Hoe krijg je dat voor elkaar? Heb 2 barn en 1 markt. over de 10k voedsel en genoeg andere zaken. Zorg gewoon voor een aantal stockpiles (kosten toch niks).quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:12 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik bedoel de limiet van je stock pile(s) en je barn(s)
Ik laat de populatie te langzaam groeien maar als je te snel gaat heb je weer een dood dorp en daar heb ik geen zin in
Ik bouw toch redelijk snel mijn trade post om te zorgen dat ik dieren/seeds kan krijgen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:24 schreef Jump het volgende:
Ik heb deze random seed met volgende eigenschappen. Wou eerst eens wat makkelijker starten. Je hebt bovenaan een grote vlakte waar je veel gaat kunnen doen, en onderaan ook. De rivier ligt wel een eind weg aan de rechterkant voor traden, maar daar heb je in het begin toch niet veel aan.
[ afbeelding ]
En na enkele jaren (90 graden gedraaid tov vorige screen):
[ afbeelding ]
Deze staat op Easyquote:Op woensdag 19 februari 2014 00:32 schreef dekkered het volgende:
[..]
Ik bouw toch redelijk snel mijn trade post om te zorgen dat ik dieren/seeds kan krijgen.
Speel je op Hard of op een andere dificulty.
dan vindt ik het niet gek dat je je trade post niet snel bouwt. Omdat je en schapen en een paar seeds krijgt.quote:
bij de widget betaalde ik 15,03quote:
op t moment dat ik m kocht was alleen de widget online. Humble had hem zelf nog niet eens in de store staan.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:35 schreef mschol het volgende:
[..]
bij de widget betaalde ik 15,03
Via de hb store 14,99
Ik heb alleen heel vluchtig de eerste tut even opgestart, lijkt erg intressant
Misschien een herbelist en een Hospital bouwen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 01:32 schreef Jump het volgende:
Stacio the Laborer has died of a weak heart.
In feite een leuk detail, die random sterfgevallen.
Herbalist heb ik hoor, hospital staat er maar beman ik enkel als er een of andere uitbraak van een ziekte isquote:Op woensdag 19 februari 2014 01:38 schreef dekkered het volgende:
[..]
Misschien een herbelist en een Hospital bouwen?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
is het spel de 18.99 euro waard ?
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?quote:Op woensdag 19 februari 2014 03:13 schreef JCPepino het volgende:
Loopt het stadje bij mij prima, realiseer ik me dat iedereen wel erg oud wordt en er helemaal geen baby's geboren worden
Dat was het probleem ook deels, telkens dat er weer eten voorradig was, pakte dezelfde laborer het eten weer op om het naar een overvloedig huis te brengen. Het was dus ook echt maar 1 huis dat echt niks kreeg :p. Sowieso begon ik op Hard, dus kan het zijn dat het aan de storage cart ligt en misschien dat een barn of market beter werkt. Maar die market kost nog vrij veel dus of dat zo slim is vroeg in het spel is ook weer de vraag.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]was er nog wel eten voorradig? Krijg bij 2000 aardappelen de melding tis bijna op. Daar kan ik een half jaar meedoen
Koop het via humble dan is het 15e! Dan heb je drm free versie en steam.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
is het spel de 18.99 euro waard ?
De leeftijd is een beetje raar. Ze worden snel oud (iemand wordt 4 jaar ouder in 1 speljaar o.i.d.), worden student of laborer als ze 10 worden en kunnen ook al kinderen krijgen rond 12-14 jaar. Dan zou je denken, dat ze niet zo oud worden, maar ik heb mensen van 70+ jaar gezien in quill18's spelquote:Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Ploeter aardig door inmiddels, 30 volwassen zielen en stuk of 10 kinders. (medium start, disasters on)
Ik snap waarom ze verbannen zijn, m'n smid is een meisje van 10. Ze woont naast een stelletje van 14 en 25 die ook al 2 kinderen hebben![]()
Een 15x15 corn field, 2x 10x10 boomgaard appels en 2 gather huts en vreten genoeg. Die gather huts zijn belangrijk, die trekken 4 of 5 soorten voedsel binnen + corn = geen ziekte tot nu toe (yr 5)
Heb nog niet door of het 'uitschakelen' van de boomgaard en corn field in de winter een negatief effect heeft. Wat me wel leuk verraste is dat de farmers blijkbaar ook gewoon zooi haulen als er niks op de farm te doen is.
Hunters even geprobeerd ... maar das net hangjeugd. Voert geen fuck uit. Vanavond ijzer mijn en quarry afbouwen. Spawn is helaas nogal ver van bruikbare rivier dus nog geen vissers. Forestry hut is niet erg gebalanceerd imho. Heb er 2 v/d 4 plekken bezet en ze hakken bomen veel sneller om dan bomen groeien (4 a 5 jaar denk ik om te groeien)
koude winters en alcoholquote:Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
Inderdaad. Farmers gaan in de winter in feit etaken van de Laborers doen. Net hetzelfde zoals een woodcutter dat zou doen als hij aan zijn ingestelde limiet zit. Dat is wel praktisch.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Fe2O3 het volgende:
)
Heb nog niet door of het 'uitschakelen' van de boomgaard en corn field in de winter een negatief effect heeft. Wat me wel leuk verraste is dat de farmers blijkbaar ook gewoon zooi haulen als er niks op de farm te doen is.
Volgens mij door het aantal huizen af te stemmen op het aantal volwassenen. Je wilt uiteindelijk 2 volwassenen per huis. Ik denk dat je minder kinderen krijgt als je te weinig huizen hebt en er meer dan 2 volwassenen per huis wonen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
Huizen bouwen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
Maar in elk huis zit 1 stelletje wat kinders eruit poept, dus teveel huizen erbij kan voor een populatieexplosie zorgen ...quote:
Volgens mij niet, maar ze nemen gewoon andere taken over als ze niets te doen hebben.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:47 schreef Awsom het volgende:
Heeft het nut om farmers te hebben in de winter?
Ik vind wel de vorm van de randen van de meren en rivieren er lelijk en erg afgeraffeld uitzien.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:41 schreef Awsom het volgende:
Mijn imperium tot nu toe..
[ afbeelding ]
Ben een townshall aan het bouwen zodat ik zsm nomads kan accepteren. heb meer personeel nodig
quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:48 schreef Q. het volgende:
Heb inmiddels wel door dat ik de vorige keren te groot te snel wilde worden. Easy does it is de sleutel. Then again, ik verwacht nog steeds dat mn halve dorp dood vriest in de komende winter.
Bij mij vriest niemand dood en ik ben pas net kleren aan t makenquote:Op woensdag 19 februari 2014 12:48 schreef Q. het volgende:
Heb inmiddels wel door dat ik de vorige keren te groot te snel wilde worden. Easy does it is de sleutel. Then again, ik verwacht nog steeds dat mn halve dorp dood vriest in de komende winter.
haardhout! Zorg voor haardhout!quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:50 schreef Awsom het volgende:
[..]
[..]
Bij mij vriest niemand dood en ik ben pas net kleren aan t maken
Ja, vooral de quarry is killing, daar sterven ze bij bosjes.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:15 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
haardhout! Zorg voor haardhout!
Elk huis heeft het nodig, bij mij lopen ze al vijf jaar naakt rond oid. Nog nul sterfgevallen iig, verwacht dat dat wel oploopt straks als ik de quarry en mijn in gebruik neem ^^
Je twijfelt of een waterput nodig is?quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:27 schreef Awsom het volgende:
Weet iemand of brand ook onder disasters valt?
Het is net als het leven: doorgaan tot je dood bent.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:25 schreef DjUntzUntz het volgende:
zit er eigenlijk een einddoel aan het spelen/opbouwen van je stad? heb je zoveel jaar de tijd? verlies je wanneer alles dood is, wat moet je doen om te winnen? Iemand die daar wat meer over kan vertellen?
Ja, ik speel eerst een paar keer zonder disasters. Ben tot nu toe geen brand tegengekomen in tientallen jarenquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:41 schreef Civilian het volgende:
[..]
Je twijfelt of een waterput nodig is?
Dit is het ook, waar ik vannacht om half 3 achter kwamquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:48 schreef jogy het volgende:
Godnondeju, ik wil het ook spelen. Wat een heerlijke timesink lijkt me dit.
Dan kan je lang wachten, denk ik.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:48 schreef SosuaCafe het volgende:
Ben benieuwd of er meer interactie komt met de wereld. Andere dorpen, gevechten of iets anders
Beetje het civ-effect zeg maar. 'Alleen dit nog even doen, en dit, en dit en dit [...] oh het is kwart voor vier en ik moet zo weer opstaan, kut.'quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:49 schreef Civilian het volgende:
[..]
Dit is het ook, waar ik vannacht om half 3 achter kwam
Ik gelukkig al om 01:00. Maar de wekker ging wel weer om 6:30.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:49 schreef Civilian het volgende:
[..]
Dit is het ook, waar ik vannacht om half 3 achter kwam
Check.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Beetje het civ-effect zeg maar. 'Alleen dit nog even doen, en dit, en dit en dit [...] oh het is kwart voor vier en ik moet zo weer opstaan, kut.'
Een vrouwelijk smid is vreemd, een stelletje van 14 en 25 met 2 kinderen is historisch gezien eerder normaal dan vreemd.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Ploeter aardig door inmiddels, 30 volwassen zielen en stuk of 10 kinders. (medium start, disasters on)
Ik snap waarom ze verbannen zijn, m'n smid is een meisje van 10. Ze woont naast een stelletje van 14 en 25 die ook al 2 kinderen hebben![]()
Hier ookquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik gelukkig al om 01:00. Maar de wekker ging wel weer om 6:30.
Alleen is het niet per definitie een historisch spel, of een spel dat zich "vroeger" afspeelde geloof ik. 't Zijn gewoon mensen die een nieuwe samenleving op willen starten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een vrouwelijk smid is vreemd, een stelletje van 14 en 25 met 2 kinderen is historisch gezien eerder normaal dan vreemd.
Utopiaquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Alleen is het niet per definitie een historisch spel, of een spel dat zich "vroeger" afspeelde geloof ik. 't Zijn gewoon mensen die een nieuwe samenleving op willen starten.
Regelvrij met een paar regelsquote:
Gezien de handelaar, ga ik logischerwijs uit van een historische situatie.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Alleen is het niet per definitie een historisch spel, of een spel dat zich "vroeger" afspeelde geloof ik. 't Zijn gewoon mensen die een nieuwe samenleving op willen starten.
Want handelaren die van her naar der trekken bestaan niet meer?quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien de handelaar, ga ik logischerwijs uit van een historische situatie.
Heel efficient zijn met je hunters / gatherers en je fishers. En te langzaam bijbouwen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:19 schreef dekkered het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Heb 2 barn en 1 markt. over de 10k voedsel en genoeg andere zaken. Zorg gewoon voor een aantal stockpiles (kosten toch niks).
Plaats ze snel in een pasture, want elk dier heeft ook een leeftijd. Als je ze te lang in de trading post laat zitten kan zijn dat je geen kippen meer hebt na een paar jaarquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:50 schreef Sejt het volgende:
Hard en disasters aan hier. Zit ondertussen in jaar 10 en m'n eerste volwassene is gestorven van ouderdom.
In totaal 51 mensen en m'n eerste seeds gekocht.Gaat gesmeerd dus.
Edit: nu ook 2 kippen gekocht.![]()
Dank voor de tipquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:59 schreef Jump het volgende:
[..]
Plaats ze snel in een pasture, want elk dier heeft ook een leeftijd. Als je ze te lang in de trading post laat zitten kan zijn dat je geen kippen meer hebt na een paar jaarIk had zes koeien en daarna plotseling maar vier meer zonder dat er geslacht zijn.
Heb ook eindelijk kippen nu nog koeien voor het leerquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:50 schreef Sejt het volgende:
Hard en disasters aan hier. Zit ondertussen in jaar 10 en m'n eerste volwassene is gestorven van ouderdom.
In totaal 51 mensen en m'n eerste seeds gekocht.Gaat gesmeerd dus.
Edit: nu ook 2 kippen gekocht.![]()
+ een drm vrije versiequote:Op woensdag 19 februari 2014 17:43 schreef 2Happy4U het volgende:
https://www.humblebundle.com/store/p/banished_storefront
Is goedkoper dan op Steam.
Firewood, tools, herbs. Dat voornamelijk tot nu toe.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:30 schreef mschol het volgende:
Hoe sparen jullie voor die beesten? Wat traden jullie?
net wat cattle voor firewood geruildquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:31 schreef Sejt het volgende:
[..]
Firewood, tools, herbs. Dat voornamelijk tot nu toe.
RIP AAN DE NABESTAANDENquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:52 schreef Sejt het volgende:
M'n oudste is net dood gegaan. Lilie the Gatherer werd 78 jaar.
ik voorspel problemen bij mij:quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:52 schreef Sejt het volgende:
M'n oudste is net dood gegaan. Lilie the Gatherer werd 78 jaar.
Tweede icoon van links, en dan het icoon met pijltje omhoog (zonder streepje erboven. Als je dan het stuk grond selecteert waar je je gebouw wou plaatsen, dan krijgt dit hoogste prioriteit.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:36 schreef Friday12 het volgende:
Heb de mazelen en die kut builders bouwen mijn hospital maar niet (queued al voor ik die ziekte had
)
Weet ik maar deden ze nog amper wat eraanquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:17 schreef Jump het volgende:
[..]
Tweede icoon van links, en dan het icoon met pijltje omhoog (zonder streepje erboven. Als je dan het stuk grond selecteert waar je je gebouw wou plaatsen, dan krijgt dit hoogste prioriteit.
enige waar ik me nu aan erger: dubbele meldingen dat een stock low is..quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zijn jullie trouwens al tegen irritaties opgelopen? Dingen die niet naar voren kwamen in reviews?
Komt omdat het vult en dan weer onder de grens gaat denk ik zelf wel irritant jaquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:23 schreef mschol het volgende:
[..]
enige waar ik me nu aan erger: dubbele meldingen dat een stock low is..
Inderdaad. Of een stock dat vol is maar je kan niet op de melding klikken om naar de betreffende stock te gaan. Op een klein dorp kan je dat nog snel terugvinden, maar eenmaal met een groot dorp lijkt het me zoekwerk.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:23 schreef mschol het volgende:
[..]
enige waar ik me nu aan erger: dubbele meldingen dat een stock low is..
een stock vol? nooit last van gehadquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:26 schreef Jump het volgende:
[..]
Inderdaad. Of een stock dat vol is maar je kan niet op de melding klikken om naar de betreffende stock te gaan. Op een klein dorp kan je dat nog snel terugvinden, maar eenmaal met een groot dorp lijkt het me zoekwerk.
Of als je een stockpile wilt wegdoen. Zodra je de opdracht heeft wordt die stock in feite al van je voorraad afgetrokken. Je krijgt dus nodeloos een melding dat je stock laag is van een bepaald iets.
Ik was vergeten een extra storage barn en market te bouwen. En de eerste barn zat vol met etenquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:07 schreef mschol het volgende:
[..]
een stock vol? nooit last van gehad
overigens ga ik voor die 15 euro er meer dan voldoende lol mee beleven denk ik
Ik had net 2 markets en 2 barns volquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:07 schreef mschol het volgende:
[..]
een stock vol? nooit last van gehad
overigens ga ik voor die 15 euro er meer dan voldoende lol mee beleven denk ik
Staat hier meestal op 5x. 10 is net iets te snel om alles goed te kunnen volgen. Af en toe eens wat trager als ik wat wil bouwen of zo of merchant wil bekijken maar niet wil pauseren.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:37 schreef Civilian het volgende:
Spelen jullie op normale snelheid of versneld?
Valt in feite wel mee bij mij. Je moet vooral goed het aantal tools in je voorraad goed in de gaten houden. Ik heb nu een derde Blacksmith klaarstaan om direct in gebruik te nemen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:15 schreef Furdinand het volgende:
Die tools zijn echt een pain in de ass....
Moet je een huisje recht naast de foresters lodge makenquote:Op woensdag 19 februari 2014 22:52 schreef Civilian het volgende:
Hm.. mn forester heeft het koud en zoekt een warme plek. Maar in plaats van naar zijn lodge te gaan, gaat hij naar huis, welke vele malen verder weg ligt
Dat is toch niet logisch.. Er zitten 2 rokende schoorstenen op die lodge, dan moet er toch wel n beetje warmte zijnquote:Op woensdag 19 februari 2014 22:54 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Moet je een huisje recht naast de foresters lodge maken
Dat maakt zo niets uit betekend alleen dat er iemand werktquote:Op woensdag 19 februari 2014 23:10 schreef Civilian het volgende:
[..]
Dat is toch niet logisch.. Er zitten 2 rokende schoorstenen op die lodge, dan moet er toch wel n beetje warmte zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |