het Oekrainsche leger zal wel gaan, het wordt pas menens als Poetin de Russische armee erop afstuurtquote:Op donderdag 20 februari 2014 19:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wanneer denken ze berhaupt dat het leger aankomt=
Gebeurd echt niet.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het Oekrainsche leger zal wel gaan, het wordt pas menes als Poetin de Russische armee erop af stuurt
misschien verkleedt in Oekrainsche uniformenquote:
Idd.quote:
quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kom op wel een beetje fatsoenlijk trollen, staat zelfs op de fckn nos site en is het meest besproken filmpje van vandaag en het meest vage plaatje ken je al en "bron-je-weg". Doe eens meer je best
http://www.liveleak.com/view?i=dd7_1392895682
Ik kijk nooit naar NOS. Maar waarom blijven die beschoten mensen steeds vooruit lopen, terwijl ze vanaf daar beschoten worden? En ik zal wel blind zijn, maar ik zie deze figuren waar we het over hadden niet:quote:
Hoezo zou het Westen dan moeten ingrijpen?quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Idd.
Dan moet het Westen namelijk ook ingrijpen en krijg je minimaal een tweede Vietnam.
Poetin is niet gek.
19:36 uurquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:01 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb een paar maanden terug een vakantie geboekt naar Lviv, zou eigenlijk over twee weken gaan. Weet nu niet of het nog kan
Ik heb geen reden om aan te nemen van niet. De presidentsverkiezingen waren ook eerlijk.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:57 schreef Elan het volgende:
[..]
En die zijn allemaal democratisch gekozen wou je zeggen?
Vertel, ben oprecht benieuwd.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin is bereid om heel erg ver te gaan , Oekraine is strategisch erg belangrijk voor hem
quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
misschien verkleedt in Oekrainsche uniformen
de Krim , met marinebases, de hele bevolking van de Krim is in tien jaar vervangen door russenquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:02 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Vertel, ben oprecht benieuwd.
Ik hou het dagelijks in de gaten. Heb nog twee weken uiteraard, maar heb er toch niet zo'n zin inquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:01 schreef Snowballed het volgende:
[..]
19:36 uur
Minister BuZa ontraadt 'niet-essentile' reizen
Het ministerie van Buitenlandse Zaken ontraadt Het ministerie van Buitenlandse Zaken ontraadt 'niet-essentile' reizen naar Kiev en de Oekraense steden Ternopil, Lviv, Rivne, Ivano-Frankivsk en Khemlnytsky.
Het ministerie vraagt Nederlanders die in Kiev zijn dringend bepaalde gebieden te mijden: rondom het parlementsgebouw, de Institutska- en Shovkovyychnastraat, Mariinski Park en de Hrushevskohostraat. Ook kunnen ze beter wegblijven van Maidan (Independence Square en European Square) en gemeente- en parlementsgebowen in het centrum van Kiev.
Bron nos
http://nos.nl/liveblog/613848-.html#update-25797
Je argumenten zijn op?quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:56 schreef Leipo666 het volgende:
zullen we met z'n allen afspreken om onze sovjet-vriend maar met rust te laten? overtuigen van iets anders gaat toch niet lukken en ik word het een beetje zat om nu al 3 delen elke keer hetzelfde langs te zien komen.....
Omdat het Westen pro-hervormingen is. Als Poetin de regering krampachtig laat zitten dan is dat een rechtstreekse provocatie richting de EU en VS, er zijn niet voor niets nu al sancties opgelegd.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:01 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Hoezo zou het Westen dan moeten ingrijpen?
Ga dan naar Odesa , daar is niks aan de handquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik hou het dagelijks in de gaten. Heb nog twee weken uiteraard, maar heb er toch niet zo'n zin in
Je denkt toch niet echt dat de EU geeft om mensenrechten?quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het Westen pro-hervormingen is. Als Poetin de regering krampachtig laat zitten dan is dat een rechtstreekse provocatie richting de EU en VS, er zijn niet voor niets nu al sancties opgelegd.
Om maar te zwijgen over de mensenrechten.
De enige manier is zeer gewelddadig ingrijpen en dan komt de VN om de hoek kijken.
Och in twee weken kan er heel wat veranderen...quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik hou het dagelijks in de gaten. Heb nog twee weken uiteraard, maar heb er toch niet zo'n zin in
Wie de Krim heeft die controleert de zwarte zeequote:Op donderdag 20 februari 2014 20:04 schreef arjan1112 het volgende:
Dat is toch wel duidelijk, als Oekraine lid word van de europese unie, dan is de euroaziatische unie mislukt, en heeft Rusland geen enkele andere keus dan zelf op termijn ook lid van de Europese Unie te worden.
Ik las net op twitter dat de Russen twee vliegdekschepen naar Oekrane hebben gestuurdquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de Krim , met marinebases, de hele bevolking van de Krim is in tien jaar vervangen door russen
nee die gooien met bommen op woonwijkenquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:05 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Je denkt toch niet echt dat de EU geeft om mensenrechten?
Zegt natuurlijk niks. Wat denk je nou oprecht wat ze gaan doen?quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik las net op twitter dat de Russen twee vliegdekschepen naar Oekrane hebben gestuurd
Pi sorryquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:06 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Zegt natuurlijk niks. Wat denk je nou oprecht wat ze gaan doen?
Jezus dude.. post niet steeds, wat ik in een vorig topic al posste maar lees eens WAT er gepost word...quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:07 schreef WitteMuur het volgende:
18:54 GMT:
According to Poland's Prime-Minister Donald Tusk, President Yanukovich has agreed to hold early presidential and parliamentary elections this year.
He said that the Polish, German and French foreign ministers are currently working in Kiev on an agreement that would help to resolve the political crisis. The document is currently being agreed with the opposition.
“A [transitional] national unity government would be formed within 10 days and Ukraine’s Constitution would be amended by the summer,” he said, as cited by Itar-Tass.
Stel je niet zo aan... Sorry, als ik over wat heen lees. Ik wacht nog steeds op antwoord van julliequote:Op donderdag 20 februari 2014 20:08 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Jezus dude.. post niet steeds, wat ik in een vorig topic al posste maar lees eens WAT er gepost word...
Wat was de vraag?quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:09 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan... Sorry, als ik over wat heen lees. Ik wacht nog steeds op antwoord van jullie
quote:
quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:01 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
[..]
Ik kijk nooit naar NOS. Maar waarom blijven die beschoten mensen steeds vooruit lopen, terwijl ze vanaf daar beschoten worden? En ik zal wel blind zijn, maar ik zie deze figuren waar we het over hadden niet:
[ afbeelding ]
Arme mensen idd het hele leven ligt ook plat fabrieken zijn dicht. Er moet snel een oplossing komen.quote:
Het is de zoveelste keer... Ik stel me niet aan, en waar wil je een antwoord op? Ik heb net een filmpje voor je gepost...quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:09 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan... Sorry, als ik over wat heen lees. Ik wacht nog steeds op antwoord van jullie
Jij hebt blijkbaar ook over mijn post heen gelezen, want ik had al een reactie op dat filmpje:quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:11 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het is de zoveelste keer... Ik stel me niet aan, en waar wil je een antwoord op? Ik heb net een filmpje voor je gepost...
quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:01 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
[..]
Ik kijk nooit naar NOS. Maar waarom blijven die beschoten mensen steeds vooruit lopen, terwijl ze vanaf daar beschoten worden? En ik zal wel blind zijn, maar ik zie deze figuren waar we het over hadden niet:
[ afbeelding ]
ik zie geen verkiezingen komen , poetins is link na het olympische debacle voor Russiaquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Arme mensen idd het hele leven ligt ook plat fabrieken zijn dicht. Er moet snel een oplossing komen.
Dan moet je mijn post toch nog eens lezen.... en als dat nog steeds je reactie is, dan ben je blind en heb je stront in je ogen....quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:13 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar ook over mijn post heen gelezen, want ik had al een reactie op dat filmpje:
[..]
Het is geen debacle, de OS zijn prima gelukt. En dat homo gedoe is toch allen in West-Europa geweest, en is bij het begin van de OS opgehouden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zie geen verkiezingen komen , poetins is link na het olympische debacle voor Russia
quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:56 schreef Leipo666 het volgende:
zullen we met z'n allen afspreken om onze sovjet-vriend maar met rust te laten? overtuigen van iets anders gaat toch niet lukken en ik word het een beetje zat om nu al 3 4 delen elke keer hetzelfde langs te zien komen.....
Ik vraag waarom de mensen in het begin naar voren blijven lopen terwijl ze beschoten worden. En jullie begonnen over het filmpje naar aanleiding van dat ik zei dat er geen bewijs is dat deze mannen hebben geschoten op onschuldige mensen:quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:15 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan moet je mijn post toch nog eens lezen.... en als dat nog steeds je reactie is, dan ben je blind en heb je stront in je ogen....
Die mensen lopen terug, kruipen weg en zijn ongewapend.. er word dwars door ze heen geschoten...
Ja ik zal er mee stoppen... helemaal na zn laatste post...quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:16 schreef opgebaarde het volgende:
Blijf de trollen voeden, komt de kwaliteit van het topic ten goede
Vervelend h een andere mening?quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:16 schreef opgebaarde het volgende:
Iedereen die het niet met je eens is, is een trollquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:16 schreef opgebaarde het volgende:
Je hebt gewoon geen reactie...quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja ik zal er mee stoppen... helemaal na zn laatste post...
Welkom bij de rechte mens.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:18 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Iedereen die het niet met je eens is, is een troll
quote:
Dat er op ongewapende mensen wordt geschoten is inmiddels wel overduidelijk.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:17 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ik vraag waarom de mensen in het begin naar voren blijven lopen terwijl ze beschoten worden. En jullie begonnen over het filmpje naar aanleiding van dat ik zei dat er geen bewijs is dat deze mannen hebben geschoten op onschuldige mensen:
[ afbeelding ]
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130619_00629040quote:do 20 feb 2014, 20:04
'Eerdere verkiezingen Oekrane bespreekbaar'
WARSCHAU -
Met de Oekraense president Viktor Janoekovitsj is te praten over de mogelijkheid van vervroegde verkiezingen. Die indruk hebben de ministers van Buitenlandse Zaken van Duitsland, Polen en Frankrijk, die in Oekrane zijn.
Premier Viktor Janoekovitsj Foto: AFP
De Poolse premier Donald Tusk heeft dat donderdag gezegd tijdens een persconferentie. „De bereidwilligheid tot vervroegde presidents- en parlementaire verkiezingen, al dit jaar, is overeengekomen”, aldus Tusk.
Tusk zei dat de drie ministers in Kiev een plan bespreken „dat de mogelijkheid biedt om een einde aan het geweld te maken en een akkoord te sluiten”.
De Poolse minister van Buitenlandse Zaken Radoslaw Sikorski is een van de ministers in de delegatie die donderdag sprak met Janoekovitsj.
Dat klopt, maar er is geen bewijs dat dat door de politie of een andere overheidsdienst gebeurd.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat er op ongewapende mensen wordt geschoten is inmiddels wel overduidelijk.
Ik weet ook niet waarom je dit blijft ontkennen.
Dat is de derde keer dat dat al gepost isquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:19 schreef michaelmoore het volgende:
Goede zaak President Kltsko![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)ezingen_Kiev___.html
[..]
Zit je wel diep hquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:20 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dat is de derde keer dat dat al gepost is
Die mensen hebben anders wel in sommige gevallen gevechtskleding aan en helmen op, lopen ook met schilden. Ze zien er niet uit als vreedzame demonstranten en hadden ook thuis achter de geraniums kunnen blijven. Lijkt me dus een legitiem doelwit.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat er op ongewapende mensen wordt geschoten is inmiddels wel overduidelijk.
Ik weet ook niet waarom je dit blijft ontkennen.
vanwaar de foto van Joelija Tymosjenko?quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:19 schreef michaelmoore het volgende:
Goede zaak President Kltsko![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)ezingen_Kiev___.html
[..]
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130619_00629040
[ afbeelding ]
Je vraagt je verder niet af wat de reden is dat ze de straat op zijn gegaan?quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die mensen hebben anders wel in sommige gevallen gevechtskleding aan en helmen op, lopen ook met schilden. Ze zien er niet uit als vreedzame demonstranten en hadden ook thuis achter de geraniums kunnen blijven. Lijkt me dus een legitiem doelwit.
Eigen schuld als het de regering is, zij slaan de ruiten van een gebouw in om daarna natuurlijk het gebouwen over te nemen waarbij er veel schade ontstaat.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:22 schreef Elan het volgende:
Dit lijken me toch vrij duidelijke beelden. Al zal WM nu wel weer gaan beweren dat niet duidelijk is of regeringstroepen op die mensen schieten.
ze verdient ook aandacht , dan komt ze misschien vrij ,quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:22 schreef t-8one het volgende:
[..]
vanwaar de foto van Joelija Tymosjenko?
Hahhh, ok.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze verdient ook aandacht , dan komt ze misschien vrij ,
twitter:vicwou twitterde op donderdag 20-02-2014 om 20:25:19The proposal of Yanukovych according to the Polish PM http://t.co/KbZgdIlA0B reageer retweet
twitter:FleurdeWeerd twitterde op donderdag 20-02-2014 om 20:24:29mensen blokkeren wegen naar vliegvelden om er voor te zorgen dat parlementsleden niet kunnen vluchten reageer retweet
Gezien de machtsmisbruik en het grote aantal doden, het schieten met scherp op burgers (ja, waarvan 10% extreme figuren), die regering moet daar duidelijk weg. Mensen doodschieten omdat ze een pand willen kraken... En het trieste feit dat jij het voor die moordende dictators van Oekrane en Rusland opneemt....echt, schaam je.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:25 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Eigen schuld als het de regering is, zij slaan de ruiten van een gebouw in om daarna natuurlijk het gebouwen over te nemen waarbij er veel schade ontstaat.
Ach jhij zou het ook voor Stalin opgenomen hebbenquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:34 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Gezien de machtsmisbruik en het grote aantal doden, het schieten met scherp op burgers (ja, waarvan 10% extreme figuren), die regering moet daar duidelijk weg. Mensen doodschieten omdat ze een pand willen kraken... En het trieste feit dat jij het voor die moordende dictators van Oekrane en Rusland opneemt....echt, schaam je.
Als politie zelf met scherp wordt beschoten is het toch logisch dat ze op een gegeven moment minder terughoudend worden en ook gewoon terugschieten? Ik ben niet pro-autoriteiten, maar de relschoppers zijn overduidelijk gewelddadig en zeker niet vreedzaamquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:34 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Gezien de machtsmisbruik en het grote aantal doden, het schieten met scherp op burgers (ja, waarvan 10% extreme figuren), die regering moet daar duidelijk weg. Mensen doodschieten omdat ze een pand willen kraken... En het trieste feit dat jij het voor die moordende dictators van Oekrane en Rusland opneemt....echt, schaam je.
Het is hun eigen schuld, als ze een pand willen bezetten. Sla de ruiten van het Witte Huis maar eens in, kijken wat er gebeurt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:34 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Gezien de machtsmisbruik en het grote aantal doden, het schieten met scherp op burgers (ja, waarvan 10% extreme figuren), die regering moet daar duidelijk weg. Mensen doodschieten omdat ze een pand willen kraken...
Omdat vreedzame betogingen niet helpen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als politie zelf met scherp wordt beschoten is het toch logisch dat ze op een gegeven moment minder terughoudend worden en ook gewoon terugschieten? Ik ben niet pro-autoriteiten, maar de relschoppers zijn overduidelijk gewelddadig en zeker niet vreedzaam
Edit:quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:38 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het is hun eigen schuld, als ze een pand willen bezetten. Sla de ruiten van het Witte Huis maar eens in, kijken wat er gebeurt.
Het klinkt misschien cru, maar aan de andere kant is mooi om te zien dat in echte nood de macht nog altijd bij het volk ligt. Hopelijk kunnen ze deze strijdt in hun voordeel beslechten.quote:
Dat zeg ik niet. Ik wil alleen zeggen dat er overal in de wereld precies hetzelfde, soms nog wat harder, zou gereageerd worden door de overheid.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:40 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Oh, dus omdat die Yanks net zulke vieze ratten zijn als de Russen - met als enig verschil dat de Russen er tenminste eerlijk voor uitkomen - valt dit goed te praten? Het was dus niet erg dat de Jappen concentratiekampen hadden, want die hadden de Duitsers ook? Redeneer je echt zo simpel?
"Het volk" is hopeloos verdeeld.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het klinkt misschien cru, maar aan de andere kant is mooi om te zien dat in echte nood de macht nog altijd bij het volk ligt. Hopelijk kunnen ze deze strijdt in hun voordeel beslechten.
quote:
Kan je dat niet aan, een andere mening?quote:
Tuurlijk maar de overgrote arme meerderheid heeft uiteindelijk alleen maar wat te winnen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:42 schreef Elan het volgende:
[..]
"Het volk" is hopeloos verdeeld.
Dat is ook het probleem daar.
jij zou ook stalin en hitler verdedigen trolquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:42 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
[..]
Kan je dat niet aan, een andere mening?
Het is onmogelijk om zowel Stalin als Hitler te verdedigen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij zou ook stalin en hitler verdedigen trol
kan jij welquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:44 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om zowel Stalin als Hitler te verdedigen.
Eerst kwam de suggestie van Titushky in mijn timeline, daarna wordt er dus ook over andere mogelijkheden gespeculeerd.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:39 schreef amsoor het volgende:
[..]
Ik bedoel deze eenheid, in het begin van het filmpje:
http://www.theguardian.co(...)rotesters-kiev-video
Dat zijn geen Titushky...
twitter:Ukrainolution twitterde op donderdag 20-02-2014 om 14:29:08To prevent ID for war crimes RT @Ukroblogger: Police mask badges so their units can't be IDed https://t.co/MFj2M39dnB #Ukraine #Euromaidan reageer retweet
twitter:TukvaSociopat twitterde op donderdag 20-02-2014 om 11:34:39"@euroukraine: . # http://t.co/ue5KCj5CNX" # reageer retweet
Echt stop met dat getroll. wt ben je ziek in je hoofd als je gaat verdedigen dat mensen door het hoofd geschoten worden van afstand omdat er een raam gesloopt wordt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:25 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Eigen schuld als het de regering is, zij slaan de ruiten van een gebouw in om daarna natuurlijk het gebouwen over te nemen waarbij er veel schade ontstaat.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
terwijl een volk vecbt voor hun toekomst, schaam je
hij had nog net een hersencel over waardoor hij zich bedacht heeft en die maar weggelaten heeft uit zijn heldenlijstje.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ach jhij zou het ook voor Stalin opgenomen hebben
Dat is dus niet waar.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tuurlijk maar de overgrote arme meerderheid heeft uiteindelijk alleen maar wat te winnen.
Het is hun eigen risico, het is vreemd als je verdedigt dat er vandalisme wordt gepleegd.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:46 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Echt stop met dat getroll. wt ben je ziek in je hoofd als je gaat verdedigen dat mensen door het hoofd geschoten worden van afstand omdat er een raam gesloopt wordt.
Er zijn staan alleen helden in die zijn vermoordquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:47 schreef JJ76 het volgende:
[..]
hij had nog net een hersencel over waardoor hij zich bedacht heeft en die maar weggelaten heeft uit zijn heldenlijstje.
quote:
quote:Amid fears that Ukraine is edging closer to a more violent fracture, reports emerged of blocked roads, train services halted from the west and government offices under occupation by protesters, with the most serious confrontations centred on the country's pro-European and Ukrainian speaking regions.
In Ukraine's Russian-speaking Crimea the speaker of the regional assembly, Volodymyr Kostianynov, added to the growing sense of crisis by warning that it was considering a declaration of independence in the event of further escalation. "It's possible if the country collapses, and everything is going in that direction," he told Interfax-Ukraine.
The most significant events outside of Kiev occurred in the western city of Lviv, close to the Polish border and a centre of Ukrainian nationalism since the Soviet era. Several thousand protesters were reported to have seized a major police barracks that had been under siege, forcing the surrender of the police inside.
Gewoon uitgaan van de lokale situatie. Lviv is ver van Kiev.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:01 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb een paar maanden terug een vakantie geboekt naar Lviv, zou eigenlijk over twee weken gaan. Weet nu niet of het nog kan
Vlieg je dan niet alsnog op Kiev?quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gewoon uitgaan van de lokale situatie. Lviv is ver van Kiev.
Nu weten we je mening welquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:49 schreef Snowballed het volgende:
Please stop feeding the troll... its already fat and ugly...
quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:49 schreef Snowballed het volgende:
Jaja kap jij dan ook eens met je geneuzel.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:49 schreef Snowballed het volgende:
- edit- deze reactie op troll zou mij ban opgeleverd hebben.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:48 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het is hun eigen risico, het is vreemd als je verdedigt dat er vandalisme wordt gepleegd.
Er zijn ook mensen die oorlogsmisdadiger Obama verdedigen.
nou dat valt wel mee,, ben met de trein van Kiev naar Lvov gegaan maar dat is niet zo ver hoorquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gewoon uitgaan van de lokale situatie. Lviv is ver van Kiev.
hmmm, moet zeggen dat ik me niet echt heel erg verdiept heb in de materie hoor. Wat ik weet is dat Oekrane straatarm is en dit hele gebeuren helemaal niet pers gaat over toenadering tot de EU dan wel Rusland. Maar puur om het feit dat het land in en in corrupt is en mensen gewoon een redelijk normaal bestaan willen kunnen opbouwen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar.
De helft wil dat het land zo blijft bestuurlijk en de andere helft eist rigoureuze hervormingen.
Zeg dan niksquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:50 schreef JJ76 het volgende:
[..]
- edit- deze reactie op troll zou mij ban opgeleverd hebben.
Ja, maar de oppositie is ook corrupt. Vandaar dat die na de revolutie weer hebben verloren in 2010. Veder is het niet zo dat het land minder arm wordt door de EU. Roemeni is er alleen maar armer op geworden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
hmmm, moet zeggen dat ik me niet echt heel erg verdiept heb in de materie hoor. Wat ik weet is dat Oekrane straatarm is en dit hele gebeuren helemaal niet pers gaat over toenadering tot de EU dan wel Rusland. Maar puur om het feit dat het land in en in corrupt is en mensen gewoon een redelijk normaal bestaan willen kunnen opbouwen.
Gewoon even de OP lezen voortaan:quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
hmmm, moet zeggen dat ik me niet echt heel erg verdiept heb in de materie hoor. Wat ik weet is dat Oekrane straatarm is en dit hele gebeuren helemaal niet pers gaat over toenadering tot de EU dan wel Rusland. Maar puur om het feit dat het land in en in corrupt is en mensen gewoon een redelijk normaal bestaan willen kunnen opbouwen.
Het is dus zeker niet zo dat er een fascistische regering aan de macht is waarvan 99% van de bevolking wil dat deze opstapt.quote:According to December 2013 polls (by three different pollsters) between 45% and 50% of Ukrainians supported Euromaidan, while between 42% and 50% opposed it.
https://en.wikipedia.org/wiki/Euromaidan
Nou,... ik vond dit wel een redelijk overtuigend betoog:quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar.
De helft wil dat het land zo blijft bestuurlijk en de andere helft eist rigoureuze hervormingen.
Te laat...quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:55 schreef Snowballed het volgende:
20:38 uur
Drukte op vliegveld Kiev
In het centrum van Kiev lijkt het relatief rustig te zijn. Op Twitter wordt gemeld dat er veel demonstranten op het internationale vliegveld van Kiev zijn.
[ afbeelding ]
twitter:derksauer twitterde op donderdag 20-02-2014 om 20:54:58Itar-tass meldt 64 priv vluchten vanuit Kiev. #vluchtgedrag. reageer retweet
Tja armoede is dus wederom de drijfveer maar er staat niets in over welke kant men met het land op wil in politieke zin.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:54 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Nou,... ik vond dit wel een redelijk overtuigend betoog:
http://t.co/aD9CSEim2Y
Het is dichter bij Krakau of Warschau. Ik zou niet naar Kiev vliegen in ieder geval.quote:
Dat is niet bekend. Maar je kan natuurlijk wel gokken.quote:
Geen idee.quote:
Heeft die vrouw daar ook enig bewijs voor of?quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:00 schreef RVer het volgende:
Olga Tokariuk @olgatokariuk 29s
Reports of Ukrainian ruling party members, ministers massively leaving #Kiev on private jets with bags of cash #Ukraine #dictatorship
Vandaar dat ik de kant vd demonstranten kies...quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:59 schreef PirE het volgende:
Voor de duidelijkheid, zonder reden schieten is niet okay
Nee... je kunt wel sympathiseren met de demonstranten en tegen Rusland zijn en dan sta je waarschijnlijk aan de goede kant van de streep, maar de oppositie zou zich ook eens kunnen verenigen en op een democratische manier kunnen keren tegen corruptie en het stelen door de oligarchen. Dat is ook niet bepaald gebeurt de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja armoede is dus wederom de drijfveer maar er staat niets in over welke kant men met het land op wil in politieke zin.
Een gedeelte lijkt de economie meer te willen toespitsen op Rusland terwijl een gedeelte meer richting EU wil.
Er is geen bewijs dat er zonder reden geschoten is.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:01 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Vandaar dat ik de kant vd demonstranten kies...
Geen idee, maar vanmiddag konden de mensen niet meer pinnen, en kregen ze geen geld mee bij de bankquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:01 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Heeft die vrouw daar ook enig bewijs voor of?
Dat lijkt me ergens anders mee te maken hebben, lijkt me sterk dat iemand zomaar het geld van de bank meeneemt... Veder had die vrouw het over "Ukrainian ruling party members" dat heeft dus niks met niet kunnen pinnen te maken.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:02 schreef RVer het volgende:
[..]
Geen idee, maar vanmiddag konden de mensen niet meer pinnen, en kregen ze geen geld mee bij de bank
Mag jij raden waar dat geld gebleven is
Dan moet daar in politieke en maatschappelijke zin wel ruimte voor zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:01 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Nee... je kunt wel sympathiseren met de demonstranten en tegen Rusland zijn en dan sta je waarschijnlijk aan de goede kant van de streep, maar de oppositie zou zich ook eens kunnen verenigen en op een democratische manier kunnen keren tegen corruptie en het stelen door de oligarchen. Dat gebeurt ook niet bepaald.
Kan ook weggehaald zijn uit angst voor plunderingen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:02 schreef RVer het volgende:
[..]
Geen idee, maar vanmiddag konden de mensen niet meer pinnen, en kregen ze geen geld mee bij de bank
Mag jij raden waar dat geld gebleven is
''leaving #Kiev on private jets with bags of cash''quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:03 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dat lijkt me ergens anders mee te maken hebben, lijkt me sterk dat iemand zomaar het geld van de bank meeneemt... Veder had die vrouw het over "Ukrainian ruling party members" dat heeft dus niks met niet kunnen pinnen te maken.
Volgens verschillende bronnen onderrmeer Rinat Akhmetov (vanuit Donetsk naar Londen) en de zonen van Janoekovistj. Maarja, dat is wel een beetje gecopy-paste van twitter.quote:
Er zit toch wel een verschil in schieten op benen of armen uit verweer door een agent, of nek hoofd borst door snipers en politie met een AK47.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:59 schreef PirE het volgende:
Ik vind het nogal kortzichtig om maar gelijk in het kamp van de protesters te springen. Die gasten gooien ook met van alles en nog wat naar de politie en op het moment dat de politie terugslaat gooien ze gelijk alles op twitter/instagram.
Daarnaast weet je dat de politie op een bepaald moment mag schieten, dat mogen ze in Nederland ook.
Voor de duidelijkheid, zonder reden schieten is niet okay en ik ga ook geen kant kiezen.
Lijkt me sterk dat er zoveel is opgehaald dat er niks meer is.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:04 schreef RVer het volgende:
[..]
''leaving #Kiev on private jets with bags of cash''
Dat is al een paar uur geleden ontkent:quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:05 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Volgens verschillende bronnen onderrmeer Rinat Akhmetov (vanuit Donetsk naar Londen) en de zonen van Janoekovistj. Maarja, dat is wel een beetje gecopy-paste van twitter.
Die gasten hebben dat ook echt niet op de girobank van het klootjesvolk staan, eerder in privkluizen of zo.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:05 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat er zoveel is opgehaald dat er niks meer is.
Ja in principe wel en het was nooit zo goed als in Nederland maar 'ze' konden de afgelopen jaren best wel meer doen dan wat er gedaan werd. Maarja, het ging een tijdje best goed met de economie in Oekrane en dan geef je de oligarchen maar een kans. Er was echt wel wat vrijheid in Oekrane de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan moet daar in politieke en maatschappelijke zin wel ruimte voor zijn.
Als men de oppositie vergiftigd, vermoord of in de gevangenis zet kun je dus nooit je stem echt laten horen.
Dan is geweld dus een laatste redmiddel. En zo komen ze ook wel over, niemand geeft ene fuck ze gaan vol de strijd aan met de regering.
quote:De generale staf van de strijdkrachten meldt dat 1.500 valschermjagers en 400 mariniers onderweg zijn naar Kiev. Deze manschappen staan nu onder commando van de staatsveiligheidsdienst SBU. Zij worden ingezet om het Onafhankelijkheidsplein te ontruimen. Het moreel van de troepen is laag, naar schatting 70 procent wil niet tegen burgers vechten.
Waar blijkt dat uit?quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:08 schreef michaelmoore het volgende:
Als er nu verkiezingen komen dan zal t geen vertrouweling van Poetin meer zijn , dat is zeker
Ik heb intussen heel wat filmpjes gezien..ik kan niet beoordelen of alle relschoppers gewelddadig zijn, maar wat ik heb gezien is zo gewelddadig dat veel van die gasten er gewoon op uit zijn om te doden.. wat moet je dan verwachten van de politie. Ik vind beide partijen fout bezig eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Er zit toch wel een verschil in schieten op benen of armen uit verweer door een agent, of nek hoofd borst door snipers en politie met een AK47.
de drijfveer is toch ook gewoon armoede? Het politieke verhaal is alleen maar een semi uitleg van de media en de EU propagandisten, wat kan mensen het berhaupt schelen of het land meer richting de EU gaat. Mensen willen gewoon werk, een dak boven hun hoofd en een normaal bestaan kunnen opbouwen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja armoede is dus wederom de drijfveer maar er staat niets in over welke kant men met het land op wil in politieke zin.
Een gedeelte lijkt de economie meer te willen toespitsen op Rusland terwijl een gedeelte meer richting EU wil.
Dat is helemaal niet op te maken uit protesten in enkel Kiev. Het is simpelweg het oosten tegen het westen van de Ukraine.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:08 schreef michaelmoore het volgende:
Als er nu verkiezingen komen dan zal t geen vertrouweling van Poetin meer zijn , dat is zeker
Dat klopt nu komt er een uit de EUquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:08 schreef michaelmoore het volgende:
Ja, dat klopt. Maar deze demonstranten denken dat dat gaat komen als ze lid worden van de EU, dus daar demonstreren ze voor.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
de drijfveer is toch ook gewoon armoede? Het politieke verhaal is alleen maar een semi uitleg van de media en de EU propagandisten, wat kan mensen het berhaupt schelen of het land meer richting de EU gaat. Mensen willen gewoon werk, een dak boven hun hoofd en een normaal bestaan kunnen opbouwen.
De politie word niet in het nauw gedreven maar beschiet ongewapende mensen in hun rug terwijl ze weglopen...quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb intussen heel wat filmpjes gezien..ik kan niet beoordelen of alle relschoppers gewelddadig zijn, maar wat ik heb gezien is zo gewelddadig dat veel van die gasten er gewoon op uit zijn om te doden.. wat moet je dan verwachten van de politie. Ik vind beide partijen fout bezig eerlijk gezegd.
Daar is geen bewijs voorquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De politie word niet in het nauw gedreven maar beschiet ongewapende mensen in hun rug terwijl ze weglopen...
Daarom kies ik voor de demonstranten...
Waarom lopen ze in het begin vooruit terwijl ze worden beschoten? Waarom richt de camera niet op de schutters?quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:16 schreef Snowballed het volgende:
http://www.zie.nl/video/a(...)t-Kiev/m1mzh6gfpf4o#
En terecht, de VS moet zich er buiten houden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:18 schreef RVer het volgende:
NewsBreaker@NewsBreaker1 min
JUST IN: Pentagon says Secretary of Defense Hagel unable to reach his Ukrainian counterpart to discuss violence - @CharlieKayeCBS
Volgens mij is dat Lid worden echt totaal ondergeschikt maar is dat iets wat de media er van maakt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:12 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar deze demonstranten denken dat dat gaat komen als ze lid worden van de EU, dus daar demonstreren ze voor.
Armoede en corruptie bestrijden als doel is nogal hol. Dat zijn geen concrete doelen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Volgens mij is dat Lid worden echt totaal ondergeschikt maar is dat iets wat de media er van maakt.
Als je zelf wel eens corruptie en armoede hebt meegemaakt weet je hoe link mensen daar van worden, zo erg dat ze er zelfs voor willen sterven. Onrecht en armoede is het ergste wat mensen kan overkomen.
Wellicht een vergelijking die ietwat mank gaat, maar waarom denk je dat het in steden als Londen en Parijs geregeld flink uit de hand loopt met die rellen? Puur om het feit dat er een grote groep jongeren niet aan werk kan komen (deels door eigen toedoen) door "onrecht" en de armoede waarin ze leven.
nee dan zal t Klitsjko zijn, of timosjenkoquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:12 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat klopt nu komt er een uit de EU
misschien houdt de maffia daar de orde?quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:21 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Armoede en corruptie bestrijden als doel is nogal hol. Dat zijn geen concrete doelen.
Het doel is wel dergelijk lid worden van de EU, anders zouden er ook wel mensen uit het westen demonstreren, daar is het nog veel armoediger namelijk.
twitter:Brown_Moses twitterde op donderdag 20-02-2014 om 20:51:46#Euromaidan protesters are putting together tank traps to fortify their lines https://t.co/WSliGgPEGd http://t.co/n2ZTFDC5bp reageer retweet
Je lult wat uit je nek, zoals iemand al zei zie de OP. Het is onzeker of er een pro-Rusland president wint of een Pro-EU.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dan zal t Klitsjko zijn, of timosjenko
Pro Ukraine graag , zoals Timosjenkoquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:23 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Je lult wat uit je nek, zoals iemand al zei zie de OP. Het is onzeker of er een pro-Rusland president wint of een Pro-EU.
Die is pro-EU ofterwel voor lid zijn van de EU en NAVOquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Pro Ukraine graag , zoals Timosjenko
ik ben ook niet voor de EUquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:25 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Die is pro-EU ofterwel voor lid zijn van de EU en NAVO
Toch wil je heldin erg graag lid worden van de EUquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben ook niet voor de EU
nou dat geloof ik niet, wel bescherming tegen Poetinquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:26 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Toch wil je heldin erg graag lid worden van de EU
quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat geloof ik niet, wel bescherming tegen Poetin
Omdat de politici het volk hebben wijs gemaakt dat het met de EU beter wordt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:33 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom denk jij dat Polen lid van de EU is, vriend ?
Doodsbang voor Rusland zijn ze daar.
Wit-Rusland is geografisch ook Europaquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:39 schreef Lagrinta het volgende:
Polen is een Europees land. Oekrane is geografisch Europa maar in veel opzichten heel Russisch en dat zal altijd zo blijven. Dat is ook direct het probleem van Oekrane; het is geen land.
Daarom zeg ik Russische Federatie, het huidige Rusland. Tetsjeni is gewoon onderdeel van Rusland, net als Cataloni onderdeel is van Spanje.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:40 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg dat tegen Georgie Tetsjenie Afganistan enz enz enz
De Russen waren zelfs van plan om China te annexeren en de bevolking uit te roeien, aldus Redmund o'hanlan
Ja maar Belarus = Rusland in alles. Veel mensen hebben niet gevraagd om het uiteenvallen van de Sovjetunie. Maar het is zoals het is.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:40 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Wit-Rusland is geografisch ook Europa
twitter:JeroenAkkermans twitterde op donderdag 20-02-2014 om 21:33:52Parlement zou besloten hebben dat speciale politietroepen zich moeten terugtrekken en er door politie niet meer geschoten mag worden. #zou reageer retweet
twitter:LesyaOrobets twitterde op donderdag 20-02-2014 om 21:21:59Legitimate majority of the Parliament of Ukraine adopted Resolution that demands all military and police troops... http://t.co/ahJggPWhmY reageer retweet
Maar dat is toch vrij arbitrair? Ik zou Rusland als geheel sowieso niet als Europa zienquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:47 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo is Polen wel Europa en Oekraine niet ? Dat slaat Nergens op.... Rusland zelf is ook Europa, ergens aan de andere kant van Moskou begint Azie pas.
[ afbeelding ]
terecht zou ik ook doen, die Poetin is niet voor niets een vriend van Assadquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:33 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom denk jij dat Polen lid van de EU is, vriend ?
Doodsbang voor Rusland zijn ze daar.
met de ergste dictator, nog erger als Poetin ooit zal wordenquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:40 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Wit-Rusland is geografisch ook Europa
Wit-Rusland heeft wel de hoogste levensstandaard van de ex-sovjet landen, net op de Baltische staten na. Dankzij dat de socialistische economie in stand is gehouden net als de sociale verzieningen. Democratie is niet altijd beter.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met de ergste dictator, nog erger als Poetin ooit zal worden
Dat is geen ex-Sovjet land, wel ook een ex-oostblok land. Maar dat bedoelde ik niet.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:55 schreef arjan1112 het volgende:
Lul niet man het rijkste ex-sowjet land is de DDR
ah, zag al een oproep voor lassers langskomen op een ukrainse site, die zijn blijkbaar dus gekomenquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:23 schreef Snowballed het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Brown_Moses twitterde op donderdag 20-02-2014 om 20:51:46#Euromaidan protesters are putting together tank traps to fortify their lines https://t.co/WSliGgPEGd http://t.co/n2ZTFDC5bp reageer retweet
lijken me wat klein voor tanks, al helemaal als ze niet vastgezet worden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ah, zag al een oproep voor lassers langskomen op een ukrainse site, die zijn blijkbaar dus gekomen
veel mensen uit Belarussia werken in Polen om dat ze nog minder verdienen dan de Polenquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:57 schreef Lagrinta het volgende:
Zo slecht doet Belarus het niet economisch gezien. Veel beter dan Oekrane met de democratisch gekozen Janoekovitsj.
Dan nog is de levensstandaard veel hoger dan in de andere ex-Sovjet landen en in Belarus is er wel goed gratis onderwijs, gezondheidszorg en andere sociale verzieningen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
veel mensen uit Belarussia werken in Polen om dat ze nog minder verdienen dan de Polen
Dat is juist het speciale van Belarus, het is een gemixt land niet socialistisch/communistisch maar ook niet kapitalistisch. Oude Sovjet-stijl en symbolen maar wel commercile reclames op borden overal.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:02 schreef arjan1112 het volgende:
Dat is altijd zo in communistische landen.... winkels die in Nederland 3 man personeel hebben.. hebben daar 200 man personeel enz enz
In het geval van Oekrane laten ze zich liever naaien door de EU dan door Rusland denk ik. Rusland zit constant Oekrane te pesten met kleine dingetjes en veel mensen zijn dat zat.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:39 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Omdat de politici het volk hebben wijs gemaakt dat het met de EU beter wordt.
Gelul, de Russiche Federatie heeft nog nooit een land binnengevallen om zulke reden
En toch werken ze prima...quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:59 schreef JJ76 het volgende:
[..]
lijken me wat klein voor tanks, al helemaal als ze niet vastgezet worden.
Ik denk dat dezelfde mensen zijn die toch al pro-EU waren. De EU pusht landen ook steeds om lid te worden van de NAVO en EU. Zoek maar eens op wat de EU uitgeeft aan propaganda.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In het geval van Oekrane laten ze zich liever naaien door de EU dan door Rusland denk ik. Rusland zit constant Oekrane te pesten met kleine dingetjes en veel mensen zijn dat zat.
Das waar. Een goede vriendin van me woont in Oekrane is zij is inderdaad wel vrij westers georinteerd. Ze wil ook maar wat graag van Rusland af. (het liefst zou ze vandaag nog naar de EU verhuizen, maar dat kan nietquote:Op donderdag 20 februari 2014 22:06 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ik denk dat dezelfde mensen zijn die toch al pro-EU waren. De EU pusht landen ook steeds om lid te worden van de NAVO en EU. Zoek maar eens op wat de EU uitgeeft aan propaganda.
omdat ze niet vastzitten zullen ze wel kunnen kantelen en zo de tank omhoog duwen door hevelkracht?quote:
Ik denkt dat het helemaal niet beter gaat worden, het is een handige trucje van politici om stemmen te winnen. Eerst wordt gezegd dat het beter gaat als ze onafhankelijk worden van de USSR, dat pakt niet al te best uit en vervolgens wordt er gezegd dat het wel beter gaat worden als ze lid worden van de EU. Terwijl in de praktijk Roemeni en Sloveni er eerder achteruit op zijn gegaan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das waar. Een goede vriendin van me woont in Oekrane is zij is inderdaad wel vrij westers georinteerd. Ze wil ook maar wat graag van Rusland af. (het liefst zou ze vandaag nog naar de EU verhuizen, maar dat kan niet)
Ze is dan ook vrij meningsloos over dit hele gebeuren volgens mij, ze vind het vooral erg dat er doden vallen. Waar het haar om gaat is zo snel mogelijk een weg te zoeken uit dat land want daar is het redelijk uitzichtsloos. Ze heeft het niet slecht, maar als ze ziet hoe ik het bijvoorbeeld heb, en wat ik verdien, dan kijk je daar natuurlijk anders naar.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:10 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ik denkt dat het helemaal niet beter gaat worden, het is een handige trucje van politici om stemmen te winnen. Eerst wordt gezegd dat het beter gaat als ze onafhankelijk worden van de USSR, dat pakt niet al te best uit en vervolgens wordt er gezegd dat het wel beter gaat worden als ze lid worden van de EU. Terwijl in de praktijk Roemeni en Sloveni er eerder achteruit op zijn gegaan.
Ga trouwen met derquote:Op donderdag 20 februari 2014 22:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das waar. Een goede vriendin van me woont in Oekrane is zij is inderdaad wel vrij westers georinteerd. Ze wil ook maar wat graag van Rusland af. (het liefst zou ze vandaag nog naar de EU verhuizen, maar dat kan niet)
Ze heeft het wel de hele tijd over trouwen (in het algemeen) ja.quote:
maagd blijven is een keuzequote:Op donderdag 20 februari 2014 22:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze heeft het wel de hele tijd over trouwen ja.maar ik heb (zeker nu) geen interesse haha.
Och, toen ze hier was hebben we niet alleen maar gebabbeld hoor, maar we raken offtopicquote:
Baalen was ook al een keer Nicaragua uitgezet omdat hij een coup wou organiseren met leger leiders...quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:14 schreef Be-Smart het volgende:
Even mijn gal spugen over van Baalen, het bestaan van van Baalen, het reizen van van Baalen, het doen alsof van van Baalen, het niet stemmen van van Baalen, de mensen die ooit op van Baalen of zijn partij hebben gestemd enzovoorts....![]()
ok, dat was het.
Vrijgezelenbestaan is zooo overratedquote:Op donderdag 20 februari 2014 22:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze heeft het wel de hele tijd over trouwen (in het algemeen) ja.maar ik heb (zeker nu) geen interesse haha.
Hij was toen niet eens aan het sprekenquote:Op donderdag 20 februari 2014 22:20 schreef arjan1112 het volgende:
Mocht hem eerst ook niet, totdat er iemand met een pistool stond te zwaaien vlak naast hem, en ie gewoon ijskoud doorging met zijn toespraak
Ze komen tussen de rupsen te zitten of komen onder de tank terechtquote:Op donderdag 20 februari 2014 22:09 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
omdat ze niet vastzitten zullen ze wel kunnen kantelen en zo de tank omhoog duwen door hevelkracht?
of hoe werken die dingen?
Ja, als er iets te vieren valt is hij er wel bij. Maar als hij zijn werk moet doen (zoals stemmen over de situatie over Oekrane) is meneer er niet.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:18 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Baalen was ook al een keer Nicaragua uitgezet omdat hij een coup wou organiseren met leger leiders...
http://www.nu.nl/politiek(...)lste-leger-coup.html
quote:Drie keer raden wie er afwezig was toen het Europarlement eerder deze maand stemde over Oekrane. http://t.co/QhpTkn4UsH
Helemaal mee eens, maar op dit moment heb ik andere plannen waaronder een tijd in Korea en China wonen dus ik ga daar ook genoeg moois vindenquote:Op donderdag 20 februari 2014 22:20 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Vrijgezelenbestaan is zooo overrated![]()
Vrouwen uit de Ukraine zijn niet alleen bloeimooi maar ook heel vrouwelijk . Iet wat de westerse manwijf behoorlijk mist
Ik zou het wel weten igg ook al bestaat de kans dat je na het gewulijk alsog genaaid word dan nog zou ik het risico nemen
versta er geen kut vanquote:
http://www.livestream.com/activistworldnewsnowquote:
NOS:quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:08 schreef Be-Smart het volgende:
Op Facebook gaat het rumoer rond dat het parlement op De Krim (heeft een aparte status) morgen om 12:00 bij elkaar komt voor een extra zitting. Op de agenda zou staan dat er om hulp gevraagd zal gaan worden van Rusland voor hun bescherming.
twitter:EuromaidanPR twitterde op donderdag 20-02-2014 om 22:10:08Rada to meet again tomorrow at 10.00 Channel 5 |PR News #Ukraine #Euromaidan reageer retweet
quote:'Politie loopt over in Oekraense plaatsen'
Voor het eerst sinds de crisis zijn op meerdere plekken in Oekrane eenheden van de politie overgelopen. In het gebied Transkarpati en de steden Tsjernivtsi en Poltava zijn agenten volgens lokale media overgegaan naar het kamp van de tegenstanders van de Oekraense president Viktor Janoekovitsj.
Transkarpati en Tsjernivtsi liggen in het westen van Oekrane. Tegenstanders van de pro-Russische Janoekovitsj zijn er in de meerderheid. Radicale betogers plunderden en bezetten in het westen al talrijke overheidsgebouwen. In de westelijke stad Lviv maakten tegenstanders van de regering honderden wapens buit.
Oekraens parlement stopt 'antiterreuractie'
Het parlement van Oekrane heeft vanavond beslist dat een antiterreuractie in het land moet worden beindigd. Alle eenheden moeten zich terugtrekken in de kazerne. Oekraense tv-zenders meldden dat.
De Oekraense geheime dienst SBU had gisteren een 'antiterreuractie' aangekondigd tegen 'radicale en extremistische groeperingen'.
Veiligheidstroepen schoten vandaag daadwerkelijk op tegenstanders van de regering van Viktor Janoekovitsj in Kiev. Bij de veldslag in het centrum van de stad, die uren duurde, vielen tientallen doden.
Ja, dat is het Oekranse parlement. Maar De Krim heeft een mate van autonomie en eigenlijk een sterke band met Rusland.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:12 schreef Snowballed het volgende:
[..]
NOS:
22:14 uur"Parlement morgen om 10 uur weer bijeen"
Op het twitteraccount van de oppositie wordt gemeld dat het parlement morgenochtend weer bijeenkomt:twitter:EuromaidanPR twitterde op donderdag 20-02-2014 om 22:10:08Rada to meet again tomorrow at 10.00 Channel 5 |PR News #Ukraine #Euromaidan reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op donderdag 20-02-2014 om 22:17:41Greate support from Praga!!! #euromaidan #Kyiv #Ukraine http://t.co/cOg0vbXING reageer retweet
Ah oke...quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:16 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Ja, dat is het Oekranse parlement. Maar De Krim heeft een mate van autonomie en eigenlijk een sterke band met Rusland.
wat is dat voor standbeeld?quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:52 schreef Wopper1 het volgende:
http://www.ustream.tv/cha(...)%BC%D0%B8%D1%80-info
De stream ging volgens mij net op het moment down toen het beeld werd neergehaaldquote:
Het beeld was eigenlijk een wifi stationquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:01 schreef DuTank het volgende:
[..]
De stream ging volgens mij net op het moment down toen het beeld werd neergehaald
Goede aanleiding voor de politie om in te grijpen. Je kunt niet claimen dat de demonstranten vredelievend zijn als ze een standbeeld vernielen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:57 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Lenin
En daar ging die..
Revolutie!!
Anders ramt die ze allemaal in elkaarquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:11 schreef arjan1112 het volgende:
Eh.. klitsko zegt net in het journaal dat ze de hele nacht gaan onderhandelen, tot ze eruit zijn...
Omdat Lenin Russisch is en de rebellen een haat hebben tegen alles wat Russisch is.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:28 schreef Be-Smart het volgende:
Lenin is in verschillende dorpen van z'n sokkel getrapt. Maar waarom eigenlijk? Is dat nu Ht symbool van de huidige problemen in Oekrane?
#hetisiniedergevalbeterdanhetstelenvankoperuitarmoede
Nog iemand die begint over "het volk", zie de OP het is 50/50.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:32 schreef Lagrinta het volgende:
Volgens mij is er wel een oplossing als Poetin wil dat Janoekovitsj en zn entourage verdwijnen dan is het zo gebeurd. Als dat is wat het volk echt wil en daarna heeft Rusland weer net zoveel kans om invloed uit te oefenen als nu.
Ja, maar dat deed het toen de oppositie regeerde ook.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:43 schreef Lagrinta het volgende:
Nou snap ik dat het oosten meer Pro-Rusland is en het westen meer Pro-Europa. Maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat iemand in tranen is als Janoekovitsj en zn entourage an sich verdwijnen. Mensen willen het niet omdat het onzekerheid biedt. Maar mensen in het oosten die het ook niet breed hebben weten toch ook dat Oekrane als land heel slecht presteert?
Ik vind het nogal vreemd dat mensen die een standbeeld omver trekken de kogel verdienen om eerlijk te zijn. En meneer Lenin is voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor meer doden dan Hitler bij ons was. Mensen die bij ons een monument voor Adolfje zouden vernielen zou jij ook niet boos op worden.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:18 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Goede aanleiding voor de politie om in te grijpen. Je kunt niet claimen dat de demonstranten vredelievend zijn als ze een standbeeld vernielen.
Dat zeg ik nietquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:52 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik vind het nogal vreemd dat mensen die een standbeeld omver trekken de kogel verdienen om eerlijk te zijn. En meneer Lenin is voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor meer doden dan Hitler bij ons was. Mensen die bij ons een monument voor Adolfje zouden vernielen zou jij ook niet boos op worden.
Als Ernst Rhm het van Adolfje had gewonnen dan was de volgende massaslachting ook voor een groot gedeelte de schuld van Hitler geweest. Op dezelfde wijze als Lenin met zijn gestoorde gedachtegoed dat was.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:54 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet
Jij hebt echt geen enkele historische kennis als je niet eens Stalin en Lenin uit elkaar kunt halen...
Lenin was ook geen lieverdje hoor.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:54 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet
Jij hebt echt geen enkele historische kennis als je niet eens Stalin en Lenin uit elkaar kunt halen...
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:01 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als Ernst Rhm het van Adolfje had gewonnen dan was de volgende massaslachting ook voor een groot gedeelte de schuld van Hitler geweest. Op dezelfde wijze als Lenin met zijn gestoorde gedachtegoed dat was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lenin#De_Rode_Terreur
Als je Lenin verdedigd ben je niks beter dan een neo nazi.
Rutte, Obama en Merkel ook nietquote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:02 schreef DuTank het volgende:
[..]
Lenin was ook geen lieverdje hoor.
Over Obama ben ik het helemaal mee eens. Rutte liegt hier ook de hele boel bij elkaar en over Merkel weet ik niks, dus daar doe ik geen uitspraken over.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:05 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Rutte, Obama en Merkel ook niet
Ja, omdat ze nu opeens moesten werken voor hun centenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:07 schreef WitteMuur het volgende:
◾Armeni: 66 procent betreurde de val van Sovjet-Unie en maar 12% vond het een goede zaak[2]
◾Oost-Duitsland: 57 procent verdedigde de voormalige DDR[3]
◾Hongarije: 72 procent vond het leven beter onder het communisme[4]
◾Kirgizi: 61 procent betreurde de val van Sovjet-Unie en maar 16% vond het een goede zaak[5]
◾Oekrane: 56 procent betreurde de val van Sovjet-Unie en maar 23% vond het een goede zaak[6]
◾Roemeni 63 procent vond het leven beter onder het communisme[7],
◾Servi: 81 procent vond het leven het best in het voormalige Joegoslavi[8]
◾Slowakije: 66 procent vond het leven beter onder het communisme[9].
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Val_van_het_communisme
Jij doelde neem ik aan op de doden door Lenin. Dus bedoel ik de drone aanvallen op onschuldige burgers en guatanamo bay door Obama. En bij Rutte en Merkel bedoel ik de bombardementen op Libiquote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:07 schreef DuTank het volgende:
[..]
Over Obama ben ik het helemaal mee eens. Rutte liegt hier ook de hele boel bij elkaar en over Merkel weet ik niks, dus daar doe ik geen uitspraken over.
Gelul. Werkeloos zijn voor langer dan 3 maanden was illegaal.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:08 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ja, omdat ze nu opeens moesten werken voor hun centen
Als je je tegenstanders hebt doodgemaakt of psychisch hebt gebroken dan verschuiven de cijfers nog wel eensquote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:07 schreef WitteMuur het volgende:
◾Armeni: 66 procent betreurde de val van Sovjet-Unie en maar 12% vond het een goede zaak[2]
◾Oost-Duitsland: 57 procent verdedigde de voormalige DDR[3]
◾Hongarije: 72 procent vond het leven beter onder het communisme[4]
◾Kirgizi: 61 procent betreurde de val van Sovjet-Unie en maar 16% vond het een goede zaak[5]
◾Oekrane: 56 procent betreurde de val van Sovjet-Unie en maar 23% vond het een goede zaak[6]
◾Roemeni 63 procent vond het leven beter onder het communisme[7],
◾Servi: 81 procent vond het leven het best in het voormalige Joegoslavi[8]
◾Slowakije: 66 procent vond het leven beter onder het communisme[9].
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Val_van_het_communisme
Dit is toch geen serieuze reactie hoop ikquote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:40 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als je je tegenstanders hebt doodgemaakt of psychisch hebt gebroken dan verschuiven de cijfers nog wel eens
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gaat het over de Oekraine of de stijve piel die WitteMuur krijgt van dictators?
Voornamelijk dit op het moment.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
schijnt ie geil van te worden , heeft als kind veel slaag gehad van zijn dronken vaderquote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 07:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
schijnt ie geil van te worden , heeft als kind veel slaag gehad van zijn dronken vader
De misdaden van anderen maken van dit regime geen Leger des Heil.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:10 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Jij doelde neem ik aan op de doden door Lenin. Dus bedoel ik de drone aanvallen op onschuldige burgers en guatanamo bay door Obama. En bij Rutte en Merkel bedoel ik de bombardementen op Libi
bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-26269221#TWEET1050617quote:06:51: President Yanukovych's office has released a statement saying an agreement was reached during the overnight talks with opposition leaders and representatives of both the European Union and the Russian Federation. It gave no details of the agreement, but said the parties would sign it at midday local time (10:00 GMT)
Daar heb je wel een punt. Zie ik hier in ieder geval niet gebeuren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het klinkt misschien cru, maar aan de andere kant is mooi om te zien dat in echte nood de macht nog altijd bij het volk ligt. Hopelijk kunnen ze deze strijdt in hun voordeel beslechten.
Nou Brum_Brum ik ben absoluut een liberaal en geloof in de vrije markt. Maar het is wel waar dat het leven in de Sovjet-Unie niet zo zwart was als hier wordt afgeschilderd. Met wie ik ook over die tijd spreek (mensen in Rusland die er daadwerkelijk gewoond hebben) ik krijg van niemand een eenduidig zwart beeld. Een van de beste onderwijssystemen ter wereld, gratis goede gezondheidszorg, sterke binnenlandse productie, veiligheid op straat enz zijn allemaal dingen die mensen er nu niet hebben.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:40 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als je je tegenstanders hebt doodgemaakt of psychisch hebt gebroken dan verschuiven de cijfers nog wel eens
dat zal op de Krim ook gevechten geven , veel import russen die door Poetin daarheen gedeporteerd zijn tegen de Krim autochtonen, die dat echt niet willen, Krim is na de oorlog teruggegeven aan Oekraine en dat zal zo blijvenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 08:35 schreef kossikvassik het volgende:
Gewoon lekker opsplitsen die handel. West Oekrane, Oost Oekrane en de Krim naar Rusland toe... probleem opgelost
Maar dat zullen de oligarchen in Oekrane niet accepteren.
quote:do 20 feb 2014, 21:41
'Politie loopt over in Oekraense plaatsen'
KIEV - Voor het eerst sinds de crisis zijn op meerdere plekken in Oekrane eenheden van de politie overgelopen. In het gebied Transkarpati en de steden Tsjernivtsi en Poltava zijn agenten volgens lokale media overgegaan naar het kamp van de tegenstanders van de Oekraense president Viktor Janoekovitsj.
Transkarpati en Tsjernivtsi liggen in het westen van Oekrane. Tegenstanders van de pro-Russische Janoekovitsj zijn er in de meerderheid. Radicale betogers plunderden en bezetten in het westen al talrijke overheidsgebouwen.
In de westelijke stad Lviv maakten tegenstanders van de regering honderden wapens buit.
Wat?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 08:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat zal op de Krim ook gevechten geven , veel import russen die door Poetin daarheen gedeporteerd zijn tegen de Krim autochtonen, die dat echt niet willen, Krim is na de oorlog teruggegeven aan Oekraine en dat zal zo blijven
Is de zware economische stagnatie niet een hele belangrijke reden geweest voor het vallen van de Sovjet-Unie?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 08:44 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Nou Brum_Brum ik ben absoluut een liberaal en geloof in de vrije markt. Maar het is wel waar dat het leven in de Sovjet-Unie niet zo zwart was als hier wordt afgeschilderd. Met wie ik ook over die tijd spreek (mensen in Rusland die er daadwerkelijk gewoond hebben) ik krijg van niemand een eenduidig zwart beeld. Een van de beste onderwijssystemen ter wereld, gratis goede gezondheidszorg, sterke binnenlandse productie, veiligheid op straat enz zijn allemaal dingen die mensen er nu niet hebben.
Maar in Ruslan valt het allemaal nog mee. Juist de andere Sovjet republieken zijn na de val heel erg afgezakt naar derdewereldlandjes met dictatortjes. En ze hebben geen normaal onderwijs/gezondheidszorg meer en vaak conflicten en ALSNOG geen democratie
USSR is gewoon failliet gegaan en afgegleden aan honger en corruptiequote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is de zware economische stagnatie niet een hele belangrijke reden geweest voor het vallen van de Sovjet-Unie?
Ja, er was enige stagnatie tijdens Brezjnev maar dat had prima verholpen konden worden. Juist onder Gorbatsjov ging erg slecht en moesten de mensen in de rij staan. Het is dus nogal vals als dat weer eens als argument gebruikt wordt tegen het communisme.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is de zware economische stagnatie niet een hele belangrijke reden geweest voor het vallen van de Sovjet-Unie?
pquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:10 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ja, er was enige stagnatie tijdens Brezjnev maar dat had prima verholpen konden worden. Juist onder Gorbatsjov ging erg slecht en moesten de mensen in de rij staan. Het is dus nogal vals als dat weer eens als argument gebruikt wordt tegen het communisme.
Bullshit... De USSR is nooit failliet, anders wil ik daar wel graag een bron voor zien. Er was geen onder in de USSR, wel moest je in de rij staan tijdens Gorbatsjov. De corruptie is tegenwoordig in die landen veel hoger.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USSR is gewoon failliet gegaan en afgegleden aan honger en corruptie
Wat voor eigen initiatief? Je kon prima met ideen komen hoor.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee er was geen eigen initiatief zoals in de USA wel
En onder Gorbatsjov had je ook nog de Sovjet-Unie..... En het zijn symptomen van een systeem dat gewoon niet duurzaam is op de lange termijn.. iets wat wij overigens ook zelf hebben gemerkt met de eurocrisis. Onze variant is ook niet duurzaam.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:10 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ja, er was enige stagnatie tijdens Brezjnev maar dat had prima verholpen konden worden. Juist onder Gorbatsjov ging erg slecht en moesten de mensen in de rij staan. Het is dus nogal vals als dat weer eens als argument gebruikt wordt tegen het communisme.
De rebellen doen aan vandalisme, nemen gebouwen in, vallen de politie aan enz.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 08:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De misdaden van anderen maken van dit regime geen Leger des Heil.
maaar geen eigen baas zijn, dus geen beloning voor je ideeenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:12 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Wat voor eigen initiatief? Je kon prima met ideen komen hoor.
Ja, maar voerde Gorbatsjov een soort kapitalisme in. Ooit gehoord van perestrojka? Gorbatsjov heeft later in een interview gezegd dat het zijn doel was om het communisme te vernietigen; http://www.revolutionarydemocracy.org/rdv6n1/gorbach.htmquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En onder Gorbatsjov had je ook nog de Sovjet-Unie..... En het zijn symptomen van een systeem dat gewoon niet duurzaam is op de lange termijn.. iets wat wij overigens ook zelf hebben gemerkt met de eurocrisis. Onze variant is ook niet duurzaam.
De beloning is natuurlijk de dankbaarheid en verbetering van het Vaderland!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maaar geen eigen baas zijn, dus geen beloning voor je ideeen
Je kreeg zeker wel beloningen, medailles en natuurlijk meer loon.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maaar geen eigen baas zijn, dus geen beloning voor je ideeen
klopt mijn ex schoonmoeder kreeg een medaille van de kalasnikovfabrieken, ze heeft hem nogquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:15 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Je kreeg zeker wel beloningen, medailles en natuurlijk meer loon.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:15 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Je kreeg zeker wel beloningen, medailles
Is het zo grappigquote:
Dat is heel menselijk. Als iedereen toch hetzelfde krijgt en er geen incentive is om extra je best te doen, dan doet iedereen het minimale.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
maar de graanschuren die rotten weg omdat niemand wilde overwerken en er was honger
blikken medailles, die heb ik gezien ja, werden verkocht voor voedsel, niemand wilde ze hebbenquote:
Als niemand ze wil hebben, hoe kan je ze dan verkopen voor voedsel?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
blikken medailles, die heb ik gezien ja, werden verkocht voor voedsel, niemand wilde ze hebben
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
blikken medailles, die heb ik gezien ja, werden verkocht voor voedsel, niemand wilde ze hebben
Titoquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:21 schreef Richestorags het volgende:
Maar goed WitteMuur jij vergeet voor het gemak ook alle misstanden van communistische regimes. Het Joegoslavische regime heeft duizenden mensen in werkkampen gestopt, veel mensen omgebracht direct na WO2. Die Roemeense lijpo heeft mensen laten martelen en ombrengen en hij had een gevreesde geheime dienst. In de Sovjet-Unie had je de goelags, en de Sovjet-Unie is in 1956 in Boedapest tekeer gegaan en later nog in Tsjecho-Slowakije.
uiteraard, daarom was er in rusland ook veel kleine tuintjes waar mensen voedsel verkochten op de zwarte markt, en die zijn er in de oekraine nog, vreselijk slechte produktenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is heel menselijk. Als iedereen toch hetzelfde krijgt en er geen incentive is om extra je best te doen, dan doet iedereen het minimale.
Zo zitten we nu eenmaal in elkaar.
Inderdaad, maar wat ik wil zeggen dat buiten Rusland en de Baltische staten alle andere ex-Sovjet lidstaten economisch alleen maar zijn achteruitgegaan en ook geen democratie hebben verworven (niet dat Rusland nu democratisch is maar iig economisch niet kapot)quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
nou Kazachstan doet het erg goed en Azerbadjan ook , het Dubai van het oostenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:24 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wat ik wil zeggen dat buiten Rusland en de Baltische staten alle andere ex-Sovjet lidstaten economisch alleen maar zijn achteruitgegaan en ook geen democratie hebben verworven (niet dat Rusland nu democratisch is maar iig economisch niet kapot)
Die van kapitalistische regimes zijn veel groter.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:21 schreef Richestorags het volgende:
Maar goed WitteMuur jij vergeet voor het gemak ook alle misstanden van communistische regimes. veel mensen omgebracht direct na WO2.
Nazi collaborateurs ja..quote:Het Joegoslavische regime heeft duizenden mensen in werkkampen gestopt,
Dus? In de VS heb je ook gevangenissen.quote:In de Sovjet-Unie had je de goelags
Elke staat heeft wel eens iemand gemarteld en een geheime dienst.quote:Die Roemeense lijpo heeft mensen laten martelen en ombrengen en hij had een gevreesde geheime dienst.
Dat is wat meneer dictator van Azerbeidzjan je wil laten geloven, maar er is juist veel armoede.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou Kazachstan doet het erg goed en Azerbadjan ook , het Dubai van het oosten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |