Lol, ik zag in ene dat deel 7 dicht was.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:40 schreef pl4kkie het volgende:
Tvp. Deel 8Toch maar een aantal delen terug lezen dan.
Dit is iets om in de gaten te houden.
En uiteindelijk kom je er dan achter dat het helemaal niet zo moeilijk is.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol, ik zag in ene dat deel 7 dicht was.
Anyway, ik wil mijn toekomstige pup Carnibest gaan voeren. Ik geloof dat ik ontzettend veel heb om te gaan lezen de komende week
KVV, Weten hoeveel je moet voeren en dat van de rol afsnijden. Is idd niet moeilijk. Ik bedoelde meer qua voor en nadelenquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En uiteindelijk kom je er dan achter dat het helemaal niet zo moeilijk is.
Bij Tinlo/Barf-menu moet je minimaal 3 verschillende smaken voeren, liefst meer.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
KVV, Weten hoeveel je moet voeren en dat van de rol afsnijden. Is idd niet moeilijk. Ik bedoelde meer qua voor en nadelen
Kan iemand mij overigens het verschil vertellen tussen Carnibest en Tinlo?
Voordelen en nadelen ten opzichte van wat? Van brok? Of van Barf?quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
KVV, Weten hoeveel je moet voeren en dat van de rol afsnijden. Is idd niet moeilijk. Ik bedoelde meer qua voor en nadelen
Kan iemand mij overigens het verschil vertellen tussen Carnibest en Tinlo?
Je hebt ook een mix toch? Voor de katten in ieder geval wel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Bij Tinlo/Barf-menu moet je minimaal 3 verschillende smaken voeren, liefst meer.
Heb beide hier gehad, maar in de lam van Tinlo zaten redelijk grote en vooral scherpe stukjes botquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voordelen en nadelen ten opzichte van wat? Van brok? Of van Barf?
Ik voer geen KVV, maar wat ik gehoord heb zit in Tinlo wat meer bot (calcium) en krijgen honden en katten dus iets hardere poep/brokkelkeutels.
Oh, dat is een beetje jammer, van de stukken bot.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Heb beide hier gehad, maar in de lam van Tinlo zaten redelijk grote en vooral scherpe stukjes botdat krijgt ie niet meer dus
![]()
Tinlo is ook net ietsjes duurder geloof ik, maar zal geen 10 euro verschil zijn.
Ja klopt, je hebt ook een worst waarmee je het dan 'compleet' kan maken inderdaad, maar afaik gaan ze liever voor minimaal 3 verschillende smaken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Je hebt ook een mix toch? Voor de katten in ieder geval wel.
Ooh. Meh.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Bij Tinlo/Barf-menu moet je minimaal 3 verschillende smaken voeren, liefst meer.
Ik zou ook nog even op www.barfplaats.nl lezen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:12 schreef Qwea het volgende:
Ik ga beginnen bij topic 1.
*zucht* Wish me luck
Hond of kat?quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Heb beide hier gehad, maar in de lam van Tinlo zaten redelijk grote en vooral scherpe stukjes botdat krijgt ie niet meer dus
![]()
Tinlo is ook net ietsjes duurder geloof ik, maar zal geen 10 euro verschil zijn.
Maak ons gek!quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:12 schreef Qwea het volgende:
*zucht* Wish me luck
Ik had haar net die foto gestuurd van mijn Lotgering vorig jaarquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:12 schreef Harajuku. het volgende:
Is verder een prima optie, hoor. Worsten zien er over t algemeen goed uit, goede kleur. Bij sommige is het vlees gewoon grijs
Serieus? Ik voer altijd de tinlo cattery en dat is gewoon mooi vlees hoor.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hond of kat?
Tinlo kat is vooral derrie-achtige, vettige slurrie.Andere merken zijn wat korreliger en meer gehakt-achtig, daar kan mijn menselijke geest wat beter mee omgaan.
Hond, mooi rood kleurtje, wel wat vetter dan Carnibest inderdaad.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hond of kat?
Tinlo kat is vooral derrie-achtige, vettige slurrie.Andere merken zijn wat korreliger en meer gehakt-achtig, daar kan mijn menselijke geest wat beter mee omgaan.
Oh jezusquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:15 schreef senesta het volgende:
[..]
Serieus? Ik voer altijd de tinlo cattery en dat is gewoon mooi vlees hoor.
[ afbeelding ]
Lotgering vs Tinlo
Klopt! En de cattery-variant lustte helemaal niemand hier. Ik heb een tijdje alleen nog de makreelversie gevoerd naast de carnivoer-smaken, maar die hebben inmiddels ook een vismix, dus daar ben ik ook mee gestopt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:12 schreef Cat22 het volgende:
Als ik het me goed herinner (kan nu niet spieken want mijn vriezer staat zo'n 50 kilometer noordelijker) is Tinlo wat vetter. De versie voor de kat in ieder geval wel.
Oh ja, dat is nieuwe hè? Makreel wordt een vissenmengsel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Klopt! En de cattery-variant lustte helemaal niemand hier. Ik heb een tijdje alleen nog de makreelversie gevoerd naast de carnivoer-smaken, maar die hebben inmiddels ook een vismix, dus daar ben ik ook mee gestopt.
De makreel van Tinlo bedoel je?quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:19 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh ja, dat is nieuwe hè? Makreel wordt een vissenmengsel.
Yes.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De makreel van Tinlo bedoel je?
Carnivoer doet mij qua structuur heel erg denken aan Carnibest, soms wel grovere stukken, maar al met al prima te doen. Ik heb met Tinlo twee keer gehad dat een stuk bot tussen de kiesjes zat (niet met de makreelversie, maar met de andere smaken), dat vond ik niet zo'n succes en stel je voor dat we niet thuis waren geweest
Jep. Ze hebben wel e.e.a. aangepast na meldingen toen hoor (en niet alleen van mij, er waren er meer), maar ik was zelf sowieso niet zo'n fan, de beestjes waren geen fan, dus overgestapt op Carnivoer en dat gaat best goed! Soms mix ik er een beetje blikvoer door als ze het niet willen en daar laten ze zich altijd wel mee foppenquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Yes.
Bij de kattenversie dus ook botproblemen? Dat is wel schraal, zeg. Heb 't bij hond alleen nog bij Lam zo gezien.
Ga mijn 7 8e jaar in ,leer nog steeds .quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En uiteindelijk kom je er dan achter dat het helemaal niet zo moeilijk is.
Nee ik heb het wel een poos gevoerd, vrienden van me maken het, maar het is inmiddels niet meer te koop bij mij in de buurt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:20 schreef Harajuku. het volgende:
oh-oh voert ook al jaren carnivoer volgens mij.
Kreeg daar vorige week of zo een mailtje over, zal eens kijken of ik hem per ongeluk niet heb weggegooid.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:38 schreef senesta het volgende:
Ik heb het nog nooit meegemaakt
Ik had nog niets gehoord over het aanpassen van de makreelsmaak
quote:Deze wijziging zal gefaseerd ingaan vanaf week 9. BARFmenu® - Makreel zal dus vanaf week 9 worden uit gefaseerd.
BARFmenu® - Vis bestaat uit : 100% Vis. Zalm, makreel en haring.
Verkrijgbaar in 250 gram, 500 gram en kilo verpakking.
Het bestelnummer, de prijs en de EAN-Code blijft ongewijzigd.
De analyse volgt.
Hoe meer je leestquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:12 schreef Qwea het volgende:
*zucht* Wish me luck
Alles dwarreltquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:13 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Hoe meer je leest
Des te minder je weet
Hoe minder je weet ,des te meer je vergeet![]()
Als je niet hoeft over te zetten (brok >vers) en je hebt de mogelijkheid
zou ik voor zo grof mogelijk gaan .
Liefst prooidieren,en zo vers mogelijk .
Iedere bewerking (ook malen ) kost voedingsstoffen en K.V.V heeft minimale reinigende werking op het gebit .
Vertel eens iets meer over de pup!quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Alles dwarrelt
Pup, dus die krijgt nu bij de fokker brok straks geloof ik. Maar knal ik gelijk op vers. Ik ga niet puur barfen. Heb ik geen zin in en geen tijd voor. Ik ga voor KVV (als MikeyMo ook eens luistert) .
Hier?quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Vertel eens iets meer over de pup!
Ah tsss pfff. Doe een topic openen danquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hier?Dit is een brok vs versvoer discussie
Duidelijk,heb je een pro-vers dierenarts ?quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Alles dwarrelt
Pup, dus die krijgt nu bij de fokker brok straks geloof ik. Maar knal ik gelijk op vers. Ik ga niet puur barfen. Heb ik geen zin in en geen tijd voor. Ik ga voor KVV (als MikeyMo ook eens luistert) .
Okequote:Op woensdag 26 februari 2014 15:44 schreef senesta het volgende:
[..]
Ah tsss pfff. Doe een topic openen dan
Links lotgering?quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:15 schreef senesta het volgende:
[..]
Serieus? Ik voer altijd de tinlo cattery en dat is gewoon mooi vlees hoor.
[ afbeelding ]
Lotgering vs Tinlo
Bibi!quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:16 schreef senesta het volgende:
Carnibest is overigens ook prima maar Hummer heeft voorkeur voor de Tinlo. Bibi heb ik ook wel eens geprobeerd maar dat wilde hij niet eten.
Ik heb een "ik weet het niet dierenarts"quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:46 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Duidelijk,heb je een pro-vers dierenarts ?
Overleg het dieet qua eiwitten en calciumverhoudingen
Er is trouwens ook speciaal pup K.V.V
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb een "ik weet het niet dierenarts"
Hele mail gehad. Er is in de DA wereld een hele discussie gaande over versvoer maar zelf geeft ze de voorkeur aan brokken. Maar ze staat er niet negatief tegenover.
Wat ik kreeg :Ik zou gewoon bij Eddie in Heiloo blijven gaan. Ze gaan volgend jaar verhuizen naar een hele grote nieuwe praktijk, en ze zijn pro barf / kvv en titerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
En je weet door wie de voedingsdeskundige is betaald hequote:Op woensdag 26 februari 2014 15:50 schreef Qwea het volgende:
[Quote]Er is nog steeds een grote discussie in de dieren(artsen)wereld over brokken vs barf (bone and raw food). Laatst ben ik bij een bijscholing geweest die werd gegeven door een voedingsdeskundige, en ook zij durfde zich er niet helemaal over uit te spreken of 1 van de twee beter is. Voor de huid zien we vaak dat vleesvoeding heel goed is: een wat stralendere, volle vacht. Ook voor het gebit kan vleesvoeding erg goed zijn. Een nadeel kan de hygiëne zijn: er is een hoger risico op besmettingen met Salmonella ed, waardoor zij voor bijvoorbeeld voor huishoudens met zwangere vrouwen en kleine kinderen eerder brokken zou aanraden. Daarnaast is een hond geen carnivoor, maar een omnivoor. Dit is een wijdverspreid
quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:55 schreef JerryLee het volgende:
[..]
En je weet door wie de voedingsdeskundige is betaald he![]()
Dezelfde die de dierenweegschaal verstrekt ,meestal Hill,s ,Royal Canin of Proplan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |