abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145849458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:15 schreef Drinky het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, als het niet in jullie straatje past wordt het weggemod als zijnde onzin. Ik kan je een hele lijst tot een jaar terug laten zien, maar daar komt ongeveer hetzelfde in voor qua voeding, en sidenote; ik ben al meer afgevallen dan de meeste mensen ooit zullen doen. De Gym is geen plek voor dat soort vragen en in het BB topic hebben ze liever geen dagboekposts met wat je hebt gegeten.

Daarnaast, dat topic heet het dieettopic, en zodra jij mij kan vertellen hoe eten van de mac, burger king, subway etc. mensen dik kan maken met hetzelfde aantal kcal (want het heeft namelijk een goede macro verdeling) mag je bij mij terugkomen, meld ik je gelijk aan voor de nobelprijs.

Zoals ik al zei, als al dat andere onzin wel in LIF kan, waarom zoiets dan niet?
Een eigen topic openen voor elke random vraag is overigens nog onzinniger en ik heb genoeg ervaring met de huis/tuin/keuken Fok!kers om te weten dat ze helemaal niks van voeding noch sport (noch enige realiteitsbesef) hebben.
Jij vindt het onzin, wij niet, en daar schuilt nu net het probleem.
quote:
en ik heb genoeg ervaring met de huis/tuin/keuken Fok!kers om te weten dat ze helemaal niks van voeding noch sport (noch enige realiteitsbesef) hebben.
Ja, leuk, maar je hoeft niet zo hoog van de toren te blazen.
De Dieetclub is een topic waar mensen kunnen posten over afvallen, geen topic om uitgelachen te worden door kereltjes die het misschien beter weten, maar niet kunnen verzinnen hoe dit handig te brengen.
Want laten we even eerlijk zijn, dat is de kern van dit hele probleem.
Doe normaal dan word je normaal behandeld. Geldt voor beide kanten.
Je hebt ongetwijfels supergoede tips, en veel ervaring, maar als je het zo brengt schieten mensen in de verdediging.

En nee, lijstjes met enkel ijs, hamburgers en andere troep horen daar gewoon niet, net zoals jij kennelijk vindt dat je het niet in BB of de Gym kunt posten.
Mokkel met stuntstok
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:23:59 #152
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145849591
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:19 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

[..]

De Dieetclub is een topic waar mensen kunnen posten over afvallen, geen topic om uitgelachen te worden door kereltjes die het misschien beter weten, maar niet kunnen verzinnen hoe dit handig te brengen.
Je hebt ongetwijfels supergoede tips, en veel ervaring, maar als je het zo brengt schieten mensen in de verdediging.

En nee, lijstjes met enkel ijs, hamburgers en andere troep horen daar gewoon niet, net zoals jij kennelijk vindt dat je het niet in BB of de Gym kunt posten.
Waar kan ik de minimale vereisten voor een dieetclub-proof lijstje vinden?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:36:44 #153
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_145850066
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:19 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar je komt nu gewoon over als een kortzichtige eikel. Van de meeste users ben ik dat wel gewend, maar had van een moderator wel wat anders verwacht. Ik heb er voorheen ook begripvol gepost.

Ik zie in dat topic ook posts terugkomen van mensen die 1000kcal of minder eten, maar dat kan dus allemaal wel want het zijn maar appeltjes, groente, quinoia en weet ik veel. Ondertussen zijn ze zwaar ondervoed maar ach, dat soort dieetjes vind je ook terug in grote bladen dus het zal wel gezond zijn.

What's next, als ik een yogatopic post is dat ook trollen omdat ik ook krachttraining doe?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:44:00 #154
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_145850320
Nevermind. Refreshgeneuk van tablet.

En verder wat vette Henk zegt. Sinds wanneer word er gekeken welke lijstjes wel passen!
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_145850499
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Waar kan ik de minimale vereisten voor een dieetclub-proof lijstje vinden?
De OP van de dieetclub is duidelijk genoeg. Als je eronder valt prima, anders heb je er eigenlijk niets te zoeken. Al helemaal niet als je insteek is om te gaan trollen, vanuit het Gym en daar dan vervolgens gewijzigde posts gaan quoten en users belachelijk maken. Dan heb je de schijn tegen.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 14:10:07 #156
19297 stinkie
pi_145851150
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:48 schreef Mylene het volgende:

[..]

De OP van de dieetclub is duidelijk genoeg. Als je eronder valt prima, anders heb je er eigenlijk niets te zoeken. Al helemaal niet als je insteek is om te gaan trollen, vanuit het Gym en daar dan vervolgens gewijzigde posts gaan quoten en users belachelijk maken. Dan heb je de schijn tegen.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:54 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja nee, ze hebben er toch niet voor niets een reeks voor :P Noem het een plekje waar ze al die ongein kunnen ontvluchten of zo. Als het een 'echte' bijeenkomst zou zijn, snap je toch ook wel dat het niet wordt gewaardeerd als je daar gezellig een taart gaat zitten vreten _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:03 schreef Qwea het volgende:
Deuce92

[ afbeelding ]

:W leg day :W
so confused right now ;(
pi_145853315
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:36 schreef Drinky het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar je komt nu gewoon over als een kortzichtige eikel. Van de meeste users ben ik dat wel gewend, maar had van een moderator wel wat anders verwacht. Ik heb er voorheen ook begripvol gepost.

Ik zie in dat topic ook posts terugkomen van mensen die 1000kcal of minder eten, maar dat kan dus allemaal wel want het zijn maar appeltjes, groente, quinoia en weet ik veel. Ondertussen zijn ze zwaar ondervoed maar ach, dat soort dieetjes vind je ook terug in grote bladen dus het zal wel gezond zijn.

What's next, als ik een yogatopic post is dat ook trollen omdat ik ook krachttraining doe?
Nogmaals, een lijstje posten als jij deed met de vraag waarom je niet genoeg afvalt, dat is een insteek die er niet thuishoort. Trollen mag elders.
Je bent welkom om mee te posten als het maar respectvol en ontopic is.
Net zoals ieder ander.
Mokkel met stuntstok
  donderdag 23 oktober 2014 @ 23:59:13 #158
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_145874214
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:23 schreef Mord_Sith het volgende:
Nogmaals, een lijstje posten als jij deed met de vraag waarom je niet genoeg afvalt, dat is een insteek die er niet thuishoort. Trollen mag elders.
:')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:07:34 #159
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145885123
Wil iemand de dieet tt wijzigen? Mobiel openen is altijd drama :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_145937509
De modjes zijn wel lekker bezig.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_145937589
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:29 schreef Beach het volgende:
De modjes zijn wel lekker bezig.
Dank je wel, is zo nodig af en toe :D.
pi_145962080
@mods ik heb zojuist op mijn mobiel de fokforum app gezet en zit wat te spelen met knopjes. En ik denk dat ik een LIF topic heb zitten rapporteren 8)7 dawas niet de bedoeling :D :@
pi_145962997
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:43 schreef Bluezz het volgende:
@mods ik heb zojuist op mijn mobiel de fokforum app gezet en zit wat te spelen met knopjes. En ik denk dat ik een LIF topic heb zitten rapporteren 8)7 dawas niet de bedoeling :D :@
Ik zie niks hoor, maar kan gebeuren!
Mokkel met stuntstok
pi_146099372
Waarom een 4de topic?
quote:
Mensen met een BMI van boven de 27, die graag aan krachttraining doen, cutten, supplementen gebruiken en op een verantwoorde manier willen afvallen zijn van harte welkom in Topicreeks: Dieetclub .

Tevens is er LIF / [DE GYM voedingsclub #1] voor de meer fanatieke sporter die op een verantwoorde manier met zijn of haar lichaam bezig wil zijn.

No offense, maar er zitten meer echte KT'ers in DE GYM voedingsclub dan in de dieetclub hoor :') Heb juist dat topic aangemaakt voor de mensen die graag bezig zijn met KT, maar ook eventueel een andere sport. Nogal een kleine doelgroep van mensen met 27+ BMI die aan krachttraining doen en willen afvallen.
pi_146103386
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 23:58 schreef IrCute het volgende:
Waarom een 4de topic?

[..]

No offense, maar er zitten meer echte KT'ers in DE GYM voedingsclub dan in de dieetclub hoor :') Heb juist dat topic aangemaakt voor de mensen die graag bezig zijn met KT, maar ook eventueel een andere sport. Nogal een kleine doelgroep van mensen met 27+ BMI die aan krachttraining doen en willen afvallen.
Het is inmiddels de duizendste aflevering van de wekelijkse dieet-relclub aan het worden...

Het 4e topic is iig een fijne ontwikkeling voor mensen die toch al niet meer wisten waar ze moesten posten en nu helemaal nergens meer welkom zijn /sarcasm
  donderdag 30 oktober 2014 @ 07:24:14 #166
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146103398
Bomen, bos. "Posten waar je je fijn voelt" *alle topics onder tvp zet
pi_146103422
Ja Q, jij hebt tijd voor 4 topics. Ik niet.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 07:31:04 #168
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146103429
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 07:30 schreef douche-eendje het volgende:
Ja Q, jij hebt tijd voor 4 topics. Ik niet.
Het leven van een ict'er ... :P maar het is gewoon debiel
pi_146106038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 23:58 schreef IrCute het volgende:
Waarom een 4de topic?

[..]

Als mensen zich niet geroepen voelen om er in te posten kunnen we er helaas niets aan doen. Het vierde topic is ontstaan omdat men er behoefte aan had omdat men zich niet meer thuis voelde in de dieetreeks. We hebben geprobeerd een oplossing te zoeken. Helaas niet gelukt. Een user, in dit geval een moderator van een ander forum, is daarom een eigen topic begonnen. Misschien een blijvertje, misschien niet. Anders verdwijnt het wel uit de lijst. Zo gaat het met geopende topics.
pi_146126864
Maar wat is nu de verdeling dan? Is het een "post waar jouw vriendjes zitten" verdeling?

Er was een probleem met de hoeveelheid gym posts, daarvoor is het gym topic nu. Wat is verder dan het probleem dan? En kan daar niet gewoon op gemodereerd worden?

Ik vind het zo maar onduidelijk. De verdeling qua "dieet is voor bmi >27 die aan krachtraining doen" is onzin. En "afvallen tot we een ons wegen" is dan weer voor een bmi >29.

Ik heb een bmi van 28, doe niet aan krachttraining. Moet ik dan ook mijn eigen topic om maar te kijken wie er mee gaan posten?

Het is duidelijk dat er in de oude groep blijkbaar verschillende kliekjes zaten, maar je maakt het zo voor nieuwe mensen ook niet echt duidelijk.
pi_146128063
Er is nu helemaal geen probleem. Als jij een topic wilt openen ga je gang hoor. Als er nieuwe users komen wijzen wij hen op de mogelijkheden. Dan kunnen ze kijken welke topic hen het meeste aanspreekt. Zo niet, dan mogen ze zelf een topic openen. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
pi_146129126
Ik sluit me wel bij Myraela. Er is wel degelijk een probleem zijnde een warboel van topics die vervolgens weer matig beschreven worden. Bovendien vallen bepaalde mensen buiten de boot door de rare criteria. In DE Gym voedingsclub is iedereen welkom maar ik kan mij goed voorstellen dat niet iedereen daar wil posten.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_146129851
Als je als nieuwkomer iets wil weten over voeding en je komt in LIF uit dan zie je door het bomen het bos niet meer. Alleen maar omdat die dames een fittie hebben. Beetje vreemd.
BEASTMODE
pi_146129933
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:20 schreef Klokov het volgende:
Ik sluit me wel bij Myraela. Er is wel degelijk een probleem zijnde een warboel van topics die vervolgens weer matig beschreven worden. Bovendien vallen bepaalde mensen buiten de boot door de rare criteria. In DE Gym voedingsclub is iedereen welkom maar ik kan mij goed voorstellen dat niet iedereen daar wil posten.
Als jij vindt dat de OP matig is beschreven mag je altijd meedenken om die te verbeteren zodat bepaalde mensen zich niet buiten de boot voelen vallen. Vooralsnog lijkt ''Afvallen tot we een ons wegen'' een succes te worden met veel ontopic posts. Ik denk dat het blijvertje is.
pi_146130045
Daar twijfel ik ook niet aan. Het is als nieuwkomer nu alleen lastig om te zien waar je het beste terecht kan. Ik zal zo een suggestie doen ter verbetering (mobiel nu).
pi_146130061
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:38 schreef Klokov het volgende:
Daar twijfel ik ook niet aan. Het is als nieuwkomer nu alleen lastig om te zien waar je het beste terecht kan. Ik zal zo een suggestie doen ter verbetering (mobiel nu).
Top!
Mokkel met stuntstok
pi_146130540
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:38 schreef Klokov het volgende:
Baas ^O^ .
  Admin donderdag 30 oktober 2014 @ 21:55:39 #178
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_146130913
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:55 schreef Mylene het volgende:
Er is nu helemaal geen probleem. Als jij een topic wilt openen ga je gang hoor. Als er nieuwe users komen wijzen wij hen op de mogelijkheden. Dan kunnen ze kijken welke topic hen het meeste aanspreekt. Zo niet, dan mogen ze zelf een topic openen. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 30 oktober 2014 @ 22:08:07 #179
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_146131475
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat is een suffe quote _O-
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin donderdag 30 oktober 2014 @ 22:08:30 #180
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_146131494
Carry on :+

pi_146132538
Even een overzicht van de huidige dieettopics:

1. LIF / [Het grote afval topic] Waar we iedereen accepteren #1 (iedereen welkom)
2. LIF / [Gezond Slank] #2289 - Lijn... Ber Lijn (mensen zonder overgewicht welkom <27 BMI)
3. LIF / [Dieetclub] #644 Hardcore GYM (mensen met overgewicht welkom, >25 BMI)
4. LIF / Afvallen tot we een ons wegen (mensen met overgewicht welkom, >29 BMI)
5. LIF / [DE GYM voedingsclub #1] (iedereen welkom)

Voor het gemak heb ik de topics genummerd zodat het wat makkelijker is om te refereren. Er zijn nu twee topics waar iedereen welkom is (1&5), dat is m.i. prima. Topic 1 en topic 5 verschillen namelijk significant in de manier van posten waarbij mensen toch vaak een bepaalde voorkeur hebben voor de ene of de andere.

Topic 2,3 en 4 hebben allen welkomscriteria opgesteld. Nu valt mij op dat topic 3 een beetje tussen wal en schip is beland. Door de komst van topic 4 blijft voor de topic 3 het publiek over met >25BMI tot <29BMI waarvan <27BMI ook al terecht kan in topic 2. Hierdoor lijkt mij de Dieetclub een overbodig topic. Ik moet hier wel direct bij vermelden dat ik in geen van de topics actief mee heb gepost en dus niet geheel op de hoogte ben van de achterliggende redenen van de topics. Echter met de beperkte kennis die ik heb lijkt het mij logischer om de mensen uit de dieetclub onder te brengen in topic 1, topic 4 of topic 5. Mocht dit doorgaan dan zal topic 4 wel zijn welkomscriteria moeten aanpassen naar >27 BMI. Het alternatief is natuurlijk topic 4 sluiten en alle mensen uit topic 4 terug naar topic 3 waarbij de mensen die niet goed liggen verspreid worden over topic 1 en 5.

Momenteel valt verder vooral de OP van topic 4 op:

quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:09 schreef Ole het volgende:
Voor wie is de Afvallen tot we eens ons wegen bedoeld?
Dit topic is bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 29 of hoger.

Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Gezond Slank.

Mensen met een BMI van boven de 27, die graag aan krachttraining doen, cutten, supplementen gebruiken en op een verantwoorde manier willen afvallen zijn van harte welkom in Topicreeks: Dieetclub .

Tevens is er LIF / [DE GYM voedingsclub #1] voor de meer fanatieke sporter die op een verantwoorde manier met zijn of haar lichaam bezig wil zijn.

Post je eetlijstjes, je beweging van vandaag, en alles wat je verder kwijt wil
Dit is geen kusjekroeltopic.

tickers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar staat o.a. dat je met een BMI van <25 welkom bent in topic 2, in topic 2 staat echter dat dit <27 is. Verder staat er dat mensen met een BMI van boven de 27, die graag aan krachttraining doen, cutten, supplementen gebruiken en op een verantwoorde manier willen afvallen zijn van harte welkom in topic 3. De benoemde doelgroep is echter veel sterker aanwezig in topic 5 (veel users uit het SPT Bodybuilding topic). Topic 3 wordt dan vervolgens weer benoemd als een topic voor de fanatieke sporter die op een verantwoorde manier met zijn of haar lichaam bezig wil zijn. Hoewel hier natuurlijk een kern van waarheid in zit en andersoortige sporters meer dan welkom zijn bestaat momenteel de kern van topic 5 uit krachtsporters.

Ik hoop dat zo het een en ander verhelderd is en ik ben benieuwd wat jullie van deze gedachtegang vinden.
pi_146134443
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:28 schreef Klokov het volgende:

1. LIF / [Het grote afval topic] Waar we iedereen accepteren #1 (iedereen welkom)
2. LIF / [Gezond Slank] #2289 - Lijn... Ber Lijn (mensen zonder overgewicht welkom <27 BMI)

Voor het gemak heb ik de topics genummerd zodat het wat makkelijker is om te refereren. Er zijn nu twee topics waar iedereen welkom is (1&5), dat is m.i. prima. Topic 1 en topic 5 verschillen namelijk significant in de manier van posten waarbij mensen toch vaak een bepaalde voorkeur hebben voor de ene of de andere.

Topic 2,3 en 4 hebben allen welkomscriteria opgesteld. Nu valt mij op dat topic 3 een beetje tussen wal en schip is beland. Door de komst van topic 4 blijft voor de topic 3 het publiek over met >25BMI tot <29BMI waarvan <27BMI ook al terecht kan in topic 2. Hierdoor lijkt mij de Dieetclub een overbodig topic. Ik moet hier wel direct bij vermelden dat ik in geen van de topics actief mee heb gepost en dus niet geheel op de hoogte ben van de achterliggende redenen van de topics. Echter met de beperkte kennis die ik heb lijkt het mij logischer om de mensen uit de dieetclub onder te brengen in topic 1, topic 4 of topic 5. Mocht dit doorgaan dan zal topic 4 wel zijn welkomscriteria moeten aanpassen naar >27 BMI. Het alternatief is natuurlijk topic 4 sluiten en alle mensen uit topic 4 terug naar topic 3 waarbij de mensen die niet goed liggen verspreid worden over topic 1 en 5.

Momenteel valt verder vooral de OP van topic 4 op:

[..]

Daar staat o.a. dat je met een BMI van <25 welkom bent in topic 2, in topic 2 staat echter dat dit <27 is. Verder staat er dat mensen met een BMI van boven de 27, die graag aan krachttraining doen, cutten, supplementen gebruiken en op een verantwoorde manier willen afvallen zijn van harte welkom in topic 3. De benoemde doelgroep is echter veel sterker aanwezig in topic 5 (veel users uit het SPT Bodybuilding topic). Topic 3 wordt dan vervolgens weer benoemd als een topic voor de fanatieke sporter die op een verantwoorde manier met zijn of haar lichaam bezig wil zijn. Hoewel hier natuurlijk een kern van waarheid in zit en andersoortige sporters meer dan welkom zijn bestaat momenteel de kern van topic 5 uit krachtsporters.

Ik hoop dat zo het een en ander verhelderd is en ik ben benieuwd wat jullie van deze gedachtegang vinden.
Dit dus.
pi_146158227
Het is echt bizar zonde hoe het nu met al die afvaltopics gaat, en vanuit de modgroep wordt er niet handig mee omgegaan. Ik bedoel dit niet lullig, maar dat komt natuurlijk ook deels omdat er een redelijk aantal mods in die topics meeposten, dus er soort van eigenbelang in hebben.

Dieet en slank is van elkaar gescheiden omdat de struggles van iemand die 1,5 kilo wil afvallen zodat ze de 55 weer haalt en iemand met 30 kg overgewicht nu eenmaal anders zijn, en dat is een hele logische scheiding. De irritatie in het dieettopic momenteel is er al maanden, en komt voort uit een aantal users die heel trots zijn op wat ze behaald hebben (terecht) en dat feit gebruiken om anderen, bedoeld of onbedoeld, kleinerend toe te spreken. Het hele "als ik het kan, kan jij het ook" sloeg om in "jezus, als je niet kan wat ik wel kan ben je ook debiel". Daarnaast was er een hoop gemier over de hele technische aspecten van eten, de macro's en de shakes en shit, en sja, daar hebben de meeste dieëters nou eenmaal niets aan, omdat het probleem niet zozeer bij die details ligt, als wel een grotere verandering in het dagelijkse leven en omgaan met eten. Als je daar dan een aantal ietwat gevoelige langdieeters tegenover zet, heb je deze ellende.

Nu met dat GYM-eettopic, waar ook vanuit de GYM-groep serieuze aandacht voor is, ondervang je een hoop van de ellende. De shakesmaakjes en IF-praat kan daarheen, waardoor de aandacht van dieet kan blijven waar hij is. Als dan een kléin beetje wordt gelet op het feit dat die hoge BMI's nou eenmaal niet puur en alleen opgelost worden met 'je stopt godverdomme maar gewoon minder in je mond', kan het allemaal weer mooi terug naar hoe het was. Er is een groot verschil tussen kusjekroel doen, en nuance gebruiken om verschillende aspecten van eetproblemen te bespreken.

Zoals het nu gaat snap ik dat een deel van de dieeters wordt gezien als Libelle-moekes die de kritiek niet aandurven, en dat is zonde, want dat is absoluut niet waar.
pi_146186142
Kan een modje hier een reeks van maken?

LIF / Afvallen tot we een ons wegen #2
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 november 2014 @ 18:19:41 #185
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146190758
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is echt bizar zonde hoe het nu met al die afvaltopics gaat, en vanuit de modgroep wordt er niet handig mee omgegaan. Ik bedoel dit niet lullig, maar dat komt natuurlijk ook deels omdat er een redelijk aantal mods in die topics meeposten, dus er soort van eigenbelang in hebben.

Dieet en slank is van elkaar gescheiden omdat de struggles van iemand die 1,5 kilo wil afvallen zodat ze de 55 weer haalt en iemand met 30 kg overgewicht nu eenmaal anders zijn, en dat is een hele logische scheiding. De irritatie in het dieettopic momenteel is er al maanden, en komt voort uit een aantal users die heel trots zijn op wat ze behaald hebben (terecht) en dat feit gebruiken om anderen, bedoeld of onbedoeld, kleinerend toe te spreken. Het hele "als ik het kan, kan jij het ook" sloeg om in "jezus, als je niet kan wat ik wel kan ben je ook debiel". Daarnaast was er een hoop gemier over de hele technische aspecten van eten, de macro's en de shakes en shit, en sja, daar hebben de meeste dieëters nou eenmaal niets aan, omdat het probleem niet zozeer bij die details ligt, als wel een grotere verandering in het dagelijkse leven en omgaan met eten. Als je daar dan een aantal ietwat gevoelige langdieeters tegenover zet, heb je deze ellende.

Nu met dat GYM-eettopic, waar ook vanuit de GYM-groep serieuze aandacht voor is, ondervang je een hoop van de ellende. De shakesmaakjes en IF-praat kan daarheen, waardoor de aandacht van dieet kan blijven waar hij is. Als dan een kléin beetje wordt gelet op het feit dat die hoge BMI's nou eenmaal niet puur en alleen opgelost worden met 'je stopt godverdomme maar gewoon minder in je mond', kan het allemaal weer mooi terug naar hoe het was. Er is een groot verschil tussen kusjekroel doen, en nuance gebruiken om verschillende aspecten van eetproblemen te bespreken.

Zoals het nu gaat snap ik dat een deel van de dieeters wordt gezien als Libelle-moekes die de kritiek niet aandurven, en dat is zonde, want dat is absoluut niet waar.
prima samengevat :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_146191729
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:28 schreef Klokov het volgende:

Sorry voor mijn late reactie. Bedankt voor je feedback. Van topics sluiten is geen sprake. Als een topic niet meer loopt zakt het vanzelf wel weg in de lijst. De dieetreeks lijkt, nu veel users uit die reeks in het nieuwe topic posten, een stille dood tegemoet te gaan. Ik denk dat de Gym eerlijk gezegd, ook geen blijvertje is. We zullen het vanzelf zien. De andere punten van herdefiniëren OP's of duidelijk maken breng ik achter even ter sprake.
  zaterdag 1 november 2014 @ 21:23:10 #187
157922 fathank
pi_146196754
Wanneer mag ik op intake komen? Ik snap er geen reet van. En verlies ik ook mn postrechten voor een bepaald topic als ik niet meer aan een voorwaarde voldoe? En misschien zijn verschillende kleuren icoontjes achter de username een idee dan kan de afval/sport-polizei in 1 oogopslag zien of je wel in het juiste topic post. Zoniet, raus en 3 strikes = out.
pi_146198268
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:00 schreef Klokov het volgende:
O: 100gr havermout, 1 liter halfvolle melk, 1 banaan, 50gr rozijnen en wat kaneel
L: Gevulde aubergines met o.a. gehakt, ui en gesmolten kaas.
D: 500 gr magere franse kwark, 1 banaan, 100gr muesli, wat honing en wat kaneel
T: 5 Dropkogels
S: Kettlebelltraining
Crossposten is niet gewenst hoor. Dank je wel :).
pi_146198291
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:03 schreef Mylene het volgende:

[..]

Crossposten is niet gewenst hoor. Dank je wel :).
Ik wil even kijken hoe de reacties verschillen, daar is toch niks mis mee? Ik kom voor alle topics waar ik heb gepost in aanmerking.
pi_146198339
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:04 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ik wil even kijken hoe de reacties verschillen, daar is toch niks mis mee? Ik kom voor alle topics waar ik heb gepost in aanmerking.
Ik begrijp je standpunt, maar dan nog blijft mijn punt staan.
pi_146198849
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:05 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik begrijp je standpunt, maar dan nog blijft mijn punt staan.
Waar staat dat dat een regel is? Ik doe hier toch niks fout? Hoezo kan die wel in het grote afvaltopic en de gym voedingsclub blijven staan maar niet in de andere twee topics? In de LIF Wegwijzer staat het volgende:

quote:
Dieettopics

Lieve lijnende dames (en een enkele vent ;) ), jullie topics zijn wespennesten waar de honden geen brood van lusten. En daar gaan we wat aan doen. Waarschuwen, jullie vriendelijk verzoeken-om en dat tig keer, helpt blijkbaar niet. Dus maken we het eenvoudiger: wie nu nog het topic verziekt met steken onder water, uitdagen en reageren op steken onder water en uitdagingen, krijgt een ban. En over die ban valt niet te discussiëren.

En als dit nou nog niet helpt, dan gaan de topics simpelweg een tijdje op slot.
Want FOK! is een forum waar iedereen zich thuis moet voelen. Op de manier zoals het er nu bij jullie aan toe gaat, is het één en al venijn en rottigheid. Ik zou me als nieuwkomer wel tien keer bedenken voor ik mee zou posten.

O en wellicht ten overvloede: deze maatregel geldt voor iedereen. Het kan me geen zier schelen wie er begon. Iedereen die de sfeer verziekt, ligt eraf.

Doel: de dieettopics weer nuttig en laagdrempelig maken. Kritische noten mogen natuurlijk best, maar niet op een sfeerverziekende manier.
Ik steek en/of provoceer hier toch niemand?
pi_146199166
Je steekt of provoceert helemaal niemand. Je post enkel dezelfde post vier maal en dat is niet wenselijk. Niets meer en niets minder.
pi_146199239
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:29 schreef Mylene het volgende:
Je steekt of provoceert helemaal niemand. Je post enkel dezelfde post vier maal en dat is niet wenselijk. Niets meer en niets minder.
Ok, post morgen wel in de andere twee topics :')
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:34:49 #194
157922 fathank
pi_146199327
Bijzonder.
pi_146199367
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:31 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ok, post morgen wel in de andere twee topics :')
Ik heb er nu 3 verwijderd hoor, eentje staat er nog.
pi_146199408
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:35 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ok, post wel in 1 topic per dag. Dit slaat toch helemaal nergens meer op? Ik hoop dat je dat zelf ook inziet.
  zaterdag 1 november 2014 @ 23:41:08 #197
19297 stinkie
pi_146201554
Sjonge Klokkie, je doet er een hoop moeite voor, maar om nu mensen te gaan 'onderbrengen' :') ik weet dat het LIF is maar meteen polstatoeages te gaan aanbrengen gaat wat ver.

En de enige reden voor 4/5/6 topics is dat niemand hier elkaar kan luchten of zien. En zolang ze dat van elkaar weten blijven ze in 'elkaars' topic terugkomen. En aan het eind van de rit kun je dat maar 2 personen kwalijk nemen.

Ik heb nu ook werkelijk waar geen idee waar we moeten posten, zelfs ONZ gaat serieuzer met de materie om.

M.i. Heb je maar 3 topics nodig. Slank voor die met de laatste 1,5 kilo struggles, dieet voor die met de eerste 10 kilo ellende en het voedigstopic voor de diegene die het wilen zien als een lifestyle. En dat is al de grenzen oprekken van wat we altijd als policy om ons oren geslagen kregen.
  zondag 2 november 2014 @ 20:15:09 #198
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_146226754
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:35 schreef Mylene het volgende:

[..]

hey Mylene, hoeveel notes heb ik kan jij dat zien?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zondag 2 november 2014 @ 20:23:15 #199
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_146227175
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:15 schreef Montelly het volgende:

[..]

hey Mylene, hoeveel notes heb ik kan jij dat zien?
Die vraag kan je beter hier stellen: FB / Hoeveel notes heb ik? #2
  zondag 2 november 2014 @ 20:31:24 #200
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_146227547
er is ook overal een topic voor zeg, er kan bijna niks spontaan meer :{
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties