Dat beeld heeft de Nederlandse lente ook nietquote:Op donderdag 20 februari 2014 09:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De lente overslaan??? Neeeeeee hoe kan je dat zeggen? Dat is het mooiste seizoen dat er is. Alles begint te bloeien en te groeien. Fucking magisch.
Heeft de zomer dit?
[ afbeelding ]
Bullshit, ik heb hier vaak genoeg cherry blossom bomen gezien.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat beeld heeft de Nederlandse lente ook niet
Zo'n jonge aanplanting is toch weer iets minder indrukwekkend en alles behalve een gangbaar beeld in Nederland.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bullshit, ik heb hier vaak genoeg cherry blossom bomen gezien.
Hier dan, een specifiek plaatje uit NL om je ongelijk te bewijzen
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:14 schreef INViCTuS het volgende:
Zal nog even een aantal foto's aanpassen. Mag dat winterplaatje al weg en ruilen voor lente of is dat echt 8 dagen te vroeg?
8 dagen? je bedoelt een maand?quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:14 schreef INViCTuS het volgende:
Zal nog even een aantal foto's aanpassen. Mag dat winterplaatje al weg en ruilen voor lente of is dat echt 8 dagen te vroeg?
Nee, "wij" hanteren de meteorologische kalender, toch?quote:
Dan moet je de komende tijd toch zelf even richting Middellandse zee gaanquote:Op donderdag 20 februari 2014 10:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Laat die 15-20 graden maar komen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat mij nou even dromenquote:Op donderdag 20 februari 2014 10:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan moet je de komende tijd toch zelf even richting Middellandse zee gaan
quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:48 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat Maart ons nog flink gaat fucken, and not in a good way
Dat het de hele maand zo blijft kwakkelen, graadje of 6 tot 9 en veel wind/regen/bewolking...Ik ook, laatste 2 weken van maart, eerste 3 weken van april worden koud. tenminste, dat idee heb ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:48 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat Maart ons nog flink gaat fucken, and not in a good way
Dat het de hele maand zo blijft kwakkelen, graadje of 6 tot 9 en veel wind/regen/bewolking...juni juli en augustus gaan ons fucken met dezelfde temperaturen als maart.... 10-15 gradenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het voelde vandaag al aan als lente. Vanmiddag buiten gegeten.quote:
Tsja, toen ik uit Zweden kwam en in NL bij 2 graden terugkeerde waande ik mezelf ook even midzomerquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het voelde vandaag al aan als lente. Vanmiddag buiten gegeten.
Jij bent vast niet in Nederlandquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het voelde vandaag al aan als lente. Vanmiddag buiten gegeten.
Niet zo ver daar vandaan, 100 km ten oosten van Maastricht. Nu overigens ook hier een grijze hemel, maar vanmiddag was het fantastisch.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij bent vast niet in Nederland![]()
Weer eens?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:56 schreef dick_laurent het volgende:
Nou... hier boven Utrecht tekenen we weer eens een grijze zonloze dag. Hopelijk morgen weer wat zonnestraaltjes.
ADS?quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Weer eens?
Vaker zon dan wolken gezien, de afgelopen weken. 9 ADS dagen al, deze winter, ver boven gemiddeld
Ik vind er niks moois aan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Beste winter sinds 2007.
Met dat verschil dat ik 2014 nooit zal vergeten, dankzij dit topic.
Gelukkig vind de meerderheid van NL dat wel. Al is het maar voor de portemonneequote:
Deze winter was slecht voor mijn portemonnee.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gelukkig vind de meerderheid van NL dat wel. Al is het maar voor de portemonnee
Waarom?quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:17 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Deze winter was slecht voor mijn portemonnee.
De betonnen vloer (begane grond) veroorzaakt de afkoeling hier.quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb al weken 18 graden op de thermostaat staan zonder de verwarming ook maar aan te hoeven raken.
Nieuwbouw olé olé
Ja, maakt sowieso veel uit of je in een appartement woont of op begane grond/eensgezins woning.quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De betonnen vloer (begane grond) veroorzaakt de afkoeling hier.
Hier juicht Terpstra wel minder hardquote:Op donderdag 20 februari 2014 16:37 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Erica Terpstra juicht net te vroeg, de lente laat nog iets langer op zich wachten
Niet onder de 18 graden lijkt me wel wat.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:21 schreef Dven het volgende:
Ik hoop op een zomer met continue 18 graden zodat ik ook een paar tientjes bespaar op de airco
Ik kan geen redenen bedenken dat weinig kou geld kost... Behalve als je op een buitenijsbaan werkt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:48 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Werkgerelateerd.
Moet ik nu verhuizen?
Ik gebruik nooit airco, zelfs niet in de tropen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:21 schreef Dven het volgende:
Ik hoop op een zomer met continue 18 graden zodat ik ook een paar tientjes bespaar op de airco
Ik heb niks over kou gezegd.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik kan geen redenen bedenken dat weinig kou geld kost... Behalve als je op een buitenijsbaan werkt.
Dat niet, maar als je verzekerd wilt zijn van een stabiele constante winter is dat wel beter jaquote:Op donderdag 20 februari 2014 23:48 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Werkgerelateerd.
Moet ik nu verhuizen?
En die -0.1 is een paar dagen geleden gehaald.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:46 schreef Lemans24 het volgende:
Er is (in De Bilt) trouwens nog nooit een wintermaand vorstvrij verlopen. De laagste temperatuur in december 1974 en december 2011 was -0,1 graden. Dat lijkt ook voor februari 2014 mogelijk.
Ook interessant, er is maar één maartmaand vorstvrij verlopen! Dit was maart 1911, met +0,7 graden als laagste temperatuur.
Klopt. Als het dus niet kouder wordt, kan het de februari- en wintermaand met de hoogste minimumtemperatuur worden, evenals de februarimaand met de minste vorstdagen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 07:58 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En die -0.1 is een paar dagen geleden gehaald.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:37 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Erica Terpstra juicht net te vroeg, de lente laat nog iets langer op zich wachten
komt door die schijt windquote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het was best fris vanavond
Denk ook even aan je medemens die niet tegen warmte kan en het daardoor wel nodig heeft.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik gebruik nooit airco, zelfs niet in de tropen.
Zelfde als met verwarming lager: je went er vanzelf aan. Als airco essentieel was, zou er 100 jaar geleden een groot probleem zijn geweest.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 07:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Denk ook even aan je medemens die niet tegen warmte kan en het daardoor wel nodig heeft.
Er gaan tegenwoordig dan ook heel wat minder mensen dood tijdens hittegolven dan dat vroeger het geval was. Maar goed, we zijn er mee bekend dat bij jou alles zwartwit isquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zelfde als met verwarming lager: je went er vanzelf aan. Als airco essentieel was, zou er 100 jaar geleden een groot probleem zijn geweest.
Als het even kan, wel inderdaad. Maar als nuancering gewenst is, sta ik er voor open.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Er gaan tegenwoordig dan ook heel wat minder mensen dood tijdens hittegolven dan dat vroeger het geval was. Maar goed, we zijn er mee bekend dat bij jou alles zwartwit is
Nederland en zijn inwoners zijn in het algemeen niet gebouwd op hitte. Daarom zorgt het in de zomer altijd voor grote problemen wanneer de temperatuur langdurig hoog is. Dat gegeven is gewoon een feit waar niet onder uit valt te komen. Loop voor je lol anders even een rondje in een tehuis wanneer het boven de 30 graden is.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als het even kan, wel inderdaad. Maar als nuancering gewenst is, sta ik er voor open.
Airco is (vrijwel altijd?) luxe.
Dat is waar ja. Mensen die al minder weerstand hebben, hebben baat bij airco.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Nederland en zijn inwoners zijn in het algemeen niet gebouwd op hitte. Daarom zorgt het in de zomer altijd voor grote problemen wanneer de temperatuur langdurig hoog is. Dat gegeven is gewoon een feit waar niet onder uit valt te komen. Loop voor je lol anders even een rondje in een tehuis wanneer het boven de 30 graden is.
In Nederland ga je ook vaak van het ene uiterste naar het andere. Echt wennen is er niet bij, dan kan je beter naar een land verhuizen in het zuiden van Europa ofzo.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zelfde als met verwarming lager: je went er vanzelf aan. Als airco essentieel was, zou er 100 jaar geleden een groot probleem zijn geweest.
Woningen zijn daar ook meer gemaakt op hitte dan hier in Nederland. Als ik jullie hoor klagen dat het zo bloedheet is s'avonds en het maar niet koel te krijgen valt in huis, terwijl het bij mij thuis altijd zo'n 20 graden is, ook al is het al weken rond de 40 graden en dat zonder enige vorm van airco oid.. Dat zegt al genoegquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:57 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Dat is waar ja. Mensen die al minder weerstand hebben, hebben baat bij airco.
[..]
In Nederland ga je ook vaak van het ene uiterste naar het andere. Echt wennen is er niet bij, dan kan je beter naar een land verhuizen in het zuiden van Europa ofzo.
Van die ouderen klopt natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Woningen zijn daar ook meer gemaakt op hitte dan hier in Nederland. Als ik jullie hoor klagen dat het zo bloedheet is s'avonds en het maar niet koel te krijgen valt in huis, terwijl het bij mij thuis altijd zo'n 20 graden is, ook al is het al weken rond de 40 graden en dat zonder enige vorm van airco oid.. Dat zegt al genoeg
Stukje over de hittegolf van 2003. Zijn toch flink wat doden gevallen toen door de hitte.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Woningen zijn daar ook meer gemaakt op hitte dan hier in Nederland. Als ik jullie hoor klagen dat het zo bloedheet is s'avonds en het maar niet koel te krijgen valt in huis, terwijl het bij mij thuis altijd zo'n 20 graden is, ook al is het al weken rond de 40 graden en dat zonder enige vorm van airco oid.. Dat zegt al genoeg
Hoe krijg je dat voor elkaar dan. 20 graden in huis terwijl het buiten 40 graden is.quote:Volgens de grootste begrafenisondernemer van Frankrijk, stierven er 14.802 mensen[1] door de hitte, vooral ouderen. Frankrijk heeft normaal, vooral in het noorden, niet al te hete zomers. Een gevolg daarvan is dat mensen niet weten hoe ze moeten reageren op extreem hoge temperaturen, vooral wat betreft uitdroging. Daarnaast beschikken veel huizen niet over airconditioning, ook de seniorenwoningen niet. Tot slot lagen er weliswaar meerdere noodplannen klaar voor de verschillende (natuur)rampen, maar tot dat moment werden hittegolven niet als een erg groot gevaar gezien en bestonden er op dat moment geen noodplannen voor uitzonderlijke hittegolven.
Huizen in het buitenland worden vaak anders gebouwd en hebben veel meer massa, daarnaast koelt het s'avonds buiten vaak sneller af.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Stukje over de hittegolf van 2003. Zijn toch flink wat doden gevallen toen door de hitte.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_hittegolf_van_2003
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar dan. 20 graden in huis terwijl het buiten 40 graden is.
Overdag de ramen dicht en zo donker mogelijk maken en zodra het gaat afkoelen alles open zodat het afkoelt. (zo doe ik het) Hier wordt het ook niet veel warmer dan 25 graden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:28 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Huizen in het buitenland worden vaak anders gebouwd en hebben veel meer massa, daarnaast koelt het s'avonds buiten vaak sneller af.
Door de grootte massa en vaak kleinere ramen is de temperatuur in een woning vaak veel stabieler.
quote:Grote Zonnejaar
Het jaar 1540 staat ook wel bekend als het grote zonnejaar. Het midden en westen van Europa hadden in 1540 een Mediterraan klimaat. In Bazel regende het in 10 maanden slechts 10 dagen.
De zomer van 1540 begint feitelijk al in februari. Het zonnige, meestal warme weer, houdt negen maanden aan. De rivieren vallen nagenoeg droog. Daardoor werken de watermolens niet meer, zodat graan niet gemalen en brood niet gebakken kan worden. Af en toe brengt ‘quaat weder’ enige verfrissing, maar ook fatale branden. Rivieren droogden uit en in Keulen stond ook de Rijn droog. In Parijs liepen mensen over de bedding van de Seine zonder natte voeten te krijgen. Bos- en heidebranden waren aan de orde van de dag, maar ook dorpskernen en zelfs enkele steden raakten in brand. Het was uitzonderlijk droog en heet: tussen maart en augustus viel nauwelijks regen en vooral van april tot en met juli was het extreem warm. In juli viel op verschillende plaatsen geen druppel. Op vele plaatsen beginnen mensen wijn aan te planten. Maar dat wordt geen succes, want na deze warme zomer volgen er drie slechte achter elkaar. Ook na de zomer hield het zonnige, warme en droge weer aan. Zelfs in oktober 1540 keerden zon en warmte terug waarna het afgezien van enkele korte regenbuien tot de jaarwisseling droog en zonnig bleef.
Dikke muren en kleine ramen hèquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Stukje over de hittegolf van 2003. Zijn toch flink wat doden gevallen toen door de hitte.
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar dan. 20 graden in huis terwijl het buiten 40 graden is.
Wat kan daar nu weer de oorzaak van zijn?quote:
Wtf?quote:
Wow..... indrukwekkend. Maar goed anderzijds, het gaat hier om 1540.... dat is zo freaking lang geleden joh, in die tijd zeiden ze ook dat de aarde plat was en vond men dat de beste manier om een longontsteking te bestrijden, je ader open te snijden en een paar liter bloed eruit te laten lopen.quote:
Geen sterk verhaal. Als alles klopt dan kan het, al zal het niet snel gebeuren. Maar net als een winter zoals 1963, komt niet vaak voor, maar kan wel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow..... indrukwekkend. Maar goed anderzijds, het gaat hier om 1540.... dat is zo freaking lang geleden joh, in die tijd zeiden ze ook dat de aarde plat was en vond men dat de beste manier om een longontsteking te bestrijden, je ader open te snijden en een paar liter bloed eruit te laten lopen.
Met andere woorden, dit is denk ik gewoon een sterk verhaal. 'T zal vast een hete zomer zijn geweest, maar waarschijnlijk niet meer dan dat.
Ja maar 'hitte' en droogte zijn wel verschillende dingen. Overigens is het in Nederland nooit langer dan een maand droog geweest volgens mij. Dat is gewoon niet haalbaar met ons klimaat en die sloot voor de deur die we de noordzee noemen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Geen sterk verhaal. Als alles klopt dan kan het, al zal het niet snel gebeuren. Maar net als een winter zoals 1963, komt niet vaak voor, maar kan wel.
Een extreem hardnekkige oostelijke stroming zal het geweest zijn, dat zorgt voor droogte.
http://hetweermagazine.nl/artikelen/het-grote-zonnejaar
Het was in februari 1540 echt geen 20 graden in het westen van Nederland, maar in het zuiden en in Duitsland kan dat best. Gewoon zacht weer met veel zon, wat voortduurt tot na augustus en niet onderbroken wordt door kou, is het begin van de zomer.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja maar 'hitte' en droogte zijn wel verschillende dingen. Overigens is het in Nederland nooit langer dan een maand droog geweest volgens mij. Dat is gewoon niet haalbaar met ons klimaat en die sloot voor de deur die we de noordzee noemen.
Daarnaast, hoe kan het in februari al heet worden? De zon heeft dan nog in no way genoeg kracht op de temperatuur te doen rijzen tot boven de 20 graden en hetzelfde geldt voor november en december.
Het had dus technisch gezien vanaf half maart tot laat in oktober warm kunnen zijn.
Maar zo goed als nul regen in die 8 maanden?? Ik kan het me gewoon niet voorstellen.
Maar ok, ik laat het hierbij.... ik kan de waarheid toch niet achterhalen tenzij ik een tijdmachine bouw
20 graden kan wel in Nederland in februari. Misschien niet in de Bilt, maar wel in Limburg.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja maar 'hitte' en droogte zijn wel verschillende dingen. Overigens is het in Nederland nooit langer dan een maand droog geweest volgens mij. Dat is gewoon niet haalbaar met ons klimaat en die sloot voor de deur die we de noordzee noemen.
Daarnaast, hoe kan het in februari al heet worden? De zon heeft dan nog in no way genoeg kracht op de temperatuur te doen rijzen tot boven de 20 graden en hetzelfde geldt voor november en december.
Het had dus technisch gezien vanaf half maart tot laat in oktober warm kunnen zijn.
Maar zo goed als nul regen in die 8 maanden?? Ik kan het me gewoon niet voorstellen.
Maar ok, ik laat het hierbij.... ik kan de waarheid toch niet achterhalen tenzij ik een tijdmachine bouw
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:40 schreef aloa het volgende:
[..]
20 graden kan wel in Nederland in februari. Misschien niet in de Bilt, maar wel in Limburg.
Ter vergelijking: de natuur loopt in Nederland NU vier tot acht weken voor op schema!quote:(1540) Begin juni loopt de natuur op tal van plaatsen in Europa al drie tot vier weken voor op schema.
Dat zal de warmste provincie zijn. Gok ik.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]Limburg! Wie sjoen us Limburg is
straks komt het nog uit ook.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ter vergelijking: de natuur loopt in Nederland NU vier tot acht weken voor op schema!
Ik sliep toen op de zolder.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:25 schreef aloa het volgende:
[..]
[..]
Op 4 februari 2004 werd het in Eindhoven 18,0°C.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:40 schreef aloa het volgende:
[..]
20 graden kan wel in Nederland in februari. Misschien niet in de Bilt, maar wel in Limburg.
Stel je eens voor dat Groot Brittannië er niet was...quote:Op zondag 23 februari 2014 11:40 schreef GekkePoes het volgende:
Trouwens, is er nu alweer een nieuwe depressie richting Engeland? Die hebben het zwaar te verduren dit jaar. )
Ja, inderdaad. maar ik vroeg me dus af of er alweer een nieuwe depressie was. omdat het weer zo aan het waaien isquote:Op zondag 23 februari 2014 12:20 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat Groot Brittannië er niet was...
Dan had Nederland (en de andere kustlanden)
het heel zwaar te verduren gehad.
UK Warningsquote:Op zondag 23 februari 2014 12:22 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. maar ik vroeg me dus af of er alweer een nieuwe depressie was. omdat het weer zo aan het waaien is
Sterker nog, dan had Nederland in zijn huidige vorm er nooit kunnen zijn!quote:Op zondag 23 februari 2014 12:20 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat Groot Brittannië er niet was...
Dan had Nederland (en de andere kustlanden)
het heel zwaar te verduren gehad.
Gisteren al heerlijk en vandaag nog een schepje extra. Puur genieten zodra je voelt dat de zon weer warmte af gaat geven.quote:
Bijna rokjesdagquote:Op maandag 24 februari 2014 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks aan toe te voegen, bijna t-shirt weer
Rokjesdag is wanneer vrouwen op een ma, di, wo, of donderdag 's ochtends in een rok de deur uitgaan, met blote benen. Zie ik voorlopig niet gebeuren.quote:
15:21 een honderdtal kraanvogels over zien vliegen.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bijen en zweefvliegen in bloeiende struiken, bizar.
Gewoon ook een struikmargriet nog in bloei, normaal zijn die kei dood na de winterquote:Op maandag 24 februari 2014 17:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bijen en zweefvliegen in bloeiende struiken, bizar.
quote:Op maandag 24 februari 2014 17:36 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
15:21 een honderdtal kraanvogels over zien vliegen.
Begin april ook, volgens Accuweatherquote:Op maandag 24 februari 2014 11:04 schreef Lemans24 het volgende:
Het wordt in maart kouder dan in de tweede helft van februari!?
Oh nee, weerfictie.
Voor april, nu?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 02:33 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Begin april ook, volgens Accuweather8 april zou het volgens die weersite slechts 7C worden incl. perioden met regen en sneeuw. Vorig jaar was het op 8 april 11C..
Weet niet hoe betrouwbaar Accuweather is?
Ik ook, m'n eersten ooitquote:Op maandag 24 februari 2014 17:36 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
15:21 een honderdtal kraanvogels over zien vliegen.
http://plazilla.com/zomer(...)omer-ooit-komt-eraanquote:De zomer van 2014 wordt de heetste zomer ooit
http://c2.plzcdn.com/Zill(...)ea98733f30afd746.jpg
Goed nieuws voor degene die graag in 2014 een hete zomer willen. Wetenschappers uit Duitsland voorspellen namelijk, dat de zomer van 2014 namelijk de geschiedenisboeken in zal gaan, als de heetste zomer ooit. En aangezien we eigenlijk een warme winter hebben gehad, zou het zomaar kunnen.
Dat de zomer van 2014 de warmste zomer ooit zal worden, heeft volgens de Duitse wetenschappers te maken met het water rondom de evenaar. Dat water rondom de evenaar wordt warmer, en daarom zal dat bij ons leiden tot veel hogere zomerse temperaturen. Dus we kunnen ons op gaan maken voor langdurige tropische temperaturen in Nederland.
Nu blijkt dat deze wetenschappers al vaker het weer goed hebben voorspeld, al vraag ik me nu ook af, wie de horrorwinter had voorspeld, dat zal dan wel iemand anders zijn geweest. Maar als we inderdaad moeten geloven, wat de Duitse wetenschappers voorspellen, en dus de zomer van 2014 in Nederland de heetste zomer ooit zal gaan worden, hoeven we niet naar het buitenland op vakantie te gaan, om zeker te zijn van warme temperaturen, en kunnen we in de zomer van 2014 lekker in eigen land blijven.
Ook kunnen we natuurlijk gaan genieten van onze eigen stranden. Lekker aan de zee, met een heerlijke zon, wat willen we dan nog meer? Tja de files op weg naar het strand, die moeten we er helaas wel bijnemen, maar acht de zon en het water maken onze dag dan wel weer goed.
Laten we hopen dat de voorspellingen kloppen, en dat we een fantastische warme zomer gaan beleven, met heerlijke zomerse temperaturen. Of zoals de voorspellingen doen geloven, krijgen we dus een hittegolf in de zomer van 2014.
Dan krijgen we wat we verdienen dus, zeggen we maar. En het zou toch geweldig zijn als iedereen in alle schoolvakanties geweldig weer heeft.
Oud en onjuist nieuwsquote:Op dinsdag 25 februari 2014 07:41 schreef Crazy-M het volgende:
even een gekke voorspelling:
[..]
http://plazilla.com/zomer(...)omer-ooit-komt-eraan
dus ipv de horror winter, nu de heetste zomer
hmm nu lees ik hier altijd mee, maar die is me toch ontschoten, anders had ik hem niet geplaatstquote:
Idd...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Niets persoonlijks maar hou aub op met die idiote "voorspellingen"
Ik had een collega die domweg vroeg "heb je geen leuke vakantie gehad?" toen ik bijna-niet-gebruind terug kwam van een fantastische vakantie in Zwitserland.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Alsof je alleen voor het weer op vakantie gaat.....
Godsamme, hoe dom kan die gast zijnquote:Op dinsdag 25 februari 2014 07:41 schreef Crazy-M het volgende:
En aangezien we eigenlijk een warme winter hebben gehad, zou het zomaar kunnen.
Er is geen enkele correlatie tussen winter en zomer, wel (enigszins) tussen winter en lente.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
Godsamme, hoe dom kan die gast zijnDit is wat Louis van Gaal 'scorebordjournalistiek' zou noemen. Cijfers bij elkaar pakken en vergelijken, of nog erger zoals hier: doortrekken, zonder de omstandigheden in het oog te houden.
Waarom was deze winter zo warm? Nou, een nogal stevige westcirculatie die maar aanhoudt. Dus aanvoer van lucht over het relatief warme oceaan-/zeewater.
Relatief dus, want als deze westcirculatie doorgaat tot in de zomer, dan is het zeewater relatief koud voor ons idee en wordt het een koele baggerzomer. Dus als de omstandigheden zo blijven die voor de warme winter hebben gezorgd, dan krijgen we echt een koele zomer, daar twijfel ik niet aan.
Eens!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Niets persoonlijks maar hou aub op met die idiote "voorspellingen"
dat wilde ik een beetje duidelijk maken: de omstandigheden die in de winter voor een uitschieter omhoog zorgen werken in de zomer juist andersom.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er is geen enkele correlatie tussen winter en zomer, wel (enigszins) tussen winter en lente.
ook eens!quote:
tussen winter en lente ook niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er is geen enkele correlatie tussen winter en zomer, wel (enigszins) tussen winter en lente.
Persoonlijk gok ik op een bloedhete zomer, waarbij de windrichting schommelt tussen oost en zuid.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
Godsamme, hoe dom kan die gast zijnDit is wat Louis van Gaal 'scorebordjournalistiek' zou noemen. Cijfers bij elkaar pakken en vergelijken, of nog erger zoals hier: doortrekken, zonder de omstandigheden in het oog te houden.
Waarom was deze winter zo warm? Nou, een nogal stevige westcirculatie die maar aanhoudt. Dus aanvoer van lucht over het relatief warme oceaan-/zeewater.
Relatief dus, want als deze westcirculatie doorgaat tot in de zomer, dan is het zeewater relatief koud voor ons idee en wordt het een koele baggerzomer. Dus als de omstandigheden zo blijven die voor de warme winter hebben gezorgd, dan krijgen we echt een koele zomer, daar twijfel ik niet aan.
Die gegevens heb ik al eens gepost. R=0,49 ongeveer. Het verband tussen februari en maart is ongeveer gelijk.quote:
Ik gok niet, ik leef van dag tot dag qua weer, en hoop op een lekker warme zomer (maar niet bloedheet), met 1x in de 2 weken een heel mooie lichtshow.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Persoonlijk gok ik op een bloedhete zomer, waarbij de windrichting schommelt tussen oost en zuid.
Ach soms wel leuk om te lezen, je weet al ver van te voren dat ze toch niet uitkomen. Had ook niet gezien al geplaatst was, anders had ik hem niet geplaatst natuurlijkquote:
Exact, helemaal mee eens, met de hoop dan... En inderdaad, ik vrees ook dat het gewoon westcirculatie blijft, met keer op keer depressie na depressie waardoor je in juni/juli/augustus regelmatig met regen en zonloze dagen te maken krijgt en een max temp tussen de 15 en 20 graden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 07:17 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik gok niet, ik leef van dag tot dag qua weer, en hoop op een lekker warme zomer (maar niet bloedheet), met 1x in de 2 weken een heel mooie lichtshow.
Maar ik denk dat het gewoon dit weer blijft, met als enige verschil 10 graden warmer. Maar dat kunnen we eind oktober pas beoordelen.
Heeft Blof hier al een nummer over?quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:34 schreef Mani89 het volgende:
Het trekt hier helemaal dicht aan de kust, was net zo mooi.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heeft Blof hier al een nummer over?
Hahahahaha, zou leuk zijnquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:20 schreef Lemans24 het volgende:
De Noordzee is straks 25 graden, komt vast goed.
Juli 2006 was mijn droommaand. Ik werd toen 16 en ik heb de gehele maand rondgetourd. De 19e was een vriend van me jarig, dat weet ik nog..want dat was de heetste dag in de hele maand, dat was zo bizar dat ik zelfs op de brommer met ruim 80km/u nog warme lucht tegen me aangeblazen kreegquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hahahahaha, zou leuk zijn
na even googelen:
"Langs de Noordzeekust en het IJsselmeer worden watertemperaturen gemeten van 20 à 24 graden. Dat is 2 tot 6 graden boven het langjarig gemiddelde en hoort tot de hoogste waarden die hier ooit zijn gemeten." -bron: knmi - 14 augustus 2006, na dus die snoeihete juli die alle records had gebroken.
Dus technisch gezien is rond de 24 graden tot nu toe het ultieme kwa watertemperatuur (aan de kust) die we kunnen halen in Nederland na een extreem, extreem warme juli maand... en ik denk niet dat we juli 2006 snel gaan overtreffen (maar hey, you knever know)
Kan al zijn dat het overtroffen was door 2003:quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:16 schreef dick_laurent het volgende:
technisch gezien is rond de 24 graden tot nu toe het ultie
quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:35 schreef fotostarter het volgende:
Rest van de week ook dit weer ? Van mij mag het
Ik nietquote:Op woensdag 26 februari 2014 17:19 schreef Falco het volgende:
Vandaag voor het eerst buiten op het balkon effe gezeten! Kon best
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij hebt liever regen?quote:
quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:53 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik nietIk ook nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:34 schreef Mani89 het volgende:
vanmiddag inderdaad opeens een smalle band dikke bewolking, hing ook over Amsterdam. Kustconvergentie ofzoquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:34 schreef Mani89 het volgende:
Kans op nachtvorst blijft de komende dagen, verderop lijkt het steeds warmer te worden.quote:Op donderdag 27 februari 2014 06:52 schreef Ambrosius het volgende:
Koud nachtje toch wel, moet krabben. Ik dacht dat de winter wel voorbij was.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:16 schreef aloa het volgende:
Ziet er niet verkeerd uit, wat temperatuur betreft.
[ afbeelding ]
Inderdaad. Hellmanngetal van nul, laagste vorstsom ooit, vorstvrij Vlissingen: dus hoeveel fictie over winter hebben we wel niet gezien deze winterquote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Nu de dubbele cijfers tevoorschijn komen en mensen beginnen te lonken naar een vroege lente worden ze op weerwoord ook wakker. Iemand postte dat de 16 graden wel eens gehaald zou kunnen worden en dat was dan ineens wensdenken. Pardon? Dat hele forum stond vol met idioot wilde winterkaarten, maar een vroege lente is wensdenken hoor
Behoorlijk veelquote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Inderdaad. Hellmanngetal van nul, laagste vorstsom ooit, vorstvrij Vlissingen: dus hoeveel fictie over winter hebben we wel niet gezien deze winter
,Hiquote:
Denk dat ze hun klimaatgegevens een beetje bij mogen schaven.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:13 schreef Lemans24 het volgende:
Nu zegt het knmi, dat een zachte winter als deze, in het huidige klimaat eens per 25 jaar voorkomt.
1975, 1989, 1990, 2000, 2007, 2014
Hm, iets vaker, wellicht?
Op weerwoord zitten te veel sneue sukkels die niet realistisch blijven en te veel willen. En wat ze het liefst willen komt overeen met een landklimaat. Dat hebben we hier niet, dus ze kunnen maar beter verhuizen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Nu de dubbele cijfers tevoorschijn komen en mensen beginnen te lonken naar een vroege lente worden ze op weerwoord ook wakker. Iemand postte dat de 16 graden wel eens gehaald zou kunnen worden en dat was dan ineens wensdenken. Pardon? Dat hele forum stond vol met idioot wilde winterkaarten, maar een vroege lente is wensdenken hoor
Jep, perfect omschreven. Da's jammer want er zitten ook mensen die niet zo bevooroordeeld zijn en ook kennis van zaken hebben. Erg veel winterliefhebbers daar die niets willen horen en andere mensen aanvallen als ze hun zin niet krijgen. Gebeurd in de zomer trouwens net zo hard en daarom zie je ook veel minder diepgaande verslagen verschijnen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Op weerwoord zitten te veel sneue sukkels die niet realistisch blijven en te veel willen. En wat ze het liefst willen komt overeen met een landklimaat. Dat hebben we hier niet, dus ze kunnen maar beter verhuizen.
Helemaal mee eens. Laten we die winter-liefhebbers te grazen nemen en deporteren!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Op weerwoord zitten te veel sneue sukkels die niet realistisch blijven en te veel willen. En wat ze het liefst willen komt overeen met een landklimaat. Dat hebben we hier niet, dus ze kunnen maar beter verhuizen.
Heeft geen zak met winter of zomerliefhebber te maken hoorquote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Laten we die winter-liefhebbers te grazen nemen en deporteren!![]()
In de zomer gewoon een westenwindquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:48 schreef Igen het volgende:
In Nederland zit je toch vooral goed voor 16 graden, een stevige bries uit het westen en af en toe een opklaring of een bui?
Tja, ik ken ook zomers waarin we dus inderdaad overwegend westerwinden hadden. Die waren inderdaad beroerd. Ik weet alleen haast wel zeker dat we niet tot in juli in de westercirculatie zitten hoorquote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:13 schreef aloa het volgende:
[..]
In de zomer gewoon een westenwindDat zou lullig zijn.
Al die winterhaters hopen daarop in de winter natuurlijk, maar het zal de zomer verpesten![]()
Doe maar een stroming die schommelt tussen oost en zuid.
Die ken ik ook wel ja. Vooral een ramp voor mensen die met een tentje op de camping zitten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 00:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja, ik ken ook zomers waarin we dus inderdaad overwegend westerwinden hadden. Die waren inderdaad beroerd. Ik weet alleen haast wel zeker dat we niet tot in juli in de westercirculatie zitten hoor
Doe maar een Zuid-West stroming met supercellen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:13 schreef aloa het volgende:
[..]
In de zomer gewoon een westenwindDat zou lullig zijn.
Al die winterhaters hopen daarop in de winter natuurlijk, maar het zal de zomer verpesten![]()
Doe maar een stroming die schommelt tussen oost en zuid.
Volgend weekend keiharde lente jonguh.quote:
Vochtige warmte? Gatver!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Laat maar komen. Vochtige warmte met zwaar onweer
Waar je als je stil zit je nog compleet kapot zweet aan alle kanten.quote:
quote:Op zondag 2 maart 2014 11:35 schreef Fred0w het volgende:
Volgend weekend richting de 15 graden!
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 maart 2014 11:35 schreef Fred0w het volgende:
Volgend weekend richting de 15 graden!
[ afbeelding ]
Beter kan niet, boven de 30 graden en goed zweten.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vochtige warmte? Gatver!![]()
Als het dan toch warm moet worden dan maar normale warmte met een beetje wind. We hebben hier een zeeklimaat hoor!
Gistereravond was het al mooi helder en toen ik thuis kwam van werk nog steeds lichtquote:
Lente bedoel je.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gistereravond was het al mooi helder en toen ik thuis kwam van werk nog steeds licht![]()
JAAAAA ZOMER KOM ER MAAR IN JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
Nee dat was herfst...die duurde van september tot maart.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lente was van december tot nu. Ik wil zomer van nu tot oktober.
Het blijft nu ook gewoon herfst.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Nee dat was herfst...die duurde van september tot maart.
Herfst?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Nee dat was herfst...die duurde van september tot maart.
Herfst ja.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Herfst?
Dik lente, wat het t/m april blijft. Daarna zomer.
Waar ik woon staat 16quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:56 schreef aloa het volgende:
Ziet er niet verkeerd uit. Op LT lijkt het wat minder warm te worden, maar een echte dip lijkt het niet te worden.
[ afbeelding ]
De Bikkelquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:26 schreef Gwywen het volgende:
Ik zag vorige week toen het 8 graden was en regende ook iemand in z'n T-shirt lopen.
Tsjaa en wat moet je er verder mee..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:47 schreef Lemans24 het volgende:
Al 10 ADS dagen, alleen 1920 had er meer, zo vroeg in het jaar!
http://www.mscha.org/knmi(...)60&sort=ads&month=-1
quote:Topjaar van de 20e eeuw was 1947 met in De Bilt in de zomerperiode mei- september 78 ADS-dagen. Het hele jaar telde er zelfs 90!
Bier koud?quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:03 schreef MaLo het volgende:
Ik denk dat we zondag de kussen maar in onze loungeset doen. Die staat heerlijk in het zonnetje en uit de wind in de tuin, dus dat moet goedkomen
.
Altijdquote:
En dus direct nog tien ADS dagen?quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:12 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt erop dat we voor het eerst in weken met een hogedrukgebied te maken gaan hebben
Klopt dat was een uitzonderlijk zachte dag. Al ben ik blij dat die afschuwelijke schijtwind achterwege blijft. Dat was wat het zo onuitstaanbaar maakte.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:48 schreef Lemans24 het volgende:
En toch was het 17 graden op 6 maart, vorig jaar.
Het jaar zonder lentequote:Op woensdag 5 maart 2014 12:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Ter vergelijking, vorig jaar..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En blijft ook de komende dagen wel in de buurt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:12 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt erop dat we voor het eerst in weken met een hogedrukgebied te maken gaan hebben
In de tuin voelde het als mei. Heb net al de kussens in de loungeset gedaan. Mennnn wat zat ik lekker in het zonnetjequote:
Dat is met elk weer goed te doen....quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:51 schreef Fred0w het volgende:
Zojuist hard gelopen, was goed te doen met dit weer.
Vrijdag namiddag/avond BBQ op me werkquote:
ADS = All Day Sunny?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:47 schreef Lemans24 het volgende:
Al 10 ADS dagen, alleen 1920 had er meer, zo vroeg in het jaar!
http://www.mscha.org/knmi(...)60&sort=ads&month=-1
Doe mij maar een zomer ala 2006quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar wel een half jaar zomer, doe maar nog een keer.
Doe mij maar 1947. 4 hittegolvenquote:Op woensdag 5 maart 2014 18:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Doe mij maar een zomer ala 2006
De zomer begon pas in juli en duurde zoals normaal tot oktoberquote:Op woensdag 5 maart 2014 18:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar wel een half jaar zomer, doe maar nog een keer.
quote:
Hoe heter, hoe beter...maar idd dan ook met het nodige onweer.quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:03 schreef INViCTuS het volgende:
Neeee gekkveel te heet! Ik stem voor 25-28 graden met een voelbaar briesje en met enige regelmaat onweer met regen
Van 10 augustus 1947 tot 29 augustus 1947 20 dagen 20.3 °Cquote:
15 juli t/m 29 augustus, bijna onafgebroken... wat een tijd moet dat zijn geweest!quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Van 10 augustus 1947 tot 29 augustus 1947 20 dagen 20.3 °C
Van 15 juli 1947 tot 04 augustus 1947 21 dagen 20.7 °C
Van 25 juni 1947 tot 29 juni 1947 5 dagen 25 °C
Van 30 mei 1947 tot 04 juni 1947 6 dagen 22.9 °C
Alleen op 5 en 6 augustus substantieel, op 3 en 7 augustus een heel klein beetje.quote:
En toch ziet de lucht er hier in Zwolle nu uit alsof het kan gaan regenenquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:42 schreef aloa het volgende:
Geen neerslag de komende dagen. Nachtvorst en overdag richting de 15 graden...
[ afbeelding ]
Dan vlieg je toch even langs de ramen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:11 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
En toch ziet de lucht er hier in Zwolle nu uit alsof het kan gaan regenenTerwijl ik zo de ramen wilde lappen en de was buiten hangen.
Het midden en (noord)westen van het land hebben vandaag de hele dag hardnekkige bewolking gehad, terwijl brabant/limburg volop in de zon zaten.....zoals wel vaker.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier in Noord-Limburg is het anders al de hele dag strakblauw.
Leiden welquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:29 schreef Lemans24 het volgende:
Zo bewolkt is Utrecht momenteel nou ook weer niet...
Jah... Nú idd niet helemaal.... Maar de zon gaat zo al onder dus echt veel boeit 't nu niet meerquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:29 schreef Lemans24 het volgende:
Zo bewolkt is Utrecht momenteel nou ook weer niet...
Ga ook nu pas naar buiten, hele dag binnen gezeten...quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jah... Nú idd niet helemaal.... Maar de zon gaat zo al onder dus echt veel boeit 't nu niet meer
Vanmiddag was het praktisch de hele tijd bewolkt. Maar goed ach... geeft niet, ik moest toch werken
Ging ook toen (17:34) pas naar binnen, hele dag buiten gewerktzeten...quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ga ook nu pas naar buiten, hele dag binnen gezeten...
Ik heb ook maar effe een deken over mijn fiets gelegd.... anders heeft ie 't zo koud vannacht.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:17 schreef Fred0w het volgende:
Maar even een deken over mijn autoruit gelegd, geen zin om morgenvroeg weer te krabben.
vanochtend was het nog best aardig, maar ondertussen de eerste regendruppels gehad.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Beetje een grauw en grijze dag zo voor het mooie weer van het weekend.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:51 schreef Lemans24 het volgende:
Gisteren het zuiden zonnig, vandaag het noorden. Het midden komt er bekaaid vanaf.
Hier vandaag weer buiten gegeten zonder jas.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:51 schreef Lemans24 het volgende:
Gisteren het zuiden zonnig, vandaag het noorden. Het midden komt er bekaaid vanaf.
Vandaag veel minder zon gehad dan gisteren inderdaad.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:51 schreef Lemans24 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |