abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136502085
quote:
Gezonde giraf geslacht in zoo van Kopenhagen

Het is Deense activisten niet gelukt het leven te redden van de 18 maanden oude giraf Marius. Het dier is vanochtend gedood in de dierentuin van Kopenhagen, berichtte de BBC.

De giraf moest volgens de dierentuin wel dood, om inteelt te voorkomen. Het lukte het dierenpark niet Marius ergens anders onder te brengen. Het karkas van de jonge giraffe wordt gebruikt voor onderzoek en als voer voor carnivoren in het park. Veel mensen trokken zich het lot van de giraf aan. Een petitie om Marius te redden werd duizenden keren ondertekend. Ook zouden verschillende dierenparken op het laatste moment alsnog hebben aangeboden de giraf over te nemen.

Wetenschappelijk directeur Bengt Holst van de dierentuin liet de BBC weten dat de actie om Marius te redden "veel te ver ging." De giraf sparen zou volgens Holst niet in het belang zijn van de soortgenoten van Marius. Om het overleven van de soort te garanderen, moeten volgens Holst de giraffen met de beste genen worden uitgekozen. Hij benadrukte dat de dierentuin jaarlijks enkele tientallen dieren laat inslapen om te zorgen dat dierenbevolkingen gezond blijven.
Een gezonde giraffe doden. :N Ze hadden hem ook kunnen vrijlaten.
Ура для россии
pi_136502203
quote:
13s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:51 schreef Woestijnvos het volgende:
Ze hadden hem ook kunnen vrijlaten.
Waarna hij dood was gegaan, omdat hij de natuur niet gewend is. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136502245
Ik zie het probleem niet. Dierenpark heeft zijn best gedaan om hem proberen over te plaatsen na een andere dierentuin, kon niet, dan maar dood maken hè. Of zien die dierenactivisten liever downie-giraffen? :')
  zondag 9 februari 2014 @ 13:58:29 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_136502497
quote:

[..]

Als je even het overeenkomstige artikel op Fok!Nieuws had bekeken : Gezonde giraf afgemaakt in zoo Denemarken had je daarin kunnen lezen :
quote:
Herintroductie in de natuur zou een lang en onzeker proces zijn, terwijl niet eens zeker is of Afrikaanse landen eraan mee willen werken. Castratie zou het leven van de giraf ernstig verslechteren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_136502521
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:53 schreef Rezania het volgende:

[..]

Waarna hij dood was gegaan, omdat hij de natuur niet gewend is. :')
Onzin.
Die dierentuin had dit ook van te voren kunnen weten en er zijn genoeg mogelijkheden om de giraffe op jonge leeftijd weer in het wild te introduceren. Het zal alleen inderdaad wat meer geld en moeite kosten...
Digo
  zondag 9 februari 2014 @ 14:00:52 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136502648
Waarom is een giraf zielugur dan dat kippetje, varkentje, kalfje dat je straks eet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136502666
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:58 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Onzin.
Die dierentuin had dit ook van te voren kunnen weten en er zijn genoeg mogelijkheden om de giraffe op jonge leeftijd weer in het wild te introduceren. Het zal alleen inderdaad wat meer geld en moeite kosten...
Ja man, het is niet alsof een giraf zo'n beetje alles van de ouders leert. :') Dan moet je die giraf gelijk weghalen van zijn moeder en nagenoeg in het wild dumpen.
pi_136502798
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom is een giraf zielugur dan dat kippetje, varkentje, kalfje dat je straks eet?
Ik denk dat het onbegrip vooral zit in de motivatie en niet achter het doden van een dier. Ook deze giraf zal gebruikt worden als voedsel, maar dan voor de leeuwen. Of dat dan een giraf of een koe is lijkt me geen spannende discussie...
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_136502827
Een lekker stukje giraf :9~
-XOXO-
pi_136502857
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:01 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja man, het is niet alsof een giraf zo'n beetje alles van de ouders leert. :') Dan moet je die giraf gelijk weghalen van zijn moeder en nagenoeg in het wild dumpen.
Wist je niet dat er herintroductieprogramma's bestaan voor jonge dieren uit de dierentuin die daar niet meer kunnen verblijven en dus terug naar het wild moeten..?
Er bestaan zelfs gevallen waarbij er een óf al voor geherintroduceerde adoptie-ouder aan te pas komt of zelfs wilde adoptie-ouders.
Digo
pi_136502931
Weet iemand hier hoe Giraf smaakt?
pi_136502934
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:04 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Wist je niet dat er herintroductieprogramma's bestaan voor jonge dieren uit de dierentuin die daar niet meer kunnen verblijven en dus terug naar het wild moeten..?
Er bestaan zelfs gevallen waarbij er een óf al voor geherintroduceerde adoptie-ouder aan te pas komt of zelfs wilde adoptie-ouders.
Misschien was dat er dan wel niet, of was het al te laat.
pi_136502990
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:05 schreef theunderdog het volgende:
Weet iemand hier hoe Giraf smaakt?
http://www.dailymail.co.u(...)ys-TV-chef-Hugh.html
pi_136503028
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:05 schreef Rezania het volgende:

[..]

Misschien was dat er dan wel niet, of was het al te laat.
Ethisch onverantwoord gedrag van de dierentuin dus.
Digo
pi_136503197
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:07 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Ethisch onverantwoord gedrag van de dierentuin dus.
:') Mensen moeten niet zo huillie huillie doen, anders mogen ze ook wel stoppen met vlees eten.
pi_136503306
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:09 schreef Rezania het volgende:

[..]

:') Mensen moeten niet zo huillie huillie doen, anders mogen ze ook wel stoppen met vlees eten.
Natuurlijk is de hele bom van een verontwaardigde mensenmassa die losbarst overdreven voor 1 dode giraffe.
Maar als dierentuin weet je dat je dit risico loopt in deze tijd en ik denk eerlijk gezegd niet dat het hele positieve reclame is voor de dierentuin.
Digo
pi_136503407
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:10 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Natuurlijk is de hele bom van een verontwaardigde mensenmassa die losbarst overdreven voor 1 dode giraffe.
Maar als dierentuin weet je dat je dit risico loopt in deze tijd en ik denk eerlijk gezegd niet dat het hele positieve reclame is voor de dierentuin.
Blijkbaar is het normaal om dieren in te laten slapen als er problemen kunnen ontstaan, dat er nu zo'n ophef over ontstaat is toeval. En het is onbegonnen werk om voor iedere diersoort van een dierentuin een programma te ontwikkelen dat dieren in het wild kan introduceren, daar is simpelweg geen geld voor, dus snap wel waarom de dierentuin vaker voor een spuitje kiest dan niet.
pi_136503454
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:09 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk weer een non-argument...

Of vind jij dat het ook niet uitmaakt op wat voor manier mensen dieren doden?
pi_136503530
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maakt mij geen reet uit inderdaad...als ik maar vlees op mijn bord heb
pi_136503562
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:12 schreef Rezania het volgende:

[..]

Blijkbaar is het normaal om dieren in te laten slapen als er problemen kunnen ontstaan, dat er nu zo'n ophef over ontstaat is toeval. En het is onbegonnen werk om voor iedere diersoort van een dierentuin een programma te ontwikkelen dat dieren in het wild kan introduceren, daar is simpelweg geen geld voor, dus snap wel waarom de dierentuin vaker voor een spuitje kiest dan niet.
Giraffen zijn op dit moment gewoon onderdeel van een soort bio-industrie inderdaad.
En ik denk dat de meeste mensen die zich het lot van deze Marinus of hoe die ook heette zo erg aantrokken er voor de rest niet bewust van zijn hoe het overal gaat.
Daar ben ik 't wel mee eens dus.
Digo
pi_136503577
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In dit geval vind ik het niet erg dat en hoe de giraffe is gedood. Kan wel ergere dingen bedenken dan een spuitje. Vooral omdat castratie zijn leven erg kut zou maken blijkbaar.
pi_136503586
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:14 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Maar jou vroeg ik dan ook niets.
pi_136503600
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:14 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk ook nergens op want hier in Nederland is het niet normaal om giraffenvlees te eten.
Volgens mij is het dat helemaal nergens ter wereld.
Digo
pi_136503607
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar jou vroeg ik dan ook niets.
Boeiend. Je hebt het er maar mee te doen
pi_136503646
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:15 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk ook nergens op want hier in Nederland is het niet normaal om giraffenvlees te eten.
Volgens mij is het dat helemaal nergens ter wereld.
Delen van Afrika geloof ik wel. En hoezo niet? Wij eten koe, zij eten giraf. Beetje hypocriet om dan met een vingertje te gaan wijzen.
pi_136503675
Wat een gejank om niets zeg. Ik ben best voor dierenrechten en zo, maar ik zie niet in wat hier mis mee is, behalve het feit dat ik dierentuinen ethisch gezien sowieso dubieus vind.

Het beest wordt ook nog gevoerd aan andere dieren, dus het wordt ook niet zinloos weggegooid.
pi_136503738
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

Delen van Afrika geloof ik wel. En hoezo niet? Wij eten koe, zij eten giraf. Beetje hypocriet om dan met een vingertje te gaan wijzen.
Eens wel. Ik wijs dan ook niet met een vingertje ik leg hem alleen uit dat deze geslachte giraffe niets met zijn voedsel heeft te maken.
Digo
pi_136503797
Qua elegantie vind ik giraffen wel meer hebben dan een koe.
Voor mij persoonlijk is dit een reden om geen giraffen te eten maar wel koeien.
Als ik een kannibaal was at ik denk ik ook liever loche lompe mensen i.p.v. elegante knappe mensen.

Dus ik vind het wel te snappen dat veel mensen er iets op tegen hebben om een giraffe te eten.
Volgens mij bestaan er in Afrika ook wel lelijkere beesten die ze kunnen eten.
Digo
  zondag 9 februari 2014 @ 15:04:04 #31
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_136505729
quote:

[..]

Op de snelweg, ja. :')

Lekker hoor, kan ik ook een broodje giraf bestellen?
  zondag 9 februari 2014 @ 15:05:27 #32
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_136505775
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:19 schreef Tropanzia het volgende:
Qua elegantie vind ik giraffen wel meer hebben dan een koe.
Voor mij persoonlijk is dit een reden om geen giraffen te eten maar wel koeien.
Als ik een kannibaal was at ik denk ik ook liever loche lompe mensen i.p.v. elegante knappe mensen.

Dus ik vind het wel te snappen dat veel mensen er iets op tegen hebben om een giraffe te eten.
Volgens mij bestaan er in Afrika ook wel lelijkere beesten die ze kunnen eten.
Rare manier van denken. Je steekt toch het liefst iets van hoge kwaliteit in je mond? Liever een malse biefstuk dan een stuk karbonade met dikke vetranden.
  zondag 9 februari 2014 @ 15:32:21 #33
54408 Parzival
Where it happens
pi_136506930
een engelse dierentuin had aangeboden hem over te nemen.. maar de EU regels verbieden dat ofzo.. en de tijgers hebben nu een lekker hapje.. waar ze niet eens wat voor hoefden te doen..

kijk of je laat de natuur zn gang gaan.. of je laat de natuur zn gang gaan lijkt me..

wellicht ook een goed idee voor de EU vertegenwoordigers in Brussel
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 9 februari 2014 @ 18:04:47 #34
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136514254
Alle dierenvrindjes die dit aso of hufterig vinden zijn een stel nazi's die leeuwen geen eten gunnen. Leeuwen zijn tenslotte unterdieren schijnbaar :').
pi_136514367
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Rare manier van denken. Je steekt toch het liefst iets van hoge kwaliteit in je mond? Liever een malse biefstuk dan een stuk karbonade met dikke vetranden.
Als ik als kannibaal kon kiezen tussen een prachtig atletisch en energiek mens en een lompe dikzak die niets anders deed dan vreten koos ik voor de lompe dikzak, ook al was zijn vlees kwalitatief iets minder.
Digo
pi_136514448
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:07 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Als ik als kannibaal kon kiezen tussen een prachtig atletisch en energiek mens en een lompe dikzak die niets anders deed dan vreten koos ik voor de lompe dikzak, ook al was zijn vlees kwalitatief iets minder.
Dan ben je niet goed bij je hoofd :')
pi_136514521
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dan ben je niet goed bij je hoofd :')
Hoezo niet?
Ik offer mijn eetzucht dan gedeeltelijk op om schoonheid te behouden.
Digo
pi_136514533
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:07 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is dat kwalitatief beter en smaakvoller, en moet het atletenvlees wat langer opstaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136514574
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is ook niet zo dat schoonheid en kwalitatief vlees samen gaan.
Digo
pi_136514613
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is dat kwalitatief beter en smaakvoller, en moet het atletenvlees wat langer opstaan.
Dat schoot mijzelf net zeg maar ook te binnen...
Digo
pi_136519233

pi_136519469
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:18 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Eens wel. Ik wijs dan ook niet met een vingertje ik leg hem alleen uit dat deze geslachte giraffe niets met zijn voedsel heeft te maken.
Giraffe wordt eigenlijk heel weinig gegeten in Afrika. Het vlees stinkt ook behoorlijk.
  zondag 9 februari 2014 @ 20:20:54 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_136520438
Net op het journaal : in zijn kop geschoten en ter plekke geslacht en in stukken gesneden. Welke idioot gaat daar nu bij staan kijken ? :r
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_136521507
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:20 schreef deedeetee het volgende:
Net op het journaal : in zijn kop geschoten en ter plekke geslacht en in stukken gesneden. Welke idioot gaat daar nu bij staan kijken ? :r
Wat is daar mis mee dan?
  zondag 9 februari 2014 @ 20:40:02 #45
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_136521690
Sterilisatie...?
pi_136521727
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Giraffe wordt eigenlijk heel weinig gegeten in Afrika. Het vlees stinkt ook behoorlijk.
Je moet dan ook niet de penis eten, domme mensen daar.
pi_136521843
quote:
In Before 99.999 gaat ontkrachten dat er geen alternatief was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_136521879
Waarom trouwens niet tusssen de leeuwen los laten? Beetje actie kan geen kwaad.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_136521953
Maar goed, kan iemand nu valide argumentatie geven waarom dit precies een probleem is?
pi_136521969
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan?
Het is nogal opmerkelijk dat men dat niet achter de schermen doet maar met het publiek erbij? Zieke dieren laat mens ook altijd "achter de schermen"inslapen en niet met het publiek erbij. Overigens is dit voeren aan de roofdieren neit echt uniek, doen sommige dierentuinen wel vaker met dieren als antilopes e.d. alleen gebeurt het niet zo vaak met iets groots als een giraffe. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136522039
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Het is nogal opmerkelijk dat men dat niet achter de schermen doet maar met het publiek erbij? Zieke dieren laat mens ook altijd "achter de schermen"inslapen en niet met het publiek erbij. Overigens is dit voeren aan de roofdieren neit echt uniek, doen sommige dierentuinen wel vaker met dieren als antilopes e.d. alleen gebeurt het niet zo vaak met iets groots als een giraffe. :P
Het is misschien opmerkelijk, maar wel erg mooi...

Van die mensen die wel vlees eten maar niet willen zien dat daar dieren voor worden gedood. :') :')
pi_136522136
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is misschien opmerkelijk, maar wel erg mooi...

Van die mensen die wel vlees eten maar niet willen zien dat daar dieren voor worden gedood. :') :')
Dit heeft daar natuurlijk weinig mee te maken, stuur die mensen dan naar een slachthuis toe. :') Alsof die dierentuin zonodig een voorbeeldfunctie moet geven met het slachten van die giraffe.
Optimist tot in de kist
pi_136522261
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Dit heeft daar natuurlijk weinig mee te maken, stuur die mensen dan naar een slachthuis toe. :') Alsof die dierentuin zonodig een voorbeeldfunctie moet geven met het slachten van die giraffe.
Het principe van een "voorbeeldfunctie" heeft er net zo goed niets mee te maken..

Ze gingen de giraf doden, dus waarom niet met publiek?
pi_136522356
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het principe van een "voorbeeldfunctie" heeft er net zo goed niets mee te maken..

Ze gingen de giraf doden, dus waarom niet met publiek?
Waarom wel eigenlijk, voor het schokeffect? :{ Ik denk eerder gewoon voor de publiciteit. ;)
Optimist tot in de kist
pi_136522394
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Waarom wel eigenlijk, voor het schokeffect? :{
Nee, omdat er mensen zijn die het best interessant vinden om te zien.

Wil je het niet zien? dan loop je toch gewoon weg?
pi_136522614
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, omdat er mensen zijn die het best interessant vinden om te zien.

Wil je het niet zien? dan loop je toch gewoon weg?
Ik hou het maar gewoon op een publicititeitsstunt, komen ze eens lekker in het nieuws. :P
Optimist tot in de kist
pi_136522654
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:53 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik hou het maar gewoon op een publicititeitsstunt, komen ze eens lekker in het nieuws. :P
Oh , dat zonder twijfel..
  zondag 9 februari 2014 @ 20:54:26 #58
11102 knep
Mountainfreak
pi_136522676
Die aandacht voor dit fenomeen is weer een teken van de zwakheid van mensen namelijk het bewustzijn. Geef het beestje een naam en laat die mooie grote ogen vaak genoeg in close-up zien en het wordt vanzelf zielig.

Dat zinloze afslachten van neushoorns en olifanten in de ECHTE natuur vanwege wat Aziatische idioten, dat is pas echt zielig. Als daar die energie nu eens op gericht zou worden.
pi_136522779
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh , dat zonder twijfel..
Het is nu wel de vraag in hoeverre andere dierentuinen nog met ze willen samenwerken wat betreft fokprogramma's. Stuur je daar je giraffestier heen en bam is het leeuwenvoer voordat je het weet. :P
Optimist tot in de kist
pi_136522904
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:55 schreef trovey het volgende:

[..]

Het is nu wel de vraag in hoeverre andere dierentuinen nog met ze willen samenwerken wat betreft fokprogramma's. Stuur je daar je giraffestier heen en bam is het leeuwenvoer voordat je het weet. :P
Komen Giraffen eigenlijk voor elkaar op?

Zou wel een leuk experiment zijn om gewoon een leeuw bij meerdere giraffen te stoppen. :P
pi_136522987
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Komen Giraffen eigenlijk voor elkaar op?

Zou wel een leuk experiment zijn om gewoon een leeuw bij meerdere giraffen te stoppen. :P
Dat overleeft die leeuw niet hoor :P en leeuwen zijn niet zo gek om een gezonde volwassen giraffe aan te vallen. :')
Optimist tot in de kist
pi_136523082
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:58 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat overleeft die leeuw niet hoor :P en leeuwen zijn niet zo gek om een gezonde volwassen giraffe aan te vallen. :')
Ik vind die beesten anders altijd redelijk knullig overkomen...

Ze zijn groot en zwaar, maar op een of andere reden vind ik ze toch niet echt kracht uitstralen.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:00:05 #63
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136523105
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:20 schreef deedeetee het volgende:
...iemand die biologie interessant vindt?
pi_136523256
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vind die beesten anders altijd redelijk knullig overkomen...

Ze zijn groot en zwaar, maar op een of andere reden vind ik ze toch niet echt kracht uitstralen.
Ze trappen nogal hard. ;) Alleen een groep leeuwen zal een poging wagen als ze merken dat een volwassen dier gewond of ziek is, ze kunnen het zich anders niet veroorloven om gewond te raken dan kunnen ze daarna niet meer jagen, roofdieren zijn niet achterlijk. ;)
Optimist tot in de kist
  zondag 9 februari 2014 @ 21:02:51 #65
365231 Fera
Fire & Blood
pi_136523314
quote:
De giraf moest volgens de dierentuin wel dood, om inteelt te voorkomen. Het lukte het dierenpark niet Marius ergens anders onder te brengen. Het karkas van de jonge giraffe wordt gebruikt voor onderzoek en als voer voor carnivoren in het park. Veel mensen trokken zich het lot van de giraf aan. Een petitie om Marius te redden werd duizenden keren ondertekend. Ook zouden verschillende dierenparken op het laatste moment alsnog hebben aangeboden de giraf over te nemen.
Dit is het enige wat ik niet echt snap. :?

Als er echt geen andere oplossing gevonden kon worden, dan is het niet anders. Zonde van een mooi dier, maar niets aan te doen verder.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_136523348
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:00 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

...iemand die biologie interessant vindt?
_O-

Ja man, je krijgt echt biologische kennis als je ziet hoe een Giraf dood wordt gemaakt... :')
pi_136523391
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Ze trappen nogal hard. ;) Alleen een groep leeuwen zal een poging wagen als ze merken dat een volwassen dier gewond of ziek is, ze kunnen het zich anders niet veroorloven om gewond te raken dan kunnen ze daarna niet meer jagen, roofdieren zijn niet achterlijk. ;)
Klopt inderdaad.
pi_136523426
RIP en sterkte aan de nabestaanden.
pi_136523513
quote:
6s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:02 schreef Fera het volgende:

[..]

Dit is het enige wat ik niet echt snap. :?

Als er echt geen andere oplossing gevonden kon worden, dan is het niet anders. Zonde van een mooi dier, maar niets aan te doen verder.
Ze vonden de publiciteit belangrijker? Het is niet zo dat alle dierentuinbezitters nou ook meteen het beste voor hebben met al hun dieren hoor, is ook maar gewoon een bedrijf, helaas is dat de denkfout die veel mensen maken. :{ Genoeg dierentuinen waar je de tranen in de ogen zouden springen als je het zou bezoeken.
Optimist tot in de kist
  zondag 9 februari 2014 @ 21:05:50 #70
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136523539
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Ja man, je krijgt echt biologische kennis als je ziet hoe een Giraf dood wordt gemaakt... :')
...ze laten dan ook het ontleden zien...
pi_136523599
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Er is toch ooit zo'n programma geweest waarbij ze een dode giraffe uit een dierentuin aan het ontleden waren? Dat was wel interessant. :P
Optimist tot in de kist
  zondag 9 februari 2014 @ 21:07:03 #72
365231 Fera
Fire & Blood
pi_136523630
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Ze vonden de publiciteit belangrijker? Het is niet zo dat alle dierentuinbezitters nou ook meteen het beste voor hebben met al hun dieren hoor, is ook maar gewoon een bedrijf, helaas is dat de denkfout die veel mensen maken. :{ Genoeg dierentuinen waar je de tranen in de ogen zouden springen als je het zou bezoeken.
Dat begrijp ik wel. Maar dan moet er niet gezegd worden dat het niet lukte, maar dat ze er gewoon geen behoefte aan hadden. Maar ja, eerlijkheid is natuurlijk ook niet een vanzelfsprekend iets. :{
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_136523665
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:05 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

...ze laten dan ook het ontleden zien...
Ahja?
pi_136523718
quote:
6s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:07 schreef Fera het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel. Maar dan moet er niet gezegd worden dat het niet lukte, maar dat ze er gewoon geen behoefte aan hadden. Maar ja, eerlijkheid is natuurlijk ook niet een vanzelfsprekend iets. :{
Zoals gezegd, dit leverde waarschijnlijk meer gratis publiciteit op....en ze hadden meteen weer wat voer voor de leeuwen.
Optimist tot in de kist
pi_136523725
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:06 schreef trovey het volgende:

[..]

Er is toch ooit zo'n programma geweest waarbij ze een dode giraffe uit een dierentuin aan het ontleden waren? Dat was wel interessant. :P
Dat vind ik ook altijd wel interessant ja.

Maar dan heb je het ook over het ontleden. Een dier enkel en alleen doden daar wordt je biologisch gezien niet wijzer van.. :P
pi_136523758
quote:
6s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:07 schreef Fera het volgende:

[..]

Kom op, je kan niet verwachten van een dierentuin dat ze daar volkomen eerlijk in zijn..
  zondag 9 februari 2014 @ 21:09:39 #77
365231 Fera
Fire & Blood
pi_136523825
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kom op, je kan niet verwachten van een dierentuin dat ze daar volkomen eerlijk in zijn..
Daar heb je wel een punt. :@
pi_136523870
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat vind ik ook altijd wel interessant ja.

Maar dan heb je het ook over het ontleden. Een dier enkel en alleen doden daar wordt je biologisch gezien niet wijzer van.. :P
Volgens mij valt er straks ook weinig meer te ontleden als die leeuwen klaar zijn dus dat ontleden was gewoon een lulsmoes. :P
Optimist tot in de kist
  zondag 9 februari 2014 @ 21:11:04 #79
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_136523912
quote:

[..]

In het centrum van Kopenhagen toch?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_136523941
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:10 schreef trovey het volgende:

[..]

Volgens mij valt er straks ook weinig meer te ontleden als die leeuwen klaar zijn dus dat ontleden was gewoon een lulsmoes. :P
Je kan toch ook eerst ontleden?
pi_136524048
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan toch ook eerst ontleden?
Journaal gezien, daar was niets ontleed hoor, gewoon in stukken gehakt en hoppa richting leeuwen. :P
Optimist tot in de kist
pi_136524181
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:13 schreef trovey het volgende:

[..]

Journaal gezien, daar was niets ontleed hoor, gewoon in stukken gehakt en hoppa richting leeuwen. :P
Aah...
pi_136526527
Londen Zoo wilde het dier opnemen, een park in Nederland deed een aanbod, en dan toch afmaken en nog wel op zo'n belachelijke manier. Waarom geen spuitje?

Volgens mij krijgt dit nog een staartje. Binnen een week zijn de verantwoordelijken ontslagen. Wat dacht je dat dit de kinderen doet die het beest hebben zien opgroeien?

Wil Denemarken na China het meest dieronvriendelijke land ter wereld worden?
  zondag 9 februari 2014 @ 22:05:16 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_136527457
Wat een rare reden. Je kan zo'n beest toch steriliseren?
pi_136529181
Ik heb begrepen dat ze het beest wel eerst verdoofd hebben. Valt weer mee. Wel superoneerbieding om het aan de leeuwen te voeren. Eerst veel geld verdienen aan een schattig jong girafje en het dan op deze manier publiekelijk aan z'n einde brengen getuigt van weinig ethiek.
  zondag 9 februari 2014 @ 23:40:16 #86
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_136533042
Marius staat op liveleak! _O_ _O_

http://www.liveleak.com/view?i=53b_1391963475

Nuttig van dat beest. Nu steken die kinderen die er bij staan ook nog ergens wat van op. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 9 februari 2014 @ 23:43:14 #87
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_136533161
Daar ligt ´ie. _O-

It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 9 februari 2014 @ 23:53:55 #88
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_136533634
Werkomschrijving: Giraffenslachter
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_136537685
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:53 schreef Rezania het volgende:
Ik zie het probleem niet. Dierenpark heeft zijn best gedaan om hem proberen over te plaatsen na een andere dierentuin, kon niet, dan maar dood maken hè. Of zien die dierenactivisten liever downie-giraffen? :')
Downie giraffen hebben ook recht om te leven :P
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_136537697
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Mate van bewustzijn.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_136537756
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:31 schreef Loekie1 het volgende:
en het dan op deze manier publiekelijk aan z'n einde brengen getuigt van weinig ethiek.
Nee stiekum hypocriet in een achterkamertje slachten en niets zeggen is beter :/
pi_136537981
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Mate van bewustzijn.
Een giraf is bewuster dan een koe denk je?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  maandag 10 februari 2014 @ 08:56:05 #93
45206 Pietverdriet
pi_136538048
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:51 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Of Varkens, zeer intelligente beesten zijn dat
pi_136538450
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:28 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Nee stiekum hypocriet in een achterkamertje slachten en niets zeggen is beter :/
Echt he :') Huilende mensen hier weer :') Flikker op man, ga door met je leven :')
pi_136538571
quote:
6s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:53 schreef SpecialK het volgende:
Werkomschrijving: Giraffenslachter
Nekschot kan niet heel moeilijk zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136544166
Ik snap de ophef niet, dierentuinen doen dit wel vaker. Er is gewoon niet genoeg plek voor al die jonge beestjes die het publiek wil zien.
Vind het publiek dit niet kunnen dan moeten ze maar aangeven dat ze ook naar de dierentuin blijven komen als er niet elk jaar een geboortegolf is. Aangezien dat niet zo blijkt te zijn(daar zijn wat testen mee geweest) moeten mensen niet zeuren, zij willen babybeestjes zien en al die babybeestjes worden toch echt groot en kunnen niet allemaal daar blijven.

Een heleboel dieren worden uitgewisseld, maar elk jaar gaan er meerdere jonge dieren dood omdat er geen plaats is voor ze.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_136545656
Waarom hebben ze dat beest in eerste instantie geboren laten worden dan? :?

En waarom was sterilisatie geen optie? Dan worden alleen de zaadleiders doorgeknipt. Geen hormonale problemen dus verder.
pi_136546433
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:40 schreef -Spring het volgende:
Waarom hebben ze dat beest in eerste instantie geboren laten worden dan? :?

En waarom was sterilisatie geen optie? Dan worden alleen de zaadleiders doorgeknipt. Geen hormonale problemen dus verder.
Ze hebben het geboren laten worden omdat mensen babybeestjes willen zien, heb je te weinig babybeestjes dan gaan mensen naar een andere dierentuin.

Ik weet niet hoe het zit bij giraffes, maar bij veel dieren is het zo dat het te maken heeft met de status in de groep. Dat een vrouwtje die geen jongen krijgt erg laag in rang blijft, dat een mannetje dat geen drive heeft voor voortplanting ook een erg lage rang blijft houden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_136546549
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Ze hebben het geboren laten worden omdat mensen babybeestjes willen zien, heb je te weinig babybeestjes dan gaan mensen naar een andere dierentuin.

Ik weet niet hoe het zit bij giraffes, maar bij veel dieren is het zo dat het te maken heeft met de status in de groep. Dat een vrouwtje die geen jongen krijgt erg laag in rang blijft, dat een mannetje dat geen drive heeft voor voortplanting ook een erg lage rang blijft houden.
Dat eerste snap ik. Maar dit is ook geen potitieve publiciteit. Mss hadden ze gehoopt op een vrouwtje, konden ze daarmee wel verder fokken.

En met enkel het doorknippen van de zaadleiders, neemt de seksuele drift niet af. :) Hij kan zelfs nog klaarkomen, er zit alleen geen zaad meer in zn sperma.
pi_136546654
Oh noes, er gaan dieren dood. Stop. De. Persen. :{ :{
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_136546894
quote:
15s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:08 schreef waht het volgende:
Oh noes, er gaan dieren dood. Stop. De. Persen. :{ :{
Gun die leeuwen ook hun pleziertje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_136547119
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:05 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat eerste snap ik. Maar dit is ook geen potitieve publiciteit. Mss hadden ze gehoopt op een vrouwtje, konden ze daarmee wel verder fokken.

En met enkel het doorknippen van de zaadleiders, neemt de seksuele drift niet af. :) Hij kan zelfs nog klaarkomen, er zit alleen geen zaad meer in zn sperma.
Het gebeurd veel vaker, nu is het opgevallen aan de buitenwereld, maar meestal denkt men daar maar niet teveel over na. En idd, misschien hadden ze gehoopt op een vrouwtje.

Verder, ik weet echt niet hoe het met giraffes zit op dit gebied, misschien heeft die ingreep wel veel risico bij ze, of is het niet betrouwbaar genoeg en komen ze daardoor in de problemen(omdat er een factor is die voor teveel inteelt kan zorgen).
Het zijn maar gedachten, weet het helemaal niet zeker, maar zoiets zou het kunnen zijn misschien.
pi_136550600
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:52 schreef Loekie1 het volgende:
Londen Zoo wilde het dier opnemen, een park in Nederland deed een aanbod, en dan toch afmaken en nog wel op zo'n belachelijke manier. Waarom geen spuitje?

Volgens mij krijgt dit nog een staartje. Binnen een week zijn de verantwoordelijken ontslagen. Wat dacht je dat dit de kinderen doet die het beest hebben zien opgroeien?

Wil Denemarken na China het meest dieronvriendelijke land ter wereld worden?
Verantwoordelijken ontslagen....moet de directie zichzelf dan ontslaan? Dierentuinen zijn particuliere initatieven hoor.
Optimist tot in de kist
pi_136554762
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:51 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Kan, hoeft niet. Een walvis voelt bijvoorbeeld meer emoties dan ons, misschien zelfs meer soorten. De mantis garnaal ziet maar liefst 16 basiskleuren, wij maar drie.
pi_136557130
Misschien zouden we walvissen zelfs bovenaan moeten zetten, als ze meer pijn en verdriet etc voelen dan misschien zelfs meerdere mensen bij elkaar.
pi_136558681
quote:
9s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gun die leeuwen ook hun pleziertje.
En aan wie moeten we de leeuwen geven? ;)
http://metro.co.uk/2014/0(...)safari-park-4296664/
pi_136565591
In Denemarken wordt het aftreden geëist van Bengt Holst, de directeur van de dierentuin van Kopenhagen. Die had zondag het gezonde giraffetje Marius laten afmaken omdat hij de verkeerde genen had; er zou inteelt dreigen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)giraffe-Marius.dhtml

Teken ook de petitie:
http://www.thepetitionsit(...)copenhagen-zoo/#sign

[ Bericht 20% gewijzigd door Loekie1 op 10-02-2014 21:15:12 ]
  maandag 10 februari 2014 @ 21:24:24 #108
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_136566720
Goed opgelost. Onderzoek en aan andere dieren voeren is goed wat mij betreft. ^O^
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  maandag 10 februari 2014 @ 23:35:15 #109
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136573350
quote:
Giraffe-fokkerij beginnen! _O_ _O_ _O_
  maandag 10 februari 2014 @ 23:35:48 #110
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136573379
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:01 schreef Loekie1 het volgende:
In Denemarken wordt het aftreden geëist van Bengt Holst, de directeur van de dierentuin van Kopenhagen. Die had zondag het gezonde giraffetje Marius laten afmaken omdat hij de verkeerde genen had; er zou inteelt dreigen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)giraffe-Marius.dhtml

Teken ook de petitie:
http://www.thepetitionsit(...)copenhagen-zoo/#sign

:') :') :') :') :') :') x heel veel
pi_136573676
Marius nu bij P&W.

Meneer van Blijdorp zou het niet zo doen maar verdedigt het wel. Dan vraag je toch: Waarom zou u het dan niet zo doen?? Helaas kwam die vraag niet.

[ Bericht 81% gewijzigd door Loekie1 op 10-02-2014 23:57:37 ]
pi_136579465
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:41 schreef Loekie1 het volgende:
Marius nu bij P&W.

Meneer van Blijdorp zou het niet zo doen maar verdedigt het wel. Dan vraag je toch: Waarom zou u het dan niet zo doen?? Helaas kwam die vraag niet.
Meneer van Blijdorp doet het ook. Ze kunnen ook niet anders met al die fokprogramma's. Bovendien moet je denken aan ruimte, dit dier zou dan apart gehouden moeten worden, ook als het een castratie heeft ondergaan. Het zal namelijk altijd een "pispaal" blijven voor het dominante mannetje. Iedereen kan wel zeggen dat het dier ergens ondergebracht had kunnen worden, maar elke dierentuin maakt overtollige dieren af. Achteraf roepen dat het dier welkom is...... :N

Dat is het nadeel van aapjes willen kijken........ O-)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 10:30:48 #113
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_136579503
Ze hadden hem beter kunnen uitzetten in één of andere savanne, daar had hij het ongetwijfeld een stuk langer uitgehouden. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_136585547
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:29 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Meneer van Blijdorp doet het ook. Ze kunnen ook niet anders met al die fokprogramma's. Bovendien moet je denken aan ruimte, dit dier zou dan apart gehouden moeten worden, ook als het een castratie heeft ondergaan. Het zal namelijk altijd een "pispaal" blijven voor het dominante mannetje. Iedereen kan wel zeggen dat dier ergens ondergebracht had kunnen worden, maar elke dierentuin maakt overtollige dieren af. Achteraf roepen dat het dier welkom is...... :N

Dat is het nadeel van aapjes willen kijken........ O-)
In Duitsland en Engeland is het verboden. De meneer van Blijdorp zei dat in Blijdorp ook ongeveer 5 x per jaar overtollige dieren afgemaakt worden. Maar natuurlijk niet zo als in Denemarken waarbij het dier en public ontleed wordt en gevoerd aan de leeuwen. Dan vraag je je toch af waarom niet, als hij de aanpak van Denemarken zo aan het verdedigen is. Maar ik heb wel vaker bij P&W dat ik zit te wachten op een vraag die niet komt. Ze zijn verwend en bereiden niets voor. De vraag had ook gesteld kunnen worden waarom Marinus dan ter wereld moest komen, hadden ze dat niet kunnen voorkomen?
Of wilden ze liever geld verdienen aan een jong dier - zorgt altijd voor aanloop - en vervolgens weer publiek trekken met het ontleden en aan de leeuwen voeren?
pi_136591900
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:41 schreef Loekie1 het volgende:
Marius nu bij P&W.

Hij was zenuwachtig man. Ergens in die kippenhersenen van hem voelde hij wel aan dat zijn collega verkeerd bezig was, maar bleef hem verdedigen.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_136592050
Dat Denen zulke zielloze nazis kunnen voortbrengen was te verwachten.(nazis hadden ook zulke euthanasiepraktijken)
Dat land doet zich voor als geciviliseerd, maar wemelt van barbaren.

Dit wordt er als Deense culturele erfgoed beschouwd:
jongen kerels mogen dolfijnen kelen om te bewijzen dat ze kerel-status bereiken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 11 februari 2014 @ 16:55:09 #117
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_136592157
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:30 schreef boem-dikkie het volgende:
Ze hadden hem beter kunnen uitzetten in één of andere savanne, daar had hij het ongetwijfeld een stuk langer uitgehouden. :')
Ja, ongetwijfeld. Op kosten van de belastingbetaler.

En dan kijken wat de reacties zijn van dezelfde belastingbetalers als dat dier dan na één dag in de rimboe wordt opgegeten door een leeuw.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 16:55:12 #118
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_136592159
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 16:49 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Hij was zenuwachtig man. Ergens in die kippenhersenen van hem voelde hij wel aan dat zijn collega verkeerd bezig was, maar bleef hem verdedigen.
Wat een bullshit. Dit doen ze ook in NL dierentuinen hoor.
Het is alleen te achterlijk voor woorden dat ze het zo publiekelijk en op tv doen.

In principe is het niet heel veel anders dan die leeuwen, koeien voeren. En wat denk je dat een gemiddelde leeuw in Afrika vreet, een kommetje yoghurt met muesli?
Het probleem is dat wij westerlingen dergelijke beelden niet kunnen handlen. En daar krijg je die ophef over.

Kortom, die man verdedigde gewoon ook zijn eigen beleid. En het is een prima manier om van overschotten in dierentuinen af te komen. Ze moeten het alleen niet zo publiekelijk doen. Dat is gewoon echt dom.
pi_136592277
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:00 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

In Duitsland en Engeland is het verboden. De meneer van Blijdorp zei dat in Blijdorp ook ongeveer 5 x per jaar overtollige dieren afgemaakt worden. Maar natuurlijk niet zo als in Denemarken waarbij het dier en public ontleed wordt en gevoerd aan de leeuwen. Dan vraag je je toch af waarom niet, als hij de aanpak van Denemarken zo aan het verdedigen is. Maar ik heb wel vaker bij P&W dat ik zit te wachten op een vraag die niet komt. Ze zijn verwend en bereiden niets voor. De vraag had ook gesteld kunnen worden waarom Marinus dan ter wereld moest komen, hadden ze dat niet kunnen voorkomen?
Of wilden ze liever geld verdienen aan een jong dier - zorgt altijd voor aanloop - en vervolgens weer publiek trekken met het ontleden en aan de leeuwen voeren?

Daar is een hele simpele reden voor...tot op heden toe ging het goed in de Noordelijke landen, het publiekelijk kenbaar maken van de toekomstig dood van dieren, d.m.v. bordjes. Alleen dit keer niet.
Nederland doet dit niet meer, als reden gaf een eerdere directeur aan dat "wij" hier gevoeliger voor waren. Het is wel degelijk ook in Nederland gedaan (dood dier bij leeuwen), tot er kritiek kwam van publiek
Maar elk dier dat doodgaat en nog ter consumptie kan worden aangeboden voor bijv. de leeuwen dat zal men dat doen , ook in Nederland.

Het publiekelijk ontleden van een dier is niet nodig, niet voor publiek zoals wij. Ook vraag ik mij af dat als dit dier een vrouwtje was geweest of het dan wel en kans gemaakt zou hebben.
pi_136592298
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 16:52 schreef Samuray13 het volgende:
Dat Denen zulke zielloze nazis kunnen voortbrengen was te verwachten.(nazis hadden ook zulke euthanasiepraktijken)
Dat land doet zich voor als geciviliseerd, maar wemelt van barbaren.

Dit wordt er als Deense culturele erfgoed beschouwd:
jongen kerels mogen dolfijnen kelen om te bewijzen dat ze kerel-status bereiken.
[ afbeelding ]
Weet je wat grappig is, als dit giraffe voorval of dat dolfijnen gedoe in Pakistan of Irak was gebeurd was half fok aan het schuimbekken over de barbaarse haatbaarden.

En ironisch genoeg is dat grof gezegd dezelfde helft die dit nu verdedigt.
pi_136592370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 16:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Dit doen ze ook in NL dierentuinen hoor.
Het is alleen te achterlijk voor woorden dat ze het zo publiekelijk en op tv doen.

In principe is het niet heel veel anders dan die leeuwen, koeien voeren. En wat denk je dat een gemiddelde leeuw in Afrika vreet, een kommetje yoghurt met muesli?
Het probleem is dat wij westerlingen dergelijke beelden niet kunnen handlen. En daar krijg je die ophef over.
Dit is iets uitzonderlijks: fokprogramma met commerciele motieven (giraffe had overtollige genen, voor dieren met zeldzamere genen ruimte maken). Hij was niet nodig zoals nazis gehandicapten niet meer nodig hadden, dus moesten dood.
Bovendien waren die Deense eikels alternatieven geboden, maar ze handelden als barbaren.
pi_136592443
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 16:59 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Weet je wat grappig is, als dit giraffe voorval of dat dolfijnen gedoe in Pakistan of Irak was gebeurd was half fok aan het schuimbekken over de barbaarse haatbaarden.

Ergens hebben die beide zaken een relatie (barbaarse omgang met dieren en idem met mensen). Ik kan er nu niet op komen.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:05:15 #123
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136592490
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 16:58 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Daar is een hele simpele reden voor...tot op heden toe ging het goed in de Noordelijke landen, het publiekelijk kenbaar maken van de toekomstig dood van dieren, d.m.v. bordjes. Alleen dit keer niet.
Nederland doet dit niet meer, als reden gaf een eerdere directeur aan dat "wij" hier gevoeliger voor waren. Het is wel degelijk ook in Nederland gedaan (dood dier bij leeuwen), tot er kritiek kwam van publiek
Maar elk dier dat doodgaat en nog ter consumptie kan worden aangeboden voor bijv. de leeuwen dat zal men dat doen , ook in Nederland.

Het publiekelijk ontleden van een dier is niet nodig, niet voor publiek zoals wij. Ook vraag ik mij af dat als dit dier een vrouwtje was geweest of het dan wel en kans gemaakt zou hebben.
Waarom is dat ontleden ''niet nodig''? Er zijn vast genoeg mensen in geïnteresseerd.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 16:59 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

In Denemarken hebben ze het pijnloos met een pin door de hersenen gedaan en in Pakistan zouden ze hem dood laten gorgelen in zijn eigen bloed. En nog belangrijker: een groot deel van Denemarken heeft door dat het doodknuppelen van dieren vanwege een traditie niet normaal is en die traditie aangepast moet worden. Die jongens die inslaan op de Dolfijnen gaan niet honderden mensen om laten komen in rellen en aanslagen omdat iemand in Pakistan ze barbaars en achterlijk heeft genoemd.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:06:29 #124
36431 bleiblei
pi_136592535
quote:

[..]

In Duitsland en Engeland is het verboden.
Eigenlijk is juist dit raar. Zonde van het vlees.
In NL mag je overigens in dierentuinen geen dieren opvoeren aan andere dieren als ze een "natuurlijke" dood zijn gestorven. Die moeten naar Utrecht en worden daar onderzocht op ziektes.

Ik heb overigens wel eens gehoord dat ze dierentuin dieren in België die zichzelf verwonden gewoon op de BBQ belanden. :P
pi_136592595
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:05 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Waarom is dat ontleden ''niet nodig''? Er zijn vast genoeg mensen in geïnteresseerd.

[..]

In Denemarken hebben ze het pijnloos met een pin door de hersenen gedaan en in Pakistan zouden ze hem dood laten gorgelen in zijn eigen bloed. En nog belangrijker: een groot deel van Denemarken heeft door dat het doodknuppelen van dieren vanwege een traditie niet normaal is en die traditie aangepast moet worden. Die jongens die inslaan op de Dolfijnen gaan niet honderden mensen om laten komen in rellen en aanslagen omdat iemand in Pakistan ze barbaars en achterlijk heeft genoemd.
Dat hoeft niet direct op foto's, kan ook achter gesloten deuren.

En ja, het gaat om de humane maner van het doden van de dieren. Dat is vaak het verschil.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:10:28 #126
36431 bleiblei
pi_136592671
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:01 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Dit is iets uitzonderlijks: fokprogramma met commerciele motieven (giraffe had overtollige genen, voor dieren met zeldzamere genen ruimte maken). Hij was niet nodig zoals nazis gehandicapten niet meer nodig hadden, dus moesten dood.
Bovendien waren die Deense eikels alternatieven geboden, maar ze handelden als barbaren.
Nee hoor, wrattenzwijnen en andere dieren die zichzelf te hard voortplanten wachten een zelfde dood. Hier in NL ja. Enige verschil is dat deze er speciaal voor gefokt is. Dus economisch wellicht niet zo een fantastische actie. Voor de rest is er geen verschil met andere overtollige dieren die opgevoerd worden.

Overigens vind ik dit een heel ander verhaal dan de dolfijnen. Dieren in het wild (of eigenlijk, wild of niet, maakt geen reet uit in deze context) afslachten om de lengte van je penis te compenseren is gewoon echt totaal hersenloos achterlijk :N . Of dat nu in Japan, Denemarken, Urk of Pakistan gebeurd.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:11:58 #127
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136592723
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:08 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

En ja, het gaat om de humane maner van het doden van de dieren. Dat is vaak het verschil.
Heb nog even de dolfijnen gegoogeled en ook dat is heel wat minder nazi dan de nep dierenvriendjes je willen doen geloven.
http://www.huffingtonpost(...)ghter_b_4681562.html
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:12:12 #128
36431 bleiblei
pi_136592734
Ander interessant weetje, in NL voeren ze alleen dieren aan roofdieren op zonder kop. Om een rare reden kunnen mensen dat beter handlen dan een complete koe/paard/hert/whatever wat bij de leeuwen geflikkerd wordt.

Oh! En doorgaans gruwelen volwassenen meer dan kinderen. Die vinden het bloed dat alle kanten op spettert alleen maar vet :') .
pi_136592745
quote:

[..]

In Duitsland en Engeland is het verboden.
Even terug lezen ik had eerder een linkgeplaatst ver leeuwen die massaal afgeschoten in Engeland.

En Duitsland, die laten liever de dieren creperen zoals in Nordhoorn.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:14:39 #130
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136592836
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:12 schreef bleiblei het volgende:
Ander interessant weetje, in NL voeren ze alleen dieren aan roofdieren op zonder kop. Om een rare reden kunnen mensen dat beter handlen dan een complete koe/paard/hert/whatever wat bij de leeuwen geflikkerd wordt.
Ik was laatst bij ons op de toko en toen kwam een tiental net geklede meisjes uit Wageningen met een halve varkenskop aanzetten omdat we dikke knorren zijn jwt... De meisjes in de keuken die een maaltijd met vlees aan het maken vonden het erg ranzig en eng.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:17:45 #131
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136592978

Een mooi verhaal van iemand met verstand van zaken...

...is leerzaam voor heel het gezin!

NOMNOMNOMNOMNOM
pi_136593511
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:08 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Waarom? Het gebeurd, waarom er zo schijnheilig over doen?
Ik weet nog dat toen ik stage liep in de dierentuin dat we musjes en duiven bij de uilen weg moesten plukken want stel je toch eens voor dat het publiek ziet hoe die uilen echt jagen. Mochten wij die vogeltjes de nek omdraaien omdat ze al deerlijk gewond waren.

Bij de beren was het doodnormaal dat de jongen afgemaakt werden zodra ze geen schattig babybeertje meer waren, dus waarom alles zo achter gesloten deuren, omdat het publiek liever in een illusie geloofd, graag zijn kop in het zand steekt?
  Overall beste user 2022 dinsdag 11 februari 2014 @ 17:44:39 #133
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_136594012
Ik hadden ze die giraffe gewoon levend in de leeuwenkuil moeten zetten. Hoe vaak zie je nou een paar leeuwinnen een prooi vangen in je leven? Dat was pas leerzaam geweest.

Wel opletten hoor. Die leeuwen laten die giraffe nog lang in leven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_136594075
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom? Het gebeurd, waarom er zo schijnheilig over doen?
Ik weet nog dat toen ik stage liep in de dierentuin dat we musjes en duiven bij de uilen weg moesten plukken want stel je toch eens voor dat het publiek ziet hoe die uilen echt jagen. Mochten wij die vogeltjes de nek omdraaien omdat ze al deerlijk gewond waren.

Bij de beren was het doodnormaal dat de jongen afgemaakt werden zodra ze geen schattig babybeertje meer waren, dus waarom alles zo achter gesloten deuren, omdat het publiek liever in een illusie geloofd, graag zijn kop in het zand steekt?
We hadden het over ontleden, en nee dat hoeft niet publiekelijk met kinderen en alles erbij.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:49:52 #135
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136594173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:46 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

We hadden het over ontleden, en nee dat hoeft niet publiekelijk met kinderen en alles erbij.
Dus jij bent een van die walgelijke mensen die voor andere mensen wil beslissen wat goed voor ze is?
pi_136594216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:49 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dus jij bent een van die walgelijke mensen die voor andere mensen wil beslissen wat goed voor ze is?
Dus jij bent een van die mensen, die denkt dat het recht heeft om andere mensen walgelijk te noemen?
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:54:47 #137
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136594334
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:51 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Die jij bent een van die mensen, die denkt dat jij het recht heeft om andere mensen walgelijk te noemen?
Ohh dus ik mag gewelddadige mensen die mijn vrijheid om naar interessante ontledingen te gaan niet walgelijk noemen? Ontledingen die overigens ook op de meeste middelbare scholen door de leerlingen worden gedaan met minder sieluge of bijzonder beesten. Je gewelddadige instelling verdient een erger woord dan walgelijk. :W
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:55:46 #138
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136594365
quote:

[..]

Ouders kunnen ook met hun kinderen weglopen.
pi_136594403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:54 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ohh dus ik mag gewelddadige mensen die mijn vrijheid om naar interessante ontledingen te gaan niet walgelijk noemen? Ontledingen die overigens ook op de meeste middelbare scholen door de leerlingen worden gedaan met minder sieluge of bijzonder beesten. Je gewelddadige instelling verdient een erger woord dan walgelijk. :W
Wat jij doet moet jezelf weten, dat geeft jou niet het recht om mensen met een andere mening, dan die van jou walgelijk te noemen. Daarmee geef jij aan dat jouw mening telt en niets anders.

Gelukkig zijn die kinderen op de foto allemaal zelf gekomen met de auto en driewieler.
pi_136594454
quote:

[..]

Die kerel gister bij P&W vertelde dat die mensen zich daar voor hadden opgegeven.
Ze wisten dus wat er ging komen.
pi_136594501
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die kerel gister bij P&W vertelde dat die mensen zich daar voor hadden opgegeven.
Ze wisten dus wat er ging komen.
Dat is het verschil..... ;)
Net als dat ik ervoor kan kiezen om naar Nijkerk te gaan of niet.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:02:05 #142
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136594541
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:56 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Wat jij doet moet jezelf weten, dat geeft jou niet het recht om mensen met een andere mening dat die van jou walgelijk te noemen. Daarmee geef jij aan dat jouw mening telt en niets anders.

Gelukkig zijn die kinderen op de foto allemaal zelf gekomen met de auto en driewieler.
Wat ik doe moet ik inderdaad zelf weten, maar jij wil dat verboden maken. Ik wil jou niet verbieden dit soort ontledingen te ontwijken. Als jij er niet naartoe wil ga dan vooral niet en als je geen foto's wil zien druk dan niet op dit soort nieuwsberichten. Het feit dat jij mijn keuze wil verbieden geeft juist aan dat jouw mening telt en niks anders en dat is walgelijk. :W :W
pi_136594587
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:02 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Wat ik doe moet ik inderdaad zelf weten, maar jij wil dat verboden maken. Ik wil jou niet verbieden dit soort ontledingen te ontwijken. Als jij er niet naartoe wil ga dan vooral niet en als je geen foto's wil zien druk dan niet op dit soort nieuwsberichten. Het feit dat jij mijn keuze wil verbieden geeft juist aan dat jouw mening telt en niks anders en dat is walgelijk. :W :W
Waar staat dat het verboden moet worden.

Niet je eigen fantasieén toevoegen aan je schrijven.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:28:31 #144
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136595392
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:03 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Waar staat dat het verboden moet worden.

Niet je eigen fantasieén toevoegen aan je schrijven.
quote:

[..]

toedels
pi_136596148
Het is pure uitbuiting: een beest geboren laten worden dat je niet kunt gebruiken maar het trekt wél bezoekers, met veel bombarie vieren als het één jaar wordt - kassa - en dan met 18 maanden ombrengen en ontleden voor betalende bezoekers. De dierentuin heeft misschien een wetenschappelijke visie maar géén ethische visie.
pi_136596942
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:28 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

[..]

toedels
Er staat nergens verboden geschreven, dus nogmaals, graag niet je eigen verzinsels toevoegen, probeer goed te lezen. En neem dan netjes je fout. ;)
pi_136597156
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:17 schreef Brum_brum het volgende:
[ afbeelding ]
Een mooi verhaal van iemand met verstand van zaken...

[ afbeelding ]
...is leerzaam voor heel het gezin!

[ afbeelding ]
NOMNOMNOMNOMNOM
Mooi om te zien dat er kinderen bij zijn, een van de weinige die te zien krijgen hoe het echt gaat en hoe vlees werkt.
Ik zwaai naar dieren.
pi_136597303
quote:

[..]

:') :') Nog beter zelfs zo hoort dat, ontleden? Word gewoon vlees gesneden, ben je als kleine nooit bij de slager geweest?? En een plakkie worst gekregen???
Ik zwaai naar dieren.
pi_136597437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
Het is pure uitbuiting: een beest geboren laten worden dat je niet kunt gebruiken maar het trekt wél bezoekers, met veel bombarie vieren als het één jaar wordt - kassa - en dan met 18 maanden ombrengen en ontleden voor betalende bezoekers. De dierentuin heeft misschien een wetenschappelijke visie maar géén ethische visie.
Zou mij niks uitmaken dan komen er tenminste weer wat meer mensen op de wereld die weten dat hamburgers niet in de super worden gemaakt en koeien geen melk drinken, laat staan mensen die denken dat melk koeien er voor de slacht staan _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:30:20 #150
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136597845
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:11 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Er staat nergens verboden geschreven, dus nogmaals, graag niet je eigen verzinsels toevoegen, probeer goed te lezen. En neem dan netjes je fout. ;)
Ik ben blij dat je vandaag weer wat geleerd hebt over netjes zijn maar het zou nog toffer zijn als je je verlies gewoon als een vrouw nam. Toen ik je voor het eerst op je enge trekjes wees zei je namelijk niet dat ik het helemaal verkeerd had.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:49 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Of is een verbod geen verbod in jouw hoofd als je andere woorden gebruikt.
pi_136599281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:30 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je vandaag weer wat geleerd hebt over netjes zijn maar het zou nog toffer zijn als je je verlies gewoon als een vrouw nam. Toen ik je voor het eerst op je enge trekjes wees zei je namelijk niet dat ik het helemaal verkeerd had.

[..]

Of is een verbod geen verbod in jouw hoofd als je andere woorden gebruikt.
Helaas valt er met jouw niet normaal een discussie aan te gaan.

Misschien moet je nog een alles nalezen. Ben jij nou wat ze noemen een 'zolder fokker"
pi_136599338
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:20 schreef Geerd het volgende:

[..]

:') :') Nog beter zelfs zo hoort dat, ontleden? Word gewoon vlees gesneden, ben je als kleine nooit bij de slager geweest?? En een plakkie worst gekregen???
Heb jij wel goed gelezen?

NIJKERK
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:06:04 #153
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136599584
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:00 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Helaas valt er met jouw niet normaal een discussie aan te gaan.

Misschien moet je nog een alles nalezen. Ben jij nou wat ze noemen een 'zolder fokker"
Je had als reactie alleen maar hoeven zeggen dat je helemaal niet walgelijk bent omdat je voor niemand wil bepalen wat ze wel en niet mogen doen. Iets wat je in je originele post namelijk overduidelijk wel insinueerde. Dat moment kwam pas veel later nadat ik je had uitgelegd hoe een redenatie werkt.
pi_136599618
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:01 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Heb jij wel goed gelezen?

NIJKERK
Wat is der met Nijkerk? Mooie gemeente op de Veluwe???
Ik zwaai naar dieren.
pi_136599926
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:06 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Je had als reactie alleen maar hoeven zeggen dat je helemaal niet walgelijk bent omdat je voor niemand wil bepalen wat ze wel en niet mogen doen. Iets wat je in je originele post namelijk overduidelijk wel insinueerde. Dat moment kwam pas veel later nadat ik je had uitgelegd hoe een redenatie werkt.
:W
pi_136601402
quote:

[..]

Tuurlijk wel, dat is echt hartstikke leerzaam. Je hoeft ook niet te kijken, je kan doorlopen. Zeker als het zo van tevoren wordt gemeld kan je ook kiezen een andere dag naar die dierentuin te gaan.
pi_136601483
quote:
Welkom in de wereld die dierentuin heet...
  dinsdag 11 februari 2014 @ 21:07:13 #158
36431 bleiblei
pi_136602796
quote:
Tering, ga Bokito knuffelen ofzo :') .
Alles wat wij met dieren doen is pure uitbuiting. Of je het nu over Hammetje de Hamster, Minoes de Poes, Bertha34 of een dierentuindier hebt.

En to be honest, kans is groot dat het dier in de dierentuin tegenwoordig het leukste leven heeft en dat de dierentuin het meeste bijdraagt bij de instandhouding van de fauna op deze wereld :o .
pi_136604209
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, dat is echt hartstikke leerzaam. Je hoeft ook niet te kijken, je kan doorlopen. Zeker als het zo van tevoren wordt gemeld kan je ook kiezen een andere dag naar die dierentuin te gaan.
Klopt, dat is het ook. ;)
pi_136614943
Ik zwaai naar dieren.
pi_136619218
Dit kreeg ik in de mail:

Thank you to everyone who signed this petition which has had well over 100,000 signatures within two and a half days.
Although it was too late to save Marius, together we have put pressure on Copenhagen Zoo and demonstrated to other zoos and wildlife parks around the world that unethical treatment of animals is widely condemned.

This petition will now be passed onto Copenhagen Zoo, the European Association of Zoos and Aquaria, the World Association of Zoos and Aquaria and the World Wildlife Fund. This strong public opinion will hopefully stimulate debate within these organisations regarding better regulations and policies towards animal welfare.

This was not a personal attack on Mr. Holst but as scientific director he is responsible for the zoo's actions. I do not condone any aggressive or violent opinions expressed towards Mr.Holst or any other staff and organisations.

I have ended this petition in order to pass it on to target organisations whilst the topic is still in the public eye to gain maximum impact - but you can still take action by signing other petitions and spreading public awareness regarding zoos and animal welfare.
pi_136619660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:13 schreef Loekie1 het volgende:
Dit kreeg ik in de mail:

Thank you to everyone who signed this petition which has had well over 100,000 signatures within two and a half days.
Although it was too late to save Marius, together we have put pressure on Copenhagen Zoo and demonstrated to other zoos and wildlife parks around the world that unethical treatment of animals is widely condemned.

This petition will now be passed onto Copenhagen Zoo, the European Association of Zoos and Aquaria, the World Association of Zoos and Aquaria and the World Wildlife Fund. This strong public opinion will hopefully stimulate debate within these organisations regarding better regulations and policies towards animal welfare.

This was not a personal attack on Mr. Holst but as scientific director he is responsible for the zoo's actions. I do not condone any aggressive or violent opinions expressed towards Mr.Holst or any other staff and organisations.

I have ended this petition in order to pass it on to target organisations whilst the topic is still in the public eye to gain maximum impact - but you can still take action by signing other petitions and spreading public awareness regarding zoos and animal welfare.
Ik vind het zo ongelofelijk krom. Hierover zeuren, maar als een dierentuin het waagt om een minder grote geboortegolf te hebben waardoor er minder babybeestjes te zien zijn dan gaat men naar een andere dierentuin.

Dit lijkt de oostvaardersplassen discussie wel. Dode dieren zien mag niet, maar een afschiet beleid gaat ook iedereen over janken. Nee, ze moeten bijgevoerd worden, dat dan de hele omgeving naar zijn grootje gaat wordt later weer over gejankt.
  woensdag 12 februari 2014 @ 11:39:44 #163
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_136620022
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vind het zo ongelofelijk krom. Hierover zeuren, maar als een dierentuin het waagt om een minder grote geboortegolf te hebben waardoor er minder babybeestjes te zien zijn dan gaat men naar een andere dierentuin.

Dit lijkt de oostvaardersplassen discussie wel. Dode dieren zien mag niet, maar een afschiet beleid gaat ook iedereen over janken. Nee, ze moeten bijgevoerd worden, dat dan de hele omgeving naar zijn grootje gaat wordt later weer over gejankt.
Menselijke hypocrisie kent nauwelijks grenzen idd :N

Dieren doodmaken is voor veel mensen alleen erg als de gedode dieren liev zijn, zoals deze giraf.

De miljoenen dieren die elke dag op dezelfde manier worden gedood voor het lapje vlees op het bord, daar maken dezelfde mensen zich dan weer niet druk om.

Lekker selectief de moraalridder uithangen.. :r
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_136620352
De giraffe verlossen van een leven lang opgesloten zitten op ongeveer 50m2 en aangegapen worden door wat onbehaarde apen is in mijn ogen het diervriendelijkste wat een dierentuin kan doen.
pi_136620404
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Menselijke hypocrisie kent nauwelijks grenzen idd :N

Dieren doodmaken is voor veel mensen alleen erg als de gedode dieren liev zijn, zoals deze giraf.

De miljoenen dieren die elke dag op dezelfde manier worden gedood voor het lapje vlees op het bord, daar maken dezelfde mensen zich dan weer niet druk om.

Lekker selectief de moraalridder uithangen.. :r
En dat idd, op hoge poten een petitie tekenen omdat dit met deze giraf is gebeurd, maar tijdens het avondeten een lekker plofkipje eten.
pi_136657603
De reden waarom men zo'n dieren liever afmaakt is simpel. Dierentuinen zijn enkel geïnteresseerd in kweken, want jonge dieren lokken de mensen naar de dierentuin. Dierentuinen zijn dan ook niet meer dan veredelde pretparken die 'natuurbescherming' en 'educatie' misbruiken om hen een bestaansreden te geven. In praktijk doen zij natuurlijk niet aan 'natuurbescherming', maar louter aan soortenbescherming.
pi_136661527
YES, slopen dat 2e beest! Oprotten met die minkukel :r
pi_136662648
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:34 schreef theunderdog het volgende:
De reden waarom men zo'n dieren liever afmaakt is simpel. Dierentuinen zijn enkel geïnteresseerd in kweken, want jonge dieren lokken de mensen naar de dierentuin. Dierentuinen zijn dan ook niet meer dan veredelde pretparken die 'natuurbescherming' en 'educatie' misbruiken om hen een bestaansreden te geven. In praktijk doen zij natuurlijk niet aan 'natuurbescherming', maar louter aan soortenbescherming.
Dit is zeker waar ja. Wat dat betreft kan ik mij ook zeer goed vinden in het volgende stuk.
http://news.nationalgeogr(...)zoo-breeding-europe/

en deze: http://timzimmermann.com/(...)is-every-zoo-animal/
  Admin donderdag 13 februari 2014 @ 15:33:23 #170
1 crew  Danny
always and nevermore
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 februari 2014 @ 10:41:51 #172
862 Arcee
Look closer
pi_136728706
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:30 schreef erodome het volgende:
Dat is mensen eigen, vandaar ook religie. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_138164119
En een maandje later.. doen ze het weer...

http://www.nu.nl/algemeen(...)a-doodt-leeuwen.html

quote:
De dierentuin in Kopenhagen die in februari in het nieuws kwam door het doden van giraffe Marius, blijkt maandag vier leeuwen te hebben afgemaakt.
...

De dierentuin kreeg een golf van kritiek over zich heen doordat hij de gezonde en jonge giraffe Marius afmaakte en voor de leeuwen wierp.

Of dat ook de leeuwen waren die maandag het leven lieten, is niet duidelijk.
Leuke zoo... wauw.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aanstootgevend op 25-03-2014 21:25:53 ]
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_138228378
Ze trekken zich in ieder geval bijzonder weinig aan van de buitenwereld, dat is ook wel mooi :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_138228471
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:50 schreef kalinhos het volgende:
Ze trekken zich in ieder geval bijzonder weinig aan van de buitenwereld, dat is ook wel mooi :P
Dat is net zoiets als een hersenchirurg zich wat zou gaan aantrekken van wat de tokkiefamilia van zijn patient vindt dat hij had moeten doen. Goede zaak inderdaad. :Y
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_138229440
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:49 schreef Aanstootgevend het volgende:
En een maandje later.. doen ze het weer...

http://www.nu.nl/algemeen(...)a-doodt-leeuwen.html

[..]

Leuke zoo... wauw.
Ze komen op dreef daar in Denemarken. :') Benieuwd wat het volgende is...een mensaap....of een medewerker die ze moeten laten afvloeien? })
Optimist tot in de kist
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:49:54 #177
36431 bleiblei
pi_138230576
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:20 schreef trovey het volgende:

[..]

Ze komen op dreef daar in Denemarken. :') Benieuwd wat het volgende is...een mensaap....of een medewerker die ze moeten laten afvloeien? })
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:49 schreef Aanstootgevend het volgende:
dierentuin in Kopenhagen die in februari in het nieuws kwam door het doden van giraffe Marius, blijkt maandag vier leeuwen te hebben afgemaakt. ...De dierentuin kreeg een golf van kritiek over zich heen doordat hij de gezonde en jonge giraffe Marius afmaakte en voor de leeuwen wierp.Of dat ook de leeuwen waren die maandag het leven lieten, is niet duidelijk.
Nogmaals, dat doen dierentuinen nu eenmaal.
En mensen die hier over janken maar wel vlees eten zijn gigantisch hypocriet of dom.

Overigens doen ze dit met een reden, niet omdat het zo leuk ende tof is. Voorkomen van overschot of voorkomen van verspreiding van ziektes.
pi_138235628
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals, dat doen dierentuinen nu eenmaal.
En mensen die hier over janken maar wel vlees eten zijn gigantisch hypocriet of dom.

Overigens doen ze dit met een reden, niet omdat het zo leuk ende tof is. Voorkomen van overschot of voorkomen van verspreiding van ziektes.
Weet ik hoor, :P Daarom staan er ook emoticons bij....iets met sarcasme. :+
Optimist tot in de kist
pi_138284100
Dezelfde hebben nu leeuwen gedood om ruimte vrij te maken. Een van de rijkste landen van de wereld, maar moreel zo diep gezonken. Zoals ware nazi's betaamt.

De Denen hebben niks meer voor te leven. Daarom reageren ze zich af op dieren.
Zielloos volk.

update:
kwam artikel van B.R.Oekhoest tegen:
Sexy spotje moet Denen aanzetten tot voortplanting

Ze hebben niks meer voor te leven, dat ze niet eens kinderen willen. Mooi, zo blijven doorgaan. Dan is de wereld op termijn van hun beulengedrag tegen andere schepsels verlost.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:31:05 #180
45206 Pietverdriet
pi_138290727
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:26 schreef Samuray13 het volgende:
Dezelfde hebben nu leeuwen gedood om ruimte vrij te maken. Een van de rijkste landen van de wereld, maar moreel zo diep gezonken. Zoals ware nazi's betaamt.

De Denen hebben niks meer voor te leven. Daarom reageren ze zich af op dieren.
Zielloos volk.

update:
kwam artikel van B.R.Oekhoest tegen:
Sexy spotje moet Denen aanzetten tot voortplanting

Ze hebben niks meer voor te leven, dat ze niet eens kinderen willen. Mooi, zo blijven doorgaan. Dan is de wereld op termijn van hun beulengedrag tegen andere schepsels verlost.
Snuit je neus en hou op met janken, trut
pi_138292079
Dus die giraf was een soort galgemaal voor ze. Kudo's voor de eerste dierentuin die een reuzepanda door zijn kop schiet gewoon omdat het zielig is om die soort niet uit te laten sterven
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')