quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hier kunnen we de medaillespiegel en de gewonnen medailles per land plaatsen en analyseren. In de hoop dat Nederland Duitsland hier ook hoog eindigt.
Hou jij de actuele stand bij in de OP?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo, de eerste gouden plak voor de VS is weer binnen.
Noorwegen zilver en Canada brons.
FOK!sport is niet het forum hè.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:52 schreef donroyco het volgende:
http://sport.fok.nl/page/(...)egel-sochi-2014.html
Nederland gaat hetzelfde doen #Sven #Jorrit #Janquote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:45 schreef TLC het volgende:
Dag 1 en Noorwegen heeft al 3 medailles binnen![]()
#quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:48 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nederland gaat hetzelfde doen #Sven #Jorrit #Jan
Het is dat de Nederlandse houding veranderd is anno 2014 tegenover onze oosterburen want 30 jaar geleden was je met pek en veren dit topic uitgejaagd met je Duitse driekleur.quote:
30 jaar geleden was er nog geen FOK!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:00 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Het is dat de Nederlandse houding veranderd is anno 2014 tegenover onze oosterburen want 30 jaar geleden was je met pek en veren dit topic uitgejaagd met je Duitse driekleur.
Oh en straks zet Nederland even een hegemonie neer qua schaatsprestaties en kun je die Duitse vlag wel weer opbergen na zoveel Oranje geweld.![]()
![]()
Nederland binnen een mum van tijd ookquote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:45 schreef TLC het volgende:
Dag 1 en Noorwegen heeft al 3 medailles binnen![]()
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:45 schreef TLC het volgende:
Dag 1 en Nederland heeft al 3 medailles binnen![]()
twitter:DiederikSmit twitterde op zaterdag 08-02-2014 om 15:18:58Nederland gedeeld eerste op de medaillespiegel. En dan moet het langlaufen nog beginnen! #os2014 reageer retweet
Wij gaan 9 gouden medailles halen, Noorwegen niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:17 schreef TLC het volgende:
Alleen wel jammer dat na afloop van de OS de Noren - tig meer medailles hebben gewonnen
Hahaha. Sukkeltjequote:
ik dacht huh, wtf heeft zelfs Afghanistan een medaille? Maar is dus eerste alfabetisch land dat geen medaille heeft...quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:26 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Wij gaan 9 gouden medailles halen, Noorwegen niet.
500m mannen
1000m mannen
1500m mannen
10000m mannen
1500m vrouwen
3000m vrouwen
teamachtervolging mannen en vrouwen
iets wat ik nooit snap.quote:
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik dacht huh, wtf heeft zelfs Afghanistan een medaille? Maar is dus eerste alfabetisch land dat geen medaille heeft...
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:48 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nederland gaat hetzelfde doen #Sven #Jorrit #Jan
Komt wel goed morgen met Wüst, V/d Weijden, De Jong!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland niet meer aan de leiding na alweer een gouden plak voor Noorwegen. Oostenrijk en Tsjechië halen ook het eerste eremetaal binnen
Dat is wel heel optimistisch. Het is mogelijk, maar dan moet het bij een paar andere landen zwaar tegen gaan zitten. Een plek in de top-8 zou ik al heel mooi vinden.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:29 schreef Felagund het volgende:
Goede eerste dag, aan het einde is misschien zelfs een plek in de top 5 mogelijk.
Klopt ook wel. Beetje chauvinisme mag wel toch? Als ik naar de virtuele medaillespiegel kijk, denk ik idd dat het zeer lastig wordt om de vijf bovenste landen voor te blijven:quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is wel heel optimistisch. Het is mogelijk, maar dan moet het bij een paar andere landen zwaar tegen gaan zitten. Een plek in de top-8 zou ik al heel mooi vinden.
Top 8 gaat er denk ik wel inzitten met de goede vorm van Kramer en Wüst. Daarbij hebben we ook nog de mulders, Groothuis en Verwij en nog een tal mogelijkheden tot veel gouden medailles.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:16 schreef Leatherface het volgende:
Zou Nederland bij de eerste zeven kunnen komen? Top 10 sowieso, lijkt me.
Maar ik gok dat met een gouden medaille of zes (best veel maar niet irreëel) Nederland toch wel een heel eind in die buurt komt.
Oostenrijk, Zwitserland en Zweden winnen meestal op de Winterspelen een gouden medaille of vijf, zes. Er zou best wel eens een van die drie tegen kunnen vallen. Wanneer Fourcade niet in topvorm is, zou de Franse score ook wel eens tegen kunnen vallen. Italië had heel teleurstellende Spelen in Vancouver, maar zie ik nu wel beter scoren.
Het is dat je met de VS, Canada, Noorwegen en Duitsland vier dominante landen hebt die tien keer goud of meer gaan/kunnen halen. Dat is zo'n enorm aandeel van het totaal aantal medailles dat je met een relatief lage score heel hoog kunt komen.
Als Nederland echt alle medaillekansen binnen haalt qua goud.. tsja. Dan zit je misschien wel aan 8quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:23 schreef Leatherface het volgende:
Amerika, Canada, Noorwegen en Duitsland gaan de top vier plekken opvullen. Wellicht dat Rusland de top vijf vervolledigt. Maar uit het rijtje Zweden, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Frankrijk en Zuid-Korea kunnen er best een aantal onder Nederland eindigen.
Je hebt op elke OS tegenvallers en meevallers, maar zes goud lijkt mij alleszins reëel.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Nederland echt alle medaillekansen binnen haalt qua goud.. tsja. Dan zit je misschien wel aan 8
Ik zie op de TP en de 1500 echt niet mis gaan. Dan zijn er nog kansen op 500 mannen, 3000 vrouwen en 1000 mannen met veel mazzel maar die is het lastigst.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Je hebt op elke OS tegenvallers en meevallers, maar zes goud lijkt mij alleszins reëel.
1500 mannen, bedoel je? Blijf ik een loterij vinden.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zie op de TP en de 1500 echt niet mis gaan. Dan zijn er nog kansen op 500 mannen, 3000 vrouwen en 1000 mannen met veel mazzel maar die is het lastigst.
vrouwen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
1500 mannen, bedoel je? Blijf ik een loterij vinden.
Ja, Kramer, Verweij en Tuitert kunnen die pakken. Maar evengoed wint 'gewoon' Davis. Of Kuzin, of een Rus.
Kuzin lijkt mij op de 1500 meter onwaarschijnlijk, op die afstand heeft hij nog niet veel laten zien. Voor de rest heb je gelijk, Swings is ook in vorm die kan het ook pakken. Bokko lijkt zich alleen op de 1500 meter te richten dit jaar.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
1500 mannen, bedoel je? Blijf ik een loterij vinden.
Ja, Kramer, Verweij en Tuitert kunnen die pakken. Maar evengoed wint 'gewoon' Davis. Of Kuzin, of een Rus.
Gaat erg spannend worden in ieder geval.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kuzin lijkt mij op de 1500 meter onwaarschijnlijk, op die afstand heeft hij nog niet veel laten zien. Voor de rest heb je gelijk, Swings is ook in vorm die kan het ook pakken. Bokko lijkt zich alleen op de 1500 meter te richten dit jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |