De protesten begonnen niet met plunderingen en moord. Dat is pas gebeurd na een lange periode van negeren van de machthebber. De demonstranten neerzetten als een plunderende bende vikingen is niet op zijn plek.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan doen? Er worden gebouwen geplunderd en in de fik gestoken, mensen vermoord, op je collega's geschoten en dan moet je met gevaar voor eigen leven geweldloos de daders pakken? Terwijl dat vele malen gevaarlijker is voor eigen lijf en leden, van jou en je collega's
Kan nog niet achterhalen waar op het plein.twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 17:10:25Shooting and gas on #Euromaidan again! Protesters chanting "Together and to the end!"|PR News #Euromaidan #Ukraine http://t.co/yg4AF6Tb3i reageer retweet
Waarom mag de president ze niet negeren? Hij is democratisch gekozen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:11 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
De protesten begonnen niet met plunderingen en moord. Dat is pas gebeurd na een lange periode van negeren van de machthebber. De demonstranten neerzetten als een plunderende bende vikingen is niet op zijn plek.
Ja klopt, en er zijn natuurlijk situaties waarin de politie mag gaan schieten (gericht) als ze bv echt in het nauw gedreven zijn. Maar de politie blijft een apparaat van de overheid die de keuze heeft om ze in te zetten of niet uiteindelijk. (en hoe ze ingezet worden)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:11 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap wel wat jullie zeggen en ik deel die mening ook wel. Ik kan me alleen voorstellen dat het vanaf mijn warme bank wat makkelijker praten is als wanneer je daar staat als politie
Dat is wat ik zeg grootmachten arrogantie. Ze kunnen niet nader tot elkaar komen omdat ze bij hun standpunt blijven omdat ze niet willen onderdoen voor de andere grootmacht. Ondertussen sterven er tienduizenden burgers.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:10 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Er is geen oplossing te verzinnen. De EU/VS wil perse Assad weg net als de buitenlandse oppositie, die niet representatief is voor de rebellen op de grond.
ja dat is poetin die hem instrueertquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Yanukovych: "I'm won't sign anything with bandits who are terrorising Ukraine". Guess he's been on the phone to Moscow since yesterday
Zonder de wapens van de VS en haar bondgenoten was er geen oorlog geweest. Dat is geen arrogantie, maar geopolitieke keuzes en daarbij niet geven om levens.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:13 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg grootmachten arrogantie. Ze kunnen niet nader tot elkaar komen omdat ze bij hun standpunt blijven omdat ze niet willen onderdoen voor de andere grootmacht. Ondertussen sterven er tienduizenden burgers.
Joh, dat staat er ook hquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat is poetin die hem instrueert
Als je democratisch gekozen bent dan vertegenwoordig je het hele volk, als je merkt dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn dan kun je daarmee in debat gaan of dat naast je neerleggen als het er niet zoveel zijn. Maar als je merkt dat er toch wel heel veel mensen de moeite nemen om de straat op te gaan om tegen jou te protesteren - maandenlang - dan moet je toch bij jezelf gaan nadenken; De democratische positie die ik vertegenwoordig, verdien ik die nog wel? Als je er dan voor kiest om het te laten escaleren in plaats van toenadering dan ben je gewoon fout bezig en als er mensen worden neergeschoten door beveiligingstroepen zoals donderdag, dan ben je gewoon verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:12 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Waarom mag de president ze niet negeren? Hij is democratisch gekozen.
twitter:Yaro_RT twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 16:46:43CONFIRMED - Tymoshenko left the prison hospital and now on her way to Kiev reageer retweet
Iran levert ook wapens aan Assad, zonder die wapens kon Assad geen mensen onderdrukken. Wat wil je nou eigenlijk zeggen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:14 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Zonder de wapens van de VS en haar bondgenoten was er geen oorlog geweest. Dat is geen arrogantie, maar geopolitieke keuzes en daarbij niet geven om levens.
Wat en waar wordt aangevallen? (kan filmpje niet kijken nu)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:15 schreef theNull het volgende:
Ook geruchten op twitter dat er nu aangevallen word.
De mensen die nu tegen hem demonstreren waren in 2010 ook al tegen hem. Met een debat bereik je niks, het gaat om de vraag of het land lid moet worden van de EU of niet. Hoe zou hij toenadering moeten zoeken?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:16 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Als je democratisch gekozen bent dan vertegenwoordig je het hele volk, als je merkt dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn dan kun je daarmee in debat gaan of naast je neerleggen als het er niet zoveel zijn. Maar als je merkt dat er toch wel heel veel mensen de moeite nemen om de straat op te gaan om tegen jou te protesteren - maandenlang - dan moet je toch bij jezelf gaan nadenken. De democratische positie die ik vertegenwoordig, verdien ik die nog wel? Als je dan ervoor kiest om het te laten escaleren in plaats van toenadering dan ben je gewoon fout bezig en als er mensen worden neergeschoten door beveiligingstroepen zoals donderdag, dan ben je gewoon verantwoordelijk.
Niks, ik reageerde gewoon op een bericht.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:17 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Iran levert ook wapens aan Assad, zonder die wapens kon Assad geen mensen onderdrukken. Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Geen idee, als ik op plein kijk zie ik het niet terug?quote:Wat en waar wordt aangevallen? (kan filmpje niet kijken nu)
Stop dan met alleen de VS/EU de schuld te geven, Iran en Rusland zijn net zo schuldig aan deze escalatie en deze impasse.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:19 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Niks, ik reageerde gewoon op een bericht.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:16 schreef WitteMuur het volgende:
twitter:Yaro_RT twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 16:46:43CONFIRMED - Tymoshenko left the prison hospital and now on her way to Kiev reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 17:19:31false alarm about shooting at #Euromaidan, many apologies. All is calm. |PR News #Ukraine reageer retweet
Het is gewoon de schuld van de VS en bondgenoten, zonder hun wapens was er geen oorlog. Waar heeft regime change in Libi nou toe geleid of in Irak?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:20 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Stop dan met alleen de VS/EU de schuld te geven, Iran en Rusland zijn net zo schuldig aan deze escalatie en deze impasse.
Het gaat echt niet enkel om dat lidmaatschappij. Het gaat om veel meer issues. Oekrane kan niet eens zomaar lid worden in zijn huidige staat. Het gaat om corruptie en zelfbeschikking van Oekraense volk.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:18 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
De mensen die nu tegen hem demonstreren waren in 2010 ook al tegen hem. Met een debat bereik je niks, het gaat om de vraag of het land lid moet worden van de EU of niet. Hoe zou hij toenadering moeten zoeken?
Anarchie en tienduizenden doden vooral.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:22 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het is gewoon de schuld van de VS en bondgenoten, zonder hun wapens was er geen oorlog. Waar heeft regime change in Libi nou toe geleid of in Irak?
De reden van de rellen waren dat de president weigerde een overeenkomst met de EU te sluiten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:24 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het gaat echt niet enkel om dat lidmaatschappij. Het gaat om veel meer issues. Oekrane kan niet eens zomaar lid worden in zijn huidige staat. Het gaat om corruptie en zelfbeschikking van Oekraense volk.
Minder controle en meer vrijheid. Al kunnen die landen daar slecht mee omgaan na een verleden van centraal gezag.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:22 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Waar heeft regime change in Libi nou toe geleid of in Irak?
Er waren al wapens dus een burgeroorlog was al een feit. Ik ben er zelf ook niet voor om meer wapens te sturen. Maar als het aan Rusland ligt onderdrukt en moord Assad lekker wat hij wil. Dat lijkt me ook niet okay. Wat ik al eerder zei beide kampen moeten een oplossing zoeken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:22 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het is gewoon de schuld van de VS en bondgenoten, zonder hun wapens was er geen oorlog. Waar heeft regime change in Libi nou toe geleid of in Irak?
Welke vrijheid? In Libi kwam maar 30% opdagen bij de verkiezingen pas, kritiek op de "revolutie" is verboden, positief spreken over Gadaffi is verboden, verschillende tv kanalen zijn verboden enz. Libi is nu een grote chaos.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Minder controle en meer vrijheid. Al kunnen die landen daar slecht mee omgaan na een verleden van centraal gezag.
Hoe bedoel je er waren al wapens? Het lijkt me logisch dat een leger wapens heeft. Assad vermoord geen onschuldige burgers alleen rebellen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:27 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Er waren al wapens dus een burgeroorlog was al een feit. Ik ben er zelf ook niet voor om meer wapens te sturen. Maar als het aan Rusland ligt onderdrukt en moord Assad lekker wat hij wil. Dat lijkt me ook niet okay. Wat ik al eerder zei beide kampen moeten een oplossing zoeken.
Ja een overeenkomst inderdaad, maar je zij eerder lidmaatschap. Dit zijn toch echt twee hele andere dingen. Deze overeenkomst staat symbool voor zelfbeschikking omdat Oekrane altijd erg afhankelijk is geweest van Rusland en onder Russisch bewind geleden heeft. Het gaat niet per se om de EU maar om het feit dat ze los kunnen komen van Rusland en echt zelf kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:25 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
De reden van de rellen waren dat de president weigerde een overeenkomst met de EU te sluiten.
Dit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kunnen we de algemene discussies over dictaturen in een ander topic doen? Dan kunnen we hier van de actuele gebeurtenissen genieten.
Mee eens, maar een aantal personen hier wil graag scheve vergelijkingen maken om zinloos punt duidelijk te maken, helaasch.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kunnen we de algemene discussies over dictaturen in een ander topic doen? Dan kunnen we hier van de actuele gebeurtenissen genieten.
Maar dat is ook zo.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef Djibril het volgende:
Gewoon de boel plat bombarderen want hoe je het went of keert Westerse media is altijd tegen je is de gedachte daar.
Dat lijkt me logisch, welke Spanjaard gaat er positief spreken over Franco? Of wie spreekt er positief over Duitsers vlak na de oorlog? Bijna iedereen heeft wel een bekende verloren, dan ga je daar niet positief over spreken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:28 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Welke vrijheid? In Libi kwam maar 30% opdagen bij de verkiezingen pas, kritiek op de "revolutie" is verboden, positief spreken over Gadaffi is verboden, verschillende tv kanalen zijn verboden enz. Libi is nu een grote chaos.
Wat is er nou positief veranderd in Irak, politieke vrijheid is er nog steeds niet maar wel vele doden en onveiligheid.
Het doel van die overeenkomst is uiteindelijk een EU lidmaatschap. Er was een pro-westerse president maar die is in 2010 weer weggestemd. De USSR was geen Russisch bewind maar een unie van 15 republieken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:29 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Ja een overeenkomst inderdaad, maar je zij eerder lidmaatschap. Dit zijn toch echt twee hele andere dingen. Deze overeenkomst staat symbool voor zelfbeschikking omdat Oekrane altijd erg afhankelijk is geweest van Rusland en onder Russisch bewind geleden heeft. Het gaat niet per se om de EU maar om het feit dat ze los kunnen komen van Rusland en echt zelf kunnen kiezen.
Veel mensen hadden het goed onder Ghaddafi. Het was het rijkste land van Afrika en de levensstandaard lag hoger dan is bepaalde MOE-landen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, welke Spanjaard gaat er positief spreken over Franco? Of wie spreekt er positief over Duitsers vlak na de oorlog? Bijna iedereen heeft wel een bekende verloren, dan ga je daar niet positief over spreken.
Misschien waren de Libirs wel tevreden over Gadafi?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, welke Spanjaard gaat er positief spreken over Franco? Of wie spreekt er positief over Duitsers vlak na de oorlog? Bijna iedereen heeft wel een bekende verloren, dan ga je daar niet positief over spreken.
Dat zijn geen personen, dat zijn Trollen of betaalde sockpuppets van belanghebbenden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:32 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Mee eens, maar een aantal personen hier wil graag scheve vergelijkingen maken om zinloos punt duidelijk te maken, helaasch.
Blijkbaar niet dus.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:33 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Misschien waren de Libirs wel tevreden over Gadafi?
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zijn geen personen, dat zijn Trollen of betaalde sockpuppets van belanghebbenden.
Hoezo? Dat blijkt nergens uit. Vele rebellen kwam uit het buitenland. 1,5 miljoen Libiers demonstreerde voor hemquote:
ik ben er ook bang voor, Hij laat dit niet toequote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef Djibril het volgende:
Oekranie is de geboorteplaats van de Russen en daarom ben ik benieuwd wat Putin gaat doen.
Gaat hij weer genadeloos toeslaan zoals in Georgie? En laat hij zien dat er niet gespeeld mag worden met Rusland? Of laat hij zoals het is en verliest Rusland zijn gezicht?
Doe je de groeten aan je collega's van Monitor?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Veel mensen hadden het goed onder Ghaddafi. Het was het rijkste land van Afrika en de levensstandaard lag hoger dan is bepaalde MOE-landen.
Grappig zodra het om geld gaat in EU verband zie je enorm veel belangenverstrengeling en corruptie. Maar zodra Rusland met geld strooit in Oekrane ga je er vanuit dat het geheel filantropisch en belangeloos is. Erg geloofwaardig..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef IPA35 het volgende:
Welke macht oefent Rusland nu concreet uit in de Oekrane?
Naar mijn weten heeft Rusland een schuld kwijtgescholden en een grote lening verstrekt aan de huidige regering, maar daarmee houd de Russische steun ook wel op.
twitter:devans00 twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 17:33:09Should be RT @juliaioffe @blakehounshell: When protesters are Instagramming your personal zoo, it usually means you’re done. #Kiev #Ukraine reageer retweet
Onzin.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:34 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Hoezo? Dat blijkt nergens uit. Vele rebellen kwam uit het buitenland. 1,5 miljoen Libiers demonstreerde voor hem
Ja waarin men natuurlijk erg 'democratisch' het Russisch als voortaal invoerde en alle andere culturele minderheden onderdrukte.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:32 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het doel van die overeenkomst is uiteindelijk een EU lidmaatschap. Er was een pro-westerse president maar die is in 2010 weer weggestemd. De USSR was geen Russisch bewind maar een unie van 15 republieken.
Jij ontkent ook dat vele rebellen buitenlands waren?quote:
Zowel de taal van de republiek als Russisch hadden een gelijkwaardig status. Wat deden ze dan?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:36 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Ja waarin men natuurlijk erg 'democratisch' het Russisch als voortaal invoerde en alle andere culturele minderheden onderdrukte.
Wat wil hij dan doen, een oorlog starten met een land waar het westen ook belangen bij heeft? Dat kan echt heel fout gaan...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben er ook bang voor, Hij laat dit niet toe
Kan je wel een voorbeeld geven van het effect van Russische invloed in Oekrane;quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:37 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Zowel de taal van de republiek als Russisch hadden een gelijkwaardig status. Wat deden ze dan?
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:34 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Hoezo? Dat blijkt nergens uit. Vele rebellen kwam uit het buitenland. 1,5 miljoen Libiers demonstreerde voor hem
Wat schuift dat?quote:US firm Monitor Group admits mistakes over $3m Gaddafi deal
Consultancy group entered into multimillion dollar contract with Libyan regime to portray Gaddafi in a positive light
Deed hij toch ook in Georgi?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:39 schreef Henno het volgende:
[..]
Wat wil hij dan doen, een oorlog starten met een land waar het westen ook belangen bij heeft? Dat kan echt heel fout gaan...
jeez, niet deze onzin weerquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Veel mensen hadden het goed onder Ghaddafi. Het was het rijkste land van Afrika en de levensstandaard lag hoger dan is bepaalde MOE-landen.
Dat zijn gewoon de cijfers.quote:
Je kan Tunesi/Libi/Egypte niet vergelijken met bijvoorbeeld het Syri/Irak/Libanon-conflict, die het slachtoffer zijn van sektatisch geweld en buitenlandse terroristen. In de Magreblanden was weldegelijk een grote weerstand opgebouwd tegen de regering.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:36 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Jij ontkent ook dat vele rebellen buitenlands waren?
Die hongersnood was ook in 2 andere republieken. Veder is dat uit 1933quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:39 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Kan je wel een voorbeeld geven van het effect van Russische invloed in Oekrane;
http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor
Niks helaasquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Wat schuift dat?
Oekrane is alleen wat groter dan Georgi. Rusland zal deze oorlog niet winnen en veel goodwill bij zijn buren verliezen.quote:
Een stuk minder dan nu.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Weer die Irak-discussie? De huidige situatie in Irak is echt heel slecht, dat zeker. Toen ik een aantal jaar geleden een onderzoek deed over Irak viel me echter op hoeveel Irakezen de huidige situatie prefereren, vooral omdat ik heel erg tegen die oorlog ben. Dat het er enorm chaotisch is is een feit, maar onder Saddam vielen er ook miljoenen doden. Er wordt echt onderschat wat voor monster Saddam was.
Klopt ja, een goed voorbeeld van hoe de USSR met zijn minderheden en satelliet-staten omging. Niet heel gek dat er weerstand is tegen Russen in die gebieden. Het zit diepgeworteld.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:40 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Die hongersnood was ook in 2 andere republieken. Veder is dat uit 1933
Tunesi en Egypte waren echte revoluties, hoewel de uitkomst nog niet goed was. Libi is precies hetzelfde als Syri, alleen had het Libische leger niet al te goede wapens en kwamen er NAVO bombardementen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:40 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je kan Tunesi/Libi/Egypte niet vergelijken met bijvoorbeeld het Syri/Irak/Libanon-conflict, die het slachtoffer zijn van sektatisch geweld en buitenlandse terroristen. In de Magreblanden was weldegelijk een grote weerstand opgebouwd tegen de regering.
BNP per hoofd van de bevolking. Zoek maar op.quote:
Welke buren?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:41 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Oekrane is alleen wat groter dan Georgi. Rusland zal deze oorlog niet winnen en veel goodwill bij zijn buren verliezen.
Poetin maalt niet om goodwill, hij wil AANZIEN , RESPECTquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:41 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Oekrane is alleen wat groter dan Georgi. Rusland zal deze oorlog niet winnen en veel goodwill bij zijn buren verliezen.
quote:
Heeft niks met dat het minderheden zijn te maken. Had net zo goed in de Russiche SSR kunnen gebeuren als het daar ook erg droog was enz.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:42 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Klopt ja, een goed voorbeeld van hoe de USSR met zijn minderheden en satelliet-staten omging. Niet heel gek dat er weerstand is tegen Russen in die gebieden. Het zit diepgeworteld.
Wat een onzin dit. Het feit dat jij deze genocide zo wegzet is echt diep en diep triest.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:44 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Heeft niks met dat het minderheden zijn te maken. Had net zo goed in de Russiche SSR kunnen gebeuren als het daar ook erg droog was enz.
Waarvoor heeft hij goodwill nodig? Wit-Rusland, Kazachstan, Armeni, Krygstan en Tajikistan worden toch al lid van zijn Euraziatische Unie.quote:
Het is gewoon onzin om te zeggen dat het er aan lag dat het een minderheid was. Daar is geen enkel bewijs voor. Verder is het ook geen genocide, het was niet express of gepland en is alleen maar nadelig.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:46 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Wat een onzin dit. Het feit dat jij deze genocide zo wegzet is echt diep en diep triest.
Rusland zal zo onbetrouwbaar overkomen en zullen steun ergens anders zoeken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:46 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Waarvoor heeft hij goodwill nodig? Wit-Rusland, Kazachstan, Armeni, Krygstan en Tajikistan worden toch al lid van zijn Euraziatische Unie.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:40 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je kan Tunesi/Libi/Egypte niet vergelijken met bijvoorbeeld het Syri/Irak/Libanon-conflict, die het slachtoffer zijn van sektatisch geweld en buitenlandse terroristen. In de Magreblanden was weldegelijk een grote weerstand opgebouwd tegen de regering.
Er is net gevraagd het in dit topic over Oekraine te laten. Willen jullie dat misschien ook doen? Hier kan je in een ander topic op doorgaanquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:42 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Tunesi en Egypte waren echte revoluties, hoewel de uitkomst nog niet goed was. Libi is precies hetzelfde als Syri, alleen had het Libische leger niet al te goede wapens en kwamen er NAVO bombardementen.
Het is me bekend, echter zegt dit weinig. Ik heb deze discussie al een aantal maal eerder gevoerd, hier leg ik dat verder uit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
BNP per hoofd van de bevolking. Zoek maar op.
Hoezo komt Rusland dan onbetrouwbaar over? Dat lid worden van die Euraziatische Unie was ook niet helemaal vrijwillig, Rusland heeft erg veel macht over die landen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:47 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Rusland zal zo onbetrouwbaar overkomen en zullen steun ergens anders zoeken.
China en Noord Korea zijn ook wel te porren voor maatregelen die menselijk gezien niet kunnen, en ook Assad zal hem steunen net als Iranquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:47 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Rusland zal zo onbetrouwbaar overkomen en zullen steun ergens anders zoeken.
Sorry maar als je bezetter je onthoudt van voedsel dan is het gewoon genocide. Daarnaast als het Oekraense volk op gelijke voet met de Russische machthebber stond was dit niet zo gebeurd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:46 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin om te zeggen dat het er aan lag dat het een minderheid was. Daar is geen enkel bewijs voor. Verder is het ook geen genocide, het was niet express of gepland en is alleen maar nadelig.
De daden van Lenin en zijn zieke communistenvriendjes vergelijken met nu, bijna 100 jaar later is wel slecht van je.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:49 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Sorry maar als je bezetter je onthoudt van voedsel dan is het gewoon genocide. Daarnaast als het Oekraense volk op gelijke voet met de Russische machthebber stond was dit niet zo gebeurd.
Dit is onzin, Libi is totaal anders dan Syri. Gadaffi was een doorgedraaide idioot en alleenheerser die al meer dan 40 jaar profiteerde van de Libirs. Hij was stinkend rijk en zwom in het geld. Gadaffi zijn legertje draaide puur op geld waarmee hij Tjadische strijders en Touareg strijders financieerde in zijn strijd tegen de Libiers. Er waren genoeg filmpjes te zien in de tijd waarin donkere mannen de straten van Tripoli controleerden omdat zijn eigen militairen al lang vertrokken waren. Daarnaast nog wat Libirs die ook gewoon voor geld wel wilden meehelpen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:42 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Tunesi en Egypte waren echte revoluties, hoewel de uitkomst nog niet goed was. Libi is precies hetzelfde als Syri, alleen had het Libische leger niet al te goede wapens en kwamen er NAVO bombardementen.
Het is geen vergelijking, het is een oorzaak, n van de vele, van het anti-Russische sentiment in Oekrane.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De daden van Lenin en zijn zieke communistenvriendjes vergelijken met nu, bijna 100 jaar later is wel slecht van je.
Ja, de USSR was een kutland met een fout systeem. Lenin en de zijnen waarin een stel moordenaars net als zo'n beetje alle 'Revolutionairen'. Zij hebben de bevolking van de Oekrane afgemaakt en bijvoorbeeld ook Polen proberen te onderwerpen onder hun duivelse systeem. Dit klopt ja. Maar vandaag de dag doet Rusland dit niet meer en bovendien heeft, zoals ik al zei, Rusland weinig macht in Oekrane. Ook Timosjenko had 'dealings' met Rusland immers. En nu ineens is zij de heldinquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:56 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het is geen vergelijking, het is een oorzaak, n van de vele, van het anti-Russische sentiment in Oekrane.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja, de USSR was een kutland met een fout systeem. Lenin Stalin en de zijnen waarin een stel moordenaars net als zo'n beetje alle 'Revolutionairen'. Zij hebben de bevolking van de Oekrane afgemaakt en bijvoorbeeld ook Polen proberen te onderwerpen onder hun duivelse systeem.
Doen ze allemaal. Corruptie zit enorm diep geworteld in de samenleving in zo'n beetje alle voormalige USSR landen, staatsgreep op staatsgreep gaat daar heel weinig aan veranderen ben ik bang.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:01 schreef Roarzcorp. het volgende:
Ben benieuwd wat de pro-janoekovitsj mensen hier in het topic vinden van de Tweets over de zelfverrijking van Janoekovitsj... Of wacht - dit deed toch alleen die evil MILF Timoshjenko!
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ijkt-kiev-ontvlucht/
Lenin ook. Walgelijk mannetje was dat ook.quote:
Nee Rusland heeft helemaal geen belang bij de staten rondom Rusland. En al dat geld dat ze erin investeren. Dat is natuurlijk belangeloos. Poetin staat erg bekend om zijn altrustische aard en zijn democratie-lievende instelling.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja, de USSR was een kutland met een fout systeem. Lenin en de zijnen waarin een stel moordenaars net als zo'n beetje alle 'Revolutionairen'. Zij hebben de bevolking van de Oekrane afgemaakt en bijvoorbeeld ook Polen proberen te onderwerpen onder hun duivelse systeem. Dit klopt ja. Maar vandaag de dag doet Rusland dit niet meer en bovendien heeft, zoals ik al zei, Rusland weinig macht in Oekrane. Ook Timosjenko had 'dealings' met Rusland immers. En nu ineens is zij de heldin.
Poetin heeft ook neigingen om kost wat kost aan de macht te blijven en is ook meedogenloos, dat gedoe met Medvedev was voor de Buhne en slechts een tussentijdquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Lenin ook. Walgelijk mannetje was dat ook.
Dat is geen onthouden van voedsel, er was een tekort aan voedsel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:49 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Sorry maar als je bezetter je onthoudt van voedsel dan is het gewoon genocide. Daarnaast als het Oekraense volk op gelijke voet met de Russische machthebber stond was dit niet zo gebeurd.
Dat is wat de USSR ook zei..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:07 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dat is geen onthouden van voedsel, er was een tekort aan voedsel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |