quote:Op zondag 23 februari 2014 04:06 schreef Jormungandr het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet zodanig dat 20 jarige het zullen merken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:38 schreef Morrigan het volgende:
Is er in de 20 jaar dan zoveel veranderd?
Godver, de troll spat ervan af.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:35 schreef snakelady het volgende:
maar als we zo door gaan gaat het niet slechter worden, juist beter!
Als je het hebt over overpopulatie, sinds ongeveer 1980 worden er jaarlijk minder kinderen geboren.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:38 schreef MichaelScott het volgende:
Echt geweldig om straks met +10 miljard mensen op een houtje te bijten.
quote:Since the time of Thomas Malthus, who lived in the early 1800s, doomsayers have gloomily predicted that mankind would outbreed its food supply, resulting in catastrophic famines. Yet the world currently produces enough food to feed 10 billion people, and there are only 7 billion of us. That is, with 7 billion human minds at work, we produce enough food for 10 billion human bodies.[1] Imagine how much food we can produce with 10 billion minds!
Dat zegt ze niet. Het fenomeen doet zich voor bij 20 jarige. Er staat geen tijdsbestek bij over welk jaartal het gaat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:38 schreef Morrigan het volgende:
Is er in de 20 jaar dan zoveel veranderd?
Juist niet, ik bekijk het juist globaal.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:41 schreef OEM het volgende:
TS denkt dat haar woonplaats de "wereld" is. Wat schattig
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:35 schreef snakelady het volgende:
de wereld wordt steeds , schoner, steeds rustig en gezonder.
En daarom mogen jongeren niet klagen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:45 schreef hoas het volgende:
De jongeren moeten niet klagen, ik als veertiger heb net mijn belasting ingevuld en mag gewoon een flinke middenklasser naar Den Haag brengen.
"Het is hier fantastisch!"quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Juist niet, ik bekijk het juist globaal.
Die verdienen 450 euro per jaarquote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
"Het is hier fantastisch!"
[ afbeelding ]
Was dat maar zo, dan hadden ze een wereld salaris.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Die verdienen 450 euro per jaar
Hele veel lezen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:45 schreef housesoftheholy het volgende:
Hoe heb je dit onderzoek precies uitgevoerd?
Dat is altijd al geweest en het is minder aan het worden, dus ja, ook voor hen gaat het nu beter in vergelijking met 50 jaar geleden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is altijd al geweest en het is minder aan het worden, dus ja, ook voor hen gaat het nu beter in vergelijking met 50 jaar geleden.
Je leeft toch echt op een te grote roze wolk. Het gaat namelijk helemaal niet zo lekker in de wereld.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is altijd al geweest en het is minder aan het worden, dus ja, ook voor hen gaat het nu beter in vergelijking met 50 jaar geleden.
Het is gewoon een feit, dan kan je die smiley neerzetten maar als je naar de cijfers kijkt zie je dat er minder verkrachtingen zijn, minder doodgeboren kindjes, minder dode barende vrouwen, ze worden ouder, betere medische voorzieningen er is meer voedsel en minder oorlog in vergelijking met 50 jaar geleden.quote:
Het is nooit lekker gegaan in de wereld, alleen nu wordt je er meer mee geconfronteerd door de media.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:53 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Je leeft toch echt op een te grote roze wolk. Het gaat namelijk helemaal niet zo lekker in de wereld.
Juist door die media en de "verkleinde" wereld gaat het erg slecht momenteel. Ik veronderstel zelfs dat het nog nooit zo slecht is gegaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is nooit lekker gegaan in de wereld, alleen nu wordt je er meer mee geconfronteerd door de media.
Vroeger wist je niet wat er aan de andere kant van de wereld afspeelde dus ging het met jou goed was je in de veronderstelling dat het met heel de wereld goed ging.
Maar het is nooit goed geweest, het gaat nu alleen beter.
In jouw wereld in NL misschien. Maar het is niet alleen Nederland.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit, dan kan je die smiley neerzetten maar als je naar de cijfers kijkt zie je dat er minder verkrachtingen zijn, minder doodgeboren kindjes, minder dode barende vrouwen, ze worden ouder, betere medische voorzieningen er is meer voedsel en minder oorlog in vergelijking met 50 jaar geleden.
Mensen worden meer geconfronteerd en dat maakt ze dus depressief, dat is het enige wat nu inderdaad slechter is, maar dat gevoel van "we hebben het zo slecht allemaal" is dus onterecht, als je 150 jaar geleden alle informatie zou krijgen die je nu krijgt over de wereld zouden we met zijn allen collectief zelfmoord gaan plegen, maar toen was het een ver van je bed show dus maakte je je er ook niet druk om, toen werd je niet overspoeld met wat er allemaal mis is in de wereld, maar dat neemt niet weg dat het er toen wel was, zelfs meer dan nu.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:59 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Juist door die media en de "verkleinde" wereld gaat het erg slecht momenteel. Ik veronderstel zelfs dat het nog nooit zo slecht is gegaan.
Dit gaan over Afrika.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:02 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
In jouw wereld in NL misschien. Maar het is niet alleen Nederland.
quote:African poverty is falling and is falling rapidly... If present trends continue, the poverty Millennium Development Goal of halving the proportion of people with incomes less than one dollar a day will be achieved on time. ...The growth spurt that began in 1995 decreased African income inequality instead of increasing it. ...African poverty reduction is remarkably general: it cannot be explained by a large country, or even by a single set of countries possessing some beneficial geographical or historical characteristic. All classes of countries, including those with disadvantageous geography and history, experience reductions in poverty.
Ben het redelijk met je eens alleen, problemen verschuiven en veranderen. Problemen zullen er altijd zijn. Vroeger had je bv geen stalken, pesten en loverboys via het internet. Nu heb je het probleem van cholera niet meer maar weer van diabetes. Mensen zijn ook veel meer gestrest en sneller depressief tegenwoordig door een bepaalde prestatie druk.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:35 schreef snakelady het volgende:
Je ziet dit fenomeen vooral bij 20 jarigen, klagen over hoe slecht de wereld nu wel niet is vergeleken met "vroeger"
En dat is bullshit, we hebben het nog nooit zo goed gehad namelijk, er is minder oorlog, minder armoede, betere educatie, we worden ouder en gezonder.
En ook minder geweldsmisdrijven, het aantal moorden gaat ieder jaar nog steeds omlaag.
Ook het aantal verkrachtingen en kindermisbruik.
Wij als mens in een moderne maatschappij hebben nog nooit zoveel vrijheid gehad.
Ongeacht wat milieudeskundigen, anti-globalisering activisten en andere economische zuurpruimen ons wil laten geloven.
De mensheid als geheel doet het beter dan het ooit heeft gedaan: de wereld wordt steeds welvarender, schoner, steeds rustig en gezonder. We leven een langer en een beter leven. Vrijwel al onze bestaande problemen zijn minder slecht dan op enig ander punt in de geschiedenis van de mensheid.
Nee, we zijn er nog niet, er zijn nog steeds dingen die moeten veranderen, maar als we zo door gaan gaat het niet slechter worden, juist beter!
Ik heb het over de wereld, daar hoort Afrika ook bij en toen plaatste iemand sarcastisch een foto van kindjes in Afrika, daar was mijn reactie op zoals je kan zien in de quote.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:06 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Dat zie ik anders in je OP niet voorbij komen. Afrika.
Cholera is anders een veel voorkomende ziekte in de wereld en overlijden nog steeds 100.000 enden mensen aan jaarlijks.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:07 schreef Speedball het volgende:
[..]
Ben het redelijk met je eens alleen, problemen verschuiven en veranderen. Problemen zullen er altijd zijn. Vroeger had je bv geen stalken, pesten en loverboys via het internet. Nu heb je het probleem van cholera niet meer maar weer van diabetes. Mensen zijn ook veel meer gestrest en sneller depressief tegenwoordig door een bepaalde prestatie druk.
Ik denk maar zo, make love not warhet is maar hoe positief je er zelf in staat
yup true bedacht het me netquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:09 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Cholera is anders een veel voorkomende ziekte in de wereld en overlijden nog steeds 100.000 enden mensen aan jaarlijks.
Mee eens, het enige wat ik wil zeggen is dat we onszelf vaak depressief maken, je hoort opmerking als "Hoe durf je in deze tijd een kind op de wereld te zetten?" Beter nu dan 100 jaar geleden, kinderen hebben veel meer kansen nu om op te groeien tot gezonde, succesvolle en stabiele volwassenen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:07 schreef Speedball het volgende:
[..]
Ben het redelijk met je eens alleen, problemen verschuiven en veranderen. Problemen zullen er altijd zijn. Vroeger had je bv geen stalken, pesten en loverboys via het internet. Nu heb je het probleem van cholera niet meer maar weer van diabetes. Mensen zijn ook veel meer gestrest en sneller depressief tegenwoordig door een bepaalde prestatie druk.
Ik denk maar zo, make love not warhet is maar hoe positief je er zelf in staat
Ook die komt nog voor.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:09 schreef Speedball het volgende:
[..]
yup true bedacht het me net
De pest dan maar haha
iddquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mee eens, het enige wat ik wil zeggen is dat we onszelf vaak depressief maken, je hoort opmerking als "Hoe durf je in deze tijd een kind op de wereld te zetten?" Beter nu dan 100 jaar geleden, kinderen hebben veel meer kansen nu om op te groeien tot gezonde, succesvolle en stabiele volwassenen.
Niets sarcastisch aan. Wat hebben zij aan statistieken dat het op bepaalde indicatoren iets beter gaat?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb het over de wereld, daar hoort Afrika ook bij en toen plaatste iemand sarcastisch een foto van kindjes in Afrika, daar was mijn reactie op zoals je kan zien in de quote.
Ligt er aan in welk wereld deel je geboren bent.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mee eens, het enige wat ik wil zeggen is dat we onszelf vaak depressief maken, je hoort opmerking als "Hoe durf je in deze tijd een kind op de wereld te zetten?" Beter nu dan 100 jaar geleden, kinderen hebben veel meer kansen nu om op te groeien tot gezonde, succesvolle en stabiele volwassenen.
Omdat als we zo doorgaan gaat dat kleine beetje beter veranderen in veel beter, en dat is iets om enthousiast over te zijn in plaats van depressief over te worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:12 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niets sarcastisch aan. Wat hebben zij aan statistieken dat het op bepaalde indicatoren iets beter gaat?
Juist!!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:12 schreef Speedball het volgende:
Je leven is zo tijdelijk en eigenlijk niets zeggend, alles draait door zonder jouw dus beter maak je er zelf wat zonder naar andere te kijken en chronisch te zeiken over alles wat niet goed is.
100 jaar geleden was het op vele meer plekken op deze aardbol moeilijker een bestaan op te bouwen dan nu het geval is. Daar gaat het topique over, het is verbeterd in totaal opzichtquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:12 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ligt er aan in welk wereld deel je geboren bent.
Van.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:12 schreef Speedball het volgende:
Je leven is zo tijdelijk en eigenlijk niets zeggend, alles draait door zonder jouw dus beter maak je er zelf wat zonder naar andere te kijken en chronisch te zeiken over alles wat niet goed is.
Je communiceert hedendaags met veel meer mensen dat tig jaar geleden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:13 schreef Le_Professeur het volgende:
Om vervolgens volledig aan individualisering voorbij te gaan.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:16 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
dus beter maak je er zelf wat VAN.
Als iedereen dat zou doen heb jij geen medicijn in het geval dat je een ziekte mocht krijgen. Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:12 schreef Speedball het volgende:
dan begrijp je de context niet, dit gaat om het gezeur van en over niet over oplossingen en er wat mee doen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:16 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Als iedereen dat zou doen heb jij geen medicijn in het geval dat je een ziekte mocht krijgen. Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken.
Ben ik niet met je eens. Vind ik helemaal niet dat dat zo is.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:14 schreef Speedball het volgende:
[..]
100 jaar geleden was het op vele meer plekken op deze aardbol moeilijker een bestaan op te bouwen dan nu het geval is. Daar gaat het topique over, het is verbeterd in totaal opzicht
Ik begrijp het heel goed.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:17 schreef Speedball het volgende:
[..]
dan begrijp je de context niet, dit gaat om het gezeur van en over niet over oplossingen en er wat mee doen.
Als je plekken waar nu oorlog gaande is weglaat ( globaal gezien is er namelijk wel veel minder oorlog in vergelijking met 100 jaar geleden.) gaat het haast op alle plaatsen beter voor de bevolking in het algemeen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:17 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Vind ik helemaal niet dat dat zo is.
Via een schermpje ja. Kwantiteit is ingeruild voor kwaliteit. Daarbij zijn wij de wereld goed aan het vol stampen en aan het uitputten. Steeds meer natuur en diersoorten verdwijnen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je communiceert hedendaags met veel meer mensen dat tig jaar geleden.
Nee want je antwoord heeft geen betrekking op je quote, ik heb het hier niet over mensen die egoïstisch zijn.quote:
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:19 schreef Speedball het volgende:
[..]
Nee want je antwoord heeft geen betrekking op je quote, ik heb het hier niet over mensen die egoïstisch zijn.
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-24835822quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:19 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Via een schermpje ja. Kwantiteit is ingeruild voor kwaliteit. Daarbij zijn wij de wereld goed aan het vol stampen en aan het uitputten. Steeds meer natuur en diersoorten verdwijnen.
100 jaar geleden zat je aan het begin van de 1e wereld oorlog.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je plekken waar nu oorlog gaande is weglaat ( globaal gezien is er namelijk wel veel minder oorlog in vergelijking met 100 jaar geleden.) gaat het haast op alle plaatsen beter voor de bevolking in het algemeen.
Oh gosh, je hebt alles uit dat artikel gekaaid.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-24835822
Er is nog nooit in de geschiedenis zo weinig oorlog geweest als nu.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:21 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
100 jaar geleden zat je aan het begin van de 1e wereld oorlog.
Ja zo lust ik er nog wel ééntje.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is nog nooit in de geschiedenis zo weinig oorlog geweest als nu.
Want vroeger hadden mensen daar het beter?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mensen hebben veel meer interactie dan vroeger omdat ze meer tijd hebben om te ontspannen, via pc of club hobby weet ik het. Ook vakantie is sinds enkele tientalen jaren pas normaal.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:19 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Via een schermpje ja. Kwantiteit is ingeruild voor kwaliteit. Daarbij zijn wij de wereld goed aan het vol stampen en aan het uitputten. Steeds meer natuur en diersoorten verdwijnen.
Ik stoor me juist niet aan de wereld, ik ben juist blij dat het beter gaat, het einde van extreme armoede is in zicht!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:22 schreef Life2.0 het volgende:
ts is oud genoeg om achter het raam de wereld in de gaten te houden, en zich daar aan te storen![]()
quote:5. The end of extreme poverty is in sight
What is "extreme poverty"? Economists define it as an income of less than $1.25 per day. In reality, it means that a family cannot be sure from one day to the next that they will have enough to eat. Children have to work instead of going to school. Children die from easily preventable causes such as pneumonia, diarrhoea and malaria. And for women it means uncontrolled fertility and families of six or more children.
But the number of people in extreme poverty, according to the World Bank, has fallen from two billion in 1980 to just over one billion today. Though many people in the world still live on a very low income, six out of seven billion are now out of extreme poverty and this is a critical change. These families have fewer children, of whom the vast majority survive, get enough food and go to school. In fact, for the first time ever, the evidence suggests it is now possible for the last billion to also get out of the misery of extreme poverty in the next few decades. It will mainly be through their own hard work - but it will only happen if they receive, from their governments and from the world at large, the focused help they need to stay healthy, get educated and increase their productivity.
en dat is een feitquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
dus als er maar genoeg inflatie is bestaat honger niet meer?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik stoor me juist niet aan de wereld, ik ben juist blij dat het beter gaat, het einde van extreme armoede is in zicht!
[..]
Het is een feit, oorlog komt veel minder voor.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:22 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel ééntje.
Ik heb nogal moeite met het idee dat omdat het 'beter'* gaat dan vroeger je nu niet mag klagen. Waarom moet je vergelijken met de problemen van het verleden? Dat mijn problemen objectief gezien minder zijn dan die mensen vroeger hadden betekent niet dat het geen probleem. De kans dat een meisje in Afrika verkracht wordt is afgenomen dus hoera? Waarom het verleden als meetlat ipv hoe het zou moeten zijn? Beetje vaag beschreven misschien maar geen zin dit helemaal uit te werkenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat als we zo doorgaan gaat dat kleine beetje beter veranderen in veel beter, en dat is iets om enthousiast over te zijn in plaats van depressief over te worden.
Als mensen zo door gaan als we nu door gaan zal er een einde komen aan extreme armoede.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus als er maar genoeg inflatie is bestaat honger niet meer?
Waar baseer je die feiten op? De halve wereld is in onmin. Ik geloof er niks van.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is een feit, oorlog komt veel minder voor.
En hopelijk gaat het in die lijn verder.
maar wat is er zo geweldig aan inflatie dan? en dan voornamelijk voor de arme bevolking?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als mensen zo door gaan als we nu door gaan zal er een einde komen aan extreme armoede.
Ik zeg nergens dat je niet mag klagen, je mag altijd klagen, ik klaag ook wel eens over mijn eigen situatie omdat ik het ook niet breed heb..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik heb nogal moeite met het idee dat omdat het 'beter'* gaat dan vroeger je nu niet mag klagen. Waarom moet je vergelijken met de problemen van het verleden? Dat mijn problemen objectief gezien minder zijn dan die mensen vroeger hadden betekent niet dat het geen probleem. De kans dat een meisje in Afrika verkracht wordt is afgenomen dus hoera? Waarom het verleden als meetlat ipv hoe het zou moeten zijn? Beetje vaag beschreven misschien maar geen zin dit helemaal uit te werken
*het staat nogal ter discussie of het daadwerkelijk beter gaat. Meetmethode van armoede staat bijvoorbeeld ter discussie. Vooruitgang is ook zwaar onevenredig verdeeld. Vind voornamelijk plaats in China wat een vertekend beeld geeft
Extreme armoede zou nu (!) al niet meer bestaan als we zouden willenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als mensen zo door gaan als we nu door gaan zal er een einde komen aan extreme armoede.
omdat de huidige oorlogjes niet gedefineerd worden als een oorlog maar confictquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is een feit, oorlog komt veel minder voor.
En hopelijk gaat het in die lijn verder.
Onder anderequote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:28 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Waar baseer je die feiten op? De halve wereld is in onmin. Ik geloof er niks van.
Volgens mij is deze post sarcastisch bedoelt hoor. Dat de mens zichzelf zal vernietigen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Extreme armoede zou nu (!) al niet meer bestaan als we zouden willen
Ik heb even gemist waar het over inflatie gaat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar wat is er zo geweldig aan inflatie dan? en dan voornamelijk voor de arme bevolking?
Je moet niet alles geloven. De wereld staat in vuur en vlam momenteel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Onder andere
http://www.npr.org/2011/1(...)line-in-modern-times
jij noemt 1 dollar 50 als grens voor geen armoedequote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb even gemist waar het over inflatie gaat.
Hebben we toch ook steeds minder reden toe..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom zou ik dit niet moeten geloven maar geloof jij wel alles van het negatieve wat ze jou voorschotelen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:31 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven. De wereld staat in vuur en vlam momenteel.
Inderdaad, er is minder reden en er we lossen conflicten nu anders op.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:33 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Hebben we toch ook steeds minder reden toe..
Dat noem ik niet, dat is algemeen bepaald wereldwijd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jij noemt 1 dollar 50 als grens voor geen armoede
wat snap je niet?
Tuurlijk. Jij leeft echt in een droom wereld. Niks is minder waar als wat jij nu beweerd. Echt hoor. Bijna schattig om dit te lezen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, er is minder reden en er we lossen conflicten nu anders op.
Bewijs mij het tegendeel dan, of zijn dit gewoon onderbuikgevoelens die je krijgt van beelden op tv?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:36 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Tuurlijk. Jij leeft echt in een droom wereld. Niks is minder waar als wat jij nu beweerd. Echt hoor. Bijna schattig om dit te lezen.
http://www.npr.org/2011/1(...)line-in-modern-timesquote:GOLDSTEIN: Well, no, because the past 100 years were - there was a big explosion of violence in the early part of the 20th century, but the 17th century was no picnic either. The Thirty Years' War destroyed a third of the population of Germany, and back through history there have been terrible wars much of the time.
And even in prehistoric times, as many as a quarter of the men in a society not infrequently died in wars. So it's actually a new thing and something that's developed in the least 60 years and especially the last 20 years. And we can talk about why it is, and Steven Pinker will have more to say about that also, but the big change is that people are finding other ways to solve their problems, not through war, and we're seeing an actual shrinking in the number of people killed worldwide.
jawel, jij post hetquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat noem ik niet, dat is algemeen bepaald wereldwijd.
Het beetje waar jij het over hebt is eigenlijk best een enorme vooruitgaan, maar goed.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:38 schreef Mortaxx het volgende:
Oh nog een ding. "als we zo door gaan wordt het nog beter". Het beetje vooruitgang dat in ontwikkelingslanden is geboekt was ondanks het handelen van ons
Ik zit hier in nu in een topic in drie verschillende discussies, over Africa, armoede algemeen en oorlog.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jawel, jij post het
en blijkbaar heb je geen flauw idee wat je zei
Door de media (zeker sinds de golf oorlog) ben je steeds meer op de hoogte, als jij vroeger deze mediums had hoorde je elke dag dat er een nieuwe oorlog uitbrak.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:31 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven. De wereld staat in vuur en vlam momenteel.
over welk land hebben we het nou?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het beetje waar jij het over hebt is eigenlijk best een enorme vooruitgaan, maar goed.
En dat is geboekt door een combinatie van, door "onze" hulp en door zelf vooruitgang te willen zien in leefomstandigheden.
Of onze hulp helpt is een hoop op af te dingenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het beetje waar jij het over hebt is eigenlijk best een enorme vooruitgaan, maar goed.
En dat is geboekt door een combinatie van, door "onze" hulp en door zelf vooruitgang te willen zien in leefomstandigheden.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Extreme armoede zou nu (!) al niet meer bestaan als we zouden willen
Klopt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef Speedball het volgende:
[..]
Door de media (zeker sinds de golf oorlog) ben je steeds meer op de hoogte, als jij vroeger deze mediums had hoorde je elke dag dat er een nieuwe oorlog uitbrak.
Dat gedeelte ging over Afrika.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
over welk land hebben we het nou?
ik vraag gewoon af wat er zo geweldig is voor de arme landen om enorme inflatie te ervaren, waarna hun oude levensstandaard eerst 50 cent per dag koste, kost het nu 1 dollar 50quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zit hier in nu in een topic in drie verschillende discussies, over Africa, armoede algemeen en oorlog.
Dus vergeef me als ik soms even een gedeelte mis, als je me daar dan op wijst dan zal ik je vraag alsnog beantwoorden.
België met hun patat/friet oorlog.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
over welk land hebben we het nou?
Als we met zijn allen collectief zouden samenwerken zou dat inderdaad zo zijn, maar dat is helaas niet zo.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Of onze hulp helpt is een hoop op af te dingen
[..]
Als de vlam in de pan slaat is er ook niks meer. Van al die goede bedoelingen niet meer. En het is al aardig heet. Hopen maar dat er niemand water op de olie gaat gooien.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als we met zijn allen collectief zouden samenwerken zou dat inderdaad zo zijn, maar dat is helaas niet zo.
Dat betekend niet dat we iedere vooruitgang die er nu is moeten afwuiven alsof het niks is.
Extreme armoede is met 1 miljard gedaald, dat is toch wel een hele grote vooruitgang, dat is de helft van wat het was in ongeveer 30 jaar tijd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik vraag gewoon af wat er zo geweldig is voor de arme landen om enorme inflatie te ervaren, waarna hun oude levensstandaard eerst 50 cent per dag koste, kost het nu 1 dollar 50
en dan roepen wij superiere blanken dat ze nu 3 keer zo goed leven![]()
![]()
Precies met pessimisme kom je niet zover, positief denken leeft een stuk aangenamer en bereikt meer doelen dan negativiteit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als we met zijn allen collectief zouden samenwerken zou dat inderdaad zo zijn, maar dat is helaas niet zo.
Dat betekend niet dat we iedere vooruitgang die er nu is moeten afwuiven alsof het niks is.
lees je nou echt niet?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Extreme armoede is met 1 miljard gedaald, dat is toch wel een hele grote vooruitgang, dat is de helft van wat het was in ongeveer 30 jaar tijd.
patatquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:43 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
België met hun patat/friet oorlog.
Dus nu maar niks meer doen omdat er een kans is dat het in de toekomst alsnog mis gaat?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:46 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Als de vlam in de pan slaat is er ook niks meer. Van al die goede bedoelingen niet meer. En het is al aardig heet. Hopen maar dat er niemand water op de olie gaat gooien.
Alleen is het probleem dat er op deze wereld meer mensen zijn die met pessimisme te maken hebben. Kan jij nog zo positief denken. Het is helaas niet overal rozengeur en maneschijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:47 schreef Speedball het volgende:
[..]
Precies met pessimisme kom je niet zover, positief denken leeft een stuk aangenamer en bereikt meer doelen dan negativiteit.
Of jij niet, dat ze nu 1,50 hebben als leefstandaard dat op de extreme armoedegrens ligt staat los van de inflatie waar jij het over hebt, het gaat om de resultaten!quote:
We kunnen toch ook collectief samenwerken om bijvoorbeeld via het WTO ontwikkelingslanden te dwingen hun markten op te stellen voor onze producten terwijl we onze eigen markten gesloten houden voor die van hun?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
LOLWUDquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of jij niet, dat ze nu 1,50 hebben als leefstandaard dat op de extreme armoedegrens ligt staat los van de inflatie waar jij het over hebt, het gaat om de resultaten!
En het resultaat is dat extreme armoede met de helft is gedaald en dat is een enorme vooruitgang.
Daar ben ik het mee eens, maar zo ver zijn we blijkbaar dus nog niet, maar nu, op dit moment, gaat het een stuk beter en de verwachting is dat dat zo blijft gaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
We kunnen toch ook collectief samenwerken om bijvoorbeeld via het WTO ontwikkelingslanden te dwingen hun markten op te stellen voor onze producten terwijl we onze eigen markten gesloten houden voor die van hun?
Misschien moet je ipv naar de ontwikkeling van armoede moeten kijken naar de ontwikkeling van verdeling van welvaart. Dan zou je zien dat het westen gigantisch veel rijker is geworden, ontwikkelingslanden een klein beter. Ja als je de uitbuiting van de Derde Wereld nog een aantal decennia doorzet en zij steeds iets rijker worden zitten ze uiteindelijk wel op die 1,50 per dag*. Nou wat fijn voor ze
*gecorrigeerd voor inflatie
Eerst maar eens wat presteren en bijdragen aan de maatschappij.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
En daarom mogen jongeren niet klagen?
Leg dat maar eens uit aan de paar miljard mensen die dagelijks bijna niks te eten hebben. Of de mensen die de hongerdood sterven, geen medicijnen, schoon water, huis enz enz hebben. We leven niet allemaal in Nederland hoor.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of jij niet, dat ze nu 1,50 hebben als leefstandaard dat op de extreme armoedegrens ligt staat los van de inflatie waar jij het over hebt, het gaat om de resultaten!
En het resultaat is dat extreme armoede met de helft is gedaald en dat is een enorme vooruitgang.
Ik weet wat inflatie is, ik heb de overgang van gulden naar euro ook bewust meegemaakt.quote:
En dat is al de helft minder dan het 20 jaar geleden was, 1 miljard mensen zijn uit die situatie gehaald, en dan wil jij echt beweren dat het niet beter gaat?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:55 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan de paar miljard mensen die dagelijks bijna niks te eten hebben. Of de mensen die de hongerdood sterven, geen medicijnen, schoon water, huis enz enz hebben. We leven niet allemaal in Nederland hoor.
Ik ben 46 hoor meneer en altijd hard gewerkt. Je moet geen dingen roepen die je niet weet. Ook jongeren hebben net zoveel recht als ouderen mensen. Lulkoek. Jij denkt ik ben 40 en ik weet wel alles van de wereld.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:54 schreef hoas het volgende:
[..]
Eerst maar eens wat presteren en bijdragen aan de maatschappij.
misschien zijn die gewoon doodgegaan van de hongerquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dat is al de helft minder dan het 20 jaar geleden was, 1 miljoen mensen zijn uit die situatie gehaald, en dan wil jij echt beweren dat het niet beter gaat?
Ze verwachten dat in de opkomende decennia extreme armoede zelfs niet meer bestaat, mochten we doorgaan zoals we nu doen.
In 1990 had Amoe een inkomen van 1 dollar per dag en kon hiermee 10 bananen kopen. in 2014 is het inkomen van Amoe gestegen naar 2 dollar! Hiermee koopt hij nog steeds 10 bananen. Amoe is er op vooruit gegaan en niet langer armquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik weet wat inflatie is, ik heb de overgang van gulden naar euro ook bewust meegemaakt.![]()
Kan je Amoe adopteren?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In 1990 had Amoe een inkomen van 1 dollar per dag en kon hiermee 10 bananen kopen. in 2014 is het inkomen van Amoe gestegen naar 2 dollar! Hiermee koopt hij nog steeds 10 bananen. Amoe is er op vooruit gegaan en niet langer arm
En dan heb je de uitleg van het stukje dus niet begrepen, er staat duidelijk.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In 1990 had Amoe een inkomen van 1 dollar per dag en kon hiermee 10 bananen kopen. in 2014 is het inkomen van Amoe gestegen naar 2 dollar! Hiermee koopt hij nog steeds 10 bananen. Amoe is er op vooruit gegaan en niet langer arm
Ze gaan dus uit van de feit of de mensen voldoende te eten hebben om te overleven, vandaar dat heel de discussie van inflatie nergens op slaat, daar wordt namelijk niet naar gekeken.quote:What is "extreme poverty"? Economists define it as an income of less than $1.25 per day. In reality, it means that a family cannot be sure from one day to the next that they will have enough to eat.
Welvarender: enkel de rijken worden rijker terwijl de armen steeds armer worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:35 schreef snakelady het volgende:
De mensheid als geheel doet het beter dan het ooit heeft gedaan: de wereld wordt steeds welvarender, schoner, steeds rustig en gezonder. We leven een langer en een beter leven. Vrijwel al onze bestaande problemen zijn minder slecht dan op enig ander punt in de geschiedenis van de mensheid.
Hoho ik las net op het internet dat die miljard mensen misschien wel zijn doodgegaan van de hongerquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dan heb je de uitleg van het stukje dus niet begrepen, er staat duidelijk.
[..]
Ze gaan dus uit van de feit of de mensen voldoende te eten hebben om te overleven, vandaar dat heel de discussie van inflatie nergens op slaat, daar wordt namelijk niet naar gekeken.
En het feit is dat nu 1 miljard meer mensen iedere dag te eten heeft in vergelijking met 30 jaar geleden.
Dat is ook ongeveer de bevolkingstoename in die 30 jaar. Het eindresultaat blijft dus gelijk aan ondervoeding.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
Ze gaan dus uit van de feit of de mensen voldoende te eten hebben om te overleven, vandaar dat heel de discussie van inflatie nergens op slaat, daar wordt namelijk niet naar gekeken.
En het feit is dat nu 1 miljard meer mensen iedere dag te eten heeft in vergelijking met 30 jaar geleden.
Welvarender: Ja zeker, zoals eerder al is geschreven, 1 miljard mensen zijn in de laatste 30 jaar uit de extreme armoede gekomen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:03 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Welvarender: enkel de rijken worden rijker terwijl de armen steeds armer worden.
Schoner: bedrijven blijven massaal afval dumpen, China is koploper samen met de VS en die gaan hun economische groei niet opgeven voor een schonere wereld.
Rustig: door de snelle bevolkingsgroei wordt het juist drukker.
Ow gelukkig, kunnen die alvast weggestreept worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoho ik las net op het internet dat die miljard mensen misschien wel zijn doodgegaan van de honger
En jij hebt wel de intelligentie om te beseffen dat dat een onzinargument is.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoho ik las net op het internet dat die miljard mensen misschien wel zijn doodgegaan van de honger
Hahahaha, lekker op vakantie in de derde wereld. Hun hobby is voedsel zoeken. Je leeft echt op een roze wolk.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Welvarender: Ja zeker, zoals eerder al is geschreven, 1 miljard mensen zijn in de laatste 30 jaar uit de extreme armoede gekomen.
Schoner: Daar zijn we nu mee bezig, het is nu schoner dan bv 10 jaar gelden, we zijn bewuster bezig en er zit wel degelijk vooruitgang in.
Rustig: rustiger als in, we hebben nu meer tijd voor hobbies, vakanties enz.
Nee, in 1980 waren er 2 miljard mensen onder de extreme armoede grens, nu is dat net iets over de 1 miljard.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Dat is ook ongeveer de bevolkingstoename in die 30 jaar. Het eindresultaat blijft dus gelijk aan ondervoeding.
En jij hebt duidelijk moeite met begrijpend lezen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:09 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Hahahaha, lekker op vakantie in de derde wereld. Hun hobby is voedsel zoeken. Je leeft echt op een roze wolk.
Hahaha. nou laat maar.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, in 1980 waren er 2 miljard mensen onder de extreme armoede grens, nu is dat net iets over de 1 miljard.
De bevolkingstoename is juist omlaag aan het gaan sinds 1980.
Ja schijnbaar. Je verhaal rammelt aan alle kanten. Je vliegt van Afrika naar Nederland en hebt het over vakantie en hobby en geen voedsel tekort. Snap je het zelf nog wel?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
En jij hebt duidelijk moeite met begrijpend lezen.
Globaal gezien hebben we daar meer kansen toe, gemiddeld genomen dus.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:12 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ja schijnbaar. Je verhaal rammelt aan alle kanten. Je vliegt van Afrika naar Nederland en hebt het over vakantie en hobby en geen voedsel tekort. Snap je het zelf nog wel?
Zal niet gebeuren, zal alleen maar erger worden. Alle inspanningen ten spijt. De wereld bevolking groeit dusdanig dat dat de toekomst zal wezen. China met zijn miljarden mensen willen ook graag een hapje eten. Het beloofde land.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Globaal gezien hebben we daar meer kansen toe, gemiddeld genomen dus.
Ik heb nergens beweerd dat er geen armoede meer is in de wereld, er is alleen minder armoede en in de landen waar er extreme armoede heerst is er nu beduidend minder extreme armoede.
Dus er zit vooruitgang in, dat wil niet zeggen dat het compleet weg is, dat wil wel zeggen dat als we zo door gaan er een grote kans is dat extreme armoede niet meer bestaat.
Welvarender: ok.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Welvarender: Ja zeker, zoals eerder al is geschreven, 1 miljard mensen zijn in de laatste 30 jaar uit de extreme armoede gekomen.
Schoner: Daar zijn we nu mee bezig, het is nu schoner dan bv 10 jaar gelden, we zijn bewuster bezig en er zit wel degelijk vooruitgang in.
waar komt die vooruitgang dan vandaan?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Globaal gezien hebben we daar meer kansen toe, gemiddeld genomen dus.
Ik heb nergens beweerd dat er geen armoede meer is in de wereld, er is alleen minder armoede en in de landen waar er extreme armoede heerst is er nu beduidend minder extreme armoede.
Dus er zit vooruitgang in, dat wil niet zeggen dat het compleet weg is, dat wil wel zeggen dat als we zo door gaan er een grote kans is dat extreme armoede niet meer bestaat over een paar decennia.
Ja maar hoe zit het dan met hun vakantie en hobby?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:16 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Welvarender: ok.
Schoner: de vooruitgang waar jij het over hebt is geen werkelijke vooruitgang. Het is een inhaalslag om alle troep die we hebben gemaakt weer op te ruimen. Maak van die 10 jaar 300 jaar, toen was het schoon.
Rustiger: tijd voor recreatie geldt voor een kleine groep die daar de middelen voor heeft. Het overgrote deel van de wereldpopulatie moet zich kapot werken zodat wij ons welvaartsniveau vast kunnen houden. De schoenenmakers in Indonesië hebben alleen tijd naast het werken om naar huis te gaan, te slapen om vervolgens weer terug te komen.
Nou ze zijn al in Indonesië, ik beschouw in Indonesië zijn als vakantie.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:19 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ja maar hoe zit het dan met hun vakantie en hobby?
Vind je het heel erg als ik de mensen die hier dagelijks mee bezig zijn en voor gestudeerd hebben eerder op hun woord geloof?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:16 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren, zal alleen maar erger worden. Alle inspanningen ten spijt. De wereld bevolking groeit dusdanig dat dat de toekomst zal wezen. China met zijn miljarden mensen willen ook graag een hapje eten. Het beloofde land.
Kan jij niet goed Engels lezen, is niet erg hoor maar ik heb dat vermoeden aangezien alle informatie staat in de link die ik je heb gegeven.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waar komt die vooruitgang dan vandaan?
voor 1,50 kan ik niet eens eens 10 bananen kopenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
Het is natuurlijk heel vervelend dat ze dat niet hebben, en wie weet is dat in de toekomst anders.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:19 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ja maar hoe zit het dan met hun vakantie en hobby?
In Nederland niet nee, maar gelukkig bestaat er in Nederland geen extreme armoede.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
voor 1,50 kan ik niet eens eens 10 bananen kopen
Ja. Zo zijn veel mensen ook hun spaargeld kwijt geraakt aan mensen die daar voor hebben gestudeerd. Ik heb geen geloof in mensen met hun onderzoeken en uitspraken. Ik spreek uit mijn gevoel. En dat gevoel is niet zo goed.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vind je het heel erg als ik de mensen die hier dagelijks mee bezig zijn en voor gestudeerd hebben eerder op hun woord geloof?
Heb je het nu ineens over Icesave of wat? Ik neem aan dat je het verschil tussen onafhankelijke onderzoekers en bedrijven die alleen op winst uit zijn wel begrijpt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ja. Zo zijn veel mensen ook hun spaargeld kwijt geraakt aan mensen die daar voor hebben gestudeerd. Ik heb geen geloof in mensen met hun onderzoeken en uitspraken. Ik spreek uit mijn gevoel. En dat gevoel is niet zo goed.
Jawel op de illegale bananenmarkt wel hoor.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
In Nederland niet nee, maar gelukkig bestaat er in Nederland geen extreme armoede.
nee, heel slecht, alles eigenlijk gewoon heel slecht, daarom zou ik het waarderen als je het gewoon in jip en janneke taal mij uitlegtquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kan jij niet goed Engels lezen, is niet erg hoor maar ik heb dat vermoeden aangezien alle informatie staat in de link die ik je heb gegeven.
Maar een combinatie van hulp uit de westerse wereld en hun eigen harde werken.
Ik snap het heel goed.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Heb je het nu ineens over Icesave of wat? Ik neem aan dat je het verschil tussen onafhankelijke onderzoekers en bedrijven die alleen op winst uit zijn wel begrijpt.
OH GELUKKIGquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
In Nederland niet nee, maar gelukkig bestaat er in Nederland geen extreme armoede.
In Nederland hoeft geen een persoon met een Nederlands burgerschap honger te hebben, er zijn voldoende instanties om je daar bij te helpenquote:
Heb je ooit van een wetenschappelijk debat gehoord? Lees je eerst in in de mening van andere wetenschappers. Je kunt wetenschappelijke theorieën nooit als de waarheid presenteren. Want anders ontstijg je natuurlijk nooit dat PVV-niveau.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vind je het heel erg als ik de mensen die hier dagelijks mee bezig zijn en voor gestudeerd hebben eerder op hun woord geloof?
Dat heb ik al gedaan dus.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, heel slecht, alles eigenlijk gewoon heel slecht, daarom zou ik het waarderen als je het gewoon in jip en janneke taal mij uitlegt
je eigen topic om zeep helpenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
In Nederland hoeft geen een persoon met een Nederlands burgerschap honger te hebben, er zijn voldoende instanties om je daar bij te helpen
Ik doe daar geen uitspraak over.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
In Nederland hoeft geen een persoon met een Nederlands burgerschap honger te hebben, er zijn voldoende instanties om je daar bij te helpen
Ja, maar het merendendeel van wat ik hier presenteer zijn geen theoriën, het zijn feiten waar ze het allemaal of iniedergeval de grote meerderheid het over eens zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:35 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Heb je ooit van een wetenschappelijk debat gehoord? Lees je eerst in in de mening van andere wetenschappers. Je kunt wetenschappelijke theorieën nooit als de waarheid presenteren. Want anders ontstijg je natuurlijk nooit dat PVV-niveau.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Fantastisch!!!!!
Prachtig deze topic!!!!!
Je hebt namelijk 100% gelijk. Vooral Nederland is een prima land! Als er ergens een tsunami woedt is Nederland het enige land (zowel historisch als geografisch) dat meteen een avondvullend collecte-programma organiseert. Het is alleen zo dat de morele lat steeds hoger wordt gelegd. We vinden dat het probleem van bv kindersterfte binnen een aantal jaren moet worden opgelost. Maar kindersterfte is er altijd al geweest. We zijn echter zo ver dat we dit voor het eerst sinds 100.000 jaar onacceptabel vinden. Niet alleen in NL maar ook elders in de wereld. Maar dat kan natuurlijk niet van de één op de andere dag. Hoewel de kindersterfte enorm is gedaald in de wereld zijn we er inderdaad nog niet. Maar dat is niet onze (cq de westerse) schuld. In de landen waar kindersterfte heerst is men zelf nog niet overtuigd van de onwenselijkheid van kindersterfte. Vaak door religie "(het is Gods (Allah's) wil)".
We werken er hard aan om de inwoners van die landen te overtuigen. Maar: Er mankeert helemaal niets aan onze Nederlandse mentaliteit. Wij zijn 100% goed en 100% altruistische dominees die onszelf helemaal wegcijferen ten behoeve van de medemens in de derde wereld.
Het moet maar eens gezegd worden!!
Zuurpruimen: Brand los!!
Je kunt theorieën presenteren als waarheid door heel selectief enkele feiten erbij te pakken. Heel veel mensen, waaronder jij, trappen daar dan in. Tunnelvisie dus.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, maar het merendendeel van wat ik hier presenteer zijn geen theoriën, het zijn feiten waar ze het allemaal of iniedergeval de grote meerderheid het over eens zijn.
Veel theorieën zijn ook op lucht gebaseerd zoals je de laatste jaren wel hebt kunnen vernemen in jouw geliefde media.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, maar het merendendeel van wat ik hier presenteer zijn geen theoriën, het zijn feiten waar ze het allemaal of iniedergeval de grote meerderheid het over eens zijn.
Tja, sorry als ik liever wetenschappelijke onderzoeken geloof in plaats van alles te geloven wat SBS6 hart van Nederland er uit blaat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:39 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Je kunt theorieën presenteren als waarheid door heel selectief enkele feiten erbij te pakken. Heel veel mensen, waaronder jij, trappen daar dan in. Tunnelvisie dus.
En dan die wetenschappelijke onderzoeken hier verkopen met SBS6 leuzen. Chapeau.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, sorry als ik liever wetenschappelijke onderzoeken geloof in plaats van alles te geloven wat SBS6 hart van Nederland er uit blaat.
Een theorie mag niet zomaar een feit worden, en natuurlijk zullen er zaken zijn die nu als feiten worden aangenomen misschien toch geen feit zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:40 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Veel theoriën zijn ook op lucht gebaseerd zoals je de laatste jaren wel hebt kunnen vernemen in jouw geliefde media.
Is het je al opgevallen dat ze nog niet één keer een linkje heeft gegeven naar zo'n onderzoek?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:41 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
En dan die wetenschappelijke onderzoeken hier verkopen met SBS6 leuzen. Chapeau.
De pot verwijt de ketel...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:43 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Sowieso niet-academici die zich gaan bemoeien met dit soort vraagstukken. Gaat keer op keer fout, zien we ook nu weer.
Je weet dat ook wat er op het Internet staat niet altijd op waarheid is berust? Altijd meerdere bronnen doornemen en niet zomaar op het eerste het beste afgaan. Je hebt namelijk in dit topic vele onjuistheden verteld waarvan ik vermoed dat ze van het Internet afkomen. Dat kan maar heb je ook goed onderzoek gedaan?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, sorry als ik liever wetenschappelijke onderzoeken geloof in plaats van alles te geloven wat SBS6 hart van Nederland er uit blaat.
Pardon, het hele topic staat vol met linkjes.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:44 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is het je al opgevallen dat ze nog niet één keer een linkje heeft gegeven naar zo'n onderzoek?
Wat was er onjuist dan?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:45 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Je weet dat ook wat er op het Internet staat niet altijd op waarheid is berust? Altijd meerdere bronnen doornemen en niet zomaar op het eerste het beste afgaan. Je hebt namelijk in dit topic vele onjuistheden verteld waarvan ik vermoed dat ze van het Internet afkomen. Dat kan maar heb je ook goed onderzoek gedaan?
Is de co2 uitstoot verminderd? Minder fijnstof in de lucht? Minder schadelijke radioactieve deeltjes in atmosfeer, water, vee, vis?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Linkjes naar nieuwsartikeltjes en columns, maar er staan geen linkjes naar onderzoeken. Jouw 'onderzoek' komt nauwelijks boven sbs6 niveau uit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Pardon, het hele topic staat vol met linkjes.
Heeft dat ook maar iets met deze discussie te maken?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:46 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Wat is je hoogst voltooide opleiding?
Misschien helpt het als je iets naar beneden scrollt en dan op de bronnen klinkt die er onder staan en verwijzen naar de onderzoeken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Linkjes naar nieuwsartikeltjes en columns, maar er staan geen linkjes naar onderzoeken. Jouw 'onderzoek' komt nauwelijks boven sbs6 niveau uit.
Knul, toen ik opgroeide kon je in Rotterdam de was niet buiten hangen, dan was ie zwart.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:48 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Is de co2 uitstoot verminderd? Minder fijnstof in de lucht? Minder schadelijke radioactieve deeltjes in atmosfeer, water, vee, vis?
You tell me.
Wat ik je wel kan vertellen is dat naarmate er meer schadelijke stoffen in het milieu komen, gek genoeg de maximale waarden die gehanteerd worden ook omhoog gaan.
Lijkt me een teken aan de wand.
Ja ik ga niet weer helemaal terug in dit topic. Houd het maar op berekeningen. De ergste vind ik wel dat je vertelde dat er honderd jaar geleden niet zoveel geweld was terwijl dat het begin was (1914) van de eerste wereld oorlog waarbij heeeeeeeeeeeeel veel doden zijn gevallen. Er zijn wel meer dingen. Maar je bent wel een schatje hoor op je roze wolkje.quote:
Het verschil tussen opleidingsniveaus komt wel erg pijnlijk tot uitdrukking in dit topic, dat wou ik even bevestigd zien. Het is gewoon niet goed voor je reputatie om je met wetenschappelijke zaken te gaan bemoeien. Sommige mensen hebben er jaren voor gestudeerd en gewerkt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Heeft dat ook maar iets met deze discussie te maken?
Ik heb wegens omstandigheden geen hoge opleiding, dat wil niet zeggen dat ik dom ben of dat ik niks weet of omdat jij misschien een hogere opleiding hebt genoten automatisch slimmer bent
Volgens mij zei ze juist dat er toen meer geweld was.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:51 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ja ik ga niet weer helemaal terug in dit topic. Houd het maar op berekeningen. De ergste vind ik wel dat je vertelde dat er honderd jaar geleden niet zoveel geweld was terwijl dat het begin was (1914) van de eerste wereld oorlog waarbij heeeeeeeeeeeeel veel doden zijn gevallen. Er zijn wel meer dingen. Maar je bent wel een schatje hoor op je roze wolkje.
Nee.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
Volgens mij zei ze juist dat er toen meer geweld was.
Dit beeld heb ik eerder bij het Westen dan bij de gehele mensheid.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:35 schreef snakelady het volgende:
Je ziet dit fenomeen vooral bij 20 jarigen, klagen over hoe slecht de wereld nu wel niet is vergeleken met "vroeger"
En dat is bullshit, we hebben het nog nooit zo goed gehad namelijk, er is minder oorlog, minder armoede, betere educatie, we worden ouder en gezonder.
En ook minder geweldsmisdrijven, het aantal moorden gaat ieder jaar nog steeds omlaag.
Ook het aantal verkrachtingen en kindermisbruik.
Wij als mens in een moderne maatschappij hebben nog nooit zoveel vrijheid gehad.
Ongeacht wat milieudeskundigen, anti-globalisering activisten en andere economische zuurpruimen ons wil laten geloven.
Nee, we zijn er nog niet, er zijn nog steeds dingen die moeten veranderen, maar als we zo door gaan gaat het niet slechter worden, juist beter!
Oh, dan heb ik dat verkeerd gelezen denk ik.quote:
Klopt, en die mensen geloof ik dus eerder dan mensen die er niet voor gestudeerd hebben en hier dagelijks mee bezig zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:52 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Het verschil tussen opleidingsniveaus komt wel erg pijnlijk tot uitdrukking in dit topic, dat wou ik even bevestigd zien. Het is gewoon niet goed voor je reputatie om je met wetenschappelijke zaken te gaan bemoeien. Sommige mensen hebben er jaren voor gestudeerd en gewerkt.
Ik zei juist dat er veel meer geweld was toen...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:51 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ja ik ga niet weer helemaal terug in dit topic. Houd het maar op berekeningen. De ergste vind ik wel dat je vertelde dat er honderd jaar geleden niet zoveel geweld was terwijl dat het begin was (1914) van de eerste wereld oorlog waarbij heeeeeeeeeeeeel veel doden zijn gevallen. Er zijn wel meer dingen. Maar je bent wel een schatje hoor op je roze wolkje.
Och ja misschien ook wel, ben een beetje de draad verloren, hahaha.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik dat verkeerd gelezen denk ik.
Nee hoor, je hebt het goed gelezen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik dat verkeerd gelezen denk ik.
Had ik het toch goed gelezen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zei juist dat er veel meer geweld was toen...
Ja, oke. Maar ben door al het typ geweld de weg kwijt geraakt. Hahaha.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zei juist dat er veel meer geweld was toen...
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:55 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ja, oke. Maar ben door al het typ geweld de weg kwijt geraakt. Hahaha.
Verders heb ik niks beweerd wat onwaar is, of je moet dat ook verkeerd hebben gelezen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:55 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ja, oke. Maar ben door al het typ geweld de weg kwijt geraakt. Hahaha.
nee goed argument; alles wat ik zeg is een feit!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet ohhooom. Het gaat om wat jij doet met het materiaal dat je overigens zelf hebt verzameld. Niet om het verschil om in opleidingsniveau uit te meten, maar het gaat om de vaardigheden en denkniveau die je leert tijdens een academische studie om die vaardigheden en denkniveau in te zetten bij een discussie als deze. Daarop verlies je dan zo'n discussie.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Klopt, en die mensen geloof ik dus eerder dan mensen die er niet voor gestudeerd hebben en hier dagelijks mee bezig zijn.
Het is ook een discussie he. Het gaat niet op de persoon hoor voor mij.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Verders heb ik niks beweerd wat onwaar is, of je moet dat ook verkeerd hebben gelezen.
Nee, niet alles wat ik zeg is een feit, wat wetenschappelijk onderzoekers jaren hebben onderzocht wat begonnen is als een theorie en bewezen is is een feit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee goed argument; alles wat ik zeg is een feit!
qoute ook even wat ie over leken te zeggen heeftquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Een theorie mag niet zomaar een feit worden, en natuurlijk zullen er zaken zijn die nu als feiten worden aangenomen misschien toch geen feit zijn.
Maar dit zijn simpele nummers, hier kan je moeilijk mee in de fout gaan en voordat ene theorie een feit wordt gaat er heel wat aan vooraf.
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
― Neil deGrasse Tyson
en weer is je argument (zelfs op het ontbreken van jouw argumentatie) ik heb gelijk want ik heb gelijkquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, niet alles wat ik zeg is een feit, wat wetenschappelijk onderzoekers jaren hebben onderzocht wat begonnen is als een theorie en bewezen is is een feit.
De meeste wetenschappers die zich met ontwikkelingsproblematiek bezig houden zijn het erover eens dat westers beleid de oorzaak is van extreme armoedequote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Klopt, en die mensen geloof ik dus eerder dan mensen die er niet voor gestudeerd hebben en hier dagelijks mee bezig zijn.
Dus ik moet wel geloven wat ze me in de media voorkauwen, maar niet wat economische en wetenschappelijke experts hebben onderzocht en de conclusie die daar uit is gekomen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:56 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet ohhooom. Het gaat om wat jij doet met het materiaal dat je overigens zelf hebt verzameld. Niet om het verschil om in opleidingsniveau uit te meten, maar het gaat om de vaardigheden en denkniveau die je leert tijdens een academische studie om die vaardigheden en denkniveau in te zetten bij een discussie als deze. Daarop verlies je dan zo'n discussie.
“... there is no shame in not knowing. The problem arises when irrational thought and attendant behavior fill the vacuum left by ignorance.”quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
qoute ook even wat ie over leken te zeggen heeft
Volgens mij is er meer vervuiling dan ooit. Rustiger is het ook niet, mensen blijven nog steeds te veel kinderen maken.quote:De mensheid als geheel doet het beter dan het ooit heeft gedaan: de wereld wordt steeds welvarender, schoner, steeds rustig en gezonder.
Roos Vonk, Diederik Stapel...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De meeste wetenschappers die zich met ontwikkelingsproblematiek bezig houden zijn het erover eens dat westers beleid de oorzaak is van extreme armoede
echt niet, iedereen is rijker en de productie van chocolade zijn is week opnieuw met 30% gestegenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De meeste wetenschappers die zich met ontwikkelingsproblematiek bezig houden zijn het erover eens dat westers beleid de oorzaak is van extreme armoede
Nja, ik probeer je niet af te kraken maar iets bij te brengen. Het gaat erom dat je de artikeltjes die jij aandraagt in een breder wetenschappelijk debat plaatst. Wat is de waarde van dit artikel, moet je je afvragen..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus ik moet wel geloven wat ze me in de media voorkauwen, maar niet wat economische en wetenschappelijke experts hebben onderzocht en de conclusie die daar uit is gekomen.
En dat omdat ik geen hoge opleiding heb genoten?
Knul, dat is een mooi verhaal maar geenszins relevant. De bedreiging van luchtvervuiling zit hem niet in zwarte was en de wereld houdt niet op bij rotterdam (nou ja, een beetje).quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Knul, toen ik opgroeide kon je in Rotterdam de was niet buiten hangen, dan was ie zwart.
De rijn was biologisch vrijwel dood, enige zuurstof die er nog inkwam was door scheepsschroeven, en had als je hem opvaarde allerlei kleuren.
Ik zal er aan denken als ik thuis ben. Heb je de linkjes voor me? Of zet ze in de OP als wil. Ook voor anderenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:02 schreef snakelady het volgende:
Wat ik graag zou zien zijn reacties die onderbouwd zijn, dus geen onderbuikreacties maar daadwerkelijke onderzoeken die het tegendeel beweren.
Geen persoonlijke aanvallen maar inhoudelijke reacties dus, aangezien er vele tegendeel beweren, maar niet met het nodige bewijs komen dat deze onderzoeken niet kloppen.
Dat vind ik zo jammer.
dus wij moeten jouw standpunten ontkrachten ipv dat jij je huiswerk doet?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:02 schreef snakelady het volgende:
Wat ik graag zou zien zijn reacties die onderbouwd zijn, dus geen onderbuikreacties maar daadwerkelijke onderzoeken die het tegendeel beweren.
Geen persoonlijke aanvallen maar inhoudelijke reacties dus, aangezien er vele tegendeel beweren, maar niet met het nodige bewijs komen dat deze onderzoeken niet kloppen.
Dat vind ik zo jammer.
Ik ben mans (of vrouws) genoeg om mijn ongelijk toe te geven mocht er overtuigend bewijs komen.
Wat betreft milieu zijn we er nog lange na niet, dat is een feit, maar we zijn er wel bewuster mee bezig.
Maar de rest, kom maar op dan.
Volgens mij heb je gewoon bokshandschoenen naast je toetsenbord liggen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:02 schreef snakelady het volgende:
Dat vind ik zo jammer.
Ik ben mans (of vrouws) genoeg om mijn ongelijk toe te geven mocht er overtuigend bewijs komen.
Wat betreft milieu zijn we er nog lange na niet, dat is een feit, maar we zijn er wel bewuster mee bezig.
Maar de rest, kom maar op dan.
Dat is de gewoonlijke gang van zaken in een discussie.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus wij moeten jouw standpunten ontkrachten ipv dat jij je huiswerk doet?
Ik zal wat onderzoeken opzoeken voor je en in de openingspost plaatsen. kan even duren aangezien ik ondertussen aan het koken ben.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:05 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Ik zal er aan denken als ik thuis ben. Heb je de linkjes voor me? Of zet ze in de OP als wil. Ook voor anderen
Als jij serieus denkt dat de lucht en watervervuiling tegenwoordig niet duidelijk minder is ben je volgens mij niet echt goed snik.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:04 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Knul, dat is een mooi verhaal maar geenszins relevant. De bedreiging van luchtvervuiling zit hem niet in zwarte was en de wereld houdt niet op bij rotterdam (nou ja, een beetje).
Het feit dat er verbeteringen zijn betekent niet dat er geen verslechteringen zijn natuurlijk.
de eerste autos liepen, itt nu, niet op benzinequote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij serieus denkt dat de lucht en watervervuiling tegenwoordig niet duidelijk minder is ben je volgens mij niet echt goed snik.
De gebruikelijke gang van zaken in een discussie is ook dat je op een ongeveer zelfde denkniveau zit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is de gewoonlijke gang van zaken in een discussie.
Om een simpel voorbeeld te noemen, tegenwoordig moeten we waar ik woon afval scheiden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:08 schreef Life2.0 het volgende:
en bewuster, hoe bepaal je dat? we gebruiken onze slootwateren nog steeds als riool voor afvalstoffen hoor
maar we recyclen wel goud uit electronica, omdat we het goud weer kunnen verkopen, is dat bewuster of alleen als we er geld mee verdienen?
Waarom is Wilders dan zo vaak aan het discussiëren in de tweede kamer?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:11 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
De gebruikelijke gang van zaken in een discussie is ook dat je op een ongeveer zelfde denkniveau zit.
Enig idee hoe smerig steden waren voordat de auto kwam?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
de eerste autos liepen, itt nu, niet op benzine
Omdat jij of je vriendjes erop stemmen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom is Wilders dan zo vaak aan het discussiëren in de tweede kamer?
Er was zelfs een tijd waar het gewoon was om je ontlasting via een emmer op straat te gooien.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enig idee hoe smerig steden waren voordat de auto kwam?
Hoe die stonken?
Nee, dat gaat nooit gebeuren en mijn vrienden ook niet gelukkig.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:13 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Omdat jij of je vriendjes erop stemmen.
maar weet je ook wat er na je bak gebeurd? dan gooien we alles weer op een hoop en verbranden we hetquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Om een simpel voorbeeld te noemen, tegenwoordig moeten we waar ik woon afval scheiden.
Ook zie je een toename in milieu vriendelijke vervoermiddelen.
Zijn er hogere straffen als je vervuilt.
Het merendeel is misschien opgedrongen bewustzijn, maar we zijn zeker meer bezig met hoe we maar zo min mogelijk milieu belastend kunnen leven.
En de eerste persoon die een auto op waterstof kon laten rijden is vermoord. (lang geleden)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
de eerste autos liepen, itt nu, niet op benzine
Zie je wel dat we het nu veel beter hebben, nu wordt er niemand vermoordquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:23 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
En de eerste persoon die een auto op waterstof kon laten rijden is vermoord. (lang geleden)
Dat is serieus hoor. Geld kwestie.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Zie je wel dat we het nu veel beter hebben, nu wordt er niemand vermoord
Bron?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:24 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Dat is serieus hoor. Geld kwestie.
ik geloof jequote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:24 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Dat is serieus hoor. Geld kwestie.
WTF?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:26 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Algemeen bekend. Zoek dat zelf maar even op. Luiaard.
Klopt. Dat kan al lang al. Maar ja. Geld he.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Een auto op waterstof laten rijden is geen grote kunst.
Waarom is de kindersterfte zo hoog in nederland dan?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Steeds hetzelfde misverstand. Je mag niet zeggen dat het veel beter gaat (dat is een feit, daar zijn genoeg rapporten over). Want dan zeg je dus dat het heel goed gaat. En dat is dus niet het geval. Je mag iig zeggen dat we op de goede weg zijn. Want de problemen waar pessimisten op wijzen: kindersterfte, milieuvervuiling, waren er 50 jaar geleden nog in veel grotere mate. Laten de pessimisten dan eens met cijfers komen waaruit blijkt dat het 50 jaar geleden beter was dan nu. Mbt bv kindersterfte.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:30 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Klopt. Dat kan al lang al. Maar ja. Geld he.
Is ze zo hoog?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom is de kindersterfte zo hoog in nederland dan?
http://www.nujij.nl/algem(...)moord.18166436.lynkxquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Je kan het ruwweg op twee manieren doen, gewoon in een ottomotor die aangepast is of in brandstofcellen stroom maken en daarmee electromotoren aandrijven.
Problemen zijn
De opslag van waterstof in een tank, de brandstofcellen ontwikkelen zich nog steeds zo snel dat je zo nog niet in productie wilt nemen omdat ze dan te snel achterhaald zijn, en het is vreselijk energie intensief om waterstof te maken.
Tov wat dan?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom is de kindersterfte zo hoog in nederland dan?
tru is daar achter de pisbakken linksquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:36 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
http://www.nujij.nl/algem(...)moord.18166436.lynkx
excuses, babysterfte had ik moeten noemen, ze zien dat apart, stonden op de 3e plaats van europaquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is ze zo hoog?
https://www.tno.nl/downloads/Kindersterfte%20in%20Nederland.pdf
de rest van europa/de westerse wereldquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tov wat dan?
Tov vroeger. In de tijd van de pest, de cholera en tbc.
Of tov Burkina Fasso.
In vergelijking rest van europaquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tov wat dan?
Of tov Burkina Fasso.
Pest cholera en tbc ging zowel jong als oud aan ten onder, de natuur maakt daar geen onderscheid in. Alle drie komen nog steeds voor en zijn nog niet bestreden. Tegen pest is wel een medicijn als je er op tijd bij bent tbc ook maar er zijn steeds meer gevallen die niet meer reageren op antibiotica. Tegen cholera is trouwens ook een medicijn voor de rijkere landen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tov wat dan?
Of tov Burkina Fasso.
Zucht....quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij serieus denkt dat de lucht en watervervuiling tegenwoordig niet duidelijk minder is ben je volgens mij niet echt goed snik.
Lekker badderen in de Japanse zee.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:44 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Zucht....
Bepaalde concentraties stoffen zijn idd minder geworden, anderen waarschijnlijk niet.
Ik begrijp dat je niet bepaald een denker bent, maar wellicht zou je je toon dan iets kunnen matigen, aangezien jij degene bent die het punt lijkt te missen.
Co2 uitstoot is sinds je jeugd niet minder geworden neem ik aan, noch de hoeveelheid radioactieve deeltjes in je systeem. De zeeën zijn een stuk leger (plastic daargelaten), ondanks allerhande slimme maatregelen (die het probleem verplaatsen, maar worsen verkocht als oplossing), en nog steeds heeft niet elke Chinees een auto, zoals men pleegde te zeggen.
Kortom, bewaar je diva gedrag lekker voor in de club met je ruige maten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |