quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gr gr.
Totdat het afgelopen isquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:43 schreef Adelante het volgende:
Hoe lang duurt deze ellendige koude nog?
Het is nog maar net begonnenquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:43 schreef Adelante het volgende:
Hoe lang duurt deze ellendige koude nog?
Deze donderdag gaat dat verpesten...quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
Geen enkele lijn onder de 0. Nou ja, op die ene twijfelaar na en zelfs die is nauwelijks koud te noemen. Komt die hellmannloze winter
Ik betwijfel het. Gelukkig houd het weer zich niet aan de wensen van de mens, maar ik hoop er stiekem wel op.quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Deze donderdag gaat dat verpesten...
Voorlopig staan we op virtueel 2,1 punt nu.quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Gelukkig houd het weer zich niet aan de wensen van de mens, maar ik hoop er stiekem wel op.
Overdag gaat 't wel lukken denk ik. 's avonds gaat een ander verhaal worden ben ik bang.quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Voorlopig staan we op virtueel 2,1 punt nu.
Morgen is +2 of hoger tussen 10:00 en 20:00 toch wel noodzakelijk, om de koude nachten te compenseren.
Het is nu nog steeds -0.3 in de Bilt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 02:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Overdag gaat 't wel lukken denk ik. 's avonds gaat een ander verhaal worden ben ik bang.
Heel lichte sneeuw en een gevoelstemperatuur rond -10 in Amsterdam.quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:59 schreef Nattekat het volgende:
Er ligt hier een dun gebroken laagje sneeuw... De eerste van de winter
quote:
Ik zoek het even op, stond geen plaats bij behalve dat het in de Alpen is. Komende dagen gaan er waarschijnlijk records gebroken worden, er kan tot 3 meter sneeuw gaan vallen in delen aan de zuidzijde.quote:
"Schat ik ga even boodschappen doen".quote:
Is schijnbaar al een oud plaatje:quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zoek het even op, stond geen plaats bij behalve dat het in de Alpen is. Komende dagen gaan er waarschijnlijk records gebroken worden, er kan tot 3 meter sneeuw gaan vallen in delen aan de zuidzijde.
Ok, was ook meer een waarschuwingsfoto voor de komende dagen aldaar. Wel een leuke fotoquote:Op donderdag 30 januari 2014 10:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is schijnbaar al een oud plaatje:
http://honda.org.ua/forum/post-991743.html#991743
Als ik op de afbeelding zoek dan krijg ik meer dan 100 resultaten op TinEye.
Zou kunnen. Het soortelijk gewicht van (verse) sneeuw is bijna 10 keer zo laag als dat van water, dus misschien kan het dak dit gewicht wel gewoon houden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:38 schreef alors het volgende:
Is het geen fotoshop, lijkt me sterk dat een dak zo'n gewicht kan houden.
Dag winter, probeer het volgend jaar maar weerquote:
De winter begint pas in maart 2014quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dag winter, probeer het volgend jaar maar weer
Dat recht heb je de afgelopen 2 maanden al verspildquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Serieus als dat gebeurt dan..... dan..... ehh ja... dan ga ik er over klagen
Vooralsnog -1,1quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:26 schreef Felagund het volgende:
Temperatuur in de Bilt nu 1 graad, stijgt vrij snel, zal er nog om spannen wat de gemiddelde temperatuur van vandaag wordt.
Nietus!quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:26 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dat recht heb je de afgelopen 2 maanden al verspild!
Waar heb je dat vandaan, ik heb er naar gezocht maar kon het niet zo snel vinden.quote:
www.weergegevens.nlquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan, ik heb er naar gezocht maar kon het niet zo snel vinden.
Bedankt. De verwachting is dat de temperatuur in de Bilt kan oplopen tot 3/4 graad. Daarnaast wordt het vanavond niet meer zo koud, dus misschien eindigen we toch boven de 0 vandaag.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
www.weergegevens.nl
Op de hoofdpagina.
Volgens de schaatsers is het vrij laat in de winter, dat er voor het eerst kan worden geschaatst. Goh...quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:42 schreef alors het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)js-in-friesland.html
Voor de ijsliefhebbers, ik zou er snel bij zijn.
Je kan beter daar gaan wonen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:26 schreef Lemans24 het volgende:
Ik lees net dat Vlissingen de hele winter nog geen vorst heeft gehad!
Hellmann getal duurt trouwens tot eind maart. Nog 2 maanden dus.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bedankt. De verwachting is dat de temperatuur in de Bilt kan oplopen tot 3/4 graad. Daarnaast wordt het vanavond niet meer zo koud, dus misschien eindigen we toch boven de 0 vandaag.
Krokussen, wow, die heb ik nog niet gezien. Wel veel sneeuwklokjes.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:54 schreef ondeugend het volgende:
Ik zag net krokussen in bloei, lol
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kans op winter met 0 Hellmanpunten is klein, maar die is sowieso verkeken als de gemiddelde temperatuur van vandaag onder de 0 graden blijft.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Hellmann getal duurt trouwens tot eind maart. Nog 2 maanden dus.
Ja nou weten we het wel....quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog steeds 31 graden. Morgen schijnt t te waaien. 30 graden.
Laagste is 1.9 in 1989 (voor De Bilt):quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
Hellmanloze winter hebben we volgens mij nog nooit gehad in NL toch? Tenminste voor zover er metingen zijn
Ah, interessant. Nouja hellmanloos of niet, hoe het er nu naar uitziet gaat de winter van 2013/2014 hoogstwaarschijnlijk in het rijtje:quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Laagste is 1.9 in 1989 (voor De Bilt):
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hellmann.html
Met de auto over het IJsselmeer? Epicquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zit zo eens te lezen over de winter van 1963. Da's een flink portie natuurgeweld. Vooral het stuk waarin bevroren grond de afvoer van water blokkeerde vond ik erg boeiend. Over het ijsselmeer knallen met de auto leek me verder ook wel wat.
Verder is dat gewoon echt veel te veel van het goedeproblemen met de binnenvaart, watervoorziening, verkeer, honderden doden door heel europa.. mweh. Jammer dat extreem weer dat vaak met zich mee brengt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Winter_van_1962-1963quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met de auto over het IJsselmeer? Epic
quote:18 februari kon na enkele dagen dooi Schiermonnikoog weer worden bereikt. Nadat 50 mannen een pad hadden gehakt door de ijsbarrière voor de kust, had men half staande in het ijskoude water de lading kolen en 3½ ton levensmiddelen uit de Brakzand aan wal kunnen brengen
Lijkt mij van UTC 00:00 tot UTC 24:00 te gaan idd. Er wordt verwacht dat de temperatuur vannacht/vanavond niet zo koud wordt, lijkt mij dus dat het etmaalgemiddelde wel boven 0 graden blijft.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:19 schreef Lemans24 het volgende:
Het gemiddelde tot 15:00 is +0,1. Het hangt nu helemaal van de avond af.
(gemiddelde wordt trouwens gemeten voor de periode van 01:00 tot 01:00 toch?)
geduld man, tis straks gewoon tot koningsdag rond het vriespunt, de lente hebben we in mei tot juli en vervolgens gewoon de herfst in op naar de zomer in december!quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:36 schreef aloa het volgende:
[..]
En dan slaan we de herfst over...kan de winter weer gewoon in december beginnen.
Jaaa surequote:Op donderdag 30 januari 2014 15:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
geduld man, tis straks gewoon tot koningsdag rond het vriespunt, de lente hebben we in mei tot juli en vervolgens gewoon de herfst in op naar de zomer in december!
Als de temperatuur net zo snel daalt als dat hij gestegen is, gaan we ruim onder nul eindigen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lijkt mij van UTC 00:00 tot UTC 24:00 te gaan idd. Er wordt verwacht dat de temperatuur vannacht/vanavond niet zo koud wordt, lijkt mij dus dat het etmaalgemiddelde wel boven 0 graden blijft.
Volgens de ensemble verwachten van de 06hr run (Misschien niet de meest betrouwbaarste) daalt de temperatuur tot net boven/onder nul graden:quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als de temperatuur net zo snel daalt als dat hij gestegen is, gaan we ruim onder nul eindigen.
Klopt. 29 en 30 januari waren de warmste twee dagen van de maand, nu de koudstequote:Op donderdag 30 januari 2014 18:32 schreef fotostarter het volgende:
Vorig jaar was het rond deze tijd ook niet zo koud eigenlijk
[ afbeelding ]
Neeeeeee! Koningsdag graag 24 graden met zon, ideaal om in het musispark bier te drinken en muziek aan te horenquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
geduld man, tis straks gewoon tot koningsdag rond het vriespunt, de lente hebben we in mei tot juli en vervolgens gewoon de herfst in op naar de zomer in december!
Haten op = ?quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:11 schreef beantherio het volgende:
Voor de mensen die nu zitten te haten op de winter hoop ik echt dat we een kakzomer krijgen met lage temperaturen, veel regen maar geen onweer
Nee, mensen die tegen een lekker koude, ijsvolle en sneeuwvolle winter zijnquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Haten op = ?
Mensen die dit een rotwinter vinden, mogen dus een rotzomer krijgen?
We hebben geen landklimaat, helaas voor jouquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, mensen die tegen een lekker koude, ijsvolle en sneeuwvolle winter zijn
Beetje jammer harry. Ikke nie dan hunnie ook nie mentaliteit is dat. Gelukkig maar dat het weer zich geen zak aantrekt van wat mensen vindenquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:11 schreef beantherio het volgende:
Voor de mensen die nu zitten te haten op de winter hoop ik echt dat we een kakzomer krijgen met lage temperaturen, veel regen maar geen onweer
Gemiddelde temperatuur vandaag is nog steeds 0.8 graden. Lijkt mij niet dat het nog meer dan een halve graad gaat zakken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:36 schreef Lemans24 het volgende:
Temperatuur zakt nu hard, na eerder toch nog even stabiel te zijn geweest. Het wordt kantje boord, gemiddelde van +0,1 of -0,1
Ik ga even uit van 0,7 nu (worst-case afronding), dan moet het gemiddeld -6 worden. Dus...quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:44 schreef Felagund het volgende:
Voor een daggemiddelde onder de 0 zou het gemiddeld in de komende 2,5 uur 6.88 graden moeten vriezen (er vanuit gaande dat het tot 1:00 gaat).
Blijft het nog steeds de meest uitgestelde winter ooitquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:49 schreef bondage het volgende:
Hopelijk gaat het in maart keihard vriezen.
Dat gun je sommige mensen wel ja...quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Haten op = ?
Mensen die dit een rotwinter vinden, mogen dus een rotzomer krijgen?
En veel sneeuwquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:49 schreef bondage het volgende:
En hopelijk valt de verwarming dan uit in je huis... eens kijken hoe leuk je vrieskou dan nog vindtquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:49 schreef bondage het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |