quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gr gr.
Totdat het afgelopen isquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:43 schreef Adelante het volgende:
Hoe lang duurt deze ellendige koude nog?
Het is nog maar net begonnenquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:43 schreef Adelante het volgende:
Hoe lang duurt deze ellendige koude nog?
Deze donderdag gaat dat verpesten...quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
Geen enkele lijn onder de 0. Nou ja, op die ene twijfelaar na en zelfs die is nauwelijks koud te noemen. Komt die hellmannloze winter
Ik betwijfel het. Gelukkig houd het weer zich niet aan de wensen van de mens, maar ik hoop er stiekem wel op.quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Deze donderdag gaat dat verpesten...
Voorlopig staan we op virtueel 2,1 punt nu.quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Gelukkig houd het weer zich niet aan de wensen van de mens, maar ik hoop er stiekem wel op.
Overdag gaat 't wel lukken denk ik. 's avonds gaat een ander verhaal worden ben ik bang.quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Voorlopig staan we op virtueel 2,1 punt nu.
Morgen is +2 of hoger tussen 10:00 en 20:00 toch wel noodzakelijk, om de koude nachten te compenseren.
Het is nu nog steeds -0.3 in de Bilt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 02:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Overdag gaat 't wel lukken denk ik. 's avonds gaat een ander verhaal worden ben ik bang.
Heel lichte sneeuw en een gevoelstemperatuur rond -10 in Amsterdam.quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:59 schreef Nattekat het volgende:
Er ligt hier een dun gebroken laagje sneeuw... De eerste van de winter
quote:
Ik zoek het even op, stond geen plaats bij behalve dat het in de Alpen is. Komende dagen gaan er waarschijnlijk records gebroken worden, er kan tot 3 meter sneeuw gaan vallen in delen aan de zuidzijde.quote:
"Schat ik ga even boodschappen doen".quote:
Is schijnbaar al een oud plaatje:quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zoek het even op, stond geen plaats bij behalve dat het in de Alpen is. Komende dagen gaan er waarschijnlijk records gebroken worden, er kan tot 3 meter sneeuw gaan vallen in delen aan de zuidzijde.
Ok, was ook meer een waarschuwingsfoto voor de komende dagen aldaar. Wel een leuke fotoquote:Op donderdag 30 januari 2014 10:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is schijnbaar al een oud plaatje:
http://honda.org.ua/forum/post-991743.html#991743
Als ik op de afbeelding zoek dan krijg ik meer dan 100 resultaten op TinEye.
Zou kunnen. Het soortelijk gewicht van (verse) sneeuw is bijna 10 keer zo laag als dat van water, dus misschien kan het dak dit gewicht wel gewoon houden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:38 schreef alors het volgende:
Is het geen fotoshop, lijkt me sterk dat een dak zo'n gewicht kan houden.
Dag winter, probeer het volgend jaar maar weerquote:
De winter begint pas in maart 2014quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dag winter, probeer het volgend jaar maar weer
Dat recht heb je de afgelopen 2 maanden al verspildquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Serieus als dat gebeurt dan..... dan..... ehh ja... dan ga ik er over klagen
Vooralsnog -1,1quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:26 schreef Felagund het volgende:
Temperatuur in de Bilt nu 1 graad, stijgt vrij snel, zal er nog om spannen wat de gemiddelde temperatuur van vandaag wordt.
Nietus!quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:26 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dat recht heb je de afgelopen 2 maanden al verspild!
Waar heb je dat vandaan, ik heb er naar gezocht maar kon het niet zo snel vinden.quote:
www.weergegevens.nlquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan, ik heb er naar gezocht maar kon het niet zo snel vinden.
Bedankt. De verwachting is dat de temperatuur in de Bilt kan oplopen tot 3/4 graad. Daarnaast wordt het vanavond niet meer zo koud, dus misschien eindigen we toch boven de 0 vandaag.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
www.weergegevens.nl
Op de hoofdpagina.
Volgens de schaatsers is het vrij laat in de winter, dat er voor het eerst kan worden geschaatst. Goh...quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:42 schreef alors het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)js-in-friesland.html
Voor de ijsliefhebbers, ik zou er snel bij zijn.
Je kan beter daar gaan wonen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:26 schreef Lemans24 het volgende:
Ik lees net dat Vlissingen de hele winter nog geen vorst heeft gehad!
Hellmann getal duurt trouwens tot eind maart. Nog 2 maanden dus.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bedankt. De verwachting is dat de temperatuur in de Bilt kan oplopen tot 3/4 graad. Daarnaast wordt het vanavond niet meer zo koud, dus misschien eindigen we toch boven de 0 vandaag.
Krokussen, wow, die heb ik nog niet gezien. Wel veel sneeuwklokjes.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:54 schreef ondeugend het volgende:
Ik zag net krokussen in bloei, lol
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kans op winter met 0 Hellmanpunten is klein, maar die is sowieso verkeken als de gemiddelde temperatuur van vandaag onder de 0 graden blijft.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Hellmann getal duurt trouwens tot eind maart. Nog 2 maanden dus.
Ja nou weten we het wel....quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog steeds 31 graden. Morgen schijnt t te waaien. 30 graden.
Laagste is 1.9 in 1989 (voor De Bilt):quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
Hellmanloze winter hebben we volgens mij nog nooit gehad in NL toch? Tenminste voor zover er metingen zijn
Ah, interessant. Nouja hellmanloos of niet, hoe het er nu naar uitziet gaat de winter van 2013/2014 hoogstwaarschijnlijk in het rijtje:quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Laagste is 1.9 in 1989 (voor De Bilt):
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hellmann.html
Met de auto over het IJsselmeer? Epicquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zit zo eens te lezen over de winter van 1963. Da's een flink portie natuurgeweld. Vooral het stuk waarin bevroren grond de afvoer van water blokkeerde vond ik erg boeiend. Over het ijsselmeer knallen met de auto leek me verder ook wel wat.
Verder is dat gewoon echt veel te veel van het goedeproblemen met de binnenvaart, watervoorziening, verkeer, honderden doden door heel europa.. mweh. Jammer dat extreem weer dat vaak met zich mee brengt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Winter_van_1962-1963quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met de auto over het IJsselmeer? Epic
quote:18 februari kon na enkele dagen dooi Schiermonnikoog weer worden bereikt. Nadat 50 mannen een pad hadden gehakt door de ijsbarrière voor de kust, had men half staande in het ijskoude water de lading kolen en 3½ ton levensmiddelen uit de Brakzand aan wal kunnen brengen
Lijkt mij van UTC 00:00 tot UTC 24:00 te gaan idd. Er wordt verwacht dat de temperatuur vannacht/vanavond niet zo koud wordt, lijkt mij dus dat het etmaalgemiddelde wel boven 0 graden blijft.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:19 schreef Lemans24 het volgende:
Het gemiddelde tot 15:00 is +0,1. Het hangt nu helemaal van de avond af.
(gemiddelde wordt trouwens gemeten voor de periode van 01:00 tot 01:00 toch?)
geduld man, tis straks gewoon tot koningsdag rond het vriespunt, de lente hebben we in mei tot juli en vervolgens gewoon de herfst in op naar de zomer in december!quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:36 schreef aloa het volgende:
[..]
En dan slaan we de herfst over...kan de winter weer gewoon in december beginnen.
Jaaa surequote:Op donderdag 30 januari 2014 15:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
geduld man, tis straks gewoon tot koningsdag rond het vriespunt, de lente hebben we in mei tot juli en vervolgens gewoon de herfst in op naar de zomer in december!
Als de temperatuur net zo snel daalt als dat hij gestegen is, gaan we ruim onder nul eindigen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lijkt mij van UTC 00:00 tot UTC 24:00 te gaan idd. Er wordt verwacht dat de temperatuur vannacht/vanavond niet zo koud wordt, lijkt mij dus dat het etmaalgemiddelde wel boven 0 graden blijft.
Volgens de ensemble verwachten van de 06hr run (Misschien niet de meest betrouwbaarste) daalt de temperatuur tot net boven/onder nul graden:quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als de temperatuur net zo snel daalt als dat hij gestegen is, gaan we ruim onder nul eindigen.
Klopt. 29 en 30 januari waren de warmste twee dagen van de maand, nu de koudstequote:Op donderdag 30 januari 2014 18:32 schreef fotostarter het volgende:
Vorig jaar was het rond deze tijd ook niet zo koud eigenlijk
[ afbeelding ]
Neeeeeee! Koningsdag graag 24 graden met zon, ideaal om in het musispark bier te drinken en muziek aan te horenquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
geduld man, tis straks gewoon tot koningsdag rond het vriespunt, de lente hebben we in mei tot juli en vervolgens gewoon de herfst in op naar de zomer in december!
Haten op = ?quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:11 schreef beantherio het volgende:
Voor de mensen die nu zitten te haten op de winter hoop ik echt dat we een kakzomer krijgen met lage temperaturen, veel regen maar geen onweer
Nee, mensen die tegen een lekker koude, ijsvolle en sneeuwvolle winter zijnquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Haten op = ?
Mensen die dit een rotwinter vinden, mogen dus een rotzomer krijgen?
We hebben geen landklimaat, helaas voor jouquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, mensen die tegen een lekker koude, ijsvolle en sneeuwvolle winter zijn
Beetje jammer harry. Ikke nie dan hunnie ook nie mentaliteit is dat. Gelukkig maar dat het weer zich geen zak aantrekt van wat mensen vindenquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:11 schreef beantherio het volgende:
Voor de mensen die nu zitten te haten op de winter hoop ik echt dat we een kakzomer krijgen met lage temperaturen, veel regen maar geen onweer
Gemiddelde temperatuur vandaag is nog steeds 0.8 graden. Lijkt mij niet dat het nog meer dan een halve graad gaat zakken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:36 schreef Lemans24 het volgende:
Temperatuur zakt nu hard, na eerder toch nog even stabiel te zijn geweest. Het wordt kantje boord, gemiddelde van +0,1 of -0,1
Ik ga even uit van 0,7 nu (worst-case afronding), dan moet het gemiddeld -6 worden. Dus...quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:44 schreef Felagund het volgende:
Voor een daggemiddelde onder de 0 zou het gemiddeld in de komende 2,5 uur 6.88 graden moeten vriezen (er vanuit gaande dat het tot 1:00 gaat).
Blijft het nog steeds de meest uitgestelde winter ooitquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:49 schreef bondage het volgende:
Hopelijk gaat het in maart keihard vriezen.
Dat gun je sommige mensen wel ja...quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Haten op = ?
Mensen die dit een rotwinter vinden, mogen dus een rotzomer krijgen?
En veel sneeuwquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:49 schreef bondage het volgende:
En hopelijk valt de verwarming dan uit in je huis... eens kijken hoe leuk je vrieskou dan nog vindtquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:49 schreef bondage het volgende:
Ik ben het vertrouwen er een beetje in verloren. Ik vermoed dat de temperaturen alleen maar verder op zullen lopen de komende weken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Blijft het nog steeds de meest uitgestelde winter ooit
En wellicht volledig vorstloos in delen van Zeeland, lijkt me ook uniek.
Heb nog wel een elektrische noodkachel staanquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En hopelijk valt de verwarming dan uit in je huis... eens kijken hoe leuk je vrieskou dan nog vindt
Dit komt uit een artikel op weer.nl uit 2004, dus ik weet niet of de winter van 2007 eventueel vorstloos was in Vlissingen.quote:Vlissingen heeft het wel eens langer dan een jaar zonder vorst moeten stellen. Van 16 december 1987 tot en met 23 januari 1989, in totaal dus 405 dagen op rij, bleef de temperatuur hier boven nul! Uiteindelijk leverde de winter van 1989 ná 23 januari nog drie, en de winter van 1987-’88 vóór 16 december nog 8 vorstdagen op, dus zelfs in Vlissingen is een geheel vorstloos winterseizoen nog nooit opgetreden.
Zo erg is dat nou ook weer nietquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En hopelijk valt de verwarming dan uit in je huis... eens kijken hoe leuk je vrieskou dan nog vindt
Is vrij warm nog voor begin februari vind ik. Zeker de tweede helft van de run, hoewel dat natuurlijk heel onnauwkeurig is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:05 schreef INViCTuS het volgende:
Geen dikke herfst, ver weg van lente en al helemaal geen winter...
[ afbeelding ]
We zullen het zien.quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:12 schreef Lemans24 het volgende:
Eerlijk/oneerlijk, wat heeft dat met het weer te maken?
Die verhouding zal in de toekomst nog wel extremer worden.
Minder dan een week vooruit, het kan nog (half) uitkomen. Al is 15 graden misschien wat overdreven.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 03:42 schreef Lemans24 het volgende:
Lachen, die weerfictie!
[ afbeelding ]
om je laatste vraag te beantwoorden, zodra het gaat dooien een rivier in gok ikquote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:59 schreef INViCTuS het volgende:
Eigenlijk zouden ze het gewoon wat eerlijker moeten verdelen. Aan de zuidkant van de Alpen in Zwitserland, Oostenrijk maar vooral Italie ( Livigno ) zijn reeds dorpen afgesloten omdat daar even een meter sneeuw is gevallen sinds gistermiddag. Het zal er blijven sneeuwen tot en met zondag waarbij mogelijkheden tot 250 cm mogelijk zijn. Ik denk: doe ons dan wat, zij minder problemen en wij wat sneeuw
datzelfde geldt dan voor de kou.
In de buurt van de weissensee:
[ afbeelding ]
Livigno:
[ afbeelding ]
Deze is echt van vandaag:
[ afbeelding ]
Echt, waar moet je heen met al die sneeuw
Cijfertjes, records, statistieken.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 08:30 schreef 88-4 het volgende:
Wat is er zo boeiend aan dat hellmann getal? Het is hier koud genoeg.
Voor de zuidkant is dit extreem, volgens mij.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:09 schreef Frutsel het volgende:
Tering hey![]()
Krijgen die rivieren het straks nog druk mee met al dat smeltwater of zijn dit normale hoeveelheden?
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:59 schreef INViCTuS het volgende:
Eigenlijk zouden ze het gewoon wat eerlijker moeten verdelen. Aan de zuidkant van de Alpen in Zwitserland, Oostenrijk maar vooral Italie ( Livigno ) zijn reeds dorpen afgesloten omdat daar even een meter sneeuw is gevallen sinds gistermiddag. Het zal er blijven sneeuwen tot en met zondag waarbij mogelijkheden tot 250 cm mogelijk zijn. Ik denk: doe ons dan wat, zij minder problemen en wij wat sneeuw
datzelfde geldt dan voor de kou.
In de buurt van de weissensee:
[ afbeelding ]
Livigno:
[ afbeelding ]
Deze is echt van vandaag:
[ afbeelding ]
Echt, waar moet je heen met al die sneeuw
Zwaarste sneeuwval in meer dan 100 jaar.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:09 schreef Frutsel het volgende:
Tering hey![]()
Krijgen die rivieren het straks nog druk mee met al dat smeltwater of zijn dit normale hoeveelheden?
Troost je, zoals de koude nu niet heel erg ver van ons blijft hangen, zo doet de warmte dat ook. In parijs kan het 30 graden zijn terwijl het hier dan 17 graden met regen is.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:29 schreef beantherio het volgende:
Ik begin zo langzamerhand te geloven dat Nederland op het noordelijk halfrond een eilandje van warmte is in een zee van winter
Het land van de middelmaat.. bah bahquote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Troost je, zoals de koude nu niet heel erg ver van ons blijft hangen, zo doet de warmte dat ook. In parijs kan het 30 graden zijn terwijl het hier dan 17 graden met regen is.
nou, afgelopen jaar heeft t op de Canarische eilanden anders flink gespookt met overstromingen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 20:17 schreef Lemans24 het volgende:
Onzin. Op de evenaar is het weer nog veel saaier.
Geen zomer, geen winter, geen stormen. Alleen droog seizoen, nat seizoen, jaar in, jaar uit.
De Canarische Eilanden is toch niet de evenaar? Die liggen op 28 graden noorderbreedte, nog verder ten noorden van de evenaar dan ten zuiden van Nederland.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:26 schreef marcel-o het volgende:
[..]
nou, afgelopen jaar heeft t op de Canarische eilanden anders flink gespookt met overstromingen.
maar komt idd niet veel voor.
twitter:Alpenweerman twitterde op zaterdag 01-02-2014 om 11:33:15Dat wordt niet wat met skiën vandaag (Obertilliach, Ost Tirol) http://t.co/cBxqrF4TWF reageer retweet
En die orkanen/cyclonen dan? De Fillipijnen liggen toch op de evenaar?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 20:17 schreef Lemans24 het volgende:
Onzin. Op de evenaar is het weer nog veel saaier.
Geen zomer, geen winter, geen stormen. Alleen droog seizoen, nat seizoen, jaar in, jaar uit.
Je ziet ook zo mooi de sneeuwgrens opschuiven in het noorden. En dat stormachtige weer van de laatste 3 maanden van 2013 ziet er ook indrukwekkend uit hoe hard alles over de Atlantische oceaan geblazen wordt en tegen Europa aan beukt.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:46 schreef cynicus het volgende:
Kon geen beter topic vinden om deze video te posten maar hij verdient het om langer te 'leven' dan dit draadje, imho:
Zet 'm fullscreen op HD en geniet!
Indrukwekkend. Ook dat verschil bijv. tussen bij ons al die flarden die met hoge snelheid van de Atlantische oceaan komen binnenwaaien en het oerwoud in Congo waar het hele jaar door een ritme is van onweersbuien die overdag ontstaan en 's nachts weer oplossen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:46 schreef cynicus het volgende:
Kon geen beter topic vinden om deze video te posten maar hij verdient het om langer te 'leven' dan dit draadje, imho:
Zet 'm fullscreen op HD en geniet!
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:19 schreef INViCTuS het volgende:
Deze moet ik hier ook even plaatsen![]()
[ afbeelding ]
Prachtig inderdaad.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 17:29 schreef GekkePoes het volgende:
Mooie rode zonsondergang, wie kan mooi fotootje maken?
Jaja we zijn jaloers blablaquote:Op zondag 2 februari 2014 05:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Pff warm vandaag. Trek t bijna niet in de zon maar bikkel als ik ben blijf ik toch liggen in mijn strandstoel. Straks even een lokaal kansenkind zoeken om me toe te wuiven met een palmblad.
33 graden
Ben jij dat, Dven?quote:Op zondag 2 februari 2014 05:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Pff warm vandaag. Trek t bijna niet in de zon maar bikkel als ik ben blijf ik toch liggen in mijn strandstoel. Straks even een lokaal kansenkind zoeken om me toe te wuiven met een palmblad.
33 graden
Achter het glas is het heerlijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tipsquote:Op zondag 2 februari 2014 13:30 schreef Toto69 het volgende:
De dagen lengen weer lekkeral 9 uur en 10 minuten licht vandaag
Jij hebt hier niks te zoekenquote:Op zondag 2 februari 2014 13:30 schreef Toto69 het volgende:
De dagen lengen weer lekkeral 9 uur en 10 minuten licht vandaag
Maar wel een paar keer, vorig jaar was er bijna geen onweerquote:Op zondag 2 februari 2014 13:37 schreef MichaelScott het volgende:
Y'all guys are posting in the wrong thread
Neemt niet weg dat het wel weer eens tijd is voor wat korte rokjes op straat. Hopen dat het niet zo vaak boven de 30 gaat dit jaar.
Boven de 30 maakt de buurt pas prettigquote:Op zondag 2 februari 2014 13:37 schreef MichaelScott het volgende:
Y'all guys are posting in the wrong thread
Neemt niet weg dat het wel weer eens tijd is voor wat korte rokjes op straat. Hopen dat het niet zo vaak boven de 30 gaat dit jaar.
Kijk eens op de kaart. Verre van, ze liggen ruim ten noorden ervan (6-19 graden ongeveer).quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En die orkanen/cyclonen dan? De Fillipijnen liggen toch op de evenaar?
Zekerquote:Op zondag 2 februari 2014 14:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is toch genieten man. Heerlijk
Volgens mij had je deze winter beter je experiment van de verwarming niet aandoen kunnen doenquote:Op zondag 2 februari 2014 16:42 schreef Lemans24 het volgende:
Het jaar zonder winter!
Waarvan je wist dat het er ooit zou komen.
Waarvan er nog vele zullen volgen.
Een vorstvrij Vlissingen dit seizoen?
En in de toekomst wellicht een vorstvrij De Bilt?
Oh da's ook een leuke om eens te peilen bij mensen hier.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:01 schreef Resistor het volgende:
[..]
Volgens mij had je deze winter beter je experiment van de verwarming niet aandoen kunnen doen
Voelde vanmiddag bijna al als lente aan inderdaad. Van mij mag het wel zo blijven.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is toch genieten man. Heerlijk
Ik heb de zonnebril opgezet en ben over de posbank gaan rijdenquote:Op zondag 2 februari 2014 17:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voelde vanmiddag bijna al als lente aan inderdaad. Van mij mag het wel zo blijven.
Nice!quote:Op zondag 2 februari 2014 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb de zonnebril opgezet en ben over de posbank gaan rijden
Ik heb nog een foto van de zonsondergang gisteren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier is het zonder verwarming 12 graden (vorig jaar 8), dus hij moet wel regelmatig aan.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Heb alleen avonds een keer of wat de verwarming aangezet.
Nee, was te makkelijk geweest.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:01 schreef Resistor het volgende:
[..]
Volgens mij had je deze winter beter je experiment van de verwarming niet aandoen kunnen doen
Dan rij je echt te veel, 10 graden moeten ze aankunnen.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:46 schreef gebrokenglas het volgende:
De winterbanden slijten als een malle, met dit warme weer.
je zit er zo erg naastquote:Op zondag 2 februari 2014 18:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mooi. Februari lijkt ook zacht te worden, kans op een vroeg voorjaar is dus ook een stuk groter.
Volgens mij is er amper een correlatie te vinden tussen die 2. Lemans had dat al eens uitgezocht dacht ikquote:
Heb de verwarming ook nog regelmatig aan. Even een graadje of 1,5 erbij naar 17,5/18 en dan kan ie weer uit, of een graad terug zodat het niet te koud wordt. Maar het scheelt wel veel met vorig jaar in ieder gevalquote:Op zondag 2 februari 2014 17:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh da's ook een leuke om eens te peilen bij mensen hier.
Hoevaak sinds laten we zeggen november afgelopen jaar heb jij de verwarming aangezet??
Ik persoonlijk woon in een nieuwbouw appartement wat best goed geïsoleerd is, dus daardoor wordt het sowieso niet snel koud.
Ik heb denk ik sinds november t/m nu de thermostaat een keer of 4 even aangezet.
Als ik geen centen ga terugkrijgen dit jaar weet ik het ook niet meer
quote:Op maandag 3 februari 2014 01:40 schreef roislecxe het volgende:
Ik zwaai de winter alvast keihard uit![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
0 hellmannpunten here we come!
[ afbeelding ]
Volgens mij hadden we het daar laatst nog over in deze topic reeks en zegt een zachte winter niks over hoe de zomer wordt, maar wel dat het voorjaar vaak vroeger begint ja.quote:Op zondag 2 februari 2014 23:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij is er amper een correlatie te vinden tussen die 2. Lemans had dat al eens uitgezocht dacht ik
Gisteren was mooier, vandaag is hier te bewolkt.quote:
quote:Op maandag 3 februari 2014 17:38 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Net of jij er íéts van meekrijgt vandaag
Nou zeg.quote:Op maandag 3 februari 2014 17:38 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Net of jij er íéts van meekrijgt vandaag
20 is het minimum, 22 is een beetje overdreven.quote:Op maandag 3 februari 2014 17:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Brrrr... al die mensen die hier de verwarming altijd zo laag hebben. Bij jullie kom ik niet op bezoek hoor. Hier staat het altijd overdag op 22 en 's nachts op 19.
Ja daag! Hellmannpuntenloos is binnen bereik, gaan we niet nu nog afhaken.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:09 schreef beantherio het volgende:
Kom op wintertje! Doe nog eens effe wat!![]()
Stoer hoor.quote:Op maandag 3 februari 2014 17:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Brrrr... al die mensen die hier de verwarming altijd zo laag hebben. Bij jullie kom ik niet op bezoek hoor. Hier staat het altijd overdag op 22 en 's nachts op 19.
22? Wow, jullie lopen naakt, de hele dag?quote:Op maandag 3 februari 2014 17:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Echt superweer ja!quote:Op maandag 3 februari 2014 17:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
In de zon, uit de wind leek het wel lente. Wat een verschil met vorige week.
Hoeveel wp heb je liggen, ik heb 3000 en zat net onder de 10 (9.7 ofzo)quote:Op maandag 3 februari 2014 20:18 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat een cadeautje vandaag, dat doet een mens goed. Sinds het eerst in maanden weer >10kwh geoogst.
[..]
Stoer hoor.
En maar mekkeren daarquote:Op maandag 3 februari 2014 21:20 schreef Straatcommando. het volgende:
's Nachts gewoon uit, natuurlijk. Tevens www.winterwoord.tk
En wat vond je nu leuker, El Nido of Boracay?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 04:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Lekker weer, 31 graden
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 3 februari 2014 17:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Touché!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 07:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]![]()
Dat zie je meestal bij bejaarden.
Of 1,5-2 uur daarvoor al, het zakt toch erg langzaam.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 07:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]![]()
Dat zie je meestal bij bejaarden.
Hier staat ie op 19 graden en zo gauw we naar bed gaan gaat ie naar 15 graden.
Borocay niet geweest, El Nido zelf viel enorm tegen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 07:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En wat vond je nu leuker, El Nido of Boracay?
3140wpquote:Op maandag 3 februari 2014 20:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoeveel wp heb je liggen, ik heb 3000 en zat net onder de 10 (9.7 ofzo)
Ik las AIDSquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:33 schreef Lemans24 het volgende:
Drie ADS dagen in de eerste vier februaridagen, ongelooflijk! Écht fantastisch weer!!
Ja het waren echt GMZ dagen! Maar toch heb ik ook graag SWZ dagen en af een toe ben ik ook wel toe aan een GWR dag om de week de week mee af te sluitenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:33 schreef Lemans24 het volgende:
Drie ADS dagen in de eerste vier februaridagen, ongelooflijk! Écht fantastisch weer!!
Nog meer herfst.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:56 schreef aloa het volgende:
Morgen al stormachtig...zaterdagavond en zondagnacht mogelijk echt storm. 960 mb ten noorden van de waddeneilanden.
[ afbeelding ]
hier in Amsterdam een dag of 2 dat je moest krabben, erg weinig dus.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:44 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nog meer herfst.
Denk dat we qua afwezigheid van de winter toch wel op een recordje afstevenen. Het aantal dagen dat ik de autoruiten moest krabben is ook op 1 hand te tellen.
Vorig jaar had ik het de hele winter 15-16 graden hier, genoeg tijd om te wennen dus - maar nee.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:18 schreef Lemans24 het volgende:
Vrouwen hebben het wel eerder koud (in lucht). Verder is het wen kwestie van gewenning, dan is 16 graden echt niet koud. Bezoek doet ook een extra trui aan en klaagt niet hoor.
Ik heb de kachel op 18.5 staan, hoger komt die niet. In de nacht gaat het terug naar 15. Ik kom wel bij mensen die de kachel op 22 hebben...echt belachelijk warm dan.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik het de hele winter 15-16 graden hier, genoeg tijd om te wennen dus - maar nee.![]()
En het bezoek klaagde ook.
Vanmorgen vond ik het wel raar buiten trouwens, het voelde niet echt koud aan, hoefde de auto ook niet te krabben, maar alle grasvelden waren wit.
En een prachtige rode zonsopkomst!
Ben jij altijd heel actief dan? Ik mag graag op de bank zitten met een dik boek, dan is 18-19 graden echt te fris hoor. Mijn schoonouders zijn heel actieve mensen, kunnen niet stil zitten, bij hen is het ook altijd zo koud, als ik kom zetten ze hem speciaal voor mij op 20 - zit ik alsnog te blauwbekken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb de kachel op 18.5 staan, hoger komt die niet. In de nacht gaat het terug naar 15. Ik kom wel bij mensen die de kachel op 22 hebben...echt belachelijk warm dan.
Zoals de deskundige al zegt, je went eraan. Ik heb het niet koud in huis.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:49 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ben jij altijd heel actief dan? Ik mag graag op de bank zitten met een dik boek, dan is 18-19 graden echt te fris hoor. Mijn schoonouders zijn heel actieve mensen, kunnen niet stil zitten, bij hen is het ook altijd zo koud, als ik kom zetten ze hem speciaal voor mij op 20 - zit ik alsnog te blauwbekken.
Triest idd. Dikke laag ijzel. In de jaren 80 ook een keer zo erg geweest hier in Nederland.quote:
Hahaha jezus, ik floot op hetzelfde moment als die kerel in het filmpjequote:
quote:
quote:Op maandag 3 februari 2014 21:15 schreef Igen het volgende:
Kwam op een ander forum deze foto tegen van de ijzel in Slovenië:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:29 schreef INViCTuS het volgende:
Depressietrein wordt weer actief, hoj herfst..
[ afbeelding ]
We gaan van herfst naar lente naar herfst naar lente enzovoorts. Er mist een seizoen dit jaarquote:Op woensdag 5 februari 2014 10:29 schreef INViCTuS het volgende:
Depressietrein wordt weer actief, hoj herfst..
[ afbeelding ]
Redelijk herfststormpje lijkt het te worden weer:quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:05 schreef aloa het volgende:
Vooral herfst de komende dagen. Vooral in het weekend veel wind. Aan de kust misschien storm.
[ afbeelding ]
quote:In het noordwestelijk kustgebied zijn vanavond en vannacht zware windstoten mogelijk van ongeveer 75 km/u. Daarna neemt de wind tijdelijk af. Vanaf vrijdagochtend zijn er in het hele land zware windstoten mogelijk van 80-90 km/uur, in kustgebieden tot 100 km/uur. Het eerst in het zuiden, het laatst in het noorden van het land. Dit houdt enkele uren aan.
Weer-porno!quote:
Ja, door het gewicht van het ijs bezwijken takken en zelfs elektriciteitsdraden/-masten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:56 schreef jajablahblah het volgende:
Zijn die bomen nou omgegaan vanwege deze weersomstandigheden?
Heel bijzonder filmpje trouwens, aparte sfeer.
Bij 8 graden, vorig jaar, kon ik nog een boek lezen! (wel onder een dekentje en met vijf lagen kleding...)quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:49 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ben jij altijd heel actief dan? Ik mag graag op de bank zitten met een dik boek, dan is 18-19 graden echt te fris hoor. Mijn schoonouders zijn heel actieve mensen, kunnen niet stil zitten, bij hen is het ook altijd zo koud, als ik kom zetten ze hem speciaal voor mij op 20 - zit ik alsnog te blauwbekken.
Ik 175 en het klonk ook zoquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:24 schreef Dagoduck het volgende:
Zuiderwind kracht 6 hier, als ik in de tuin sta lijkt het net of de zee 20 meter verderop ligt, wat een lawaai (prachtig geluid, dat wel). In werkelijkheid woon ik anderhalf kilometer van de kust
Ik hoor nog niks, 10kmquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:24 schreef Dagoduck het volgende:
Zuiderwind kracht 6 hier, als ik in de tuin sta lijkt het net of de zee 20 meter verderop ligt, wat een lawaai (prachtig geluid, dat wel). In werkelijkheid woon ik anderhalf kilometer van de kust
Wow, daar ben ik nog van de zomer geweest.quote:
De regen reisde met de ns, en had wat vertraging.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:22 schreef MaLo het volgende:
Komt die regen nog? Het is hier (Twente) gewoon wederom een zonnige, enigszins winderige lente-dag
Mooi, dat zal precies aankomen als ik naar huis moet.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:28 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Er komt het nodige aan zo te zien.
twitter:Alpenweerman twitterde op donderdag 06-02-2014 om 15:48:25Extreem: Veel schade door de enorme golven aan oa de zuidkust van Devon...... http://t.co/k8E0l4bTMz reageer retweet
Zodejuquote:Op donderdag 6 februari 2014 15:50 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Alpenweerman twitterde op donderdag 06-02-2014 om 15:48:25Extreem: Veel schade door de enorme golven aan oa de zuidkust van Devon...... http://t.co/k8E0l4bTMz reageer retweet
Hier in Zeeland matige regenval, niet echt hard of zo maar genoeg om nat te worden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:45 schreef MaLo het volgende:
Regent het hard, daar waar het al regent in NL? Ik zie mijn tennispotje vanavond buiten alweer in het water vallen
Het schijnt 300 jaar geleden met hulp van Nederlanders te zijn aangelegd daar, alleen is het daarna onvoldoende onderhouden en verbeterd naar huidige normen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:05 schreef Fred0w het volgende:
En ja, die Britten kunnen nog wat van ons leren.
Net als Indonesië. Maar daardoor is er wel weer werk voor Nederlanders daarquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:10 schreef alors het volgende:
[..]
Het schijnt 300 jaar geleden met hulp van Nederlanders te zijn aangelegd daar, alleen is het daarna onvoldoende onderhouden en verbeterd naar huidige normen.
De tennisbaan is ook nat genoeg geworden. Gaat niet doorquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:04 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Hier in Zeeland matige regenval, niet echt hard of zo maar genoeg om nat te worden.
En er komt nog veel meer aan. RUTH is zich nu aan het ontwikkelen en zal voor nog meer ellende zorgen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zodeju
Die hoek van Engeland heeft wel zwaar deze winter, zwaarder dan normaal dan.
staan wel mooie foto's in.quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:28 schreef byah het volgende:
Ietwat overdreven denk ik
https://www.express.co.uk(...)RING-towards-Britain
Ze leren in Engeland hun lesje niet. Ze kampen daar wel opvallend vaak met problemen op het gebied van waterbeheer. Je zou verwachten dat er na die bijna-jaarlijkse overstromingen toch op een gegeven moment wel een soort "aha-erlebnis" zou optreden. Maar nee dus.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zodeju
Die hoek van Engeland heeft wel zwaar deze winter, zwaarder dan normaal dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |