jogy | maandag 24 februari 2014 @ 13:46 |
![]() Release datum: 18 februari 2014 --> het is uit Wat is Banished? Welkom in de wereld van Banished. In deze city-building strategy game beheer jij een groep verbannen reizigers die beslissen een nieuw leven te starten in een nieuw land. Ze hebben enkel wat kleren en een kar gevuld met een beperkte voorraad van hun thuisland. Het doel van het spel is om de groep in leven te houden en te laten groeien in een succesvolle stad. Mogelijkheden om het verzamelen van voedsel zijn jagen, traden, vissen en landbouw. Duurzame praktijken zijn nodig om op lange termijn te kunnen overleven. Overleven De winter overleven is een van de grootste uitdagingen. Je kleermakers kunnen kleding maken, je mensen kunnen huizen bouwen en brandhout gebruiken om het warm te houden. Maar die noodzakelijkheden hebben een prijs: bossen kappen verminderd het aantal herten waar je kan op jagen. Al kunnen je boswachters nieuwe bomen planten, genezende kruiden voor verschillende ziekten kunnen enkel gevonden worden in bossen dat al jaren bestaan. Landbouw voor vele seizoenen op dezelfde plaats zal de grond ruïneren. Te veel vissen zorgt dat het visaantal naar beneden gaat en zal zorgen voor uithongering. Ronddwalende nomaden kunnen je dorp snel te helpen groeien, maar hen toelaten worgt voor een grotere kans op ziektes van verre landen! Gameplay De inwoners van Banished zijn je voornaamste bron. Ze worden geboren, worden ouder, werken, hebben zelf kinderen, en sterven uiteindelijk. Ze gezond, gelukkig en goed gevoed houden zijn essentieel om je dorp te laten groeien. Nieuwe huizen bouwen op zich is niet genoeg, er moeten genoeg mensen zijn om er in te trekken en een gezin te starten. Banished heeft geen skill trees. Elk gebouw kan op elk moment gebouwd worden, op voorwaarde dat je genoeg voorraden hebt. De economie werkt niet met geld. In plaats daarvan kunnen je zuurverdiende voorraden verruild worden met handelaars die via handelsschepen je dorp bezoeken. Deze handelaars zijn de sleutel tot het toevoegen van vee en eenjarige gewassen tot het dieet van je inwoners. Maar de lange handelsroutes kunnen ook ziektes meebrengen. Er zijn 20 verschillende beroepen dat de inwoners kunnen uitoefenen. Van boeren, jagen en smeden tot onderwijs en genezing. Er bestaat geen simpele strategie die voor elk dorp gelijk is. Op elke map zijn de grondstoffen meer of minder aanwezig en zal je je strategie daarop moeten aanpassen. Je kan er voor kiezen om bossen opnieuw aan te planten, ijzer te mijnen of een steengroeve voor steen te maken. Maar al deze keuzes vereisen ruimte waarin je je dorp niet kan uitbreiden. Het succes of falen van een dorp hangt volledig af van het juist beheer van je grondstoffen en risico's.
Meer informatie Officiële website: http://www.shiningrocksoftware.com/ Steam: http://store.steampowered.com/app/242920/ Ontwikkelaar: Shining Rock Software (one man project) Twitter: https://twitter.com/ShiningRockSoft Facebook: https://www.facebook.com/ShiningRockSoftware Reddit: http://www.reddit.com/r/banished YouTube: https://www.youtube.com/user/ShiningRockSoftware/ Prijs:20 dollar Doe mee aan de FOK!seed! Seed: 11041979 Terrain type: Valleys Terrain size: Large Climate: Fair Disasters: On Starting Conditions: Hard ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 24-02-2014 13:52:38 ] | |
prefix1 | maandag 24 februari 2014 @ 13:52 |
https://www.humblebundle.com/ kan je em voor 14 dollars kopen | |
Sejt | maandag 24 februari 2014 @ 13:52 |
Erg tevreden met m'n nieuwste dorp. ![]() ![]() Zo'n beetje alles in overschot en ik kan rustig verder bouwen. Ik heb 0 farms. Alleen gatherers, hunters, fishers en weilanden met dieren. ![]() | |
Drebbelman | maandag 24 februari 2014 @ 13:55 |
Ik ben daar echt niet zo bang voor. Net zoals jogy zegt, je moet gewoon zorgen dat je de extra voorzieningen hebt voor als je ergens een tekort aan dreigt te gaan hebben. Ik probeer bijvoorbeeld rond te komen van mijn boerderijen, en in de winter gaan de boeren jagen, vissen en besjes plukken. Als er een slechte oogst is geweest zorg ik gewoon dat er wat mijnlieden in de zomer door blijven vissen en dan bouw ik gewoon even iets minder snel. En zo geldt het ook voor andere producten. Ik kom rond met één of twee woodcutters, maar als ik net iets verkocht heb in de haven zorg ik gewoon dat ik alle vier de woodcutters aan de gang hou om de voorraad weer even op te bouwen. Gewoon af en toe even je productie en graphs bekijken en je ziet of er ergens een crisis aan dreigt te komen. Als je eenmaal over de honderd inwoners hebt dan heb je echt niet meteen een crisis als er wat nomaden komen, of je moet sowieso al erg in de marge leven. | |
Maargoed. | maandag 24 februari 2014 @ 13:57 |
Even voor de beeldvorming; is dit voornamelijk citybuilding of ook logistieke processen opzetten zoals bij Stronghold? | |
d1ce | maandag 24 februari 2014 @ 13:57 |
Ik twijfel. Ik zag dit spel staan bij Top Sellers op Steam en direct even een paar tutorials gekeken. Het spel ziet er best complex uit maar wat is er te doen late game? | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 14:00 |
Je moet een beetje rekening houden dat de dorpelingen niet al te ver moeten lopen voor hun basisbehoeften zoals brandhout en voedsel en niet te veel tijd kwijt zijn wanneer ze naar hun werk gaan maar verder is het niet heel complex. | |
GlenSpey | maandag 24 februari 2014 @ 14:06 |
Ik vind het spel minder complex dan bijvoorbeeld de Anno-reeks. Maar het is wel een erg tof spel. Je werkt niet met objectives, het doel is en blijft om je stad steeds verder uit te breiden en van alle gemakken te voorzien. De uitdaging zit m in het tevreden en gezond houden van je burgers. Dit doe je door constant je resources te monitoren en ervoor te zorgen dat een ieder er warmpjes bij zit. | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 14:18 |
Het principe is hetzelfde door het hele spel heen dus ook geen 'great works' of zo. Gewoon blijven bouwen tot je map vol is en kijken of het lukt. Ik heb wel door dat de 'spanning' er voor mij nu wel een beetje uit is nu ik een taktiek heb die het overleven praktisch verzekerd, zolang er geen orkaan door mijn dorp komt razen natuurlijk. Uiteindelijk ga ik bijvoorbeeld rond de 250/300 over op een boerderij/vee gemeenschap en probeer ik de jagerijen/verzamelhutjes eruit te faseren bijvoorbeeld. | |
Sejt | maandag 24 februari 2014 @ 14:27 |
Als het weiland na vele jaren vol staat, heb je ook wel wat:![]() En schapen nog meer... ![]() | |
BlaZ | maandag 24 februari 2014 @ 14:52 |
Het basisspel is leuk maar mist wat mij betreft toch wel diepgang. Nadat je een 500/600 inwoners een keer of 2 gehaald hebt ben je er wel klaar mee. Ik denk dat er binnen een half jaar toch wel een 30tal gebouwen, doormiddel van mods of uitbreidingen, aan de basisgame toegevoegd zullen worden. Uit een interview kon ik al opmaken dat de maker van het spel in ieder geval positief staat tegenover het modden van zijn creatie. | |
AFOL | maandag 24 februari 2014 @ 15:16 |
![]() ![]() ![]() | |
Maargoed. | maandag 24 februari 2014 @ 15:20 |
Maar zijn er bijvoorbeeld ook productieprocessen van bijvoorbeeld graan naar brood oid? | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 15:24 |
Op het moment alleen van wol/leer naar warme jas en hout/ijzer naar ijzeren gereedschap en een upgrade naar staal met houtskool en verder niet heel veel, je kan alcohol maken door fruit/graan te fermenteren en brandhout maken. | |
VitaminWater | maandag 24 februari 2014 @ 15:32 |
Mijn brewery doet het niet. Ik heb zowel appels als wheat, maar bij beide maakt hij er geen Ale van en verschijnt het icoontje dat hij niks kan omdat hij geen resources heeft. Heeft hij nog iets nodig behalve een grondstof? | |
BlaZ | maandag 24 februari 2014 @ 15:39 |
Wellicht produceer je te weinig apple of wheat ten opzichte van de totale voedselproductie zodat de bewoners het zelf al opmaken voordat de brouwer zelf het kan ophalen. | |
#ANONIEM | maandag 24 februari 2014 @ 15:47 |
En zo hoort het bij games als dit. Minecraft is er groot mee geworden. | |
GlenSpey | maandag 24 februari 2014 @ 15:52 |
Ik wil mijn kar verwijderen omdat ik ruimte nodig heb, maar de kar zit nog voor 90% vol (en ze blijven alles er gewoon in droppen ondanks dat ik een barn en storage heb) ![]() Is er een manier waarop ik de resources in de kar kan behouden / overzetten? Ik heb de ruimte nu echt nodig (small + mountains map) dus die kar MOET weg... | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 15:57 |
Gewoon met het gebouw verwijderen tooltje die kar selecteren. Die goederen halen ze er vanzelf wel uit en dan verdwijnt de kar. | |
BlaZ | maandag 24 februari 2014 @ 15:58 |
Even al je laborers in de markt aan het werk zetten dan is de kart binnen één minuut leeg. | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 15:59 |
Oh en nadat je de verwijder opdracht gegeven hebt kan je ook meteen met de prio tool nog een keer het gebied selecteren, krijgt het voorrang. | |
BlaZ | maandag 24 februari 2014 @ 16:01 |
Inderdaad, ik zag op het forum ontzettend veel ideeën voor mods voorbijkomen. Van extra dieren als bijen, geiten, varkens, eenden en ganzen tot kaarsenmakers, kloosters, grotere opslagplaatsen, huizen van klei etc. | |
#ANONIEM | maandag 24 februari 2014 @ 16:01 |
Ik was even met de FOK!seed bezig gegaan, was goed op weg maar mijn bevolking groeide iets te hard. ![]() Ben erg te spreken over deze game. ![]() | |
Kikopuz | maandag 24 februari 2014 @ 16:03 |
Heb nu deze achievements: • Trader • Master Trader • Foodie • Smiles all Around Ik speel nog steeds met mijn eerste dorp (iets van 70 jaar nu). Hoeveelste dorp spelen jullie inmiddels? ![]() | |
GlenSpey | maandag 24 februari 2014 @ 16:04 |
Ah top, dacht dat de goederen erin zouden blijven zitten en mee verwijderd zouden worden ![]() | |
GlenSpey | maandag 24 februari 2014 @ 16:05 |
Derde dorp hier. Eerste was geen succes en het tweede dorp is mijn FoK!village. Derde dorp doe ik nu voor de achievement 'Mountain men' ![]() | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 16:05 |
Precies, over een jaartje heb je ook spin offs op de maan, in de tropen en met uitbreidingen die je nu nog niet kan verzinnen. Komt helemaal goed. | |
VitaminWater | maandag 24 februari 2014 @ 16:33 |
Volgens mij heb ik nog geen enkele achievement, is me in ieder geval niet opgevallen dat ik er één gehaald heb. Heb nu wel een dorp van 150+ inwoners met alle gebouwen die er zijn, dus zal ff checken vanavond of ik me misschien vergis. | |
BurnaBoy | maandag 24 februari 2014 @ 16:45 |
Als je door hebt hoe het spelletje werkt is het vrij simpel, gewoon naar de lijst kijken en zien wat er moet gebeuren dan zijn ze allemaal wel prima te doen. | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 16:46 |
Jezus Christus, 30 man in twee mijnen, en nog steeds niet genoeg ijzer om een tekort van 45 aan tools op te lossen. ![]() | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 16:47 |
En ik word dat gezeik over firewood ook maar zat, verdomme 3 houthakkers op 40 man, nog steeds niet genoeg. Terwijl er wel gewoon genoeg hout in voorraad ligt. ![]() | |
VitaminWater | maandag 24 februari 2014 @ 16:47 |
Ach ja, ik speel gewoon en dan zie ik het wel. Na twee mislukte projecten lijkt de derde keer scheepsrecht. Heb veel soorten dieren, crops en fruit en alles lijkt stabiel qua voedsel en firewood. Alleen m'n quarry voor stone is bijna leeg, dus dat wordt een nieuwe neerknallen. | |
GlenSpey | maandag 24 februari 2014 @ 16:49 |
Tering, 1200 voedsel voor 8 huisjes en binnen een minuut is het er allemaal doorheen gevreten ![]() | |
Rickocum | maandag 24 februari 2014 @ 16:53 |
Zie hem er niet tussen staan. Ah, in de Humble Store. Thanks! ![]() | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 16:55 |
Is er trouwens een mogelijkheid om een seed van een savegame te achterhalen? | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 17:12 |
Spel starten, escape drukken en game bekijken oid. Dan zie je de instellingen en seed van de game. | |
VitaminWater | maandag 24 februari 2014 @ 17:12 |
Ja, openen en dan naar opties en op Map klikken | |
prefix1 | maandag 24 februari 2014 @ 17:16 |
toch ietsje goedkoper dan bij steam:) je kan je steam account ook linke met humble | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 17:16 |
Oh, nice. ![]() | |
prefix1 | maandag 24 februari 2014 @ 17:17 |
net dorpje gemaakt ongeveer rond de 110 mensen(persoonlijk record) tot me eten opging:( iedereen dood had wel schapen kippe en cattle ook genoeg seeds gekocht, ik blijf ook een probleem houden met te weinig logs en firewood... | |
Rickocum | maandag 24 februari 2014 @ 17:23 |
Ik denk dat ik hem gewoon koop bij steam, want ik heb geen paypal. (Bovendien ben ik klaar met paypal, heb het wel eens gebruikt maar ze hadden mijn rekening geblokkeerd) | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 17:24 |
Ik heb voor 100+ inwoners standaard 16 gatherers en 12 hunters en je maakt plek voor bijvoorbeeld 36 voedselverzamelaars maar gebruikt die pas wanneer je voedselvoorraad onder de 2000 zakt. Als je ook nog hout wil hebben moet je er toch zo'n 8 houtverzamelaars op zetten en twee houthakkers. Daarnaast moet je meerdere en verspreide voorraadschuren neerzetten en toch minimaal twee markten hebben met 100 inwoners. Vergeet ook niet om een paar huisjes te plaatsen bij de jager en verzamelaar huisjes dan hoeven ze niet zo ver te lopen. | |
prefix1 | maandag 24 februari 2014 @ 17:26 |
je bedoelkt die houtverzamelaars foresters bedoel je? | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 17:26 |
Uh ja ![]() ![]() | |
prefix1 | maandag 24 februari 2014 @ 17:28 |
haha oke oke het is zonde dat je geen voedsel kan instelle wat iemand kan eten nu binne 10 mins was me voedsel van 6-7k naar 0 gegaan... | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 17:30 |
10 minuten op snelheid 10 is toch al een jaar of zo. Zodra je ziet dat je voer op 2000 zit moet je aan de touwen trekken en meer jagers/verzamelaars inschakelen. Zorg dat je altijd extra capaciteit hebt in de vorm van halflege gebouwen. | |
Drebbelman | maandag 24 februari 2014 @ 17:37 |
Als iemand een oplossing weet voor de bug dat sommige stone roads niet te verwijderen zijn hou ik me aanbevolen.. die komt me inmiddels namelijk behoorlijk de keel uit. ![]() | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 17:56 |
Moet je de limiet hoger leggen, dan blijven ze produceren en zijn de schommelingen ook minder ernstig. | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 17:58 |
Waarschijnlijk ligt het opgeslagen in de inventory van de huisjes zelf, dan lijkt het inderdaad snel weg te zijn. Maar dan hebben de huizen juist nog een voorraad. | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 17:58 |
De Healty-achievement gehaald, trouwens. ![]() | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 18:00 |
Helpt niet, dan blijft er geen hout over voor mijn blacksmith. ![]() | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 18:01 |
Wel stom dat huizen dus nog een voorraad hebben, maar je gelijk een melding krijgt alsof iedereen dood gaat neervallen. ![]() | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 18:03 |
Wat denk je dat die vendor's de hele dag doen? Niets anders dan spullen van de uithoeken van je dorp naar de marktplaats sjouwen. Genoeg vendors en dat komt echt wel goed hoor. ![]() | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 18:03 |
Ohhhh. ![]() | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 18:04 |
Nou, het is natuurlijk geen goed teken als de gemeenschappelijke voorraad de nul nadert in een samenleving van +150 man. ![]() | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 18:04 |
Maar als iedereen nog 400 appels thuis heeft liggen hoef ik niet gelijk in paniek te raken natuurlijk. ![]() | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 18:05 |
Mijn marktplaats ligt iig altijd vol met logs, dus dat zal wel dan toch? ![]() En anders doen de labourers het, ook goed. | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 18:06 |
Jawel, want een eentonig dieet is slecht voor de gezondheid van je volkje. | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 18:06 |
Trouwens zijn kippen maar nutteloos, 20 bij 20 kippenhok, helemaal vol, en nog steeds komt de productie niet hoger dan 500 eieren per jaar. ![]() | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 18:06 |
Ik heb disasters uitstaan. ![]() | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 18:07 |
Een eentonig dieet is sowieso slecht volgens mij. | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 18:07 |
En de kip zelf. | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 18:09 |
Vergeet de surplus kippenvlees niet! | |
Flodder450 | maandag 24 februari 2014 @ 18:14 |
lets go! | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 18:15 |
Niet als je disasters uit heb staan. ![]() ![]()
Nog niet gezien. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 24 februari 2014 @ 18:52 |
Kun je die achteraf ook nog ergens uitzetten toevallig? | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 19:25 |
Hoe kunnen je dorpen nou falen? ![]() Als het over het maximum aantal heen gaat (kan je zelf ook aanpassen, trouwens), inderdaad. | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 19:30 |
Iedereen dood voor de vijfde winter, of een tekort aan tools wat maar niet weggaat. ![]() Geldt zeker dan ook voor koeien? Want dat duurt ook echt jaren voordat je daar vlees en leer van krijgt. | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 19:32 |
Misschien heb je dan een blacksmith plus genoeg logs plus genoeg iron nodig, humm? ![]() Jep, maar je eerste wei met koeien moet je ook niet zo gigantisch maken, gewoon klein beginnen en dan later de koeienpopulatie splitsen naar een ander veld. | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 19:36 |
Probeer ik ook te doen, maar er is altijd wel een tekort. Vooral aan tools. ![]() | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 19:37 |
Je moet in twee jaar ook wel je kleermaker en je smidse hebben staan, gozie. | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 19:38 |
Ja ja, eerst twee 15 x 15 velden voor crops, dan twee extra huizen, woodcutter, tailorer en blacksmith. Maar dan gaat het een paar jaar goed, begint het gezeik om tools weer, alle iron uit de omgeving op, mijn in dus, maar die is niet productief genoeg. ![]() | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 19:40 |
Oh, je speelt op easy? ![]() Je moet ook nog niet zo vroeg gaan boeren man, je moet juist jagers-verzamelaars hebben. Heb je überhaupt wel een foresters lodge? | |
Sejt | maandag 24 februari 2014 @ 19:41 |
![]() ![]() ![]() | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 19:43 |
Ja, had ook een fully educated population, komen er opeens 28 ongeschoolde nomaden (lees; Polen) aankakken. ![]() | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 19:43 |
Oh, dus eerst jagen en verzamelen, dan pas boeren. ![]() ![]() | |
Sejt | maandag 24 februari 2014 @ 19:43 |
Je kon ze natuurlijk ook gewoon weg sturen. ![]() | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 19:45 |
Forester lodge, hunter, gatherer en later eventueel opslagplaats en huisjes, allemaal bij elkaar. Dat, en een visserswerf moet voldoende zijn om je bevolking tot een redelijk aantal te kunnen onderhouden. | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 19:45 |
Ik kreeg toen pas door dat ze ongeschoold waren. | |
Marcus_Zaagius | maandag 24 februari 2014 @ 19:46 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Marcus_Zaagius op 24-02-2014 19:47:35 ] | |
Sejt | maandag 24 februari 2014 @ 19:49 |
![]() | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 19:50 |
Ik heb weleens schapen gevoerd, ik weet hoe gevaarlijk een dergelijke baan kan zijn. | |
Sejt | maandag 24 februari 2014 @ 19:53 |
Inderdaad. Kippen kunnen ook gevaarlijk zijn! Ondertussen even wat aangeschaft. ![]() Daardoor dit binnen ![]() ![]() | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 20:26 |
En in het prille begin en wanneer je in een nieuwe zone komt als eerste meteen het hele scherm selecteren dat de arbeiders alle steen en ijzer naar de voorraad moeten slepen. dan heb je de eerste 10 jaar geen gezeik met tekorten. mijnen moet je pas doen als je ergens rond de 60+ inwoners hebt. | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 20:29 |
Even geprobeerd, gelijk een surplus in jaar twee. ![]() Maar die laborers doen toch ook nog andere dingen? Zoals produced goods vervoeren? Anders hoopt de vis bijvoorbeeld op bij de visser. | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 20:34 |
Je hebt ook een prioriteiten dingetje die je kan gebruiken en het komt gewoon in de to-do lijst terecht maar het is een leuke voorraad wat er ligt hoor. | |
Euribob | maandag 24 februari 2014 @ 20:54 |
![]() Vergeet niet dat gatherers en hunters nóg effectiever zijn in een volledig volgroeid bos, dus als je logproductie van andere forsters lodge's hoog genoeg is kan je overwegen om diegene bij je gatherers en hunters uit te zetten. | |
Sejt | maandag 24 februari 2014 @ 20:58 |
Hunters niet persé in een bos, volgens mij. Hunters moeten niet te dicht bij de huizen/stad aangezien het wild daar weg blijft... althans, dat begreep ik. | |
#ANONIEM | maandag 24 februari 2014 @ 20:58 |
Laten planten totdat heel het gebied vol staat, dan vervangen voor een huisje (voor de werkers daar) of een herbalist. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 20:59:04 ] | |
mschol | maandag 24 februari 2014 @ 21:16 |
ik ben ook maar met de fok seed begonnen, wel zonder disasters..: (hmm, zie dat het jaar 4 is, naja niet echt wat veranderd, behalve dat ik wat bomen heb gekapt in het dorp ![]() | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 21:19 |
Jaartje 30, ik ben nu de boerdijen vol in aan het zetten, mijn schaapjes zijn wol en vlees aan het produceren en ik heb nu ook twee boomgaarden. Ik dacht eerst lekker mijn dorpelingen dronken te voeren maar mais kan je blijkbaar niet zo goed fermenteren dus dat bleek nogal een nutteloze exercitie, achja, kunnen ze misschien popcorn uitvinden of zo. 120 geklede en grotendeels opgeleide inwoners, gaat helemaal goed komen. ![]() | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 21:27 |
![]() Net eronder. | |
mschol | maandag 24 februari 2014 @ 21:51 |
zo ook maar even een town hall maken ![]() | |
Stranger | maandag 24 februari 2014 @ 21:56 |
Jaar 45 van de fokseed
| |
mschol | maandag 24 februari 2014 @ 22:09 |
in mijn 7de jaar had ik mijn eerste dode te betreuren, tijdens een bevalling notabene ![]() | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 22:18 |
Jaartje 35 Ik heb maar besloten om mijn huisjes van steen te laten bouwen want ze vraten mijn kolen op. Het centrum is al helemaal gedaan, straks als ik weer veel over heb de rest. Oh en als je op 'cut' klikt in je boomgaard kan je het niet meer ongedaan maken ![]() ![]() ![]() | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 22:25 |
Gaat echt goed nu, dorp heeft 100 inwoners, 70% is naar school gegaan, er is een overschot op alles, waarvan de grootste op voedsel; 35% te veel productie. ![]() | |
JCPepino | maandag 24 februari 2014 @ 22:33 |
Ook ontdekt dat graven wel eens geruimd worden op het kerkhof, alhoewel dat niet vaak is. | |
einschtein | maandag 24 februari 2014 @ 22:35 |
Tijd voor een nieuwe map, niet-FOK-seed. ![]() | |
mschol | maandag 24 februari 2014 @ 22:41 |
net leek een villager bij een ander huis firewood te halen stond stil bij een ander huis, vries icoontje verdween boven zijn hoofd en boven zijn huis en liep vervolgens terug | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 22:43 |
20 tot 25 jaar las ik ergens. | |
Marcus_Zaagius | maandag 24 februari 2014 @ 22:47 |
Vanaf hoeveel mensen is het efficiënt om een markt te plaatsen? | |
mschol | maandag 24 februari 2014 @ 22:55 |
vergeten in begin jaar 10 een screenshot te maken, dan maar eind van het jaar mijn eerste "died of old age" heeft zojuist plaatsgevonden... | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 23:22 |
Als je rampen uit hebt staan heb je volgens mij geen hospitaal nodig hoor. | |
Furdinand | maandag 24 februari 2014 @ 23:26 |
ziektes vallen niet onder rampen | |
mschol | maandag 24 februari 2014 @ 23:29 |
ziekstes kunnen volgens mij wel gewoon uitbreken, en anders staat hij er voor de vorm ![]() | |
BlaZ | maandag 24 februari 2014 @ 23:30 |
Mocht je een ziekte tegenkomen, laat het dan even weten. Dan weten we dat ook gelijk weer. | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 23:34 |
Ziekten zijn een ramp, heb je rampen uitstaan, krijg je geen ziekten. Simpel. | |
BurnaBoy | maandag 24 februari 2014 @ 23:43 |
voedseltekort, toen gingen die nutjobs niet mijn cropfields harvesten wat resulteert in nog minder eten. Nu is van de 280 minimaal 3/4e dood. Juist ![]() | |
mschol | maandag 24 februari 2014 @ 23:52 |
even gekeken naar een ander stadje.. disasters off, maar heb daar 100% zeker last gehad van ziektes ![]() | |
t4rt4rus | maandag 24 februari 2014 @ 23:54 |
Ik heb dit spel ook aangeschaft. Leuk gedaan met 1 dev ![]() | |
Euribob | dinsdag 25 februari 2014 @ 00:02 |
Neuh. Nomaden brengen sowieso ziektes met zich mee. | |
Euribob | dinsdag 25 februari 2014 @ 00:03 |
Ach, dan heb je in je dorp in ieder geval weer ruimte om te groeien, toch? ![]() | |
Euribob | dinsdag 25 februari 2014 @ 00:09 |
Hangt eerder af van het feit hoeveel grondstoffen en ongebruikte grond je tot je beschikking hebt. Als je het bij veertig peeps al kan missen, prima. Als je liever wacht tot de honderd, ook prima. Maar ik zou hem wel alvast (in de pauzestand) plaatsen aan het begin van de game, dan kan je je stad er alvast omheen bouwen. | |
prefix1 | dinsdag 25 februari 2014 @ 00:10 |
komen er ook nog spel updates? | |
Euribob | dinsdag 25 februari 2014 @ 00:10 |
Ik ga die fok-seed morgen oid ook maar eens proberen. ![]() | |
emokid | dinsdag 25 februari 2014 @ 00:21 |
Wow, wat een lichtgewicht deze game.. ![]() ![]() | |
Chef_M | dinsdag 25 februari 2014 @ 00:25 |
Heb jij de game wel? ![]() | |
MaxMark | dinsdag 25 februari 2014 @ 00:41 |
Voor wie zich even wil ergeren: http://www.twitch.tv/vinesauce Hij heeft geen tutorial gedaan en begint gewoon maar wat te doen. Doet zeer om naar te kijken ![]() | |
Furdinand | dinsdag 25 februari 2014 @ 00:43 |
ik speel een stad zonder rampen en heb al meerdere ziektes gehad... | |
Friday12 | dinsdag 25 februari 2014 @ 01:03 |
wacht maar tot je 600+ mensjes heb lopen dan word het al snel zwaarder | |
Q. | dinsdag 25 februari 2014 @ 06:38 |
Idem. | |
Q. | dinsdag 25 februari 2014 @ 06:52 |
Daarom ook niet alleen wedden op verbouwen van voedsel. | |
Rezania | dinsdag 25 februari 2014 @ 08:27 |
Ik heb nog geen zieken gezien. ![]() | |
Euribob | dinsdag 25 februari 2014 @ 08:28 |
Jij bent nog niet voorbij de eerste tien huisjes gekomen. ![]() | |
Rezania | dinsdag 25 februari 2014 @ 08:31 |
100 inwoners ja. ![]() | |
Euribob | dinsdag 25 februari 2014 @ 08:33 |
Seed: 11041979 Terrain type: Valleys Terrain size: Large Climate: Harsh Disasters: On Starting Conditions: Hard Okay, let's go! | |
Euribob | dinsdag 25 februari 2014 @ 08:54 |
Heerlijke map wel, die Fok-seed. | |
jogy | dinsdag 25 februari 2014 @ 08:56 |
om eerlijk te zijn, weather is 'fair' bij de rest van de FOK!seed spelers ![]() | |
Euribob | dinsdag 25 februari 2014 @ 08:57 |
I know, maar ik wens wel een beetje uitdaging. | |
Furdinand | dinsdag 25 februari 2014 @ 12:44 |
Maak er dan mountainous van voor een uitdaging. ;p | |
BlaZ | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:00 |
Mountainous is inderdaad wat lastiger. Het idee van een centrale nederzetting moet je dan toch wel echt loslaten en gewoon overal tussen de bergen door slingeren met bebouwing. | |
Euribob | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:15 |
Nah, dan zou de map teveel veranderen. ![]() | |
Euribob | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:24 |
Mountainous wordt pas echt interessant bij een kleine map. ![]() | |
BlaZ | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:30 |
Ook dan is het goed te doen, je moet eigenlijk net de goede seed hebben. Sommige mountainous maps zijn goed te spelen op harsh. Deze bijvoorbeeld, waar je simpelweg al je voedsel kan binnenhalen met vissen en gatheren. ![]() | |
mschol | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:41 |
mijn verjaardagsseed is goed te doen op mountainous 3 tal flink open plekkenom je start positie, aan de doorstromende rivier.. ![]() | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:45 |
![]() ![]() | |
Rickocum | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:47 |
JE JASSEN G!! JE JASSEN! Hoe kom jij aan die farm dieren zonder een tradehouse? | |
jogy | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:48 |
Easy mode geeft je vee. | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:48 |
Ja, ik heb deze voor de verandering op easy gestart. ![]() | |
Rickocum | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:49 |
![]() | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:49 |
Dat is het enige wat ik ook van de easy gebruik, heb nog geen farms dus extreem veel doe ik ook niet met de easy-variant. ![]() | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:58 |
Maak ik een tailor, heb ik niet eens leather. ![]() ![]() | |
jogy | dinsdag 25 februari 2014 @ 13:59 |
Je hebt schaapjes, maak dan wollen vesten. Solved ![]() | |
Furdinand | dinsdag 25 februari 2014 @ 14:01 |
De map veranderen wat? | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 14:03 |
Ja, daar kwam ik net pas achter. ![]() | |
jogy | dinsdag 25 februari 2014 @ 14:06 |
Fok!seed indeling wordt dan vernacheld. | |
mschol | dinsdag 25 februari 2014 @ 14:36 |
is er al ergens een site die seeds + settings + screenshot startpunt heeft? zodat je dus makkelijk een leuke seed kan uitzoeken? | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 14:39 |
http://banished-wiki.com/wiki/List_of_map_seeds En Reddit ![]() | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 14:45 |
Hm, food producing moet ff wat omhoog. Minus van 200. Heb gelukkig 3100 op voorraad, dus ik kan nog wel ff. | |
2dk9 | dinsdag 25 februari 2014 @ 15:08 |
Jaar 5 fokseed:
| |
#ANONIEM | dinsdag 25 februari 2014 @ 15:54 |
Ben ook een tijdje bezig in de FOK!seed nu.In het midden is vooral het woon gedeelte, ik had daar eerst ook wat akkers maar die werkte nog niet echt. Onderin is het jagers en verzamelaars hoekje, rechts heb ik 2 dingen voor het hout en nog een jagershutje. Boven is ook een gedeelte waar vooral voedsel vandaan komt. Links ga ik waarschijnlijk een gedeelte maken voor vee en een stuk voor orchards. Nu eerst maar eens mijn houten huizen (deels) vervangen, de inwoners hebben het vaak koud. ![]() | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 15:56 |
Cool, jij gaat een heel andere kant op dan dat ik op ging. ![]() Vaak koud? Meer hout hebben misschien voor het vuur? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 februari 2014 @ 15:59 |
Ja, ik heb nog net te weinig mensen op de een of andere manier om alles goed in te vullen. Prio is toch wel eten, dus dat probeer ik altijd volle kracht te bezetten. De rest, van tools tot logs is afhankelijk van de tekorten. Maar voorlopig gaan ze er niet dood aan, dus heeft het niet zo'n haast. ![]() | |
NJ | dinsdag 25 februari 2014 @ 17:22 |
Wil ik in de FOK!seed een tunnel naar links maken, gaan mijn builders hem om de of andere reden vanaf de andere kant van de berg bouwen. Dus die sterven onderweg er naartoe allemaal van de honger. | |
jogy | dinsdag 25 februari 2014 @ 17:29 |
Domme mensen moeten ook dood. Maar misschien heeft het te maken met vanaf welke richting je de tunnel door de berg trekt. Ik heb het nog niet gehad maar trek de tunnel vanaf het dorp naar buiten toe. | |
JaimyLee | dinsdag 25 februari 2014 @ 17:40 |
Ik zit nu in m'n eerste dorp in jaar 13, met op het moment 40 volwassenen. In het laatste jaar besloten ineens een stuk of 10 mensen dood te gaan aan ouderdom ![]() | |
Stranger | dinsdag 25 februari 2014 @ 17:40 |
Ja daar had ik ook last van.. 2 van mijn originele bewoners gestorven door starvation. Toen heb ik eerst maar een tunnel naar het zuiden gemaakt. Volgens mij heb ik door die vroeg tunnels nog steeds een chronisch gebrek aan steen ![]() | |
Drebbelman | dinsdag 25 februari 2014 @ 18:33 |
Jaar 40 FOK!seedJaar 45 FOK!seed:
[ Bericht 2% gewijzigd door Drebbelman op 25-02-2014 19:06:15 ] | |
2dk9 | dinsdag 25 februari 2014 @ 19:00 |
Hier liepen de builders telkens naar de andere kant, sloegen 1 keer en gingen weer terug naar het dorp om te eten of om op te warmen. Maar toen ik 4 builders instelde gingen er 2 aan de goede kant bouwen en was de tunnel zo klaar ![]() Jaar 10 FOK!seed:
| |
Munchlax | dinsdag 25 februari 2014 @ 19:13 |
Hallo noob hier, net even gedownload maar heb geen idee wat ik moet doen. Er staat ook geen tutorial? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 februari 2014 @ 19:13 |
Heb je snel gedaan, zo'n seed is best duur. ![]() | |
Stranger | dinsdag 25 februari 2014 @ 19:28 |
Speel jij zonder het baan-toebedeel-menuutje opengeklapt? | |
2dk9 | dinsdag 25 februari 2014 @ 19:30 |
Bij het startmenu staat een tutorial ![]() Net iets te snel, had alle haardhout, logs, kruiden en jassen ernaartoe gesleept, de winter erna een flink een haardhout tekort. | |
2dk9 | dinsdag 25 februari 2014 @ 19:32 |
Ja, ik klap hem alleen open als ik hem nodig heb ![]() | |
Stranger | dinsdag 25 februari 2014 @ 19:36 |
Bijzonder, want eigenlijk is dat 90% van de tijd het enige waar ik naar kijk ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 februari 2014 @ 19:39 |
Ik had 2 schapen, 2 kippen en 2 koeien gekocht. Maar de kippen en koeien zijn volgens mij direct dood gegaan oid? De schapen zitten op 4 maar de overige 2 soorten staan nu op 0. ![]() ![]() | |
Friday12 | dinsdag 25 februari 2014 @ 19:54 |
Jaar 3 fok seed 0/0/0 ![]() | |
jogy | dinsdag 25 februari 2014 @ 20:07 |
Vervelende winter gehad? niet genoeg hout? Ramp? Of gewoon vergeten om een Smit te bouwen waardoor er geen gereedschappen meer gemaakt werden? ![]() | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 20:08 |
Daar gaan je mensen. ![]() | |
Friday12 | dinsdag 25 februari 2014 @ 20:23 |
All of the above ![]() | |
Dekatria | dinsdag 25 februari 2014 @ 20:43 |
Net vandaag begonnen, en jeuzes wat is dit verslavend. Eerste hongersnood al gehad edoch overleefd ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 februari 2014 @ 20:50 |
Heb net een brandje gehad in mijn begin gedeelte, school was afgebrand en een aantal huizen. Aantal nieuwe huizen links neer gezet en een aantal nieuwe op hun oude plek. Ik heb er nu wel voor gezorgd dat ik niet makkelijk helemaal kapot ga denk ik, elk gebied heeft zijn eigen voedsel voorraad. Ik ga nu noord en west aan elkaar verbinden en dan verder naar beneden langs de rivier denk ik. Heb nu een schaapje of 12, een gedeelte waar ik ze slacht als ze boven de 6 komen. De ander laat ik door fokken (hihaho) totdat het maximum van 21 is bereikt. Verder heb ik nu een kroegje staan die voor het nodige plezier kan gaan zorgen. Pics
| |
KLTZK | dinsdag 25 februari 2014 @ 20:52 |
![]() ![]() | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 20:54 |
Diep in de zee, Nathalee Holloway. Joran had het verkeerde telefoonnummer gebeld voor een goeie boot? | |
Rezania | dinsdag 25 februari 2014 @ 20:57 |
Hoe doen jullie screenshots? Is daar een knopje voor? ![]() | |
JaimyLee | dinsdag 25 februari 2014 @ 20:58 |
F12 is volgens mij de standaard steam-screenshotknop | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 20:58 |
Ik gebruik http://www.puush.me. ![]() | |
KLTZK | dinsdag 25 februari 2014 @ 20:59 |
Een boot waarmee je door land kan varen lijkt me juist een goede boot voor hem! | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 21:00 |
Dan merkt hij de vieze auto van Patrick in ieder geval niet op ![]() | |
Rezania | dinsdag 25 februari 2014 @ 21:01 |
Ja, die heb ik ook, maar dan doe ik dus ctrl shift 4, pakt hij een totaal ander deel van het scherm. ![]() | |
Rezania | dinsdag 25 februari 2014 @ 21:01 |
Ah ja tuurlijk, gebruik ik nooit, daarom. ![]() | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 21:03 |
Hm, ik run Banished in windowed-mode en run Puush als admin. Werkt daarmee prima. ![]() | |
Stranger | dinsdag 25 februari 2014 @ 21:05 |
Ik doe gewoon lekker ouderwets print screen en dan vervolgens in paint mijn tweede scherm eraf knippen ![]() | |
Rezania | dinsdag 25 februari 2014 @ 21:11 |
Dat heb ik dus geprobeerd, maar als ik dan ctrl shift 4 gebruik opent Banished het menu. ![]() | |
jogy | dinsdag 25 februari 2014 @ 21:34 |
dat dus ![]() | |
NJ | dinsdag 25 februari 2014 @ 21:39 |
Ik was er ook niet echt rouwig om. Maar elke keer 4 man op bouwen. Drie liepen er naar de andere kant, eentje sloeg 1 keer aan de goede kant en ging dan omlopen. Dan weer er afhalen en een halve minuut later weer. Zo heb ik de laatste 16 slagen gedaan. ![]() Aanleggen doe ik inderdaad ook van de kant waar ze vandaan komen naar de andere kant. | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 22:29 |
![]() Jaartje 10 Rechtsonderin zit nog een quarry en een huisje. Bovenin zit nog een woodcutters lodge, stockpile, casa, barn en een hunting cabin. ![]() | |
mschol | dinsdag 25 februari 2014 @ 22:42 |
ligt het nou aan mij of heb je een vrij lage population voor jaar 10? | |
einschtein | dinsdag 25 februari 2014 @ 22:43 |
Dat klopt, ik wil niet te snel uitbreiden. Ik heb geen haast. ![]() ![]() | |
jogy | woensdag 26 februari 2014 @ 00:15 |
Jaartje 40, Crisis! Godverdegodver, al mijn luxe surplus pleite en ik krijg het maar niet terug. Ik heb 238 inwoners en 2451 soms schommelend naar rond de 1500 aan voedsel. Ik heb er een paar jagerijhutjes en verzamelaars tegenaan gesmeten en de jagerijhutjes van 3 naar 4 gezet en die helemaal vol gepropt maar het lijkt geen kont uit te maken ![]() ![]() | |
Rezania | woensdag 26 februari 2014 @ 14:01 |
Eerste achievement is binnen. ![]() ![]() | |
BlaZ | woensdag 26 februari 2014 @ 14:33 |
Dat is een flinke brug | |
Rezania | woensdag 26 februari 2014 @ 15:10 |
![]() Kern van mijn dorp, er is nog meer naar het noorden, westen en zuiden. Heb nu ongeveer 105 inwoners, 85% zijn opgeleid, en heb een voedseloverschot van 40%. Heb mezelf wel goed klem gebouwd in het begin. ![]() | |
Maargoed. | woensdag 26 februari 2014 @ 15:14 |
De kern, het dorp of de gemeente?
| |
Dekatria | woensdag 26 februari 2014 @ 15:28 |
Watvoor rampen zijn er nu eigenlijk allemaal? Tot zover een plaag gehad in de boomgaard en een huis in de fik, maar meer ook niet. | |
jogy | woensdag 26 februari 2014 @ 15:41 |
Plaag, orkaan, brand, infectie van de pasture waardoor al je beesten dood kunnen gaan. Die heb ik gehad iig, weet verder niet wat er nog meer langs kan komen zeilen | |
Rezania | woensdag 26 februari 2014 @ 15:42 |
Ik snap hem niet, sorry. ![]() | |
IkStampOpTacos | woensdag 26 februari 2014 @ 16:50 |
Meer mensen bij wie steam er uitligt? | |
prefix1 | woensdag 26 februari 2014 @ 17:03 |
Nope! | |
IkStampOpTacos | woensdag 26 februari 2014 @ 17:04 |
Hmm, kan alleen in de library en store.. fucked up. | |
GlenSpey | woensdag 26 februari 2014 @ 17:04 |
Wat heb je nog meer nodig dan? ![]() | |
IkStampOpTacos | woensdag 26 februari 2014 @ 17:05 |
Niks om de spellen te starten, wel de community om achievements te zien. ![]() | |
Dekatria | woensdag 26 februari 2014 @ 17:51 |
Luxeprobleem - ik produceer meer voedsel dan ik op kan maken ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 26 februari 2014 @ 17:55 |
Wat je dan imo beter kunt doen is bijvoorbeeld meer huizen zetten bij gebouwen die iets produceren. Een extra huisje bij je steengroeve bijvoorbeeld, een nieuw houdhakkers gedeelte maken met 1 of 2 huizen etc. Zomaar random huizen neerzetten deed ik alleen in het begin van het spel, om iedereen snel een (centraal) plekje te geven. Als alles eenmaal loopt is wat ik net zei denk ik handiger. | |
Dekatria | woensdag 26 februari 2014 @ 18:01 |
Well daarmee 2 achievements eruit gebokst overigens - Smiles all Around en Healthy. Zit alleen op zo'n map met een hoop bergen, dus het blijft bij allemaal nederzettinkjes die onderling verbonden zijn. Zou een uitkomst zijn als ze het spel zouden uitbreiden met meer gebouwen, technologiëen etc. Beetje als AOE. | |
#ANONIEM | woensdag 26 februari 2014 @ 18:04 |
De maker staat redelijk open voor mods(upport), dus dat komt wel goed. | |
2dk9 | woensdag 26 februari 2014 @ 18:06 |
FOK!seed jaar 15:FOK!seed jaar 20:
| |
prefix1 | woensdag 26 februari 2014 @ 21:53 |
Zijn er al mods dan voor banished?! | |
bleiblei | woensdag 26 februari 2014 @ 21:59 |
Ik zit op 500 inwoners, jaar 170 ofzo maar de groei is eruit (al een jaar of 30), mijn food voorraad gekelderd van 70k naar 0 zonder duidelijke reden en eigenlijk ben ik er wel weer klaar mee ![]() | |
einschtein | woensdag 26 februari 2014 @ 22:13 |
Dat iron minen schiet écht niet op. ![]() | |
einschtein | woensdag 26 februari 2014 @ 22:35 |
NEE. TORNADO. FUCK. BEL DE BRANDWEER OFZO. | |
einschtein | woensdag 26 februari 2014 @ 22:37 |
Alle students dood, leraar dood, school weg. ![]() | |
einschtein | woensdag 26 februari 2014 @ 22:48 |
Hier heb ik nu ook last van, maar dan met een brug. Lopen ze eeuwen om naar de andere kant te komen, 2 tikjes, en weer terug. | |
Rezania | woensdag 26 februari 2014 @ 22:57 |
![]() | |
Me_Wesley | woensdag 26 februari 2014 @ 23:03 |
Beetje last van vergrijzing ![]() | |
MaxMark | woensdag 26 februari 2014 @ 23:08 |
Dat klinkt als een gecoördineerde aanval. Ben je al over represailles aan het nadenken? | |
JaimyLee | woensdag 26 februari 2014 @ 23:30 |
Ik weet dat m'n inwoners soms domme dingen doen (builders die ruimte voor een pasture vrij moeten maken, en dan in een ander random bos resources gaan vervamelen), maar ik vind het toch wel knap dat 80% het koud heeft in een zomer van 25 graden.. | |
einschtein | woensdag 26 februari 2014 @ 23:37 |
Ik bel de NSA. Die checkt de telefoonrecords wel even. | |
Dekatria | woensdag 26 februari 2014 @ 23:38 |
Tijd voor een Red Alert mod. | |
JCPepino | donderdag 27 februari 2014 @ 00:24 |
Heeft iemand ooit 1000 bewoners gehaald? | |
mschol | donderdag 27 februari 2014 @ 01:10 |
ze zitten na te bibberen van die -10 in de winter? | |
Jegorex | donderdag 27 februari 2014 @ 08:41 |
Als een huis een sneeuwvolk heeft betekend dat volgens mij dat er geen brandhout is. Als een persoon een sneeuwvlok heeft betekend het pas dat hij/zij het ook echt koud heeft en bijna dood gaat. | |
Drebbelman | donderdag 27 februari 2014 @ 10:34 |
Jaar 50 FOK!seedMijn grootste irritatie die ik heb is dat mijn stadje inmiddels zo groot is dat mensen hongersnood krijgen zodra ze van baan wisselen of als ze een flink eind gaan lopen omdat ze even een labouring job gaan doen als hun eigen baan even geen aandacht nodig heeft.. De mannetjes met honger hebben werk en wonen heel dicht bij elkaar, maar ik vind ze steeds met honger een heel eind van hun woon/werk plek. De theorie dat een groep mensen zelfvoorzienend kan wonen los van de rest van de stad werkt in de praktijk dus niet als ze in hun idle time labouring jobs zoeken aan de andere kant van de map ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Drebbelman op 27-02-2014 10:51:37 ] | |
2dk9 | donderdag 27 februari 2014 @ 11:11 |
Jaar 25 FOK!seed:Jaar 30 FOK!seed:
| |
Dekatria | donderdag 27 februari 2014 @ 11:17 |
Ook ondervonden inmiddels, ja. | |
Dekatria | donderdag 27 februari 2014 @ 13:29 |
Godsamme, opeens is echt het gereedschap van IEDEREEN versleten. Vijf miljoen miljard mensen de mijnen in gerost, Blacksmithkolonie ernaast, en pas nu kan ik het tij een beetje keren. | |
#ANONIEM | donderdag 27 februari 2014 @ 15:03 |
Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho. | |
Tijn | donderdag 27 februari 2014 @ 15:19 |
Als je brandhout continu op 0 hebt, zie je ook weinig verschil. Ik probeer een voorraadje van +/- 500 fuel te houden en dan zie je het wel een stuk harder naar beneden gaan met een paar houten huisjes vs huisjes van steen. | |
jogy | donderdag 27 februari 2014 @ 15:23 |
De belangrijkste reden om genoeg brandhout te hebben is wanneer je kolen wil sparen. Kolen zijn de backup brandstof voor die gasten en dat kan best snel gaan. | |
Tijn | donderdag 27 februari 2014 @ 15:30 |
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur ![]() | |
Dekatria | donderdag 27 februari 2014 @ 16:25 |
Zeker waar, ja ![]() | |
Q. | donderdag 27 februari 2014 @ 17:08 |
Check. ![]() | |
Helgen | donderdag 27 februari 2014 @ 18:48 |
Ik ben net begonnen, ik speel mijn eerste spel met de Fok!seed. Jaar 10:Op het tweede plaatje zie je linksonder de plaats waar we starten, maar daar ben ik niet begonnen met bouwen. Ik heb wel het gevoel dat ik binnenkort groot voedseltekort krijg, dus snel maar even wat etensdingen bouwen ![]() En volgens mij werkt mijn bouwstrategie niet echt goed, maar het is mijn eerste spel. Alles ligt te ver van elkaar af. | |
Rezania | donderdag 27 februari 2014 @ 20:49 |
Mijn productieketens zijn te goed, alles zit vol, hoeveel opslag ik er ook bij bouw. ![]() | |
Me_Wesley | donderdag 27 februari 2014 @ 20:56 |
Voorraden van je tradingposts verhogen en/of je resourcelimits beter instellen, dan heb je veel meer controle. | |
Rezania | donderdag 27 februari 2014 @ 20:57 |
Nou ja, het grootste probleem zit hem in de productie van food. Al die barns zitten helemaal vol daardoor, terwijl ik wheat nodig heb voor alcohol. ![]() En het ruilen van voedsel levert haast niks op, dus daar begin ik niet aan. | |
Me_Wesley | donderdag 27 februari 2014 @ 21:09 |
Ja, het is jammer dat je geen limits voor individuele foods kunt instellen. En ik bedoel ook niet dat je moet traden, maar je kunt je trade post als opslag gebruiken.. veel meer capaciteit. | |
Rezania | donderdag 27 februari 2014 @ 21:11 |
Probleem blijft gewoon dat ze blijven produceren, dus dat is alleen maar symptoombestrijding. Ik plemp wel gewoon wat huisjes neer en hoop op een babyboom of zo. Of misschien kan ik velden sluiten. | |
Me_Wesley | donderdag 27 februari 2014 @ 21:14 |
Klopt. Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen. | |
Rezania | donderdag 27 februari 2014 @ 21:15 |
Hmm, dat is wel slim ja. ![]() | |
Tijn | donderdag 27 februari 2014 @ 22:07 |
Precies, er is nooit hongersnood als je duizenden stuks hertenvlees in je trading post hebt liggen ![]() | |
Helgen | vrijdag 28 februari 2014 @ 08:27 |
en een jaar later: inderdaad, mijn hele visserskolonie boven de bergen sterft omdat ze te ver moeten lopen voor eten, waardoor uiteindelijk de hele stad eraan ging ![]() | |
Me_Wesley | vrijdag 28 februari 2014 @ 08:30 |
Heeft het misschien nut om zo een marketplace te bouwen in die kolonie? | |
Helgen | vrijdag 28 februari 2014 @ 08:35 |
Jep, dat was beter geweest. Ik had ook sowieso weinig eten en probeerde dat eerst erbij te bouwen, maar mijn quarry werkte langzaam, al zaten er 7 mensen in. Ik begin nu gewoon een nieuwe stad ![]() | |
MaxMark | vrijdag 28 februari 2014 @ 10:00 |
Voor de aanvoer van stenen kun je ook beter zelf resources verwijderen of dit gewoon traden. Zorg dat je minstens 2 of 3 trading posts hebt, dan krijg je genoeg afwisseling in aanbod, dus ook stenen (elke trading post krijgt een eigen trader op bezoek). De mijnen zijn het minst efficiënt en zonde van de mankracht die je erin stopt. Zorg gewoon dat je grossiert in dingen als firewood, coats en tools, dan heb je genoeg om te ruilen in de trading post ![]() | |
jogy | vrijdag 28 februari 2014 @ 10:07 |
Vanavond ga ik weer even wild op Banished denk ik ![]() | |
jogy | vrijdag 28 februari 2014 @ 10:16 |
Het lijkt me trouwens wel eens grappig om een soort wedstrijd te houden een keer. Gewoon 4 uur op een random seed die aan het begin uitgegeven wordt en dan na die 4 uur kijken wie er het beste voor staat. Meeste inwoners en de gezondste surplus aan voorraad. Zullen we zeggen op zondag van 12 tot 16. Iedereen mag zelf kiezen welke snelheid hij wil spelen, dus een 10* speed mag gewoon als je het lekker vind spelen. | |
Tijn | vrijdag 28 februari 2014 @ 10:23 |
Het leukste is natuurlijk als we dan allemaal dezelfde seed en world-settings gebruiken. | |
jogy | vrijdag 28 februari 2014 @ 10:24 |
Dat bedoel ik. Gewoon om 12:00 uur komt er in dit topic een seednummer met de rest van de settings en om 16:00 uur laat iedereen het resultaat zien. | |
Tijn | vrijdag 28 februari 2014 @ 10:25 |
Awesome idee ![]() | |
jogy | vrijdag 28 februari 2014 @ 10:26 |
Toch een beetje multiplayer-achtig ![]() | |
Drebbelman | vrijdag 28 februari 2014 @ 11:01 |
Jaar 55 in FOK!seed
| |
Seikcid | vrijdag 28 februari 2014 @ 11:25 |
Ziet er wel tof uit. | |
jogy | vrijdag 28 februari 2014 @ 11:29 |
Potver, netjes hoor. | |
Tijn | vrijdag 28 februari 2014 @ 11:36 |
Echt te gek. Eigenlijk zit de lol van het spel in de late game, waar veel andere games juist vooral aan het begin op hun leukst zijn. | |
Drebbelman | vrijdag 28 februari 2014 @ 11:51 |
Ik merk dat ik langzaam richting de borders van de map kom. Ik zit er aan twee kanten al dicht tegenaan. De uitdaging zal wel komen als ik echt nergens meer ruimte heb en moet gaan zoeken naar plekken om te verdichten. En passant overigens ook nog even 'ready for anything' en 'stonework' binnengehaald. | |
Drebbelman | vrijdag 28 februari 2014 @ 12:08 |
Het is carnaval in mijn stadje.. ze zijn de polonaise aan het doen ![]() ![]() | |
jogy | vrijdag 28 februari 2014 @ 12:14 |
Huh, wat de vliegende neuk is dat? ![]() | |
mschol | vrijdag 28 februari 2014 @ 12:18 |
een shitload aan nomads komen binnen? | |
Drebbelman | vrijdag 28 februari 2014 @ 12:19 |
yup, 84. Ze zagen zo zielig uit, dus ik heb ze maar een hoedje gegeven. Ik denk niet dat het verstandig is ze toe te laten als ik zonder die nomads ook zo een toename van 100 adults per 5 jaar heb.. ![]() | |
einschtein | vrijdag 28 februari 2014 @ 12:29 |
Je hebt er een paar over geslagen! Racisme. | |
BurnaBoy | vrijdag 28 februari 2014 @ 13:21 |
Wat ook wel kan is wie staat er het beste voor in jaar 60. Dan kan iedereen meer spelen op tijden die hem haar uitkomt ![]() ![]() | |
jogy | vrijdag 28 februari 2014 @ 13:22 |
Hoe geef je ze een hoedje dan, wat is dit voor paaseitjes in het spel? Vertel het me! | |
jogy | vrijdag 28 februari 2014 @ 13:24 |
Dat kan er op zich ook wel naast inderdaad. Het leuke van dezelfde tijd ermee bezig zijn is dat iedereen iets anders gaat doen en men niet van elkaar af kan kijken, klaar is klaar en kunnen we zien wie er het efficiëntst met zijn of haar tijd en ruimte om gaat binnen het spel ![]() | |
BurnaBoy | vrijdag 28 februari 2014 @ 13:31 |
Dat is ook wel waar. Ik kan dan alleen niet ![]() | |
mschol | vrijdag 28 februari 2014 @ 13:53 |
ik gok photoshop.. | |
einschtein | vrijdag 28 februari 2014 @ 13:58 |
Ik waag me weer aan de FOK! seed. Kijken hoe lang ik het vol hou. | |
Rickocum | vrijdag 28 februari 2014 @ 14:00 |
Ik heb volgens mij fahrenheit, hoe krijg im celcius? In de winter is t soms 65 ![]() | |
JaimyLee | vrijdag 28 februari 2014 @ 14:01 |
Options -> Game -> Show Celsius temperatures (vierde optie) | |
Rickocum | vrijdag 28 februari 2014 @ 14:03 |
Oh, gelukkig. Heb er overheen gekeken dan! Thanks! Helaas kan ik nu niet spelen want ik ga verhuizen en heb mn pc al losgekoppeld | |
jogy | vrijdag 28 februari 2014 @ 14:09 |
Och, dit spel is geen flappy bird, denk dat jouw spelletje ook wel een keer gespeeld wordt ![]() | |
Me_Wesley | vrijdag 28 februari 2014 @ 14:36 |
Die nomads, krijg je daar een notification van? Heb er nog niet mee te maken gehad namelijk. EDIT: Zie dat ik een town hall nodig heb ![]() | |
einschtein | vrijdag 28 februari 2014 @ 14:38 |
Ja, en als je dus de town-hall hebt krijg je onderin een blauw/paarse notificatie. Net zoals met de merchant die aankomt alleen dan een ander icoontje erin. | |
mschol | vrijdag 28 februari 2014 @ 14:52 |
| |
Chef_M | vrijdag 28 februari 2014 @ 15:20 |
Waarom halen ze dat weg? Vond ik juist wel baas, m'n mooie dorp al bewonderen terwijl ik nog in het menu zat. ![]() | |
einschtein | vrijdag 28 februari 2014 @ 15:31 |
![]() Wil niet liggen. | |
Drebbelman | vrijdag 28 februari 2014 @ 15:38 |
een zogenaamde dwarsboom | |
einschtein | vrijdag 28 februari 2014 @ 15:53 |
Budum-tsssh. | |
einschtein | vrijdag 28 februari 2014 @ 15:53 |
Ik moet trouwens zeggen, die auto-replacement functie wanneer mensjes dood gaan: ![]() | |
Dekatria | vrijdag 28 februari 2014 @ 15:58 |
![]() Nu al medelijden. Hier ook begonnen met de FOK!seed. Ben benieuwd ![]() | |
koffiegast | vrijdag 28 februari 2014 @ 15:59 |
ook aant spelen... megaverslavend... en zodra je door hebt hoe de markets werken en woningen bij hun werkzetten gaat het als een tierelier! Ik plaats alleen nog maar stone houses Hopelijk komt er nog meer stuff dat je kan bouwen + technologie. Zoals paarden houden en brood maken. | |
Rezania | vrijdag 28 februari 2014 @ 18:21 |
Ligt het nou aan mij of wordt de quarry steeds dieper en dieper? ![]() ![]() | |
Dekatria | vrijdag 28 februari 2014 @ 18:23 |
Klopt ja. Bijkomstigheid is tevens dat je mijnwerkers langer moeten lopen ![]() Inmiddels ziet de startplek van de FOKseed er bij mij zo uit: ![]() De stad is verder getrokken, de eerste bewoners achterlatend ![]() | |
Rezania | vrijdag 28 februari 2014 @ 18:57 |
Nu 204 inwoners. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rickocum | vrijdag 28 februari 2014 @ 18:59 |
Ja lach maar boy, lach maar. Nog even en je hebt veel vagijnen te wassen en heb je te weinig resources. | |
Rezania | vrijdag 28 februari 2014 @ 19:00 |
Nog genoeg ruimte om uit te breiden gelukkig. Ik doe ook rustig aan. Pas net voor het eerst Nomads toegelaten. | |
Rezania | vrijdag 28 februari 2014 @ 19:01 |
Wat ik wel een beetje stom vind is dat er niet drie woodcutters bij één zo'n hut kunnen werken. ![]() | |
Dekatria | vrijdag 28 februari 2014 @ 19:37 |
Eén van m'n gappies houdt van wandelen ![]() We beginnen links, bij z'n nieuwbouwwoning. ![]() ![]() ![]() ![]() Toch handig, dat werkroute tooltje ![]() | |
Chef_M | vrijdag 28 februari 2014 @ 19:47 |
Gaan mensen automatisch in huizen wonen die het dichtst bij hun werk zitten, of hoe werkt dat? Ik plaatste namelijk bij een mijn verderop wat huisjes voor de mijnwerkers, maar meteen kwamen er houthakkers en laborors erin. ![]() | |
Dekatria | vrijdag 28 februari 2014 @ 20:18 |
Als je tegelijk een huis met het werk erbij zet, dan is de kans het grootst dat ze er dichtbij gaan wonen. Meestal balanceert het zichzelf uit is me opgevallen, maar soms ook niet zoals hierboven ![]() | |
Dekatria | vrijdag 28 februari 2014 @ 20:29 |
Hey, ik heb een bug ontdekt. Als een huis is afgefikt, moet je aanklikken dat je het hele ding sloopt. En dan 'cancel removal'. Ineens is heel het gebouw als nieuw ![]() Merkte ik zonet, toen 3 huizen, een woodcutter en een voorraadhangaar in rook opgingen. | |
WARE_HEIDEN | vrijdag 28 februari 2014 @ 21:55 |
Ben nu voor de mountain men achievement aan het gaan (een pop van 50+ gedurende 20 jaar op een small mountainous map met harsh climate). Vooralsnog geen enkele tegenslag eigenlijk. Nu ligt dat ook wel een beetje aan de goede seed die ik had: 845446354. Heb alleen een paar bruggen gebouwd en geen enkele tunnel ![]() ![]() | |
Dekatria | vrijdag 28 februari 2014 @ 22:56 |
![]() Twee doden al, ondanks genoeg ruimte in het ziekenhuis ![]() Jaar 60 hier met de FOK!seed: ![]() [ Bericht 49% gewijzigd door Dekatria op 28-02-2014 23:25:33 ] | |
Q. | zaterdag 1 maart 2014 @ 10:06 |
Ik doe iets niet helemaal goed. ![]() ![]() | |
Q. | zaterdag 1 maart 2014 @ 10:29 |
En van bijna 400 naar 11 inwoners terug. ![]() Wat een spel. ![]() ![]() | |
Dekatria | zaterdag 1 maart 2014 @ 11:25 |
Hongersnood, die heb ik ook gehad ja. Van nabij de 300 inwoners tot ~200, en van 30K voedsel naar de benedengrens ![]() ![]() Oh, en ik kreeg nog bezoek van wat anders zonet: ![]() M'n akkers wat doe je ![]() | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:17 |
![]() ![]() Ik zat er ook een tijd tegenaan te hikken, elke keer onder de 500 surplus aan voedsel met een populatie van 300+ ![]() ![]() ![]() | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:18 |
Maar waar is het nu fout gegaan dan? Geen tools meer oid? | |
Q. | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:19 |
Ja, vraag ik me ook af. De zin voor dit dorp is nu wel een beetje op, begin wel opnieuw. Met maar 5 inwoners over schiet het niet op. ![]() | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:21 |
Vjol ![]() |