abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137482755
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:24 schreef Harajuku. het volgende:
Jezus, iedereen zegt dat ik er niet meer aan hoef te beginnen met een hond van 5 :') Charlie wordt altijd veeeeeeeeeeel jonger geschat en is vet slim, eikels ;(

De enige die zei JA LEUK KOM MEE DOEN doet dus t weekend niet :%
Wat jammer :{ En doordeweeks is voor jou/jullie geen mogelijkheid?

Je kan natuurlijk ook je vriend laten bellen en hem laten doen alsof Charlie nog maar 1 of 2 is >:)

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:35 schreef Qwea het volgende:

[..]

Tof! Thnx! Lijkt me awesome!
Wel mooie foto's maken dan hè? :D

Oh, en 1 juni is er trouwens ook wat leuks, dan viert de NLV haar 50 jarig jubileum in Bennekom. Heul Veul labradors, een show, verschillende stands, allerlei activiteiten, en hopelijk mooi weer. Misschien ook leuk als je tijd over hebt. Wij gaan er ook heen met Nori :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Miss_Isis op 07-03-2014 14:10:44 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:25:18 #177
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137483436
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:59 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Vriezertje voor de CB staat :D
Wanneer ga je m vullen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:50:07 #178
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137484171
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:04 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Wat jammer :{ En doordeweeks is voor jou/jullie geen mogelijkheid?

Je kan natuurlijk ook je vriend laten bellen en hem laten doen alsof Charlie nog maar 1 of 2 is >:)

[..]

Wel mooie foto's maken dan hè? :D

Oh, en 1 juni is er trouwens ook wat leuks, dan viert de NLV haar 50 jarig jubileum in Bennekom. Heul Veul labradors, een show, verschillende stands, allerlei activiteiten, en hopelijk mooi weer. Misschien ook leuk als je tijd over hebt. Wij gaan er ook heen met Nori :)
Meet? :+ Ik ga het even in de groep gooien hier :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:51:09 #179
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137484225
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:25 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wanneer ga je m vullen?
De CB is pas vrijdag binnen. 10 worsten maar heur eerst :P Maar ik trap er ws straks al wat stampotten uit de andere vriezer in _O- Die liggen in de weg :D Kan wel ff gaan drogen morgen alvast en dan die gedroogde dingen invriezer ook al.

Reminds me, hoe heten die stickers voor de datum te plakken op een bakje of zakje?
pi_137484380
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

Meet? :+ Ik ga het even in de groep gooien hier :D
Weet niet of ik dat durf hoor :@

Maar we kunnen elkaar allicht toevallig tegen het lijf lopen :P

We hebben Nori ingeschreven voor de show, dus daar zijn we sowieso 's ochtends bij aanwezig (open klasse teven). Hopelijk haalt ze dan deze keer iig een ZG zodat we er niet voor niets heen gaan :')

quote:
Reminds me, hoe heten die stickers voor de datum te plakken op een bakje of zakje?
edit: diepvriesetiketten? ;) Maar een rol tape met een viltstift werkt vaak ook wel hoor :Y
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:58:50 #181
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137484460
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:56 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Weet niet of ik dat durf hoor :@

Maar we kunnen elkaar allicht toevallig tegen het lijf lopen :P

We hebben Nori ingeschreven voor de show, dus daar zijn we sowieso 's ochtends bij aanwezig (open klasse teven). Hopelijk haalt ze dan deze keer iig een ZG zodat we er niet voor niets heen gaan :')

[..]

edit: diepvriesetiketten? ;) Maar een rol tape met een viltstift werkt vaak ook wel hoor :Y
Pussy :P Als we gaan kom ik bij Nori kijken :Y

Ooh je doet ook shows met Nori?

En ja, diepvriesetiketten :P Ik ga zo wel naar de :9~ action :9~ kijken voor handige shizzle. Ziplockzakjes hadden ze niet :')
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:00:37 #182
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137484518
Had je nog bakken gevonden?
pi_137484768
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Pussy :P Als we gaan kom ik bij Nori kijken :Y

Ooh je doet ook shows met Nori?

En ja, diepvriesetiketten :P Ik ga zo wel naar de :9~ action :9~ kijken voor handige shizzle. Ziplockzakjes hadden ze niet :')
Ik ben stiekem best wel een watje :@

En de show doen we alleen voor de (verplichte) beoordeling, het is niet bepaald onze hobby. Afgelopen september zijn we in Almere geweest en daar haalde ze een G (=Goed, maar dat is dus eigenlijk niet zo heel goed :') ) en straks in Bennekom hopelijk een ZG. We (nou ja, mijn man) moeten nog maar even goed oefenen en wat extra ringtraining volgen om haar wat vrolijker haar rondje te laten lopen. Dat koste namelijk de vorige keer punten omdat ze alleen maar strak volgde en een beetje ongelukkig rond keek in plaats van vrolijk naast de baas huppelde.

Om te mogen fokken had ze minimaal één G nodig en twee B-diploma's. Dat heeft ze nu, dus strikt gesproken hoeven we geen show meer te doen. Maar een ZG staat wat beter en ik denk dat het er op zich wel in zou moeten zitten, vandaar dat we nog een poging gaan wagen. Alle medische testen heeft ze inmiddels gehaald dus wat dat betreft zitten we gelukkig ook goed :)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:10:18 #184
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137484781
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:00 schreef Harajuku. het volgende:
Had je nog bakken gevonden?
Ooh ja kakkers. Action had die niet. Deka zei je he?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:12:14 #185
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137484844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:09 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik ben stiekem best wel een watje :@

En de show doen we alleen voor de (verplichte) beoordeling, het is niet bepaald onze hobby. Afgelopen september zijn we in Almere geweest en daar haalde ze een G (=Goed, maar dat is dus eigenlijk niet zo heel goed :') ) en straks in Bennekom hopelijk een ZG. We (nou ja, mijn man) moeten nog maar even goed oefenen en wat extra ringtraining volgen om haar wat vrolijker haar rondje te laten lopen. Dat koste namelijk de vorige keer punten omdat ze alleen maar strak volgde en een beetje ongelukkig rond keek in plaats van vrolijk naast de baas huppelde.

Om te mogen fokken had ze minimaal één G nodig en twee B-diploma's. Dat heeft ze nu, dus strikt gesproken hoeven we geen show meer te doen. Maar een ZG staat wat beter en ik denk dat het er op zich wel in zou moeten zitten, vandaar dat we nog een poging gaan wagen. Alle medische testen heeft ze inmiddels gehaald dus wat dat betreft zitten we gelukkig ook goed :)
Ik vind dat (sue me) echt serieus zo kansloos. NOFI hoor. Maar mijn god, die puntenaftrek omdat ze niet vrolijk rondhuppelt. Ik heb echt een grafhekel aan shows. Las dat als je weimeraner kleurafwijkingen heeft je er ook niet mee mag fokken. Wtf :') Wie boeit de kleur nou als alles verder prima is. Ik vind het ook debiel dat je een G moet hebben om te mogen fokken als alles verder gewoon prima is met de hond.

/zeikenopshows
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:12:24 #186
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137484851
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ooh ja kakkers. Action had die niet. Deka zei je he?
Ja, als ik diep in mijn geheugen graaf. Anders heeft je CB-punt ze misschien ook wel.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:13:30 #187
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137484897
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:12 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, als ik diep in mijn geheugen graaf. Anders heeft je CB-punt ze misschien ook wel.
*mailt
pi_137485415
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik vind dat (sue me) echt serieus zo kansloos. NOFI hoor. Maar mijn god, die puntenaftrek omdat ze niet vrolijk rondhuppelt. Ik heb echt een grafhekel aan shows. Las dat als je weimeraner kleurafwijkingen heeft je er ook niet mee mag fokken. Wtf :') Wie boeit de kleur nou als alles verder prima is. Ik vind het ook debiel dat je een G moet hebben om te mogen fokken als alles verder gewoon prima is met de hond.

/zeikenopshows
Tja, het is niet mijn hobby en wat mij betreft zouden gezondheid en karakter altijd voorop moeten staan, maar ik snap wel dat er een exterieurkeuring verplicht wordt gesteld door de rasvereniging. Je mág natuurlijk best met een 'onvoldoende' hond fokken, je kan er zelfs een stamboom bij krijgen als je maar raszuiver fokt. Maar dan krijg je geen certificaat van de rasvereniging en dat wil ik wel graag.

Een labrador heeft bepaalde eigenschappen en een typisch uiterlijk en de rasvereniging wil dat in stand houden, dus vandaar dat ze ook eisen aan het uiterlijk van de fokhonden stellen. En dus niet fokken met honden met een kleurafwijking/overbeet/onderbeet/te korte poten/lelijke staart/etc. want dan zien ze er uiteindelijk niet meer uit als labradors. Er wordt bij een show trouwens ook (een beetje) gekeken naar karakter, een labrador mag niet schuw of agressief of zenuwachtig zijn omdat dat ook niet bij het ras past. Het gaat om het totaalplaatje (al blijft het natuurlijk mensenwerk en hebben keurmeesters ook zo hun eigen voorkeuren, zowel voor een bepaald type hond als -soms- voor een bepaald type baasje...) :)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:30:39 #189
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137485471
Dat is ook één van de grootste dingen die ik tegen shows heb. Het is echt een naar wereldje waar niemand elkaar iets gunt en de keurmeesters vrienden kiezen.

En ze hebben de Goldens wit gemaakt :'(
pi_137485717
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:30 schreef Harajuku. het volgende:
Dat is ook één van de grootste dingen die ik tegen shows heb. Het is echt een naar wereldje waar niemand elkaar iets gunt en de keurmeesters vrienden kiezen.

En ze hebben de Goldens wit gemaakt :'(
Ja, het uiterlijk van een ras wordt -helaas- in grote mate door keurmeesters bepaald. Daar zijn genoeg voorbeelden van op te noemen waarbij het uit de hand is gelopen... Kleur is dan nog relatief onschuldig.

Maar daar lijkt nu gelukkig wel verbetering in te komen, in ieder geval wat betreft raskenmerken die eventueel gezondheidsproblemen kunnen geven; daar zijn de ras specifieke instructies voor opgesteld in 2011.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:20:54 #191
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137486981
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:28 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Tja, het is niet mijn hobby en wat mij betreft zouden gezondheid en karakter altijd voorop moeten staan, maar ik snap wel dat er een exterieurkeuring verplicht wordt gesteld door de rasvereniging. Je mág natuurlijk best met een 'onvoldoende' hond fokken, je kan er zelfs een stamboom bij krijgen als je maar raszuiver fokt. Maar dan krijg je geen certificaat van de rasvereniging en dat wil ik wel graag.

Een labrador heeft bepaalde eigenschappen en een typisch uiterlijk en de rasvereniging wil dat in stand houden, dus vandaar dat ze ook eisen aan het uiterlijk van de fokhonden stellen. En dus niet fokken met honden met een kleurafwijking/overbeet/onderbeet/te korte poten/lelijke staart/etc. want dan zien ze er uiteindelijk niet meer uit als labradors. Er wordt bij een show trouwens ook (een beetje) gekeken naar karakter, een labrador mag niet schuw of agressief of zenuwachtig zijn omdat dat ook niet bij het ras past. Het gaat om het totaalplaatje (al blijft het natuurlijk mensenwerk en hebben keurmeesters ook zo hun eigen voorkeuren, zowel voor een bepaald type hond als -soms- voor een bepaald type baasje...) :)
Ja nou, ergens snap ik het wel, maar wie geeft er nou een neuk of de hond 1cm te lange poten heeft, bv. Ik niet :')

En net wat hara zegt, GOLDENS, die zijn wit :{ ;(
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:22:23 #192
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_137487021
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

/zeikenopshows
Shows zijn echt heel erg tof, het is wel te merken dat je er geen verstand van hebt :D
Als je hond het leuk vindt en je hebt een leuke groep binnen je ras is het echt awesome O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:23:58 #193
176471 oh-oh
pi_137487076
Oh en ik vind het wel belangrijk dat er richtlijnen zijn binnen een ras. En op shows kijken ze zeer zeker ook naar karakter, niet alleen naar uiterlijk. En nee niet elke hond hoeft een showhond te zijn, maar als je een rashond wil hebben en er mee wil fokken is het toch wel nodig dat er iets van een standaard is toch?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:29:03 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137487287
quote:
Overmatig gebruik van opmaakmiddelen (haarlak, poeder, gel) moet ontmoedigd worden.
Waaaaarom zou je dat überhaupt doen/willen? Daar is toch niks honds aan?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:29:21 #195
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137487304
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 16:22 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Shows zijn echt heel erg tof, het is wel te merken dat je er geen verstand van hebt :D
Als je hond het leuk vindt en je hebt een leuke groep binnen je ras is het echt awesome O+
Shows zijn kut.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:31:51 #196
176471 oh-oh
pi_137487396
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 16:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Shows zijn kut.
:') Kortzichtig type ben je toch lekker.
Ik vind het echt tof om te doen, kan niet wachten tot ik weer een showhond heb *O*
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:32:14 #197
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137487412
Hey Miss_isis?

quote:
Jachthonden Puppy`s zijn geen knuffelbeesten!
Sommige mensen zien hun puppy als een knuffelbeest of een klein kind. Maar dan doe je de jachthond echt te kort. Zeker een jachthonden puppy wil de wereld onderzoeken en kan (en moet) zelfs brutaal zijn: hij heeft immers een echt jachtinstinct. Als je zo’n puppy niet als een echte jachthond benadert, levert dat vaak gedragsproblemen op als de hond ouder is.
Lijkt me niet helemaal correct? Een jachthond kan toch prima gelijk staan een een knuffelbeer?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:32:31 #198
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137487426
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 16:31 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:') Kortzichtig type ben je toch lekker.
Ik vind het echt tof om te doen, kan niet wachten tot ik weer een showhond heb *O*
Open er een topic over. Daar is deze niet voor.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:33:16 #199
176471 oh-oh
pi_137487449
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 16:32 schreef Qwea het volgende:
Hey Miss_isis?

[..]

Lijkt me niet helemaal correct? Een jachthond kan toch prima gelijk staan een een knuffelbeer?
Je moet er wel actief mee bezig staat daar. Je moet ze niet enkel als knuffelbeer zien.
Maar dat kan alleen met van die kortsnuiten die niet kunnen bewegen imo.
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:35:24 #200
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137487529
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 16:33 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Je moet er wel actief mee bezig staat daar.
Ooh echt? Ik denk ik ga naar zo'n cursus en ga daar een beetje staan staan. Hmm, niks voor mij dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')