Aaaaahaaaaa! Coolquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:39 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Je oefent ook met een gesproken commando hoor (en/of een gebaar, als je dat prettig vindt). De fluit is ter ondersteuning, vooral handig op de grote(re) afstand. Commando 'kom hier' wordt ondersteund door twee korte scherpe fluitjes (handig omdat de hond dat (in theorie althans) beter kan horen als hij ver weg aan het zoeken is of vooruit is gestuurd).
Commando 'zit' wordt ondersteund door een rolfluit. Dat gebruik je eigenlijk voornamelijk als je al veel verder bent en op A-niveau traint, omdat je je hond dan op grote afstand moet dirigeren (naar links/rechts lopen en zitten). Maar daar wordt dus al vanaf het begin mee getraind zodat je later niet een oudere hond nog iets heel nieuws (reageren op de fluit) aan hoeft te leren
Ik mag zaterdag bij een komen kijken die Charlie eigenlijk te oud en onervaren vindt om nog te beginnenquote:Op donderdag 6 maart 2014 18:42 schreef Qwea het volgende:
Ik moet om 19u terug bellenZo eerst nog ff ook bij de kynologenclub kijken.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:59 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik mag zaterdag bij een komen kijken die Charlie eigenlijk te oud en onervaren vindt om nog te beginnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:15 schreef Twinky het volgende:
Het gaat erom welke cursus bij jou past. Het belangrijkste van elke puppy-opvoeding is dat je consequent bent, en als je een cursus gaat volgen moet je dus consequent hun methode toepassen.
Dus als je bang bent dat je pup je niet lief vindt, ga je voor de kusjekroel en ga je zo veel belonen dat dat normaal wordt en geen beloning een soort straf is.
Ben je daar niet bang voor en zie je jezelf zo'n hakje wel doen, ga je daarvoor.
Ik denk dat dat het belangrijkste is qua keuze. Dat je uitzoekt waar je consequent in kunt zijn.Nou ja, ik ben ergens niet zo van het "Kusjelikje hier goedzo lekker zitten voor een brokje ooh dat heb je goed gedaan nou nog maar een brokje ooh je gaat ook af nou hier nog een brokje en omdat je zo lief bent nog een brokjuhhhhhh"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik ben dus idd meer zo van. Ja hoi, ik ben baas en je moet gewoon voor mij willen werken en niet voor een shitload aan eten.
Kijk, tuurlijk snap ik dat idd zit en af enzulks sneller gaat met eten, maar net moest met een 8 maken met de hond door de hond brokjes voor zijn neus te houden en dan aan de wandel te gaan. En bij afleiding moest men de aandacht weer trekken dmv eten.
Met Baloe was ik gewend dat als Baloe zijn aandacht verloor ik weer omdraaide met de riem. Zo van "oke, verkeerde kant, doei!" en dan bleef ie gefocust.
Maar dat zeg ik, ik ben nieuw in de puppycursus wereld (ik was immers 11 toen ik Baloe kreeg) en ik heb geen idee hoe dat tegenwoordig is en wat beter is.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Ja maar ik vind jubelen iets anders dan je hond totaal fixeren op eten. Zodra men met de hand in de buurt kwam dacht die hond "AWH YEAH! VRETUHHHHHHHHHHH" en dan zat er niks in de hand.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:30 schreef Harajuku. het volgende:
Charlie hebben we ook gedaan met beloningen, die gaat ook wel zitten zonder een koekje te krijgen hoor
Dat lopen wat jij hier net benoemd, zo deden wij dat trouwens ook. Maar goed, als je een pup dingen wil leren zul je wel een beetje moeten jubelen zodat die pup denkt FUCK YEAAAAAAHH DE BAAS IS BLIJ ALS IK DIT DOE. Waarom zou die pup anders gaan zitten voor je, bekijk t maar.
Ja totaal fixeren is natuurlijk weer een uiterste. Ik ben niet bekend met KC verder, maar tussen al die afleidingen is het verdomd handig om in 1 seconde de aandacht te krijgen door je snoepje. Maar goed, als je met Link gaat beginnen kan je kijken hoe het gaat zonder koekje ja.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar ik vind jubelen iets anders dan je hond totaal fixeren op eten. Zodra men met de hand in de buurt kwam dacht die hond "AWH YEAH! VRETUHHHHHHHHHHH" en dan zat er niks in de hand.Ik ben heus niet tegen belonen... maar ja, Ik weet niet, dit was denk ik wel een beetje too much denk ik.
Stel je even dit voor :quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja totaal fixeren is natuurlijk weer een uiterste. Ik ben niet bekend met KC verder, maar tussen al die afleidingen is het verdomd handig om in 1 seconde de aandacht te krijgen door je snoepje. Maar goed, als je met Link gaat beginnen kan je kijken hoe het gaat zonder koekje ja.
Ik ken het, die oefening kregen wij ook. Hoe ben jij van plan Link je te laten volgen als hij niet weet wat dat is?quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Stel je even dit voor :
Hond moet naast lopen, brokje wordt voor de neus van de hond gehouden en wordt naar voren "getrokken" terwijl jij loopt. De hond gaat dus het brokje achterna de hele tijd. Nou, dan wordt die hond afgeleid en dan moet je opnieuw het brokje onder zijn neus proppen en bovenstaande herhalen. Als de hond de oefening af heeft gedaan mag hij het brokje opeten.
Vervolgens moet een ander lopen en krijgt elke hond tig brokjes, terwijl ze niks doen.
Ik hoef ook niet gelijk te beslissen hoor, bij beide kan hij pas met 12 weken op cursus
Ja, wel met een brokje of snoepje... maar, nou ja ik weet het ook nietquote:Op donderdag 6 maart 2014 21:45 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ken het, die oefening kregen wij ook. Hoe ben jij van plan Link je te laten volgen als hij niet weet wat dat is?
YESSSquote:Op donderdag 6 maart 2014 21:50 schreef Harajuku. het volgende:
Nou ja, als je een andere manier vindt helemaal prima toch. Maar een snoepje is tijdens de puppycursus gewoon zoveel makkelijker
Super schattigquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:37 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
"Dat kutding jeukt!" Zakdoek halsband gehad van Hara![]()
![]()
[ afbeelding ]
"Leave me the fuck alone, please?"
[ afbeelding ]
"Hajje"
ik ben ook een beetje bekeerd hoor. Ik heb van die hondengenen, mijn vaders familie had altijd duitse herders en we hebben gewoon 'iets' ofzoquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:03 schreef Harajuku. het volgende:
Nee klopt, en heel goed ook! Maar ik probeer te bedenken hoe het dan anders moet. Zitten leer je m in no time zonder snoepje, maar volgen e.d. wordt wat lastiger denk ik. Zeker met al die prikkels die er tijdens zo'n les ook nog zijn. Zo'n les duurt wat, 1 uur? Als ik Charlie zonder snoepje had leren volgen zou ik wel wat meer tijd nodig hebben gehad denk ik
Jullie zijn hier al heel bescheiden doelen aan het opstellen, zie ikquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:04 schreef Miss_Isis het volgende:
uitgenodigd om mee te doen aan de NIMROD
quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Jullie zijn hier al heel bescheiden doelen aan het opstellen, zie ikCrufts 2015 moet ook wel lukken, toch? Go, Link
Wij zijn ook wel zo nuchter van "je doet t maar gewoon, jij bent de hond" en als ik hem nu nieuwe dingen wil leren kan dat ook prima zonder koekje, maar gaat wel sneller met jaquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:09 schreef Twinky het volgende:
[..]
ik ben ook een beetje bekeerd hoor. Ik heb van die hondengenen, mijn vaders familie had altijd duitse herders en we hebben gewoon 'iets' ofzoook toen we thuis een labrador kregen, met altijd als basisprincipe dat koekjes nergens voor nodig zijn en een hond gewoon voor je moet werken, en dat dat ook leuk is
Toen kreeg mijn schoonmoeder een poedeltje, en zij heeft 'het' niet. Niet consequent, zet niet door met commando's enzovoort. Poedeltje is ultraslim, heeft prima door wat ze kan maken en dat zij bepaalt wanneer ze weer terug naar huis gaan enzo.
maar het leuke is dat ik in een weekend of een basiscommando erin kan rammen (zonder koekjes) of twee kunstjes aan kan leren. Dat laatste gaat twee keer zo snel met snoepjes, dus dat heeft mij wel een beetje bekeerd
Ligt ook wel heeeel erg aan het type hond hoor! Ik was hier enigszins beperkt in keuze voor puppycursus (er is er maar 1 in een straal van 15 km), en dat was er ook 1 met heeeeeel veel belonen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar ik vind jubelen iets anders dan je hond totaal fixeren op eten. Zodra men met de hand in de buurt kwam dacht die hond "AWH YEAH! VRETUHHHHHHHHHHH" en dan zat er niks in de hand.Ik ben heus niet tegen belonen... maar ja, Ik weet niet, dit was denk ik wel een beetje too much denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |