Wat jammerquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:24 schreef Harajuku. het volgende:
Jezus, iedereen zegt dat ik er niet meer aan hoef te beginnen met een hond van 5Charlie wordt altijd veeeeeeeeeeel jonger geschat en is vet slim, eikels
De enige die zei JA LEUK KOM MEE DOEN doet dus t weekend niet
Wel mooie foto's maken dan hè?quote:
Meet?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:04 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wat jammerEn doordeweeks is voor jou/jullie geen mogelijkheid?
Je kan natuurlijk ook je vriend laten bellen en hem laten doen alsof Charlie nog maar 1 of 2 is
[..]
Wel mooie foto's maken dan hè?![]()
Oh, en 1 juni is er trouwens ook wat leuks, dan viert de NLV haar 50 jarig jubileum in Bennekom. Heul Veul labradors, een show, verschillende stands, allerlei activiteiten, en hopelijk mooi weer. Misschien ook leuk als je tijd over hebt. Wij gaan er ook heen met Nori
De CB is pas vrijdag binnen. 10 worsten maar heur eerstquote:
Weet niet of ik dat durf hoorquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Meet?Ik ga het even in de groep gooien hier
edit: diepvriesetiketten?quote:Reminds me, hoe heten die stickers voor de datum te plakken op een bakje of zakje?
Pussyquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:56 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Weet niet of ik dat durf hoor![]()
Maar we kunnen elkaar allicht toevallig tegen het lijf lopen![]()
We hebben Nori ingeschreven voor de show, dus daar zijn we sowieso 's ochtends bij aanwezig (open klasse teven). Hopelijk haalt ze dan deze keer iig een ZG zodat we er niet voor niets heen gaan
[..]
edit: diepvriesetiketten?Maar een rol tape met een viltstift werkt vaak ook wel hoor
Ik ben stiekem best wel een watjequote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
PussyAls we gaan kom ik bij Nori kijken
Ooh je doet ook shows met Nori?
En ja, diepvriesetikettenIk ga zo wel naar de
action
kijken voor handige shizzle. Ziplockzakjes hadden ze niet
Ooh ja kakkers. Action had die niet. Deka zei je he?quote:
Ik vind dat (sue me) echt serieus zo kansloos. NOFI hoor. Maar mijn god, die puntenaftrek omdat ze niet vrolijk rondhuppelt. Ik heb echt een grafhekel aan shows. Las dat als je weimeraner kleurafwijkingen heeft je er ook niet mee mag fokken. Wtfquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:09 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik ben stiekem best wel een watje
En de show doen we alleen voor de (verplichte) beoordeling, het is niet bepaald onze hobby. Afgelopen september zijn we in Almere geweest en daar haalde ze een G (=Goed, maar dat is dus eigenlijk niet zo heel goed) en straks in Bennekom hopelijk een ZG. We (nou ja, mijn man) moeten nog maar even goed oefenen en wat extra ringtraining volgen om haar wat vrolijker haar rondje te laten lopen. Dat koste namelijk de vorige keer punten omdat ze alleen maar strak volgde en een beetje ongelukkig rond keek in plaats van vrolijk naast de baas huppelde.
Om te mogen fokken had ze minimaal één G nodig en twee B-diploma's. Dat heeft ze nu, dus strikt gesproken hoeven we geen show meer te doen. Maar een ZG staat wat beter en ik denk dat het er op zich wel in zou moeten zitten, vandaar dat we nog een poging gaan wagen. Alle medische testen heeft ze inmiddels gehaald dus wat dat betreft zitten we gelukkig ook goed
Ja, als ik diep in mijn geheugen graaf. Anders heeft je CB-punt ze misschien ook wel.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh ja kakkers. Action had die niet. Deka zei je he?
*mailtquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, als ik diep in mijn geheugen graaf. Anders heeft je CB-punt ze misschien ook wel.
Tja, het is niet mijn hobby en wat mij betreft zouden gezondheid en karakter altijd voorop moeten staan, maar ik snap wel dat er een exterieurkeuring verplicht wordt gesteld door de rasvereniging. Je mág natuurlijk best met een 'onvoldoende' hond fokken, je kan er zelfs een stamboom bij krijgen als je maar raszuiver fokt. Maar dan krijg je geen certificaat van de rasvereniging en dat wil ik wel graag.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind dat (sue me) echt serieus zo kansloos. NOFI hoor. Maar mijn god, die puntenaftrek omdat ze niet vrolijk rondhuppelt. Ik heb echt een grafhekel aan shows. Las dat als je weimeraner kleurafwijkingen heeft je er ook niet mee mag fokken. WtfWie boeit de kleur nou als alles verder prima is. Ik vind het ook debiel dat je een G moet hebben om te mogen fokken als alles verder gewoon prima is met de hond.
/zeikenopshows
Ja, het uiterlijk van een ras wordt -helaas- in grote mate door keurmeesters bepaald. Daar zijn genoeg voorbeelden van op te noemen waarbij het uit de hand is gelopen... Kleur is dan nog relatief onschuldig.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:30 schreef Harajuku. het volgende:
Dat is ook één van de grootste dingen die ik tegen shows heb. Het is echt een naar wereldje waar niemand elkaar iets gunt en de keurmeesters vrienden kiezen.
En ze hebben de Goldens wit gemaakt
Ja nou, ergens snap ik het wel, maar wie geeft er nou een neuk of de hond 1cm te lange poten heeft, bv. Ik nietquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:28 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Tja, het is niet mijn hobby en wat mij betreft zouden gezondheid en karakter altijd voorop moeten staan, maar ik snap wel dat er een exterieurkeuring verplicht wordt gesteld door de rasvereniging. Je mág natuurlijk best met een 'onvoldoende' hond fokken, je kan er zelfs een stamboom bij krijgen als je maar raszuiver fokt. Maar dan krijg je geen certificaat van de rasvereniging en dat wil ik wel graag.
Een labrador heeft bepaalde eigenschappen en een typisch uiterlijk en de rasvereniging wil dat in stand houden, dus vandaar dat ze ook eisen aan het uiterlijk van de fokhonden stellen. En dus niet fokken met honden met een kleurafwijking/overbeet/onderbeet/te korte poten/lelijke staart/etc. want dan zien ze er uiteindelijk niet meer uit als labradors. Er wordt bij een show trouwens ook (een beetje) gekeken naar karakter, een labrador mag niet schuw of agressief of zenuwachtig zijn omdat dat ook niet bij het ras past. Het gaat om het totaalplaatje (al blijft het natuurlijk mensenwerk en hebben keurmeesters ook zo hun eigen voorkeuren, zowel voor een bepaald type hond als -soms- voor een bepaald type baasje...)
Shows zijn echt heel erg tof, het is wel te merken dat je er geen verstand van hebtquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind dat (sue me) echt serieus zo kansloos. NOFI hoor. Maar mijn god, die puntenaftrek omdat ze niet vrolijk rondhuppelt. Ik heb echt een grafhekel aan shows. Las dat als je weimeraner kleurafwijkingen heeft je er ook niet mee mag fokken. WtfWie boeit de kleur nou als alles verder prima is. Ik vind het ook debiel dat je een G moet hebben om te mogen fokken als alles verder gewoon prima is met de hond.
/zeikenopshows
Waaaaarom zou je dat überhaupt doen/willen? Daar is toch niks honds aan?quote:Overmatig gebruik van opmaakmiddelen (haarlak, poeder, gel) moet ontmoedigd worden.
Shows zijn kut.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Shows zijn echt heel erg tof, het is wel te merken dat je er geen verstand van hebt![]()
Als je hond het leuk vindt en je hebt een leuke groep binnen je ras is het echt awesome
quote:
Lijkt me niet helemaal correct? Een jachthond kan toch prima gelijk staan een een knuffelbeer?quote:Jachthonden Puppy`s zijn geen knuffelbeesten!
Sommige mensen zien hun puppy als een knuffelbeest of een klein kind. Maar dan doe je de jachthond echt te kort. Zeker een jachthonden puppy wil de wereld onderzoeken en kan (en moet) zelfs brutaal zijn: hij heeft immers een echt jachtinstinct. Als je zo’n puppy niet als een echte jachthond benadert, levert dat vaak gedragsproblemen op als de hond ouder is.
Open er een topic over. Daar is deze niet voor.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]Kortzichtig type ben je toch lekker.
Ik vind het echt tof om te doen, kan niet wachten tot ik weer een showhond heb
Je moet er wel actief mee bezig staat daar. Je moet ze niet enkel als knuffelbeer zien.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:32 schreef Qwea het volgende:
Hey Miss_isis?
[..]
Lijkt me niet helemaal correct? Een jachthond kan toch prima gelijk staan een een knuffelbeer?
Ooh echt? Ik denk ik ga naar zo'n cursus en ga daar een beetje staan staan. Hmm, niks voor mij dan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Je moet er wel actief mee bezig staat daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |