Nee hoor, Pinkpop programmeert tot 2230, leuk als bands uitlopen, maar dan trekken ze om 23u de stekker eruit, zie dezelfde Foo Fightersquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:37 schreef 1shot1kill het volgende:
[..]
Er zijn wel meer bands die gewoon tot 23:00 plannen met hun setlist, zoals bijvoorbeeld de Foo Fighters in 2011.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:22 schreef paulvdb08 het volgende:
Ik wil met vrienden een nummer van een pinkpop act coveren om weekendkaarten te winnen, heeft iemand een goed idee voor een nummer waarmee we kans kunnen maken? We hebben één zangeres, pianospeler, en twee gitaren.
Foo Fighters was niet uitgelopen, stonden gewoon netjes om 21:00 op het podium en weinig momenten zonder muziek terwijl de KoL en Coldplay de dagen ervoor pas tussen 21:15 en 21:30 kwamen aankakken en niet veel langer dan 22:30 speelden, de Foo Fighters setlist was gewoon gericht op de 23:00.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee hoor, Pinkpop programmeert tot 2230, leuk als bands uitlopen, maar dan trekken ze om 23u de stekker eruit, zie dezelfde Foo Fighters
Klopt. Er zijn meer acts die dat doen (Springsteen bijvoorbeeld). In het boekje staat netjes 22:30, maar van te voren is al wel duidelijk tot hoe laat ze echt spelen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:43 schreef 1shot1kill het volgende:
[..]
Foo Fighters was niet uitgelopen, stonden gewoon netjes om 21:00 op het podium en weinig momenten zonder muziek terwijl de KoL en Coldplay de dagen ervoor pas tussen 21:15 en 21:30 kwamen aankakken en niet veel langer dan 22:30 speelden, de Foo Fighters setlist was gewoon gericht op de 23:00.
Dan nog, om 23u gaat gewoon die stekker eruit, en dat is zo'n beetje op ieder ander zichzelf respecterend festival de tijd dat de afsluiter net is begonnenquote:Op dinsdag 8 april 2014 22:43 schreef 1shot1kill het volgende:
[..]
Foo Fighters was niet uitgelopen, stonden gewoon netjes om 21:00 op het podium en weinig momenten zonder muziek terwijl de KoL en Coldplay de dagen ervoor pas tussen 21:15 en 21:30 kwamen aankakken en niet veel langer dan 22:30 speelden, de Foo Fighters setlist was gewoon gericht op de 23:00.
The Prodigy op Pukkelpop begon als headliner gewoon om 0:30quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan nog, om 23u gaat gewoon die stekker eruit, en dat is zo'n beetje op ieder ander zichzelf respecterend festival de tijd dat de afsluiter net is begonnen
Je kan er over klagen, maar dat is nu eenmaal al jaren zo en als dat je niet bevalt moet je de grens over.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan nog, om 23u gaat gewoon die stekker eruit, en dat is zo'n beetje op ieder ander zichzelf respecterend festival de tijd dat de afsluiter net is begonnen
Wel gaaf, begonnen op Lowlands denk ik om 21.00 uur, maar in de Alpha is het dan wel redelijk donker.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
The Prodigy op Pukkelpop begon als headliner gewoon om 0:30
En Jan Smeets heeft als Heilige Graal missie in zijn leven om dat keihard aan banden te leggen. Dat late is nergens voor nodig. Zeker omdat hij het niet mag van Landgraaf. Dan mag niemand het!quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
wanneer gaan deze acts spelen dan? Na 22:30?quote:Op dinsdag 15 april 2014 07:24 schreef Pino112 het volgende:
Pinkpop 2014 – 45ste editie – 7,8 & 9 juni 2014
pinkpop.nl
Met de komst van Kraantje Pappie, Brother & Bones, Gecko, Powerman 5000, Intergalactic Lovers, Afterpartees, Birth Of Joy, Nina Nesbitt en Paceshifters is het programma van Pinkpop 2014 compleet. Deze negen acts vormen samen het programma van het nieuwe podium: Stage 4. Al eerder kondigde de organisatie de komst van een nieuw, vierde podium aan. Een kleiner intiem podium in een sfeervolle tent met ruimte voor nieuwe acts.
Er worden drie acts per dag geprogrammeerd op het podium dat is gesitueerd naast de ingang op het terrein van de voormalige Openlucht Bioscoop.
http://www.pinkpop.nl/2014/programma-pinkpop-2014-compleet/
Er speelt niks na 22:30, dit is voor dat 4e podium, wat ook duidelijk in het artikel staat?quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:50 schreef gianni61 het volgende:
[..]
wanneer gaan deze acts spelen dan? Na 22:30?
intergalactic lovers is op zich wel een leuk (belgisch) bandje
ja, dat lees ik ook. maar het 4de podium is ipv de bioscoop. de film begon normaal pas na 22:30quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er speelt niks na 22:30, dit is voor dat 4e podium, wat ook duidelijk in het artikel staat?
Mjah er is al meerdere keren uitvoerig besproken dat er geen muziek na 22:30 geprogrammeerd staat aangezien dat gewoon niet mag vanwege de vergunning / autoriteiten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:57 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ja, dat lees ik ook. maar het 4de podium is ipv de bioscoop. de film begon normaal pas na 22:30
en 3 bands per dag is nou niet echt een dag vullend programma. dus zo vreemd vind ik mijn vraag niet
Jan Smeets heeft al aangegeven dat deze bands overdag gaan spelen. Ik gok tijdens podium 1 rond de eerste bands. Dus dan heb je een programma dat je kan kiezen tussen Stage 1 + 4 en Stage 2 + 3. Alleen tegenover de opener en headliner staat dan niks.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:57 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ja, dat lees ik ook. maar het 4de podium is ipv de bioscoop. de film begon normaal pas na 22:30
en 3 bands per dag is nou niet echt een dag vullend programma. dus zo vreemd vind ik mijn vraag niet
Die films staan altijd zo zacht dat je er niks van kan verstaan. Is ook heel wat anders dan een luid concert. Dus nee, ze spelen niet na 22:30.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:57 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Ruimte voor package deals zonder dat je verliest qua artiesten op je line-up.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Waarom dat hele 4e podium dacht ik, toen ik de line-up zag
Ja, maar wat schiet je er als publiek mee op, het is dus eigenlijk gewoon een plek om artiesten te stallen die je eigenlijk niet wilde, maar bij een andere artiest verplicht was mede af te nemenquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ruimte voor package deals zonder dat je verliest qua artiesten op je line-up.
Aan de andere kant, nu heb je en de line-up, en het publiek en vervolgens een uitverkocht huis. Ik denk dat de bezoeker bij deze constructie er alleen maar voordeel uit haalt hoor.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, maar wat schiet je er als publiek mee op, het is dus eigenlijk gewoon een plek om artiesten te stallen die je eigenlijk niet wilde, maar bij een andere artiest verplicht was mede af te nemenSerieus, waar gaan we heen, 3,5mil voor een act, en een extra podium om wat ongewenste meuk te stallen
Het ligt eraan wat er tegelijk speelt maar ik zie mezelf nog wel naar Powerman 5000, Intergalactic Lovers, Paceshifters, Birth of Joy of Afterpartees kijkenquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, maar wat schiet je er als publiek mee op, het is dus eigenlijk gewoon een plek om artiesten te stallen die je eigenlijk niet wilde, maar bij een andere artiest verplicht was mede af te nemenSerieus, waar gaan we heen, 3,5mil voor een act, en een extra podium om wat ongewenste meuk te stallen
Dit.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
En dit.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Aan de andere kant, nu heb je en de line-up, en het publiek en vervolgens een uitverkocht huis. Ik denk dat de bezoeker bij deze constructie er alleen maar voordeel uit haalt hoor.
Daarvoor is zo'n vierde podium zeker handigquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Das ook weer zo. Bedoel ook meer dat het vanuit de 'industrie' verneukeratief is dat je festivals package-deals opdringt, dan van Pinkpop dat ze er op in gaan. Beter zo dan dat het een plek inneemt van een leuke act op de main of 3fm.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
Alsof er iemand in de bioscoop zat.
En sommige packagedeals betekenen dat de hoofdartiest goedkoper naar je festival komt. En dat is voor een festival zoals Pinkpop hard nodig. Daarnaast kan je veel zeggen maar een Gers Pardoel zal gewoon weer headstage staan als hij succesvol is. Een Ed Sheeran staat bij Pinkpop net zo hoog als een Gers.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Das ook weer zo. Bedoel ook meer dat het vanuit de 'industrie' verneukeratief is dat je festivals package-deals opdringt, dan van Pinkpop dat ze er op in gaan. Beter zo dan dat het een plek inneemt van een leuke act op de main of 3fm.
Ik wil het vooral niet te moeilijk makenquote:Op dinsdag 15 april 2014 16:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Mojo sluit de deals he, niet pinkpop.
I know, maar dit is het Pinkpop topic, moeten we dan iedere keer als we het over acts op Pinkpop hebben roepen dat Mojo de deals sluit?quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Mojo sluit de deals he, niet pinkpop.
Waar maak je je in godsnaam druk om?quote:Op zondag 20 april 2014 12:52 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vind 'm echt teringlelijk, en ook vrij nutteloos. "We zijn een festival wat het puur van z'n line-up moet hebben. Laten we die op 1/3e van de poster zetten en een wijf met een vogel op d'r kop op de andere 2/3e!"
Kijk eens om je heen, bij ieder festival beslaat de line-up 80/90% van de poster.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is toch waar je publiek mee trekt? Je acts, en dan je headliners mooi geaccentueerd, niet 1 lettergrootte voor je headliner, een tikkie kleiner voor de rest, en dan nog een maatje kleiner voor wat opvulmeuk, alles lekker in één kolom onder elkaar gekwakt
Prachtig dit soort dingen, not
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het gaat toch niet (alleen) om publiek trekken, ik vind t apart dat ze t ieder jaar weer voor elkaar krijgen om van die hondslelijke posters te maken, uitverkocht of niet.quote:Op maandag 21 april 2014 14:29 schreef gazhims3lv het volgende:
Ga even lekker janken zeg. Waarom zouden ze publiek moeten trekken? Het is toch al zo goed als uitverkocht.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |