abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:10:28 #126
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_136592671
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:01 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Dit is iets uitzonderlijks: fokprogramma met commerciele motieven (giraffe had overtollige genen, voor dieren met zeldzamere genen ruimte maken). Hij was niet nodig zoals nazis gehandicapten niet meer nodig hadden, dus moesten dood.
Bovendien waren die Deense eikels alternatieven geboden, maar ze handelden als barbaren.
Nee hoor, wrattenzwijnen en andere dieren die zichzelf te hard voortplanten wachten een zelfde dood. Hier in NL ja. Enige verschil is dat deze er speciaal voor gefokt is. Dus economisch wellicht niet zo een fantastische actie. Voor de rest is er geen verschil met andere overtollige dieren die opgevoerd worden.

Overigens vind ik dit een heel ander verhaal dan de dolfijnen. Dieren in het wild (of eigenlijk, wild of niet, maakt geen reet uit in deze context) afslachten om de lengte van je penis te compenseren is gewoon echt totaal hersenloos achterlijk :N . Of dat nu in Japan, Denemarken, Urk of Pakistan gebeurd.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:11:58 #127
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136592723
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:08 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Dat hoeft niet direct op foto's, kan ook achter gesloten deuren.

En ja, het gaat om de humane maner van het doden van de dieren. Dat is vaak het verschil.
Heb nog even de dolfijnen gegoogeled en ook dat is heel wat minder nazi dan de nep dierenvriendjes je willen doen geloven.
http://www.huffingtonpost(...)ghter_b_4681562.html
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:12:12 #128
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_136592734
Ander interessant weetje, in NL voeren ze alleen dieren aan roofdieren op zonder kop. Om een rare reden kunnen mensen dat beter handlen dan een complete koe/paard/hert/whatever wat bij de leeuwen geflikkerd wordt.

Oh! En doorgaans gruwelen volwassenen meer dan kinderen. Die vinden het bloed dat alle kanten op spettert alleen maar vet :') .
pi_136592745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:00 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

In Duitsland en Engeland is het verboden.
Even terug lezen ik had eerder een linkgeplaatst ver leeuwen die massaal afgeschoten in Engeland.

En Duitsland, die laten liever de dieren creperen zoals in Nordhoorn.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:14:39 #130
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136592836
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:12 schreef bleiblei het volgende:
Ander interessant weetje, in NL voeren ze alleen dieren aan roofdieren op zonder kop. Om een rare reden kunnen mensen dat beter handlen dan een complete koe/paard/hert/whatever wat bij de leeuwen geflikkerd wordt.
Ik was laatst bij ons op de toko en toen kwam een tiental net geklede meisjes uit Wageningen met een halve varkenskop aanzetten omdat we dikke knorren zijn jwt... De meisjes in de keuken die een maaltijd met vlees aan het maken vonden het erg ranzig en eng.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:17:45 #131
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136592978

Een mooi verhaal van iemand met verstand van zaken...

...is leerzaam voor heel het gezin!

NOMNOMNOMNOMNOM
pi_136593511
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:08 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Dat hoeft niet direct op foto's, kan ook achter gesloten deuren.

En ja, het gaat om de humane maner van het doden van de dieren. Dat is vaak het verschil.
Waarom? Het gebeurd, waarom er zo schijnheilig over doen?
Ik weet nog dat toen ik stage liep in de dierentuin dat we musjes en duiven bij de uilen weg moesten plukken want stel je toch eens voor dat het publiek ziet hoe die uilen echt jagen. Mochten wij die vogeltjes de nek omdraaien omdat ze al deerlijk gewond waren.

Bij de beren was het doodnormaal dat de jongen afgemaakt werden zodra ze geen schattig babybeertje meer waren, dus waarom alles zo achter gesloten deuren, omdat het publiek liever in een illusie geloofd, graag zijn kop in het zand steekt?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_136594012
Ik hadden ze die giraffe gewoon levend in de leeuwenkuil moeten zetten. Hoe vaak zie je nou een paar leeuwinnen een prooi vangen in je leven? Dat was pas leerzaam geweest.

Wel opletten hoor. Die leeuwen laten die giraffe nog lang in leven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2014 17:47:09 ]
pi_136594075
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom? Het gebeurd, waarom er zo schijnheilig over doen?
Ik weet nog dat toen ik stage liep in de dierentuin dat we musjes en duiven bij de uilen weg moesten plukken want stel je toch eens voor dat het publiek ziet hoe die uilen echt jagen. Mochten wij die vogeltjes de nek omdraaien omdat ze al deerlijk gewond waren.

Bij de beren was het doodnormaal dat de jongen afgemaakt werden zodra ze geen schattig babybeertje meer waren, dus waarom alles zo achter gesloten deuren, omdat het publiek liever in een illusie geloofd, graag zijn kop in het zand steekt?
We hadden het over ontleden, en nee dat hoeft niet publiekelijk met kinderen en alles erbij.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:49:52 #135
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136594173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:46 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

We hadden het over ontleden, en nee dat hoeft niet publiekelijk met kinderen en alles erbij.
Dus jij bent een van die walgelijke mensen die voor andere mensen wil beslissen wat goed voor ze is?
pi_136594216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:49 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dus jij bent een van die walgelijke mensen die voor andere mensen wil beslissen wat goed voor ze is?
Dus jij bent een van die mensen, die denkt dat het recht heeft om andere mensen walgelijk te noemen?
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:54:47 #137
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136594334
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:51 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Die jij bent een van die mensen, die denkt dat jij het recht heeft om andere mensen walgelijk te noemen?
Ohh dus ik mag gewelddadige mensen die mijn vrijheid om naar interessante ontledingen te gaan niet walgelijk noemen? Ontledingen die overigens ook op de meeste middelbare scholen door de leerlingen worden gedaan met minder sieluge of bijzonder beesten. Je gewelddadige instelling verdient een erger woord dan walgelijk. :W
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:55:46 #138
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136594365
quote:

[..]

Ouders kunnen ook met hun kinderen weglopen.
pi_136594403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:54 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ohh dus ik mag gewelddadige mensen die mijn vrijheid om naar interessante ontledingen te gaan niet walgelijk noemen? Ontledingen die overigens ook op de meeste middelbare scholen door de leerlingen worden gedaan met minder sieluge of bijzonder beesten. Je gewelddadige instelling verdient een erger woord dan walgelijk. :W
Wat jij doet moet jezelf weten, dat geeft jou niet het recht om mensen met een andere mening, dan die van jou walgelijk te noemen. Daarmee geef jij aan dat jouw mening telt en niets anders.

Gelukkig zijn die kinderen op de foto allemaal zelf gekomen met de auto en driewieler.
pi_136594454
quote:

[..]

Die kerel gister bij P&W vertelde dat die mensen zich daar voor hadden opgegeven.
Ze wisten dus wat er ging komen.
pi_136594501
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die kerel gister bij P&W vertelde dat die mensen zich daar voor hadden opgegeven.
Ze wisten dus wat er ging komen.
Dat is het verschil..... ;)
Net als dat ik ervoor kan kiezen om naar Nijkerk te gaan of niet.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:02:05 #142
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136594541
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:56 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Wat jij doet moet jezelf weten, dat geeft jou niet het recht om mensen met een andere mening dat die van jou walgelijk te noemen. Daarmee geef jij aan dat jouw mening telt en niets anders.

Gelukkig zijn die kinderen op de foto allemaal zelf gekomen met de auto en driewieler.
Wat ik doe moet ik inderdaad zelf weten, maar jij wil dat verboden maken. Ik wil jou niet verbieden dit soort ontledingen te ontwijken. Als jij er niet naartoe wil ga dan vooral niet en als je geen foto's wil zien druk dan niet op dit soort nieuwsberichten. Het feit dat jij mijn keuze wil verbieden geeft juist aan dat jouw mening telt en niks anders en dat is walgelijk. :W :W
pi_136594587
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:02 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Wat ik doe moet ik inderdaad zelf weten, maar jij wil dat verboden maken. Ik wil jou niet verbieden dit soort ontledingen te ontwijken. Als jij er niet naartoe wil ga dan vooral niet en als je geen foto's wil zien druk dan niet op dit soort nieuwsberichten. Het feit dat jij mijn keuze wil verbieden geeft juist aan dat jouw mening telt en niks anders en dat is walgelijk. :W :W
Waar staat dat het verboden moet worden.

Niet je eigen fantasieén toevoegen aan je schrijven.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:28:31 #144
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136595392
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:03 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Waar staat dat het verboden moet worden.

Niet je eigen fantasieén toevoegen aan je schrijven.
quote:

[..]

toedels
pi_136596148
Het is pure uitbuiting: een beest geboren laten worden dat je niet kunt gebruiken maar het trekt wél bezoekers, met veel bombarie vieren als het één jaar wordt - kassa - en dan met 18 maanden ombrengen en ontleden voor betalende bezoekers. De dierentuin heeft misschien een wetenschappelijke visie maar géén ethische visie.
pi_136596942
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:28 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

[..]

toedels
Er staat nergens verboden geschreven, dus nogmaals, graag niet je eigen verzinsels toevoegen, probeer goed te lezen. En neem dan netjes je fout. ;)
pi_136597156
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:17 schreef Brum_brum het volgende:
[ afbeelding ]
Een mooi verhaal van iemand met verstand van zaken...

[ afbeelding ]
...is leerzaam voor heel het gezin!

[ afbeelding ]
NOMNOMNOMNOMNOM
Mooi om te zien dat er kinderen bij zijn, een van de weinige die te zien krijgen hoe het echt gaat en hoe vlees werkt.
Ik zwaai naar dieren.
pi_136597303
quote:

[..]

:') :') Nog beter zelfs zo hoort dat, ontleden? Word gewoon vlees gesneden, ben je als kleine nooit bij de slager geweest?? En een plakkie worst gekregen???
Ik zwaai naar dieren.
pi_136597437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
Het is pure uitbuiting: een beest geboren laten worden dat je niet kunt gebruiken maar het trekt wél bezoekers, met veel bombarie vieren als het één jaar wordt - kassa - en dan met 18 maanden ombrengen en ontleden voor betalende bezoekers. De dierentuin heeft misschien een wetenschappelijke visie maar géén ethische visie.
Zou mij niks uitmaken dan komen er tenminste weer wat meer mensen op de wereld die weten dat hamburgers niet in de super worden gemaakt en koeien geen melk drinken, laat staan mensen die denken dat melk koeien er voor de slacht staan _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:30:20 #150
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136597845
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:11 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Er staat nergens verboden geschreven, dus nogmaals, graag niet je eigen verzinsels toevoegen, probeer goed te lezen. En neem dan netjes je fout. ;)
Ik ben blij dat je vandaag weer wat geleerd hebt over netjes zijn maar het zou nog toffer zijn als je je verlies gewoon als een vrouw nam. Toen ik je voor het eerst op je enge trekjes wees zei je namelijk niet dat ik het helemaal verkeerd had.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:49 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Of is een verbod geen verbod in jouw hoofd als je andere woorden gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')