quote:Op zondag 26 januari 2014 19:44 schreef Verbal het volgende:
Wat maakt dit spel écht anders dan alle andere city-building Settler-achtige games?
V.
Settlers was bij lange na niet zo complex qua resources.quote:De winter overleven is een van de grootste uitdagingen. Je kleermakers kunnen kleding maken, je mensen kunnen huizen bouwen en brandhout gebruiken om het warm te houden. Maar die noodzakelijkheden hebben een prijs: bossen kappen verminderd het aantal herten waar je kan op jagen. Al kunnen je boswachters nieuwe bomen planten, genezende kruiden voor verschillende ziekten kunnen enkel gevonden worden in bossen dat al jaren bestaan.
Landbouw voor vele seizoenen op dezelfde plaats zal de grond ruïneren. Te veel vissen zorgt dat het visaantal naar beneden gaat en zal zorgen voor uithongering.
Ronddwalende nomaden kunnen je dorp snel te helpen groeien, maar hen toelaten worgt voor een grotere kans op ziektes van verre landen!
Doet me toch echt meer denken aan de Anno games.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:44 schreef Verbal het volgende:
Wat maakt dit spel écht anders dan alle andere city-building Settler-achtige games?
V.
Seriuosly?quote:Op maandag 27 januari 2014 12:31 schreef PBateman1978 het volgende:
Door 1 persoon gemaakt he, bizar.
Yep.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:37 schreef Stofzuigert het volgende:
[..]
Seriuosly?
Dat moet voor iedereen een reden zijn het te kopen ipv het te downloaden. Serieus de moeite waard om in zo'n gozer te investeren!
Voor zover geweten is er geen DLC aangekondigd en is hij het ook niet direct van plan. In een van zijn laatste posts op de website meld hij dat hij er misschien aan denkt om zaken via DLC te maken, maar dan moet hij het spel er eerst voor voorbereiden. Dat is het enige wat er tot nu toe van gezegd geweest is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:41 schreef SosuaCafe het volgende:
Was er niet iets met dlc controversie bij deze game?
20 dollar, dus 15 euro of zo?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 02:02 schreef yamiown het volgende:
Is er al een prijs bekend? Ziet er namelijk wel gaaf uit.
Als t steam wordt, waar ik het waarschijnlijk ga halen, zal het dan ook 20 euro worden.quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:17 schreef invine het volgende:
Ben ook benieuwd, maar vraag me af of er ook co op in zit? Dat zou awesome zijn!
quote:I don't think Banished will ever have Co-op. If I ever make another similar game I'd consider the implications of multi player from the beginning. When I started this project I decided having multi player would be too large of a scope.
ik wil ook wel spelenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:09 schreef Stofzuigert het volgende:
De Lets play van quill18 is een aanrader voor degene die enthusiast zijn, en dan vanaf de vijfde als hij opnieuw begint op hard:
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:18 schreef invine het volgende:
Als ie uitkomt ga ik net die dag 4 weken weg
Snel installeren op je laptop en dan op vakantie spelen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:18 schreef invine het volgende:
Als ie uitkomt ga ik net die dag 4 weken weg
echt.....quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:40 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Snel installeren op je laptop en dan op vakantie spelen.
Ik vlieg al om 7u in de ochtend.. en het is geen vakantie..quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:40 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Snel installeren op je laptop en dan op vakantie spelen.
gendertransformatie?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:14 schreef invine het volgende:
[..]
Ik vlieg al om 7u in de ochtend.. en het is geen vakantie..
quote:i think steam is broken
i keep throwing my money at the monitor but this game doesnt apear in my library
anyone else having this problem?
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:18 schreef mschol het volgende:
http://steamcommunity.com(...)/540732347050620553/
[..]
waar valt hij te pre-orderen? nergens toch?quote:
dat zou natuurlijk wel fijn zijn voor de portemonneequote:Op zondag 2 februari 2014 21:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Ziet er nice uit, es op zoek naar een site waar ik in dollars mag betalen
Mja steam pricing 20 euro = 20 pond = 20 dollar ...quote:Op zondag 2 februari 2014 21:51 schreef mschol het volgende:
[..]
waar valt hij te pre-orderen? nergens toch?
[..]
dat zou natuurlijk wel fijn zijn voor de portemonnee
ik ookquote:Op zondag 2 februari 2014 21:52 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Mja steam pricing 20 euro = 20 pond = 20 dollar ...
Ik ben een goeie klant van amazon.com
ik kan hem nog niet pre orderen oo steamquote:Op zondag 2 februari 2014 21:51 schreef mschol het volgende:
waar valt hij te pre-orderen? nergens toch?
ik ook niet, helaasch, anders had ik dat denk ik wel gedaanquote:Op zondag 2 februari 2014 22:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik kan hem nog niet pre orderen oo steam
Ik weet het wel zeker. Dit is echt mijn soort rtsquote:Op zondag 2 februari 2014 22:15 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ook niet, helaasch, anders had ik dat denk ik wel gedaan
Juah, maar wat is na een tijdje? Als dat 40 uur is vind ik het primaquote:Op maandag 3 februari 2014 08:52 schreef Doublepain het volgende:
Ik denk dat je net als Anno na een tijdje alles wel gezien hebt, ik bedoel als je alle gebouwen al hebt en alles loopt hoe het hoort. Hopelijk komt er dan een wekelijkse update ofzo?
Na een 1/2 volledige potjes?quote:Op maandag 3 februari 2014 09:03 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Juah, maar wat is na een tijdje? Als dat 40 uur is vind ik het prima
Haha, dat kan welquote:Op maandag 3 februari 2014 09:07 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Na een 1/2 volledige potjes?
Dat had ik iig wel
weersinvloeden, bos wegkappen > minder voedsel (en dat komt niet direct terug als je een bos aanplant..)quote:Op maandag 3 februari 2014 08:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Ben wel bang dat het beperkt is, enige wat je moet doen is gevarieerd eten verzorgen. Geen dungeons, geen vijanden, geen dreiging?
hij staat al op steam, je hebt dus de keus: via zijn site kopen of via steamquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:09 schreef Elan het volgende:
Sounds lovely.
Komt deze naar alle waarschijnlijkheid ook op Steam te staan of moet je hem via zijn website kopen?
Oh ja zie hem alquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:10 schreef mschol het volgende:
[..]
hij staat al op steam, je hebt dus de keus: via zijn site kopen of via steam
gewoon kopen via de site dusquote:Where can Banished be purchased?
You can buy Banished here on the Shining Rock Software website through use of the Humble Widget. You’ll get a DRM-Free version, as well as an optional Steam key. You can also buy it from Steam, the Humble Store, or gog.com.
Dat zou wel wat 1dimensionaal zijn. Hoop dat er wel meer 'problemen' in voorkomenquote:Op maandag 3 februari 2014 08:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Ben wel bang dat het beperkt is, enige wat je moet doen is gevarieerd eten verzorgen. Geen dungeons, geen vijanden, geen dreiging?
als ik het zo lees moet je dus rekening houden met b.v. een winter die koud is, voor extra warmte moet je dan bos omhakken, waardoor je minder gevarieerd voedsel zou vinden. Het Aanplanten van bomen kan, maar duurt jaren voordat het een volgroeid bos isquote:Op maandag 10 februari 2014 12:17 schreef Burrito het volgende:
[..]
Dat zou wel wat 1dimensionaal zijn. Hoop dat er wel meer 'problemen' in voorkomen
Ik ben die Lets Play aan het bekijken en lijkt er inderdaad op dat er weinig gevaren zijn. In het begin snel huizen en voedsel voorzien, daarna loopt het op rolletjes. Jammer.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:00 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik het zo lees moet je dus rekening houden met b.v. een winter die koud is, voor extra warmte moet je dan bos omhakken, waardoor je minder gevarieerd voedsel zou vinden. Het Aanplanten van bomen kan, maar duurt jaren voordat het een volgroeid bos is
Buiten gevaren om zou het ook juist een uitdaging moeten zijn om bij een grotere populatie de balans te blijven vinden tussen vraag en aanbod. Wellicht wordt dat nog iets getweakt, naast hopelijk het introduceren van disasters.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:16 schreef Burrito het volgende:
[..]
Ik ben die Lets Play aan het bekijken en lijkt er inderdaad op dat er weinig gevaren zijn. In het begin snel huizen en voedsel voorzien, daarna loopt het op rolletjes. Jammer.
je begin populatie van grondstoffen en voedsel voorzien is 1quote:Op maandag 10 februari 2014 14:41 schreef STING het volgende:
[..]
Buiten gevaren om zou het ook juist een uitdaging moeten zijn om bij een grotere populatie de balans te blijven vinden tussen vraag en aanbod. Wellicht wordt dat nog iets getweakt, naast hopelijk het introduceren van disasters.
Laten we er simcity van makenquote:Op maandag 10 februari 2014 14:41 schreef STING het volgende:
[..]
Buiten gevaren om zou het ook juist een uitdaging moeten zijn om bij een grotere populatie de balans te blijven vinden tussen vraag en aanbod. Wellicht wordt dat nog iets getweakt, naast hopelijk het introduceren van disasters.
Er zijn al disastersquote:Op maandag 10 februari 2014 14:41 schreef STING het volgende:
[..]
Vind dat altijd zo goedkoop om een moeilijkheidsgraad omhoog te gooien.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:43 schreef STING het volgende:
[..]
Ok, dan te weinig disasters dus volgens Burrito, als ik het goed begrijp?
brandjes in SC4 waren wel leuk om dan ook te moeten bedwingen, maar alien aanvallen enzo waren kut..quote:Op maandag 10 februari 2014 15:49 schreef Altron het volgende:
[..]
Vind dat altijd zo goedkoop om een moeilijkheidsgraad omhoog te gooien.
Het kan aan mij liggen , maar als ik SimCity vroegah speelde zorgde ik altijd dat disasters uitstonden...
Ben je weet ik hoe lang aan het bouwen , *bam* halve stad ineens weg.
Heb daar nooit de fun van ingezien.
Je heb ook dat bv de winter eerder komt en je crops naar de klote gaan of dat er ziektes zijn van je crops/dierenquote:Op maandag 10 februari 2014 16:06 schreef Burrito het volgende:
Het hoeft ook geen disaster te zijn dat je halve stad weg is. Maar bijvoorbeeld slechte oogsten, sneller uitputting van resources, criminaliteit, concurrerende burendorpjes - ik noem maar wat. Ik zeg alleen dat het nu lijkt alsof dat als je zorgt dat je genoeg eten verzamelaars hebt dat je klaar bent. Zou leuk zijn om meer in de gaten moeten houden. Misschien zit ik helemaal mis
Inderdaad, ben er zelf ook geen fan van.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:49 schreef Altron het volgende:
[..]
Vind dat altijd zo goedkoop om een moeilijkheidsgraad omhoog te gooien.
Het kan aan mij liggen , maar als ik SimCity vroegah speelde zorgde ik altijd dat disasters uitstonden...
Ben je weet ik hoe lang aan het bouwen , *bam* halve stad ineens weg.
Heb daar nooit de fun van ingezien.
Tornado hierquote:Op maandag 10 februari 2014 14:41 schreef STING het volgende:
[..]
dat is onzin. je hebt kans op brand, tornados en andere weersdreigingen. ik zou zeggen kijk de lets plays van quill18 maar is en je ziet hoe goed je moet managen.quote:Op maandag 3 februari 2014 08:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Wat dacht je van eerst een stad bouwen, en tijdens het onderhouden ook nog eens uitbreiden? Daar ben je een stuk drukker mee dan 'wachten tot een ding X stukje stad stuk maakt en weer opnieuw moet bouwen'.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Mja dus een stad onderhouden en wachten tot een ding X stukje stad stuk maakt en weer opnieuw bouwen :p
Maargoe, we zullen zien over 3 dgn
Laat hem toch, small minded die denkt dat alles makkelijk is.`quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:05 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Wat dacht je van eerst een stad bouwen, en tijdens het onderhouden ook nog eens uitbreiden? Daar ben je een stuk drukker mee dan 'wachten tot een ding X stukje stad stuk maakt en weer opnieuw moet bouwen'.
Dat vind ik dan weer jammer dat een spel van amper 20 euro ook nog gepirateerd wordt...quote:Op maandag 17 februari 2014 14:51 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Morgenochtend op kuiken.coAlvast even oefenen voordat hij uitkomt.
Alle spellen belanden op torrentsites. Zeg je dat bij elk spel?quote:Op maandag 17 februari 2014 16:27 schreef Jump het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer jammer dat een spel van amper 20 euro ook nog gepirateerd wordt...
Op de Steam pagina:quote:Op maandag 17 februari 2014 23:17 schreef Furdinand het volgende:
komt het om 00:00 uit of pas morgen middag ofzo?
Ik kijk ook uit naar vanavond! Verschil tussen $20 en ¤20 is niet meer dan ¤5, dus veel tijd zou ik er niet aan bestedenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 07:46 schreef Fe2O3 het volgende:
Soon ....
Edit: en richting de avond maar eens op zoek waar hij voor $20 te krijgen is, steams dollar = euro policy :/
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:08 schreef BurnaBoy het volgende:
Elke 5 euro die ik niet uitgeef aan dit spel kan ik aan andere games besteden. Ik wil waarschijnlijk titanfall volgende maand ook op release hebben dus dat word ook weer 30/40 euro.
Als student moet je zoveel mogelijk geld besparen waar je kan, vooral omdat je veel tijd hebt maar geen geld.
Gratis geld @ DUOquote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:08 schreef BurnaBoy het volgende:
Elke 5 euro die ik niet uitgeef aan dit spel kan ik aan andere games besteden. Ik wil waarschijnlijk titanfall volgende maand ook op release hebben dus dat word ook weer 30/40 euro.
Als student moet je zoveel mogelijk geld besparen waar je kan, vooral omdat je veel tijd hebt maar geen geld.
Waarom is dat jammer? Je weet niet wat DRM is?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:33 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
DRM free ... jammer, denk ik
Iig straks meteen spelen als ik thuis ben
Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:36 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waarom is dat jammer? Je weet niet wat DRM is?
Een beveiliging die ze op een spel zetten waardoor het minder (niet dus) wordt gepirateert. Het helpt nooit, in plaats van dat men het gelijk kan spelen na het downloaden moeten ze nu een paar bestandjes verslepen.quote:
Ah oke.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:43 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Een beveiliging die ze op een spel zetten waardoor het minder (niet dus) wordt gepirateert. Het helpt nooit, in plaats van dat men het gelijk kan spelen na het downloaden moeten ze nu een paar bestandjes verslepen.
Nee, vanavond. Maar als je hem via de website koopt krijg je ook een steam key..quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:50 schreef Furdinand het volgende:
Is het op steam ook al beschikbaar?
Heb geen centjes op mijn paypalquote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:52 schreef Awsom het volgende:
[..]
Nee, vanavond. Maar als je hem via de website koopt krijg je ook een steam key..
Lang leve het Deense betalingssysteem, waar je "pinpas" direct VISA is. Nederlandse pinpas is zo gelimiteerd buiten NL...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:55 schreef Furdinand het volgende:
[..]
Heb geen centjes op mijn paypal
Dat is waar. Het is toch 25% dat je kan besparen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:08 schreef BurnaBoy het volgende:
hoe weet je bij aanschaf hoeveel uur je het gaat spelen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:58 schreef AntiChrist7 het volgende:
Als ik games koop reken ik meestal in uren per euro ze :p
Met die berekening is rome 2 TW 0.0005cent per mb
¤15,04 volgens Paypalquote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:39 schreef BurnaBoy het volgende:
Als je via website van ontwikkelaar koopt krijg je, drm vrije kopie (dus gelijk spelen) en een steam key
+ je betaald in dollars wat goedkoper is dan steam
Voor mij geldt dat ik van mijn laatste aankoop ofwel het spel moet uitgespeeld hebben (indien mogelijk uiteraard) of het mij 1 euro per uur kost of minder. Ik heb ook al miskopen gedaan, en dan heb je een game van 35 euro of zo en max een half uur gespeeld: zonde van het geld.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:18 schreef AntiChrist7 het volgende:
(voor een of andere reden reageert de quote button bij mij ni)
Tuurlijk weet je zoiets niet op voorhand, maar je weet meestal bij strategy games (civilization, TW, paradox games, of zoiets als football manager) je uren zoet bent, en de ratio betaalde euro's/gespeelde uren enorm goed is. Om die reden ga ik ook banished niet direct kopen, heb nog enkele games die ik moet spelen.
Bij adventure games bijvoorbeeld ben ik al een stuk voorzichtiger.
Meh... weet niet of ik deze ga kopen..quote:
Ja, ben ik stiekem ook wel bang voor. Heb helaas pas morgen tijd om echt ervoor te gaan zitten. Heel misschien vanavond.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:04 schreef Altron het volgende:
[..]
Meh... weet niet of ik deze ga kopen..
Ben bang dat ik er snel op uitgekeken ben.
Ben benieuwd naar jou ervaringen met het spel.
Dat Gaugepowered is wel leuk maar hij pakt zo te zien wel de huidige adviesprijs en niet wat je echt voor een game betaalt. Aangezien volgens mij 80% van mijn games van Humble Indy Bundles afkomt is het bedrag per uur niet erg representatief.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:50 schreef Jump het volgende:
[..]
Voor mij geldt dat ik van mijn laatste aankoop ofwel het spel moet uitgespeeld hebben (indien mogelijk uiteraard) of het mij 1 euro per uur kost of minder. Ik heb ook al miskopen gedaan, en dan heb je een game van 35 euro of zo en max een half uur gespeeld: zonde van het geld.
Op deze site kan je inloggen met je steam id en die gaat je steam games bekijken en berekenen: http://www.gaugepowered.com/
Nice , nou ik hoor het wel dan van de weekquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:06 schreef Poit het volgende:
[..]
Ja, ben ik stiekem ook wel bang voor. Heb helaas pas morgen tijd om echt ervoor te gaan zitten. Heel misschien vanavond.
Lol, ja, eigenlijk hetzelfde luxeprobleem hier maarjaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:15 schreef Altron het volgende:
[..]
Nice , nou ik hoor het wel dan van de week
Heb niet echt zin om weer 15/20 euro uit te geven voor een game die ik amper ga spelen.
Heb echt nog belachelijk veel games (meeste via bundle stars/humble bundle) die ik nog moet spelen.
En ben nu weer effe bezig met Civ5.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:32 schreef Awsom het volgende:
Tip 1: vergeet geen blacksmith te bouwen
dit idd. Alleen dan guild wars 2quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:15 schreef Altron het volgende:
[..]
Nice , nou ik hoor het wel dan van de week
Heb niet echt zin om weer 15/20 euro uit te geven voor een game die ik amper ga spelen.
Heb echt nog belachelijk veel games (meeste via bundle stars/humble bundle) die ik nog moet spelen.
En ben nu weer effe bezig met Civ5.
Dat was echt wasted money na de oude Guild Warsquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:16 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
dit idd. Alleen dan guild wars 2
scherm kantelenquote:
Duurde bij mij ook lang voordat paypal reageerde..quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Processing…
Thanks for purchasing Banished! Please check your email for more information.
waiting for PayPal
Via devs site kopen!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:10 schreef mschol het volgende:
[..]
he, wat hoe?
waarom stond dit topic niet meer in MyAT?
R is standaard key geloof ikquote:
vermaak me prima, oude nooit gespeeld.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:39 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dat was echt wasted money na de oude Guild Wars
Dat duurde bij mij een minuut of vijf... Daarna de Succesfull melding welquote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Processing…
Thanks for purchasing Banished! Please check your email for more information.
waiting for PayPal
Aah, volgende pagina staat dit danquote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Thanks again for your purchase. Please consider spreading the word!
dat gaat via de humble widget, wordt hij dan ook aan m'n humble bunlde account gekoppeld?quote:
Staat bij mijn humble account ja en dan heb je die DRM free en steam keyquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:11 schreef mschol het volgende:
[..]
dat gaat via de humble widget, wordt hij dan ook aan m'n humble bunlde account gekoppeld?
Humble bundle store is 4 cent goedkoper
Check het tijdverschilquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:11 schreef Jump het volgende:
[..]
Dat duurde bij mij een minuut of vijf... Daarna de Succesfull melding wel
[..]
Aah, volgende pagina staat dit dan
Je kan schapen, kippen en koeien verkrijgen via de trader. Die komen dan in een vrije pasture terecht.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:40 schreef Burrito het volgende:
Hij krijg je zo'n pasture aan het werk?
Als je alles op easy zet krijg je ook schapenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:43 schreef Jump het volgende:
[..]
Je kan schapen, kippen en koeien verkrijgen via de trader. Die komen dan in een vrije pasture terecht.
Zojuist mijn eerste dorp gestorven door uithongeringBegint al goed
En op easy, bouw geen boomhaard het eerste jaar. Die brengen niks op de eerste jaren: nutteloos gebruik in het begin dusquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:58 schreef Sejt het volgende:
Niet te snel groeien mensenEasy does it.
Early springquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef Furdinand het volgende:
Wanneer beginnen je crops en boomgaard te groeien?
Crops worden in begin van de lente gezaaid en oogst start einde van de zomer of begin van de herfst. Bij een boomgaard kan het enkel jaren duren vooraleer je resultaten hebt, de bomen moeten immers groeien.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef Furdinand het volgende:
Moet je er dan iets voor doen? Want er zijn al een paar jaar voorbijquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:53 schreef Jump het volgende:
[..]
Crops worden in begin van de lente gezaaid en oogst start einde van de zomer of begin van de herfst. Bij een boomgaard kan het enkel jaren duren vooraleer je resultaten hebt, de bomen moeten immers groeien.
Heb je farmers?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:00 schreef Furdinand het volgende:
[..]
Moet je er dan iets voor doen? Want er zijn al een paar jaar voorbij
Boeren toegekent?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef Furdinand het volgende:
Tip: als je twee soorten seeds hebt, wissel af per veld. Als er een plaag komt op een van je aardappel velden dan kan die niet doorgroeien naar al je velden. Weet ik ook maar van wat videos dat ik gezien heb.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[ afbeelding ]
Zo direct de focus op veel eten gelegd, elke winter 5k aan aardappels, tegen begin oogsten nog 900 over
*rapo gaat zoeken naar een 2de seed.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:40 schreef Jump het volgende:
[..]
Tip: als je twee soorten seeds hebt, wissel af per veld. Als er een plaag komt op een van je aardappel velden dan kan die niet doorgroeien naar al je velden. Weet ik ook maar van wat videos dat ik gezien heb.
Mijn tweede dorp zit nu al even met een groot te kort aan eten...
Ja die zwarte randen vielen mij ook op. Beetje jammer. Lijkt wel alsof de aangegeven resolutie niet de werkelijke resolutie is...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:46 schreef Civilian het volgende:
Iemand anders bij wie de resolutie raar doen? Fullscreen geeft bij mij zwarte banden van 3cm rondom het beeld, en alles is onscherp..
ie overproductie kan je simpel aan passen door de limiet te verhogen hequote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:45 schreef BurnaBoy het volgende:
Hmm, ik speel zelf nu al nog veel op hunters/gatherers en fishing en dat gaat heel aardig. Alleen de neiging om dikke overproductie te bouwen elke keer, loop elke keer tegen die limieten aan van je hebt teveel
En door die klote rivieren in mijn map kan ik niet optimaal bouwen;P
Ik heb t opgelost door DirectX 9 te gebruiken ipv 11, nu ziet hij dr nice uitquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:42 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja die zwarte randen vielen mij ook op. Beetje jammer. Lijkt wel alsof de aangegeven resolutie niet de werkelijke resolutie is...
Ja maar huizen met veel eten hebben bij mij veel inwonersquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:51 schreef DjNivek het volgende:
Heeft iemand anders ook problemen met dat het voedsel niet eerlijk verdeeld wordt? Een huisje heeft 100 vis, en ook nog 50 van alle gathering gevallen, terwijl een ander huisje zojuist uitgestorven is van de honger.
gewoon stelen van die rijke tata's Gquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:51 schreef DjNivek het volgende:
Heeft iemand anders ook problemen met dat het voedsel niet eerlijk verdeeld wordt? Een huisje heeft 100 vis, en ook nog 50 van alle gathering gevallen, terwijl een ander huisje zojuist uitgestorven is van de honger.
Die van mij had 3 inwoners, degene die uitstierf 5quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja maar huizen met veel eten hebben bij mij veel inwoners
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:07 schreef DjNivek het volgende:
[..]
Die van mij had 3 inwoners, degene die uitstierf 5
3 kinderen op het geweten van die andere familie. Nja, m'n dorp is nu in de 5de winter bijna uitgestorven. In 1 jaar van 24 inwoners naar 7 gegaan.
Tis ook gewoon lastig. Juiste aantal mensen op de juiste plek op het juiste momentquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:10 schreef Jump het volgende:
Het is harder dan ik dacht. In de LPs die ik bekeken heb leek alles zo makkelijk te gaan
Ik bedoel de limiet van je stock pile(s) en je barn(s)quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:50 schreef Jump het volgende:
[..]
ie overproductie kan je simpel aan passen door de limiet te verhogen heEten kan je beter maar genoeg hebben.
Als je een Town Hall bouwt kan je trouwens grafieken bekijken! Maar vanaf dan komen er ook nomads dacht ik (die je gelukkig kan weigeren zonder gevolgen).
Hoe krijg je dat voor elkaar? Heb 2 barn en 1 markt. over de 10k voedsel en genoeg andere zaken. Zorg gewoon voor een aantal stockpiles (kosten toch niks).quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:12 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik bedoel de limiet van je stock pile(s) en je barn(s)
Ik laat de populatie te langzaam groeien maar als je te snel gaat heb je weer een dood dorp en daar heb ik geen zin in
Ik bouw toch redelijk snel mijn trade post om te zorgen dat ik dieren/seeds kan krijgen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:24 schreef Jump het volgende:
Ik heb deze random seed met volgende eigenschappen. Wou eerst eens wat makkelijker starten. Je hebt bovenaan een grote vlakte waar je veel gaat kunnen doen, en onderaan ook. De rivier ligt wel een eind weg aan de rechterkant voor traden, maar daar heb je in het begin toch niet veel aan.
[ afbeelding ]
En na enkele jaren (90 graden gedraaid tov vorige screen):
[ afbeelding ]
Deze staat op Easyquote:Op woensdag 19 februari 2014 00:32 schreef dekkered het volgende:
[..]
Ik bouw toch redelijk snel mijn trade post om te zorgen dat ik dieren/seeds kan krijgen.
Speel je op Hard of op een andere dificulty.
dan vindt ik het niet gek dat je je trade post niet snel bouwt. Omdat je en schapen en een paar seeds krijgt.quote:
bij de widget betaalde ik 15,03quote:
op t moment dat ik m kocht was alleen de widget online. Humble had hem zelf nog niet eens in de store staan.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:35 schreef mschol het volgende:
[..]
bij de widget betaalde ik 15,03
Via de hb store 14,99
Ik heb alleen heel vluchtig de eerste tut even opgestart, lijkt erg intressant
Misschien een herbelist en een Hospital bouwen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 01:32 schreef Jump het volgende:
Stacio the Laborer has died of a weak heart.
In feite een leuk detail, die random sterfgevallen.
Herbalist heb ik hoor, hospital staat er maar beman ik enkel als er een of andere uitbraak van een ziekte isquote:Op woensdag 19 februari 2014 01:38 schreef dekkered het volgende:
[..]
Misschien een herbelist en een Hospital bouwen?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
is het spel de 18.99 euro waard ?
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?quote:Op woensdag 19 februari 2014 03:13 schreef JCPepino het volgende:
Loopt het stadje bij mij prima, realiseer ik me dat iedereen wel erg oud wordt en er helemaal geen baby's geboren worden
Dat was het probleem ook deels, telkens dat er weer eten voorradig was, pakte dezelfde laborer het eten weer op om het naar een overvloedig huis te brengen. Het was dus ook echt maar 1 huis dat echt niks kreeg :p. Sowieso begon ik op Hard, dus kan het zijn dat het aan de storage cart ligt en misschien dat een barn of market beter werkt. Maar die market kost nog vrij veel dus of dat zo slim is vroeg in het spel is ook weer de vraag.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]was er nog wel eten voorradig? Krijg bij 2000 aardappelen de melding tis bijna op. Daar kan ik een half jaar meedoen
Koop het via humble dan is het 15e! Dan heb je drm free versie en steam.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
is het spel de 18.99 euro waard ?
De leeftijd is een beetje raar. Ze worden snel oud (iemand wordt 4 jaar ouder in 1 speljaar o.i.d.), worden student of laborer als ze 10 worden en kunnen ook al kinderen krijgen rond 12-14 jaar. Dan zou je denken, dat ze niet zo oud worden, maar ik heb mensen van 70+ jaar gezien in quill18's spelquote:Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Ploeter aardig door inmiddels, 30 volwassen zielen en stuk of 10 kinders. (medium start, disasters on)
Ik snap waarom ze verbannen zijn, m'n smid is een meisje van 10. Ze woont naast een stelletje van 14 en 25 die ook al 2 kinderen hebben![]()
Een 15x15 corn field, 2x 10x10 boomgaard appels en 2 gather huts en vreten genoeg. Die gather huts zijn belangrijk, die trekken 4 of 5 soorten voedsel binnen + corn = geen ziekte tot nu toe (yr 5)
Heb nog niet door of het 'uitschakelen' van de boomgaard en corn field in de winter een negatief effect heeft. Wat me wel leuk verraste is dat de farmers blijkbaar ook gewoon zooi haulen als er niks op de farm te doen is.
Hunters even geprobeerd ... maar das net hangjeugd. Voert geen fuck uit. Vanavond ijzer mijn en quarry afbouwen. Spawn is helaas nogal ver van bruikbare rivier dus nog geen vissers. Forestry hut is niet erg gebalanceerd imho. Heb er 2 v/d 4 plekken bezet en ze hakken bomen veel sneller om dan bomen groeien (4 a 5 jaar denk ik om te groeien)
koude winters en alcoholquote:Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
Inderdaad. Farmers gaan in de winter in feit etaken van de Laborers doen. Net hetzelfde zoals een woodcutter dat zou doen als hij aan zijn ingestelde limiet zit. Dat is wel praktisch.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Fe2O3 het volgende:
)
Heb nog niet door of het 'uitschakelen' van de boomgaard en corn field in de winter een negatief effect heeft. Wat me wel leuk verraste is dat de farmers blijkbaar ook gewoon zooi haulen als er niks op de farm te doen is.
Volgens mij door het aantal huizen af te stemmen op het aantal volwassenen. Je wilt uiteindelijk 2 volwassenen per huis. Ik denk dat je minder kinderen krijgt als je te weinig huizen hebt en er meer dan 2 volwassenen per huis wonen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Huizen bouwen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Maar in elk huis zit 1 stelletje wat kinders eruit poept, dus teveel huizen erbij kan voor een populatieexplosie zorgen ...quote:
Volgens mij niet, maar ze nemen gewoon andere taken over als ze niets te doen hebben.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:47 schreef Awsom het volgende:
Heeft het nut om farmers te hebben in de winter?
Ik vind wel de vorm van de randen van de meren en rivieren er lelijk en erg afgeraffeld uitzien.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:41 schreef Awsom het volgende:
Mijn imperium tot nu toe..
[ afbeelding ]
Ben een townshall aan het bouwen zodat ik zsm nomads kan accepteren. heb meer personeel nodig
quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:48 schreef Q. het volgende:
Heb inmiddels wel door dat ik de vorige keren te groot te snel wilde worden. Easy does it is de sleutel. Then again, ik verwacht nog steeds dat mn halve dorp dood vriest in de komende winter.
Bij mij vriest niemand dood en ik ben pas net kleren aan t makenquote:Op woensdag 19 februari 2014 12:48 schreef Q. het volgende:
Heb inmiddels wel door dat ik de vorige keren te groot te snel wilde worden. Easy does it is de sleutel. Then again, ik verwacht nog steeds dat mn halve dorp dood vriest in de komende winter.
haardhout! Zorg voor haardhout!quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:50 schreef Awsom het volgende:
[..]
[..]
Bij mij vriest niemand dood en ik ben pas net kleren aan t maken
Ja, vooral de quarry is killing, daar sterven ze bij bosjes.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:15 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
haardhout! Zorg voor haardhout!
Elk huis heeft het nodig, bij mij lopen ze al vijf jaar naakt rond oid. Nog nul sterfgevallen iig, verwacht dat dat wel oploopt straks als ik de quarry en mijn in gebruik neem ^^
Je twijfelt of een waterput nodig is?quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:27 schreef Awsom het volgende:
Weet iemand of brand ook onder disasters valt?
Het is net als het leven: doorgaan tot je dood bent.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:25 schreef DjUntzUntz het volgende:
zit er eigenlijk een einddoel aan het spelen/opbouwen van je stad? heb je zoveel jaar de tijd? verlies je wanneer alles dood is, wat moet je doen om te winnen? Iemand die daar wat meer over kan vertellen?
Ja, ik speel eerst een paar keer zonder disasters. Ben tot nu toe geen brand tegengekomen in tientallen jarenquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:41 schreef Civilian het volgende:
[..]
Je twijfelt of een waterput nodig is?
Dit is het ook, waar ik vannacht om half 3 achter kwamquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:48 schreef jogy het volgende:
Godnondeju, ik wil het ook spelen. Wat een heerlijke timesink lijkt me dit.
Dan kan je lang wachten, denk ik.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:48 schreef SosuaCafe het volgende:
Ben benieuwd of er meer interactie komt met de wereld. Andere dorpen, gevechten of iets anders
Beetje het civ-effect zeg maar. 'Alleen dit nog even doen, en dit, en dit en dit [...] oh het is kwart voor vier en ik moet zo weer opstaan, kut.'quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:49 schreef Civilian het volgende:
[..]
Dit is het ook, waar ik vannacht om half 3 achter kwam
Ik gelukkig al om 01:00. Maar de wekker ging wel weer om 6:30.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:49 schreef Civilian het volgende:
[..]
Dit is het ook, waar ik vannacht om half 3 achter kwam
Check.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Beetje het civ-effect zeg maar. 'Alleen dit nog even doen, en dit, en dit en dit [...] oh het is kwart voor vier en ik moet zo weer opstaan, kut.'
Een vrouwelijk smid is vreemd, een stelletje van 14 en 25 met 2 kinderen is historisch gezien eerder normaal dan vreemd.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Ploeter aardig door inmiddels, 30 volwassen zielen en stuk of 10 kinders. (medium start, disasters on)
Ik snap waarom ze verbannen zijn, m'n smid is een meisje van 10. Ze woont naast een stelletje van 14 en 25 die ook al 2 kinderen hebben![]()
Hier ookquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik gelukkig al om 01:00. Maar de wekker ging wel weer om 6:30.
Alleen is het niet per definitie een historisch spel, of een spel dat zich "vroeger" afspeelde geloof ik. 't Zijn gewoon mensen die een nieuwe samenleving op willen starten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een vrouwelijk smid is vreemd, een stelletje van 14 en 25 met 2 kinderen is historisch gezien eerder normaal dan vreemd.
Utopiaquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Alleen is het niet per definitie een historisch spel, of een spel dat zich "vroeger" afspeelde geloof ik. 't Zijn gewoon mensen die een nieuwe samenleving op willen starten.
Regelvrij met een paar regelsquote:
Gezien de handelaar, ga ik logischerwijs uit van een historische situatie.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Alleen is het niet per definitie een historisch spel, of een spel dat zich "vroeger" afspeelde geloof ik. 't Zijn gewoon mensen die een nieuwe samenleving op willen starten.
Want handelaren die van her naar der trekken bestaan niet meer?quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien de handelaar, ga ik logischerwijs uit van een historische situatie.
Heel efficient zijn met je hunters / gatherers en je fishers. En te langzaam bijbouwen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:19 schreef dekkered het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Heb 2 barn en 1 markt. over de 10k voedsel en genoeg andere zaken. Zorg gewoon voor een aantal stockpiles (kosten toch niks).
Plaats ze snel in een pasture, want elk dier heeft ook een leeftijd. Als je ze te lang in de trading post laat zitten kan zijn dat je geen kippen meer hebt na een paar jaarquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:50 schreef Sejt het volgende:
Hard en disasters aan hier. Zit ondertussen in jaar 10 en m'n eerste volwassene is gestorven van ouderdom.
In totaal 51 mensen en m'n eerste seeds gekocht.Gaat gesmeerd dus.
Edit: nu ook 2 kippen gekocht.![]()
Dank voor de tipquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:59 schreef Jump het volgende:
[..]
Plaats ze snel in een pasture, want elk dier heeft ook een leeftijd. Als je ze te lang in de trading post laat zitten kan zijn dat je geen kippen meer hebt na een paar jaarIk had zes koeien en daarna plotseling maar vier meer zonder dat er geslacht zijn.
Heb ook eindelijk kippen nu nog koeien voor het leerquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:50 schreef Sejt het volgende:
Hard en disasters aan hier. Zit ondertussen in jaar 10 en m'n eerste volwassene is gestorven van ouderdom.
In totaal 51 mensen en m'n eerste seeds gekocht.Gaat gesmeerd dus.
Edit: nu ook 2 kippen gekocht.![]()
+ een drm vrije versiequote:Op woensdag 19 februari 2014 17:43 schreef 2Happy4U het volgende:
https://www.humblebundle.com/store/p/banished_storefront
Is goedkoper dan op Steam.
Firewood, tools, herbs. Dat voornamelijk tot nu toe.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:30 schreef mschol het volgende:
Hoe sparen jullie voor die beesten? Wat traden jullie?
net wat cattle voor firewood geruildquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:31 schreef Sejt het volgende:
[..]
Firewood, tools, herbs. Dat voornamelijk tot nu toe.
RIP AAN DE NABESTAANDENquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:52 schreef Sejt het volgende:
M'n oudste is net dood gegaan. Lilie the Gatherer werd 78 jaar.
ik voorspel problemen bij mij:quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:52 schreef Sejt het volgende:
M'n oudste is net dood gegaan. Lilie the Gatherer werd 78 jaar.
Tweede icoon van links, en dan het icoon met pijltje omhoog (zonder streepje erboven. Als je dan het stuk grond selecteert waar je je gebouw wou plaatsen, dan krijgt dit hoogste prioriteit.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:36 schreef Friday12 het volgende:
Heb de mazelen en die kut builders bouwen mijn hospital maar niet (queued al voor ik die ziekte had
)
Weet ik maar deden ze nog amper wat eraanquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:17 schreef Jump het volgende:
[..]
Tweede icoon van links, en dan het icoon met pijltje omhoog (zonder streepje erboven. Als je dan het stuk grond selecteert waar je je gebouw wou plaatsen, dan krijgt dit hoogste prioriteit.
enige waar ik me nu aan erger: dubbele meldingen dat een stock low is..quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zijn jullie trouwens al tegen irritaties opgelopen? Dingen die niet naar voren kwamen in reviews?
Komt omdat het vult en dan weer onder de grens gaat denk ik zelf wel irritant jaquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:23 schreef mschol het volgende:
[..]
enige waar ik me nu aan erger: dubbele meldingen dat een stock low is..
Inderdaad. Of een stock dat vol is maar je kan niet op de melding klikken om naar de betreffende stock te gaan. Op een klein dorp kan je dat nog snel terugvinden, maar eenmaal met een groot dorp lijkt het me zoekwerk.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:23 schreef mschol het volgende:
[..]
enige waar ik me nu aan erger: dubbele meldingen dat een stock low is..
een stock vol? nooit last van gehadquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:26 schreef Jump het volgende:
[..]
Inderdaad. Of een stock dat vol is maar je kan niet op de melding klikken om naar de betreffende stock te gaan. Op een klein dorp kan je dat nog snel terugvinden, maar eenmaal met een groot dorp lijkt het me zoekwerk.
Of als je een stockpile wilt wegdoen. Zodra je de opdracht heeft wordt die stock in feite al van je voorraad afgetrokken. Je krijgt dus nodeloos een melding dat je stock laag is van een bepaald iets.
Ik was vergeten een extra storage barn en market te bouwen. En de eerste barn zat vol met etenquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:07 schreef mschol het volgende:
[..]
een stock vol? nooit last van gehad
overigens ga ik voor die 15 euro er meer dan voldoende lol mee beleven denk ik
Ik had net 2 markets en 2 barns volquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:07 schreef mschol het volgende:
[..]
een stock vol? nooit last van gehad
overigens ga ik voor die 15 euro er meer dan voldoende lol mee beleven denk ik
Staat hier meestal op 5x. 10 is net iets te snel om alles goed te kunnen volgen. Af en toe eens wat trager als ik wat wil bouwen of zo of merchant wil bekijken maar niet wil pauseren.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:37 schreef Civilian het volgende:
Spelen jullie op normale snelheid of versneld?
Valt in feite wel mee bij mij. Je moet vooral goed het aantal tools in je voorraad goed in de gaten houden. Ik heb nu een derde Blacksmith klaarstaan om direct in gebruik te nemen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:15 schreef Furdinand het volgende:
Die tools zijn echt een pain in de ass....
Moet je een huisje recht naast de foresters lodge makenquote:Op woensdag 19 februari 2014 22:52 schreef Civilian het volgende:
Hm.. mn forester heeft het koud en zoekt een warme plek. Maar in plaats van naar zijn lodge te gaan, gaat hij naar huis, welke vele malen verder weg ligt
Dat is toch niet logisch.. Er zitten 2 rokende schoorstenen op die lodge, dan moet er toch wel n beetje warmte zijnquote:Op woensdag 19 februari 2014 22:54 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Moet je een huisje recht naast de foresters lodge maken
Dat maakt zo niets uit betekend alleen dat er iemand werktquote:Op woensdag 19 februari 2014 23:10 schreef Civilian het volgende:
[..]
Dat is toch niet logisch.. Er zitten 2 rokende schoorstenen op die lodge, dan moet er toch wel n beetje warmte zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |