Het materiaal voelt ook zo slap en goedkoop aan eigenlijk. Dat zal ook niet echt meehelpen aan de duurzaamheid van de schoen..quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:41 schreef hatsaflats het volgende:
Probleem met de Kinvara's is alleen wel dat ze relatief snel slijten.
Dat ik er echt heel erg lekker op loop, het lekkerst van alle 300 paar die ik het afgelopen jaar heb geprobeerd. Een alternatief heb ik nog niet gevonden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:05 schreef mosselmossel het volgende:
Wat is dan het voordeel aan Kinvara? En is dat niet te verkrijgen met een andere schoen die langer meegaat?
Dat is natuurlijk persoonlijk, maar voor mij geldt dat ze lekker lopen, vrij licht zijn en weinig drop hebben. Ik denk dat het lage gewicht en de slijtgevoeligheid wel iets met elkaar te maken hebben. Mijn alternatief is de Virrata, maar die lijkt qua materiaalgebruik erg op de Kinvara. Ze slijten bij mij trouwens op drie manieren:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:05 schreef mosselmossel het volgende:
Wat is dan het voordeel aan Kinvara?
Dat van die demping is bij alle schoenen. Heb eens gelezen dat de helft van de demping die een schoen gedurende het gebruik (1000-1500km) verliest in dde eerste 100km is, gemiddeld.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk persoonlijk, maar voor mij geldt dat ze lekker lopen, vrij licht zijn en weinig drop hebben. Ik denk dat het lage gewicht en de slijtgevoeligheid wel iets met elkaar te maken hebben. Mijn alternatief is de Virrata, maar die lijkt qua materiaalgebruik erg op de Kinvara. Ze slijten bij mij trouwens op drie manieren:
1. Het bovenwerk vertoont vrij snel scheurtjes, maar ik vind ze er functioneel niet minder door worden.
2. Demping wordt minder. Dat gaat in het begin vrij snel maar stabiliseert ook vlot. Je schoenen afwisselen helpt heel goed. Een paar dagen rust doet wonderen voor de demping.
3. De zolen slijten. Ik loop vrij veel onverhard en dan heb je daar niet zo veel last van. Asfaltjunkies zullen hier meer last van hebben.
Ik nu wel, maar hey, iedereen is anders! Met stilstaan kom je helemaal geen meter verder.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 07:54 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Iets zegt me toch dat jij bijzonder ontevreden bent als je een half uur hebt 'hardgelopen' en je 2 km op de teller hebt staan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.S. Lappenmandklanten: sterkte!
De brooks pure series gaan ook niet zo lang mee, ik denk dat het inherent aan dit soort type schoen is.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:05 schreef mosselmossel het volgende:
Wat is dan het voordeel aan Kinvara? En is dat niet te verkrijgen met een andere schoen die langer meegaat?
*Captain Slow meldt*!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:56 schreef Serinde het volgende:
[..]
*boks*
Ik wil me ook graag aansluiten bij FOK!king sloom![]()
Heb nog nooit 5 km binnen een half uur gelopen en dat zie ik ook niet gebeuren
Net les 18 van Renate 15km volbracht, weer 7,1 km op de teller in 52''
Nog een bijzondere reden dat je daar bent?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:41 schreef YUR het volgende:
Zo...deze dagen eens kijken of het in de buurt van Vaals nog een beetje leuk lopen is
Beetje sightseeingquote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:43 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Nog een bijzondere reden dat je daar bent?
Met z'n drieën elk in een ander land gaan staanquote:
Dat klinkt logisch. Zou ik ook doen in februari. Ik besef nu pas dat het 4 februari is en geen 5. Damn.quote:
Morgen de hele dag nog 5 februari! Geniet ervanquote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:46 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat klinkt logisch. Zou ik ook doen in februari. Ik besef nu pas dat het 4 februari is en geen 5. Damn.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Morgen de hele dag nog 5 februari! Geniet ervan
Ik twijfel nog. De training van maandag viel me erg zwaar, en eigenlijk wil ik m'n pootjes even rust gunnen. Maar dan zou ik pas zaterdag weer kunnen /firstworldproblemsquote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:48 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]thanks! Misschien weer een training doen, maar vertel dat nog maar niet aan mijn pootjes.
een drielandenloopjequote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:41 schreef YUR het volgende:
Zo...deze dagen eens kijken of het in de buurt van Vaals nog een beetje leuk lopen is
Gewoon omdat het kan!quote:
Dan ga je toch gewoon een klein eindje rustig hobbelen?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:11 schreef cafca het volgende:
Ik moet morgen een rustdag, terwijl ik eigenlijk het liefst zou gaan lopen
Ja, het was typisch zo'n alledaags dagje.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:47 schreef YUR het volgende:
Was idd een prima weertje om te trouwen, te brunchen aan het strand en daarna naar Zuid-Limburg te rijden voor een paar dagen chillen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd, denk ikquote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:47 schreef YUR het volgende:
Was idd een prima weertje om te trouwen, te brunchen aan het strand en daarna naar Zuid-Limburg te rijden voor een paar dagen chillen
Van harte, YUR en GotC!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:47 schreef YUR het volgende:
Gefeliciteerd YUR en GotC!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:47 schreef YUR het volgende:
Stiekemerdsquote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:47 schreef YUR het volgende:
super! en nu heel blijvenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:12 schreef Levitas het volgende:
Groen licht van de fysio! Zondag beginnen aan een 6-weken traject om weer op te bouwen naar een kilometer of 10.
Daarna zou ik, als alles goed gaat/ is gegaan, weer het normale trainen oppakken, maar wel even goed naar m`n tempo's kijken om belasting toch wat te verminderen. Een verstandig doel volgens de fysio zou zijn om mijn eerste 10km wedstrijdje weer rond de 55:00 te lopen (en ergens vind ik dat wel jammer, aangezien het PR op 52 min. staat)
In ieder geval blij dat ik weer mag gaan lopen!
Yeah!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:47 schreef Guard het volgende:
Tof Levitas![]()
Het is de dag van het goeie nieuws van de fysio blijkbaar
Knie klachten zijn dermate afgenomen dat ik weer mag gaan opbouwen en ook niet meer terug hoef naar de fysio.
Ook loopanalyse gehad vandaag. Mijn afwikkeling is behoorlijk neutraal, dus geen noodzaak tot zooltjes, ander schoeisel oid.
Mijn knieen staan wat naar buiten, maar in een dergelijk minimale mate dat ik me daar niet druk over moet maken.
Wel was duidelijk zichtbaar dat ik een haklanding heb, dus volgende week loopscholing om mijn techniek aan te passen. Dat was toch al iets waar ik iets aan wilde gaan doen, dus dat komt goed uit.
Daarmee verleg en verminder ik ook de "schuurplek" van mijn pees die nu mijn knieklachten veroorzaakt heeft.
CPC behoort weer tot de mogelijkheden
Dat is wel de bedoeling ja.quote:
SPOILER: En om dan toch bij het goede nieuws te blijven..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:47 schreef YUR het volgende:
Dat kan ook héél leuk zijn (denk ikquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:59 schreef YUR het volgende:
Thanks allWe hebben t lekker stil, klein en informeel gehouden.
Ook nogmaals gefeliciteerd beiden! Geniet van het weekje weg!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:59 schreef YUR het volgende:
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:47 schreef YUR het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:59 schreef YUR het volgende:
Staat erin!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:07 schreef runninglinda het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor de kempen run, na lang twijfelen toch een HM, mijn eerste!
Nu hoop ik hem binnen de 2 uur uit te lopen.....
1 16 maart 2014 - Kempenrun (Hapert)
2 • runninglinda - HM
Van harte!!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:47 schreef YUR het volgende:
Van harte samen! Maak er wat moois vanquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:59 schreef YUR het volgende:
Toen ik wisselde van schoen en wat kleine aanpassingen deed in mijn loop techniek ging ineens min blessure weg als sneeuw voor de zon. Dus nu ik pijnvrij ben: het moment om een tweede paar aan te schaffenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:30 schreef Jero_nimo het volgende:
Laatst hadden we het trouwens over een extra paar schoenen, nu een artikeltje daarover op RW.
http://www.runnersweb.nl/(...)_campaign=RW20140204
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |