Het is misschien opmerkelijk, maar wel erg mooi...quote:Op zondag 9 februari 2014 20:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Het is nogal opmerkelijk dat men dat niet achter de schermen doet maar met het publiek erbij? Zieke dieren laat mens ook altijd "achter de schermen"inslapen en niet met het publiek erbij. Overigens is dit voeren aan de roofdieren neit echt uniek, doen sommige dierentuinen wel vaker met dieren als antilopes e.d. alleen gebeurt het niet zo vaak met iets groots als een giraffe.
Dit heeft daar natuurlijk weinig mee te maken, stuur die mensen dan naar een slachthuis toe.quote:Op zondag 9 februari 2014 20:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is misschien opmerkelijk, maar wel erg mooi...
Van die mensen die wel vlees eten maar niet willen zien dat daar dieren voor worden gedood.![]()
Het principe van een "voorbeeldfunctie" heeft er net zo goed niets mee te maken..quote:Op zondag 9 februari 2014 20:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Dit heeft daar natuurlijk weinig mee te maken, stuur die mensen dan naar een slachthuis toe.Alsof die dierentuin zonodig een voorbeeldfunctie moet geven met het slachten van die giraffe.
Waarom wel eigenlijk, voor het schokeffect?quote:Op zondag 9 februari 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het principe van een "voorbeeldfunctie" heeft er net zo goed niets mee te maken..
Ze gingen de giraf doden, dus waarom niet met publiek?
Nee, omdat er mensen zijn die het best interessant vinden om te zien.quote:Op zondag 9 februari 2014 20:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Waarom wel eigenlijk, voor het schokeffect?
Ik hou het maar gewoon op een publicititeitsstunt, komen ze eens lekker in het nieuws.quote:Op zondag 9 februari 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, omdat er mensen zijn die het best interessant vinden om te zien.
Wil je het niet zien? dan loop je toch gewoon weg?
Oh , dat zonder twijfel..quote:Op zondag 9 februari 2014 20:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik hou het maar gewoon op een publicititeitsstunt, komen ze eens lekker in het nieuws.
Het is nu wel de vraag in hoeverre andere dierentuinen nog met ze willen samenwerken wat betreft fokprogramma's. Stuur je daar je giraffestier heen en bam is het leeuwenvoer voordat je het weet.quote:
Komen Giraffen eigenlijk voor elkaar op?quote:Op zondag 9 februari 2014 20:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Het is nu wel de vraag in hoeverre andere dierentuinen nog met ze willen samenwerken wat betreft fokprogramma's. Stuur je daar je giraffestier heen en bam is het leeuwenvoer voordat je het weet.
Dat overleeft die leeuw niet hoorquote:Op zondag 9 februari 2014 20:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Komen Giraffen eigenlijk voor elkaar op?
Zou wel een leuk experiment zijn om gewoon een leeuw bij meerdere giraffen te stoppen.
Ik vind die beesten anders altijd redelijk knullig overkomen...quote:Op zondag 9 februari 2014 20:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat overleeft die leeuw niet hooren leeuwen zijn niet zo gek om een gezonde volwassen giraffe aan te vallen.
...iemand die biologie interessant vindt?quote:Op zondag 9 februari 2014 20:20 schreef deedeetee het volgende:
Net op het journaal : in zijn kop geschoten en ter plekke geslacht en in stukken gesneden. Welke idioot gaat daar nu bij staan kijken ?
Ze trappen nogal hard.quote:Op zondag 9 februari 2014 20:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind die beesten anders altijd redelijk knullig overkomen...
Ze zijn groot en zwaar, maar op een of andere reden vind ik ze toch niet echt kracht uitstralen.
Dit is het enige wat ik niet echt snap.quote:De giraf moest volgens de dierentuin wel dood, om inteelt te voorkomen. Het lukte het dierenpark niet Marius ergens anders onder te brengen. Het karkas van de jonge giraffe wordt gebruikt voor onderzoek en als voer voor carnivoren in het park. Veel mensen trokken zich het lot van de giraf aan. Een petitie om Marius te redden werd duizenden keren ondertekend. Ook zouden verschillende dierenparken op het laatste moment alsnog hebben aangeboden de giraf over te nemen.
quote:Op zondag 9 februari 2014 21:00 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
...iemand die biologie interessant vindt?
Klopt inderdaad.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Ze trappen nogal hard.Alleen een groep leeuwen zal een poging wagen als ze merken dat een volwassen dier gewond of ziek is, ze kunnen het zich anders niet veroorloven om gewond te raken dan kunnen ze daarna niet meer jagen, roofdieren zijn niet achterlijk.
Ze vonden de publiciteit belangrijker? Het is niet zo dat alle dierentuinbezitters nou ook meteen het beste voor hebben met al hun dieren hoor, is ook maar gewoon een bedrijf, helaas is dat de denkfout die veel mensen maken.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:02 schreef Fera het volgende:
[..]
Dit is het enige wat ik niet echt snap.
Als er echt geen andere oplossing gevonden kon worden, dan is het niet anders. Zonde van een mooi dier, maar niets aan te doen verder.
...ze laten dan ook het ontleden zien...quote:Op zondag 9 februari 2014 21:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Ja man, je krijgt echt biologische kennis als je ziet hoe een Giraf dood wordt gemaakt...
Er is toch ooit zo'n programma geweest waarbij ze een dode giraffe uit een dierentuin aan het ontleden waren? Dat was wel interessant.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Ja man, je krijgt echt biologische kennis als je ziet hoe een Giraf dood wordt gemaakt...
Dat begrijp ik wel. Maar dan moet er niet gezegd worden dat het niet lukte, maar dat ze er gewoon geen behoefte aan hadden. Maar ja, eerlijkheid is natuurlijk ook niet een vanzelfsprekend iets.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Ze vonden de publiciteit belangrijker? Het is niet zo dat alle dierentuinbezitters nou ook meteen het beste voor hebben met al hun dieren hoor, is ook maar gewoon een bedrijf, helaas is dat de denkfout die veel mensen maken.Genoeg dierentuinen waar je de tranen in de ogen zouden springen als je het zou bezoeken.
Ahja?quote:Op zondag 9 februari 2014 21:05 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
...ze laten dan ook het ontleden zien...
Zoals gezegd, dit leverde waarschijnlijk meer gratis publiciteit op....en ze hadden meteen weer wat voer voor de leeuwen.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:07 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. Maar dan moet er niet gezegd worden dat het niet lukte, maar dat ze er gewoon geen behoefte aan hadden. Maar ja, eerlijkheid is natuurlijk ook niet een vanzelfsprekend iets.
Dat vind ik ook altijd wel interessant ja.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Er is toch ooit zo'n programma geweest waarbij ze een dode giraffe uit een dierentuin aan het ontleden waren? Dat was wel interessant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |