![]()
En als Charlie mee zou doen bij de jonge honden zal hij vast niet heel erg uit de toon vallen, die zijn toch allemaal aan het puberen en luisteren amper
Het is misschien ook een idee om als je iemand treft die zegt geen plek/mogelijkheid voor Charlie te hebben, eens te vragen of hij/zij nog een andere jachtclub in dezelfde regio weet. Het is een vrij klein wereldje en meestal weten de mensen die er in zitten wel waar er nog meer getraind wordt.
Is dat niet deze nu?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:49 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
De eerste die ik belde gaf me ook andere namen inderdaad, maar dat waren diezelfde paar die ik ook al met Google had gevonden. Er zit hier blijkbaar niet zo heel veelEn ik geloof niet dat ik zin heb om het op 1,5u rijden te gaan zoeken.
Ga iig deze nog even bellen, en anders morgen mensen pesten bij die ene jachttraining.Zie dat ie is gestopt. Jemig
Ja, maar die zit weer een stuk verderop, en die andere was al 45minquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:52 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Is dat niet deze nu?
http://www.ronaldvankampe(...)ussen/jachttraining/
Die heeft overgenomen voor die man die is gestopt als ik het net goed zag
Waar woon je zelf dan? Dan zoek ik wel even meequote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, maar die zit weer een stuk verderop, en die andere was al 45min
Ik hoop dat het zoeken Q beter vergaat
dm, thanksquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:56 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Waar woon je zelf dan? Dan zoek ik wel even mee
En ja, hopelijk voor Q zijn er meer bij haar in de buurt.
Oeh, nice. Heb je link?! Hihi, linkquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:28 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ben benieuwd! En ook naar Harajuku's ervaringen als ze een les mee gaat doen.
Mocht je trouwens nog een leuk uitje willen ondernemen met Link, 29 maart is er een diplomadag min of meer in jouw regio (Flevopolder). Is heel verantwoord en goed voor de socialisatie enzoKan Link vast wennen aan de andere honden en geluiden en dan kun jij eens zien hoe het er aan toe gaat op zo'n dag als je dat leuk vindt
[..]
jammer... onze doet ook doordeweeks ('s avonds) en kost 100 euro voor een heel seizoen (april tot september, inclusief een afsluitdag met oefeningen en eten).
Sowieso in Den Helder alleen geen idee wanneer die start en anders geloof ik ook in Alkmaar, 45 min verderop.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:56 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Waar woon je zelf dan? Dan zoek ik wel even mee
En ja, hopelijk voor Q zijn er meer bij haar in de buurt.
i see what u did therequote:
Tof! Thnx! Lijkt me awesome!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:18 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
i see what u did there
En hier: https://www.nlv.nu/jacht/agenda/
Waar de locatie precies is zal ik even kijken...
edit: kan het zo niet vinden, maar zal waarschijnlijk t.z.t. wel op de site van de NLV komen te staan (kopje jacht - agenda/routes - routebeschrijvingen). En anders even mailen met de jachtproevencomissie van de NLV, die kunnen het je vast vertellen
Wat jammerquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:24 schreef Harajuku. het volgende:
Jezus, iedereen zegt dat ik er niet meer aan hoef te beginnen met een hond van 5Charlie wordt altijd veeeeeeeeeeel jonger geschat en is vet slim, eikels
De enige die zei JA LEUK KOM MEE DOEN doet dus t weekend niet
Wel mooie foto's maken dan hè?quote:
Meet?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:04 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wat jammerEn doordeweeks is voor jou/jullie geen mogelijkheid?
Je kan natuurlijk ook je vriend laten bellen en hem laten doen alsof Charlie nog maar 1 of 2 is
[..]
Wel mooie foto's maken dan hè?![]()
Oh, en 1 juni is er trouwens ook wat leuks, dan viert de NLV haar 50 jarig jubileum in Bennekom. Heul Veul labradors, een show, verschillende stands, allerlei activiteiten, en hopelijk mooi weer. Misschien ook leuk als je tijd over hebt. Wij gaan er ook heen met Nori
De CB is pas vrijdag binnen. 10 worsten maar heur eerstquote:
Weet niet of ik dat durf hoorquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Meet?Ik ga het even in de groep gooien hier
edit: diepvriesetiketten?quote:Reminds me, hoe heten die stickers voor de datum te plakken op een bakje of zakje?
Pussyquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:56 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Weet niet of ik dat durf hoor![]()
Maar we kunnen elkaar allicht toevallig tegen het lijf lopen![]()
We hebben Nori ingeschreven voor de show, dus daar zijn we sowieso 's ochtends bij aanwezig (open klasse teven). Hopelijk haalt ze dan deze keer iig een ZG zodat we er niet voor niets heen gaan
[..]
edit: diepvriesetiketten?Maar een rol tape met een viltstift werkt vaak ook wel hoor
Ik ben stiekem best wel een watjequote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
PussyAls we gaan kom ik bij Nori kijken
Ooh je doet ook shows met Nori?
En ja, diepvriesetikettenIk ga zo wel naar de
action
kijken voor handige shizzle. Ziplockzakjes hadden ze niet
Ooh ja kakkers. Action had die niet. Deka zei je he?quote:
Ik vind dat (sue me) echt serieus zo kansloos. NOFI hoor. Maar mijn god, die puntenaftrek omdat ze niet vrolijk rondhuppelt. Ik heb echt een grafhekel aan shows. Las dat als je weimeraner kleurafwijkingen heeft je er ook niet mee mag fokken. Wtfquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:09 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik ben stiekem best wel een watje
En de show doen we alleen voor de (verplichte) beoordeling, het is niet bepaald onze hobby. Afgelopen september zijn we in Almere geweest en daar haalde ze een G (=Goed, maar dat is dus eigenlijk niet zo heel goed) en straks in Bennekom hopelijk een ZG. We (nou ja, mijn man) moeten nog maar even goed oefenen en wat extra ringtraining volgen om haar wat vrolijker haar rondje te laten lopen. Dat koste namelijk de vorige keer punten omdat ze alleen maar strak volgde en een beetje ongelukkig rond keek in plaats van vrolijk naast de baas huppelde.
Om te mogen fokken had ze minimaal één G nodig en twee B-diploma's. Dat heeft ze nu, dus strikt gesproken hoeven we geen show meer te doen. Maar een ZG staat wat beter en ik denk dat het er op zich wel in zou moeten zitten, vandaar dat we nog een poging gaan wagen. Alle medische testen heeft ze inmiddels gehaald dus wat dat betreft zitten we gelukkig ook goed
Ja, als ik diep in mijn geheugen graaf. Anders heeft je CB-punt ze misschien ook wel.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh ja kakkers. Action had die niet. Deka zei je he?
*mailtquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, als ik diep in mijn geheugen graaf. Anders heeft je CB-punt ze misschien ook wel.
Tja, het is niet mijn hobby en wat mij betreft zouden gezondheid en karakter altijd voorop moeten staan, maar ik snap wel dat er een exterieurkeuring verplicht wordt gesteld door de rasvereniging. Je mág natuurlijk best met een 'onvoldoende' hond fokken, je kan er zelfs een stamboom bij krijgen als je maar raszuiver fokt. Maar dan krijg je geen certificaat van de rasvereniging en dat wil ik wel graag.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind dat (sue me) echt serieus zo kansloos. NOFI hoor. Maar mijn god, die puntenaftrek omdat ze niet vrolijk rondhuppelt. Ik heb echt een grafhekel aan shows. Las dat als je weimeraner kleurafwijkingen heeft je er ook niet mee mag fokken. WtfWie boeit de kleur nou als alles verder prima is. Ik vind het ook debiel dat je een G moet hebben om te mogen fokken als alles verder gewoon prima is met de hond.
/zeikenopshows
Ja, het uiterlijk van een ras wordt -helaas- in grote mate door keurmeesters bepaald. Daar zijn genoeg voorbeelden van op te noemen waarbij het uit de hand is gelopen... Kleur is dan nog relatief onschuldig.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:30 schreef Harajuku. het volgende:
Dat is ook één van de grootste dingen die ik tegen shows heb. Het is echt een naar wereldje waar niemand elkaar iets gunt en de keurmeesters vrienden kiezen.
En ze hebben de Goldens wit gemaakt
Ja nou, ergens snap ik het wel, maar wie geeft er nou een neuk of de hond 1cm te lange poten heeft, bv. Ik nietquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:28 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Tja, het is niet mijn hobby en wat mij betreft zouden gezondheid en karakter altijd voorop moeten staan, maar ik snap wel dat er een exterieurkeuring verplicht wordt gesteld door de rasvereniging. Je mág natuurlijk best met een 'onvoldoende' hond fokken, je kan er zelfs een stamboom bij krijgen als je maar raszuiver fokt. Maar dan krijg je geen certificaat van de rasvereniging en dat wil ik wel graag.
Een labrador heeft bepaalde eigenschappen en een typisch uiterlijk en de rasvereniging wil dat in stand houden, dus vandaar dat ze ook eisen aan het uiterlijk van de fokhonden stellen. En dus niet fokken met honden met een kleurafwijking/overbeet/onderbeet/te korte poten/lelijke staart/etc. want dan zien ze er uiteindelijk niet meer uit als labradors. Er wordt bij een show trouwens ook (een beetje) gekeken naar karakter, een labrador mag niet schuw of agressief of zenuwachtig zijn omdat dat ook niet bij het ras past. Het gaat om het totaalplaatje (al blijft het natuurlijk mensenwerk en hebben keurmeesters ook zo hun eigen voorkeuren, zowel voor een bepaald type hond als -soms- voor een bepaald type baasje...)
Shows zijn echt heel erg tof, het is wel te merken dat je er geen verstand van hebtquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind dat (sue me) echt serieus zo kansloos. NOFI hoor. Maar mijn god, die puntenaftrek omdat ze niet vrolijk rondhuppelt. Ik heb echt een grafhekel aan shows. Las dat als je weimeraner kleurafwijkingen heeft je er ook niet mee mag fokken. WtfWie boeit de kleur nou als alles verder prima is. Ik vind het ook debiel dat je een G moet hebben om te mogen fokken als alles verder gewoon prima is met de hond.
/zeikenopshows
Waaaaarom zou je dat überhaupt doen/willen? Daar is toch niks honds aan?quote:Overmatig gebruik van opmaakmiddelen (haarlak, poeder, gel) moet ontmoedigd worden.
Shows zijn kut.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Shows zijn echt heel erg tof, het is wel te merken dat je er geen verstand van hebt![]()
Als je hond het leuk vindt en je hebt een leuke groep binnen je ras is het echt awesome
quote:
Lijkt me niet helemaal correct? Een jachthond kan toch prima gelijk staan een een knuffelbeer?quote:Jachthonden Puppy`s zijn geen knuffelbeesten!
Sommige mensen zien hun puppy als een knuffelbeest of een klein kind. Maar dan doe je de jachthond echt te kort. Zeker een jachthonden puppy wil de wereld onderzoeken en kan (en moet) zelfs brutaal zijn: hij heeft immers een echt jachtinstinct. Als je zo’n puppy niet als een echte jachthond benadert, levert dat vaak gedragsproblemen op als de hond ouder is.
Open er een topic over. Daar is deze niet voor.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]Kortzichtig type ben je toch lekker.
Ik vind het echt tof om te doen, kan niet wachten tot ik weer een showhond heb
Je moet er wel actief mee bezig staat daar. Je moet ze niet enkel als knuffelbeer zien.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:32 schreef Qwea het volgende:
Hey Miss_isis?
[..]
Lijkt me niet helemaal correct? Een jachthond kan toch prima gelijk staan een een knuffelbeer?
Ooh echt? Ik denk ik ga naar zo'n cursus en ga daar een beetje staan staan. Hmm, niks voor mij dan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Je moet er wel actief mee bezig staat daar.
Pfff jezus loop niet zo te kutten, je leest gewoon niet goed wat er staat in dat stukje hoor.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh echt? Ik denk ik ga naar zo'n cursus en ga daar een beetje staan staan. Hmm, niks voor mij dan.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:40 schreef Qwea het volgende:
Miss_isis, Hara vraagt of je Goldens wilt gaan fokken en ze wer goud wil maken
Ik zit me in te lezen over jachtcursus! Weet je hoe nuttig?!quote:
Mwah, dat stukje geldt voor elke pup m.i. Een hond is geen speelgoed en is niet iets om eindeloos mee te tutten en prutsen en als een knuffelbeest te behandelen. Het is een beestje met een eigen wil en z'n eigen behoeften.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:32 schreef Qwea het volgende:
Hey Miss_isis?
[..]
Lijkt me niet helemaal correct? Een jachthond kan toch prima gelijk staan een een knuffelbeer?
Haha, ik ben meer een labjes typequote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:40 schreef Qwea het volgende:
Miss_isis, Hara vraagt of je Goldens wilt gaan fokken en ze wer goud wil maken
|Ziplockzakjes bij de LiDL ,1ltr en 3 ltr (beschrijfbaar )quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
PussyAls we gaan kom ik bij Nori kijken
Ooh je doet ook shows met Nori?
En ja, diepvriesetikettenIk ga zo wel naar de
action
kijken voor handige shizzle. Ziplockzakjes hadden ze niet
Action had ze ookquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:44 schreef JerryLee het volgende:
[..]
|Ziplockzakjes bij de LiDL ,1ltr en 3 ltr (beschrijfbaar )
HD-C. Niet zo goed dus, A is wat je moet hebben (liefst met een zo hoog mogelijke Norbergwaarde, max. 40).quote:
Die kleur stelt nog niets voor ;p en ik vind het wel echt het lichaam van een showversie. Waar zijn zn poten?!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:45 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
HD-C. Niet zo goed dus, A is wat je moet hebben (liefst met een zo hoog mogelijke Norbergwaarde, max. 40).
Hij heeft wel B-diploma's in de jacht, dat is wel goed (gaat van C naar B naar A).
Kan dat met zulke zakjes ja?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:57 schreef Twinky het volgende:
Tegenwoordig hebben ze bij de Albert Heijn ziplockzakjes voor 1,10. Doen het echt super, ik gebruik ze voor kattenbak en als boterhamzakje maar ook om soep in te vriezen enzo
't is ook een showhond hè, uitgenodigd voor Crufts zelfs, dat redt een werktype niet meestalquote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Die kleur stelt nog niets voor ;p en ik vind het wel echt het lichaam van een showversie. Waar zijn zn poten?!
ja! Ideaal is dat, dan past er veel meer in de vriezerquote:
Mehhhh, C? boh. Link zijn ouders hebben beide A, papa heeft norbergwaard 40 en mams ookquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:45 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
HD-C. Niet zo goed dus, A is wat je moet hebben (liefst met een zo hoog mogelijke Norbergwaarde, max. 40).
Hij heeft wel B-diploma's in de jacht, dat is wel goed (gaat van C naar B naar A).
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:14 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
't is ook een showhond hè, uitgenodigd voor Crufts zelfs, dat redt een werktype niet meestalMaar in ieder geval niet wit! Echt heel donker zie je inderdaad gewoon weinig.
Misschien iets voor jou dan om mooie gouden goldens te gaan fokken
En het goede lichaam! Van buiten dan iig.quote:
Boe was een eckte Golden, zoals ze horenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:14 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En het goede lichaam! Van buiten dan iig.
Ik kan misschien toch naar toppiejoppiehondenschool! Zij heeft nog niet besloten welke doordeweekse dag, dat ligt aan wat iedereen die mee gaat doen wil, maar mijn vriend gaat regelen dat ie vrijdag thuis kan werken zodat wij iig vrijdagavond kunnenhopen dat de rest ook op vrijdag kan
En anders heb ik nog een optie van een serieuze jachtschool die 12 april begint en die het helemaal prima vindt als je vijf bent. Kreeg een tof mailtje van hem.
Ah cool, jij hebt met je pup sowieso veel meer keus denk ikquote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Boe was een eckte Golden, zoals ze horen
Tof! Ik heb die ene vrouw gebeld die nam niet op. Morg nog eens proberen. Zou wel tof zijn voor jou en de Charles!
Ja, dat is idd duidelijk donkerder. Mooie hond was hetquote:
Dat ligt er aan; op een clubdiplomadag (zoals die op 29 maart in Flevopolder, georganiseerd door een rasvereniging/club) wordt er gewerkt met dummy's. Op een KNJV-proef (georganiseerd door de KNJV) wordt er gewerkt met koudwild. Verder zijn de oefeningen precies hetzelfde en de diploma's die je kan verdienen zijn ook even veel 'waard'quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:48 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ah cool, jij hebt met je pup sowieso veel meer keus denk ik
Edward moet dan met Lex gaan trainen, dus gezellig met zijn allen
Trouwens Miss_Isis, ik was hier de proeven aan het doornemen maar zie dat alles hier met een dummy gebeurt. Hoort daar niet ergens al koud wild tussen te zittenhttp://members.home.nl/labradortraining/cursus.htm
2 weken? Da's mooi snel! Voor jonge pupjes ook? Heb je Link dan al in huis, en mocht hij dan meteen mee doen? Wij rijden een half uur ongeveer naar de jachttraining in Borculo e.o., 20 minuten is mooi dichtbijquote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:40 schreef Qwea het volgende:
Jeuj, over 2 weken start er 1 in oud karspel met de jacht. Geen flauw idee waar dat is
*google aan doet*
Euuuuuuwh, vlakbij schagen. Kleine 20 min rijden. Jeuj.
Nou, maar ff mailen voor meer info dan want ze gaf nu les
Jup. Ze vroeg hoe oud die dan was, nou versquote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:16 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
2 weken? Da's mooi snel! Voor jonge pupjes ook? Heb je Link dan al in huis, en mocht hij dan meteen mee doen? Wij rijden een half uur ongeveer naar de jachttraining in Borculo e.o., 20 minuten is mooi dichtbij![]()
lol, oke, alvast bedanktquote:Oh, nog een paar tips die handig kunnen zijn (weet niet of je er op zit te wachten maar je krijgt ze toch)
Oeh, goeie. Mo had een touw gekocht om te trekken. Niet doen dus. Got it. Ga ik doorgeven.quote:- geen trekspelletjes met speelgoed met hem doen (want hij moet leren om netjes af te geven, anders gaat hij ook met het wild/de dummy slepen en trekken)
Nice, wilde ik hem sowieso al leren. Staat ook wel tof, een hond die beheersing heeftquote:- goed oefenen met geduldig zijn. Voorbeeldjes: laten wachten voor hij zijn eten mag pakken, een koekje voor hem neer leggen en 'nee' leren (dus laten wachten voor hij het mag pakken), dat soort dingen (is heel handig zodat hij straks bij de jachttraining ook zijn geduld kan bewaren en niet voor zijn beurt al achter het apport aan rent want dat kost punten) Je kan als je iets verder bent ook oefenen met 'wacht' als je aan het spelen bent en een speelgoedje weg gooit, voor hij er achteraan mag rennen.
Oke, ja anders krijg je natuurlijk verwarring. Moet je dus idd niet hebben. Wel goeie tips trouwens tot nu toe. Ergens ook wel logisch, maar ik had ze niet zelf kunnen bedenkenquote:- als je bezig bent met apport-achtige spelletjes of spelen met een bal of knuffel o.i.d. voor de lol, dan niet het commando 'apport' of 'zoek' gebruiken, maar liever iets als 'pak-em!' of voor zoek spelletjes 'waar is het?' (dan weet hij straks dat als er apport gezegd wordt hij in één streep moet pakken en terug rennen, niet mag laten vallen/schudden en netjes af moet geven, en als er zoek gezegd wordt dat hij zijn neus achterna moet om een apport op te zoeken. Maar in huis hoeft dat niet zo streng natuurlijk, en mag hij lekker spelen en ouwehoeren, dus vandaar een ander woord daar voor)
Kom hier, hetzelfde als kom voor dus. Alleen kom voor bekt beter IMHO. Gaan we aan werken ook.quote:- 'kom hier' snel goed aanleren is ook heel handig, is heel goed te oefenen met (jawel...) koekjesWij hebben er een spelletje van gemaakt met Nori, want die was in het begin niet zo op ons gericht en kwam niet zomaar als je haar riep. Maar met een koekje deed ze het wel, dus man en ik gingen ons verstoppen in de tuin, en dan roepen 'Nori, kom hier!'. En als ze er dan aan kwam rennen moest ze keurig recht voor onze benen zitten en kreeg ze een koekje. En dan riep de ander en kon ze die kant op rennen. Een weekje elke avond oefenen (ook belonen met aaien/knuffels, langzaam afbouwen met koekjes) en nu luistert ze nog steeds perfect (en ze krijgt nog maar heel zelden een koekje er voor).
Bwehehe. Deze had ik wel zelf bedacht idd.quote:- oefenen met dingen los laten (sowieso heel handig met een labrador, want als ze iets smerigs op straat vinden is het ook handig dat als je los roept hij het ook echt los laat en het niet nog even rap naar binnen schrokt)
Ja, nou dat wil ik dus sowieso. Want ik wil sowieso niet dat Link toch dingen aanpakt als ik nee zeg. Ik wil hem ook leren dat hij niks van de vloer mag eten zonder toestemming. Jij daar nog tips voor?quote:Die dingen zijn heel makkelijk thuis al te oefenen en daar kun je echt veel plezier van hebben. Niet alleen bij jachttraining maar ook in huis is het handig (zo kan Nori keurig 'nee' opvolgen waardoor mijn dochtertje gerust met een broodkorst voor Nori's neus kan zwaaien zonder haar broodkorst of een handje kwijt te raken)
Dat touw kan gewoon hoor, Nori vindt dat ook wel leuk om mee te slepen en aan te kouwen. En met de andere honden doet ze wel trekspelletjes, alleen niet met ons. Als wij haar knuffel/touw/bal/etc. vastpakken laat ze direct los, zoals het hoortquote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup. Ze vroeg hoe oud die dan was, nou vers8 weken. Ooh dat kon gewoon. Ja, link is of Zaterdag a.s in huis of die week erop. Komt dus ideaal uit. We konden ook 1 les meedraaien en bij les 2 besluiten of we mee wilden blijven doen of niet. Kostenloos die eerste les.
[..]
lol, oke, alvast bedanktff lezen
[..]
Oeh, goeie. Mo had een touw gekocht om te trekken. Niet doen dus. Got it. Ga ik doorgeven.
[..]
Nice, wilde ik hem sowieso al leren. Staat ook wel tof, een hond die beheersing heeft
[..]
Oke, ja anders krijg je natuurlijk verwarring. Moet je dus idd niet hebben. Wel goeie tips trouwens tot nu toe. Ergens ook wel logisch, maar ik had ze niet zelf kunnen bedenken![]()
[..]
Kom hier, hetzelfde als kom voor dus. Alleen kom voor bekt beter IMHO. Gaan we aan werken ook.
[..]
Bwehehe. Deze had ik wel zelf bedacht idd.
[..]
Ja, nou dat wil ik dus sowieso. Want ik wil sowieso niet dat Link toch dingen aanpakt als ik nee zeg. Ik wil hem ook leren dat hij niks van de vloer mag eten zonder toestemming. Jij daar nog tips voor?
Die fotoquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:04 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Dat touw kan gewoon hoor, Nori vindt dat ook wel leuk om mee te slepen en aan te kouwen. En met de andere honden doet ze wel trekspelletjes, alleen niet met ons. Als wij haar knuffel/touw/bal/etc. vastpakken laat ze direct los, zoals het hoort![]()
En wat de rest van de tips betreft zijn we hier ook door schade en schande wijs gewordenAlleen de zelfbeheersing was ik vanaf het begin al heel fel op, omdat labradors vaak zo lomp zijn en we wisten dat we kinderen wilden, en vanwege al het andere kleine grut dat hier rondloopt aan kuikentjes en zo moet ze gewoon rustig zijn en stil kunnen zitten/liggen ookal vindt ze iets superduperextreem spannend/leuk.
Zo dus: [ link | afbeelding ] Zelfbeheersingspuppy![]()
Wat betreft het eten van de vloer... Ik vrees dat ik daar niet echt tips voor heb. Zolang je er bij bent kun je nee zeggen en dan pakken ze het niet, ook als je nee hebt gezegd en dan wegloopt onthouden ze dat nog wel even (Nori althans). Maar ik weet niet of het te doen is een labrador zo te trainen dat ze ook niets oppakken als het er ligt terwijl jij buiten beeld bent en geen 'nee' hebt gezegd. Nori kan dat in elk geval niet, want als ze buiten iets ziet liggen wat haar lekker lijkt (beetje kippenvoer, geitenkeutels, lekker stukje hooi, een winterwortel voor de konijntjes, kattenkots, noem maar wat...) gaat het geheid naar binnen![]()
Oh, en qua inentingen: volgens mij verschilt dat ook per training/vereniging. Want onze gewone puppycursus was ook gewoon toegankelijk voor pups vanaf 8 weken. Waarom sommige cursussen pas vanaf 12 weken zijn weet ik eigenlijk niet, volgens mij valt het wel mee namelijk met het besmettingsrisico bij gewone gezonde, ingeënte pups vanaf 8 weken. Misschien dat de DiDA hier nog iets zinnigs over kan roepen
Het is btw wel handig om hem ook tegen kennelhoest in te laten enten (druppels in de neus), dat hebben wij iig wel gedaan vanwege de puppycursus en jachttraining toen ze nog redelijk jong was.
Ja maar dat is laten weigeren. Maar bij de kynologenclub was er een pincher die brokjes kreeg van de instructrice, en die liet ze vallen op de vloer, maar die pincher ging niet. Want het vrouwtje zei niet dat het mocht.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:16 schreef JerryLee het volgende:
Voedsel laten weigeren > Commando :Vies !
Kan je ook oefenen met een tweede persoon die aanbied.
Wil je het goed/duidelijk houden moet er eigenlijk altijd dezelfde zijn die voer/snacks aanbied.
Tevens in huis niet van de grond laten .
Commando :Los ! Is ook wel prettig , in het geval ze toch iets hebben zonder te hoeven ruilen (buitdrift)
Zodra Charlie 'nee' kende heb ik nee daar ook voor gebruikt. Ik laat vet vaak dingen vallen als ik eten maakquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar dat is laten weigeren. Maar bij de kynologenclub was er een pincher die brokjes kreeg van de instructrice, en die liet ze vallen op de vloer, maar die pincher ging niet. Want het vrouwtje zei niet dat het mocht.
Toen het vrouwtje zei "Ga maar" ging hij het pas pakken. Dát wil ik dus ook. Hier achter flikkeren ze brood, groente, aardappelen, ect op het gras voor de vogels. Ook ligt er ganzenstront ect... ik wil niet dat ie het eet![]()
Cool. Hopen dat het bij Link ook zo makkelijk ging. Boe deed wel nee, maar als ik ff niet keek ging hij het toch etenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zodra Charlie 'nee' kende heb ik nee daar ook voor gebruikt. Ik laat vet vaak dingen vallen als ik eten maakmaar hij wacht tot hij eventueel mag. Volgens mij heb ik gewoon dingen laten vallen en zodra hij in beweging kwam om er naar toe te gaan meteen 'nee'. Ging zo makkelijk zat bij Charles.
Zolang je een commando kunt geven is het niet zo moeilijk, gewoon Nee zodat hij er niet heen loopt/het niet pakt, of Los als hij in een onbewaakt ogenblik toch iets heeft. Maar helemaal zonder toezicht iets lekkers niet opeten... Dat is echt wel moeilijk voor een labrador hoorquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die fotoOmg. Ik ga eens even kijken of ik het voor elkaar kan krijgen iig dat als ik er bij ben en niks heb gezegd hij niet van de vloer mag eten.
En ent jij elk jaar? Of titeer jij? Want ik ben niet van plan elk jaar van alles te enten. Ik ben er van overtuigd dat dat niet goed is. En wil dus titeren. Hoe zit dat qua cursussen / wedstrijden? Ben je verplicht daar elk jaar voor te enten? Want dan is de keuze namelijk snel gemaakt qua cursussen![]()
Kennelhoest snap ik idd, omdat hij in aanraking komt met andere honden.. KH kun je ook titeren zie ik. Maar goed, entingen ga ik het nog uitgebreid over hebben met mijn DA team (Ja serieus, ik heb een DA team![]()
). Kan ik mooi doen als ik de taart die ik ga bakken omdat Link komt langs ga brengen
Billy kan dat ook. Chico neemt sowieso buiten geen eten aan. Maar bij Sjon is het kansloosquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zodra Charlie 'nee' kende heb ik nee daar ook voor gebruikt. Ik laat vet vaak dingen vallen als ik eten maakmaar hij wacht tot hij eventueel mag. Volgens mij heb ik gewoon dingen laten vallen en zodra hij in beweging kwam om er naar toe te gaan meteen 'nee'. Ging zo makkelijk zat bij Charles.
Oke. Ik zal het iig voor de zekerheid nog even navragen bij de cursist ookquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:31 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Zolang je een commando kunt geven is het niet zo moeilijk, gewoon Nee zodat hij er niet heen loopt/het niet pakt, of Los als hij in een onbewaakt ogenblik toch iets heeft. Maar helemaal zonder toezicht iets lekkers niet opeten... Dat is echt wel moeilijk voor een labrador hoor![]()
Wat betreft inenten, voor shows moet een hond sowieso ingeënt zijn, en als je hem(haar) wilt laten dekken ook, dus Nori wordt gewoon op schema ingeënt (Rani en Puck niet maar die komen dan ook niet zo veel in aanraking met andere honden). Hoe dat zit met trainingen weet ik eigenlijk niet, ik neem aan dat je wel iets kunt regelen, als je maar (bijvoorbeeld n.a.v. een titer) een DA verklaring hebt dat de hond nog voldoende beschermd is. Want daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk. Hoe het met diplomadagen e.d. zit weet ik niet eigenlijk, maar me dunkt dat een (onderbouwde) DA verklaring wel voldoende zou moeten zijn?
Kan de 23.00 uur snack hier om 12.00 uur neerleggen ,word nog geeneens naar gekeken .quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Billy kan dat ook. Chico neemt sowieso buiten geen eten aan. Maar bij Sjon is het kansloos
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Fijn, nu wil ik een hond én een nest kuikens.
Al was het niet mooi, het is functioneel voor Master Linkquote:
wel een tip om hem zo lang mogelijk bij zijn mama en broertjes/zusjes te laten. Als het even kan 10 weken het liefst. De sociale vaardigheden die ze daarmee opdoen haal je nooit meer in!quote:Op zondag 9 maart 2014 20:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Al was het niet mooi, het is functioneel voor Master Link
Fokker foto's gestuurd met de vraag wanneer we Link mogen halenben benieuwd.
quote:Hallo Q,
De kosten van de cursus zijn ¤80.-
Voor de start van de cursus hoef je nog niets met je hond want we beginnen echt vanaf het begin.
De cursus vind plaats op de zondag om 10.00 uur (start datum en locatie stuur ik je een mail van door)
Als je pup de entingen per leeftijd netjes heeft gehad dan is dit inderdaad voldoende
en het is zeker ook voor de socialisatie. Je moet het zien als een basis puppycursus met voorbereiding op de jacht.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
XX
Nou, denk dat ik me maar gewoon ga inschrijvenquote:Hallo allemaal,
Als eerste gefeliciteerd met jullie pup en wat leuk dat jullie mee willen doen met de jachttraining. De training zal plaatsvinden op zondag om 10.00 uur. Het vind plaats in het Diepsmeerpark in Oudkarspel. Dit park ligt aan de Diepsmeerweg. Als u de de Diepsmeerweg oprijdt ziet u aan uw linkerhand een kleine parkeerplaats. Dit is tevens het punt waar wij verzamelen. De startdatum is zondag 23 maart.
Ik ook niet.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:46 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat honden pas met 13 weken weggaanvan katten weet ik het wel, maar elke fokker die ik in mijn leven heb meegemaakt doet honden met ongeveer 8 weken weg, tenzij diarree of zo.
quote:Op maandag 10 maart 2014 12:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
[..]
Nou, denk dat ik me maar gewoon ga inschrijven
8 weken is echt de norm, behalve zoals Hara zegt bij zieke pupjes of zo, en ik geloof dat hele kleine rassen (chihuahua's bv) ook vaak wat langer bij de moeder blijven. Maar voor gewone pups is 8 weken normaal gesproken de beste tijd om bij hun moeder weg te gaan. Dan zitten ze namelijk zoals je zelf ook al zei nog midden in een belangrijke socialisatiefase en kun je ze dus optimaal laten wennen aan hun nieuwe omgeving (denk aan andere huisdieren, kinderen, auto's, bus/trein, enz.) wat een fokker normaal gesproken toch minder intensief aan kan pakken met een heel nest pups.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:52 schreef Twinky het volgende:
Nouja, onze zwarte labra was tien weken. Een na laatste keus. En het is de allerbeste hond ter wereld. By far. Vanaf het begin af aan zo lief en sociaal en makkelijk te leren. Heeft nooit hard gebeten, zelfs niet tijdens spelen. En dat bijten leren ze echt pas na 8w af volgens mij.
Geen idee, kleden heb ik voor een prikkie gekocht, dus als Link zindelijk is tyf ik ze eruit en haal ik nieuwequote:Op maandag 10 maart 2014 13:21 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]Super gaaf! ik krijg door dit topic zelf ook al weer helemaal zin in een verse pup in huis, weer beginnen met trainen en zo...
![]()
En de vloer is mooi geworden trouwens! Ik hoop dat je kleden wel makkelijk wasbaar zijn, met het oog op puppyongelukjes?
Nope, niet verzekerd. Maar dat is niet 100% een bewuste keuze, maar ook een stukje laksheidquote:Op maandag 10 maart 2014 13:35 schreef Qwea het volgende:
Hey Miss_isis? Heb jij je honden verzekerd?
Nee. Mo vind het onzin. Maar dat vond hij met carnibest ook zoquote:Op maandag 10 maart 2014 14:43 schreef Harajuku. het volgende:
Oeeeeeeehh jouw jacht begint straks ook alVET SPANNEND
Lijkt het Mo ook wat?
Ja goed punt. Wij zitten er wel zwaar over te denken, zeker omdat Boe zoveel heeft gekost. Maar zag bij sommige dat honden die aan jachtsport doen uitgesloten zijnquote:Op maandag 10 maart 2014 15:11 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nope, niet verzekerd. Maar dat is niet 100% een bewuste keuze, maar ook een stukje laksheiden vooral ook hopen dat het wel meevalt
Gelukkig hebben we zelden (ernstige) medische kosten met de honden (en katten, btw) en als er iets is dan halen we geld van de spaarrekening als het nodig is. We zouden aan verzekering voor alle honden en katten een klein fortuin kwijt zijn, dat geld kunnen we beter opzij zetten om iets van te betalen mocht het nodig zijn.
Voorbeeldje van de kosten die we de laatste 10 jaar hebben gehad: Kat operatie aan gebroken poot á 700 euro, hond operatie aan luxerende schouder á ong. 600 euro, kat een aantal injecties/pilletjes/huisbezoek wegens ernstig ziek, ong. 150 euro, hond operatie aan gezwelletje vagina plus castratie, á 300(?) euro. Dat is het wel. Verder alleen af en toe een inenting en een keer een setje pijnstillers toen Rani een spier verrekt had. Dat is beter zo te betalen dan dat we elke maand een aantal tientjes aan premie kwijt zijn en dan nog een eigen risico hebben. Maar goed, het kan ook anders lopen natuurlijk. Het is altijd een beetje een gok
Oh serieus? Dat wist ik helemaal niet. Uitgesloten vanwege het risico op blessures dan of zo? Geldt dat dan ook voor honden die agility of flyball o.i.d. doen? Dan zijn bij ons namelijk sowieso al 2 van de 3 honden uitgeslotenquote:Op maandag 10 maart 2014 15:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja goed punt. Wij zitten er wel zwaar over te denken, zeker omdat Boe zoveel heeft gekost. Maar zag bij sommige dat honden die aan jachtsport doen uitgesloten zijn
Ja bij bepaalde sporten, maar dan staat er bv in "bv winhondrace en jachsport", lekker duidelijk, want cursus is geen sportquote:Op maandag 10 maart 2014 17:28 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Oh serieus? Dat wist ik helemaal niet. Uitgesloten vanwege het risico op blessures dan of zo? Geldt dat dan ook voor honden die agility of flyball o.i.d. doen? Dan zijn bij ons namelijk sowieso al 2 van de 3 honden uitgesloten![]()
Als je geen verzekering afsluit is het wel handig om een spaarrekening te hebben waar je elke maand wat naar over maakt. Dan heb je in ieder geval iets van een buffer mocht er wat aan de hand zijn. Maar goed, dat had je zelf vast ook wel bedacht
Thnx. En nee, nog geen mail terug gehad.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:28 schreef Strega het volgende:
Q, wat een fijn nieuws van Link!![]()
![]()
![]()
Mooie foto'sMooi mannetje!
Weet je al wanneer hij bij jullie komt?
Ga je nu voor het merk Carnibest of voor het concept Kompleet Vers Voer (KKV) waarin je onder andere het merk Carnibest kunt krijgen?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee. Mo vind het onzin. Maar dat vond hij met carnibest ook zo
Ik moet het doen, hij niet
Wat dit betreft ben je volgens mij net als ik: dolgelukkig als de vriezert ketsvol zit.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:42 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
En de eerste dingen liggen ook al in de vriezert
Carnibestquote:Op maandag 10 maart 2014 20:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ga je nu voor het merk Carnibest of voor het concept Kompleet Vers Voer (KKV) waarin je onder andere het merk Carnibest kunt krijgen?![]()
Ik wist heul niet dat puppen al zo snel verhuizen, dacht altijd dat het een heilige regel was dat die tot 13 weken bleven of zo.Shows how much I know.
![]()
Volle vriezersquote:Op maandag 10 maart 2014 20:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wat dit betreft ben je volgens mij net als ik: dolgelukkig als de vriezert ketsvol zit.![]()
![]()
Aanstaande vrijdag ga ik mijn driemaandelijkse geluksmomentje weer meemaken.![]()
Lege vriezers
Zei hara ook al, maar heb het stervens drukquote:Op maandag 10 maart 2014 22:48 schreef senesta het volgende:
Oh wat leuk Qwea!Wat zullen dat lange dagen lijken tot Zaterdag.
Fijn!quote:
Thnx! Vind het best spannendquote:Op dinsdag 11 maart 2014 01:05 schreef Strega het volgende:
[..]
Fijn!![]()
Wat een feest, een puppie in huis!![]()
Geniet er van
quote:
Koop mandjes ,of haal van die blauwe bij de groenteboer (42 X 30 )quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:42 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
En de eerste dingen liggen ook al in de vriezert
Komt goedquote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:11 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Koop mandjes ,of haal van die blauwe bij de groenteboer (42 X 30 )
Je word gek als je hem volstort .
[ afbeelding ]
Yay!quote:
Ehm, zaterdag nog 8 nachtjes slapen danquote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:58 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Yay!Leuk zeg!
En dan nog hoeveel nachtjes slapen tot de jachttraining begint..?
Spannend hoor, ben erg benieuwd hoe het jullie gaat bevallen. En ik verwacht natuurlijk straks wel heul veul mooie foto's
Idioot!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 07:38 schreef Qwea het volgende:
[..]Ik kan je vertellen, ik heb vannacht 3u geslapen want ik heb de hele tijd lopen malen of we alles hebben enzulks
Godver, 3u!
quote:
Thnx.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Tof hoor Q, om zo lekker mee te kunnen lezen en kijken hoe Link straks in een paradijsje terecht gaat komen!
Paradijsquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Tof hoor Q, om zo lekker mee te kunnen lezen en kijken hoe Link straks in een paradijsje terecht gaat komen!
FIX ITquote:
Wat een onzin, jezusquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:31 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik zou zeggen: meteen op de achterbank, anders heb je de komende 14 jaar een hond op schoot in de auto.
Al die winkels zijn compleet leeg gekochtquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:47 schreef Cat22 het volgende:
[..]
FIX IT![]()
Enne... De winkels zijn er ook nog nadat je Link hebt gehaald. Bedje, bakje, riempje en je bent volgens mij al een heel eind.vriezer
heb je al!
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat een onzin, jezus. Puppy's zijn vet leuk dus bij het ophalen heb ik ze ook altijd op schoot gehad
Jezus zit ergens in de hemel, honden op de achterbankquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat een onzin, jezus. Puppy's zijn vet leuk dus bij het ophalen heb ik ze ook altijd op schoot gehad
Ik zou hem eerlijk gezegd ook op schoot nemen hoor, echt, zo uebercute als hij is. Maar hem dan later weer laten wennen aan de achterbank als hij groot wordt is dan weer lastiger ( en hij gaat never in het dashbordkastje passenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:18 schreef Harajuku. het volgende:
Dat trek je toch nietJe nieuwe verse puppy op de achterbank ipv op schoot
Wat jij, C_c?
Ach nee hoor, als dat beest uit een normaal nest komt kan ie best wel de eerste keer op schoot zonder problemen te kweken. Volgende keer gewoon op de achterbank zonder gezeik.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:07 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ik zou hem eerlijk gezegd ook op schoot nemen hoor, echt, zo uebercute als hij is. Maar hem dan later weer laten wennen aan de achterbank als hij groot wordt is dan weer lastiger ( en hij gaat never in het dashbordkastje passen)
Zelf mét pup op de achterbank![]()
Cb haal ik vrijdag deelsquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:47 schreef Cat22 het volgende:
[..]
FIX IT![]()
Enne... De winkels zijn er ook nog nadat je Link hebt gehaald. Bedje, bakje, riempje en je bent volgens mij al een heel eind.vriezer
heb je al!
Schoot!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:18 schreef Harajuku. het volgende:
Wat jij, C_c?
Pics van de mijne als je de jouwe ook postquote:
Op schoot, en als hij bang wordt in je trui natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:18 schreef Harajuku. het volgende:
Wat jij, C_c?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |