Top!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:38 schreef Klokov het volgende:
Daar twijfel ik ook niet aan. Het is als nieuwkomer nu alleen lastig om te zien waar je het beste terecht kan. Ik zal zo een suggestie doen ter verbetering (mobiel nu).
Baasquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:38 schreef Klokov het volgende:
Daar twijfel ik ook niet aan. Het is als nieuwkomer nu alleen lastig om te zien waar je het beste terecht kan. Ik zal zo een suggestie doen ter verbetering (mobiel nu).
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:55 schreef Mylene het volgende:
Er is nu helemaal geen probleem. Als jij een topic wilt openen ga je gang hoor. Als er nieuwe users komen wijzen wij hen op de mogelijkheden. Dan kunnen ze kijken welke topic hen het meeste aanspreekt. Zo niet, dan mogen ze zelf een topic openen. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
Dat is een suffe quotequote:
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:09 schreef Ole het volgende:
Voor wie is de Afvallen tot we eens ons wegen bedoeld?
Dit topic is bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 29 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Gezond Slank.
Mensen met een BMI van boven de 27, die graag aan krachttraining doen, cutten, supplementen gebruiken en op een verantwoorde manier willen afvallen zijn van harte welkom in Topicreeks: Dieetclub .
Tevens is er LIF / [DE GYM voedingsclub #1] voor de meer fanatieke sporter die op een verantwoorde manier met zijn of haar lichaam bezig wil zijn.
Post je eetlijstjes, je beweging van vandaag, en alles wat je verder kwijt wil
Dit is geen kusjekroeltopic.
tickersDaar staat o.a. dat je met een BMI van <25 welkom bent in topic 2, in topic 2 staat echter dat dit <27 is. Verder staat er dat mensen met een BMI van boven de 27, die graag aan krachttraining doen, cutten, supplementen gebruiken en op een verantwoorde manier willen afvallen zijn van harte welkom in topic 3. De benoemde doelgroep is echter veel sterker aanwezig in topic 5 (veel users uit het SPT Bodybuilding topic). Topic 3 wordt dan vervolgens weer benoemd als een topic voor de fanatieke sporter die op een verantwoorde manier met zijn of haar lichaam bezig wil zijn. Hoewel hier natuurlijk een kern van waarheid in zit en andersoortige sporters meer dan welkom zijn bestaat momenteel de kern van topic 5 uit krachtsporters.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat zo het een en ander verhelderd is en ik ben benieuwd wat jullie van deze gedachtegang vinden.Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
Dit dus.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:28 schreef Klokov het volgende:
Even een overzicht van de huidige dieettopics:
1. LIF / [Het grote afval topic] Waar we iedereen accepteren #1 (iedereen welkom)
2. LIF / [Gezond Slank] #2289 - Lijn... Ber Lijn (mensen zonder overgewicht welkom <27 BMI)
3. LIF / [Dieetclub] #644 Hardcore GYM (mensen met overgewicht welkom, >25 BMI)
4. LIF / Afvallen tot we een ons wegen (mensen met overgewicht welkom, >29 BMI)
5. LIF / [DE GYM voedingsclub #1] (iedereen welkom)
Voor het gemak heb ik de topics genummerd zodat het wat makkelijker is om te refereren. Er zijn nu twee topics waar iedereen welkom is (1&5), dat is m.i. prima. Topic 1 en topic 5 verschillen namelijk significant in de manier van posten waarbij mensen toch vaak een bepaalde voorkeur hebben voor de ene of de andere.
Topic 2,3 en 4 hebben allen welkomscriteria opgesteld. Nu valt mij op dat topic 3 een beetje tussen wal en schip is beland. Door de komst van topic 4 blijft voor de topic 3 het publiek over met >25BMI tot <29BMI waarvan <27BMI ook al terecht kan in topic 2. Hierdoor lijkt mij de Dieetclub een overbodig topic. Ik moet hier wel direct bij vermelden dat ik in geen van de topics actief mee heb gepost en dus niet geheel op de hoogte ben van de achterliggende redenen van de topics. Echter met de beperkte kennis die ik heb lijkt het mij logischer om de mensen uit de dieetclub onder te brengen in topic 1, topic 4 of topic 5. Mocht dit doorgaan dan zal topic 4 wel zijn welkomscriteria moeten aanpassen naar >27 BMI. Het alternatief is natuurlijk topic 4 sluiten en alle mensen uit topic 4 terug naar topic 3 waarbij de mensen die niet goed liggen verspreid worden over topic 1 en 5.
Momenteel valt verder vooral de OP van topic 4 op:
[..]
Daar staat o.a. dat je met een BMI van <25 welkom bent in topic 2, in topic 2 staat echter dat dit <27 is. Verder staat er dat mensen met een BMI van boven de 27, die graag aan krachttraining doen, cutten, supplementen gebruiken en op een verantwoorde manier willen afvallen zijn van harte welkom in topic 3. De benoemde doelgroep is echter veel sterker aanwezig in topic 5 (veel users uit het SPT Bodybuilding topic). Topic 3 wordt dan vervolgens weer benoemd als een topic voor de fanatieke sporter die op een verantwoorde manier met zijn of haar lichaam bezig wil zijn. Hoewel hier natuurlijk een kern van waarheid in zit en andersoortige sporters meer dan welkom zijn bestaat momenteel de kern van topic 5 uit krachtsporters.
Ik hoop dat zo het een en ander verhelderd is en ik ben benieuwd wat jullie van deze gedachtegang vinden.
prima samengevatquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is echt bizar zonde hoe het nu met al die afvaltopics gaat, en vanuit de modgroep wordt er niet handig mee omgegaan. Ik bedoel dit niet lullig, maar dat komt natuurlijk ook deels omdat er een redelijk aantal mods in die topics meeposten, dus er soort van eigenbelang in hebben.
Dieet en slank is van elkaar gescheiden omdat de struggles van iemand die 1,5 kilo wil afvallen zodat ze de 55 weer haalt en iemand met 30 kg overgewicht nu eenmaal anders zijn, en dat is een hele logische scheiding. De irritatie in het dieettopic momenteel is er al maanden, en komt voort uit een aantal users die heel trots zijn op wat ze behaald hebben (terecht) en dat feit gebruiken om anderen, bedoeld of onbedoeld, kleinerend toe te spreken. Het hele "als ik het kan, kan jij het ook" sloeg om in "jezus, als je niet kan wat ik wel kan ben je ook debiel". Daarnaast was er een hoop gemier over de hele technische aspecten van eten, de macro's en de shakes en shit, en sja, daar hebben de meeste dieëters nou eenmaal niets aan, omdat het probleem niet zozeer bij die details ligt, als wel een grotere verandering in het dagelijkse leven en omgaan met eten. Als je daar dan een aantal ietwat gevoelige langdieeters tegenover zet, heb je deze ellende.
Nu met dat GYM-eettopic, waar ook vanuit de GYM-groep serieuze aandacht voor is, ondervang je een hoop van de ellende. De shakesmaakjes en IF-praat kan daarheen, waardoor de aandacht van dieet kan blijven waar hij is. Als dan een kléin beetje wordt gelet op het feit dat die hoge BMI's nou eenmaal niet puur en alleen opgelost worden met 'je stopt godverdomme maar gewoon minder in je mond', kan het allemaal weer mooi terug naar hoe het was. Er is een groot verschil tussen kusjekroel doen, en nuance gebruiken om verschillende aspecten van eetproblemen te bespreken.
Zoals het nu gaat snap ik dat een deel van de dieeters wordt gezien als Libelle-moekes die de kritiek niet aandurven, en dat is zonde, want dat is absoluut niet waar.
Sorry voor mijn late reactie. Bedankt voor je feedback. Van topics sluiten is geen sprake. Als een topic niet meer loopt zakt het vanzelf wel weg in de lijst. De dieetreeks lijkt, nu veel users uit die reeks in het nieuwe topic posten, een stille dood tegemoet te gaan. Ik denk dat de Gym eerlijk gezegd, ook geen blijvertje is. We zullen het vanzelf zien. De andere punten van herdefiniëren OP's of duidelijk maken breng ik achter even ter sprake.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:28 schreef Klokov het volgende:
Even een overzicht van de huidige dieettopics:
1. LIF / [Het grote afval topic] Waar we iedereen accepteren #1 (iedereen welkom)
2. LIF / [Gezond Slank] #2289 - Lijn... Ber Lijn (mensen zonder overgewicht welkom <27 BMI)
3. LIF / [Dieetclub] #644 Hardcore GYM (mensen met overgewicht welkom, >25 BMI)
4. LIF / Afvallen tot we een ons wegen (mensen met overgewicht welkom, >29 BMI)
5. LIF / [DE GYM voedingsclub #1] (iedereen welkom)
Ik hoop dat zo het een en ander verhelderd is en ik ben benieuwd wat jullie van deze gedachtegang vinden.
Crossposten is niet gewenst hoor. Dank je welquote:Op zaterdag 1 november 2014 22:00 schreef Klokov het volgende:
O: 100gr havermout, 1 liter halfvolle melk, 1 banaan, 50gr rozijnen en wat kaneel
L: Gevulde aubergines met o.a. gehakt, ui en gesmolten kaas.
D: 500 gr magere franse kwark, 1 banaan, 100gr muesli, wat honing en wat kaneel
T: 5 Dropkogels
S: Kettlebelltraining
Ik wil even kijken hoe de reacties verschillen, daar is toch niks mis mee? Ik kom voor alle topics waar ik heb gepost in aanmerking.quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:03 schreef Mylene het volgende:
[..]
Crossposten is niet gewenst hoor. Dank je wel.
Ik begrijp je standpunt, maar dan nog blijft mijn punt staan.quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:04 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik wil even kijken hoe de reacties verschillen, daar is toch niks mis mee? Ik kom voor alle topics waar ik heb gepost in aanmerking.
Waar staat dat dat een regel is? Ik doe hier toch niks fout? Hoezo kan die wel in het grote afvaltopic en de gym voedingsclub blijven staan maar niet in de andere twee topics? In de LIF Wegwijzer staat het volgende:quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik begrijp je standpunt, maar dan nog blijft mijn punt staan.
Ik steek en/of provoceer hier toch niemand?quote:Dieettopics
Lieve lijnende dames (en een enkele vent), jullie topics zijn wespennesten waar de honden geen brood van lusten. En daar gaan we wat aan doen. Waarschuwen, jullie vriendelijk verzoeken-om en dat tig keer, helpt blijkbaar niet. Dus maken we het eenvoudiger: wie nu nog het topic verziekt met steken onder water, uitdagen en reageren op steken onder water en uitdagingen, krijgt een ban. En over die ban valt niet te discussiëren.
En als dit nou nog niet helpt, dan gaan de topics simpelweg een tijdje op slot.
Want FOK! is een forum waar iedereen zich thuis moet voelen. Op de manier zoals het er nu bij jullie aan toe gaat, is het één en al venijn en rottigheid. Ik zou me als nieuwkomer wel tien keer bedenken voor ik mee zou posten.
O en wellicht ten overvloede: deze maatregel geldt voor iedereen. Het kan me geen zier schelen wie er begon. Iedereen die de sfeer verziekt, ligt eraf.
Doel: de dieettopics weer nuttig en laagdrempelig maken. Kritische noten mogen natuurlijk best, maar niet op een sfeerverziekende manier.
Ok, post morgen wel in de andere twee topicsquote:Op zaterdag 1 november 2014 22:29 schreef Mylene het volgende:
Je steekt of provoceert helemaal niemand. Je post enkel dezelfde post vier maal en dat is niet wenselijk. Niets meer en niets minder.
Ik heb er nu 3 verwijderd hoor, eentje staat er nog.quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:31 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ok, post morgen wel in de andere twee topics
Ok, post wel in 1 topic per dag. Dit slaat toch helemaal nergens meer op? Ik hoop dat je dat zelf ook inziet.quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:35 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb er nu 3 verwijderd hoor, eentje staat er nog.
hey Mylene, hoeveel notes heb ik kan jij dat zien?quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:35 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb er nu 3 verwijderd hoor, eentje staat er nog.
Die vraag kan je beter hier stellen: FB / Hoeveel notes heb ik? #2quote:Op zondag 2 november 2014 20:15 schreef Montelly het volgende:
[..]
hey Mylene, hoeveel notes heb ik kan jij dat zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |