quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe kom je eigenlijk bij 1%? Immers alleen al de SGP heeft dat met gemak als aanhang.
Ik kom daar wel wat hoger uit. Maar je kan ook kijken naar het percentage kiezers. CU en SGP waar de meeste stemmers bezwaar zullen hebben tegen de zondag om te stemmen (en om stembureaus te bemannen en stemmen te tellen, voor sommige gemeenten zou dit een heel concreet probleem zijn) vormen met hun 5-10 zetels bij elkaar zo'n 5% van het electoraat.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Dat is wel ongeveer 1% toch?
Dit is een zeer misleidende statistiek, zoek maar eens op waar dit op gebaseerd is ( gegevens van kerkenquote:Op zaterdag 19 april 2014 09:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Dat is wel ongeveer 1% toch?
Het is in ieder geval meer bron dan de natte vinger van Bram.quote:Op zondag 20 april 2014 01:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dit is een zeer misleidende statistiek, zoek maar eens op waar dit op gebaseerd is ( gegevens van kerken).
Dat wel.quote:Op zondag 20 april 2014 01:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval meer bron dan de natte vinger van Bram.
Begrijp me goed, ik heb niets tegen stemmen op zondag. Maar ik zie ook geen directe reden waarom we iets dat we al 70 jaar doen (stemmen op woensdag) zouden moeten veranderen. Dat je er op een werkdag geen tijd voor zou hebben gaat er bij mij echt niet in, met de hoeveelheid & openingsuren van stembureaus tegenwoordig.quote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dit was mijn uitkomst bij de Stemwijzer:
Anti EU(ro) Partij
PVV
Artikel 50
ChristenUnie/SGP
Jezus Leeft
CDA
Partij voor de Dieren
VVD
SP
50Plus
Liberaal Democratische Partij
PvdA
IQ, de Rechten-Plichten-Partij
Piratenpartij
D66
Aandacht en Eenvoud
ikkiesvooreerlijk.eu
GroenLinks
De Groenen
Er zit een knop "toelichting" bij elke stelling. Kun je het standpunt van elke partij zien. Bij de stellingquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:33 schreef pfaf het volgende:
GroenLinks het hoogst. Wel compleet nuanceloze vragen waar ook nog eens geen uitleg of achtergrondinfo bij zit...
Oh, en deze toelichting is daadwerkelijk de toelichting van de PVV, het is geen parodie.quote:Er moet geen cent meer naar Griekenland en al die andere knoflooklanden. Nederland moet uit de EU stappen, maar zolang Nederland nog in de EU zit moet de EU sowieso een veel kleiner budget krijgen en moet gestopt worden met het weggeven van Nederlandse welvaart aan bijvoorbeeld zuidelijke staten die er een bende van maken.
ach, past wel bij de collectie mafkezen die je bovenaan hebt staanquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Mijn uitslag was wel voorspelbaar: PVV en Artikel50 op een gedeelde eerste plaats. Ik was wel verbaasd als overtuigd atheist dat Jezus Leeft op de vierde plek eindigde.
Zelfde top 3quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:54 schreef SuicideErrorist het volgende:
Kan even geen screenshot plaatsen dus hier m'n top 3:
1. PVV
2. Artikel 50
3. Anti EU(ro) Partij
Duidelijk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Natura_2000quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat voor regels zijn er van de EU m.b.t. natuurinrichting?
Zie stelling 8 van de Stemwijzer.
Een mooi initiatief natuurlijk, zeker voor een land als Nederland wat geen grote stukken natuur heeft (internationaal gezien), maar is het meer dan een papieren tijger? Houdt bijv. Nederland zich hieraan? Nederland heeft onder Rutte juist bezuinigd op de natuur.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:16 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Natura_2000
quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:48 schreef freako het volgende:
De StemWijzer Europa is online:
http://europa.stemwijzer.nl/
Dat vind ik prima, ik vind het in stand houden van de natuurlijk belangrijker, dan maar wat meer vindingrijk zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:25 schreef 99.999 het volgende:
De natura 2000 richtlijn heeft best vergaande consequenties voor Nederland b.v. qua planologische beperkingen vanwege soorten die beschermd zijn.
Geen van beide lijkt dan de beste optie.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Stelling 28 vind ik lastig.
De EU moet de import van Israëlische producten uit de in 1967 bezette gebieden boycotten.
Principieel ben ik het volstrekt eens met zo'n boycot en het zou een mooi signaal afgeven richting Israel, praktisch gezien lijkt het mij niet te handhaven.
Ja, maar dat wordt wel al de derde "geen van beide".quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:28 schreef Tem het volgende:
[..]
Geen van beide lijkt dan de beste optie.
de Hedwigepolder bijvoorbeeld wordt een natuurgebied om de kwaliteit van de natuur in de Westerschelde te behoudenquote:Op dinsdag 22 april 2014 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een mooi initiatief natuurlijk, zeker voor een land als Nederland wat geen grote stukken natuur heeft (internationaal gezien), maar is het meer dan een papieren tijger? Houdt bijv. Nederland zich hieraan? Nederland heeft onder Rutte juist bezuinigd op de natuur.
Ik heb er ook een aantal. Sommige vragen denk ik gewoon totaal anders over dan voor of tegen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar dat wordt wel al de derde "geen van beide".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |