quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:16 schreef runninglinda het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk wel, je benen moeten nog wennen. Loop je verder op goede schoenen?
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:17 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Dat zou toch goed kunnen. Je lichaam moet gewoon wennen aan de belasting. Daarom kun je beter iets langzamer lopen, die snelheid komt later wel. Ik denk dat er hier weinig mensen na hun beginnersschema meteen al 5km in een half uur liepen. Ik in ieder geval niet. Dat is in het begin ook helemaal niet belangrijk. Het gaat er om dat je het rustig opbouwt en er van leert te genieten.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:18 schreef Yuki het volgende:
[..]
Eerst duurvermogen, tempo komt later wel. Er is niet te zeggen of 9,5 km/u te snel is; dat is iets dat jij aan moet voelen.
Maar als je steeds hélemaal gesloopt bent na je training, klinkt het alsof het te snel kan zijn voor je.
Duidelijk verhaal, ik ga wat langzamer lopen, en kijken of het dan beter gaatquote:Op dinsdag 4 februari 2014 01:14 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik heb Evy net uitgelopen en afgelopen weekend mijn eerste loopje van 4km gedaan. Ik heb daar harder gelopen dan ik ooit in mijn lessen gedaan heb en liep die 4km in 31 minuten. Maak je dus vooral nog niet te druk om je snelheid. Uitlopen is waar het in eerste instantie om draait, snelheid komt later wel.
Dan kom je op 210km in februari.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:00 schreef Frsh het volgende:
Potverdikke, het is pas 4 februari en ik heb er nu al 30 km opzitten. Ik wil niet weten wat er gebeurt als ik dat ga extrapoleren...
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:12 schreef Levitas het volgende:
Groen licht van de fysio! Zondag beginnen aan een 6-weken traject om weer op te bouwen naar een kilometer of 10.
Daarna zou ik, als alles goed gaat/ is gegaan, weer het normale trainen oppakken, maar wel even goed naar m`n tempo's kijken om belasting toch wat te verminderen. Een verstandig doel volgens de fysio zou zijn om mijn eerste 10km wedstrijdje weer rond de 55:00 te lopen (en ergens vind ik dat wel jammer, aangezien het PR op 52 min. staat)
In ieder geval blij dat ik weer mag gaan lopen!
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:47 schreef Guard het volgende:
Tof Levitas![]()
Het is de dag van het goeie nieuws van de fysio blijkbaar
Knie klachten zijn dermate afgenomen dat ik weer mag gaan opbouwen en ook niet meer terug hoef naar de fysio.
Ook loopanalyse gehad vandaag. Mijn afwikkeling is behoorlijk neutraal, dus geen noodzaak tot zooltjes, ander schoeisel oid.
Mijn knieen staan wat naar buiten, maar in een dergelijk minimale mate dat ik me daar niet druk over moet maken.
Wel was duidelijk zichtbaar dat ik een haklanding heb, dus volgende week loopscholing om mijn techniek aan te passen. Dat was toch al iets waar ik iets aan wilde gaan doen, dus dat komt goed uit.
Daarmee verleg en verminder ik ook de "schuurplek" van mijn pees die nu mijn knieklachten veroorzaakt heeft.
CPC behoort weer tot de mogelijkheden
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:53 schreef Twinky het volgende:
Ik ben vanmorgen door mijn rug gegaan. Wilde opstaan nadat ik op de grond zittend mijn benen had geschoren.
Dit is serieuze business. Man wat een belemmering!
Bleh, dat is stom. Voorzichtig aan en beterschap.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:53 schreef Twinky het volgende:
Ik ben vanmorgen door mijn rug gegaan. Wilde opstaan nadat ik op de grond zittend mijn benen had geschoren.
Dit is serieuze business. Man wat een belemmering!
Ik vind dat een beetje veel voor een maand waarin er ook nog gewoon gevolleybald wordt...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:48 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dan kom je op 210km in februari.
Succes!
Had je je al aangemeld voor de FiveFingers FunRun?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:47 schreef Guard het volgende:
Tof Levitas![]()
Het is de dag van het goeie nieuws van de fysio blijkbaar
Knie klachten zijn dermate afgenomen dat ik weer mag gaan opbouwen en ook niet meer terug hoef naar de fysio.
Ook loopanalyse gehad vandaag. Mijn afwikkeling is behoorlijk neutraal, dus geen noodzaak tot zooltjes, ander schoeisel oid.
Mijn knieen staan wat naar buiten, maar in een dergelijk minimale mate dat ik me daar niet druk over moet maken.
Wel was duidelijk zichtbaar dat ik een haklanding heb, dus volgende week loopscholing om mijn techniek aan te passen. Dat was toch al iets waar ik iets aan wilde gaan doen, dus dat komt goed uit.
Daarmee verleg en verminder ik ook de "schuurplek" van mijn pees die nu mijn knieklachten veroorzaakt heeft.
CPC behoort weer tot de mogelijkheden
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, ik zeg ook niet dat ik een schop onder mijn kont nodig heb van jullie?
[..]
Als ik gewoon 2 a 3 keer per week loop heb ik geen probleem om naar een training te gaan, maar als ik een tijd niet heb gelopen en ik zit op 1 keer per week/twee weken zoals nu dan heb ik weinig zin om te lopen. Zodra ik weer meer ga lopen gaat het meer vanzelf en vind ik het ook leuk. Ik moet net weer even die drempel over.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Welkom in 't pijnlijke ledematen/lichaamsdelenbootje Twink![]()
Ik loop in een groepquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Hoi Dago! Gewoon onderweg een lekker muziekje opzetten met gitaren, of StuBru!
Jaja ik ben bij de VFF fun run.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:00 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Had je je al aangemeld voor de FiveFingers FunRun?Goed voor je techniek!
Maar goede verhalen weer! Levitas ook
Twinky beterschap, dat is nooit fijn...
Ze zetten me het mes niet op de keel hoor!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:42 schreef flipsen het volgende:
Voor mensen die in een groep lopen: is dat niet veel meer "moeten" dan wanneer je alleen loopt en gewoon zelf bepaalt wanneer je gaat lopen? Ik heb het natuurlijk extra makkelijk omdat ik thuis werk en dus zelf mijn tijd kan inplannen. Maar voor mij zou een groep juist extra tegenzin opwerpen, omdat je op die en die dag, op dat en dat tijdstip móet lopen...
Nee, dat begrijp ik ook wel, maar het is toch dat je op een bepaalde dag, op een bepaald tijdstip ergens eerst heen moet om daar vervolgens te gaan rennen. Een trainer zal ook wel zijn meerwaarde hebben, maar ik denk dat het voor mij geen stok achter de deur zou zijn. Integendeelquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ze zetten me het mes niet op de keel hoor!Als ik een keer geen zin heb om met de groep te lopen of een rustdag beter kan gebruiken dan is er niemand die me boos opbelt of per direct de club uit zet!
Haha, nee dat is dan inderdaad niet zo sociaal... Loop je nooit alleen? Dat vind ik juist heerlijk, lekker alleen in de stilte van het bos...... met keiharde muziek aan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik loop in een groepStaat zo afwezig als ik dan muziek op heb. Versta ik de trainer ook niet
In de groep waar ik loop is het vaak een stuk snel, dan weer even rust, intensieve intervallen. Dit vind ik zelf wel lekker omdat als ik zelf zou gaan lopen gewoon een bepaald tempo zou gaan lopen en ook niet word uitgedaagd.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:42 schreef flipsen het volgende:
Voor mensen die in een groep lopen: is dat niet veel meer "moeten" dan wanneer je alleen loopt en gewoon zelf bepaalt wanneer je gaat lopen? Ik heb het natuurlijk extra makkelijk omdat ik thuis werk en dus zelf mijn tijd kan inplannen. Maar voor mij zou een groep juist extra tegenzin opwerpen, omdat je op die en die dag, op dat en dat tijdstip móet lopen...
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, nee dat is dan inderdaad niet zo sociaal... Loop je nooit alleen? Dat vind ik juist heerlijk, lekker alleen in de stilte van het bos...... met keiharde muziek aan.
Dat is drek en de blaadjes zijn in de modder gewandeld/gelopen/geMTBed.quote:
quote:Mooie loopomgeving
Ah, I see.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is drek en de blaadjes zijn in de modder gewandeld/gelopen/geMTBed.
[..]
280? ;-)quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:00 schreef Frsh het volgende:
Potverdikke, het is pas 4 februari en ik heb er nu al 30 km opzitten. Ik wil niet weten wat er gebeurt als ik dat ga extrapoleren...
Wauw wat mooi!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Rondje St. Jansberg en Mookerhei gedaan (17,5km) Halverwege gestopt om een hamerende bonte specht te bespieden. Het was hier en daar tamelijk glibberig, maar wel weer erg mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik loop vaak met een maatje (heel soms met een groepje) maar als het dan hier vertyfd teringweer is, dan heb je al afgesproken dus dan ga ik toch maar. Zo lullig om dan iemand in zn 1tje het hondenweer in te sturen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:50 schreef motorbloempje het volgende:
Juist als het vertyfd teringweer is (wat hier nogal eens het geval is) dan is het fijn om niet in je eentje over de donkere wegen te lopen maar in een groep. Niet alleen een stuk gemoedelijker, maar ook veiliger!
Ik was er zaterdagmiddag ook geweest, langs de zoom van de heide, op de fiets. Als het zo nat is tijdens de cross als afgelopen zaterdag kunnen we onze lol opquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:03 schreef cafca het volgende:
Vanmiddag even op de Regte Heide wezen kijken. Wordt een mooi stukje lopen de 23e
[ afbeelding ]
*boks*quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:33 schreef E.T. het volgende:
Ik kan nog steeds de 5km niet in een half uur lopen![]()
Maar weet je.. het boeit me echt geen zier!
Lol hebben in het lopen vind ik veel belangrijker, want dat is een stuk makkelijker volhouden dan een heilig 'moeten'
Ach, je hebt mindere wedstrijden nodig om goede te kunnen lopenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:03 schreef Quoi het volgende:
Nou, ik zou liegen als ik zei dat snelheid me niks deed.
Er zit nogal een competetief persoontje in mij
Ik heb er een probleemloos meerdere malen 30+ en een keer een M op gelopen, en ik ben niet de lichtste loper.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:44 schreef _MvN_ het volgende:
Ik heb vandaag kinvara's aangehad en ze zatenheerlijk. Maar zijn het ook prima schoenen voor 25+ afstanden?
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb er een probleemloos meerdere malen 30+ en een keer een M op gelopen, en ik ben niet de lichtste loper.
Ik was er vandaag op de fiets, het grootste deel van de route lag er nu mooi droog bij, maar richting en in het bos lagen een paar mooie modderpoelen. Als het de komende 2 weken gaat regenen, zoals voorspeld, gaat dat zeker voor de 21km wat worden!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:40 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik was er zaterdagmiddag ook geweest, langs de zoom van de heide, op de fiets. Als het zo nat is tijdens de cross als afgelopen zaterdag kunnen we onze lol op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |