quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, Thats What Im Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By hook or by crook, I'll be last in this book.
Dus Arctic Monkeys is 'best British band supported by Windows Phone'?quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:49 schreef Aisumasen het volgende:
"Every so often a band come along who defines the times", Johnny Marr reikt Best British Band uit aan Arctic Monkeys. Classic opmerking van Helders over de sfeer in de zaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moeten natuurlijk even hun juni shows promoten in Duitsland die nog steeds niet uitverkocht zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:02 schreef Aisumasen het volgende:
En om de NME Awards af te ronden, buiten de award-ceremonie om is Alex Turner 'Hero Of The Year', en wij Best Fan Community!
Ook raar, de band vloog heen-en-weer naar Berlijn eerder deze week voor een televisieshow in Duitsland:
Nee, Alex Turner TT.quote:
Nog stééds niet!quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Moeten natuurlijk even hun juni shows promoten in Duitsland die nog steeds niet uitverkocht zijn.
Nee, het is de NME Award by Austin, Texas voor Best British Band, supported by Windows Phone, hehe.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:29 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Dus Arctic Monkeys is 'best British band supported by Windows Phone'?
Nee, Liam Gallagher!quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:45 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, Neil Young TT.
http://www.mirror.co.uk/t(...)ck-roll-dead-3174320
Ja, zie hierboven. "Thanks for making me famous... For the second time!"quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:57 schreef Herpderphawk het volgende:
wie's dat tussen Albarn en McCartney trouwens, John Cooper Clarke?
Of met de recente weersomstandigheden. Ook redelijk wat songs van gedraaid afgelopen tijd. Blijft steengoede plaat, unieke in hun catalogus, zeker 8 nummers die op elke potentiële 'best of' terecht kunnen. Hun setlist-keuzes van de afgelopen tijd zijn onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:09 schreef Merkie het volgende:
SIAS luistert wel lekker weg op een rustige donderdagmiddag.
quote:Op maandag 24 februari 2014 16:13 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Het debuut is 5 keer Platinum (300,000) in Engeland sinds vorige week. 'AM' zal Double Platinum worden in een week of 2: na 24 weken staat de teller nu op 579,526.
De 600,000 voorbij in Engeland. Ook deze week weer/nog steeds op nummer #2 aldaar. 'Do I Wanna Know?' vorige week hoogste positie in Amerika: #70. Daar staat hij deze week weer. De aantallen van het album worden tot nu toe geschat op 266,000 in de VS.quote:ARCTIC MONKEYS - AM
2 x Platinum Certification (Album) 07 March 2014
DOMINO RECORDINGS (DOMINO RECORDINGS)
Ik zat er inderdaad al op te wachten. Ook niet echt een verrassing meer maar toch mooi dat ze Nederland weer aan doen! Dan wordt het straks wel een behoorlijk lange tijd dat ze geen standalone hebben gedaan inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:31 schreef Aisumasen het volgende:
Arctic Monkeys komen naar Nederland. Het is nog niet eens zo gek lang rond, maar veel andere opties bleven er niet meer over toen ons kikkerlandje door eigen toedoen wederom het ondergeschoven kindje werd. Over minder dan 3 maanden staan we d'r. De contracten zijn getekend, de aankondiging is aanstaande woensdag. De laatste standalone gig zal dan 3 jaar geleden zijn. Een jaar na Best Kept Secret, de hele setlist op de kop: ik heb er zin an, jullie hopelijk ook.
quote:Op maandag 10 maart 2014 14:31 schreef Aisumasen het volgende:
edit: Voordat er onduidelijk ontstaat - dacht dat de 'woensdag' wel een geinige niet geheel subtiele knipoog was - maar ik noemde de standalone gig uit pure bitterheid, omdat het er ook dit jaar weer niet van gaat komen in Nederland.
Haha, Pinkpop is lachen, joh. Misschien ga ik voor het eerst in 10 jaar wel weer kamperen aldaar. En wat je zegt over gesplitste groepen qua sfeer: je hebt dan altijd alsnog de vele, vele dagjesmensen die puur en alleen voor Arctic Monkeys komen omdat die buiten festivals één keer een losse gig voor 1500 man in de afgelopen 5 jaar hebben gedaan alhier, zoals jullie misschien wel weten hehe. Zit ook niet op én de Stones én AM te wachten, da's zo'n Glastonbury 2013 déjà vu, zo saaiquote:Op maandag 10 maart 2014 19:11 schreef meowingtons het volgende:
Ja ik geef geen ruk om Pinkpop, weet ik veel dat die woensdag hun persconferentie houden. Dat festival is het meest sfeerloze prutfestival waar ik ooit heen geweest ben en als de geruchten van rolling stones echt waar gaan zijn dan is het echt huilen met de pet op, want dan heb je én stones fans én metallica fans die waarschijnlijk niet aan een betere sfeer bij AM gaan meewerken.
Meh Meh Meh
Dit.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:11 schreef meowingtons het volgende:
Ja ik geef geen ruk om Pinkpop, weet ik veel dat die woensdag hun persconferentie houden.
En dit.quote:Meh Meh Meh
Hoezo is dat erger?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:21 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Trouwens, het had nog veel erger gekund aangezien Down The Rabbit Hole, met louter weekendtickets, tijdens het WK/Glastonbury/alles, ook graag zo'n mega-headliner had willen strikken om hun nieuwe festival met een knal te lanceren, zoals Best Kept Secret vorig jaar kon doen.
Bitterheid en negativiteitquote:Op maandag 10 maart 2014 14:31 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, veel om gevraagd, maar daar is-ie dan, de post waarvan je wist die zou komen… Niet al te lang meer, het hoge woord kan er nu wel uit, en een verrassing zal het voor niemand meer zijn: Arctic Monkeys komen naar Nederland. Het is nog niet eens zo gek lang rond, maar veel andere opties bleven er niet meer over toen ons kikkerlandje door eigen toedoen wederom het ondergeschoven kindje werd. Over minder dan 3 maanden staan we d'r. De contracten zijn getekend, de aankondiging is aanstaande woensdag. De laatste standalone gig zal dan 3 jaar geleden zijn. Een jaar na Best Kept Secret, de hele setlist op de kop: ik heb er zin an, jullie hopelijk ook.
Dat valt allemaal nog maar te bezien. Maar zoals gezegd had dan had iedereen weer lopen zeuren dat het tijdens het WK is, en dat je geforceerd wordt om een heel weekend honderden euro's uit te geven aan iets waar nog vrijwel niets over bekend is. Dagkaartje Pinkpop, mooi podium, wie weet nog wat andere leuke bandjes, alleen ietsje verder rijden voor de Randstedelingen, mooi goed.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:24 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Hoezo is dat erger?Prima line-up en waarschijnlijk een prima sfeer, beter dan op pinkpop in ieder geval. Daar had ik graag heen gegaan.
"Ondergeschoven kindje", "veel andere opties bleven er niet meer over", "de post waarvan je wist die zou komen" (hey, Koningslied-referentie, maakt dat iets goed?) alsof er slecht nieuws aankwam... En "de laatste standalone gig zal dan 3 jaar geleden zijn". Al snapte ik later uiteraard dat juist die benadrukking dat we wederom mis hebben gegrepen ook geïnterpreteerd had kunnen worden als dat het bij die 3 jaar zou blijven. Nou, maak er maar 5 jaar van, vrees ik.quote:
Echte fans gaan naar Londenquote:Op maandag 10 maart 2014 21:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Hadden jullie maar naar Brussel moeten gaan.Daar waren ze echt fantastisch! En wat een geluid! Geniet er nog van.
Zat midden in tentamens...quote:Op maandag 10 maart 2014 21:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Hadden jullie maar naar Brussel moeten gaan.Daar waren ze echt fantastisch! En wat een geluid! Geniet er nog van.
Juist!quote:
Ik hoop echt voor jullie dat het geen Frankrijk 2012 taferelen worden.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Juist!
Zin in
Hoe gaat dat met die kaarten eigenlijk, wordt dat spannend of ze uberhaupt aankomen?
Je zou het bijna vergetenquote:Op maandag 10 maart 2014 22:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Juist!
Zin in
Hoe gaat dat met die kaarten eigenlijk, wordt dat spannend of ze uberhaupt aankomen?
Ja, er is echt geen kans dat tickets die zoekraken daarna nie... oh wachtquote:Op maandag 10 maart 2014 23:09 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Ik hoop echt voor jullie dat het geen Frankrijk 2012 taferelen worden.
Ah in Tivoli was ik er ook bij. Dat was een mooi concertquote:Op dinsdag 11 maart 2014 01:18 schreef Aisumasen het volgende:
Om alvast in de stemming te komen, fokking 7 jaar geleden, de dag na de iconische Tivoli-gig (#22):
(0:53)
(0:49-0:54, briljant Jameh-moment)
Nee joh, Dublin is één openluchtshow middenin het festivalseizoen waarin je ook nog eens door James Bug heen moet zitten. Je kunt ook dagje T In The Park doen in juli in Schotland. Of Reading of Leeds doen in augustus. Maar Londen is Finsbury Park, de exclusieve Engelse standalone openluchtshows in de lente, een weekend met Tame Impala en Miles Kanequote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:35 schreef Kijana het volgende:
[..]
Maar in Dublin komt er een soortgelijk iets, ik dacht dat dit uniek werd oid?
TLSP heb ik wel nog steeds spijt van, al weet ik niet of dat ook echt goed wasquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:06 schreef Xurk het volgende:
Samen met het laten lopen van het optreden van TLSP in Paradiso mijn grootste fouten op concertgebiedMijn reden destijds: "Ik zie ze een paar dagen later toch al op Pinkpop"
Dat was echt goedquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:56 schreef Zocalo het volgende:
[..]
TLSP heb ik wel nog steeds spijt van, al weet ik niet of dat ook echt goed was
Trouwens, wat is er met Arabella gebeurd? Die zou de 10e uitkomen, toch?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:25 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, dat was echt goed. Ergens in de top 10 concerten ooit voor mij.
WPSIA en FWN, en dan nu AMquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:41 schreef Queens het volgende:
Omschrijving op de Pinkpop site:
"... Dat hoor je zeker op ‘AM’, hun derde werk, dat een stuk zwaarder klinkt dan zijn voorgangers. ..."
Haha, maar ook echt de manier waarop, "een stuk zwaarder". Stukje komt gewoon uit de databank van 2009, toen de gigs in de bovenste helft van Europa te laat kwamenquote:Op woensdag 12 maart 2014 16:52 schreef Djoezt het volgende:
[..]
WPSIA en FWN, en dan nu AMMaar ik zie dat ze het inmiddels gecorrigeerd hebben
Geen B-kant, geen 7"... In ieder geval de digitale 1-track - volkomen zinloos dus - zou de 10de komen, met een 7" in april, maar zelfs die is nu ingetrokken. Er was niets afgelopen maandag, nog geen iTunes-pagina met tijdelijk hoesje. De 7" stond wel een tijdje in het systeem van platenzaken voor diezelfde datum, uiteraard zonder tracklist of artwork, werd daarna uitgesteld, en staat nu helemaal niet meer op de kaart. Op zich niet bijzonders, geloof dat dit ook bij 'High' gebeurde, die toen maand na de clip kwam, maar in dit geval is er gewoon niets om uit te brengen, dus ze hebben simpelweg hun eigen 'deadline' niet gehaald.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Trouwens, wat is er met Arabella gebeurd? Die zou de 10e uitkomen, toch?
Maar verwacht je dat 'ie nog wel verschijnt, of komt van uitstel afstel?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:10 schreef Aisumasen het volgende:
Samenvatting, officiële woord is tot dusver: 7" nog wel op stapel, nog geen B-kant opgenomen.
Als ze het blijven beloven... Het zou de eerste keer zijn dat ze een single plannen, aankondigen (al is er openbaar met geen woord gesproken over een 7"), in het systeem laten zetten, en dan... Met niets op de proppen komen. Het is niet gek dat er geen tijd voor is geweest, maar dan hadden ze dat wel anders gepland ... toch? De lastige situatie is dat er een vijfde single gepland stond voor het festivalseizoen, ik denk dat we die helemáál niet meer hoeven te verwachten voorlopig, haha.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar verwacht je dat 'ie nog wel verschijnt, of komt van uitstel afstel?
…hier heb ik ook zin inquote:Op woensdag 12 maart 2014 20:11 schreef sander26 het volgende:
Ach vooruit dan maar. van een dagje Pinkpop is nog nooit iemand slechter geworden. Nooit gedacht ooit Limp Bizkit nog eens live te gaan aanschouwen.
I knew it!quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:43 schreef Aisumasen het volgende: Hopelijk sluit John Newman de 3FM Tent niet af, anders zal het rennen worden voor Helders (flauw hè).
Grootste rockband van het moment krijgt wat standaard luxe, die de organisatie anders toch wel voor de andere twee miljoen(en)-headliners had neergezet. En wat stelt het nu helemaal voor: hun hutje is wat groter dan die van Chef'Special. Nu worden ze niet aan het - 1000 dollar - jasje getrokken door elke Limburger met een backstage 'travel pass' of door elke vriendin van iemand die de knoppen draait bij 3FM of door elke C-garnituur Nederlandse artiest die ook wel effe een foto wilt terwijl de band zich aan het omkleden is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:53 schreef IAmKloot het volgende:
wat is er met deze band gebeurd?? ze willen een compound op pinkpop
Als je dat denkt onderschat je hun bereik en nog steeds stijgende populariteit. Wie anders op het moment? Behalve niet tourende oudgedienden? Uitverkochte arena's tot aan Madison Square Garden aan toe, 100,000+ man op de been voor het podium op Glastonbury, wereldwijde headline-sets inclusief openluchtoptredens die een slordige 100,000 kaarten à 70 euro wegzetten in een ochtend, gefundeerd op nieuw materiaal, vijfde plaat 1,5 miljoen exemplaren wereldwijd tot nu toe, zelfs meer verkocht dan McCartney's nieuwste, ook in Amerika.quote:
Ik denk dat bands als Coldplay, Nickelback en misschien de Foo Fighters nog steeds groter zijn. En bands als Rolling Stones, Metallica en U2 zijn ook een stuk groter. Weet niet helemaal of je die schaart onder 'niet tourende oudgedienden' of niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:43 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Als je dat denkt onderschat je hun bereik en nog steeds stijgende populariteit. Wie anders op het moment? Behalve niet tourende oudgedienden? Uitverkochte arena's tot aan Madison Square Garden aan toe, 100,000+ man op de been voor het podium op Glastonbury, wereldwijde headline-sets inclusief openluchtoptredens die een slordige 100,000 kaarten à 70 euro wegzetten in een ochtend, gefundeerd op nieuw materiaal, vijfde plaat 1,5 miljoen exemplaren wereldwijd tot nu toe, zelfs meer verkocht dan McCartney's nieuwste, ook in Amerika.
Ja, losse territoria gezien zulke acts zeker. (Engeland alleen is sowieso geen competitie voor AM natuurlijk). En allemaal geen plaat uit of 'terend' op oud succes, inderdaad. Van de rock-acts die op het moment bezig zijn is er weinig tot geen concurrentie. Maar het is ook geen wedstrijdje ver pissen natuurlijk, het is feitelijk maar wat je met elkaar gaat vergelijken (kaartverkoop vs. airplay vs. albumverkoop bla bla).quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat bands als Coldplay, Nickelback en misschien de Foo Fighters nog steeds groter zijn. En bands als Rolling Stones, Metallica en U2 zijn ook een stuk groter. Weet niet helemaal of je die schaart onder 'niet tourende oudgedienden' of niet.
En het zál de eerste keer zijn dat ze dat overkomt. Volgende single beter.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:23 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Als ze het blijven beloven... Het zou de eerste keer zijn dat ze een single plannen, aankondigen (al is er openbaar met geen woord gesproken over een 7"), in het systeem laten zetten, en dan... Met niets op de proppen komen. Het is niet gek dat er geen tijd voor is geweest, maar dan hadden ze dat wel anders gepland ... toch? De lastige situatie is dat er een vijfde single gepland stond voor het festivalseizoen, ik denk dat we die helemáál niet meer hoeven te verwachten voorlopig, haha.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:31 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En het zál de eerste keer zijn dat ze dat overkomt. Volgende single beter.
toch vind ik het niet bij deze band passen, zeker niet na de brit award speech over rock n roll.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:13 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Grootste rockband van het moment krijgt wat standaard luxe, die de organisatie anders toch wel voor de andere twee miljoen(en)-headliners had neergezet. En wat stelt het nu helemaal voor: hun hutje is wat groter dan die van Chef'Special. Nu worden ze niet aan het - 1000 dollar - jasje getrokken door elke Limburger met een backstage 'travel pass' of door elke vriendin van iemand die de knoppen draait bij 3FM of door elke C-garnituur Nederlandse artiest die ook wel effe een foto wilt terwijl de band zich aan het omkleden is.
Denk maar niet dat ze in een tentje op Glastonbury sliepen en op de fiets naar het terrein gingen, en reken maar niet dat ze met de metro naar hun uitverkochte avonden in Earls Court afreisden. Was 5 jaar terug al niets bijzonders meer, toen werden ook alle rangen en standen rondom het backstageterrein van de Alpha op Lowlands aangepast voor hun headline-set. En je kwam na 2005 ook echt niet meer verder dan drie deuren van de kleedkamer met de beperkte ruimte in de popzalen die ze toen aandeden.
En dit is echt allemaal geen uitzondering voor een band als Arctic Monkeys. Er waren wel eens marginale acts die het Megaland-terrein of zelfs het hoofdpodium van Pinkpop op- en af geëscorteerd werden en nog het plaatselijke manusje-van-alles de treden van de trap richting het podium lieten poetsen: Turner en kornuiten hebben nog nooit gekke eisen gehad, lopen gewoon lekker rond, zullen op gezette tijden de microfoons van 3FM en Nederland 3 onder hun neus krijgen, en touren nog steeds samen in dezelfde mooie tourbus het land over.
Steeds als ik hem met zijn handjes en vingers zie zwaaien denk ik: geef die jongen zijn gitaar terug. Ziet er toch veel beter uit!quote:
Is het niet! 90 voor de Stones of Metallica, dat is veel duurderquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:27 schreef Herpderphawk het volgende:
Toch te twijfelen of ik zondag Pinkpop ga. 90 euro is wel duur voor de Apen
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:33 schreef AMDB het volgende:
[..]
Is het niet! 90 voor de Stones of Metallica, dat is veel duurder
Volgens mij is het tijdens de kwartfinales, dus dan liggen ze er al uit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:09 schreef Aisumasen het volgende:
Kreeg zojuist een interne memo van Arn0: de laatste kaarten voor Rock Werchter gaan as we speak over de digitale toonbank, wat het festival 100% uitverkocht zal maken.
Mocht Nederland de groepsfase van het WK doorstaan en tweede in de poule worden, staat het team de Arctic Monkeys-vrijdag hoogstwaarschijnlijk tegenover Brazilië, en dan kun je maar beter een goede show in België gaan bekijken.
Oh ja, kwartfinales, ik wist dat er íets was waardoor ik me geen zorgen hoefde te maken om de wedstrijd te missen, haha!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:25 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Volgens mij is het tijdens de kwartfinales, dus dan liggen ze er al uit.
Nah nee, als je als headliner geboekt wordt voor Pinkpop dan kan je een standalone wel vergeten. Ze zouden natuurlijk wel na het optreden op Pinkpop een standalone kunnen aankondigen voor later in het jaar, maar dat hangt ervan af of ze in het najaar nog zullen gaan touren in Europa.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:18 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ziet er niet naar uit nu pinkpop bevestigd is dat er nog een standalone show gaat komen? Ik wacht echt al sinds Paradiso op een gewoon AM concertje.......
Ja hoor, en Amerika heeft nu weer Black Rebel Motercycle Club als supportquote:LA & San Diego
Arctic Monkeys are pleased to announce a further 2 shows onto their North American tour in July/August 2014.
The band will play their biggest LA headline show to date at the Staples Center in Los Angeles on Thursday 7th August 2014, with special guest support coming from Black Rebel Motorcycle Club.
The day before the band will play SDSU Open Air Theatre in San Diego on Wednesday 6th August 2014.
Tickets for both shows go on sale at 10am(PST) on Friday 4th April 2014.
http://www.arcticmonkeys.com/news.php?id=661
Staples Center (20,000) en San Diego (doch heel wat kleiner, nog steeds een arena) uitverkocht in een flits. Nog altijd de meest gedraaide rock-track in Amerika week 20 bla bla etc. etc. En dus nu ook Lollapalooza-headliner (http://www.arcticmonkeys.com/news.php?id=660). Het lijkt er zelfs op dat 'AM' in Amerika het succes van het debuut - in een toen qua verkoopaantallen nog veel gezondere industrie - zal gaan overtreffen, wat niemand ooit had kunnen voorspellen.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:46 schreef Aisumasen het volgende:
Na Madison Square Garden, New York City, nu Staples Center, Los Angeles. Begin augustus.
"0% of tickets despatched. We are awaiting delivery of tickets for this event. Your tickets will be despatched as soon as they arrive. Tickets are in stock and will be despatched shortly to the address provided."quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:03 schreef MrMusic79 het volgende:
Heeft iemand de tickets voor Finsbury Park al binnen, of weet iemand wanneer deze verstuurd worden?
Thanks! Afwachten dus en hopen dat het een keer goed geregeld is.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:46 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
"0% of tickets despatched. We are awaiting delivery of tickets for this event. Your tickets will be despatched as soon as they arrive. Tickets are in stock and will be despatched shortly to the address provided."
Staat de status al weken op overigens. En het zal mij benieuwen of alle tickets verzonden zullen worden naar het buitenland, bij mij nog nooit vlekkeloos verlopen.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:29 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ach, je kan wel zeggen dat echte fans alleen account voor fok aanmaken om hier te posten![]()
Wat oorspronkelijk ook mijn intentie was![]()
![]()
Zo lang zijn reguliere shows van ze nu eenmaal niet. Uit m'n hoofd kwamen alleen speciale shows zoals Don Valley Bowl '11 en Glastonbury '13 rond die tijd uit.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:55 schreef chansadres het volgende:
Vraag me wel af waarom niet het hele anderhalf uur.
In mijn gevoel bleven ze maar doorgaan op BKSquote:Op woensdag 23 april 2014 14:37 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Zo lang zijn reguliere shows van ze nu eenmaal niet. Uit m'n hoofd kwamen alleen speciale shows zoals Don Valley Bowl '11 en Glastonbury '13 rond die tijd uit.
Toen zijn ze ook wel iets langer doorgegaan, ja. En zelfs toen nog een nummer minder gespeeld dan op de set rondom die tijd ('Fake Tales'). Eerste keer ooit met een vier-song toegift die avond. Eerste keer 'A Certain Romance' buiten Engeland sinds 2007. Beste gig van het jaar.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:02 schreef chansadres het volgende:
[..]
In mijn gevoel bleven ze maar doorgaan op BKS
Ik kom bijna niet door die plaat heen. SIAS draai ik hier en daar een nummertje van. Ik vind de band zelf echt meh geworden. Ik zie graag het tempo weer terugkomen in de muziek en dat Alex weer beter gaat schrijven.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:58 schreef Vatta het volgende:
Hoop dat er nog een extra show in NL komt rond de tijd dat ze op pinkpop staan. Zijn er trouwens meer mensen die het laatste album nooit meer draaien. Korte houdbaarheidsdatum en blijkt voor mij toch een soort SIAS 2 maar dan iets beter. Die hip-hop vibe voelt als een te grote stap naar het mainstream publiek. Beetje het Coldplay idee.
Staat tegenover dat ze live beter zijn dan ooit tevoren. Vroeger stonden ze als een stel autisten op het podium. Alleen jammer dus dat ze muziek zwaar achteruit is gegaan. Het ademt weinig rock en roll meer. Velen vinden Humbug een matig album wat ik niet begrijp. Staan 10 pareltjes op die met kop en schouders boven alles van hun laatste 2 uitsteken. Neem een Crying Lighting, Pretty Visitors, Dance Little Liar, Secret Door, Cornerstone en zet dat tegenover Brick By Brick, Thunderstorms, Reckless Serenade, Call me when your high, Arabella, Fireside. Steengoed versus Aardig.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:05 schreef Kijana het volgende:
[..]
Ik kom bijna niet door die plaat heen. SIAS draai ik hier en daar een nummertje van. Ik vind de band zelf echt meh geworden. Ik zie graag het tempo weer terugkomen in de muziek en dat Alex weer beter gaat schrijven.
Maar goed, kennelijk vinden ze dit mooi wat ze nu maken.
Tja, het is nu echt zo'n showtje. Alex met zijn Elvis imitaties. Kan ik niet zo goed tegen, heb ik liever dat van vroeger.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:11 schreef Vatta het volgende:
[..]
Staat tegenover dat ze live beter zijn dan ooit tevoren. Vroeger stonden ze als een stel autisten op het podium. Alleen jammer dus dat ze muziek zwaar achteruit is gegaan. Het ademt weinig rock en roll meer. Velen vinden Humbug een matig album wat ik niet begrijp. Staan 10 pareltjes op die met kop en schouders boven alles van hun laatste 2 uitsteken. Neem een Crying Lighting, Pretty Visitors, Dance Little Liar, Secret Door, Cornerstone en zet dat tegenover Brick By Brick, Thunderstorms, Reckless Serenade, Call me when your high, Arabella, Fireside. Steengoed versus Aardig.
Pinkpop blies die ijdele hoop weg. De tournee was in november 2013...quote:Op woensdag 23 april 2014 17:58 schreef Vatta het volgende:
Hoop dat er nog een extra show in NL komt rond de tijd dat ze op pinkpop staan. Zijn er trouwens meer mensen die het laatste album nooit meer draaien. Korte houdbaarheidsdatum en blijkt voor mij toch een soort SIAS 2 maar dan iets beter. Die hip-hop vibe voelt als een te grote stap naar het mainstream publiek. Beetje het Coldplay idee.
Moet daarbij toevoegen dat ik 90+ minuten bedoelde. Madison Square Garden was ook anderhalf uur, en Earls Court had zelfs nog een nummertje meer. (En Glastonbury/Don Valley Bowl bijvoorbeeld dus nóg eens 5-10 minuten langer, wat mij betreft de perfecte lengte is voor deze band). Pinkpop heeft sowieso altijd beetje uitloop, curfew is om 23:00.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:37 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Zo lang zijn reguliere shows van ze nu eenmaal niet. Uit m'n hoofd kwamen alleen speciale shows zoals Don Valley Bowl '11 en Glastonbury '13 rond die tijd uit.
Speak of the devil... Ja, dit gezeik dusquote:Op donderdag 24 april 2014 11:05 schreef Piles het volgende:
Mailtje over Londen, kaartjes ophalen daar.
Kunnen ze ook niet kwijtraken
quote:Op donderdag 24 april 2014 20:30 schreef AMDB het volgende:
Mijn kaartje wordt gewoon opgestuurd volgens mij, althans niks over ophalen in box-office in de mail![]()
quote:Tickets have been despatched from our offices to the address provided.
Nopequote:
Beter te laat dan nooit. Ga je ze ook nog ergens live zien binnenkort?quote:Op donderdag 24 april 2014 21:40 schreef NiceTry het volgende:
[..]
Nope![]()
Twee maanden geleden de band ontdekt (ha-ha), anderhalve maand geleden deze topics en sindsdien hooked. Zat er nog over na te denken de gebruikersnaam Spuit11 aan te nemen, maargoed. Traagste fan ooit meldt zich zo'n...8 jaar na dato?
Dankjewel!quote:Op donderdag 24 april 2014 21:58 schreef AMDB het volgende:
[..]
Beter te laat dan nooit. Ga je ze ook nog ergens live zien binnenkort?
Oh en welkom natuurlijk![]()
Over een maand al!quote:Op donderdag 24 april 2014 23:52 schreef Aisumasen het volgende:
Ah, de campagne ook in Nederland aanbeland?
Dat deze era maar nooit mag eindigen, en het voor altijd de opener zal blijven.
Al fucking kippevel bij de gedachte.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:34 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Over een maand al!
Dat de lichten dan allemaal uitgaan en dan dat uitgesponnen intro
Dan kan het al niet meer stuk
Pinkpop gaat ook tof worden hoorquote:Op zaterdag 26 april 2014 13:01 schreef NiceTry het volgende:
Het vooruitzicht van Landgraaf begint met de dag dat ik dit topic volg meer lame te worden, haha
Weet iemand of (of waar) er überhaupt nog betrouwbare kaarten te scoren zijn voor Finsbury, eventueel zonder teveel afgezet te worden?
Als ik genoeg geld had, had ik ook solo gegaan hoor.quote:Op maandag 28 april 2014 19:46 schreef NiceTry het volgende:
Ai ai ai - om het monoloog maar even voor te zetten - m'n Pinkpoppartner heeft afgezegd![]()
Iemand ervaring mee hoe het is om in je eentje naar een festival te gaan? Ik bedoel, een concert zie ik nog voor me, maar een festival.. Ik geloof dat ik horen wil dat daar geen schaamte in zit
Gewoon gaanquote:Op maandag 28 april 2014 19:46 schreef NiceTry het volgende:
Ai ai ai - om het monoloog maar even voor te zetten - m'n Pinkpoppartner heeft afgezegd![]()
Iemand ervaring mee hoe het is om in je eentje naar een festival te gaan? Ik bedoel, een concert zie ik nog voor me, maar een festival.. Ik geloof dat ik horen wil dat daar geen schaamte in zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb vaak zat mensen opgevangen omdat ze hun vrienden kwijt zijn, dus wie weet maak je wel nieuwe vrienden! Gewoon gaan dus.quote:Op maandag 28 april 2014 19:46 schreef NiceTry het volgende:
Als je een kaartje over hebt, wil ik wel mee!quote:Op maandag 28 april 2014 19:46 schreef NiceTry het volgende:
We hadden ze nog niet gekocht, dus over heb ik ze ook niet, hahaquote:Op woensdag 30 april 2014 09:48 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je een kaartje over hebt, wil ik wel mee!
quote:Op donderdag 24 april 2014 23:52 schreef Aisumasen het volgende:
Dat deze era maar nooit mag eindigen, en het voor altijd de opener zal blijven.
Wat een jinx.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:16 schreef Aisumasen het volgende:
B-b-b-brekend: tijdperk 'Do I Wanna Know?' is voorbij.
HAHAquote:
'Snap Out Of It' werkt geweldig in het begin van de set, terwijl het in de toegift altijd een beetje als een nawoord voelde, goede keuze. Er dus in met een heel blokje 'AM'-kneiters, en daarna pas 'Brianstorm', een plaag die ongetwijfeld weer fris gaat klinken wat dieper in de set, wederom goed beoordeeld. 'Dancing Shoes' en 'Library Pictures' als twee-koppig kanon, geweldig. Die eerste voor mijn gevoel altijd een beetje onbevredigend in het begin van de set, en plots een must toen ik hem ietsje later in de set hoorde. Die laatste als tour-première, eerste keer sinds de Metallica-gig in juni 2012, welke saai begon te worden als opener in de zomer van 2011, daarna niet gespeeld werd in de arena-tournee, en toen plots weer een welkome aanwinst was in het midden van de set in Frankrijk 2012. Beide kan niet beter. 'Fireside' en 'Knee Socks' twee onmisbare 'AM'-nummers in elke set, blij dat ze d'r nog bij zijn.quote:One for the Road
Snap Out of It
Why'd You Only Call Me When You're High?
Arabella
Brianstorm
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Dancing Shoes
Library Pictures
Crying Lightning
Fireside
Knee Socks
Pretty Visitors
I Bet You Look Good on the Dancefloor
Fluorescent Adolescent
She's Thunderstorms
Cornerstone
Do I Wanna Know?
R U Mine?
I Wanna Be Yours
505
...hoe Turner dacht dat hij zou worden opgepakt in IJsland.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:55 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Na een vrijgezellenfeest in Reykjavik voor een gitarist in een van de grootste bands ter wereld, wat zo uit de hand liep dat [..]
I second thatquote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:02 schreef AMDB het volgende:
Oh en een kleine belofte: als de laatste single gereleased is dan is het tournament tijd
quote:Op woensdag 30 april 2014 02:56 schreef Aisumasen het volgende:
Deze is voor hallo-daar:
'Teddy Picker' in 2013, is je iets opgevallen?Ik kan de link niet openen, maar waarschijnlijk dat iemand een hartig woordje met Jamie heeft gesproken na 2011.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En leuke, verrassende setlist! Wel jammer dat het nagenoeg dezelfde nummers zijn als een tijd terug. Snap niet dat ze niet meer rouleren met oude nummers. De ene avond Ritz, de andere avond Dancing Shoes e.d. lijkt me leuker. Zal wel een geluidstechnische reden achter zitten o.i.d.
Moet lukken... Andere browser? En goed geraden, al vanaf begin van de tour weer de correcte - want echt een goed alternatief was het niet - noten, goed nieuws. Helaas is daar een ander schandaal voor in de plaats gekomen...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 20:36 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Ik kan de link niet openen, maar waarschijnlijk dat iemand een hartig woordje met Jamie heeft gesproken na 2011.
En leuke, verrassende setlist! Wel jammer dat het nagenoeg dezelfde nummers zijn als een tijd terug. Snap niet dat ze niet meer rouleren met oude nummers. De ene avond Ritz, de andere avond Dancing Shoes e.d. lijkt me leuker. Zal wel een geluidstechnische reden achter zitten o.i.d.
Dat denk ik niet, zie geen reden waarom ze het niet zouden kunnen doen. Ze beginnen die dingen sowieso steeds meer te doen, zoals in de afgelopen maanden ineens 'Piledriver Waltz' d'r in, of één avond 'This House Is A Circus' zoals 3 maanden terug. Tot nu toe deze tour al 41 verschillende songs live in een gemiddelde set van 20 songs. Dat waren er de vorige tour 34 in totaal.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 20:36 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Beter een nepfan dan geen fan, toch?quote:Op zondag 4 mei 2014 13:49 schreef MilanILF het volgende:
Ik moet echt huilen dat ik niet meer heb ondernomen om ze te zien. Voel me een nepfan, jongens :p
Oh wow. One for the Road skip ik 9/10x, maar de live-uitvoering is echt héél gaaf.quote:
'Do I Wanna Know?' dus terug als opener, stuivertje gewisseld met 'One For The Road', en dan 'Knee Socks' tussen 'Cornerstone' en 'Fluorescent Adolescent' geplakt, wat dat mijn inziens beetje slepende gedeelte gelijk weer fris heeft gemaakt. Die paar nuances deze tour zijn een hele grote verbetering, het blok beginnend met 'AM'-hoogtepunten en daarna ("the Monkeys are back in town!") 'Brianstorm' is een fantastische keuze.quote:Do I Wanna Know?
Snap Out Of It
Arabella
Brianstorm
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Dancing Shoes
Library Pictures
Crying Lightning
One For The Road
Fireside
I Bet You Look Good on the Dancefloor
She's Thunderstorms
No. 1 Party Anthem
Cornerstone
Knee Socks
Fluorescent Adolescent
505
Why'd You Only Call Me When You're High?
I Wanna Be Yours
R U Mine?
Ondertussen ook officieel bevestigd. Eindelijk de gedoodverfde single. Maandag 9 juni. Hou je adem echter maar niet in als je iets meer dan een apart knopje met de titel op iTunes verwacht die dag. Videoclip zal tegen die tijd al wel online staan.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:55 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Dan als uitsmijter ook nog wat muzikaal interessant nieuws, nu het hoge woord over de volgende stap er eindelijk wel uit mag. (Eerlijk gezegd durfde ik het niet eens meer te posten nadat er twee keer op rij tóch voor een andere single werd gekozen, eerst 'One For The Road' als verrassing, daarna 'Arabella' net zo uit het niets). 'Snap Out Of It' is de vijfde en laatste - de oorspronkelijke derde en vierde single 'Knee Socks' zal dus een album-track blijven - single van 'AM', waarschijnlijke release-datum midden-juni. Videoclip? Ja. B-kant? De tijd zal het leren...
Wat moet dat rode voorstellen? Zijn dat merchandise stands?quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:05 schreef Aisumasen het volgende:
2 weken!
[ afbeelding ]
4pm: gates
5:30-6:00: Royal Blood
6:30-7:10: Miles Kane
7:40-8:30: Tame Impala
9:00-10:30: Arctic Monkeys
Ze spelen te lang. Weet zeker dat ik na een kwartier op m'n horloge sta te kijken.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:35 schreef BoerBert het volgende:
Hopelijk speelt Tame Impala nog wat nieuw materiaal.
Onbegrijpelijkquote:Op donderdag 8 mei 2014 21:58 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ze spelen te lang. Weet zeker dat ik na een kwartier op m'n horloge sta te kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:06 schreef BoerBert het volgende:
[..]
OnbegrijpelijkHaha, ze hebben een paar hele toffe nummers. Maar live vind ik het persoonlijk te langdradig. Zeker om naar te staan kijken. Maar aangezien ik zeker weet dat ik rond die tijd al voor AM aan het wachten ben kan ik niet lekker in het gras liggen en luisteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor wie te lui is om te lezen: 'From The Ritz From The Rubble' bevindt zich in Zuid-Frankrijk, hopelijk weet hij op tijd het zuiden van Engeland te bereiken.quote:Arctic Monkeys frontman Alex Turner cuts through his own ‘baffling rhetoric’ to hail victory for real music
AT this year’s Brit Awards Arctic Monkeys frontman Alex Turner picked up the gong for best album and threw his microphone on the floor. Prior to that, his speech was a call to arms that stated, “Rock and roll, it just won’t go away. It will never die, and there’s nothing you can do about it.” Some felt Turner, who used to be criticised for being monosyllabic, was being pretentious or antagonistic. He clarifies his analogy of rock “as a superhero swamp monster that intermittently comes in and out of the mainstream” was designed to be amusing.
Yet in hindsight, he realises their victory was important. “It’s not like we sat around dreaming about winning trophies for doing this. The trophy cabinet in this game is not directly proportional to talent or success. It’s not like the Grand Prix, where that is the case. “So getting those things is like winning a trophy for a race you didn’t know you were running. There is an argument us winning the biggest award of that night at the Brits is somehow a victory for rock and roll, guitar music, real music, whatever you want to call it, simply because we didn’t come through one of those reality TV shows or stage school. “We weren’t packaged and marketed and crafted into someone’s idea of a band. We just finished school, picked up guitars and set off. Maybe my behaviour at that event was me trying to present that option or that idea, but using some baffling rhetoric. We didn’t want to do a sob story, ‘We started in a garage ...’”
The band were lured back to the Brits when the show agreed to their request to play with two flaming letters — A and M. They’ve used a less pyrotechnic version on their own tour. “People say, ‘If you don’t like these award ceremonies why do you bother going?’ Good point. There’s a boring answer, which I get no joy in expressing. There is an obligation to appear at those things somehow. But the pro carrot was dangled and we were hypnotised.”
The global touring for AM has seen the band shoehorn in as many as 10 of the album’s 12 tracks in a show. “I think we get away with it,” Turner says. “We’ve tried to do that in the past and Lord knows we haven’t. But you’ve got to try and do that, even with records that didn’t go down as well as this one. They’ve ultimately led to this place we’re at now. If you’re going to try and stick around you’ve got to push on creatively.”
Several older songs have now been put out to pasture. “We put Fake Tales Of San Francisco back in for Glastonbury,” Turner says. “We were actually telling people, ‘Oh, we’re going to play that old gem Fake Tales tonight, you might want to buckle up for that one’, and it got a lukewarm reaction really. “There was a moment in a soundcheck the other day where we started playing From the Ritz To the Rubble from the first album. “But it’s a bit of a stretch, I’ve got to get back into character. Some of those old songs have always been on the outskirts of the potential setlist. It’s easy for them to come back into town, but other ones have moved to the Bahamas. Ritz To the Rubble is in the South of France now.”
http://www.dailytelegraph(...)i0bvjo-1226909283507
En de bijbehorende video:quote:Arctic Monkeys have come in from the cold
The relaxed pose, the sardonic yet friendly greeting, the grin – how things have changed for the Arctic Monkeys as they contemplate a sold-out Australian tour which opened in Sydney on Tuesday night. The first time the Sheffield quartet saw Australia in 2006 they were four teenagers who were suddenly the hottest thing around, and their shell-shocked faces told its own story before they played their first show in Perth.
Two singles had gone to number one in Britain and their album, which sold more in its first week than any debut album in British history, also inevitably, landed at number one both at home and in Australia. Everyone wanted a piece of them and the band very clearly circled the wagons, wary and weary of it all. Eight years and four albums later, Alex Turner, the sharply turned out singer, songwriter and most sardonic, and Matt Hedders, the everyman drummer and most relaxed, struggle either to remember those mad times or to come up with something they miss. "If there is [something I miss] it’s been replaced by plenty of other distractions,” Hedders said, looking at Turner who nodded sagely, adding with a sly grin and a slow delivery, “We’ve never been ones for reflecting unnecessarily.”
The amusing and appealing slyness in Turner gives the songwriter an air of international man about town, as comfortable with humour and sex as hard rock and R&B, something which you hear through their newest songs. Especially sex. While the band he formed at school with Hedders, fellow guitarist Jamie Cook and original bassist Andy Nicholson (replaced almost straight after that first album by another mate, Nick O’Malley) may have come out of dour Sheffield, they don’t do grim but they can do slinky. It’s almost – almost - like they discovered sex about three years ago. “Is that how it seems,” an amused Turner asked. “It feels as if there was a lot of that at the beginning.”
What wasn’t there at the beginning though was the kind of showmanship we now get from a band who last year headlined the Glastonbury festival for the second time and looked at home on a stage which recently also hosted the Rolling Stones and Bruce Springsteen. Where once they talked little, kept heads down and just played, careful not to look like they thought themselves special, now Turner in particular is cock-o’-the-walk. “To some extent the moment you start playing in bigger rooms or headlining festivals it is almost a demand for you to kick off with something else to show,” Turner said. “For a while we did try to keep it the same way we had it in a club but it didn't work - the first time we played Reading [festival] we had like a few lamps.” That said, we’re not talking Rolling Stones extravaganzas, yet. "I don’t think you have to go the whole way to the ego ramp out the front, looking like a finale for an hour,” Turner said. “It can be tastefully done. Hopefully.”
http://www.smh.com.au/ent(...)-20140506-zr5s5.html
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En nú, live op Triple J, een akoestische sessie met Helders en Turner, met een gloednieuwe cover, 5 minuutjes: http://www.abc.net.au/triplej/player/triplej.htm
Ik had hoge verwachtingen maar het viel toch een beetje tegen. Turners stem is mooi, dat is het dan wel. Misschien komt dat omdat Tame Impala-muziek simpelweg niet zo geschikt is om te strippen.quote:
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar dit is natuurlijk niets nieuws. Het is al jaren veel subtieler dan alleen maar rammen en beuken, wat geweldig was uit de beginjaren. De tracks die je noemt zijn live de onovertroffen hoogtepunten van de set, mede door de podium-presentatie. Er is zo veel aan de hand in die tracks dat het niet snel gaat vervelen. Ik zal nooit genoeg kunnen krijgen van Turner die de riff van 'Knee Socks' speelt terwijl hij zingt. Dat je tijdens zo'n song niet de hele zaal wordt doorgebeukt is voor mij totaal niet van belang. Zoals ik 3 maanden terug nog zag:quote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:35 schreef Vatta het volgende:
Wat ik me afvraag. Valt het concert niet af en toe gewoon dood omdat je bangers als IBYLGOTDF en Brainstorm afwisseld met Thunderstorms en Fireside. Ook als ik naar nummers als Knee Socks en One For The Road luister vind ik het contrast met de flitsende Rock n Roll van vroeger zo groot. Het is allemaal veel gezapiger. Worden de nummers live met extra pit gespeeld?
Haha, het scheelt dat als je ze op Pinkpop skipt merendeel van die nieuwe nummers toch nooit te horen zal krijgenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:49 schreef Vatta het volgende:
Haha weer een mooie uitleg van 4 a4-tjes maar het is duidelijk. Laatste keer dat ik ze zag was op Best Kept Secret vorig jaar. Zou wel weer eens tijd worden. Wil wel graag naar die ene dag dat ze op Pinkpop spelen maar heb niemand in mijn directe omgeving die het ziet zitten om voor een dagje naar Landsgraaf te reizen.
Het valt mij vooral op hoe erg de coupletten verbleken in vergelijking met dat refrein. En ik mis zelf ook wel de Macca-bas. Wie een versie voor het nageslacht wil in hogere kwaliteit kan ik verblijden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 02:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had hoge verwachtingen maar het viel toch een beetje tegen. Turners stem is mooi, dat is het dan wel. Misschien komt dat omdat Tame Impala-muziek simpelweg niet zo geschikt is om te strippen.
Hoquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:54 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Haha, het scheelt dat als je ze op Pinkpop skipt merendeel van die nieuwe nummers toch nooit te horen zal krijgen.
Nee, integendeel! Dat is juist precies wat ik bedoelde te zeggen: als je ze nu mist, mis je de tour.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:39 schreef NiceTry het volgende:
[..]
HoWe gaan het Pinkpopoptreden niet bashen nu ik van plan om ín mn eentje naar het andere kant van het land af te reizen (in een bus nota bene) enkel en alleen om AM te zien, om wanhopig nog een gig van deze era bij te wonen.
Pff integendeel hier... Nog nooit zoveel live-opnames gekeken van AM! Zijn zó goed!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:48 schreef Merkie het volgende:
Ik heb van het laatste album nog geen enkele live-opname bekeken denk ik.
Oh, mi scusi. Moet mezelf nog dagelijks overtuigen dat het toch echt een goed idee is om te gaan, daar zal het wel aan liggenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:38 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nee, integendeel! Dat is juist precies wat ik bedoelde te zeggen: als je ze nu mist, mis je de tour.
Mijn fout, ik heb verzuimd om een leger aan concertverslagen te posten...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:49 schreef NiceTry het volgende:
[..]
Oh, mi scusi. Moet mezelf nog dagelijks overtuigen dat het toch echt een goed idee is om te gaan, daar zal het wel aan liggen![]()
Leuk dat 't forum ook weer een beetje wakker wordt na de maand pauze. Ik geniet van al die filmpjes en interviewtjes. Zat zonet door Foks vroegere AMtopics te scrollen: dikke gloriedagen in de zomer van 2011 man!
Wanneer breng je het grote Arctic Monkeys-concertverslagen boek uit?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:23 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Mijn fout, ik heb verzuimd om een leger aan concertverslagen te posten...
Haha, Command-P de topics maar lekkerquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Wanneer breng je het grote Arctic Monkeys-concertverslagen boek uit?
Ik ben gefrustreerd dat ze niet gewoon naar HMH of Paradiso komenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:58 schreef AMDB het volgende:
[..]
Pff integendeel hier... Nog nooit zoveel live-opnames gekeken van AM! Zijn zó goed!
Sinds die briljante 'One for the Road' opening ook helemaal verslingerd aan dat nummer. Dat had je me bij release nooit wijs kunnen maken.
Ja moeten ze eigenlijk ook gewoon doen. Maar je gaat niet naar PP dus?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:45 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik ben gefrustreerd dat ze niet gewoon naar HMH of Paradiso komen. Anders had ik het wel bekeken denk ik.
Jezus wat is dit goedquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:41 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Haha, Command-P de topics maar lekker.
Ter zake, ook na Brisbane, waar hij twee keer werd gespeeld toen de PA eruit klapte, was er in Melbourne een bijzondere versie van 'R U Mine?'. Let op vanaf de laatste noot op 04:00. Ook 03:10 is de moeite waard, een geoliede machine:
Bijzondere introductie ook...
Nee, te duur en te ver.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 23:33 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja moeten ze eigenlijk ook gewoon doen. Maar je gaat niet naar PP dus?
Voor mij toch gegroeid tot beste nummer van het album denk ik. Wel apart aangezien we het nummer in principe al een hele tijd ervoor hadden.quote:
Hmm, voor mij niet de favoriet, maar gewoon in de categorie: altijd goed. Skip hem eigenlijk nooit. Do I Wanna Know blijft het hoogtepunt, zou me niks verbazen als dat de track is die ik inmiddels het meest geluisterd heb van het gehele repertoire.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:17 schreef neilpad het volgende:
[..]
Voor mij toch gegroeid tot beste nummer van het album denk ik. Wel apart aangezien we het nummer in principe al een hele tijd ervoor hadden.
Het is het intro en de gelijkenis met 'Arabella' die het liedje me in het begin is het onderste rijtje van het album deed plaatsen, maar ondertussen is deze inderdaad ook uitgegroeid tot een van de vele, vele hoogtepunten van 'AM'. Live doet alles vanaf de brug/solo tot aan het einde mij elke keer weer verrassen (2:30):quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:58 schreef AMDB het volgende:
[..]
Sinds die briljante 'One for the Road' opening ook helemaal verslingerd aan dat nummer. Dat had je me bij release nooit wijs kunnen maken.
Indeedquote:
Dat fragment zelfs? Dat is wel wat meer ingewijd dan 'Dancefloor' en 'Fluorescent' ergens in de avond in het weekend zoals normaal gesproken, ja. Voor de rest is 3FM zo'n beetje het enige pop-station ter wereld wat Arctic Monkeys volledig links laat liggen, en zelfs de singles van 'AM' niet in de dagprogrammering hebben opgenomen. En dan straks op Pinkpop weer hoog van de toren blazen.quote:Op maandag 12 mei 2014 19:09 schreef NiceTry het volgende:
Fake Tales vanmiddag op 3FM bij Giel! Toch 'ns wat anders dan de occasional Dancefloor (de week daarvoor bij MetMichiel, waar het MySpace-verhaal nog eventjes opgerakeld werd). Giel liet zelfs een fragment van het Triple J interview van afgelopen week horen. Het stuk van Miley Cyrus welteverstaan, maargoed, ik wordt toch een tikkeltje warm vanbinnen als ik AM in het leven buiten mijn pc tegenkom
[..]
Indeed
Ja 3FM is echt tragisch wat betreft AM. En dan wel de hele dag dat zeiknummer van Coldplay draaien. Echt wat is dát nummer slecht.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:37 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dat fragment zelfs? Dat is wel wat meer ingewijd dan 'Dancefloor' en 'Fluorescent' ergens in de avond in het weekend zoals normaal gesproken, ja. Voor de rest is 3FM zo'n beetje het enige pop-station ter wereld wat Arctic Monkeys volledig links laat liggen, en zelfs de singles van 'AM' niet in de dagprogrammering hebben opgenomen. En dan straks op Pinkpop weer hoog van de toren blazen.
Hey, er zit een knop o... Maar het is opvallend. Zelfs in Amerika worden de tracks van 'AM' regulier op mainstream-radio gedraaid.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:09 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja 3FM is echt tragisch wat betreft AM. En dan wel de hele dag dat zeiknummer van Coldplay draaien. Echt wat is dát nummer slecht.
Haha..... Dat meen je niet. En dat terwijl de knipogen naar daadwerkelijke inspiratie nog net niet tussen de credits staan.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:20 schreef TRNR het volgende:
Ze draaiden laatst wel Arabella. Om vervolgens te zeggen dat het aan the beatles deed denken, qua galmende stem etc etc.
Toch wel, geen idee welke DJ het was, volgens mij Veenstra. In Nederland hemelen ze gewoon liever een slecht lied van Coldplay op.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:26 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Haha..... Dat meen je niet. En dat terwijl de knipogen naar daadwerkelijke inspiratie nog net niet tussen de credits staan.
Soms is radio wel fijn, zeker als je minstens 2,5 uur per dag in de auto zitquote:Op maandag 12 mei 2014 21:26 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hey, er zit een knop o... Maar het is opvallend. Zelfs in Amerika worden de tracks van 'AM' regulier op mainstream-radio gedraaid.
Haha, dat zou echt de laatste strohalm zijn om te doen laten geloven dat ze geen mainstream zijn, ze worden nog net niet in een Bacardi-commercial gebr... oh...quote:Op maandag 12 mei 2014 21:31 schreef TRNR het volgende:
[..]
Stiekem misschien ook wel een beetje leuk dat AM niet zovaak word gedraaid op 3FM.
Daar leg ik de schuld dat ik ze nu pas ontdekquote:Op maandag 12 mei 2014 20:37 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Voor de rest is 3FM zo'n beetje het enige pop-station ter wereld wat Arctic Monkeys volledig links laat liggen...
Alex gaat daardoor ook een beetje de mist in. Dat gezicht van Jamie ook!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 01:28 schreef Aisumasen het volgende:
Ander hoogtepunt van de set 7 jaar terug, een van mijn favoriete "oh, Jamie..."-momenten, op 0:48:
Eh.... Nee.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:26 schreef NiceTry het volgende:
[..]
Daar leg ik de schuld dat ik ze nu pas ontdekMaar ik begrijp het echt niet, meestal is 3FM qua muziek een goede meeloper toch?
Speaking of... Beelen draaide net om 17:50 'Arabella'. Hij kende overigens de naam van het nummer niet en ook de bandnaam kwam er met moeite uit.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:46 schreef Aisumasen het volgende:
Schiet me ineens nog iets te binnen over dit onderwerp: Beelen - sowieso een held eind jaren '90/begin jaren '00 - was wel mooi de persoon die 'Plastic Tramp' 'lekte' door de promo 's nachts te draaien. Was ook de eerste Nederlandse DJ die 'Dancefloor' begon te draaien eind 2005.
Net iets alternatiever dan SkyRadio.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh.... Nee.Het is de alternatiefste van allemaal, voor wat dat waard is, maar verder...
Of het kan komen doordat hij al 40 uur zonder slaap radio maakt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Speaking of... Beelen draaide net om 17:50 'Arabella'. Hij kende overigens de naam van het nummer niet en ook de bandnaam kwam er met moeite uit.
Welke 3FM-stagiair leest hier mee en heeft het nummer in de playlist gezet?
Ik hoorde het ook en moest aan dit topic denkenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Speaking of... Beelen draaide net om 17:50 'Arabella'. Hij kende overigens de naam van het nummer niet en ook de bandnaam kwam er met moeite uit.
Gisternacht lag ie gewoon te pitten hoor. 1 of andere lelijke junk met lang haar nam het van hem over.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Of het kan komen doordat hij al 40 uur zonder slaap radio maakt.
Hij mag heel even slapen per dag, drie uur of zo.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:29 schreef Vatta het volgende:
[..]
Gisternacht lag ie gewoon te pitten hoor. 1 of andere lelijke junk met lang haar nam het van hem over.
quote:Op maandag 12 mei 2014 21:37 schreef AMDB het volgende:
Alleen deze week een recordpoging 190 uur geen Giel luisteren.
Al gefaald dus?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Oww oke dan. Daar gaat het laatste beetje sympathie wat ik voor hem had. Voor mij is non-stop radio maken zonder slapen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij mag heel even slapen per dag, drie uur of zo.Die 'junk' is gewoon de DJ op dat tijdstip normaal gesproen.
190 uur (een week en een dag) zonder slapen is dodelijkquote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:38 schreef Vatta het volgende:
[..]
Oww oke dan. Daar gaat het laatste beetje sympathie wat ik voor hem had. Voor mij is non-stop radio maken zonder slapen.
Ja, zat er toch nog een voordeel aan 190 uur Giel Beelen. Maar helaas.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
190 uur (een week en een dag) zonder slapen is dodelijk
Ieder zijn mening, maar van die drukke DJs zoals Beelen en Zane Lowe trek ik heel slecht.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:46 schreef Tchock het volgende:
Die oneindige Beelen-haat snap ik nooit zo.
Dat kan prima, maar Beelen wordt echt regelmatig doodgewenst en erger. Snap ik niets van. Zane Lowe vind ik persoonlijk een enorme baas.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ieder zijn mening, maar van die drukke DJs zoals Beelen en Zane Lowe trek ik heel slecht.
Haha zijn we gelijk van hem af. Kort het dan in of zo haha. Die reactie van jouquote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
190 uur (een week en een dag) zonder slapen is dodelijkDat heeft nog nooit iemand gedaan. De huidige recordhouder had precies dezelfde regels.
Mwah, ik vind hem toch naar het hyperactieve toe gaan, maar ik ken hem vooral van TV moet ik zeggen. Maar verder stoor ik me er niet aan, want ik hoef er niet naar te luisterenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:48 schreef Merkie het volgende:
Beelen is helemaal niet zo druk trouwens. Misschien ben je in de war met Ekdom, daar krijg ik kotsneigingen van.
Ik wil de file-informatie, dus meestal zet ik de radio aan als ik in de auto stap. En Radio 1 en 2 gaat me ondanks Beelen nog wel een stap te ver.quote:
Z'n shownieuws, z'n muzieksmaak, z'n slechte interviews, z'n eeuwige domme commentaar op het nieuws, overal doorheen praten, de ontelbare jingles met z'n naam erin. Ik zit 's ochtends 5 kwartier in de auto en hoor meestal maar 5 nummers in totaal...quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:48 schreef Merkie het volgende:
Ik luister er wel graag naar. Alleen zijn interviews met artiesten zijn altijd zó standaard/saai. Welk liedje is het meest persoonlijk? Wanneer schreef je dit liedje? Dat zijn echt zijn enige vragen geloof ik
.
Luisterboekje misschien?quote:Op woensdag 14 mei 2014 06:40 schreef AMDB het volgende:
Ik zit 's ochtends 5 kwartier in de auto en hoor meestal maar 5 nummers in totaal...
De interesse van de dj's is er en 3FM heeft de van alle radiozenders de meeste potentie om de plaat te draaien. Ik kan me gewoon echt niet bedenken wat hen tegenhoudt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:46 schreef Aisumasen het volgende:
..Beelen - sowieso een held eind jaren '90/begin jaren '00 - was wel mooi de persoon die 'Plastic Tramp' 'lekte' door de promo 's nachts te draaien. Was ook de eerste Nederlandse DJ die 'Dancefloor' begon te draaien eind 2005.
Nah, misschien dat ik binnenkort eens taallessen download ofzoquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:01 schreef NiceTry het volgende:
[..]
Luisterboekje misschien?
Sinds the battle of the radio stations hier op de werkvloer (wat de collegialiteit niet echt bevorderde), mag alleen radio 538 aan. Negen. Uur. Lang. Dag in, dag uit. Enige vorm van variatie is dan hartelijk welkom.
Aisu kennende duurt het complete verslag nog een jaar of 3.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:51 schreef NiceTry het volgende:
Zeg, ik zou wel graag een samenvatting van Finsbury willen horen als het zover is heur! Ik zal geen formaat van..scroll scroll...de Don Valley Show eisen, maar iets in de buurt zou aardig zijn.
Sky erger dan 538-we-lachen-om-schoonmoeder-grapjes-en-Jason-Derulo-heeft-weer-een-prachtplaat?
Ga je de vrijdag ook of niet?quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:55 schreef Leonos het volgende:
Over een weekje rond deze tijd in het vliegtuig naar Londen! Get on your dancing shoes!
Donderdag 19:nogwat vliegen. Zaterdag AM. Zondagmiddag terug.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:32 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ga je de vrijdag ook of niet?
Ik vlieg vrijdagochtend, maar ga alleen de zaterdag naar AM.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:33 schreef AMDB het volgende:
Radio DJ start 'Coldplay - A Sky Full Of Stars'
Chris Martin begint: "Cause you're a sky full of stars - I'm gonna give you my heart"
Ik start snel eigen muziek: 'Alex Turner - Stuck on the Puzzle'
"I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you about stars girl.."
Alex heeft al die tijd gewoon geanticipeerd op het zoveelste cliché liedje van Coldplay
Beste post van de paginaquote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:33 schreef AMDB het volgende:
Radio DJ start 'Coldplay - A Sky Full Of Stars'
Chris Martin begint: "Cause you're a sky full of stars - I'm gonna give you my heart"
Ik start snel eigen muziek: 'Alex Turner - Stuck on the Puzzle'
"I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you about stars girl.."
Alex heeft al die tijd gewoon geanticipeerd op het zoveelste cliché liedje van Coldplay
Dit dusquote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:34 schreef Jacobuspower het volgende:
Nog maar een week![]()
Team Vrijdag en Zaterdag
Fijne voorpret ditquote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:17 schreef Aisumasen het volgende:
Jullie hebben het beest in mij losgemaakt met al die hints over verslagen. 1 van 4:
quote:
Haha, het is een beetje een running gag alhier, maar ik had die eerste al wel grotendeels klaarstaan, ja. En voor de rest kunnen notities, foto's en filmpjes wonderen verrichten. Het zal je wel gaan opvallen welk verslag ik al klaar had liggen en in welke toestand beleefd heb, en welke ik nog aan moest beginnen ruim 3 maanden na dato...quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:59 schreef NiceTry het volgende:
Prachtige quote hoor Jacobus..
En ik hoefde werkelijk alleen maar te hinten naar een samenvatting. Maar vertel eens, had je dit al klaarstaan en gewoon niet geupload, of dit heb je werkelijk even uit je geheugen teruggehaald? Het moet echt geweldig zijn om ze in zo'n zaaltje te hebben gezien..
'..AND IT HURT MY FEELINGS BUT OTHER THAN THAT IT WAS REALLY GREAT'![]()
Enne, deel 2 hè, kunnen we die nog voor 't Finsbury weekend krijgen?
Ondertussen
Is Giel al aan het hallucineren? Want Arabella is wéér gedraaid. Het moet niet gekker worden daar in die 3FMstudio.
Ik heb het andersom, luister 'Arabella' en wacht op het 'War Pigs'-interlude in de brugquote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:52 schreef MilanILF het volgende:
Ik luisterde laatst War Pigs en zat steeds te wachten op de Arabella solo
Dank!quote:Op zondag 18 mei 2014 13:50 schreef Xurk het volgende:
Epic. Het laatste jaar merk ik dat mijn AM-obsessie van weleer wat tanende is maar ik had toch wel erg graag bij dit concert aanwezig willen zijn! Bedankt voor het verhaal
Dank, dank. Is goed, check je DM.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:57 schreef kreuk050 het volgende:
Top verhaal, wat ben jij een uber fan! Zin om te meeten zaterdag in london?
Hahaha, dank je. En die foto had ik toentertijd al gepost in een verslag van 3 regels, denk ik. En die opmerking kwam niet eens zo over. Geloof overigens dat ik dag 2 van Don Valley Bowl niet eens ooit beschreven heb. Maar ben niet de enige die nog het een en ander in te halen had: Arn0 beloofde mij een verslag over Earls Court in Londen te schrijven, maar die doet d'r geloof ik nog langer over...quote:Op maandag 19 mei 2014 19:31 schreef NiceTry het volgende:
[..]![]()
Joh, ik begon deze post met stukjes quoten die me echt aan het lachen maakten, maar uiteindelijk stond ik de halve samenvatting te quoten, dus voor wat het waard is: sorry voor de cynische opmerking in m'n vorige post Jacobus. Die samenvattingen zijn gewoon in hun geheel geniaal en daarvoor in hun geheel quotwaardig.
Maar toch:
afbeelding
Had de foto eerder hier ergens gezien en ik vond het echt een badass coole pose, maar als je ziet wat er in dat Pretty Visitors-filmpje eraan voorafgaat...
Ik ook nietquote:Op maandag 19 mei 2014 20:00 schreef AMDB het volgende:
Kan niet wachten![]()
Maar eerst nog even een drukke werkweek voor de boeg (gaat het sneller, gelukkig).
Oh dolletjes, ik ben gèk op cliffhangersquote:Op dinsdag 20 mei 2014 05:05 schreef Aisumasen het volgende:
3 van de 4 delen gered voor Finsbury Park. Wordt ooit vervolgd... (Na de zomer ofzo).
Supernice man! Is dat ook voor het buitenland gewoon via die site te beluisteren? Excusez de rookie: ik heb dingen graag uitgespeld. En zodat ik kan schatten hoe laat de popcorn in de magnetron kan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:30 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Voor de thuisblijvers: maandag zal een van de shows worden uitgezonden op de engelse radio http://www.xfm.co.uk/arti(...)-finsbury-park-show/
Volgens mij kan dat als niet UK citizen officeel niet, maar met Expat-Shield kan je veel voor elkaar krijgenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:48 schreef NiceTry het volgende:
[..]
[..]
Supernice man! Is dat ook voor het buitenland gewoon via die site te beluisteren? Excusez de rookie: ik heb dingen graag uitgespeld. En zodat ik kan schatten hoe laat de popcorn in de magnetron kan.
Edit: Met popcorn naar de radio luisterenAchja, voor alles een eerste keer
Ik denk dat we daar niet aan kunnen ontkomenquote:
Oh, daar heb ik inderdaad over gelezen! Dat ga ik even uitzoeken. Deze thuisblijver bedankt je voor de infoquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:51 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat als niet UK citizen officeel niet, maar met Expat-Shield kan je veel voor elkaar krijgen. Als je terug zoekt zie je dat dat al vaker met succes in deze reeks is gebruikt.
Zaterdag is lang. Was toch wel van plan zaterdag enigszins overdag me al richting Finsbury te begevenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:08 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Ik denk dat we daar niet aan kunnen ontkomen![]()
Al zal dat nog knap lastig worden met 40.000 man daar.
Soms werkt een random UK postcode invullen ook als ze daarom vragen. Ik heb in ieder geval eerder naar xfm geluisterd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:10 schreef NiceTry het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik inderdaad over gelezen! Dat ga ik even uitzoeken. Deze thuisblijver bedankt je voor de info
Oja, dat werkt ook. Maakt het nog veel makkelijker.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:22 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Soms werkt een random UK postcode invullen ook als ze daarom vragen. Ik heb in ieder geval eerder naar xfm geluisterd.
Komt ook wel goed denk ik. Dat was namelijk ook wel een beetje mijn planquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:16 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zaterdag is lang. Was toch wel van plan zaterdag enigszins overdag me al richting Finsbury te begeven
Is dat systeem zo makkelijk te ontlopen? Nouja, is een poging waard.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:23 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Oja, dat werkt ook. Maakt het nog veel makkelijker.
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)als-vorig-jaar-.htmlquote:"Eind oktober zat ik met de handen in het haar", vertelt Trommelen. "Pearl Jam stond eigenlijk al vast. Het klopte helemaal: de plaat was uit, de band zou op tour gaan. Maar toen bleek een van de kinderen van de bandleden examen te doen en begon de tour een week later, in Ziggo Dome. Voor Pinkpop had ik toen alleen Arctic Monkeys. Leuke band hoor, maar dat is toch niet echt een knaller."
Ja, eens. Ik ben erg groot fan van AM maar ik snap dat het vanuit commercieel perspectief niet de grote naam is die je bovenaan je affiche wil hebben. Zeker als de Rolling Stones het alternatief zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:46 schreef BoerBert het volgende:
[..]
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)als-vorig-jaar-.html
Zeg het maar.
Vicieuze cirkel. Als ze eens een keer langs zouden komen zouden ze ook veel populairder zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:13 schreef Aisumasen het volgende:
Lol. De Best Kept Secret-verkoop en ontvangst bewees iets anders. En terwijl ze wereldwijd tot de eenzame top behoren sinds 'AM', is dit één van de redenen dat de band Nederland lekker overslaat op tournee.
Mooi verslag weer! Leuk zo'n subtiele referentie naar 505, door op 05:05 deze post te makenquote:
Arctic Monkeys is wel de band waar ik - samen met Arcade Fire - het meest naar uitkijk, ook al heb ik ze al een paar keer eerder gezien. Van te voren heeft iedereen het over The Rolling Stones, maar het zou me niets verbazen als het achteraf vooral over Arctic Monkeys gaatquote:Op donderdag 22 mei 2014 15:46 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Zeg het maar.
Ik ben geneigd het heel persoonlijk op te vatten en allemaal lelijke dingen te zeggen over mensen die bij Mojo werken en van hardrock houden en die Trommelen als achternaam hebben.....maar dat doe ik niet, want ik ben 'm dankbaar dattie de band geboekt heeft en ik ga knallen op Pinkpop.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:46 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Zeg het maar.
Ik vlieg ook lekker morgenochtend al (toevallig ook naar Luton?). Die verantwoordelijkheid heb ik gelukkig aan Aisu afgegevenquote:Op donderdag 22 mei 2014 19:44 schreef AMDB het volgende:
Morgenochtend vliegen, en dan anderhalve dag lang in Londen het kaartje ergens op m'n lijf vasttapen zodat ik het niet kwijtraak![]()
![]()
DE NIEUWE SINGLE ARABELLAquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:52 schreef Merkie het volgende:
Zojuist Arabella bij 3FM op de radio, er werd zowaar de tijd genomen om te benadrukken dat het een heel goed nummer is dat en Arctic Monkeys zich heel goed heeft ontwikkeld.
Is toch leuk dat er een beetje positieve aandacht is, of niet danquote:Op donderdag 22 mei 2014 19:48 schreef AMDB het volgende:
[..]
DE NIEUWE SINGLE ARABELLA
![]()
![]()
Oh en: "Met I bet waren leidend en innovatief, en nu hoor je dat ze goed hebben geluisterd naar bands als The Black Keys en je hoort ook wel wat stoner"
![]()
Eerder op de dag was hij ook al weer bij Gerard Ekdom. En tot twee keer toe schakelde ik pas in bij het einde van het nummer
Goed dat ze het eindelijk oppikken, maar de manier waarop is gewoon hilarischquote:Op donderdag 22 mei 2014 19:50 schreef Merkie het volgende:
I
[..]
Is toch leuk dat er een beetje positieve aandacht is, of niet dan.
Deze man snapt dus echt niet hoe groot AM is en dat ze op elk ander festival de ultieme headliner zijn. Na Glastonbury had niemand het over de Stones, en iedereen over AM.quote:De trekkers (1)
‘Voor de Arctic Monkeys betalen we te veel. Een collega van me boekt die band, maar ik heb hem bijgestaan in de onderhandelingen. Hun agent hield maar niet op. ‘Het moet echt veel meer.’ Dan deden we er wat geld bij: ‘Nee, het moet nog meer zijn’. En hij weet dat we geen andere headliner hebben. Zonder de Arctic Monkeys zakt deze hele festivaldag in elkaar, dus hij blijft maar beuken. Wat ook meespeelt is dat die agent een hele reeks belangrijke bands heeft. Hij kan morgen weer een andere artiest voor me hebben. Ik wil niet te veel betalen, maar ik wil ook geen ruzie met die man. Ik heb geleerd over een deal heen te kijken. Soms moet ik mijn verlies nemen.
Misschien volg ik de verkeerde bronnen, maar dit vind ik nogal optimistisch gesteld. De berichten die ik heb gelezen gingen in de stijl van http://www.theguardian.co(...)ed-to-rolling-stonesquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:47 schreef AMDB het volgende:
Na Glastonbury had niemand het over de Stones, en iedereen over AM.
In het AM topic op FOK! hadden we het enkel maar over AM, en dat lijkt me wel een goede bron.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien volg ik de verkeerde bronnen, maar dit vind ik nogal optimistisch gesteld. De berichten die ik heb gelezen gingen in de stijl van http://www.theguardian.co(...)ed-to-rolling-stones
Ik kom niet op de rest van het internet, alleen hier.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:52 schreef Arn0 het volgende:
[..]
In het AM topic op FOK! hadden we het enkel maar over AM, en dat lijkt me wel een goede bron.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:52 schreef Arn0 het volgende:
[..]
In het AM topic op FOK! hadden we het enkel maar over AM, en dat lijkt me wel een goede bron.
Alex ook vol in outfit repeterenquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:16 schreef Aisumasen het volgende:
90 minuten repetitie. Paar interessante keuzes en tour-premieres. Aankleding ziet er immens uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ziet er nu in zijn halfheid al vet uit!quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:46 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
En die Oscilloscoop lichten die je op die achtergrond van die tweede foto ziet![]()
Gewoon doenquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:37 schreef NiceTry het volgende:
[..]
Dat ziet er nu in zijn halfheid al vet uit!
Aaargh, waarom gaat Xfm nou niet live streamen! Ik heb mezelf serieus net erop betrapt dat ik skyscanner geopend had en op een 24je heen en een 25je terug zat te zoeken..
Koos?quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:08 schreef NiceTry het volgende:
...zeg je tegen een persoon die het al uiterst avontuurlijk vind om voor één dag koos naar Pinkpop te gaan.
Enfin, ik ga wel in de lokale kroeg m'n jaloezie wegdrinken. Misschien waag ik nog een poging om tussen de Afrojackjes en Wolter Kroesjes Arabella aan te vragen. Misschien blijken ze net zo welwillend als 3FM.
Dacht ik al, maar ken het woord nietquote:Op donderdag 22 mei 2014 22:26 schreef NiceTry het volgende:
'Alleen'?
Jij gaat er gewoon voor om met een knal een nieuwe topic te openen 8)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |