Er is niets Hollands aan Oost-Zeeuws-Vlaanderen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De oosthoek van het zuidwesten. In naam zelfs half Vlaams, maar in het hart oh zo Hollands. Poëtisch hoor.
10cmquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:13 schreef Dven het volgende:
De pluum
[ afbeelding ]
Waar snil in zit!
[ afbeelding ]
tot 30quote:
Vandaar het poëtische ookquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:23 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Er is niets Hollands aan Oost-Zeeuws-Vlaanderen.
Meerderheid spreekt en werkt in Vlaanderen.
In heel Europa nuquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Alleen in het oosten koud en het westen warm
Only in Holland
Dode snilquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:11 schreef alors het volgende:
[..]
1 dagje ja, om er vervolgen 5 dagen zo uit te zien.
[ afbeelding ]
Misschien omdat ze (ik iig) NIET in de randstad wonen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:24 schreef dick_laurent het volgende:
Juist! Dat dus. Vieze bruine slush blubber waar je de helft vd tijd over uitglijdt en op je bek gaat. Je hebt werkelijk NIETS aan sneeuw als je in de randstad woont.
Op wintersport begrijp ik 't dat mensen zitten te hopen op sneeuw, maar waarom die kaaskoppen hier in NL zo graag sneeuw willen is mij een raadsel.
Exact!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:29 schreef tralalala het volgende:
Ik heb nieuws voor jullie: Ook buiten de randstad wordt het smurrie na een paar dagen.
Alleen op de straten...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:29 schreef tralalala het volgende:
Ik heb nieuws voor jullie: Ook buiten de randstad wordt het smurrie na een paar dagen.
Welnee, de stadsverwarming smelt alles voordat het de grond raaktquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:29 schreef tralalala het volgende:
Net alsof iemand zich druk maakt om hetgeen wat buiten de randstad gebeurt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:29 schreef tralalala het volgende:
Houden zo.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Net alsof iemand zich druk maakt om hetgeen wat buiten de randstad gebeurt.
Buiten gebieden en krimp regio's
Scheelt ja. Oostenwind of niet, de lucht is daar sowieso al smerigquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders wonen buiten de randstadquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik woon op het randje van de Randstad. Ik ben blij dat de stad dichtbij is, maar dat zonder dat buitengebied zou ik niet in Nederland willen wonen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
A27, brug over de Lek?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef tralalala het volgende:
[..]
Houden zo.
Kwam net toevallig een foto van precies een jaar geleden tegen.![]()
[ afbeelding ]
ja lekker,komend weekend zit ik in Dusseldorf, dus zal de eventuele sneeuwdump hier in het hoge noorden moeten gaan missenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Daag mensen in het midden en zuiden![]()
Als dit serieus zo doorzet dan ga ik de zolder als logeerkamer maken om mensen op te vangen![]()
Gouden tijden noemen we dat!
[ afbeelding ]
Had hem nou maar opgeslagenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Dven het volgende:
Mogelijk 9 ijsdagen in het noordoosten volgens de Amerikanen
[ afbeelding ]
In Düsseldorf krijg je wellicht een dubbele dump.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:18 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ja lekker,komend weekend zit ik in Dusseldorf, dus zal de eventuele sneeuwdump hier in het hoge noorden moeten gaan missen
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Daag mensen in het midden en zuiden![]()
Als dit serieus zo doorzet dan ga ik de zolder als logeerkamer maken om mensen op te vangen![]()
Gouden tijden noemen we dat!
[ afbeelding ]
Ja het zal er om spannen, maar als ik de vooruitzichten bekijk zit ik daar iets te zuidelijkquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In Düsseldorf krijg je wellicht een dubbele dump.
quote:Bij onze oosterburen is inmiddels in bijna het gehele noorden en oosten de koude lucht ingestroomd. In het uiterste noordoosten vriest het nu al meer dan 5 C, uitgebreider regionaal tussen -1/-3 C.
Iets ten oosten van ons Gronings grensgebied ligt de grens met de vrieslucht, Bremen meldt minus 0.5 C met ijzel, Nieuw Beertha +0.5 C.
De grens met die kou is de laatste 24 uur nauwelijks westwaarts opgeschoven, we verkeren in een bijna stromingsloos zadelgebied en dus stagnatie van lucht.
Daarom ook vandaag weer grote verschillen met 0.8 als maximum in het uiterste noordoosten tot 7/8 C in het westen en zuidwesten.
Komende 24 uur weinig verandering in patroon en ook in weerbeeld en temperatuur. Komende nacht meest droog met kans op mist en minima tussen iets onder nul in het noordoosten tot 3 C in het zuidwesten. Morgen wel een iets aantrekkende zuidoostelijke wind en hierdoor ook in het westen en zuiden minder zacht met Tmax tussen 1-2 C in het noordoosten tot 5 C in het zuidwesten.
Als gevolg van een nieuw opkomende frontaal systeem vanuit het westen, later op de dag in het zuidwesten een toenemende kans op regen. Zie 1e kaart.
Donderdag trekt het systeem dan langzaam over ons land (zuid)oostwaarts en is er in het hele land kans op enige neerslag met maxima tussen 1-4 C.
Achter het systeem trekt de oostelijke aanvoer dan aan en dan vindt er waarschijnlijk een flinke westwaartse verplaatsing van de vorstgrens plaats. In drogere lucht met opklaringen kan het in de nacht naar vrijdag in het noordoosten plaatselijk al matig vriezen, op dat moment zal het in het noordoosten van Duitsland al onder de minus 15 C zijn.
Vrijdag overdag blijft het droog met zonnige perioden en met een zwak tot matige oostenwind maxima van enkele graden onder het vriespunt in het noordoosten tot +2 in het zuidwesten.
Dan zitten we inmiddels op de verwachtingstermijn van +72 uur, het maximale op dit moment. De Uitvoer lijkt namelijk nog steeds geen raad te weten met de uitkomst van de strijd tussen het klassieke zonale patroon met Azorenhoog en Ijslandlaag tegen het zo onverwacht hardnekkige Scandinvische hoog.
Als je al een trend uit de kaarten kan halen dan is het dat de komende 10-daagse die geschetste strijd ongewijzigd blijft, met steeds wisselende uitkomsten over de uiteindelijke winnaar binnen ieder deel van diezelfde 10-daagse.
De eerste slag, die van het passerende laag op donderdag met daarachter instromende kou, lijkt ook boven ons dele van Europa door de winter gewonnen te gaan worden.
Vrijdagmorgen is dan ook deels West Europa in handen van de winterkou. Dat is dan toch een aardig resultaat van het op zich weinig indrukwekkende hoog dat zich 10 dagen geleden vormde.
http://www.boulevardforum.nl/index.php?topic=414.msg7627;boardseen#new
Welke mooie dagen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:48 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, zes weken zacht en recordveel mooie dagen en nu kouder en grijs.
Wat nou, winterkou = zon?
Ik heb wel eens mooiere winters meegemaakt. Veel sneeuw, vrieskou en blauwe luchtenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die zes ADR dagen, het zijn er nooit eerder zoveel geweest in de eerste helft van de winter.
De A in ADR staat voor bovennormale temperatuur, dus koude, zonnige, droge dagen tellen niet mee.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:25 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik heb wel eens mooiere winters meegemaakt. Veel sneeuw, vrieskou en blauwe luchten!
Wie zegt dat het koud en grijs word?quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De A in ADR staat voor bovennormale temperatuur, dus koude, zonnige, droge dagen tellen niet mee.
Ik weet dat het koud en zonnig kán zijn, maar deze winter lijkt dat een utopie. Koud en Grijs, poe hé!
Die modellen. En het KNMI. Elke dag wat regen zelfs. En nu is het mistig, voor het eerst in weken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:36 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Wie zegt dat het koud en grijs word?
Allemaal weerfictie.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die modellen. En het KNMI. Elke dag wat regen zelfs. En nu is het mistig, voor het eerst in weken.
whehehehe, het stukje waar ik woon blijft keurig groen volgens dat kaartje, houden zoquote:
Meh, zo koud voelde het anders niet om 7:00 op de fiets.quote:Op woensdag 22 januari 2014 07:55 schreef aloa het volgende:
Normale temp overal boven nul. Gevoelstemperatuur bijna overal onder nul.
[ afbeelding ]
Alleen maar mooier geworden, nu kunnen het er misschien wel 12 worden wanneer die ene graad steeds maar goed valtquote:
Voelde gister kouder aan volgens mij.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Meh, zo koud voelde het anders niet om 7:00 op de fiets.
Gisteren was het kouder inderdaad. Nog steeds zomerjas weer though.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Voelde gister kouder aan volgens mij.
In het hele continent lijkt er koude binnen te gaan stromen. Hier eind van het weekend ook dagtemperaturen rond -5, nog eens een tiental graden lager in de nacht en een centimeter of 40 aan sneeuw..quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:14 schreef aloa het volgende:
Vrijdag lijkt de koudste dag te worden (hoop daarna nog meer uiteraard). Volgens het GEM model overdag in het noorden temperaturen rond de -4 overdag.
[ afbeelding ]
Klopt! Die sneeuw kan nog voor strengere vorst gaan zorgen, dat zie je vaker in de winter. Modellen laten eerst rond de -4 zien, maar met een sneeuwlaag kan dit veel lager uitpakken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:16 schreef Dven het volgende:
[..]
In het hele continent lijkt er koude binnen te gaan stromen. Hier eind van het weekend ook dagtemperaturen rond -5, nog eens een tiental graden lager in de nacht en een centimeter of 40 aan sneeuw..
Det stökske greun is allein veur Belfeldquote:Op woensdag 22 januari 2014 07:57 schreef Klonk het volgende:
[..]
whehehehe, het stukje waar ik woon blijft keurig groen volgens dat kaartje, houden zo
ps: sorry crash
Oh my gowd de Telegraaf had gelijk met de horror winter des doods!quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:14 schreef aloa het volgende:
Vrijdag lijkt de koudste dag te worden (hoop daarna nog meer uiteraard). Volgens het GEM model overdag in het noorden temperaturen rond de -4 overdag.
[ afbeelding ]
Dat is waar ja, maar als het even opklaart en er ligt sneeuw, dan kan het snel zakken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mah moet zeggen dat het alleen haalbaar is als het langdurig gaat opklaren hoor en dat zie ik niet 1.2.3 zitten vanwege de vele bewolking die er op dat moment aanwezig is.
twitter:Jantje_ twitterde op woensdag 22-01-2014 om 10:46:56Noordoosten van het land tot volgende week vrijdag 30cm sneeuw cumulatief reageer retweet
Zeker om de demonstraties de kop in te drukken, heel verdacht die sneeuw daar opeens.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:49 schreef Pino112 het volgende:
twitter:Jantje_ twitterde op woensdag 22-01-2014 om 10:46:56Noordoosten van het land tot volgende week vrijdag 30cm sneeuw cumulatief reageer retweet
Troep is niet zo erg, mijn humeur is toch een beetje afhankelijk van het weer en van een mooie sneeuwstorm word je eerder vrolijkquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:05 schreef alors het volgende:
[..]
Dat geeft tenminste niet zo'n troep.
Meer niet?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:49 schreef Pino112 het volgende:
Boek een weekendje Groningen dan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Troep is niet zo erg, mijn humeur is toch een beetje afhankelijk van het weer en van een mooie sneeuwstorm word je eerder vrolijk
Ik niet, ik word oprecht depri danquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Troep is niet zo erg, mijn humeur is toch een beetje afhankelijk van het weer en van een mooie sneeuwstorm word je eerder vrolijk
Maandag.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:07 schreef Infection het volgende:
Is er voor het midden van het land ook nog wat sneeuw besteld?
Zal hier wel weer gewoon gaan regenen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maandag.
[ afbeelding ]
Via @Jantje_.
Ik zal het doorgeven aan de weergoden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:17 schreef INViCTuS het volgende:
Die sneeuw mag alleen gaan vallen als het meer dan 5 cm is en de sneeuw niet in regen overgaat, dus daarna gewoon koud!
quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maandag.
[ afbeelding ]
Via @Jantje_.
Moet de wind niet eerst draaien dan, zie bij KNMI nog steeds die ZW-wind.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maandag.
[ afbeelding ]
Via @Jantje_.
Hopelijkquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:25 schreef Frutsel het volgende:
Als dat uitkomt worden we maandag wakker in een witte wereld?
Bespaar me de details.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:27 schreef Frutsel het volgende:
De buurman een paar deuren verderop dan in een gele wereld, eikel
Hmm ok, dus alleen za/zo/ma is er redelijke kans op wat sneeuw... daarna is het weer gedaan.quote:
Van die grijze dag die voorspeld werd komt weinig terecht inderdaad. Prima weer en veel zon ook in Amsterdam.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:41 schreef Klonk het volgende:
Prachtig weer trouwens op dit moment in Belfeld, zonnetje, blauwe lucht niets mis mee
Nu is het wachten op Djeezquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:43 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Van die grijze dag die voorspeld werd komt weinig terecht inderdaad. Prima weer en veel zon ook in Amsterdam.
achterhoek, zwaar bewolkt, druilerig weerquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:43 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Van die grijze dag die voorspeld werd komt weinig terecht inderdaad. Prima weer en veel zon ook in Amsterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |