Er is niets Hollands aan Oost-Zeeuws-Vlaanderen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De oosthoek van het zuidwesten. In naam zelfs half Vlaams, maar in het hart oh zo Hollands. Poëtisch hoor.
10cmquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:13 schreef Dven het volgende:
De pluum
[ afbeelding ]
Waar snil in zit!
[ afbeelding ]
tot 30quote:
Vandaar het poëtische ookquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:23 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Er is niets Hollands aan Oost-Zeeuws-Vlaanderen.
Meerderheid spreekt en werkt in Vlaanderen.
In heel Europa nuquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Alleen in het oosten koud en het westen warm
Only in Holland
Dode snilquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:11 schreef alors het volgende:
[..]
1 dagje ja, om er vervolgen 5 dagen zo uit te zien.
[ afbeelding ]
Misschien omdat ze (ik iig) NIET in de randstad wonen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:24 schreef dick_laurent het volgende:
Juist! Dat dus. Vieze bruine slush blubber waar je de helft vd tijd over uitglijdt en op je bek gaat. Je hebt werkelijk NIETS aan sneeuw als je in de randstad woont.
Op wintersport begrijp ik 't dat mensen zitten te hopen op sneeuw, maar waarom die kaaskoppen hier in NL zo graag sneeuw willen is mij een raadsel.
Exact!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:29 schreef tralalala het volgende:
Ik heb nieuws voor jullie: Ook buiten de randstad wordt het smurrie na een paar dagen.
Alleen op de straten...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:29 schreef tralalala het volgende:
Ik heb nieuws voor jullie: Ook buiten de randstad wordt het smurrie na een paar dagen.
Welnee, de stadsverwarming smelt alles voordat het de grond raaktquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:29 schreef tralalala het volgende:
Net alsof iemand zich druk maakt om hetgeen wat buiten de randstad gebeurt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:29 schreef tralalala het volgende:
Houden zo.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Net alsof iemand zich druk maakt om hetgeen wat buiten de randstad gebeurt.
Buiten gebieden en krimp regio's
Scheelt ja. Oostenwind of niet, de lucht is daar sowieso al smerigquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders wonen buiten de randstadquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik woon op het randje van de Randstad. Ik ben blij dat de stad dichtbij is, maar dat zonder dat buitengebied zou ik niet in Nederland willen wonen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
A27, brug over de Lek?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef tralalala het volgende:
[..]
Houden zo.
Kwam net toevallig een foto van precies een jaar geleden tegen.![]()
[ afbeelding ]
ja lekker,komend weekend zit ik in Dusseldorf, dus zal de eventuele sneeuwdump hier in het hoge noorden moeten gaan missenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Daag mensen in het midden en zuiden![]()
Als dit serieus zo doorzet dan ga ik de zolder als logeerkamer maken om mensen op te vangen![]()
Gouden tijden noemen we dat!
[ afbeelding ]
Had hem nou maar opgeslagenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Dven het volgende:
Mogelijk 9 ijsdagen in het noordoosten volgens de Amerikanen
[ afbeelding ]
In Düsseldorf krijg je wellicht een dubbele dump.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:18 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ja lekker,komend weekend zit ik in Dusseldorf, dus zal de eventuele sneeuwdump hier in het hoge noorden moeten gaan missen
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Daag mensen in het midden en zuiden![]()
Als dit serieus zo doorzet dan ga ik de zolder als logeerkamer maken om mensen op te vangen![]()
Gouden tijden noemen we dat!
[ afbeelding ]
Ja het zal er om spannen, maar als ik de vooruitzichten bekijk zit ik daar iets te zuidelijkquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In Düsseldorf krijg je wellicht een dubbele dump.
quote:Bij onze oosterburen is inmiddels in bijna het gehele noorden en oosten de koude lucht ingestroomd. In het uiterste noordoosten vriest het nu al meer dan 5 C, uitgebreider regionaal tussen -1/-3 C.
Iets ten oosten van ons Gronings grensgebied ligt de grens met de vrieslucht, Bremen meldt minus 0.5 C met ijzel, Nieuw Beertha +0.5 C.
De grens met die kou is de laatste 24 uur nauwelijks westwaarts opgeschoven, we verkeren in een bijna stromingsloos zadelgebied en dus stagnatie van lucht.
Daarom ook vandaag weer grote verschillen met 0.8 als maximum in het uiterste noordoosten tot 7/8 C in het westen en zuidwesten.
Komende 24 uur weinig verandering in patroon en ook in weerbeeld en temperatuur. Komende nacht meest droog met kans op mist en minima tussen iets onder nul in het noordoosten tot 3 C in het zuidwesten. Morgen wel een iets aantrekkende zuidoostelijke wind en hierdoor ook in het westen en zuiden minder zacht met Tmax tussen 1-2 C in het noordoosten tot 5 C in het zuidwesten.
Als gevolg van een nieuw opkomende frontaal systeem vanuit het westen, later op de dag in het zuidwesten een toenemende kans op regen. Zie 1e kaart.
Donderdag trekt het systeem dan langzaam over ons land (zuid)oostwaarts en is er in het hele land kans op enige neerslag met maxima tussen 1-4 C.
Achter het systeem trekt de oostelijke aanvoer dan aan en dan vindt er waarschijnlijk een flinke westwaartse verplaatsing van de vorstgrens plaats. In drogere lucht met opklaringen kan het in de nacht naar vrijdag in het noordoosten plaatselijk al matig vriezen, op dat moment zal het in het noordoosten van Duitsland al onder de minus 15 C zijn.
Vrijdag overdag blijft het droog met zonnige perioden en met een zwak tot matige oostenwind maxima van enkele graden onder het vriespunt in het noordoosten tot +2 in het zuidwesten.
Dan zitten we inmiddels op de verwachtingstermijn van +72 uur, het maximale op dit moment. De Uitvoer lijkt namelijk nog steeds geen raad te weten met de uitkomst van de strijd tussen het klassieke zonale patroon met Azorenhoog en Ijslandlaag tegen het zo onverwacht hardnekkige Scandinvische hoog.
Als je al een trend uit de kaarten kan halen dan is het dat de komende 10-daagse die geschetste strijd ongewijzigd blijft, met steeds wisselende uitkomsten over de uiteindelijke winnaar binnen ieder deel van diezelfde 10-daagse.
De eerste slag, die van het passerende laag op donderdag met daarachter instromende kou, lijkt ook boven ons dele van Europa door de winter gewonnen te gaan worden.
Vrijdagmorgen is dan ook deels West Europa in handen van de winterkou. Dat is dan toch een aardig resultaat van het op zich weinig indrukwekkende hoog dat zich 10 dagen geleden vormde.
http://www.boulevardforum.nl/index.php?topic=414.msg7627;boardseen#new
Welke mooie dagen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:48 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, zes weken zacht en recordveel mooie dagen en nu kouder en grijs.
Wat nou, winterkou = zon?
Ik heb wel eens mooiere winters meegemaakt. Veel sneeuw, vrieskou en blauwe luchtenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die zes ADR dagen, het zijn er nooit eerder zoveel geweest in de eerste helft van de winter.
De A in ADR staat voor bovennormale temperatuur, dus koude, zonnige, droge dagen tellen niet mee.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:25 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik heb wel eens mooiere winters meegemaakt. Veel sneeuw, vrieskou en blauwe luchten!
Wie zegt dat het koud en grijs word?quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De A in ADR staat voor bovennormale temperatuur, dus koude, zonnige, droge dagen tellen niet mee.
Ik weet dat het koud en zonnig kán zijn, maar deze winter lijkt dat een utopie. Koud en Grijs, poe hé!
Die modellen. En het KNMI. Elke dag wat regen zelfs. En nu is het mistig, voor het eerst in weken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:36 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Wie zegt dat het koud en grijs word?
Allemaal weerfictie.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die modellen. En het KNMI. Elke dag wat regen zelfs. En nu is het mistig, voor het eerst in weken.
whehehehe, het stukje waar ik woon blijft keurig groen volgens dat kaartje, houden zoquote:
Meh, zo koud voelde het anders niet om 7:00 op de fiets.quote:Op woensdag 22 januari 2014 07:55 schreef aloa het volgende:
Normale temp overal boven nul. Gevoelstemperatuur bijna overal onder nul.
[ afbeelding ]
Alleen maar mooier geworden, nu kunnen het er misschien wel 12 worden wanneer die ene graad steeds maar goed valtquote:
Voelde gister kouder aan volgens mij.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Meh, zo koud voelde het anders niet om 7:00 op de fiets.
Gisteren was het kouder inderdaad. Nog steeds zomerjas weer though.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Voelde gister kouder aan volgens mij.
In het hele continent lijkt er koude binnen te gaan stromen. Hier eind van het weekend ook dagtemperaturen rond -5, nog eens een tiental graden lager in de nacht en een centimeter of 40 aan sneeuw..quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:14 schreef aloa het volgende:
Vrijdag lijkt de koudste dag te worden (hoop daarna nog meer uiteraard). Volgens het GEM model overdag in het noorden temperaturen rond de -4 overdag.
[ afbeelding ]
Klopt! Die sneeuw kan nog voor strengere vorst gaan zorgen, dat zie je vaker in de winter. Modellen laten eerst rond de -4 zien, maar met een sneeuwlaag kan dit veel lager uitpakken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:16 schreef Dven het volgende:
[..]
In het hele continent lijkt er koude binnen te gaan stromen. Hier eind van het weekend ook dagtemperaturen rond -5, nog eens een tiental graden lager in de nacht en een centimeter of 40 aan sneeuw..
Det stökske greun is allein veur Belfeldquote:Op woensdag 22 januari 2014 07:57 schreef Klonk het volgende:
[..]
whehehehe, het stukje waar ik woon blijft keurig groen volgens dat kaartje, houden zo
ps: sorry crash
Oh my gowd de Telegraaf had gelijk met de horror winter des doods!quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:14 schreef aloa het volgende:
Vrijdag lijkt de koudste dag te worden (hoop daarna nog meer uiteraard). Volgens het GEM model overdag in het noorden temperaturen rond de -4 overdag.
[ afbeelding ]
Dat is waar ja, maar als het even opklaart en er ligt sneeuw, dan kan het snel zakken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mah moet zeggen dat het alleen haalbaar is als het langdurig gaat opklaren hoor en dat zie ik niet 1.2.3 zitten vanwege de vele bewolking die er op dat moment aanwezig is.
twitter:Jantje_ twitterde op woensdag 22-01-2014 om 10:46:56Noordoosten van het land tot volgende week vrijdag 30cm sneeuw cumulatief reageer retweet
Zeker om de demonstraties de kop in te drukken, heel verdacht die sneeuw daar opeens.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:49 schreef Pino112 het volgende:
twitter:Jantje_ twitterde op woensdag 22-01-2014 om 10:46:56Noordoosten van het land tot volgende week vrijdag 30cm sneeuw cumulatief reageer retweet
Troep is niet zo erg, mijn humeur is toch een beetje afhankelijk van het weer en van een mooie sneeuwstorm word je eerder vrolijkquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:05 schreef alors het volgende:
[..]
Dat geeft tenminste niet zo'n troep.
Meer niet?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:49 schreef Pino112 het volgende:
Boek een weekendje Groningen dan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Troep is niet zo erg, mijn humeur is toch een beetje afhankelijk van het weer en van een mooie sneeuwstorm word je eerder vrolijk
Ik niet, ik word oprecht depri danquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Troep is niet zo erg, mijn humeur is toch een beetje afhankelijk van het weer en van een mooie sneeuwstorm word je eerder vrolijk
Maandag.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:07 schreef Infection het volgende:
Is er voor het midden van het land ook nog wat sneeuw besteld?
Zal hier wel weer gewoon gaan regenen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maandag.
[ afbeelding ]
Via @Jantje_.
Ik zal het doorgeven aan de weergoden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:17 schreef INViCTuS het volgende:
Die sneeuw mag alleen gaan vallen als het meer dan 5 cm is en de sneeuw niet in regen overgaat, dus daarna gewoon koud!
quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maandag.
[ afbeelding ]
Via @Jantje_.
Moet de wind niet eerst draaien dan, zie bij KNMI nog steeds die ZW-wind.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maandag.
[ afbeelding ]
Via @Jantje_.
Hopelijkquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:25 schreef Frutsel het volgende:
Als dat uitkomt worden we maandag wakker in een witte wereld?
Bespaar me de details.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:27 schreef Frutsel het volgende:
De buurman een paar deuren verderop dan in een gele wereld, eikel
Hmm ok, dus alleen za/zo/ma is er redelijke kans op wat sneeuw... daarna is het weer gedaan.quote:
Van die grijze dag die voorspeld werd komt weinig terecht inderdaad. Prima weer en veel zon ook in Amsterdam.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:41 schreef Klonk het volgende:
Prachtig weer trouwens op dit moment in Belfeld, zonnetje, blauwe lucht niets mis mee
Nu is het wachten op Djeezquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:43 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Van die grijze dag die voorspeld werd komt weinig terecht inderdaad. Prima weer en veel zon ook in Amsterdam.
achterhoek, zwaar bewolkt, druilerig weerquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:43 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Van die grijze dag die voorspeld werd komt weinig terecht inderdaad. Prima weer en veel zon ook in Amsterdam.
Twente de hele dag al grijs en grauw.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:43 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel komt de zon ook nog jouw kant op, gaat langzaam maar zeker steeds verder richting NOquote:Op woensdag 22 januari 2014 13:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Twente de hele dag al grijs en grauw.
Ja, en dan gaat hij onderquote:Op woensdag 22 januari 2014 14:08 schreef Klonk het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel komt de zon ook nog jouw kant op, gaat langzaam maar zeker steeds verder richting NO
quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Twente de hele dag al grijs en grauw.
Ik heb mijn weerkundige talent los gelaten op het feit dat de wolken wegtrekken en de zon ondergaat om 17:00. Daardoor ontstaat er een prachtige zonsondergang hier in Twente die ik ga fotograferenquote:Op woensdag 22 januari 2014 14:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik zal voor je duimen dat je hem nog ff ziet
en dan posten uiteraardquote:Op woensdag 22 januari 2014 14:17 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik heb mijn weerkundige talent los gelaten op het feit dat de wolken wegtrekken en de zon ondergaat om 17:00. Daardoor ontstaat er een prachtige zonsondergang hier in Twente die ik ga fotograferen!
GFS voorspelde een zonnige dag, de rest idd nietquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:43 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
quote:Eerste snilval in 2014 verwacht
Eindelijk weer sneeuw in aantocht. In ieder geval in het noordoosten van Nederland. De kans dat het dit weekeinde een witte dag wordt is groot, voorspelt NOS-weerman Marco Verhoef.
Zaterdag is de aangewezen dag voor de eerste sneeuwval in het noordoosten. In de rest van het land gaat het dan waarschijnlijk regenen.
Een lagedrukgebied trekt dit weekeinde over Nederland, precies op de grens van koude winterlucht en warmere oceaanlucht.
Andere weermodellen voorzien ook sneeuwval in andere, meer zuidelijker gelegen provincies. Dat het zuidwesten van Nederland met regen te maken krijgt, is bijna zeker volgens Verhoef. "Wat er in het midden van het land gebeurt, is nog even afwachten."
'Ja maar het is altijd zonnig als het vriest!!!'quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Nou jongens hang de slingers maar op het word grijs en waterkoud voor een dag of 2.winter
/Ik heb ooit eens afgereden tijdens storm, combinatie met sneeuw... grijs en op sommige plekken glad... geloof me, je kan in bijna geen enkele situatie behalve dat beter slagenquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:18 schreef dick_laurent het volgende:
Ja leuk.... ik heb maandag rijles. Als het dan superglad is wordt ie waarschijnlijk afgelast... handig, 1 week zo voor mijn examen
Ze hangenquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Nou jongens hang de slingers maar op het word grijs en waterkoud voor een dag of 2.winter
Verbaasd me dat ze het lieten doorgaan dan, ik hoorde juist dat bij sneeuw, heftig weer etc het wordt afgelast en verplaatst. Maar ja, je moet onder alle omstandigheden kunnen rijden, dat is wel weer waar.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
/Ik heb ooit eens afgereden tijdens storm, combinatie met sneeuw... grijs en op sommige plekken glad... geloof me, je kan in bijna geen enkele situatie behalve dat beter slagen
Was echt easy!
Weet niet hoe laat je moet maar kans dat het voor jou regenachtig zal zijn is aanwezig.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Verbaasd me dat ze het lieten doorgaan dan, ik hoorde juist dat bij sneeuw, heftig weer etc het wordt afgelast en verplaatst. Maar ja, je moet onder alle omstandigheden kunnen rijden, dat is wel weer waar.
Het duurt nog effe hoorquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Weet niet hoe laat je moet maar kans dat het voor jou regenachtig zal zijn is aanwezig.
Succes alvast
Haha dat was de dag erna toen werd wel alles afgelast! De dag dat ik reed was het nog vroeg en het begon op dat moment al die ellende. Ik geloof dat de examens later die dag al waren afgelast. Anyhow: Good luck!!quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Verbaasd me dat ze het lieten doorgaan dan, ik hoorde juist dat bij sneeuw, heftig weer etc het wordt afgelast en verplaatst. Maar ja, je moet onder alle omstandigheden kunnen rijden, dat is wel weer waar.
Er is pas 1 maand winter voorbij, nog 2 te gaan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:03 schreef Djeez het volgende:
Wat een schijtweer vandaag zeg, het Noorden is wederom de hoek waar de klappen vallenGrauw en grijs, ver beneden vriespunt en ijsregen. Ben er klaar mee, zon, waar ben je?
Duw me nog dieper in de put zeg!quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er is pas 1 maand winter voorbij, nog 2 te gaan.
Dat word wind uit het westen, toch?quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:20 schreef Fred0w het volgende:
Dat laagje dat vrijdag over ons langs trekt, trekt veel te noordelijk.
[ afbeelding ]
Jij weet het helemaal mooi te vertellen!quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er is pas 1 maand winter voorbij, nog 2 te gaan.
Nee, hij was al onder voor we hem gezien haddenquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:07 schreef Koelkastje het volgende:
Dat strookje zon gaat Twente net niet op tijd halen!
vorig jaar was het nog knap koud eind maartquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Jij weet het helemaal mooi te vertellen!
Nog 1 maand en negen dagen, dan is het maart
De grens van 21/22 maart is voor het weer niet zo relevant.
Jazeker, het kan wel eens koud zijn in maart, vorig jaar was het een echte wintermaand, net als ergens on de jaren '80. Dat gebeurt zo af en toe, blijkbaar.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:09 schreef aloa het volgende:
[..]
vorig jaar was het nog knap koud eind maart![]()
Ik zag nog foto's van stijf bevroren oevers van het IJsselmeer op mijn GSM ( 25 maart 2013 ) staan.
In september kan het nog warm worden...zelfde idee als dat het nog koud kan worden in maart.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Jazeker, het kan wel eens koud zijn in maart, vorig jaar was het een echte wintermaand, net als ergens on de jaren '80. Dat gebeurt zo af en toe, blijkbaar.
Maar voor de weerstatistiek is het natuurlijk de eerste lentemaand, wel zo praktisch om op de 1e te beginnen.
Ja, enkel het noordoosten natte sneeuw.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat word wind uit het westen, toch?
Precies. Hoewel (waarschijnlijk..., mogelijk..., hopelijk...) geen 2,5 graden, gezien de uitzonderlijkheid daarvan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:43 schreef aloa het volgende:
[..]
In september kan het nog warm worden...zelfde idee als dat het nog koud kan worden in maart.
Het is niet uitgesloten dat het dit jaar weer gebeurt.
Dat lijkt me best wel bizar als dat daadwerkelijk uit zou komenquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:11 schreef Lemans24 het volgende:
Zondagochtend +5 in Zeeland en -12 in Groningen?
Laten we het hopen! Stralingskou van het verse laagje sneeuw in Groningen die dagquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:11 schreef Lemans24 het volgende:
Zondagochtend +5 in Zeeland en -12 in Groningen?
Als het in september 25 graden wordt, dan noem ik dat al zomer.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies. Hoewel (waarschijnlijk..., mogelijk..., hopelijk...) geen 2,5 graden, gezien de uitzonderlijkheid daarvan.
Maar, hoe dan ook, we gaan september geen zomer noemen hier, al wordt het 40 graden. Seizoenen zijn voor het weer heel simpel, blokken van drie maanden, te beginnen op 1 december, maart, juni en september.
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 22-01-2014 om 20:12:15Ondertussen wordt steeds duidelijker dat het bij wat slap kwakkelwerk en lokaal een beetje vorst blijft voorlopig. #winter2014 reageer retweet
Zomers ja.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Als het in september 25 graden wordt, dan noem ik dat al zomer.
Reinierquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:20 schreef Sj0rSz het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 22-01-2014 om 20:12:15Ondertussen wordt steeds duidelijker dat het bij wat slap kwakkelwerk en lokaal een beetje vorst blijft voorlopig. #winter2014 reageer retweet
Toch apart dat je alleen achter lange termijn voorspellingen staat wanneer het jou uitkomtquote:
Welke langetermijnvoorspelling?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:11 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Toch apart dat je alleen achter lange termijn voorspellingen staat wanneer het jou uitkomt!
Duidelijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Welke langetermijnvoorspelling?
Ik reageer op de opmerking van Reinier. Geen idee over welke termijn dat gaat, interesseert me ook niet met deze onzekerheid.
Voor de duidelijkheid: ik sta momenteel dus achter geen enkele voorspelling.
Waarom zou het in maart koud zijn? Omdat dat vorig jaar een keer was? De jaren daarvoor was het in maart vaak heerlijk lente-achtig.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:52 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Mooi, laat die lente nou maar komen dan. Zul je zien dat het in maart weer koud is
Waarom nou zo'n smiley? Ik heb de voorspellingen even losgelaten en dat is ineens zielig? Ik geloof de zachte verwachting net zo min als de koude, het verandert constant.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Duidelijk.![]()
De pluim is in ieder geval een stuk minder koud.
Maakt niet uit. Ging meer hier om.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Waarom nou zo'n smiley? Ik heb de voorspellingen even losgelaten en dat is ineens zielig?
quote:Geen idee over welke termijn dat gaat, interesseert me ook niet met deze onzekerheid.
Het voelt zo langzamerhand als treiterij van de weergodenquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:34 schreef aloa het volgende:
Pluim voor het noordoosten.
[ afbeelding ]
Ziet er nog vrij Hellmangetalsloos uit voor de komende week.quote:
Zeker weten. Voor een winterliefhebber moet dit echt frustrerend zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het voelt zo langzamerhand als treiterij van de weergoden
Voor de Bilt zeker..quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ziet er nog vrij Hellmangetalsloos uit voor de komende week.
Spreiding is nu ook een stuk minder groot dan een paar dagen geleden. Lijkt toch op de iets warmere oplossing op te gaan, met temperaturen misschien net onder normale waarden.quote:
De weergoden laten alleen los wat er voorhanden is op de dag zelf. Dat er steeds wat anders wordt voorspeld, tja daar kun je beter niet de weergoden verantwoordelijk voor stellen, maar juist se weermannen...quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het voelt zo langzamerhand als treiterij van de weergoden
Valt allemaal waarschijnlijk wel weer mee dus.quote:woensdag 29 januari tot en met woensdag 05 februari
Grote kans ca. 80-90% op voortzetting van het huidige weertype met temperaturen iets beneden normaal. Er is een kleine kans op overgang naar winterweer met vorst.
Echt niet. Bevalt prima zoquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:51 schreef Adrie072 het volgende:
Wat een zeikweer en winterseizoen, ben der klaar mee. De wind moet uit een andere richting komen, graag.....
Dit is echt onzin.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De gemiddelde nauwkeurigheid (hoe vaak de verwachting uitkomt) van de weermodellen is dit jaar weer wat lager geworden, door deze waardeloze verwachtingen. Niet goed!
Komt dat niet doordat Nederland op die scheidingslijn van 'warm' en koud weer ligt nu?quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:06 schreef aloa het volgende:
Het nadeel van geen winterweer, is storm en regen.
[ afbeelding ]
Klopt ja, die stormdepressie is te sterk voor het hogedrukgebied.quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:51 schreef alors het volgende:
[..]
Komt dat niet doordat Nederland op die scheidingslijn van 'warm' en koud weer ligt nu?
Ik verwacht weer spectaculaire foto's van daar. Zeer zware stormdepressie met orkaankracht.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Alweer?
Laatste tijd wel raak daar zegmaar goed tripje daarheen voor de golven zou ik best willen. Helaas ben ik geen miljonair
Te vroeg gejuigdquote:Op donderdag 23 januari 2014 09:58 schreef aloa het volgende:
Pluim is weer wat kouder.
[ afbeelding ]
Heel de Balkan gaat het zwaar krijgen met de resten van de storm in Frankrijk/Italië. Zeker Roemenië gaat een flinke laag krijgen.. Plaatselijk tot mogelijk een meter sneeuw.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef aloa het volgende:
GFS is weer helemaal terug met winterweer.
[ afbeelding ]
Duidt gewoon op zeer complexe systemen op dat moment.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:29 schreef Infection het volgende:
Toch raar dat er anno 2014 nog niet eens een fatsoenlijke voorspelling voor de volgende dag is.
Als je ziet hoe vaak berichten weer tegen gesproken worden...
En dan vooral in de winter gaat het vaak alle kanten op. Niet te doen!quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:29 schreef Infection het volgende:
Toch raar dat er anno 2014 nog niet eens een fatsoenlijke voorspelling voor de volgende dag is.
Als je ziet hoe vaak berichten weer tegen gesproken worden...
GFS heeft volgens mij constant wel wat sneeuw in de voorspelling gehad. Schuift wel een beetje naar het oosten op en terug.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Er zou gewoon een soort seizoensstop moeten komen voor weersvoorspellingen. Het heeft toch geen nut.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:30 schreef aloa het volgende:
[..]
En dan vooral in de winter gaat het vaak alle kanten op. Niet te doen!
Dat kleine groene stukje in het wit hangt nog steeds boven mijn woonplaatsquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ook!quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:08 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat kleine groene stukje in het wit hangt nog steeds boven mijn woonplaats![]()
Maar, de kou zit dichtbij!
"Um die -20 grad - Das wird kälter als in der Gefriertruhe!"
Ik heb trouwens een koude rug.![]()
Meld je het even wanneer alleen het topje van de burcht nog zichtbaar isquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:02 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik heb het vaak als er sneeuw in aantocht is of wind die naar het noorden gaat draaien.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:03 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Meld je het even wanneer alleen het topje van de burcht nog zichtbaar is?
Verklaar je nader.quote:
O oh.... Hopelijk is je rug snel warm en heeft hij het misquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:08 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat kleine groene stukje in het wit hangt nog steeds boven mijn woonplaats![]()
Maar, de kou zit dichtbij!
"Um die -20 grad - Das wird kälter als in der Gefriertruhe!"
Ik heb trouwens een koude rug.![]()
Enkel wat kortzichtig.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Verklaar je nader.
Wil je zeggen dat de prestaties van de laatste maanden positief zijn voor de geloofwaardigheid van de modellen?
Van mij?quote:
Zegt dat iets over de modellen of over deze winter?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Van mij?
Juist niet, ik bekijk het over de lange termijn. De modellen lopen een deukje op. Betrouwbaarheid over vijf dagen gaat bv van 70% naar 68%, door de matige prestaties deze winter.
Al die meteorologische diensten verbazen zich over de onzekerheden van de gebieden en jij kan zo'n conclusie trekken?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Van mij?
Juist niet, ik bekijk het over de lange termijn. De modellen lopen een deukje op. Betrouwbaarheid over vijf dagen gaat bv van 70% naar 68%, door de matige prestaties deze winter.
Gebaseerd op wat? En wat is lange termijn?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Van mij?
Volgens het KNMI woensdag. Al dan niet tijdelijkquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:02 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik heb het vaak als er sneeuw in aantocht is of wind die naar het noorden gaat draaien.
Het zegt dat de modellen moeite hebben met deze winter. Ik concludeer derhalve dat de modellen blijkbaar nog niet zo goed zijn. Wellicht zelfs wat minder goed dan ons steeds wordt verteld.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Zegt dat iets over de modellen of over deze winter?
Correct. Deze winter. Momentopname, dus.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het zegt dat de modellen moeite hebben met deze winter. Ik concludeer derhalve dat de modellen blijkbaar nog niet zo goed zijn. Wellicht zelfs wat minder goed dan ons steeds wordt verteld.
En terecht dat ze zich verbazen! Ze hadden allicht betere resultaten verwacht.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:28 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Al die meteorologische diensten verbazen zich over de onzekerheden van de gebieden en jij kan zo'n conclusie trekken?
En waarschijnlijk ook positieopname, wat gezien het onveranderlijke weerpatroon van deze winter gevaarlijk kan zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Correct. Deze winter. Momentopname, dus.
Daarom zei ik ook dat *deze winter* niet goed is voor de gemiddelde prestaties van de modellen. 10 keer goed wordt nu 10 keer goed en 1 keer matig, gemiddeld minder goed. Meer bedoel ik niet.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Correct. Deze winter. Momentopname, dus.
Zegt dus nog steeds weinig, om iets over de prestatie van een globaal model te beoordelen moet je mijns inziens ook globaal kijken over een lange tijd (zeg een paar jaar).quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook dat *deze winter* niet goed is voor de gemiddelde prestaties van de modellen. 10 keer goed wordt nu 10 keer goed en 1 keer matig, gemiddeld minder goed. Meer bedoel ik niet.
Waarom zouden ze slechter zijn dan een half jaar terug? Het lijkt wel of jij deze winter voor het eerst hebt ontdekt hoe het weer al jaren 'voorspeld' wordt en teleurgesteld bent. Als er al wijzigingen aan de modellen zijn doorgevoerd de laatste tijd zullen die de nauwkeurigheid verhogen en nauwelijks invloed hebben, dus zeker niet slechter zijn geworden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Verklaar je nader.
Wil je zeggen dat de prestaties van de laatste maanden positief zijn voor de geloofwaardigheid van de modellen?
Klopt inderdaad, het is wel zo dat het de laatste tijd wat vaker fout is, maar dat hoort erbij. De situatie is, zeker nu, erg complex. Zie je terug in de pluim, onzekerheid is grootquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom zouden ze slechter zijn dan een half jaar terug? Het lijkt wel of jij deze winter voor het eerst hebt ontdekt hoe het weer al jaren 'voorspeld' wordt en teleurgesteld bent. Als er al wijzigingen aan de modellen zijn doorgevoerd de laatste tijd zullen die de nauwkeurigheid verhogen en nauwelijks invloed hebben, dus zeker niet slechter zijn geworden.
Misschien heb je gelijk en heb ik inderdaad pas de laatste tijd ontdekt hoe beroerd de modellen zijn. Maar toch, ik heb sterk het idee dat de verwachtingen in de zomer en de vorige winter beter waren. Afgezien van 19 juni dan...quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom zouden ze slechter zijn dan een half jaar terug? Het lijkt wel of jij deze winter voor het eerst hebt ontdekt hoe het weer al jaren 'voorspeld' wordt en teleurgesteld bent. Als er al wijzigingen aan de modellen zijn doorgevoerd de laatste tijd zullen die de nauwkeurigheid verhogen en nauwelijks invloed hebben, dus zeker niet slechter zijn geworden.
De grootste fout die gemaakt wordt bij het interpeteren van pluimen, modellen, etcetera is dat het ook als een absolute voorspelling gezien wordt. Maar dat is helaas het gebrek aan wetenschappelijk begrip bij 'de gemiddelde Nederlander' en helaas doen bijvoorbeeld journalisten en media als de televisie hier ook aan mee. Zeggen dat een model voorspelt dat het morgen 5 graden wordt is al net zo onzinnig als zeggen dat in een peiling de PVV 1 zetel gestegen is. Ook al zo'n kwalijke misvatting door enig gebrek aan kennis.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, het is wel zo dat het de laatste tijd wat vaker fout is, maar dat hoort erbij. De situatie is, zeker nu, erg complex. Zie je terug in de pluim, onzekerheid is groot
Laten we even aannemen dat ik het daar mee eens ben.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
De grootste fout die gemaakt wordt bij het interpeteren van pluimen, modellen, etcetera is dat het ook als een absolute voorspelling gezien wordt. Maar dat is helaas het gebrek aan wetenschappelijk begrip bij 'de gemiddelde Nederlander' en helaas doen bijvoorbeeld journalisten en media als de televisie hier ook aan mee. Zeggen dat een model voorspelt dat het morgen 5 graden wordt is al net zo onzinnig als zeggen dat in een peiling de PVV 1 zetel gestegen is. Ook al zo'n kwalijke misvatting door enig gebrek aan kennis.
In jouw bewoordingen zeg ik nee, maar ik weet wat je ongeveer bedoelt dus ja.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Laten we even aannemen dat ik het daar mee eens ben.
Dan deze hypothetische situatie: het model voorspelt dat er een gerede kans is dat het over vijf dagen tussen +5 en -5 graden is.
Als het dan +10 is, zat het model er faliekant naast, toch?
Hoe zou jij hetzelfde zeggen? (serieuze vraag)quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
In jouw bewoordingen zeg ik nee, maar ik weet wat je ongeveer bedoelt dus ja.
Het model voorspelt natuurlijk ook geen temperatuursbereik, die komt met een enkele oplossing voor bepaalde begin- en randvoorwaarden en modeleringkeuzes. Door een reeks aan berekeningen te doen kan de meteoroloog wiskundige modellen gebruiken om betrouwbaarheidsintervallen op te stellen. Deze zullen wat zeggen over verwachtingen, dus bijvoorbeeld een 95% betrouwbaarheidsinterval dat het morgen tussen de 0 en 5 graden wordt. Dit betekent ook nog steeds niet dat je wiskundige model het niet toelaat dat het 10 graden wordt!quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe zou jij hetzelfde zeggen? (serieuze vraag)
Klopt als een bus. Ik zie dan ook liever verwachting dan voorspelling staan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
De grootste fout die gemaakt wordt bij het interpeteren van pluimen, modellen, etcetera is dat het ook als een absolute voorspelling gezien wordt. Maar dat is helaas het gebrek aan wetenschappelijk begrip bij 'de gemiddelde Nederlander' en helaas doen bijvoorbeeld journalisten en media als de televisie hier ook aan mee. Zeggen dat een model voorspelt dat het morgen 5 graden wordt is al net zo onzinnig als zeggen dat in een peiling de PVV 1 zetel gestegen is. Ook al zo'n kwalijke misvatting door enig gebrek aan kennis.
Tja en bij mij word 't 3 graden met regen waarschijnlijk. Toppertjequote:Op donderdag 23 januari 2014 19:05 schreef aloa het volgende:
Kan zomaar de eerste ijsdag worden in het uiterste noordoosten.
(Hirlam)
[ afbeelding ]
Morgen is grotendeels droog.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja en bij mij word 't 3 graden met regen waarschijnlijk. Toppertje
Maar mocht het voorkomen (voor morgen) dan is het model echt, écht, ECHT heel slecht. Gelukkig zijn ze inmiddels wel in staat om een redelijke verwachting voor één dag van tevoren te maken. Behalve dus de dag voor 19 juni 2013.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:02 schreef pfaf het volgende:
[..]
...bijvoorbeeld een 95% betrouwbaarheidsinterval dat het morgen tussen de 0 en 5 graden wordt. Dit betekent ook nog steeds niet dat je wiskundige model het niet toelaat dat het 10 graden wordt!
5 graden en droog, heerlijk!quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja en bij mij word 't 3 graden met regen waarschijnlijk. Toppertje
De warmere lucht die botst op een muur van koude lucht zo ongeveer?quote:
Ik ben het als (opgeleid in meteorologie/atmosferisch fysica) wel grotendeels met je eens. Hoewel met de huidige ensemblemodellen er natuurlijk wel een temperatuursbereik wordt voorspeld. Althans men probeert dat te voorspellen. Natuurlijk is die voorspelling niet perfect, want er zijn altijd nog systematische fouten en/of fouten in begin en randvoorwaarden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:02 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het model voorspelt natuurlijk ook geen temperatuursbereik, die komt met een enkele oplossing voor bepaalde begin- en randvoorwaarden en modeleringkeuzes. Door een reeks aan berekeningen te doen kan de meteoroloog wiskundige modellen gebruiken om betrouwbaarheidsintervallen op te stellen. Deze zullen wat zeggen over verwachtingen, dus bijvoorbeeld een 95% betrouwbaarheidsinterval dat het morgen tussen de 0 en 5 graden wordt. Dit betekent ook nog steeds niet dat je wiskundige model het niet toelaat dat het 10 graden wordt!
Ps: ik doe hier aannames over de werkwijze van meteorologen op basis van vergelijkbare vakgebieden, zelf ben of ken ik geen meteoroloog.
Niet per se, als het model al een grote onzekerheid voorspelt door bijv. een grote spreiding van de verschillende ensemble members, is het niet per definitie een slechte voorspelling. Daarnaast is een vrij grote kans dat er ergens op de wereld voor een bepaald tijdstip een grote afwijking is. En als je maar lang genoeg wacht kun je ook voor bijv. De Bilt zo'n afwijking vinden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar mocht het voorkomen (voor morgen) dan is het model echt, écht, ECHT heel slecht. Gelukkig zijn ze inmiddels wel in staat om een redelijke verwachting voor één dag van tevoren te maken. Behalve dus de dag voor 19 juni 2013.
Maar wel weer een kans op nul Hellmannen tot 5 februari.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:06 schreef michiel_merk het volgende:
zelfs voor de Bilt een sneeuw signaal Zaterdag
[ afbeelding ]
Haha, dat van de Telegraaf zie ik al voor me!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:03 schreef Againzender het volgende:
ECMWF dus nu redelijk standvastig met de members naar een koude oplossing over een week.
Het is een signaal dat het kan, maar we hebben laatst gezien dat het geen garantie is.
Maar goed, morgenochtend in de telegraf waarschijnlijk iets van 'NU WEL SCHAATSEN! KNMI ZEGT HET!'
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:12 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
10 cm ijs in het noordoosten!
Woensdag 5 februari 2014 Elfstedentochtquote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:17 schreef Felagund het volgende:
[..], zullen we Friesland maar alvast bellen?
Hahaha ook gewoon echt binnen twee wekenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:30 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Woensdag 5 februari 2014 Elfstedentocht!
Redelijke verschillen weer. Ben erg benieuwd naar volgende week lijkt nog steeds alle kanten op te kunnen!quote:
Hoiquote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Redelijke verschillen weer. Ben erg benieuwd naar volgende week lijkt nog steeds alle kanten op te kunnen!
Zuidwesthoek? Daar zit je vaak wel goed. Ben zelf een aantal keer op de Kanaaleilanden geweest. Die zijn ook in de winter vaak betrekkelijk warm. Leve de golfstroomquote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:32 schreef Happel het volgende:
[..]
Hoi
Nog steeds niet koud. Volgende week zit ik in Engeland. Daar zou het 11 graden worden.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heel gaaf ja.
Sla die plaatjes nou eens op dan, hier hebben we niks aan nu.
Noordoost zal Friesland, Groningen en (noord) Drenthe zijn. Oost Overijssel (zuid) Drenthe en Gelderland. Zuidoost Limburg.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:55 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Wat ik me bij deze pluim afvraag is wat ze onder oosten verstaan?
Daar hoor ik bijquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Noordoost zal Friesland, Groningen en (noord) Drenthe zijn. Oost Overijssel (zuid) Drenthe en Gelderland. Zuidoost Limburg.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:13 schreef Jason22 het volgende:
Nu komt de grote vraag! Gaat ELF deze week nog open of niet?
ALF welquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:13 schreef Jason22 het volgende:
FB / ELFquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:13 schreef Jason22 het volgende:
Ja, nee, eigenlijk is het natuurlijk sneel.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:30 schreef ThaNetRunner het volgende:
snil?
http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=snil
![]()
Nee hoor: http://snilradar.nl/quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, nee, eigenlijk is het natuurlijk sneel.
Mensen die niet snilquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:30 schreef ThaNetRunner het volgende:
snil?
http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=snil
![]()
Maar zie dat het sneeuwt in het noorden nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |