abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136879068
ik begin met standaard eten op 999999 te zetten. Blijven ze wel constant werken maar zeker weten geen te kort.

En 2 vissers naast elkaar zetten heeft geen nut (overlapping van elkaars water waardoor ze minder goed werken)


Zelf heb ik het probleem dat de koeien zich niet voortplanten. Ik dacht dat je er maar 1 nodig had (quill18 had dat iniedergeval). Iemand een idee of dat toevallig nog snel gefixt is dat je er minimaal 2 nodig hebt?
Every war is different, every war is the same.
pi_136879109
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:12 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Ik bedoel de limiet van je stock pile(s) en je barn(s)

Ik laat de populatie te langzaam groeien maar als je te snel gaat heb je weer een dood dorp en daar heb ik geen zin in :P
Hoe krijg je dat voor elkaar? Heb 2 barn en 1 markt. over de 10k voedsel en genoeg andere zaken. Zorg gewoon voor een aantal stockpiles (kosten toch niks).
Every war is different, every war is the same.
  Lieve Belg woensdag 19 februari 2014 @ 00:24:47 #203
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136879206
Ik heb deze random seed met volgende eigenschappen. Wou eerst eens wat makkelijker starten. Je hebt bovenaan een grote vlakte waar je veel gaat kunnen doen, en onderaan ook. De rivier ligt wel een eind weg aan de rechterkant voor traden, maar daar heb je in het begin toch niet veel aan.



En na enkele jaren (90 graden gedraaid tov vorige screen):

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_136879341
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:24 schreef Jump het volgende:
Ik heb deze random seed met volgende eigenschappen. Wou eerst eens wat makkelijker starten. Je hebt bovenaan een grote vlakte waar je veel gaat kunnen doen, en onderaan ook. De rivier ligt wel een eind weg aan de rechterkant voor traden, maar daar heb je in het begin toch niet veel aan.

[ afbeelding ]

En na enkele jaren (90 graden gedraaid tov vorige screen):

[ afbeelding ]
Ik bouw toch redelijk snel mijn trade post om te zorgen dat ik dieren/seeds kan krijgen.
Speel je op Hard of op een andere dificulty.
Every war is different, every war is the same.
  Lieve Belg woensdag 19 februari 2014 @ 00:34:14 #205
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136879366
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:32 schreef dekkered het volgende:

[..]

Ik bouw toch redelijk snel mijn trade post om te zorgen dat ik dieren/seeds kan krijgen.
Speel je op Hard of op een andere dificulty.
Deze staat op Easy :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_136879383
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:34 schreef Jump het volgende:

[..]

Deze staat op Easy :P
dan vindt ik het niet gek dat je je trade post niet snel bouwt. Omdat je en schapen en een paar seeds krijgt.
Every war is different, every war is the same.
pi_136879384
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:12 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Ook in euro @ humble store
bij de widget betaalde ik 15,03
Via de hb store 14,99 :+

Ik heb alleen heel vluchtig de eerste tut even opgestart, lijkt erg intressant
  Lieve Belg woensdag 19 februari 2014 @ 01:32:50 #208
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136880082
Stacio the Laborer has died of a weak heart.

:'(

In feite een leuk detail, die random sterfgevallen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_136880134
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:35 schreef mschol het volgende:

[..]

bij de widget betaalde ik 15,03
Via de hb store 14,99 :+

Ik heb alleen heel vluchtig de eerste tut even opgestart, lijkt erg intressant
op t moment dat ik m kocht was alleen de widget online. Humble had hem zelf nog niet eens in de store staan.

Dus die 4 cent extra was het wel waard voor die tijd dat ik het overdag al gespeeld heb.
Every war is different, every war is the same.
pi_136880143
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 01:32 schreef Jump het volgende:
Stacio the Laborer has died of a weak heart.

:'(

In feite een leuk detail, die random sterfgevallen.
Misschien een herbelist en een Hospital bouwen?
Every war is different, every war is the same.
  Lieve Belg woensdag 19 februari 2014 @ 01:39:39 #211
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136880161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 01:38 schreef dekkered het volgende:

[..]

Misschien een herbelist en een Hospital bouwen?
Herbalist heb ik hoor, hospital staat er maar beman ik enkel als er een of andere uitbraak van een ziekte is :P Geen idee als een zwak hart dode kan verkomen worden door een hospital.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_136880828
Loopt het stadje bij mij prima, realiseer ik me dat iedereen wel erg oud wordt en er helemaal geen baby's geboren worden :P
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_136881423
is het spel de 18.99 euro waard ?
  woensdag 19 februari 2014 @ 07:54:08 #214
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_136881499
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 07:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
is het spel de 18.99 euro waard ?
:Y
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  woensdag 19 februari 2014 @ 07:55:17 #215
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_136881508
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 03:13 schreef JCPepino het volgende:
Loopt het stadje bij mij prima, realiseer ik me dat iedereen wel erg oud wordt en er helemaal geen baby's geboren worden :P
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_136881526
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

:D was er nog wel eten voorradig? Krijg bij 2000 aardappelen de melding tis bijna op. Daar kan ik een half jaar meedoen :')
Dat was het probleem ook deels, telkens dat er weer eten voorradig was, pakte dezelfde laborer het eten weer op om het naar een overvloedig huis te brengen. Het was dus ook echt maar 1 huis dat echt niks kreeg :p. Sowieso begon ik op Hard, dus kan het zijn dat het aan de storage cart ligt en misschien dat een barn of market beter werkt. Maar die market kost nog vrij veel dus of dat zo slim is vroeg in het spel is ook weer de vraag.
  woensdag 19 februari 2014 @ 08:18:18 #217
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_136881724
Ploeter aardig door inmiddels, 30 volwassen zielen en stuk of 10 kinders. (medium start, disasters on)

Ik snap waarom ze verbannen zijn, m'n smid is een meisje van 10. Ze woont naast een stelletje van 14 en 25 die ook al 2 kinderen hebben :')

Een 15x15 corn field, 2x 10x10 boomgaard appels en 2 gather huts en vreten genoeg. Die gather huts zijn belangrijk, die trekken 4 of 5 soorten voedsel binnen + corn = geen ziekte tot nu toe (yr 5)

Heb nog niet door of het 'uitschakelen' van de boomgaard en corn field in de winter een negatief effect heeft. Wat me wel leuk verraste is dat de farmers blijkbaar ook gewoon zooi haulen als er niks op de farm te doen is.

Hunters even geprobeerd ... maar das net hangjeugd. Voert geen fuck uit. Vanavond ijzer mijn en quarry afbouwen. Spawn is helaas nogal ver van bruikbare rivier dus nog geen vissers. Forestry hut is niet erg gebalanceerd imho. Heb er 2 v/d 4 plekken bezet en ze hakken bomen veel sneller om dan bomen groeien (4 a 5 jaar denk ik om te groeien)
Dum de dum
  woensdag 19 februari 2014 @ 08:20:58 #218
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136881746
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 07:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
is het spel de 18.99 euro waard ?
Koop het via humble dan is het 15e! Dan heb je drm free versie en steam.
  woensdag 19 februari 2014 @ 09:03:28 #219
277865 Sejt
Ondertitel
pi_136882247
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Ploeter aardig door inmiddels, 30 volwassen zielen en stuk of 10 kinders. (medium start, disasters on)

Ik snap waarom ze verbannen zijn, m'n smid is een meisje van 10. Ze woont naast een stelletje van 14 en 25 die ook al 2 kinderen hebben :')

Een 15x15 corn field, 2x 10x10 boomgaard appels en 2 gather huts en vreten genoeg. Die gather huts zijn belangrijk, die trekken 4 of 5 soorten voedsel binnen + corn = geen ziekte tot nu toe (yr 5)

Heb nog niet door of het 'uitschakelen' van de boomgaard en corn field in de winter een negatief effect heeft. Wat me wel leuk verraste is dat de farmers blijkbaar ook gewoon zooi haulen als er niks op de farm te doen is.

Hunters even geprobeerd ... maar das net hangjeugd. Voert geen fuck uit. Vanavond ijzer mijn en quarry afbouwen. Spawn is helaas nogal ver van bruikbare rivier dus nog geen vissers. Forestry hut is niet erg gebalanceerd imho. Heb er 2 v/d 4 plekken bezet en ze hakken bomen veel sneller om dan bomen groeien (4 a 5 jaar denk ik om te groeien)
De leeftijd is een beetje raar. Ze worden snel oud (iemand wordt 4 jaar ouder in 1 speljaar o.i.d.), worden student of laborer als ze 10 worden en kunnen ook al kinderen krijgen rond 12-14 jaar. Dan zou je denken, dat ze niet zo oud worden, maar ik heb mensen van 70+ jaar gezien in quill18's spel :P

Hunters zijn wel nuttig, maar je hoeft ze niet te max'en. 2 of max 3 per gebouw is genoeg. Bij mij halen ze ongeveer 900 vlees binnen per seizoen (max. 3 hunters) en rond de 20 leather. Dat laatste heb je hard nodig voor kleding.
I love my mispoken words.
  woensdag 19 februari 2014 @ 09:04:17 #220
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136882255
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:

[..]

Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
koude winters en alcohol
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 19 februari 2014 @ 09:16:01 #221
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_136882476
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:04 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

koude winters en alcohol
Logisch :9~
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  Lieve Belg woensdag 19 februari 2014 @ 09:23:00 #222
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136882589
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Fe2O3 het volgende:
)

Heb nog niet door of het 'uitschakelen' van de boomgaard en corn field in de winter een negatief effect heeft. Wat me wel leuk verraste is dat de farmers blijkbaar ook gewoon zooi haulen als er niks op de farm te doen is.

Inderdaad. Farmers gaan in de winter in feit etaken van de Laborers doen. Net hetzelfde zoals een woodcutter dat zou doen als hij aan zijn ingestelde limiet zit. Dat is wel praktisch.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  woensdag 19 februari 2014 @ 09:38:58 #223
277865 Sejt
Ondertitel
pi_136882843
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:

[..]

Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
Volgens mij door het aantal huizen af te stemmen op het aantal volwassenen. Je wilt uiteindelijk 2 volwassenen per huis. Ik denk dat je minder kinderen krijgt als je te weinig huizen hebt en er meer dan 2 volwassenen per huis wonen.
I love my mispoken words.
pi_136882901
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:

[..]

Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
Huizen bouwen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:08:17 #225
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_136883493
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:41 schreef Furdinand het volgende:

[..]

Huizen bouwen.
Maar in elk huis zit 1 stelletje wat kinders eruit poept, dus teveel huizen erbij kan voor een populatieexplosie zorgen ...

In theorie is dus een kind 2.5 jaar kind (van 0 tot 10) en wordt dan labourer
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')