Nee, hij heeft het moeilijk en heeft veel pijn en verdriet. Dat uiten onbeschaafde mensen altijd op een agressieve manier.quote:
Nou ja, persoonlijk denk ik dat de ene bende mafkezen tegen de andere bende ageert. Het volk krijgt een regering die het verdientquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:32 schreef IPA35 het volgende:
Jullie steunen hier een stel gewelddadige plunderaars, ik niet.
Als je het zo stelt, steun jij de politie die werkt met excessief geweldquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:32 schreef IPA35 het volgende:
Ik was toevallig in het topicquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:33 schreef JJ76 het volgende:
mooi come back witte muur. als echt dictator weer de lapo en fipo opeisen![]()
![]()
![]()
maf , je snapt niet wat democratie is, ik zie de vrijlating van timosjenko als de vrijlating van mandelaquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:32 schreef IPA35 het volgende:
Hun nemen gebouwen in, plegen vandalisme, steken gebouwen in de fik en vallen de politie aan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je het zo stelt, steun jij de politie die werkt met excessief geweld
Dat zeiden ze ook van Hitler. Maar als de bevolking spijt krijgt van zijn stem, moet je daar toch begrip voor kunnen opbrengen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:33 schreef IPA35 het volgende:
Mag ik jullie er aan herinneren dat de president gewoon verkozen is en ook grote steun geniet onder de bevolking (van het oosten)?
twitter:djvjgrrl twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 16:30:13Now in #Nantes #France: Barricades on fire, police stormed & ready to charge http://t.co/Z9cSwZkOjU #NDDL via @nataliaggg reageer retweet
ai pijnlijk ditquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maf , je snapt niet wat democratie is, ik zie de vrijlating van timosjenko als de vrijlating van mandela
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maf , je snapt niet wat democratie is, ik zie de vrijlating van timosjenko als de vrijlating van mandela
Het voordeel van een parlementaire rechtsstaat is dat je niet een x aantal jaar met iemand opgescheept moet zitten die het niet goed doet. Het parlement kan het vertrouwen in je opzeggen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:33 schreef IPA35 het volgende:
Mag ik jullie er aan herinneren dat de president gewoon verkozen is en ook grote steun geniet onder de bevolking (van het oosten)?
Het lijkt me dat de huidige rebellen toen ook al tegen hem zijn. Er is geen enkele aanwijzing dat ze eerst voor hem stemde.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook van Hitler. Maar als de bevolking spijt krijgt van zijn stem, moet je daar toch begrip voor kunnen opbrengen.
Mandela een bewezen terrorist, dus ik zie de link welquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:35 schreef WitteMuur het volgende:
[..]Timosjenko is bewezen corrupt
Ikzelf ben altijd groot voorstander van keihard optreden tegen relschoppers. Neem nu die rellen on Londen toen, ik ergerde me dood aan het softe optreden van de politie. Net zoals recentelijk nog in Zweden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je het zo stelt, steun jij de politie die werkt met excessief geweld
Dan is de situatie toch duidelijk? Hij moest gewoon weg.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:36 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de huidige rebellen toen ook al tegen hem zijn. Er is geen enkele aanwijzing dat ze eerst voor hem stemde.
Lekker boeiend.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:33 schreef IPA35 het volgende:
^Zijquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Hun nemen gebouwen in, plegen vandalisme, steken gebouwen in de fik en vallen de politie aan.
Zelfs de BBC noemde haar corrupt in artikel. Haar rijkdom komt niet uit het niks.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mandela een bewezen terrorist, dus ik zie de link wel
Want? Hij democratisch gekozen tot 2015.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is de situatie toch duidelijk? Hij moest gewoon weg.
Dat is totaal anders aangezien dat onrendabele sukkeltjes waren uit de onderklasse. In het Midden Oosten, Venezuela, Oekraine en dergelijke heb je te maken met een verpauperde middenklasse die niet zozeer onrendabel is maar gebukt gaat onder het regime, en derhalve wenst dat deze opflikkert.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ikzelf ben altijd groot voorstander van keihard optreden tegen relschoppers. Neem nu die rellen on Londen toen, ik ergerde me dood aan het softe optreden van de politie. Net zoals recentelijk nog in Zweden.
de zojuist afgezette president had alle rijkdom legaal verkregen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:38 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Zelfs de BBC noemde haar corrupt in artikel. Haar rijkdom komt niet uit het niks.
Maar je hebt nog steeds niet verteld waarom je mensen graag pijn wilt doen. Je begrijpt toch wel dat mensen niet gaan rellen en sterven voor hun plezier?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ikzelf ben altijd groot voorstander van keihard optreden tegen relschoppers. Neem nu die rellen on Londen toen, ik ergerde me dood aan het softe optreden van de politie. Net zoals recentelijk nog in Zweden.
Waarom zou geweld excessief zijn? Bepaalde groepen hebben geen zin om zich te beperken tot het democratisch proces en beginnen daarom met het verstoren van de orde. De staat moet dan de orde herstellen natuurlijk. Als ze een groot plein gaan bezetten en barricades gaan opwerpen en zo dan gaan ze te ver.
Maar zij was toch oh zo corrupt en niet daadkrachtig? Daarom werd zij ook weggestemd en toen als politieke afrekening vastgezet. Nu is haar opvolger ook niet je-dat en nu moet ze ineens weer vrijgelaten worden? Wat de neuk willen ze nu?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij is gewoon democratisch verkozen door het volk neem ik aan? Dat diegene die niet op hem gestemd hebben talrijk genoeg zijn om zulke oproeren te veroorzaken snap ik prima maar waarom moet je dan toegeven aan hen? Dictatuur van de meerderheid is al niet ideaal maar een dictatuur van de minderheid is erger.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:36 schreef timmmmm het volgende:
Het voordeel van een parlementaire rechtsstaat is dat je niet een x aantal jaar met iemand opgescheept moet zitten die het niet goed doet. Het parlement kan het vertrouwen in je opzeggen.
Als er op zo'n grote schaal geweldadig protest tegen je hebt, is het toch logisch dat je het land niet meer bij elkaar houden kan? Opnieuw verkiezingen, en wellicht wint hij daar gewoon. Dan heeft niemand meer iets te klagen
Daar zou je raar van staan te kijkenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat mensen niet gaan rellen en sterven voor hun plezier?
Zeg ik dat? Hij is net zo goed corrupt. Maar michaelmoore vind Timoshenko een heldin..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:40 schreef JJ76 het volgende:
[..]
de zojuist afgezette president had alle rijkdom legaal verkregen?
Dat is aan de volksvertegenwoordiging, of ze dat willen doen of nietquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar zij was toch oh zo corrupt en niet daadkrachtig? Daarom werd zij ook weggestemd en toen als politieke afrekening vastgezet. Nu is haar opvolger ook niet je-dat en nu moet ze ineens weer vrijgelaten worden? Wat de neuk willen ze nu?
Is ze nu ineens weer hip of zo?
[..]
Hij is gewoon democratisch verkozen door het volk neem ik aan? Dat diegene die niet op hem gestemd hebben talrijk genoeg zijn om zulke oproeren te veroorzaken snap ik prima maar waarom moet je dan toegeven aan hen? Dictatuur van de meerderheid is al niet ideaal maar een dictatuur van de minderheid is erger.
Hitler mocht ook heel lang aan de macht blijven, maar hij koos er voor om eerder te stoppen, net als e Paus. Zo kan het dus ook.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:39 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Want? Hij democratisch gekozen tot 2015.
Zal me niets verbazen als ze gekozen gaat worden , en corrupt dat is een verhaal dat door de russen is verspreidquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Hij is net zo goed corrupt. Maar michaelmoore vind Timoshenko een heldin..
dat het overgrote deel vreedzaam was doet er voor jou niet aan af? het lukraak de menigte inschieten of door hoofd schieten voor relatief kleine misdragingen is legitiem?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom zou geweld excessief zijn? Bepaalde groepen hebben geen zin om zich te beperken tot het democratisch proces en beginnen daarom met het verstoren van de orde. De staat moet dan de orde herstellen natuurlijk. Als ze een groot plein gaan bezetten en barricades gaan opwerpen en zo dan gaan ze te ver.
Ja, Feyenoorders.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar zou je raar van staan te kijken
Wie kan beter pijpen denk je?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Hij is net zo goed corrupt. Maar michaelmoore vind Timoshenko een heldin..
Geweld is niet per definitie excessiefquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
ok duidelijkquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat Poetin dat heeft gedaan..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
als de volgende niet ook door poetin vergiftigd zal worden net als hij
https://www.google.nl/sea(...)sAQ&biw=1440&bih=728
Die mensen denken daar vast beter van te worden. Dom onwetend volk, straks eindigt het land als Libië of Syrië door hun toedoen. Anarchie en tienduizenden doden. Lekker hoor.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar je hebt nog steeds niet verteld waarom je mensen graag pijn wilt doen. Je begrijpt toch wel dat mensen niet gaan rellen en sterven voor hun plezier?
Er goede vergelijking maar niet heusquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hitler mocht ook heel lang aan de macht blijven, maar hij koos er voor om eerder te stoppen, net als e Paus. Zo kan het dus ook.
nee hoor, Poetin zelf nietquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:43 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat Poetin dat heeft gedaan..
https://en.wikipedia.org/(...)achlorodibenzodioxin
Useful idiot, zoek die term eens op.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:43 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat Poetin dat heeft gedaan..
https://en.wikipedia.org/(...)achlorodibenzodioxin
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen als ze gekozen gaat worden , en corrupt dat is een verhaal dat door de russen is verspreid
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie kan beter pijpen denk je?
Wat is dat weer voor vage websitequote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor, Poetin zelf niet
http://www.estatevaults.c(...)last_words_of_a.html
Die term kende ik al. Kan ik ook over jouw zeggen, maar dan de westerse belangen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:44 schreef waht het volgende:
[..]
Useful idiot, zoek die term eens op.
Net zoals jij er beter van denk te worden om op demonstranten te schieten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die mensen denken daar vast beter van te worden.
Prima vergelijking. Dat je tot St. Juttemis mag regeren, betekend niet dat het moet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:43 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Er goede vergelijking maar niet heus
Klopt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:46 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Die term kende ik al. Kan ik ook over jouw zeggen, maar dan de westerse belangen.
Zie je nu die berichten uit Parijs? Zo begint het. Steken dingen in de fik en vallen de politie aan. Wat je nu zegt is in feite dat de politie zich maar in moet houden en de relschoppers hun gang moeten laten gaan totdat het overwaait. Ik ben daar nooit voorstander van, als auto's de fik in gaan en winkels worden geplunderd moet je de oproer keihard neerslaan want vreedzame mensen verliezen hun bezit en bovendien kunnen de vreedzame mensen de straat niet meer op en dergelijke.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geweld is niet per definitie excessief
En demonstreren lijkt mij net een recht in een democratie en de boel was vreedzaam begonnen. Dat het nu totaal uit de hand gelopen is, ligt aan beide partijen lijkt mij. En democratie is neit eens zo zeer het onderwerp van al deze protesten, hoewel de boodschap totaal verneukt is doordat Timosjenko ineens naar voren wordt gebracht
Waarom zou hij weg moeten? De rebellen stemde eerst ook niet op hem.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Prima vergelijking. Dat je tot St. Juttemis mag regeren, betekend niet dat het moet.
Janoekovitz, ja.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:44 schreef waht het volgende:
[..]
Useful idiot, zoek die term eens op.
twitter:shaunwalker7 twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 15:16:02Yanukovych: "I'm won't sign anything with bandits who are terrorising Ukraine". Guess he's been on the phone to Moscow since yesterday reageer retweet
Interessant, ben ik een pure anarchist of ben ik meer voor geweld vanuit het volk tov de "machthebbers"? Of is er nog een derde mogelijkheid, het is mij niet helemaal duidelijk vandaar de vraagquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zie je nu die berichten uit Parijs? Zo begint het. Steken dingen in de fik en vallen de politie aan. Wat je nu zegt is in feite dat de politie zich maar in moet houden en de relschoppers hun gang moeten laten gaan totdat het overwaait. Ik ben daar nooit voorstander van, als auto's de fik in gaan en winkels worden geplunderd moet je de oproer keihard neerslaan want vreedzame mensen verliezen hun bezit en bovendien kunnen de vreedzame mensen de straat niet meer op en dergelijke.
Bovendien vind ik dat wanneer je stenen en molotov-cocktails naar de politie gaat gooien, auto's in de fik gaat steken en winkels gaat plunderen dat je gewoon neergeschoten mag worden.
Dat is geen argument om te blijven als ze je hoofdstad in brand zetten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:47 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Waarom zou hij weg moeten? De rebellen stemde eerst ook niet op hem.
Dat is Nantes. Word je niet moe van je leugens?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zie je nu die berichten uit Parijs?
En wat jij zegt is dat mensen elke vorm van gezag maar moeten accepteren.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zie je nu die berichten uit Parijs? Zo begint het. Steken dingen in de fik en vallen de politie aan. Wat je nu zegt is in feite dat de politie zich maar in moet houden en de relschoppers hun gang moeten laten gaan totdat het overwaait. Ik ben daar nooit voorstander van, als auto's de fik in gaan en winkels worden geplunderd moet je de oproer keihard neerslaan want vreedzame mensen verliezen hun bezit en bovendien kunnen de vreedzame mensen de straat niet meer op en dergelijke.
Bovendien vind ik dat wanneer je stenen en molotov-cocktails naar de politie gaat gooien, auto's in de fik gaat steken en winkels gaat plunderen dat je gewoon neergeschoten mag worden.
Juist wel, om te strijden tegen de rebellen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is geen argument om te blijven als ze je hoofdstad in brand zetten.
Dat is nogal stemmingmakerij, de oppositie heeft precies hetzelfde. Veder hebben alle politici in de VS ook allemaal dure huizen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:55 schreef J.B. het volgende:
Die foto's van het huis van Janoekovitsj zijn wel absurd, manmanman wat een zelfverrijking :/
Precies, maar een aantal mensen hier doen alsof het alleen maar anarchistisch tuig is dat daar de straat op gaat. De beelden spreken hun tegen. Daarnaast gaat niemand maanden lang in de kou - het is daar echt door en door koud - elke dag opnieuw de straat op omdat ze van rellen houden..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De huidige president moet weg, omdat als hij blijft zitten, het land nog verder verscheurt raakt op den duur. Het is het beste voor het land, ook al is het misschien onredelijk.
Het gaat er niet om of iemand al dan niet democratisch gekozen is. Het gaat erom dat een groot deel van de bevolking zodanig een punt van woede heeft bereikt dat er wel iets moet gebeuren. Mensen gaan niet zomaar massaal de straat op.
Hun waren in 2010 ook al tegen hem, er is niks veranderd. De rebellen geloven heilig in de EU..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:56 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Precies, maar een aantal mensen hier doen alsof het alleen maar anarchistisch tuig is dat daar de straat op gaat. De beelden spreken hun tegen. Daarnaast gaat niemand maanden lang in de kou - het is daar echt door en door koud - elke dag opnieuw de straat op omdat ze van rellen houden..
Maar wat denk je dat er dan gebeurd als hij dat doet? Sowieso gaat de EU/Amerika nog veel harder hameren op sancties, en het enige wat bereikt wordt is meer woede onder de bevolking.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:55 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Juist wel, om te strijden tegen de rebellen.
Uitstekend argument, hier kan ik niet tegenopquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:56 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Veder hebben alle politici in de VS ook allemaal dure huizen.
Ja gelden oude vrouwtjes die duidelijk nu op de beelden staan ook als rebellen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:57 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Hun waren in 2010 ook al tegen hem, er is niks veranderd. De rebellen geloven heilig in de EU..
Dat vind ik wel het kromme. Burgers mogen een land terroriseren, politie aanvallen, vermoorden, plunderen, brand steken etc etc, maar als je wat terug doet krijg je sancties om je oren. Niet specifiek deze situatie ook, dit verbaast me elk geweldadig protest weerquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar wat denk je dat er dan gebeurd als hij dat doet? Sowieso gaat de EU/Amerika nog veel harder hameren op sancties, en het enige wat bereikt wordt is meer woede onder de bevolking.
Soms is het gewoon het beste om af te treden ookal is het volledig democratisch gekozen.
Niet onder de bevolking, maar een deel van de bevolking. Als hij het leger inzet is hij de rebellen zo de baas. En Rusland kan gewoon de gaskraan dichtdraaien als er sancties komen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar wat denk je dat er dan gebeurd als hij dat doet? Sowieso gaat de EU/Amerika nog veel harder hameren op sancties, en het enige wat bereikt wordt is meer woede onder de bevolking.
Soms is het gewoon het beste om af te treden ookal is hij/zij volledig democratisch gekozen.
twitter:BreakingNews twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 16:57:25Ukraine's President Viktor Yanukovych 'doesn't accept' his dismissal by Ukraine's parliament, spokeswoman says - @BBCBreaking reageer retweet
Het is tegenwoordig ook heel makkelijk geworden om met de term rebellen en terroristen te gooien, merk ik. Het is nog steeds gewoon een groep demonstranten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Ja gelden oude vrouwtjes die duidelijk nu op de beelden staan ook als rebellen?
Lekker boeiend of ik rebellen zeg of demonstranten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Ja gelden oude vrouwtjes die duidelijk nu op de beelden staan ook als rebellen?
Niet per sé, maar tot 2015 wachten om de man die ze enkele jaren geleden nog voor hebben gestemd weer weg te stemmen moet toch lukken nietwaar?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:55 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
En wat jij zegt is dat mensen elke vorm van gezag maar moeten accepteren.
Alleen als je niet de belangen van de EU/VS dient. In Spanje mag de politie wel hard ingrijpen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat vind ik wel het kromme. Burgers mogen een land terroriseren, politie aanvallen, vermoorden, plunderen, brand steken etc etc, maar als je wat terug doet krijg je sancties om je oren. Niet specifiek deze situatie ook, dit verbaast me elk geweldadig protest weer
Good governance heet zoiets, als je mee wil doen op het wereldtoneel dan heb je je te houden aan normen die vastgelegd zijn. Als je merkt dat er een aanzienlijk deel van je bevolking niet achter je staat. Kies dan de juiste optie en schrijf meteen verkiezingen uit. Blijf dan niet zitten totdat het escaleert. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat vind ik wel het kromme. Burgers mogen een land terroriseren, politie aanvallen, vermoorden, plunderen, brand steken etc etc, maar als je wat terug doet krijg je sancties om je oren. Niet specifiek deze situatie ook, dit verbaast me elk geweldadig protest weer
Het onderwerp is corruptie en die rebellen staan niet allemaal achter de oppositieleiderquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:57 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Hun waren in 2010 ook al tegen hem, er is niks veranderd. De rebellen geloven heilig in de EU..
Jij steunt vast ook de rebellen in Syrië? Even voor de beeldvorming...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:01 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Good governance heet zoiets, als je mee wil doen op het wereldtoneel dan heb je je te houden aan normen die vastgelegd zijn. Als je merkt dat er een aanzienlijk deel van je bevolking niet achter je staat. Kies dan de juiste optie en schrijf meteen verkiezingen uit. Blijf dan niet zitten totdat het escaleert. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Wat bedoel je met corruptie? Het doel van de demonstranten is lid worden van de EU, omdat ze denken dat ze dan uit de armoede komen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het onderwerp is corruptie en die rebellen staan niet allemaal achter de oppositieleider
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:00 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Lekker boeiend of ik rebellen zeg of demonstranten.
Discours boeit dus opzich best wel ja - zie de vele theoretische debatten hierover.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:00 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Lekker boeiend of ik rebellen zeg of demonstranten.
Welke leugens? Het was inderdaad Nantes ja.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is Nantes. Word je niet moe van je leugens?
Nee niet bepaald. De veiligheidsraad had al lang moeten ingrijpen maar faalt en dat is echt tragisch.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jij steunt vast ook de rebellen in Syrië? Even voor de beeldvorming...
Een handjevol mensen kan heel Kiev in brand steken als ze willen, daarvoor hoef je nog geen procent van de bevolking voor tegen je te hebben. Moet je dan capituleren voor dat soort terreur, en enkel in de hand spelen dat volgende keer precies hetzelfde gebeurt, en er weer bloed moet vloeien.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:01 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Good governance heet zoiets, als je mee wil doen op het wereldtoneel dan heb je je te houden aan normen die vastgelegd zijn. Als je merkt dat er een aanzienlijk deel van je bevolking niet achter je staat. Kies dan de juiste optie en schrijf meteen verkiezingen uit. Blijf dan niet zitten net zolang het escaleert. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Okquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:03 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Wat bedoel je met corruptie? Het doel van de demonstranten is lid worden van de EU, omdat ze denken dat ze dan uit de armoede komen.
Amerika heeft geen sancties aan de broek gekregen na het neerslaan van Occupy.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vind ik wel terecht eigenlijk. De overheid moet altijd zo geweldloos mogelijk blijven. Als de politie als wraak op demonstranten gaan schieten omdat andere demonstranten op de politie schoten, ben je alsnog fout bezig. En dat is wat er gebeurde. De overheid heeft genoeg geweldloze opties tot haar beschikking om mensen op te pakken en de gevangenis in te krijgen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat had die veiligheidsraad moeten doen dan? De VS en haar bondgenoten dwingen de wapenlevering te stoppen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Nee niet bepaald. De veiligheidsraad had al lang moeten ingrijpen maar faalt en dat is echt tragisch.
Een massamoordenaar.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Niet onder de bevolking, maar een deel van de bevolking. Als hij het leger inzet is hij
Het mag duidelijk zijn dat het geen handjevol mensen zijn. Daarnaast gaan ze niet even de straat op maar zijn ze volhardend, dat doen mensen alleen als er echt wat op het spel staat lijkt me. Als je meent dat hier maar een fractie van de mensen op straat staat dan heb je de berichten niet gevolgd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een handjevol mensen kan heel Kiev in brand steken als ze willen, daarvoor hoef je nog geen procent van de bevolking voor tegen je te hebben. Moet je dan capituleren voor dat soort terreur, en enkel in de hand spelen dat volgende keer precies hetzelfde gebeurt, en er weer bloed moet vloeien.
Bijvoorbeeld zoals in Egypte gebeurt. Wordt er een mafkees afgezet, paar maandjes later is het same shit, different guy.
Is toch ook geen oplossing?
Het land heeft 45,59 miljoen inwoners, dus het zijn maar een fractie van de mensen. De EU staat op het spel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:06 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat het geen handjevol mensen zijn. Daarnaast gaan ze niet even de straat op maar zijn ze volhardend, dat doen mensen alleen als er echt wat op het spel staat lijkt me. Als je meent dat hier maar een fractie van de mensen op straat staat dan heb je de berichten niet gevolgd.
Wat moeten ze dan doen? Er worden gebouwen geplunderd en in de fik gestoken, mensen vermoord, op je collega's geschoten en dan moet je met gevaar voor eigen leven geweldloos de daders pakken? Terwijl dat vele malen gevaarlijker is voor eigen lijf en leden, van jou en je collega'squote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vind ik wel terecht eigenlijk. De overheid moet altijd zo geweldloos mogelijk blijven. Als de politie als wraak op demonstranten gaan schieten omdat andere demonstranten op de politie schoten, ben je alsnog fout bezig. En dat is wat er gebeurde. De overheid heeft genoeg geweldloze opties tot haar beschikking om mensen op te pakken en de gevangenis in te krijgen.
Als je zo reageert, heb je mijn initiele bericht niet gelezenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:06 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat het geen handjevol mensen zijn. Daarnaast gaan ze niet even de straat op maar zijn ze volhardend, dat doen mensen alleen als er echt wat op het spel staat lijkt me. Als je meent dat hier maar een fractie van de mensen op straat staat dan heb je de berichten niet gevolgd.
Nee een oplossing zoeken binnen de VN en een peacekeeping of peace enforcement operatie starten. Maar jammer voor de bevolking van Syrië kunnen de grootmachten hun arrogantie niet opzij zetten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:05 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Wat had die veiligheidsraad moeten doen dan? De VS en haar bondgenoten dwingen de wapenlevering te stoppen?
Precies.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:06 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
ja, als je niet wil dat het verder escaleert, dan moet je niet beginnen met schieten maar het over laten waaien op dat moment. De volgende dag kan je bijvoorbeeld mensen al meteen oppakken wat mij betreft. Desnoods gebruik je daarbij geweld.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan doen? Er worden gebouwen geplunderd en in de fik gestoken, mensen vermoord, op je collega's geschoten en dan moet je met gevaar voor eigen leven geweldloos de daders pakken? Terwijl dat vele malen gevaarlijker is voor eigen lijf en leden, van jou en je collega's
Er is geen oplossing te verzinnen. De EU/VS wil perse Assad weg net als de buitenlandse oppositie, die niet representatief is voor de rebellen op de grond.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:08 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Nee een oplossing zoeken binnen de VN en een peacekeeping of peace enforcement operatie starten. Maar jammer voor de bevolking van Syrië kunnen de grootmachten hun arrogantie niet opzij zetten.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig ook heel makkelijk geworden om met de term rebellen en terroristen te gooien, merk ik. Het is nog steeds gewoon een groep demonstranten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |