Niet per sé, maar tot 2015 wachten om de man die ze enkele jaren geleden nog voor hebben gestemd weer weg te stemmen moet toch lukken nietwaar?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:55 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
En wat jij zegt is dat mensen elke vorm van gezag maar moeten accepteren.

Alleen als je niet de belangen van de EU/VS dient. In Spanje mag de politie wel hard ingrijpen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat vind ik wel het kromme. Burgers mogen een land terroriseren, politie aanvallen, vermoorden, plunderen, brand steken etc etc, maar als je wat terug doet krijg je sancties om je oren. Niet specifiek deze situatie ook, dit verbaast me elk geweldadig protest weer

Good governance heet zoiets, als je mee wil doen op het wereldtoneel dan heb je je te houden aan normen die vastgelegd zijn. Als je merkt dat er een aanzienlijk deel van je bevolking niet achter je staat. Kies dan de juiste optie en schrijf meteen verkiezingen uit. Blijf dan niet zitten totdat het escaleert. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat vind ik wel het kromme. Burgers mogen een land terroriseren, politie aanvallen, vermoorden, plunderen, brand steken etc etc, maar als je wat terug doet krijg je sancties om je oren. Niet specifiek deze situatie ook, dit verbaast me elk geweldadig protest weer

Het onderwerp is corruptie en die rebellen staan niet allemaal achter de oppositieleiderquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:57 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Hun waren in 2010 ook al tegen hem, er is niks veranderd. De rebellen geloven heilig in de EU..

Jij steunt vast ook de rebellen in Syrië? Even voor de beeldvorming...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:01 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Good governance heet zoiets, als je mee wil doen op het wereldtoneel dan heb je je te houden aan normen die vastgelegd zijn. Als je merkt dat er een aanzienlijk deel van je bevolking niet achter je staat. Kies dan de juiste optie en schrijf meteen verkiezingen uit. Blijf dan niet zitten totdat het escaleert. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Wat bedoel je met corruptie? Het doel van de demonstranten is lid worden van de EU, omdat ze denken dat ze dan uit de armoede komen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het onderwerp is corruptie en die rebellen staan niet allemaal achter de oppositieleider

quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:00 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Lekker boeiend of ik rebellen zeg of demonstranten.
Discours boeit dus opzich best wel ja - zie de vele theoretische debatten hierover.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:00 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Lekker boeiend of ik rebellen zeg of demonstranten.

Welke leugens? Het was inderdaad Nantes ja.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is Nantes. Word je niet moe van je leugens?

Nee niet bepaald. De veiligheidsraad had al lang moeten ingrijpen maar faalt en dat is echt tragisch.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jij steunt vast ook de rebellen in Syrië? Even voor de beeldvorming...

Een handjevol mensen kan heel Kiev in brand steken als ze willen, daarvoor hoef je nog geen procent van de bevolking voor tegen je te hebben. Moet je dan capituleren voor dat soort terreur, en enkel in de hand spelen dat volgende keer precies hetzelfde gebeurt, en er weer bloed moet vloeien.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:01 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Good governance heet zoiets, als je mee wil doen op het wereldtoneel dan heb je je te houden aan normen die vastgelegd zijn. Als je merkt dat er een aanzienlijk deel van je bevolking niet achter je staat. Kies dan de juiste optie en schrijf meteen verkiezingen uit. Blijf dan niet zitten net zolang het escaleert. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Okquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:03 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Wat bedoel je met corruptie? Het doel van de demonstranten is lid worden van de EU, omdat ze denken dat ze dan uit de armoede komen.

Amerika heeft geen sancties aan de broek gekregen na het neerslaan van Occupy.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]

Vind ik wel terecht eigenlijk. De overheid moet altijd zo geweldloos mogelijk blijven. Als de politie als wraak op demonstranten gaan schieten omdat andere demonstranten op de politie schoten, ben je alsnog fout bezig. En dat is wat er gebeurde. De overheid heeft genoeg geweldloze opties tot haar beschikking om mensen op te pakken en de gevangenis in te krijgen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]

Wat had die veiligheidsraad moeten doen dan? De VS en haar bondgenoten dwingen de wapenlevering te stoppen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Nee niet bepaald. De veiligheidsraad had al lang moeten ingrijpen maar faalt en dat is echt tragisch.

Een massamoordenaar.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Niet onder de bevolking, maar een deel van de bevolking. Als hij het leger inzet is hij

Het mag duidelijk zijn dat het geen handjevol mensen zijn. Daarnaast gaan ze niet even de straat op maar zijn ze volhardend, dat doen mensen alleen als er echt wat op het spel staat lijkt me. Als je meent dat hier maar een fractie van de mensen op straat staat dan heb je de berichten niet gevolgd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een handjevol mensen kan heel Kiev in brand steken als ze willen, daarvoor hoef je nog geen procent van de bevolking voor tegen je te hebben. Moet je dan capituleren voor dat soort terreur, en enkel in de hand spelen dat volgende keer precies hetzelfde gebeurt, en er weer bloed moet vloeien.
Bijvoorbeeld zoals in Egypte gebeurt. Wordt er een mafkees afgezet, paar maandjes later is het same shit, different guy.
Is toch ook geen oplossing?

Het land heeft 45,59 miljoen inwoners, dus het zijn maar een fractie van de mensen. De EU staat op het spel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:06 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat het geen handjevol mensen zijn. Daarnaast gaan ze niet even de straat op maar zijn ze volhardend, dat doen mensen alleen als er echt wat op het spel staat lijkt me. Als je meent dat hier maar een fractie van de mensen op straat staat dan heb je de berichten niet gevolgd.

Wat moeten ze dan doen? Er worden gebouwen geplunderd en in de fik gestoken, mensen vermoord, op je collega's geschoten en dan moet je met gevaar voor eigen leven geweldloos de daders pakken? Terwijl dat vele malen gevaarlijker is voor eigen lijf en leden, van jou en je collega'squote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vind ik wel terecht eigenlijk. De overheid moet altijd zo geweldloos mogelijk blijven. Als de politie als wraak op demonstranten gaan schieten omdat andere demonstranten op de politie schoten, ben je alsnog fout bezig. En dat is wat er gebeurde. De overheid heeft genoeg geweldloze opties tot haar beschikking om mensen op te pakken en de gevangenis in te krijgen.

Als je zo reageert, heb je mijn initiele bericht niet gelezenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:06 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat het geen handjevol mensen zijn. Daarnaast gaan ze niet even de straat op maar zijn ze volhardend, dat doen mensen alleen als er echt wat op het spel staat lijkt me. Als je meent dat hier maar een fractie van de mensen op straat staat dan heb je de berichten niet gevolgd.

Nee een oplossing zoeken binnen de VN en een peacekeeping of peace enforcement operatie starten. Maar jammer voor de bevolking van Syrië kunnen de grootmachten hun arrogantie niet opzij zetten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:05 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Wat had die veiligheidsraad moeten doen dan? De VS en haar bondgenoten dwingen de wapenlevering te stoppen?

Precies.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:06 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
ja, als je niet wil dat het verder escaleert, dan moet je niet beginnen met schieten maar het over laten waaien op dat moment. De volgende dag kan je bijvoorbeeld mensen al meteen oppakken wat mij betreft. Desnoods gebruik je daarbij geweld.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan doen? Er worden gebouwen geplunderd en in de fik gestoken, mensen vermoord, op je collega's geschoten en dan moet je met gevaar voor eigen leven geweldloos de daders pakken? Terwijl dat vele malen gevaarlijker is voor eigen lijf en leden, van jou en je collega's

Er is geen oplossing te verzinnen. De EU/VS wil perse Assad weg net als de buitenlandse oppositie, die niet representatief is voor de rebellen op de grond.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:08 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Nee een oplossing zoeken binnen de VN en een peacekeeping of peace enforcement operatie starten. Maar jammer voor de bevolking van Syrië kunnen de grootmachten hun arrogantie niet opzij zetten.

quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig ook heel makkelijk geworden om met de term rebellen en terroristen te gooien, merk ik. Het is nog steeds gewoon een groep demonstranten.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |