quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hier kunnen we de medaillespiegel en de gewonnen medailles per land plaatsen en analyseren. In de hoop dat Nederland Duitsland hier ook hoog eindigt.
Hou jij de actuele stand bij in de OP?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo, de eerste gouden plak voor de VS is weer binnen.
Noorwegen zilver en Canada brons.
FOK!sport is niet het forum hè.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:52 schreef donroyco het volgende:
http://sport.fok.nl/page/(...)egel-sochi-2014.html
Nederland gaat hetzelfde doen #Sven #Jorrit #Janquote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:45 schreef TLC het volgende:
Dag 1 en Noorwegen heeft al 3 medailles binnen![]()
#quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:48 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nederland gaat hetzelfde doen #Sven #Jorrit #Jan
Het is dat de Nederlandse houding veranderd is anno 2014 tegenover onze oosterburen want 30 jaar geleden was je met pek en veren dit topic uitgejaagd met je Duitse driekleur.quote:
30 jaar geleden was er nog geen FOK!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:00 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Het is dat de Nederlandse houding veranderd is anno 2014 tegenover onze oosterburen want 30 jaar geleden was je met pek en veren dit topic uitgejaagd met je Duitse driekleur.
Oh en straks zet Nederland even een hegemonie neer qua schaatsprestaties en kun je die Duitse vlag wel weer opbergen na zoveel Oranje geweld.![]()
![]()
Nederland binnen een mum van tijd ookquote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:45 schreef TLC het volgende:
Dag 1 en Noorwegen heeft al 3 medailles binnen![]()
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:45 schreef TLC het volgende:
Dag 1 en Nederland heeft al 3 medailles binnen![]()
twitter:DiederikSmit twitterde op zaterdag 08-02-2014 om 15:18:58Nederland gedeeld eerste op de medaillespiegel. En dan moet het langlaufen nog beginnen! #os2014 reageer retweet
Wij gaan 9 gouden medailles halen, Noorwegen niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:17 schreef TLC het volgende:
Alleen wel jammer dat na afloop van de OS de Noren - tig meer medailles hebben gewonnen
Hahaha. Sukkeltjequote:
ik dacht huh, wtf heeft zelfs Afghanistan een medaille? Maar is dus eerste alfabetisch land dat geen medaille heeft...quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:26 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Wij gaan 9 gouden medailles halen, Noorwegen niet.
500m mannen
1000m mannen
1500m mannen
10000m mannen
1500m vrouwen
3000m vrouwen
teamachtervolging mannen en vrouwen
iets wat ik nooit snap.quote:
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik dacht huh, wtf heeft zelfs Afghanistan een medaille? Maar is dus eerste alfabetisch land dat geen medaille heeft...
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:48 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nederland gaat hetzelfde doen #Sven #Jorrit #Jan
Komt wel goed morgen met Wüst, V/d Weijden, De Jong!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland niet meer aan de leiding na alweer een gouden plak voor Noorwegen. Oostenrijk en Tsjechië halen ook het eerste eremetaal binnen
Dat is wel heel optimistisch. Het is mogelijk, maar dan moet het bij een paar andere landen zwaar tegen gaan zitten. Een plek in de top-8 zou ik al heel mooi vinden.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:29 schreef Felagund het volgende:
Goede eerste dag, aan het einde is misschien zelfs een plek in de top 5 mogelijk.
Klopt ook wel. Beetje chauvinisme mag wel toch? Als ik naar de virtuele medaillespiegel kijk, denk ik idd dat het zeer lastig wordt om de vijf bovenste landen voor te blijven:quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is wel heel optimistisch. Het is mogelijk, maar dan moet het bij een paar andere landen zwaar tegen gaan zitten. Een plek in de top-8 zou ik al heel mooi vinden.
Top 8 gaat er denk ik wel inzitten met de goede vorm van Kramer en Wüst. Daarbij hebben we ook nog de mulders, Groothuis en Verwij en nog een tal mogelijkheden tot veel gouden medailles.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:16 schreef Leatherface het volgende:
Zou Nederland bij de eerste zeven kunnen komen? Top 10 sowieso, lijkt me.
Maar ik gok dat met een gouden medaille of zes (best veel maar niet irreëel) Nederland toch wel een heel eind in die buurt komt.
Oostenrijk, Zwitserland en Zweden winnen meestal op de Winterspelen een gouden medaille of vijf, zes. Er zou best wel eens een van die drie tegen kunnen vallen. Wanneer Fourcade niet in topvorm is, zou de Franse score ook wel eens tegen kunnen vallen. Italië had heel teleurstellende Spelen in Vancouver, maar zie ik nu wel beter scoren.
Het is dat je met de VS, Canada, Noorwegen en Duitsland vier dominante landen hebt die tien keer goud of meer gaan/kunnen halen. Dat is zo'n enorm aandeel van het totaal aantal medailles dat je met een relatief lage score heel hoog kunt komen.
Als Nederland echt alle medaillekansen binnen haalt qua goud.. tsja. Dan zit je misschien wel aan 8quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:23 schreef Leatherface het volgende:
Amerika, Canada, Noorwegen en Duitsland gaan de top vier plekken opvullen. Wellicht dat Rusland de top vijf vervolledigt. Maar uit het rijtje Zweden, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Frankrijk en Zuid-Korea kunnen er best een aantal onder Nederland eindigen.
Je hebt op elke OS tegenvallers en meevallers, maar zes goud lijkt mij alleszins reëel.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Nederland echt alle medaillekansen binnen haalt qua goud.. tsja. Dan zit je misschien wel aan 8
Ik zie op de TP en de 1500 echt niet mis gaan. Dan zijn er nog kansen op 500 mannen, 3000 vrouwen en 1000 mannen met veel mazzel maar die is het lastigst.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Je hebt op elke OS tegenvallers en meevallers, maar zes goud lijkt mij alleszins reëel.
1500 mannen, bedoel je? Blijf ik een loterij vinden.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zie op de TP en de 1500 echt niet mis gaan. Dan zijn er nog kansen op 500 mannen, 3000 vrouwen en 1000 mannen met veel mazzel maar die is het lastigst.
vrouwen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
1500 mannen, bedoel je? Blijf ik een loterij vinden.
Ja, Kramer, Verweij en Tuitert kunnen die pakken. Maar evengoed wint 'gewoon' Davis. Of Kuzin, of een Rus.
Kuzin lijkt mij op de 1500 meter onwaarschijnlijk, op die afstand heeft hij nog niet veel laten zien. Voor de rest heb je gelijk, Swings is ook in vorm die kan het ook pakken. Bokko lijkt zich alleen op de 1500 meter te richten dit jaar.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
1500 mannen, bedoel je? Blijf ik een loterij vinden.
Ja, Kramer, Verweij en Tuitert kunnen die pakken. Maar evengoed wint 'gewoon' Davis. Of Kuzin, of een Rus.
Gaat erg spannend worden in ieder geval.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kuzin lijkt mij op de 1500 meter onwaarschijnlijk, op die afstand heeft hij nog niet veel laten zien. Voor de rest heb je gelijk, Swings is ook in vorm die kan het ook pakken. Bokko lijkt zich alleen op de 1500 meter te richten dit jaar.
Waar het mis kan gaan is als de grote landen gouden medailles laten liggen ten faveure van onze directe concurrenten, zoals nu op de afdaling het geval lijkt te gaan zijn. Goud voor Oostenrijk was op voorhand zeer onwaarschijnlijk en is een tegenvaller voor Nederland. Beter had Millar/Svindal gewonnen vwb het medailleklassement.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:16 schreef Leatherface het volgende:
Zou Nederland bij de eerste zeven kunnen komen? Top 10 sowieso, lijkt me.
Maar ik gok dat met een gouden medaille of zes (best veel maar niet irreëel) Nederland toch wel een heel eind in die buurt komt.
Oostenrijk, Zwitserland en Zweden winnen meestal op de Winterspelen een gouden medaille of vijf, zes. Er zou best wel eens een van die drie tegen kunnen vallen. Wanneer Fourcade niet in topvorm is, zou de Franse score ook wel eens tegen kunnen vallen. Italië had heel teleurstellende Spelen in Vancouver, maar zie ik nu wel beter scoren.
Het is dat je met de VS, Canada, Noorwegen en Duitsland vier dominante landen hebt die tien keer goud of meer gaan/kunnen halen. Dat is zo'n enorm aandeel van het totaal aantal medailles dat je met een relatief lage score heel hoog kunt komen.
Die 1000m/1500m mannen gaat niet lukken.quote:Op zondag 9 februari 2014 09:55 schreef Nober het volgende:
We halen 9 gouden medailles dus eindigen we in de top 3-5.
2x Kramer 5000m, 10000m
2x Wüst 1500m, 3000m
2x M. Mulder 500m, 1000m
1x 1500m (Verweij, Groothuis of Tuitert)
2x Ploegenachtervolging
quote:Op zondag 9 februari 2014 10:00 schreef superniger het volgende:
Een schaatsmedaille telt maar voor de helft mee.
In dat opzicht is het inderdaad een tegenvallertje dat Mayer won, goud voor een concurrent. Zou ook ongunstig voor de Nederlandse eindstand zijn als vandaag Cologna of een Zweed met het langlaufen wint.quote:Op zondag 9 februari 2014 09:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waar het mis kan gaan is als de grote landen gouden medailles laten liggen ten faveure van onze directe concurrenten, zoals nu op de afdaling het geval lijkt te gaan zijn. Goud voor Oostenrijk was op voorhand zeer onwaarschijnlijk en is een tegenvaller voor Nederland. Beter had Millar/Svindal gewonnen vwb het medailleklassement.
Blijf erbij dat de top-8 een prima prestatie zou zijn.
Zo zie je maar dat het programma toch ook vaak bepalend is voor de medailleverdeling.quote:
Misschien ook nog een paar langebaanschaatsonderdelen toevoegenquote:Op zondag 9 februari 2014 11:35 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat het programma toch ook vaak bepalend is voor de medailleverdeling.
Voeg je veel snowboard en freestylie skiing onderdelen toe, is dat vooral gunstig voor de VS en Canada. Wanneer je er drie duurafstanden van het langlaufen bij doet, profiteert vooral Noorwegen.
Die olympische programmering is toch ook vooral commercieel ingegeven.
Je ziet ook wel een kentering op de medaillespiegel.quote:Op zondag 9 februari 2014 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien ook nog een paar langebaanschaatsonderdelen toevoegen
Dat is natuurlijk al gebeurd met de Team Pursuits.quote:Op zondag 9 februari 2014 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Marathonschaatsen als sport toevoegen in diverse afstandenquote:Op zondag 9 februari 2014 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Of gewoon investeren in sporten waar geen Nederlanders meedoen, die zijn er genoeg.quote:Op zondag 9 februari 2014 11:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Marathonschaatsen als sport toevoegen in diverse afstanden
Alleen zal dat waarschijnlijk niet internationaal genoeg zijn
Die komen straks wel weer met het rodelen en bobsleeen.quote:Op zondag 9 februari 2014 11:53 schreef Wespensteek het volgende:
Boycot Duitsland de spelen door geen medailles te winnen?
Nee, gisteren was geen medaille verwacht. Loch staat halverwege de rodelwedstrijd op de eerste plaats. Met schansspringen hebben ze vanavond ook kans op een medaille.quote:Op zondag 9 februari 2014 11:53 schreef Wespensteek het volgende:
Nu is het wel zo, dat in sommige sporten waarschijnlijk sowieso wel een Oostenrijker of Zwitser wint. Wint Ammann niet op de schans, dan waarschijnlijk wel een van de Oostenrijkers (alhoewel ik stiekem hoop op Kasaiquote:Op zondag 9 februari 2014 09:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waar het mis kan gaan is als de grote landen gouden medailles laten liggen ten faveure van onze directe concurrenten, zoals nu op de afdaling het geval lijkt te gaan zijn. Goud voor Oostenrijk was op voorhand zeer onwaarschijnlijk en is een tegenvaller voor Nederland. Beter had Millar/Svindal gewonnen vwb het medailleklassement.
Blijf erbij dat de top-8 een prima prestatie zou zijn.
Tuitert op de 1500quote:Op zondag 9 februari 2014 10:09 schreef Max23 het volgende:
[..]
Die 1000m/1500m mannen gaat niet lukken.
Klopt....het gaat vooral om de onderdelen waar de concurrenten van NL een onverwachte gouden medaille halen. Mocht Ammann/Oostenrijk geen gouden medaille winnen op het schansspringen, dan is dat weer gunstig voor NL.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nu is het wel zo, dat in sommige sporten waarschijnlijk sowieso wel een Oostenrijker of Zwitser wint. Wint Ammann niet op de schans, dan waarschijnlijk wel een van de Oostenrijkers (alhoewel ik stiekem hoop op Kasai)
Ik hoop op Janda, maar dat lijkt me onmogelijk. Kasai of Koivuranta zou ook leuk zijn, maar die verwacht ik ook niet. Diethart zou ook wel prima zijn.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:27 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt....het gaat vooral om de onderdelen waar de concurrenten van NL een onverwachte gouden medaille halen. Mocht Ammann/Oostenrijk geen gouden medaille winnen op het schansspringen, dan is dat weer gunstig voor NL.![]()
Sowieso niet ongelukkig voor NL dat er relatief weinig gouden medailles te behalen zijn bij het schansspringen.
Stiekem hoop ik dat Ahonen wint, maar die kans is zo goed als nul.
quote:Op zondag 9 februari 2014 14:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
3000m W (schaatsen)
G NED
S CZE
B RUS
Russen 1e medaille, en Nederland klimt weer naar plaats 2 in de medaillerangschikking
Loch straks bij het rodelen gaat opzeker de eerste pakken.quote:Op zondag 9 februari 2014 14:39 schreef -0- het volgende:
Deutschland! 0!![]()
Niks tegen Duitsland en van mij mogen ze het medailleklassement winnen maar toch wel even leuk dat wij op 4 staan en zij op 0
Yepquote:Op zondag 9 februari 2014 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Loch straks bij het rodelen gaat opzeker de eerste pakken.
Aziatische voorouders heeft ie, dus jaquote:Op zondag 9 februari 2014 14:43 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Is die Sjinkie Knegt een van de favorieten morgen?
Hij won zilver op het WK 2013 op de 1000m, dus ik verwacht medaille(s) van hem en/of Niels Kerstholt.quote:Op zondag 9 februari 2014 14:43 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Is die Sjinkie Knegt een van de favorieten morgen?
Dat weet ik niet precies, alleen weet ik dat hij naar zijn opa of zo is vernoemd en die kwam uit Aziequote:Op zondag 9 februari 2014 14:49 schreef -0- het volgende:
[..]
Ah vandaar, hij heet eigenlijk Sjin Kee?
Duitsland staat aan het einde wel weer in de top 3quote:Op zondag 9 februari 2014 11:53 schreef Wespensteek het volgende:
En één zilver.quote:
ze werd tenminste nog wel omarmd door het Russische publiek.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zijn die Russen vet mee dat uitgerekend Kuzmina wint. Want dat is een uitgeweken Russische.
Nee.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:54 schreef Metaan het volgende:
Is er een kans dat NL voor het eerst het medaille klassement wint?
Als alles meezit 9 x GOUD...
1 ruslandquote:Op zondag 9 februari 2014 18:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iemand de uitslag van het kunstrijden?
Laatste onderdeel is namelijk voorbij zover ik weet.
Het is met zoiets als de Olympische Spelen ook vaak een kwestie van programmering he? Dit was de eerste uitgelezen kans op een gouden plak voor Duitsland en zie daar.quote:
Noorwegen gaat lekkerquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 9 februari 2014 21:38 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]Die medaille van Groot-Brittanië was hun eerste medaille in de sneeuw ooit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar voorlopig per saldo te weinig goud om op één te eindigen, denk ik.quote:
Dan moet Nederland zelf maar weer even goud winnen.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland een plaats ezakt na shorttrackgoud voor Canada
123!quote:Op maandag 10 februari 2014 15:33 schreef clavier het volgende:
[..]
Dan moet Nederland zelf maar weer even goud winnen.
Done.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:33 schreef clavier het volgende:
[..]
Dan moet Nederland zelf maar weer even goud winnen.
quote:
Gelukkig duurt 't schaatsen tot de laatste zondag zaterdagquote:Op maandag 10 februari 2014 17:27 schreef Tinos85 het volgende:
NL zal snel genoeg wegzakken na het schaatsen
schaatsen duurt tot aan volgende week zaterdagquote:Op maandag 10 februari 2014 17:27 schreef Tinos85 het volgende:
NL zal snel genoeg wegzakken na het schaatsen
quote:Op maandag 10 februari 2014 17:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ein Volk, Ein Reich, Ein Schaatsbahn! Nederland uber alles!
En hoeveel wedstrijden zijn dat?quote:Op maandag 10 februari 2014 17:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Gelukkig duurt 't schaatsen tot de laatste zondag zaterdag.
De 500m vrouwen, de 1000 m/v, de 1500 m/v, de 5000 v, de 10000 m, de ploegen m/v. Dus nog 9.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:02 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
En hoeveel wedstrijden zijn dat?
En hoe zie(n) je/jullie 'onze' kansen mbt. de andere wedstrijden?quote:Op maandag 10 februari 2014 18:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De 500m vrouwen, de 1000 m/v, de 1500 m/v, de 5000 v, de 10000 m, de ploegen m/v. Dus nog 9.
Nog 9:quote:Op maandag 10 februari 2014 18:02 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
En hoeveel wedstrijden zijn dat?
Check dit topic: OWS / Grootste Nederlandse kanshebbers en wat zijn hun concurrenten?quote:Op maandag 10 februari 2014 18:04 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
En hoe zie(n) je/jullie 'onze' kansen mbt. de andere wedstrijden?
Ja, ik ben een noob wat dit betreft maar nu ben ik wel erg benieuwd wat voor kansen we hebben
Ein Volk, Zwei Familien, Drei Medaillenquote:Op maandag 10 februari 2014 17:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ein Volk, Ein Reich, Ein Schaatsbahn! Nederland uber alles!
Probleem is natuurlijk dat we alles moeten hebben van het schaatsen, we hebben gewoon geluk met Mulder, Wüst, Kramer en die ploegenachtervolging.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:58 schreef tong80 het volgende:
1 Nederland 7 3 2 2
2 Canada 5 2 2 1
3 Noorwegen 7 2 1 4
4 Verenigde Staten 5 2 0 3
5 Duitsland 2 2 0 0
In een land zonder bergen en met kutwinters.
Jammer dat de shorttrackers faalden tot dusver.
Canada kan ons nog voorbij als ze goud en zilver pakken bij de moguls.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:16 schreef Leatherface het volgende:
Er zitten natuurlijk heel veel kanttekeningen aan zoiets, maar het is echt grappig om Nederland eens op één te zien in de medaillespiegel.
Het waren ruim 3 prachtige uren.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:27 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Kanada is nu nr 1. Was niet van lange duur...
Geluk ?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat we alles moeten hebben van het schaatsen, we hebben gewoon geluk met Mulder, Wüst, Kramer en die ploegenachtervolging.
Die voor altijd in mijn geheugen zullen staanquote:Op maandag 10 februari 2014 20:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Het waren ruim 3 prachtige uren.
[ afbeelding ]
In de zin van dat je de beste schaatsploeg ooit op de Spelen hebt, dat record van 1998 gaan ze eenvoudig halen.quote:
2010: 10equote:Op dinsdag 11 februari 2014 03:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Waar eindigen we eigenlijk doorgaans in de spiegel? Top 10 vind ik eigenlijk wel een topprestatie.
Probleem?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat we alles moeten hebben van het schaatsen, we hebben gewoon geluk met Mulder, Wüst, Kramer en die ploegenachtervolging.
Dit jaar wordt dat top 5.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 03:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Waar eindigen we eigenlijk doorgaans in de spiegel? Top 10 vind ik eigenlijk wel een topprestatie.
Irene op de 1500quote:
Vergeet niet dat er elke keer meer onderdelen bijkomen op de OWS, dus dat je niet helemaal kunt vergelijken met de vorige keren. USA, Canada, Z-Korea, Noorwegen en/of Duitsland uit de top-5 stoten blijft erg moeilijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:43 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dit jaar wordt dat top 5.
Er komen denk ik nog wel 3 gouden medailles bij, dan heb je er al 6. Dat is vaak genoeg voor een plaats in de top 5.
Achtervolging vind ik nog wel gevaarlijk omdat we daar al twee olympische spelen op rij al favoriet voor zijn en het al twee keer mis ging.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Irene op de 1500
En tweemaal achter volging bij schaatsen.
Muah, top vijf denk ik toch net niet. Noorwegen, Duitsland, Canada en de VS (in willekeurige volgorde) zijn de landen voor de top vier.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:43 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dit jaar wordt dat top 5.
Er komen denk ik nog wel 3 gouden medailles bij, dan heb je er al 6. Dat is vaak genoeg voor een plaats in de top 5.
Voorlopig gaat bij het langebaanschaatsen alles nu boven verwachting en zit er een gigantisch lekkere vibe bij TeamNL. Denk dat het dit keer gaat lukken.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:42 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Achtervolging vind ik nog wel gevaarlijk omdat we daar al twee olympische spelen op rij al favoriet voor zijn en het al twee keer mis ging.
Voor top 5 zou je in de sneeuw ook moeten gaan presteren.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:43 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Muah, top vijf denk ik toch net niet. Noorwegen, Duitsland, Canada en de VS (in willekeurige volgorde) zijn de landen voor de top vier.
Uit het rijtje Rusland, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, Italië, Frankrijk, Zuid-Korea zullen er toch wel één of twee wel net iets meer medailles winnen.
Zes of zeven dus.
Yep. Kan natuurlijk best dat Sauerbreij weer op het podium komt, maar daar zou ik geen geld op inzetten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor top 5 zou je in de sneeuw ook moeten gaan presteren.
Of meer geld steken in de ijssporten zoals shorttrack, bobben en kunstrijden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor top 5 zou je in de sneeuw ook moeten gaan presteren.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Of meer geld steken in de ijssporten zoals shorttrack, bobben en kunstrijden.
De faciliteiten hebben we al (of zijn dichtbij) en daar hebben we een veel minder grote natuurlijke achterstand als bij de sneeuwsporten.
True....de echte sneeuwsporten zoals alpineskiën, langlaufen, biathlon, schansspringen e.d. zullen we m.i. nooit iets in gaan bereiken....dan moet je geboren zijn in een "sneeuwland" en vanaf je derde op de latten staan, zoals wij dat hebben met schaatsen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:54 schreef Felagund het volgende:
[..], bij het shottrack halen "we" zelfs al medailles op het WK. Bij de freestyle onderdelen is misschien ook nog wel wat mogelijk.
Dat gebeurt inmiddels dan ook wel, althans zeker bij het bobben en de shorttrack. Maar daarmee redt je het nog niet denk ik. Met Sauerbreij hebben we iemand die heeft laten zien dat het kan. En dus kan zij de jeugd aansteken.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Of meer geld steken in de ijssporten zoals shorttrack, bobben en kunstrijden.
De faciliteiten hebben we al (of zijn dichtbij) en daar hebben we een veel minder grote natuurlijke achterstand als bij de sneeuwsporten.
Dat argument wat vaak tegen Nederland gebruikt wordt (bijna alle medailles winnen in schaatsen) kun je tot op zekere hoogte ook tegen de Canadezen gebruiken. Ze winnen tot nu toe de meeste van hun medailles in dat freestyle skiën.quote:
Curling.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat argument wat vaak tegen Nederland gebruikt wordt (bijna alle medailles winnen in schaatsen) kun je tot op zekere hoogte ook tegen de Canadezen gebruiken. Ze winnen tot nu toe de meeste van hun medailles in dat freestyle skiën.
Hoeveel pakken ze er straks (buiten ijshockey en kunstrijden) in de 'klassieke' Olympische sporten als alpine skiën, biatlon en schansspringen?
Dat argument wordt vaak alleen binnen Nederland gebruikt volgens mij.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat argument wat vaak tegen Nederland gebruikt wordt (bijna alle medailles winnen in schaatsen) kun je tot op zekere hoogte ook tegen de Canadezen gebruiken. Ze winnen tot nu toe de meeste van hun medailles in dat freestyle skiën.
Hoeveel pakken ze er straks (buiten ijshockey en kunstrijden) in de 'klassieke' Olympische sporten als alpine skiën, biatlon en schansspringen?
Het zou een stuk interessanter zijn als Nederland in andere Wintersporten ook mee zou doen om de medailles.quote:
10de met 4 gouden in Vancouver, top 5 met 8 gouden in Sochi.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Yep. Kan natuurlijk best dat Sauerbreij weer op het podium komt, maar daar zou ik geen geld op inzetten.
Met extreem goed presteren in één sport kun je een enkele keer heel hoog eindigen, maar voor top 5 moet je gewoon een allround wintersportland zijn dat op ijs en in de sneeuw presteert.
Inderdaad die zijn nog niet erg succevol, Shaun White ook een van de favorieten maar buiten de medailles.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:55 schreef Leatherface het volgende:
Amerikanen laten zo her en der toch wel wat liggen, hoewel Bode Miller misschien als enige échte favoriet gold in deze eerste dagen. Maar die viel tegen. Randall ook vanmiddag.
Ik ben toch benieuwd of ze op één gaan eindigen. Maar dat zal er ook van afhangen hoeveel goud ze winnen met het alpine skiën en of Shani Davis goud pakt en de dames op de 1000 meter de verwachtingen waarmaken. Vallen Davis, Ligety en Shiffrin tegen, dan gaat het misschien toch een lastig verhaal voor ze worden.
Nou ja, ze hebben de komende dagen wat ijzers in het vuur met het schaatsen. Davis morgen op de 1000, Bowe en Richardson op de 1000 dames. Ligety is een favoriet voor meerdere gouden medailles, Shiffrin ook op de slalom. In de bob zijn ze favoriet. Ze kunnen flink inhalen, maar ze moeten die kansen dan wel grijpen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:00 schreef -0- het volgende:
[..]
Inderdaad die zijn nog niet erg succevol, Shaun White ook een van de favorieten maar buiten de medailles.
Shaun White wordt 4e maar was de topfavoriet van de halfpipequote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:55 schreef Leatherface het volgende:
Amerikanen laten zo her en der toch wel wat liggen, hoewel Bode Miller misschien als enige échte favoriet gold in deze eerste dagen. Maar die viel tegen. Randall ook vanmiddag.
Ik ben toch benieuwd of ze op één gaan eindigen. Maar dat zal er ook van afhangen hoeveel goud ze winnen met het alpine skiën en of Shani Davis goud pakt en de dames op de 1000 meter de verwachtingen waarmaken. Vallen Davis, Ligety en Shiffrin tegen, dan gaat het misschien toch een lastig verhaal voor ze worden.
Was ie dat wel? Qua naam natuurlijk groot, maar qua recente prestaties?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:03 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Shaun White wordt 4e maar was de topfavoriet van de halfpipe
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | VS 14 8 7 29 Noorwegen 13 10 10 33 Canada 12 11 6 29 Duitsland 10 10 5 25 Rusland 7 10 5 22 Nederland 7 4 5 16 Oostenrijk 4 9 8 21 Zwitserland 4 4 2 10 China 4 3 6 13 Frankrijk 4 2 9 15 Zuid-Korea 3 3 4 10 Polen 3 0 2 5 Zweden 2 6 2 10 Slovenie 2 3 3 8 Italie 1 3 3 7 Japan 1 3 2 6 Tsjechie 1 3 2 6 Finland 1 1 4 6 Wit-Rusland 1 1 1 3 Kazachstan 1 0 2 3 Australie 1 0 1 2 Letland 1 0 1 2 Slowakije 1 0 0 0 Gr. Brittanie 0 4 3 7 Kroatie 0 0 2 2 Oekraine 0 0 2 2 Liechtenstein 0 0 1 1 |
Ze gaan niet op 1 eindigen want dat is maar een keer gelukt en dat was in 1932 in Lake Placid.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:55 schreef Leatherface het volgende:
Ja, en niet zo'n beetje ook. Randall ook favoriet samen met Bjoergen en Hannah Kearney ook op de moguls. Miller behoorde wel tot het groepje favorieten, maar was geen uitgesproken favoriet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:09 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Was ie dat wel? Qua naam natuurlijk groot, maar qua recente prestaties?
Infostrada denkt dat Bob de Jong goud gaat halen op de 10 km en dat NL geen zilver en/of brons daar haalt. Ben nooit zo onder de indruk van de voorspellingen van Infostrada tbh.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:09 schreef -Sisyphus- het volgende:
Ik heb even de resultaten tot nu toe langs de voorspellingen vooraf van Infostrada (http://vmt.infostradasports.com/) gelegd. Landen die het vooralsnog goed doen zijn Rusland (5 medailles meer dan verwacht), Nederland (3 meer dan verwacht) en Zweden (3 meer dan verwacht). Ondanks het feit dat ze bovenaan de medaillespiegel staan doen Noorwegen, Canada en Duitsland het niet zo goed als verwacht (allemaal 4 medailles minder dan verwacht).
Als ik de voorspellingen van de evenementen die tot nu toe zijn geweest vervang door de echte resultaten zou de nieuwe virtuele medaillespiegel van Infostrada er na vandaag zo uit zien:
[ code verwijderd ]
Natuurlijk is daarin niet meegenomen dat we nu meer over de vorm van bepaalde atleten weten dan het geval was toen Infostrada hun voorspellingen deed, maar het geeft een aardig idee over hoe we er voor staan. Mochten we de top 5 willen halen, dan zullen we minimaal 7 keer goud moeten halen en hopen dat Rusland (en in mindere mate Oostenrijk en Frankrijk) het niet zo best doet in het vervolg van deze Spelen.
Op de 10.000 meter voorspellen ze een gouden medaille voor Bob de Jong, zilver voor Bergsma en brons voor Kramer. Die laatste is natuurlijk zwaar favoriet maar heeft weinig op deze afstand gereden in de world cup e.d.quote:Op woensdag 12 februari 2014 06:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Infostrada denkt dat Bob de Jong goud gaat halen op de 10 km en dat NL geen zilver en/of brons daar haalt. Ben nooit zo onder de indruk van de voorspellingen van Infostrada tbh.
Bij de versie die ik zie (laatste update 4 feb) staat alleen Bob de Jong, maar goed....het aantal medailles is op zich ook weer niet zo belangrijk voor de medaillespiegel het gaat natuurlijk vooral om het aantal gouden medailles.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op de 10.000 meter voorspellen ze een gouden medaille voor Bob de Jong, zilver voor Bergsma en brons voor Kramer. Die laatste is natuurlijk zwaar favoriet maar heeft weinig op deze afstand gereden in de world cup e.d.
Handig overzicht/projectie. Dat moet veel werk zijn geweest neem ik aan?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:09 schreef -Sisyphus- het volgende:
Ik heb even de resultaten tot nu toe langs de voorspellingen vooraf van Infostrada (http://vmt.infostradasports.com/) gelegd. Landen die het vooralsnog goed doen zijn Rusland (5 medailles meer dan verwacht), Nederland (3 meer dan verwacht) en Zweden (3 meer dan verwacht). Ondanks het feit dat ze bovenaan de medaillespiegel staan doen Noorwegen, Canada en Duitsland het niet zo goed als verwacht (allemaal 4 medailles minder dan verwacht).
Als ik de voorspellingen van de evenementen die tot nu toe zijn geweest vervang door de echte resultaten zou de nieuwe virtuele medaillespiegel van Infostrada er na vandaag zo uit zien:
[ code verwijderd ]
Natuurlijk is daarin niet meegenomen dat we nu meer over de vorm van bepaalde atleten weten dan het geval was toen Infostrada hun voorspellingen deed, maar het geeft een aardig idee over hoe we er voor staan. Mochten we de top 5 willen halen, dan zullen we minimaal 7 keer goud moeten halen en hopen dat Rusland (en in mindere mate Oostenrijk en Frankrijk) het niet zo best doet in het vervolg van deze Spelen.
Is nog bezig, de toppers komen nog!!quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:13 schreef Kingstown het volgende:
Hier ook nog maar even voor de volledigheid:
Alpineskiën: Afdaling vrouwen:
Goud: Slovenië
Goud: Zwitserland
Brons: Zwitserland
2 keer goud dus en geen zilver.
Bij de NOS mss, maar in de rest van de wereld is de uitslag al bekend.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Is nog bezig, de toppers komen nog!!
In '98 waren er geen TP's, dus niet helemaal een eerlijke vergelijking.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:47 schreef Wespensteek het volgende:
Het record van 1998 qua medailles gaat de prullenbak in.
Maar ook zonder TP zal het record waarschijnlijk wel verbroken worden. Of er moeten hele gekke dingen gebeuren op de 10 km voor mannen en de 1500 meter voor vrouwen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In '98 waren er geen TP's, dus niet helemaal een eerlijke vergelijking.
Kom op zeg de 10 km en 1.500m's komen nog, daar winnen we ook medailles.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In '98 waren er geen TP's, dus niet helemaal een eerlijke vergelijking.
Zeker, maar 1 op 1 verschillende Spelen vergelijken qua aantal medailles gaat altijd mank wmb en dat gaat natuurlijk wel gebeuren.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar ook zonder TP zal het record waarschijnlijk wel verbroken worden. Of er moeten hele gekke dingen gebeuren op de 10 km voor mannen en de 1500 meter voor vrouwen.
Wel opmerkelijk dat ze bijna aldoor goud winnen en (nog) bijna geen andere medailles.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:53 schreef wimderon het volgende:
Gaat Duitsland opeens ook kandidaat worden om bovenaan te eindigen? 5 goud nu al, nog 2 in het verschiet bij het rodelen, nog twee goede kansen bij de noordse combinatie. Nog kansen in onder meer het alpineskiën, bobsleeën en de alpinenummers bij het snowboarden.
Teampursuit zijn ook maar 2 mogelijke medailles extra natuurlijk.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar ook zonder TP zal het record waarschijnlijk wel verbroken worden. Of er moeten hele gekke dingen gebeuren op de 10 km voor mannen en de 1500 meter voor vrouwen.
Ik heb gehoord dat Oostenrijk een keer 14 medailles in het skieen heeft gehaald en dat was het meeste aantal medailles op 1 onderdeel ooit. Daar komt Nederland zo overheen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Zou de 20 haalbaar zijn voor Nederland? Bizar, maar je begint daar toch bijna in te geloven...
quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
als schaatsen geen olympisch sport was dan had Nederland nu ....(vul in) Medailles.
Vul dan inquote:
Dat record gaat er wel aan, ja. Het zou echt ongelooflijk zijn. Evenveel medailles als de Zomerspelen van 2012 halen...quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:01 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Oostenrijk een keer 14 medailles in het skieen heeft gehaald en dat was het meeste aantal medailles op 1 onderdeel ooit. Daar komt Nederland zo overheen.
De Belgjes hebben nog steeds niksquote:Op woensdag 12 februari 2014 16:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
als schaatsen geen olympisch sport was dan had Nederland nu ....(vul in) Medailles.
Als veldrijden een olympisch sport was hadden we minstens drie medaillesquote:Op woensdag 12 februari 2014 17:03 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
De Belgjes hebben nog steeds niks
quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Als veldrijden een olympisch sport was hadden we minstens drie medailles
Stybar is geen Belg.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Heb je toevallig een overzicht van de uitslagen van het WK Veldrijden voor me?quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ja maar Stybar is een halve Belgquote:Op woensdag 12 februari 2014 17:05 schreef -0- het volgende:
[..]
Heb je toevallig een overzicht van de uitslagen van het WK Veldrijden voor me?
Ik ben even kwijt wie er dit jaar ook alweer kampioen werd.
Lars had door het succes van #TeamNL Stybbie en Nys gewoon geklopt joh.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ja maar Stybar is een halve Belg
En voor de Olympische Spelen was die andere Lars ook terug gekomen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lars had door het succes van #TeamNL Stybbie en Nys gewoon geklopt joh.
Bart Swings is ook een halve Nederlander.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ja maar Stybar is een halve Belg
Jullie hebben toch bergjes en vlaktes, de Belgjes zouden het op alle onderdelen goed moeten doen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Nu nog een sportcultuur.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jullie hebben toch bergjes en vlaktes, de Belgjes zouden het op alle onderdelen goed moeten doen.
Is dat een land?quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
België... Mensen, mensen, laten we het serieus houden.
Mag morgen gratis met de trein.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:27 schreef Aguero het volgende:
Weer goud voor Duitsland, 7 medailles waarvan 6 goud.
Hoe dat zo?quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Mag morgen gratis met de trein.(Helaas heb ik er weinig aan, ik moet gewoon werken).
Ik heb een Gold Bahncard, waarmee je gratis door Duitsland mag reizen met IC/ICE als Duitsland goud wint.quote:
Wat tof.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb een Gold Bahncard, waarmee je gratis door Duitsland mag reizen met IC/ICE als Duitsland goud wint.
1500 meter mannen en parallel giant slalom denk ik niet (Sauerbreij is toch dramatisch in vorm dit jaar?), daarentegen wel de team pursuit vrouwen, daar is Nederland echt onbedreigd topfavoriet..quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:37 schreef dieselnoi het volgende:
Ik verwacht voor de volgende afstanden nog een gouden medaille: 1500m mannen, 10km mannen, 1500m vrouwen, 5km vrouwen, team pursuit mannen en parallel giant slalom.
Dus ik verwacht dat we op 11 gouden medailles uitkomen
Ook nog een kansje op een medaille bij het shorttrack.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
1500 meter mannen en parallel giant slalom denk ik niet (Sauerbreij is toch dramatisch in vorm dit jaar?), daarentegen wel de team pursuit vrouwen, daar is Nederland echt onbedreigd topfavoriet..
Nauta heeft zeker wel een kansje om op het podium te eindigen, zo groot is de tegenstand niet. Sablikova gaat onbedreigd naar nr. 1, maar zelfs Pechstein is niet heel veel beter.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
edit: 5 kilometer vrouwen overigens ook niet..
Medaille wel inderdaad, maar dieselnoi had het over goud..quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook nog een kansje op een medaille bij het shorttrack.
Het is maar 2x voorgekomen sinds dat nederlandse vrouwen op de olympische winterspelen mee mochten doen, dat ze meer medailles haalden dan de mannen, als je de gouden medailles neemt hebben op de zomerspelen in de laatste 30 jaar dan hebben vrouwen er gewoon meer gehaald dan mannen...quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:50 schreef The_Avatar het volgende:
Vreemd dat de media nu niet zo zeurt over dat eigenlijk alleen de mannen nu medailles halen ipv de vrouwen. (vergeleken toen in Londen)
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)alen-medailles.dhtml
Iddquote:Op woensdag 12 februari 2014 18:50 schreef The_Avatar het volgende:
Vreemd dat de media nu niet zo zeurt over dat eigenlijk alleen de mannen nu medailles halen ipv de vrouwen. (vergeleken toen in Londen)
Leuk stukje over de chef de mission: dat is ook altijd/vaak een man. Maurits Hendriks had geen vrouw als vlaggendrager moeten kiezen, maar ontslag moeten nemen zodat een vrouw zijn werk kan overnemen!quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:50 schreef The_Avatar het volgende:
Helpt het als ik je quote, terwijl ik een uitslag neerzet?quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij Duitsland en Canada was er blijkbaar iets mis gegaan (ik was oa Frenzel ook vergeten denk ik). Excuus
Als Vlaanderen bij Nederland hoorde stond jij te juichen en had Bart Swings een medaille gehad op de 5000m.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
Achterlijke site, Duitsland heeft meeste goud maar staat niet eerste.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:21 schreef Dr.Smoke het volgende:
Deze medaillespiegel van Wall Street Journal![]()
http://graphicsweb.wsj.com/documents/sochi-medal-count/
Als je de voorspellingen van WSJ en het aantal deelnemers vergelijkt met andere landen dan is Nederland echt het beste bezig![]()
Kan iemand er een plaatje van maken? Weet niet hoe dat moet
Jawel. Het is alleen frustrerend dat België nergens goed in is. (behalve veldrijden dan, maar dat is geen olympisch sport.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Als Vlaanderen bij Nederland hoorde stond jij te juichen en had Bart Swings een medaille gehad op de 5000m.
Waarom ben je niet blij met het Nederlandse schaatssucces? Gun je dat ons niet?
De lijst toont alleen de landen die medailles hebben gepakt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:43 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wat wel opvallen is is dat Nederland het 1 na minste aantal deelnemers heeft!
Edit: Volgens die bovengenoemde site doen bijv. India en Jamaica nieteens mee, dus daar klopt niks van.
België investeert niet in (winter)sporten, ze hebben ook pas 5 medailles op de OWS waarvan 1 goud in 1948.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:42 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Jawel. Het is alleen frustrerend dat België nergens goed in is. (behalve veldrijden dan, maar dat is geen olympisch sport.
Nederland telt 17 miljoen??? inwoners en België 11 miljoen.
België zou in het schaatsen minstens 4 medailles moeten halen. en ik spreek niet alleen over schaatsen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deste mooier zijn de medailles eigenlijk. Ookal is het maar op 1 onderdeel, de atleten zijn wel multidiciplinairquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
De lijst toont alleen de landen die medailles hebben gepakt.
Wat een idioot klein ploegje hebben we eigenlijk.
Wat telt zwaarder ?quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
België... Mensen, mensen, laten we het serieus houden.
Je vraagstelling aangepast en NOG kies ik voor optie 1.quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:49 schreef Metaan het volgende:
[..]
Wat telt zwaarder ?
1 wk voetbal winnen
10.000.000 olympische gouden medailles op de winterspelen=
quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je vraagstelling aangepast en NOG kies ik voor optie 1.
Is positief voor onze positie op de ranglijst.quote:Op donderdag 13 februari 2014 07:21 schreef Nielsch het volgende:
Al 24 landen met eremetaal. In Vancouver en Turijn waren dat er in totaal 26. Wellicht dat dat record er dus aangaat.
Het eerste telt zwaarder maar dat gaat nooit gebeuren dus doe maar 10 gouden medailles.quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:49 schreef Metaan het volgende:
[..]
Wat telt zwaarder ?
1 wk voetbal winnen
10 olympische gouden medailles op de winterspelen=
Het is Wikipedia he. Je bent vrij om ze toe te voegen. Dat is een beetje hoe Wikipedia werkt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 08:38 schreef BasEnAad het volgende:
http://nl.wikipedia.org/w(...)_Spelen#Winterspelen
Wat een rare lijst. Waarom staan Falco Zandstra en Greta Smit er niet in, maar Dianne de Leeuw wel?
Falco Zandstra staat er inquote:Op donderdag 13 februari 2014 09:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is Wikipedia he. Je bent vrij om ze toe te voegen. Dat is een beetje hoe Wikipedia werkt.
Edit: Nvm in de war met veldkampquote:
Rintje Ritsma staat er niet eens inquote:Op donderdag 13 februari 2014 09:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Edit: Nvm in de war met veldkamp
Top!
10 gouden is te weinig voor het winnen van het medailleklassement.quote:Op donderdag 13 februari 2014 10:44 schreef Metaan het volgende:
Als alles meezit, kan NL de 10 GOUDEN medailles nog halen.
Zou een record zijn, met kans op het winnen van het medailleklassement.
Dat laatste ben ik niet helemaal zeker vanquote:Op donderdag 13 februari 2014 11:43 schreef Nober het volgende:
[..]
10 gouden is te weinig voor het winnen van het medailleklassement.
Ik denk trouwens 8 gouden want de vrouwen winnen de 500, 1000 en 5000 niet en de mannen de 1500 waarschijnlijk niet.
Dat is wel opvallend tot nu toe.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:41 schreef Nober het volgende:
Nog maar 2 atleten met 2 medailles.
1-0-1 Michel Mulder (Nederland)
0-2-0 Charlotte Kalla (Zweden)
Er zijn ook twee Russische kunstschaatsparen die al meerdere medailles hebben.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:41 schreef Nober het volgende:
Even aangevuld.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:41 schreef Nober het volgende:
2-0-0 Tatiana Volosozhar (Rusland)
2-0-0 Maxim Trankov (Rusland)
2-0-0 Martin Fourcade (Frankrijk)
1-1-0 Ireen Wüst (Nederland)
1-1-0 Ksenia Stolbova (Rusland)
1-1-0 Fedor Klimov (Rusland)
0-0-2 Margot Boer (Nederland)
Maar dat zijn paren.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er zijn ook twee Russische kunstschaatsparen die al meerdere medailles hebben.
Ja, dat maakt toch niets uit.quote:Op donderdag 13 februari 2014 16:27 schreef Nober het volgende:
Het record van Nagano 1998 is er aan!!
Goud Zhang 1:14.02
Zilver Wust + 0.67
Brons Boer + 0.88
Nederland 4-3-5
[..]
Even aangevuld.
[..]
Maar dat zijn paren.![]()
1quote:Op donderdag 13 februari 2014 08:38 schreef BasEnAad het volgende:
http://nl.wikipedia.org/w(...)_Spelen#Winterspelen
Wat een rare lijst. Waarom staan Falco Zandstra en Greta Smit er niet in, maar Dianne de Leeuw wel?
En daar moeten wij wakker van liggen? Wij schaatsen hun op het ijs helemaal weg.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:33 schreef Aguero het volgende:
De VS pakken alle medailles bij de Men's Ski Slopestyle en passeren ons.
maakt Spanje nog kans op medaillesquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij Duitsland en Canada was er blijkbaar iets mis gegaan (ik was oa Frenzel ook vergeten denk ik). Excuus
Javier Fernandez, verder niet echt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:48 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
maakt Spanje nog kans op medialles??
welke sport doet hij?quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Javier Fernandez, verder niet echt.
Als iemand anders straks het nieuwe topic opent krijgt diegene de eer om de medaillespiegel bij te houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |