Dan moet ie een discussie gaan voeren, nee joh.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:03 schreef Be-Smart het volgende:
Ging die Wilders nu maar eens keer bij P&W zitten in plaats van deze farce.
Veel fracties hebben de regel dat ze bij belangrijke debatten binnen een half uur in de Kamer moeten kunnen zijn als er stemmingen dreigen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:58 schreef Operc het volgende:
[..]
En wat als er een motie komt dan? Moeten ze dan worden opgetrommeld om te komen stemmen? (Volg dit soort live debatten niet zo vaak.)
Inderdaad. Een volksvertegenwoordiger hoort bij P&W te zitten. Niet in de Kamerquote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:03 schreef Be-Smart het volgende:
Ging die Wilders nu maar eens keer bij P&W zitten in plaats van deze farce.
Carthago bestaat nou eenmaal alleen nog maar als een ruïne dus dan zal ze toch haar pijlen op iets anders moeten richten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
De PvdD niet zonder de bio-industrie.
Klinkt wel logisch inderdaad. Is het al duidelijk of de oppositie alleen Plasterk weg wil hebben trouwens?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Veel fracties hebben de regel dat ze bij belangrijke debatten binnen een half uur in de Kamer moeten kunnen zijn als er stemmingen dreigen.
Bij Weekers hadden de vvd kamerleden bijvoorbeeld opdracht gekregen in de buurt te blijven. Sommigen volgen debat dan in de kamer. Anderen werken op hun Kamer in het kamergebouw. Weer andere hebben een commissievergadering. Zo heeft iedereen wel wat te doen.
Zeker als de marge van de coalitie klein is telt elke stem. Vandaag zullen er meer kamerleden blijven hangen dan normaal. Nav het verloop van het debat zal men massaal opgetrommeld worden. Bij het 2e termijn van Weekers zaten er ook ineens veel meer Kamerleden om te kunnen stemmen over de motie van wantrouwen die er was gekomen als Weekers niet zelf opstapte.
Oppositie is meer dan één partij he.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Klinkt wel logisch inderdaad. Is het al duidelijk of de oppositie alleen Plasterk weg wil hebben trouwens?
Ja dat weet ik, ging er eigenlijk vanuit dat die inmiddels al onderling een beetje hadden overlegd, maar dat is wat simpel gedacht ja.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oppositie is meer dan één partij he.
Maar die zullen niet snel een motie van wantrouwen indienen toch? Hoogstens steunen, of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:07 schreef arjan1112 het volgende:
Het gaat er natuurlijk om wat de PVDA en de VVD ervan vinden
dat denk ik ookquote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:07 schreef Operc het volgende:
[..]
Maar die zullen n niet snel een motie van wantrouwen indienen toch? Hoogstens steunen, of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je goed, maar omdat zij geen meerderheid hebben in de Eerste Kamer heeft de oppositie toch nog wel wat manieren over om druk uit te oefenen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:07 schreef Operc het volgende:
[..]
Maar die zullen n niet snel een motie van wantrouwen indienen toch? Hoogstens steunen, of zie ik dat verkeerd?
Idem.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij doet mij altijd aan Goebbels denken.
Op dit moment is het eigenlijk alleen van belang van D66, SGP en ChristenUnie er van vinden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zie je goed, maar omdat zij geen meerderheid hebben in de Eerste Kamer heeft de oppositie toch nog wel wat manieren over om druk uit te oefenen.
Knijp!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:09 schreef Infection het volgende:
Deze mevrouw praat alsof ze een klas met kleuters aan het voorlezen is.
Ken ik niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ze deed me een beetje denken aan Yvonne.
Er zijn ook oppositie partijen die helemaal geen baat hebben bij het aftreden van een minister en een wankel kabinet. Het ligt dus wat complexer.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:07 schreef Operc het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, ging er eigenlijk vanuit dat die inmiddels al onderling een beetje hadden overlegd, maar dat is wat simpel gedacht ja.
In verband met toekomstige wetten etc. dan neem ik aan? Deze discussie wordt verder alleen in de Tweede Kamer gevoerd en daar heeft in deze situatie de Eerste Kamer verder niet zoveel mee te maken toch?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zie je goed, maar omdat zij geen meerderheid hebben in de Eerste Kamer heeft de oppositie toch nog wel wat manieren over om druk uit te oefenen.
Aan de andere kant hebben ze ook geen baat bij een minister die het parlement voorliegt en het stempeltje 'staatsgeheim' misbruikt om zijn eigen politieke hachje te redden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:10 schreef Tem het volgende:
[..]
Er zijn ook oppositie partijen die helemaal geen baat hebben bij het aftreden van een minister en een wankel kabinet. Het ligt dus wat complexer.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Het is inderdaad net of ze uit een prentenboek voorleest.
Een OP lezen is zoooooooooooo 2000quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Mevrouw van Toorenburg, zie de OP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |