Op cycle 3 stallen is al erg vroeg ja. Ik stalde zelf op cycle 6, maar dat had met factoren zoals wisselen van gym, techniek en eten te maken wss. Gym wissel had de grootste invloed. Ik heb het twee trainingen daarna nog geprobeerd maar het mocht niet baten. Ben gestopt en met the Cube gestart.quote:Op maandag 3 maart 2014 08:59 schreef star_gazer het volgende:
Behalve huilen en een pussy zijn, wat moet je doen als je op 5/3/1 je minimum niet haalt? 5x112.5kg squat zat er niet in; na een slechte rep 3 was het afgelopen.
Damn, sucks man. Maarja, gewoon even de boel losmaken en daarna weer knallen. Wat ik je aan kan raden is zoals idd raymond zei foamrollen, yoga en maar wanneer je gaat foamrollen ook twee lacrosse ballen aan elkaar tapen (peanut) en dan lekker diep in je onderrug wroeten.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:08 schreef Eleiko het volgende:
Even een update m.b.t. mijn rug: eindelijk een afspraak met een fysiotherapeut gemaakt. Diagnose: onderrug zit compleet vast t.g.v. continu aanspannen van spieren. Onderste 4 rugwervels bewegen niet. Oplossing: alles moet eerst helemaal los gemaakt worden (ik mag geen rugoefeningen meer doen voorlopig). Ik lag dus op die bank, vraag ze (type: gruwelijk lekker studentikoos hockeyhertje) of ik mijn spieren wil ontspannen, maar dat deed ik voor mijn gevoel al
. I.i.g. geen boner gekregen. Ik heb nu om en om een afspraak om de boel los te masseren en om oefeningen in een Origene (soort lower back machine, maar hierin worden je benen vastgeklemd). Vooralsnog merk ik nog niet veel verbetering, maar het schijnt ook wel even te kunnen duren.
Ik heb mijn trainingsschema maar even omgegooid en doe nu veel zittend machine en dumbbell oefeningen om mijn rug te ontzien. Klinkt gay (is het ook), maar ik wil eerst van die rugpijn af voordat ik weer ga knallen op compounds etc.
Dat was m inderdaad, thanks! Gelijk maar bestellenquote:Op maandag 3 maart 2014 15:48 schreef Snakey het volgende:
http://www.sportfood.nl/heavy-grips-totaal-pakket/
Wat duurder dan op e-bay. Maar bij e-bay krijg je er hoogstwaarschijnlijk nog BTW en invoerrechten overheen, plus je verzendkosten.
Ik heb jouw legday en shoulderday nog eens bekeken, die filmpjes, maar ik denk dat je veel meer progressie maakt als je lichter traint dan dat je nu zwaar traint met matige roms..quote:Op maandag 3 maart 2014 16:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
yup
't is ook maar net hoe de verzender de boel markeerd. Als zijnde wat...
En als het via de TNT douane binnen komt ben je helemaal de sjaak, want daar lopen ze gewoon 3 weken achter. Staat je pakje daar 3 weken
die leg day vid was ook om hulp om m'n form te fixen. Die hadden we toen al besproken.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:14 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ik heb jouw legday en shoulderday nog eens bekeken, die filmpjes, maar ik denk dat je veel meer progressie maakt als je lichter traint dan dat je nu zwaar traint met matige roms..
Nja ik dacht misschien die rear delt oefening met die twee schijven, ik doe ´m anders maar misschien is dat wel fout haha.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
die leg day vid was ook om hulp om m'n form te fixen. Die hadden we toen al besproken.
Komt een nieuwe aan.
schouderprogressie heb ik dacht ik heel weinig te klagen... en doe ik prima form.
'k weet het ff niet uit m'n hoofd maar wellicht heb ik alleen een zwaar setje gefilmd of zo lol
aan het eind v.d. bulk nieuw filmpje
hahaquote:Op maandag 3 maart 2014 16:21 schreef Atemno het volgende:
[..]
Nja ik dacht misschien die rear delt oefening met die twee schijven, ik doe ´m anders maar misschien is dat wel fout haha.
Ik vind het super en tof dat je het doet hoor, no offence verder.
Maar als je als pro bijv powerlift en overstapt naar bb of andersom, het grootste verschil is ff kort door de bocht gezegd dat je als powerlifter onbeperkt kan schranzen omdat je niet op je vetpercentage hoeft te letten en meer compounds doet ipv isolatie?quote:Op maandag 3 maart 2014 17:42 schreef Klokov het volgende:
Strongman trainen vaak ook specifiek voor de oefeningen (atlas stones, keg toss, truckpull, etc). Strongman hebben vaak ook echt een brute grip. Waarschijnlijk zal je met wat Googlewerk welk wat info vinden.
Binnen powerlifting bestaan ook gewoon weight classes dus ook zij kunnen meestal niet onbeperkt schranzen. Bodybuilding gaat puur voor de looks, powerlifting gaat puur voor kracht, strongman gaat meer voor functionele kracht. Hier is de held die alles combineerd:quote:Op maandag 3 maart 2014 17:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar als je als pro bijv powerlift en overstapt naar bb of andersom, het grootste verschil is ff kort door de bocht gezegd dat je als powerlifter onbeperkt kan schranzen omdat je niet op je vetpercentage hoeft te letten en meer compounds doet ipv isolatie?
wat een held is het toch die man, binnenkort weer in de powerlifting wereld te zien als t goed is.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:58 schreef Klokov het volgende:
[..]
Binnen powerlifting bestaan ook gewoon weight classes dus ook zij kunnen meestal niet onbeperkt schranzen. Bodybuilding gaat puur voor de looks, powerlifting gaat puur voor kracht, strongman gaat meer voor functionele kracht. Hier is de held die alles combineerd:
[ afbeelding ]
Check anders dit even: http://gubernatrix.co.uk/(...)htlifting-strongman/
Gaat over de verschillen tussen olympic lifting, powerlifting en strongman. Bodybuildin valt er niet onder omdat dat vaak niet samen gaat met het behouden van kracht.
genoeg,quote:Op maandag 3 maart 2014 19:02 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Dus wat zegge die weightclasses eigenlijk?
Ik heb nog een nieuwe dipbelt die ik niet gebruik. Ik zal morgen proberen foto's te maken!quote:Op maandag 3 maart 2014 19:03 schreef Verbosity het volgende:
Iemand nog advies voor een goede dipbelt? Deed het voorheen altijd met een oude weightlifting belt in combi een ketting+karabijnhaak. Maar deze heeft het helaas bezweken tijdens 55kg weighted dips.
fitness reseller.quote:Op maandag 3 maart 2014 19:03 schreef Verbosity het volgende:
Iemand nog advies voor een goede dipbelt? Deed het voorheen altijd met een oude weightlifting belt in combi een ketting+karabijnhaak. Maar deze heeft het helaas bezweken tijdens 55kg weighted dips.
Hoe huge ben jij als je 55 weighted dips uitvoert?quote:Op maandag 3 maart 2014 19:03 schreef Verbosity het volgende:
quote:Op maandag 3 maart 2014 21:05 schreef Atemno het volgende:
[..]
Hoe huge ben jij als je 55 weighted dips uitvoert?
quote:BW:66kg BL:1.69m
DL:5x170kg SQ:5x130kg BP:5x90 OHP:5x60 Dips:BW+50kgx6 Pull ups:BW+30kgx5
Whut? Zieke hamstring-action dan nog eens.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:27 schreef Ganzz het volgende:
Idd,
Maar weighted dips doe ik met stang in mijn knie holtes, dat gaat best prima (tot 35kg iig). Je hebt wel altijd hulp nodig dan, om de bar er op te leggen.
Zelfde geldt met pullups
Aight, van welk merk dan? En vanwaar dat je hem nooit gebruikt hebt?quote:Op maandag 3 maart 2014 19:33 schreef 33 het volgende:
[..]
Ik heb nog een nieuwe dipbelt die ik niet gebruik. Ik zal morgen proberen foto's te maken!
Thanks, was ik zelf ook al tegengekomen en zag er goed uit.quote:
Huge? Scheelt dat mijn bodyweight juist laag is waardoor ik relatief meer til op 'bodyweight' oefeningen zoals pull ups, dips en push ups. En alle stats staan in mijn signature. Gelijk weer even geupdate met de laatste cycle van 5/3/1.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:05 schreef Atemno het volgende:
[..]
Hoe huge ben jij als je 55 weighted dips uitvoert?
Heb in het begin zelf dumbbells gebruikt, maar werd te onhandig op 30kg+. Laat staan zo'n stang hamstring curlen terwijl je dips uitvoert.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:27 schreef Ganzz het volgende:
Idd,
Maar weighted dips doe ik met stang in mijn knie holtes, dat gaat best prima (tot 35kg iig). Je hebt wel altijd hulp nodig dan, om de bar er op te leggen.
Zelfde geldt met pullups
Belachelijk sterk idd voor dat gewicht, Verbosity, ik heb net even de Amerikaanse records gechecked. Je zit er niet ver vanaf, compete je al in powerlifting?quote:
Volgens mij begint wimwam vanaf 54 kilo. Op 66 kilo kom je inderdaad in de top 3 uit.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:11 schreef Verbosity het volgende:
Zit verre van de wereld records. Maar met de Nederlandse records volgens Wimwam voor mijn leeftijd plus gewicht zal ik in de top 3 eindigen als ik naar mijn 1RM's kijk. Echter zit ik dan wel in de 74kg gewichtsklasse i.p.v. de 66kg gewichtsklasse. Er is blijkbaar geen 66kg klasse competitie hier.
Op het laatste NK raw powerlifting tijdens de flexcup was er blijkbaar geen 66 kilo groep. Alleen een 74kg klasse waar een competitie voor was. Heb gekeken naar de 74 kilo groep voor de records. Mijn 1RM's zitten rond de 160kg squat, 100kg bench en een 195kg deadlift.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Volgens mij begint wimwam vanaf 54 kilo. Op 66 kilo kom je inderdaad in de top 3 uit.
Zag net een filmpje bij iemand dat er een wr deadlift of squat was van 1200, weet je hier iets van? Zal het filmpje is proberen te regelen.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:53 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
wat een held is het toch die man, binnenkort weer in de powerlifting wereld te zien als t goed is.
Grappig feitje .. Dan Green loopt normaal op 250lb rond, bij zijn weigh in zorgt hij ervoor dat hij 220lb(zijn gewichtklasse) is. Na de weighin gaat ie zichzelf volschranzen en aan het infuus met vocht(tot wel 3 zakken) en de dag van de wedstrijd is hij dan zo weer 240/250 .. best ziek he.
zal wss suited/geared squat zijn en niet RAW... anders wist ik het welquote:Op maandag 3 maart 2014 23:58 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Zag net een filmpje bij iemand dat er een wr deadlift of squat was van 1200, weet je hier iets van? Zal het filmpje is proberen te regelen.
Ohja,heb geen aspiraties om te competen in powerlifting. Misschien later een keer, maar op het moment geen belang bij. Daarbij heb ik geen eens een single ply, knee wraps, wrist wraps of een weight lifting belt. Dan moet ik competen in t-shirt en korte broekquote:Op maandag 3 maart 2014 22:54 schreef Klokov het volgende:
[..]
Belachelijk sterk idd voor dat gewicht, Verbosity, ik heb net even de Amerikaanse records gechecked. Je zit er niet ver vanaf, compete je al in powerlifting?
Edit: 66kg DL WR = 271,5 kilo, squat WR = 326 kilo, BP = 200 kilo, sickening
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:00 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
zal wss suited/geared squat zijn en niet RAW... anders wist ik het wel
ik gok op david hoff zijn 1200lb squat in double-ply suit .. of misschien henry thomason
Mijn BF is al erg hoog (~20%). Meer eten lijkt me op dit moment niet echt gewenst momenteel. Eerder een recomp protocol denk ik?quote:Op maandag 3 maart 2014 16:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat ik je aanraad is om meer te eten, en kijken of je technisch nog iets kan verbeteren waardoor het wel lukt. Zo niet deloaden/stoppen.
Savickas ja, is een strongman, en dit event wordt gedaan op de arnold classic/strongman..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:45 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Toch iets anders, wel aardige wat banden zeg. Ken je deze gast ook?
niet op gewone RAW deadlift lolquote:
Dan ga je wss ook niet sterker worden. Het is maar wat je doelen zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:05 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Mijn BF is al erg hoog (~20%). Meer eten lijkt me op dit moment niet echt gewenst momenteel. Eerder een recomp protocol denk ik?
Sowieso geen beer though.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:39 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
vind het altijd moeilijk te zeggen met die celebs
ene keer weer groot, andere keer weer normaal
[ afbeelding ]
maar vroeger was ie echt een baasje ja
[ afbeelding ]
tsja, glaasje volle melk of twee per dag erbij zou moeten kunnen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dan ga je wss ook niet sterker worden. Het is maar wat je doelen zijn.
Volgens mij is hij groter dan de meeste ondergoedmodellen. Kijk eens naar die biceps, dat hebben ze gewoonlijk niet.quote:
It will make weaker man cryquote:
Zeker wel. Een halve beer voor lunch minimaal.quote:
Spierschade staat los van spierhypertrofie. Spierhypertrofie is het gevolg van een netto positieve eiwitbalans; d.w.z. dat er meer eiwitsynthese plaatsvindt dan eiwitafbraak. Training induceert dit voornamelijk door aanmaak van phosphatidic acid, een upstream regulator van mTOR.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe voedsel en dan met name eiwitten je sterker maken wanneer je specifiek traint om sterker te worden? Ik weet dat wanneer je traint er scheurtjes in je spieren ontstaan en hier voedingsstoffen voor nodig zijn om deze te repareren. Het resultaat is dat de spieren groeien (bodybuilding), maar wanneer je voor kracht traint belast je vnml je CNS. Wat voor effect hebben voedingsstoffen (surplus), in de zin van je sterker maken, op je lichaam? Dat begrijp ik niet. Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk.
Ik werk zelf altijd met een warming up, waarna ik er telkens meer gewicht aan ga hangen na iedere rep. Wat de beste manier is, is natuurlijk geheel persoonlijk.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat is de beste manier om je voor te bereiden op een PR-poging? Als je je warm-up hebt gehad, hang je er dan meteen je doelgewicht aan, of werk je daarnaartoe door nog een paar stappen ertussenin te doen?
Je doet telkens één rep per gewicht?quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:24 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Ik werk zelf altijd met een warming up, waarna ik er telkens meer gewicht aan ga hangen na iedere rep. Wat de beste manier is, is natuurlijk geheel persoonlijk.
Zodra ik tegen mijn max aankom wel ja, in ieder geval als ik met het verbreken van mijn pr bezig ben. Het ligt er dan ook aan of je voor je 1 rep max pr gaat of voor een serie van 5 reps bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je doet telkens één rep per gewicht?
altijd in stappen, je gaat niet vanaf je warmup gelijk naar pr gewicht nee lol.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat is de beste manier om je voor te bereiden op een PR-poging? Als je je warm-up hebt gehad, hang je er dan meteen je doelgewicht aan, of werk je daarnaartoe door nog een paar stappen ertussenin te doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |