Knijp!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:09 schreef Infection het volgende:
Deze mevrouw praat alsof ze een klas met kleuters aan het voorlezen is.
Ken ik niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ze deed me een beetje denken aan Yvonne.
Er zijn ook oppositie partijen die helemaal geen baat hebben bij het aftreden van een minister en een wankel kabinet. Het ligt dus wat complexer.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:07 schreef Operc het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, ging er eigenlijk vanuit dat die inmiddels al onderling een beetje hadden overlegd, maar dat is wat simpel gedacht ja.
In verband met toekomstige wetten etc. dan neem ik aan? Deze discussie wordt verder alleen in de Tweede Kamer gevoerd en daar heeft in deze situatie de Eerste Kamer verder niet zoveel mee te maken toch?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zie je goed, maar omdat zij geen meerderheid hebben in de Eerste Kamer heeft de oppositie toch nog wel wat manieren over om druk uit te oefenen.
Aan de andere kant hebben ze ook geen baat bij een minister die het parlement voorliegt en het stempeltje 'staatsgeheim' misbruikt om zijn eigen politieke hachje te redden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:10 schreef Tem het volgende:
[..]
Er zijn ook oppositie partijen die helemaal geen baat hebben bij het aftreden van een minister en een wankel kabinet. Het ligt dus wat complexer.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Het is inderdaad net of ze uit een prentenboek voorleest.
Een OP lezen is zoooooooooooo 2000quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Mevrouw van Toorenburg, zie de OP.
ik volg het via de tv, ziggo kanaal 502quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:11 schreef Kenju het volgende:
Doet me een beetje denken aan een kleuterklasjuf...
Maar ben ik de enige waar de stream in SD is? Of is dat gewoon de kwaliteit die je krijgt via de livestream?
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:12 schreef yvonne het volgende:
"En toen kwam daar de rechtzaak"
Ik hoorde: En toen kwam daar de grote boze heks.
quote:
"Maar daar neem ik geen genoegen mee"quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:12 schreef yvonne het volgende:
"En toen kwam daar de rechtzaak"
Ik hoorde: En toen kwam daar de grote boze heks.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:13 schreef Tocadisco het volgende:
Ik hoop dat ze afsluit met een olifant die het verhaaltje uitblaast.
De afstand tot de burger wordt hiermee in ieder geval wel verkleind.quote:
Dat zou wel alsnog beter zijn dan dat cliché van Thieme.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:13 schreef Tocadisco het volgende:
Ik hoop dat ze afsluit met een olifant die het verhaaltje uitblaast.
quote:
Zal afhangen van het verhaal van hem. Is hij koppig en zegt geen sorry, dan zal de oppositie hem weg willen hebben. Tenminste, de sp, pvv, cu en misschien d66. Als je de sgp tegen je hebt dan heeft hij het echt slecht gedaan. Hij moet het wel heel slecht doen, en dan speelt er vast nog meer, willen de coalitiepartijen hem laten vallen. Formeel kan hij dan wel blijven, maar je ziet aan Weekers dat als de kritiek zo sterk is vanuit de oppositie, iemand dan zelf wel eens opstapt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Klinkt wel logisch inderdaad. Is het al duidelijk of de oppositie alleen Plasterk weg wil hebben trouwens?
Zelfs steunen niet. Het gaat er om hoe groot het deel van de oppositie wat de motie steunt. Zijn dat alleen PVV en SP dan is er niets aan de hand. Steunen echter ook D66 en bv CU of SGP een motie van wantrouwen dan houdt het op denk ik.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:07 schreef Operc het volgende:
[..]
Maar die zullen niet snel een motie van wantrouwen indienen toch? Hoogstens steunen, of zie ik dat verkeerd?
Precies. Zelfde verhaal als met Weekers.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zelfs steunen niet. Het gaat er om hoe groot het deel van de oppositie wat de motie steunt. Zijn dat alleen PVV en SP dan is er niets aan de hand. Steunen echter ook D66 en bv CU of SGP een motie van wantrouwen dan houdt het op denk ik.
Tenzij het CDA niet steunt, want met het cda is er ook een meerderheid in de eerste kamer.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zelfs steunen niet. Het gaat er om hoe groot het deel van de oppositie wat de motie steunt. Zijn dat alleen PVV en SP dan is er niets aan de hand. Steunen echter ook D66 en bv CU of SGP een motie van wantrouwen dan houdt het op denk ik.
Verschil is wel dat de VVD Weekers ook liever zag gaan dan blijven. (Iets met verkiezingen etc.)quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Zelfde verhaal als met Weekers.
Maar ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen. Plasterk is tot nu toe heel stabiel.
Schouw is ook iets teveel in zichzelf gaan geloven na de bescheiden complimentjes vorig parlementair jaar.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:15 schreef arjan1112 het volgende:
Pfff Schouw... Samson heeft de democratie weer eens afgeschaft ?
De Senaat gaat niet over bewindslieden, dat is de taak van het Parlement.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:16 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Tenzij het CDA niet steunt, want met het cda is er ook een meerderheid in de eerste kamer.
Waarom begin jij dan over d66, cu en sgp ? Als de eerste kamer er niet toe doet, hebben ze genoeg aan pvda/vvdquote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:18 schreef remlof het volgende:
[..]
De Senaat gaat niet over bewindslieden, dat is de taak van het Parlement.
Dat was ik nietquote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:19 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Waarom begin jij dan over d66, cu en sgp ? Als de eerste kamer er niet toe doet, hebben ze genoeg aan pvda/vvd
Dit is aftasten. Het wordt boeiend als Plasterk zich gaat verdedigen en de fractievoorzitters het debat overnemen van de woordvoerders.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:19 schreef tofastTG het volgende:
Die interrupties van net gingen echt helemaal nergens over, sterker nog dit hele debat gaat tot nu toe nergens over.
Jaaaaaaaaaaa, dan ga ik voor het eerst in m'n leven CDA stemmenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Van toorenburg heeft cda leiderschap ambities.
Dat zou echt de horror zijn
De Senaat kan ook moties van treurnis of wantrouwen indienen en aannemen, het gebeurt alleen bijna nooit (één keer in 2011 dacht ik, niet aangenomen trouwens).quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:18 schreef remlof het volgende:
[..]
De Senaat gaat niet over bewindslieden, dat is de taak van het Parlement.
Hoe zit dat programma er uit eigenlijk? Nadat de fractiewoordvoerders hun zegje hebben gedaan. Gaat dan Plasterk praten en wordt het druk bij de interruptie microfoon?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is aftasten. Het wordt boeiend als Plasterk zich gaat verdedigen en de fractievoorzitters het debat overnemen van de woordvoerders.
Site van de Kamer ligt plat dus dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:22 schreef Operc het volgende:
[..]
Hoe zit dat programma er uit eigenlijk? Nadat de fractiewoordvoerders hun zegje hebben gedaan. Gaat dan Plasterk praten en wordt het druk bij de interruptie microfoon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |