abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:42:56 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135749556
Waarom dit topic.
Simpel ons westerse nieuws is nogal overspoeld sinds 2001 over deze terroristische organisatie.
Maar klopt het wel?
Wie had ooit van hun gehoord voor 2001?
Ik denk dat weinig mensen hierop een antwoord kunnen geven.

Vlag van de Iraakse tak van al-Qaeda

Wat is Al Qaida en wat is hun doel
is een Moslimfundamentalistische paramilitaire beweging die door velen wordt beschouwd als een terroristische organisatie. Al Qaida opereert meer als een netwerk dan als een organisatie, de organisatie voert zelf terroristische aanslagen uit, maar verleent ook diensten (zoals logistieke ondersteuning en training) aan andere terreurorganisaties

Het ultieme doel van Al Qaida is het stichten van een Verenigd volk naar het model van het voormalige kalifaat. Al Qaida richt zich daarbij naar eigen zeggen in eerste instantie op islamitische landen die in de ogen van Al Qaida onvoldoende volgens de regels van de islam geleid worden. In deze landen wil Al Qaida het regime vervangen door een op moslimfundamentalisme gebaseerd regime, wat onder andere de invoering van de sharia inhoudt. De organisatie ziet de invloed van het Westen, vooral de Verenigde Staten en Israël, als strijdig met dit doel; Al Qaida wil daarom alle westerse invloed uit moslimlanden verbannen. In een fatwa uit 1998 roept Al Qaida elke moslim op om Amerikanen en hun bondgenoten te doden, volgens de fatwa is dat de wil van Allah en een individuele plicht van elke moslim

En is het nu Al Qaida of Al-Kaida of Al Qaeda, in feite alle 3, want schijnbaar kan het niet goed vertaald worden uit de arabische tekst

Jihad Vlag!

Waar twijfel ik over, nou eigenlijk de organisatie zelf.
De reden is simpel als er een aanslag is geweest in het midden oosten of een bom aanslag of iets in die geest in het westen.
Komt er vaak naar voren een tak van Al Qaida of heeft banden met Al Qaida.
Leuk en aardig maar hoe weten ze dat, hoe weet men dat men een lid is van Al Qaida, En hoe kan je dat eigenlijk aantonen.

Ik twijfel over het werkelijk bestaan van een wereldwijd gecompliceerde en vertakte organisatie, zoals Al Qaida vaak wordt genoemd. Een groeiend aantal analisten stelt dat het bestaan van een centraal (door Osama bin Laden) geleide organisatie een simplistische fantasie is. In deze visie had Osama bin Laden geen formele organisatie voor het voeren van een internationale jihad totdat de Amerikanen ten behoeve van het strafproces tegen de organisatoren van de bomaanslag op de Amerikaanse ambassade in Nairobi in 1998 er een vóór hem verzonnen. Zo is bijvoorbeeld het vermeende hypermoderne Al Qaida-hoofdkwartier in Tora Bora nooit gevonden.

Wat zou het dan wel zijn,
Ik beweer overigens geenszins dat er geen islamitische extremisten bestaan die bereid zijn terreurdaden te plegen om hun idealen te verwezenlijken.
echter denk ik dat er geen sprake is van een centraal geleide organisatie,
maar meer van een netwerk van onafhankelijke groepen met min of meer dezelfde islamitische ideologie

Waarom dan een naam aan deze groepering geven, wat is nu makkelijker om angst te zaaien.
Geef het een naam.

Wat denken jullie? ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door theguyver op 21-01-2014 09:56:32 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:55:41 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_135749786
Ik denk inderdaad niet dat Al Qaeda een gigantische wereldwijde organisatie is. Volgens mij is het een vrij klein clubje, met als primaire doelen propaganda en coordinatie van verschillende activiteiten. Lokale fanatici kunnen eventueel advies of financiele steun krijgen bij acties, en vooraf of achteraf claimen namens Al Qaeda te werken (bij voorkeur achteraf, dan heeft in geval van mislukking Al Qaeda er geen last van). Ook is vaak genoeg duidelijk geworden dat Al Qaeda betrokkenheid claimt bij aanslagen waar ze niets mee te maken hebben, of bij rampen die achteraf een ongeluk of natuurramp bleken.

Het is natuurlijk voor sommige agentschappen binnen de VS cruciaal om Al Qaeda af te schilderen als de grote vijand, omdat ze anders toe moeten geven dat de andere aanpak die nodig is voor de bestrijding betekent dat hun bureautje macht en budget zal moeten inleveren. Net zoiets als de beschuldiging dat Saddam Hoessein achter veel terrorisme zat, omdat het Amerikaanse defensie-apparaat en de defensie-industrie dringend behoefte hebben aan een conventionele tegenstander, omdat een omschakeling naar het bestrijden van kleinschalige tegenstanders vraagtekens zou zetten bij het Amerikaanse defensie-budget. In bekentenissen van terroristen die in handen van de VS of handlangers daarvan zijn gevallen over hun lidmaatschap van Al Qaeda heb ik dus weinig vertrouwen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_135749808
Niemand had ook nog ooit van Adele gehoord voordat ze beroemd werd, is dat dan ook een complot?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 10:05:31 #4
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135750001
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:57 schreef Rezania het volgende:
Niemand had ook nog ooit van Adele gehoord voordat ze beroemd werd, is dat dan ook een complot?
:o
haha so true.
Maar vind je zelf niet vreemd dat ze echt overal de naam aan geven.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ad-in-te-nemen.dhtml
Maar is het wel zo, Is het wel allemaal de zelfde groep.
Het is zo makkelijk om dat maar zo maar aan te geven, van ow een boem , jah was een arabier dus Al-Queda,

http://www.vredesnaam.com/isaf%20al%20qaeda.html
pi_135750247
Al Qaeda is een makkelijke vlag geworden waaronder men vrijwel alle regionale terreurgroepen vat..

bv ook de zuidoost aziatische Jemaah Islamiyah wordt vaak om een onjuiste reden 'Al Qaeda' genoemd, net zoals bv Boko Haram uit Kenya, Hizb ut-Tahrir in centraal azie/Uzbekistan en Kyrgyzistan ( Kyrgyzistan is een van de sterkste amerikaanse bondgenoten in centraal azie en daar bestaat een sterke amerikaanse basis, die bv de russen met veel argwaan betrachten), in Pakistan en Afhanistan Tehrik-i-Taliban, en in noord afrika groepen als de Touareg, Janjaweed.

De Salafisten in Mali hebben zich zelf ombenoemd naar 'Al-Qaeda van de Maghreb', deels om juist zelf zo meer 'angst' te verbreiden..
ondanks dat een echt direkte band niet lijkt te bewijzen..

Dit zijn allemaal lokale groepen, die in specifieke, maar soms wel grensoverschreidende regio's actief zijn en ook vaak gefinancierd worden via een internationaal netwerk van bepaalde internationale politieke lobby groepen, die zelf weer een voordeel halen uit zulke regionale conflicten (vaak buurlanden of specifieke religieuze groeperingen en enkele grote landen, specifiek Saoedie-Arabie valt hierin sterk op, die zich sterk inmengen in terroristische activiteiten in noord-afrika en centraal azie en het midden-oosten)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 21 januari 2014 @ 11:39:55 #6
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135752829
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:15 schreef RM-rf het volgende:
Al Qaeda is een makkelijke vlag geworden waaronder men vrijwel alle regionale terreurgroepen vat..

bv ook de zuidoost aziatische Jemaah Islamiyah wordt vaak om een onjuiste reden 'Al Qaeda' genoemd, net zoals bv Boko Haram uit Kenya, Hizb ut-Tahrir in centraal azie/Uzbekistan en Kyrgyzistan ( Kyrgyzistan is een van de sterkste amerikaanse bondgenoten in centraal azie en daar bestaat een sterke amerikaanse basis, die bv de russen met veel argwaan betrachten), in Pakistan en Afhanistan Tehrik-i-Taliban, en in noord afrika groepen als de Touareg, Janjaweed.

De Salafisten in Mali hebben zich zelf ombenoemd naar 'Al-Qaeda van de Maghreb', deels om juist zelf zo meer 'angst' te verbreiden..
ondanks dat een echt direkte band niet lijkt te bewijzen..

Dit zijn allemaal lokale groepen, die in specifieke, maar soms wel grensoverschreidende regio's actief zijn en ook vaak gefinancierd worden via een internationaal netwerk van bepaalde internationale politieke lobby groepen, die zelf weer een voordeel halen uit zulke regionale conflicten (vaak buurlanden of specifieke religieuze groeperingen en enkele grote landen, specifiek Saoedie-Arabie valt hierin sterk op, die zich sterk inmengen in terroristische activiteiten in noord-afrika en centraal azie en het midden-oosten)
Het begint gewoon meer een verzamel naam te worden voor alles wat maar terrorist is of word bestempeld als terrorist.

gisteren kwam ik dit bericht tegen in NWS
NWS / 779 mensen vast in Guantanamo Bay, maar 7 veroordeeld

779 mensen vast in Guantanamo Bay, maar 7 veroordeeld

Innocent until proven guilty. ( vermoedelijke terroristen in Guantanamo Bay)
Wel of geen Terrorist, ik denk dat ze gewoon alle zaken moeten behandelen, en denk dat de helft weer op vrije voeten zal komen.
Het nadeel is wel, dat een gross van deze personen wraak wil nemen op de VS.

Denk dat het ook gelijk de reden is waarom de VS dus niet vrij wil laten.

Het is namelijk moeilijk te bepalen, ze hebben natuurlijk geen Al Queda lidmaatschap pasje of iets in die geest, ze leggen een connectie, eigenlijk vaak te simpel en worden gewoon in een cel gesmeten. :{
pi_135755521
Volgens Britse politico Robin Cook, Al Quaeda is t literal translation van 'database' van t arabisch.
Hij heeft wat geschreven over en wat over gezegd in t tweede kamer. Paar maanden was ie plotseling dood van 'n hartaanval.
Verdacht? Ik vind van wel.

Ik denk dat het algemeen bekend is dat al die praatjes over Al-Quaeda zijn onzin.
Alleen de naam klinkt als iets van 'n James Bond film.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_135755857
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:39 schreef theguyver het volgende:

Wel of geen Terrorist, ik denk dat ze gewoon alle zaken moeten behandelen, en denk dat de helft weer op vrije voeten zal komen.

Het is namelijk moeilijk te bepalen, ze hebben natuurlijk geen Al Queda lidmaatschap pasje of iets in die geest, ze leggen een connectie, eigenlijk vaak te simpel en worden gewoon in een cel gesmeten. :{
Er is geen ene die is in 'n rechtbank.....want ze hebben geen bewijs dat deze mannen had wat te maken met 'terrorisme'. Veel waren gearresteerd op basis van roddel. Toen de tijd (en waarschijnlijk nog steeds) de VS heeft duizenden dollars uitbetaald voor die roddel 'bewijs'.....net als de nazis toen ze hebben 'n knaak betaald voor 'n joodse mens.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:27:33 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135756344
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:13 schreef Tingo het volgende:

[..]

Er is geen ene die is in 'n rechtbank.....want ze hebben geen bewijs dat deze mannen had wat te maken met 'terrorisme'. Veel waren gearresteerd op basis van roddel. Toen de tijd (en waarschijnlijk nog steeds) de VS heeft duizenden dollars uitbetaald voor die roddel 'bewijs'.....net als de nazis toen ze hebben 'n knaak betaald voor 'n joodse mens.
Nee 7 van de 779, daarvan was wel bewijs dat ze aanslagen hadden gepleegd die zijn er ook voor veroordeeld, de overige 772 nog niet, er zitten een aantal bij waarvan nog een rechtzaak loopt.zoals bijvoorbeeld Khalid Sheikh Mohammed
pi_135756680
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nee 7 van de 779, daarvan was wel bewijs dat ze aanslagen hadden gepleegd die zijn er ook voor veroordeeld, de overige 772 nog niet, er zitten een aantal bij waarvan nog een rechtzaak loopt.zoals bijvoorbeeld Khalid Sheikh Mohammed
KSM ----hahaahahaha.
Waarom.als Bin Ladens zogenaamde right-hand man,master mind of 911,nooit voor de rechtbank naar 12 jaar?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:40:52 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135756937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

KSM ----hahaahahaha.
Waarom.als Bin Ladens zogenaamde right-hand man,master mind of 911,nooit voor de rechtbank naar 12 jaar?
Simpel, hij is in 2003 opgepakt en bekende pas in 2007 zoals we allemaal weten hoe het daar in dat gevang aan toe gaat zal het niet op een correcte manier zijn geweest dat hij heeft bekend.
En dat gaat niet op in de rechtzaal ;)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:11:33 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_135758235
gewoon alCIAda.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:38:25 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_135759257
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:39 schreef theguyver het volgende:

[..]

Het begint gewoon meer een verzamel naam te worden voor alles wat maar terrorist is of word bestempeld als terrorist.

gisteren kwam ik dit bericht tegen in NWS
NWS / 779 mensen vast in Guantanamo Bay, maar 7 veroordeeld

779 mensen vast in Guantanamo Bay, maar 7 veroordeeld

Innocent until proven guilty. ( vermoedelijke terroristen in Guantanamo Bay)

Ze zijn niet gearresteerd en opgesloten als "terrorist", maar als "enemy combattant". Feitelijk zijn ze opgesloten omdat ze aan de kant van de "vijand" vochten terwijl ze niet de nationaliteit van de vijand hadden, maar de nationaliteit van een land dat niet bij het conflict betrokken was. Dat is ook het excuus wat de VS heeft gebruikt om ze niet als krijgsgevangene te behandelen, maar dit als nieuwe categorie in het leven te roepen (tegen alle mensenrechten-verdragen in).

En dat is ook het probleem, de meesten hebben niets illegaals gedaan, en zeker niets anders dan de duizenden Amerikanen die aan het begin van de Eerste Wereldoorlog uit overtuiging naar het Westelijke front trokken.

Voor meer dan 90% van de gevangenen op Guantanamo is er geen juridische grondslag om ze opgesloten te houden (en vandaar dat ze ook niet naar Amerikaans grondgebied kunnen, waar het Amerikaanse recht stand houdt). Bij een proces zouden ze dus honderden helden van de Islamitische wereld, vol terechte wraakgevoelens, weer loslaten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:49:26 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135759654
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:38 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Ze zijn niet gearresteerd en opgesloten als "terrorist", maar als "enemy combattant". Feitelijk zijn ze opgesloten omdat ze aan de kant van de "vijand" vochten terwijl ze niet de nationaliteit van de vijand hadden, maar de nationaliteit van een land dat niet bij het conflict betrokken was. Dat is ook het excuus wat de VS heeft gebruikt om ze niet als krijgsgevangene te behandelen, maar dit als nieuwe categorie in het leven te roepen (tegen alle mensenrechten-verdragen in).

En dat is ook het probleem, de meesten hebben niets illegaals gedaan, en zeker niets anders dan de duizenden Amerikanen die aan het begin van de Eerste Wereldoorlog uit overtuiging naar het Westelijke front trokken.

Voor meer dan 90% van de gevangenen op Guantanamo is er geen juridische grondslag om ze opgesloten te houden (en vandaar dat ze ook niet naar Amerikaans grondgebied kunnen, waar het Amerikaanse recht stand houdt). Bij een proces zouden ze dus honderden helden van de Islamitische wereld, vol terechte wraakgevoelens, weer loslaten.
ah oke, sorry daar sloeg ik de plank ff mis, maar de rest klopt wel aardig.
pi_135770962
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:11 schreef BaajGuardian het volgende:
gewoon alCIAda.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:20:27 #16
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135780376
Zolang Al Qaida blijft bestaan en een eerlijke kans maakt tegen het westen blijf ik hoop houden.
MV NS FR DS MD
pi_135780438
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:20 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Zolang Al Qaida blijft bestaan en een eerlijke kans maakt tegen het westen blijf ik hoop houden.
Waarop?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:22:16 #18
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135780470
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarop?
Op een kapot westen.
MV NS FR DS MD
pi_135780597
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:22 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Op een kapot westen.
Serieus?

Want?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:25:59 #20
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135780722
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Serieus?

Want?
Ik haat westerse mensen met hun hebzucht en competitieve gedrag. In andere religies is die competitieve drang minder terug te vinden. Dat haalt een hoop stress bij mij weg. Ik denk dat er dan ook wat minder burn out gevallen bestaan.
MV NS FR DS MD
pi_135780793
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:25 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Ik haat westerse mensen met hun hebzucht en competitieve gedrag.
Wat doe je hier dan nog? Wil je hier echt tussen honderden miljoenen mensen blijven zitten die je haat?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_135780839
quote:

[..]

Ik haat westerse mensen met hun hebzucht en competitieve gedrag. In andere religies is die competitieve drang minder terug te vinden. Dat haalt een hoop stress bij mij weg. Ik denk dat er dan ook wat minder burn out gevallen bestaan.
Wil je westerse mensen dood?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:27:45 #23
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135780840
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:26 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Wat doe je hier dan nog? Wil je hier echt tussen honderden miljoenen mensen blijven zitten die je haat?
Ik ben 17 :') trololololololol
MV NS FR DS MD
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:28:01 #24
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135780854
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wil je westerse mensen dood?
Soms wel maar dan komt de GGZ achter mij aan.
MV NS FR DS MD
pi_135780866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:27 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Dus je meent het niet? Of wel?
pi_135780883
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:28 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Soms wel maar dan komt de GGZ achter mij aan.
Vreemd hoor die haat. Je woont hier toch?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:29:50 #27
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135780963
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:27 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Tribalwars is that u?
}) emigreren naar Afrika kan hoor :)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:30:07 #28
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135780983
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vreemd hoor die haat. Je woont hier toch?
Ik kan nog niet verhuizen maar ik denk eraan om of naar Azië te verhuizen (Indonesië) of naar een hele rustige plek in Nederland. Maar welke weet ik nog niet precies.
MV NS FR DS MD
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:30:52 #29
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135781019
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:29 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tribalwars is that u?
})
Dit account komt uit 2011, ik zelf kom al sinds mijn elfde (sinds 2008 op FOK!) op FOK! Dus nee.
MV NS FR DS MD
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:31:41 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135781072
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:30 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Ik kan nog niet verhuizen maar ik denk eraan om of naar Azië te verhuizen (Indonesië) of naar een hele rustige plek in Nederland. Maar welke weet ik nog niet precies.
Rottumerplaat is er rustig rond deze tijd van het jaar :)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:31:54 #31
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135781084
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:29 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tribalwars is that u?
}) emigreren naar Afrika kan hoor :)
Ik houd niet van Afrika.
MV NS FR DS MD
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:33:13 #32
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135781170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:31 schreef theguyver het volgende:

[..]

Rottumerplaat is er rustig rond deze tijd van het jaar :)
Heb het even opgezocht, lijkt me een mooie plek :)
MV NS FR DS MD
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:33:32 #33
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135781190
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:31 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Ik houd niet van Afrika.
* theguyver Hmm checkt ff snel account.
Denk dat de Filipijnen meer iets is voor jou idd :+
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:33:47 #34
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135781201
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:33 schreef theguyver het volgende:

[..]

Hmm checkt ff snel account.
Denk dat de Filipijnen meer iets is voor jou idd :+
Hoezo? Hoe kun je dat zien?
MV NS FR DS MD
pi_135781307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:30 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Friesland een optie? Maar als je zo de pest aan het westen hebt wil je vast naar een land zoals bijv Syrië. Daar is het stukken fijner.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:35:33 #36
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135781331
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:33 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Hoezo? Hoe kun je dat zien?
;) jup niet zo moeilijk dat kan iedereen
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:36:00 #37
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135781374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Friesland een optie? Maar als je zo de pest aan het westen hebt wil je vast naar een land zoals bijv Syrië. Daar is het stukken fijner.
Ik ga liever naar Libië.
MV NS FR DS MD
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:36:26 #38
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135781395
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:35 schreef theguyver het volgende:

[..]

;) jup niet zo moeilijk dat kan iedereen
Ik bedoel hoe je kunt zien dat ik eerder naar Azië verkas dan naar Afrika.
MV NS FR DS MD
pi_135781460
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:36 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Ik ga liever naar Libië.
Ja, daar is het ook heel goed toeven :Y
pi_135785371
quote:

[..]

Ik haat westerse mensen
"gezond" uitgangspunt ook. :')

quote:
met hun hebzucht en competitieve gedrag. In andere religies is die competitieve drang minder terug te vinden. Dat haalt een hoop stress bij mij weg. Ik denk dat er dan ook wat minder burn out gevallen bestaan.
"Westerse mensen" (allemaal hetzelfde natuurlijk :') ) zijn niet anders dan anderen in de wereld. Competitiedrang is de natuurlijke staat van de mens. Hebzucht is er bij de 1%, maar kijk maar eens in andere landen hoe de top erbijligt. Veul hebzuchtiger dan Nederland.

Stress is wel weer voor te stellen. Maar dat zou ik zien in de jachtige, gehaaste overvolle Nederlandse samenleving, op het Franse platteland is ook veel minder stress.

Maar eventjes "het Westen" doodwensen, dat gaat je niet helpen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:11:47 #41
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135792102
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"gezond" uitgangspunt ook. :')

[..]

"Westerse mensen" (allemaal hetzelfde natuurlijk :') ) zijn niet anders dan anderen in de wereld. Competitiedrang is de natuurlijke staat van de mens. Hebzucht is er bij de 1%, maar kijk maar eens in andere landen hoe de top erbijligt. Veul hebzuchtiger dan Nederland.

Stress is wel weer voor te stellen. Maar dat zou ik zien in de jachtige, gehaaste overvolle Nederlandse samenleving, op het Franse platteland is ook veel minder stress.

Maar eventjes "het Westen" doodwensen, dat gaat je niet helpen.
Het helpt wel want het lucht op. Als je naar Japan verhuist los ik mijn problemen niet op nee, maar er zijn genoeg plekken waar de mensen tevreden zijn met wat ze hebben. Op het moment dat je tevreden bent zal er geen competitiedrang zijn.
MV NS FR DS MD
pi_135792244
quote:

[..]

'Haat' is te zwaar 'n woord denk ik.....maar ik snap wat je bedoel.
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:18:30 #43
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135792313
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:15 schreef Tingo het volgende:

[..]

'Haat' is te zwaar 'n woord denk ik.....maar ik snap wat je bedoel.
Misschien wel ja maar ik kan zo snel niet op een ander woord komen. Ik dacht zelf aan het Engelse 'dislike'. Maar ik weet het Nederlandse woord er niet voor :')
MV NS FR DS MD
pi_135793430
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:18 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Misschien wel ja maar ik kan zo snel niet op een ander woord komen. Ik dacht zelf aan het Engelse 'dislike'. Maar ik weet het Nederlandse woord er niet voor :')
Als je het hier zo disliket begrijp ik niet dat je hier nog wilt blijven.
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:54:34 #45
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135793499
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als je het hier zo disliket waarom ben je hier dan nog?
Heb ik al gezegd hé. Ik ben pas 17. Of moet ik op mijn zeventiende al het ouderlijk huis verlaten?
MV NS FR DS MD
pi_135793622
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:54 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Heb ik al gezegd hé. Ik ben pas 17. Of moet ik op mijn zeventiende al het ouderlijk huis verlaten?
Dan moet je het nog maar even zien uit te zingen in dit rotland. Erg voor je.
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:58:51 #47
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135793673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan moet je het nog maar even zien uit te zingen in dit rotland. Erg voor je.
Bedankt voor je medeleven. "Erg voor je" :')
MV NS FR DS MD
pi_135801259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:18 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Afkeer.

En ga jij eerst maar eens leren op 2 benen te staan, menneke. Voordat jij in jouw weelde andere wildvreemdem gaat disliken en haten. :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135801300
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:11 schreef Enfatruskiloin het volgende:
. Op het moment dat je tevreden bent zal er geen competitiedrang zijn.
onzin, dat is er overal. En maar goed ook, dat heeft de mensheid verder gebracht.

pi_135801488
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

onzin, dat is er overal. En maar goed ook, dat heeft de mensheid verder gebracht.
Ik heb 'n hekel aan competitie.....(ok behlave van voetbal dan)
Ik ben heel blij met m'n competitieloze leven.
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:33:09 #51
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135801554
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:58 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Bedankt voor je medeleven. "Erg voor je" :')
maar je woont in het westen geboren en getogen en je hebt dus hekel aan onze manier "van doen en laten" zeg maar, ben je zelf moslim niet westers of zo?
Dat je daarom dit zegt?
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:36:53 #52
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135801694
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja het is er wel maar niet noemenswaardig. Twee boeren die autarkisch leven hebben nou niet echt veel competitiedrang of denk jij van wel?
MV NS FR DS MD
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:37:27 #53
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135801720
quote:
13s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Afkeer.

En ga jij eerst maar eens leren op 2 benen te staan, menneke. Voordat jij in jouw weelde andere wildvreemdem gaat disliken en haten. :')
Zorg jij nou maar dat je respect voor anderen hebt, menneke :W
MV NS FR DS MD
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:38:15 #54
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135801758
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:33 schreef theguyver het volgende:

[..]

maar je woont in het westen geboren en getogen en je hebt dus hekel aan onze manier "van doen en laten" zeg maar, ben je zelf moslim niet westers of zo?
Dat je daarom dit zegt?
Ik ben voor een 'kwart' buitenlands (Indisch).
MV NS FR DS MD
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:48:22 #55
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135802144
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:38 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Ik ben voor een 'kwart' buitenlands (Indisch).
Ok? zit er ook een reden dan achter waarom je zo, anti westers bent.
pi_135803184
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:37 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

:D ! Een 17-jarige snotneus die mij denkt de les te kunnen lezen... Vermakelijk.

pi_135803324
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:37 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D ! Een 17-jarige snotneus die mij denkt de les te kunnen lezen... Vermakelijk.
Niet doen jongens. Negeren is soms de beste oplossing. :7
★★★
pi_135805565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:33 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat je daarom dit zegt?
Oh dus - alle westerse mensen zijn eens met wat er aan de hand is?
pi_135805646
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:48 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ok? zit er ook een reden dan achter waarom je zo, anti westers bent.
Wie had t over ANTI westerse?
pi_135805930
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:02 schreef Tingo het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:04 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ben je nou aan het generaliseren?
pi_135806698
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Ben je nou aan het generaliseren?
Nee - hoezo?
pi_135807438
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee - hoezo?
Omdat je commentaar geeft op een opmerking tav. een bepaalde user. Er wordt helemaal geen conclusie getrokken tav. een hele groep mensen.
pi_135810467
quote:

[..]

Wat is er aan de hand dan?
pi_135810925
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is er aan de hand dan?
Laat maar.
pi_135811066
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:17 schreef Tingo het volgende:

[..]

Laat maar.
Eerst de boel ontregelen en als je dan een directe vraag gesteld wordt zeg je: laat maar?
pi_135818251
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:57 schreef Rezania het volgende:
Muziek zaait geen angst (wel symboliek), terreur propaganda zaait wel angst.

Dat embleem van Al Qaeda laat je iets zien, een zon. De zon staat symbool in sommige culturen voor licht, 'Al Qaeda' (de nieuwsberichten) zorgt voor 'duister' (het omgekeerde van licht)

Zowel Al Qaeda als Adele brengen via dezelfde media symboliek en ideologie voort.

In het nummer Skyfall zit symboliek. Van lichtblauw naar oranje, het betekent het neerkomen van de hemel (dus het rijzen van de hel) Het zinnetje 'We will stand tall or face it all together', duidt op massa-organisatie van een bevolking. Het wil zeggen dat als je niet samen het neerkomen van de hemel tegengaat er hel op Aarde ontstaat, maar het is precies het omgekeerde, op het moment dat je samen tegen je ondergang strijd ben je al massaal georganiseert.

De hele geschiedenis is doorlopend een complot, bevolkingen smeden niet samen node plannen, heersers doen dat al duizenden jaren (vandaar dat altijd bevolkingen in de problemen komen en nagenoeg nooit heersers, alleen een klein stukje Britse geschiedenis kwam in voordeel bevolking uit ten tijde van RH)

[ Bericht 0% gewijzigd door Synthercell op 22-01-2014 20:47:58 ]
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:21:46 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135831116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:04 schreef Tingo het volgende:

[..]

Enfatruskiloin zie zo'n beetje de eerste paar berichten.
Daarom vraag ik het wat de reden is.

quote:

[..]

Ik generaliseer de westerse leefstijl.
Ik heb het niet over een mening of iets.
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:24:24 #68
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135831267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Muziek zaait geen angst (wel symboliek), terreur propaganda zaait wel angst.

Dat embleem van Al Qaeda laat je iets zien, een zon. De zon staat symbool in sommige culturen voor licht, 'Al Qaeda' (de nieuwsberichten) zorgt voor 'duister' (het omgekeerde van licht)

Zowel Al Qaeda als Adele brengen via dezelfde media symboliek en ideologie voort.

In het nummer Skyfall zit symboliek. Van lichtblauw naar oranje, het betekent het neerkomen van de hemel (dus het rijzen van de hel) Het zinnetje 'We will stand tall or face it all together', duidt op massa-organisatie van een bevolking. Het wil zeggen dat als je niet samen het neerkomen van de hemel tegengaat er hel op Aarde ontstaat, maar het is precies het omgekeerde, op het moment dat je samen tegen je ondergang strijd ben je al massaal georganiseert.

De hele geschiedenis is doorlopend een complot, bevolkingen smeden niet samen node plannen, heersers doen dat al duizenden jaren (vandaar dat altijd bevolkingen in de problemen komen en nagenoeg nooit heersers, alleen een klein stukje Britse geschiedenis kwam in voordeel bevolking uit ten tijde van RH)
oke ondanks dit leg ik de link niet tussen een bekend nummer van james bond film en Al Queda.
Als je de film had gelinkt met Julian Assange dan had ik je wel begrepen ;)
pi_135838240
quote:
13s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eerst de boel ontregelen en als je dan een directe vraag gesteld wordt zeg je: laat maar?
Ik kan makkelijk 'n hele lange lijst maken over 'wat er aan de hand is' maar ik ga m'n tijd niet verspillen want je blijft toch geloven in any old stomme verklaring van t MSM.

[ Bericht 6% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-01-2014 10:13:39 ]
pi_135838283
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:24 schreef theguyver het volgende:

[..]

oke ondanks dit leg ik de link niet tussen een bekend nummer van james bond film en Al Queda.
Ik wel - Al Qaida klinkt als iets uit James Bond.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:24:45 #71
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135839923
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik wel - Al Qaida klinkt als iets uit James Bond.
Dat laatste geef ik je gelijk in, maar hoe Synthercell de link legt tussen een liedje en Al Qaeda, whooosssh 8)7
pi_135840197
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:36 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik kan makkelijk 'n hele lange lijst maken over 'wat er aan de hand is' maar ik ga m'n tijd niet verspillen want je blijft toch geloven in any old stomme verklaring van t MSM.
Nou een klein lijstje is ook goed om mee te beginnen.
pi_135840307
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou een klein lijstje is ook goed om mee te beginnen.
Misschien kan jij 'n lijstje maken.
pi_135840566
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:24 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat laatste geef ik je gelijk in, maar hoe Synthercell de link legt tussen een liedje en Al Qaeda, whooosssh 8)7
ik heb ooit een tentoonstelling voor een kunstenaar in elkaar gezet in een gallery... in die ruimte waren een aantal houten bankjes die eerst ergans anders stonden, maar daar absoluut weg moesten en we hadden geen andere plek, daarom die in een andere ruimte neergezet waar ze minder storend waren.

Een NRC-journalist schreef een recensie over die tentoonstelling en alhoewel het leuk was dat hij zo positief was (over de mysterieuze en suggestieve elementen in de tentoonstelling) verwonderde het me dat hij wel twee alinea' s wijdde over de 'betekenis' die de houten bankjes voor bepaalde werken inhield, en waarin hij uiteindelijk de 'betekenis' of een 'boodschap' vermoedde.

Soms werkt het zo zodra mensen iets zien/horen en er dan zélf eeen 'betekenis' bij gaan zoeken... De Men s is van nature erg gericht naar het zoeken van 'verbanden' en het ontdekken van een 'boodschap' of verband in zaken en soms betekent het dat mensen ook verbanden gaan zoeken, waar die er eigenlijk helemaal niet noodzakelijk bewust gelegd zijn.

Om terug te komen op Al Qaeda en hedendaags terrorisme....
Vor een breed publiek bepaalde lokale en regionale problemen uit te leggen, die vaak de voedingsbodem vormen voor terrorisme en lokale geweldadige conflicten, is ontzettend moeilijk en vergt vaak een diepgrondige analyse van een bepaald gebied, de economische en sociale samenhang.
het vergt een begrip van de cultuur daar en vaak ook de geschiedenis, en _hoe_ mensen leven..

dat is in een wereld waar de meeste media inspelen op een aandachtsspanne van 5 tot 10 minuten hooguit (en in veel aktuele berichtgeving niet meer dan 1 to 3 minuten) erg moeilijk..
En daarom wordt vaak gebruik gemaakt van een ontzettend versimpeling en daarin is het voor de Brede Media heel leuk een 'leuke overkoepelende term voor een lastig onderwerp als 'Terrorisme' te hebben en dat is zo onerhand de naam 'Al Qaeda' geworden...

Het is als in de James Bond filmen als versimpelende truc 'Spectre' gebruikt werd als symbool voor een almachtige boze geheime organisatie.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_135840794
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

'Ik kan makkelijk 'n hele lange lijst maken over 'wat er aan de hand is'
Ik wacht die van jou wel af.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:54:56 #76
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135840967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom zeg je eerst iets interessants en daarna, nee gaat me te veel tijd kosten blah blah blah.
Ik ben ook wel benieuwd :?
pi_135841270
Ik weet wie Kennedy echt heeft vermoord!!!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_135841279
Ach, laat ook maar.
pi_135841302
Dat idee dus.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:05:07 #80
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135841335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:03 schreef Ferdo het volgende:
Ik weet wie Kennedy echt heeft vermoord!!!
BNW / JFK; the (com)plot thickens dl.2

Nou hier is het topic.
Ik ben benieuwd :D
pi_135841546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:05 schreef theguyver het volgende:

[..]

BNW / JFK; the (com)plot thickens dl.2

Nou hier is het topic.
Ik ben benieuwd :D
Kom eerst maar eens met een lijst van mogelijke daders. :6

Oh, en goedemorgen allen! c_/
pi_135841618
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

Waarom zeg je eerst iets interessants en daarna, nee gaat me te veel tijd kosten blah blah blah.
Ik ben ook wel benieuwd :?
Het gaat om duidelijk onderwerpen dat,als je zolang op BNW zijn,je zou al goed weten.....en als je weet niet 'wat er aan de hand' is' al,ik zie geen punt om het te uitleggen voor je.
pi_135841681
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:12 schreef Tingo het volgende:

[..]

Het gaat om duidelijk onderwerpen dat,als je zolang op BNW zijn,je zou al goed weten.....en als je weet niet 'wat er aan de hand' is' al,ik zie geen punt om het te uitleggen voor je.
Waarom eigenlijk niet, als je alles zo goed weet?
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:15:20 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135841711
quote:

[..]

Nee je hebt gewoon weer eens geen zin of geen goed onderbouwing om je eigen antwoord aan te vullen, dat is weer compleet wat anders.
Misschien eens een keer je punten wat verduidelijken en onderbouwen, dan krijg je ook niet zoveel vragen.
pi_135841822
quote:

[..]

Leg het eens uit aan de onwetendenden :P Als het niet te ver offtopic gaat, natuurlijk.
pi_135842356
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Leg het eens uit aan de onwetendenden :P Als het niet te ver offtopic gaat, natuurlijk.
Ik ben van mening dat groepjes zoals AQ zijn verzonnen en gebruikt als propaganda tegen t moslim volk.
Dan hebben we al die onzinnige verhaaltjes over :
The Shoe bomber
The underpant bomber
The liquid bomb threat
The war on terror
The axis of evil
enz.enz.

Maar ja - als je zo lang op BNW zit en je weet niks over of je heb t niet door dat dit zijn allemaal leugens.....wat is nou t punt om t weer uit te leggen?

En niet te vergeten al die illegale aanvallen op moslim landen - allemaal gebasseerd op enorme leugens.
Iraq
Afghanistan
Libya
en nu Syria.

Ze hebben alleen maar ''n verschrikkelijk bende van gemaakt en tis echt niet te begrijpen hoe sommige hier geloven en vertrouwen de gasten nog steeds!
Hoe veel leugenachtige,stomme verhalen kunnen ze vertellen?
En ik wordt gevraagd 'wat er aan de hand' is?!

Dan komt er 'n nieuw jong poster die is begrijpelijk boos en krijgt hij opmerkingen en behandeld is alsof hij gaat bommen gooien of zo.
Tis onbeleefd en DOM.

Dit is nou echt Burgerlijk New World. tsja.
pi_135842565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:31 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat groepjes zoals AQ zijn verzonnen en gebruikt als propaganda tegen t moslim volk.
The Shoe bomber
The underpant bomber
The liquid bomb threat
The war on terror
The axis of evil
enz.enz.

Maar ja - als je zo lang op BNW zit en je weet niks over of je heb t niet door dat dit zijn allemaal leugens.....wat is nou t punt om t weer uit te leggen?

En niet te vergeten al die illegale aanvallen op moslim landen - allemaal gebasseerd op enorme leugens.
Iraq
Afghanistan
Libya
en nu Syria.

Ze hebben alleen maar ''n verschrikkelijk bende van gemaakt en tis echt niet te begrijpen hoe sommige hier geloven en vertrouwen de gasten nog steeds!

Of die terreurorganisaties zijn verzonnen weet ik niet.. en zeker worden ze wel voor propagandadoeleinden gebruikt. Ook de oorlag tegen Irak was illegaal en gebaseerd op leugens.
Kritisch vermogen hebben is natuurlijk altijd goed, maar werkt wel beide kanten op.
pi_135842749
quote:
de groepen die in de media vaak zo genoemd worden, bestaan wel degelijk en bepaalde geweldadige aanslagen of aanvallen, komen zeker voor, maar zijn vaak niet éénvormig, en betreffende zeer verschillende groepen die ook een verschillende geweldsdreiging hebben...

tevens is er een behoorlijk verschil tussen bepaalde personen die geweldadig zijn, en de vaak meer internationaal opererende financiers en wapenleveranciers.
Hierbij is het zeker niet ondenkbaar dat ook amerikaanse budgets voor 'covert-operations' terechtsgekomen zijn bij zulke groepen, of deze geprofiteerd hebben van opleidingen en indirekte ondersteuning van de amerikanen aan geweld-bereidde groepen in die gebieden (en de amerikanen nog steeds zulke programma's hebben waaruit vermoedelijk in 10-15 jaar een nieuwe vorm van geradicaliseerde geweldsgroepen kan ontstaan).. Waarbij momenteel ook de russen en chinezen als 'ondersteuners' van zulke groepen in opkomst zijn, al naar gelang in welke gebieden zij hun invloed denken ermee uit te kunnen breidden.

je hebt verder gelijk dat het onjuist is dit allemaal te vatten onder een 'moslims' doen het allemaal (en de suggestie dat christenen altijd slachtoffer zijn), enkel omdat veel van de groepen idd gebaseerd zijn op een basis van geradicaliseerde moslims (maar deze in de geografische band (zuidwest, zuid- en centraal-azie, middenoosten en noord- en centraal-afrika) waar zulke groepen actief zijn, iig een brede bevolkinsgroep moslim is... het geweld dat plaatsvind is zeker niet enkel tegen niet-moslims gericht, integendeel je kunt stellen dat het merendeel van de slachtoffers van deze groepen zelf moslims zijn ).

Verder deel ik ook je mening dat de dreiging tegen het Westen eerder gering is, maar de dagelijkse realiteit van geweldsuitbraken in onrust-gebieden, die zeker samenhangen met de genoemde 'War on Terror' en grotendeels samenhangen met Internationaal beleid door inlichtingendiensten van machtige landen, die veelal met geheime budgets werken, zéér reeeel is.

Overigens, in Syrie is de daadwerkelijke deelname van het Westen eerder erg gering (en ook de wetserse aanwezigheid zeer sterk afgebouwd na 2006/2007, toen openbaar werd dat Syrie enerzijds een 'vijand' was en lang onderdeel van de 'axis of evil' maar voor inlichtingendiensten en geheime operaties uit het westen eerder een bondgenoot ).
Juist dat maakt de politieke bemoeienis en pogingen van bovenaf dingen 'op te leggen' een beetje zinloos...
Uiteindelijk zal het Westen er niks kunnen opdringen, bv bestaat er geen reeele mogelijkheid dat ze er militair optreden of aanwezig zijn en volgens mij ook geen serieus te nemen financieel budget om een werkelijke partij te worden... zeker niet vergelijkbaar met groepen die daar wél allang erg actief zijn, de Iraniers, Syrische Ba'ath aanhanger en alawieten, Koerden, zowel uit Syrie als uit buurlanden, de Saudi's die salafistische groepen steunen...
deze groepen hebben ook geen direkt belang te stoppen met de gevechten in een onstabiele 'Status-Quo' situatie, waarin geen partij een overwicht heeft maar ook niemand voor een dreiging staat te verliezn.

[ Bericht 10% gewijzigd door RM-rf op 23-01-2014 11:52:16 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:44:26 #89
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135842755
quote:

[..]

The Shoe bomber - niet zo bekend mee
The underpant bomber - niet zo bekend mee
The liquid bomb threat- niet zo bekend mee
The war on terror - Eens
The axis of evil - is gewoon een algemene benaming uit de jaren 40 voor japan duitsland en Italie, wie vallen daar nu onder?
enz.enz.

Maar ja - als je zo lang op BNW zit en je weet niks over of je heb t niet door dat dit zijn allemaal leugens.....wat is nou t punt om t weer uit te leggen? - Niet alles is een leugen, al zijn we er overeens dat hieronder wel aantal leugens gebruikt zijn om een land aan te vallen.
En wat jij onder leugens verstaat van de media wil niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is, het zou zomaar kunnen als het goed onderbouwt is, en dat is het waar het een beetje aan ontbreekt

Iraq - true
Afghanistan- true
Libya - true
en nu Syria.- Eh is burgeroorlog en vanbuitenaf zijn er behalve door israel nog verder geen aanvalen geweest naar mijn weten , wel worden de rebellen door het westen ondersteund.

Als je niet begrijpt dat er kritisch met alle beweringen die hier neer gepland worden omgegaan word.
Dat heet discussieren en ik kan ook wel wat gaan roepen maar je moet niet gelijk alles Direct geloven wat hier neer gezet word.
het is gewoon heel normaal om een bewering zoals ik geregeld hoor van bijvoorbeeld jou uit te zoeken of het uberhoupt mogelijk is.
En als het nogal wankelt dan is er gewoon niet veel bewijs dat zoiets echt waar is.
pi_135842923
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Of die terreurorganisaties zijn verzonnen weet ik niet.. en zeker worden ze wel voor propagandadoeleinden gebruikt. Ook de oorlag tegen Irak was illegaal en gebaseerd op leugens.
Kritisch vermogen hebben is natuurlijk altijd goed, maar werkt wel beide kanten op.
Punt is : Je hoeft geen moslim te zijn om boos te worden over deze enorme oorlogs misdaden!
En hoe anybody kan kom met vragen zoals : Waarom ben je zo anti-westerse/als je t niet leuk vind ga maar lekker terug' soort onzin.

Tsja.ZUCHT.

Ik woon en werk naast moslim volk jaren lang en ik vind ze aardig,.hardwerkende,vriendelijk enz.
The fact that they are not even angrier than they are already is a show of tremendous strength of character and patience - something that 'The West' could learn from! IMO.

And,sorry to say,I have had more problems from asociale ethnic Nederlanders dan van 'moroccanse hangjongeren'.
En nee - ik draag geen kaftan en ga niet naar 'n moskee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tingo op 23-01-2014 12:02:11 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:02:34 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135843460
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

Punt is : Je hoeft geen moslim te zijn om boos te worden over deze enorme oorlogs misdaden!
En hoe anybody kan kom met vragen zoals : Waarom ben je zo anti-westerse/als je t niet leuk vind ga maar lekker terug' soort onzin.

Tsja.ZUCHT.

Ik woon en werk naast moslim volk jaren lang en ik vind ze aardig,.hardwerkende,vriendelijk enz.
The fact that they are not even angrier than they are already is a show a tremendous strength of character and patience - something that 'The West' could learn from! IMO.

And,sorry to say,I have had more problems from asosociale ethnic Nederlanders dan van 'moroccanse hangjongeren'.
Daarom heb ik ook een schurft hekel aan G.Wilders hij wakkerd de haat tegen moslims nog even aan.
De Koran is net zo Evil als de Bijbel, al vind ik dat in de bijbel zelfs ergere dingen staan.

BTW dit : Waarom ben je zo anti-westerse/als je t niet leuk vind ga maar lekker terug' soort onzin.

Was tegen die andere user bedoeld voor de zoveelste keer, als jij zijn post nou eens las in het begin van dit topic snap je deze reactie van een aantal users tegen hem.
pi_135843985
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tsja.ZUCHT.

The fact that they are not even angrier than they are already is a show of tremendous strength of character and patience - something that 'The West' could learn from! IMO.

And,sorry to say,I have had more problems from asociale ethnic Nederlanders dan van 'moroccanse hangjongeren'.
Ik vind extremen aan beide zijden even eng.
pi_135843988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook een schurft hekel aan G.Wilders hij wakkerd de haat tegen moslims nog even aan.
De Koran is net zo Evil als de Bijbel, al vind ik dat in de bijbel zelfs ergere dingen staan.

BTW dit : Waarom ben je zo anti-westerse/als je t niet leuk vind ga maar lekker terug' soort onzin.

Was tegen die andere user bedoeld voor de zoveelste keer, als jij zijn post nou eens las in het begin van dit topic snap je deze reactie van een aantal users tegen hem.

Het gaat meer over de leugens en illegale bombardement van moslim landen en onschuldige mensen.
pi_135844093
- weg -

[ Bericht 99% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-01-2014 12:23:21 ]
pi_135844155
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:16 schreef Tingo het volgende:

[..]

Het gaat meer over de leugens en illegale bombardement van moslim landen en onschuldige mensen.
Wat vind je dan van zelfmoordaanslagen?
pi_135844376
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat vind je dan van zelfmoordaanslagen?
Hoe weten we zeker dat ze zijn zelfmoordaanslagen en niet 'n geplaatse bom?
Waarom moet ik vertrouw de bronnen van die soort verhalen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-01-2014 12:31:46 (offtopic) ]
pi_135844475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dus alles wat het westen fout doet is waar en alles wat met terrorisme te maken heeft wordt betwijfeld. Hoe krom is dat?
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:38:44 #98
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135844834
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Er zijn wel paar filmpjes te vinden van mensen die dit doen. wie zoekt die vind.
Ook genoeg onthoofdings filmpjes etc.
Lijken van westerse soldaten die na hun dood nog behoorlijk worden verminkt.
Bermbommen worden ook gewoon zat geplaatst.

Ik en veel westerlingen walgen alleen al van het idee.
pi_135845163
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus alles wat het westen fout doet is waar en alles wat met terrorisme te maken heeft wordt betwijfeld. Hoe krom is dat?
Terrorisme van wie?
Hoe kunnen we zeker weten precies wie heeft bommen geplaatst?
Ik ga zeker niet bbc,cnn, enz.sowieso geloven.

[ Bericht 10% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-01-2014 12:50:32 (dit is geen feedback) ]
pi_135845199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Terrorisme van wie?

Dan kunnen we niets zeker weten.
pi_135845252
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan kunnen we niets zeker weten.
Dat is het probleem juist.
Misschien hadden mensen meer vertrouw in t media/politicos enz. hadden ze niet zoveel leugens verspreiden.
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:52:46 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135845293
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Terrorisme van wie?

Oke nou er zijn stuk of 10 nederlanders omgekomen in afghanistan door bermbommen.
Behalve de Moslims die pissed off zijn op het feit dat mensen uit andere landen hun land zijn binnen gevallen.
veel bombardementen hebben uitgevoerd etc etc.
Wie zou dat nog meer een reden voor hebben om een bermbom te plaatsen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-01-2014 13:04:51 ]
pi_135845398
Van een zelfmoordactie waarbij velen de dood vinden kun je moeilijk een ander de schuld geven.
pi_135845401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oke nou er zijn stuk of 10 nederlanders omgekomen in afghanistan door bermbommen.
Behalve de Moslims die pissed off zijn op het feit dat mensen uit andere landen hun land zijn binnen gevallen.
Ik weet het niet.
Feit is : They shouldn't be there in the first place.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:03:28 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135845605
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:56 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik weet het niet.
Feit is : They shouldn't be there in the first place.
Daar heb je helemaal gelijk in hoor, ze hadden nooit daar naar toe gemoeten.
Maar als je vecht tegen een leger met technische superioriteit dan moet je zoals NVA ( north vietnam army) aanpakken en die deden exact dat wat de Taliban etc dus ook doet, door middel van Boobytraps en henderlagen dus hun vijand aanpakken.
Dus door wie zijn die bermbommen geplaatst dan denk ik Afghanistanen en evt andere moslim broeders.
pi_135845611
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:56 schreef Lavenderr het volgende:
Van een zelfmoordactie waarbij velen de dood vinden kun je moeilijk een ander de schuld geven.
Maar hoe weten we zeker dat t zelfmoordacties zijn?
Want bbc,ccn, zegt het?
En jij gelooft hetzelde media bronnen/journos/politicos die hebben al die leugens verspreiden vanaf het begin? Sorry hoor maar,dat lijkt me niet erg wijs.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:08:07 #107
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135845756
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

Want bbc,ccn, zegt het?
En jij gelooft hetzelde media bronnen/journos/politicos die hebben al die leugens verspreiden vanaf het begin? Sorry hoor maar,dat lijkt me niet erg wijs.
Er zijn wel wat filmpjes en getuigenissen van mensen die zelfmoord acties hebben uitgevoerd.
sommige onder dwang anderen om dat ze vaak door Imand en danderen wijs worden gemaakt dat ze naar de hemel gaan etc zoals ook in de Koran staat.

En die filmpjes etc staan niet in de media maar op bepaalde websites. ( van die bah sites) deze beelden zie je niet in de media ( of erg gecensueerd)
nou komt natuurlijk hoe weet je dit zeker dat mensen hier toe in staat zijn, simpel er zijn genoeg tibetanen en moniken en overige mensen die zich voor hun zaak in de brand hebben gestoken.
2 jaar terug zelfs nog een man op de dam in Amsterdam.
Dus nee ik twijfel er niet aan dat mensen hiertoe in staat zijn.
pi_135845816
quote:

[..]

Want bbc,ccn, zegt het?
Oh maar dan geloof je verhalen over de misdaden van het westen ook niet. Media zijn immers niet geloofwaardig.
pi_135846045
quote:

[..]

Want bbc,ccn, zegt het?
Ook leugens?
http://www.isgeschiedenis(...)zelfmoordterroristen
pi_135846473
Er is overigens ook een groot verschil tussen kritisch omgaan met informatie uit de Media, en domweg roepen dat alles wat je eventjes niet wil zien, vast onwaar is en niet bestaat.

Dat is dan evenzeer een struisvogelhouding
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:27:31 #111
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135846560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh maar dan geloof je verhalen over de misdaden van het westen ook niet. Media zijn immers niet geloofwaardig.
Zoals de verhalen over de abu ghraib gevangenis.
pi_135847133
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tis zeker jammer dat ze zijn doodgegaan bij 'n aanval in 'n land dat ze hebben helemaal geen recht op om daar te zijn ja.

Ik vraag me af hoe veel honderden duizenden onschuldige burger slachtoffers zijn er ....allemaal dood in de naam van de zogenaamde 'War on Terror,freedom en democracy,the hunt for Bin Laden' enz.maar in feit gaat t over macht,haat,hebzucht enz.

Het zou grappig zijn als t niet zo vreselijk was.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:43:43 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135847237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:41 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tis zeker jammer dat ze zijn doodgegaan bij 'n aanval in 'n land dat ze hebben helemaal geen recht op om daar te zijn ja.

Ik vraag me af hoe veel honderden duizenden onschuldige burger slachtoffers zijn er ....allemaal dood in de naam van de zogenaamde 'War on Terror,freedom en democracy,the hunt for Bin Laden' enz.maar in feit gaat t over macht,haat,hebzucht enz.

Het zou grappig zijn als t niet zo vreselijk was.
Ongeveer 300.000 tenminste uit schattingen van 2011 en dat is een aantal wat best wel zou kunnen kloppen.
Tegenover maar 6 a 7000 Vs GB en support Afghanistan en Irak.
de cijfers

pi_136183581
het is een beetje zoals zoveel dingen,
een label dat verder niks betekent
een ander woord voor "terrorist"
"we weten niet wie al deze zogenaamde jihadisten zijn maar daarom noemen we het allemaal al-qaeda"

het verhaal zou toch zijn dat de cia een database had aangelegd van betrokken personen en dat het woord al-qaeda in het arabisch vertaald database, of gegevens, lijst, etc betekent?
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  maandag 3 februari 2014 @ 15:21:56 #115
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136286785
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:46 schreef new_moon het volgende:
"we weten niet wie al deze zogenaamde jihadisten zijn maar daarom noemen we het allemaal al-qaeda"

het verhaal zou toch zijn dat de cia een database had aangelegd van betrokken personen en dat het woord al-qaeda in het arabisch vertaald database, of gegevens, lijst, etc betekent?
Daarom word er vaak gemeld, had banden met al-qaeda.
pi_136299337
quote:

Al Qaeda betekent 'Fundament' dacht ik. Een basis waar allerlei groeperingen bij zijn aangesloten.
★★★
pi_136347049
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:21 schreef theguyver het volgende:

[..]

Daarom word er vaak gemeld, had banden met al-qaeda.
maar bestaat het uberhaupt wel, zoals men suggereert?
pi_136347191
Al Qaida is opgericht door de CIA tijdens de Russisch-Afghaanse oorlog. Waarschijnlijk wordt staat Al Qaida nogsteeds onder invloed van de CIA.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 23:42:08 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136348847
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:08 schreef new_moon het volgende:

[..]

;) DAT... vraag ik me dus ook af.
pi_136459435
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:42 schreef theguyver het volgende:

[..]

;) DAT... vraag ik me dus ook af.
de million dollar question!
hopelijk gaan nog veel meer mensen zich dat afvragen
pi_136460132
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:08 schreef new_moon het volgende:

[..]

het is heel erg afhankelijk van de 'definitie'... Als men het nu heeft over 'Al Qaeda in Syrie', 'Al Qaeda in Irak' of 'Al Qaeda in noord-Afrika/mali' heeft dat niks te maken met de organisatie die in 2001 verantwoordelijk gehouden werd voor de aanslagen op WTC, en die bv wel aantoonbaar opdrachtgever was bij de aanslagen op de amerikaanse ambassade in Nairobi in jaren negentig en de aanslag op de US Cole.

bv acher de aanslag in Madrid en de aanslagen in London zat Al Qaeda niet, maar toentertijd werd bv al door de BBC gesproken over 'the new Al Qaeda' om aan te geven dat de daders daar deels ook geïnspireerd werden door de opzet en ideologie van Al Qaeda.

Als organisatie bestond die effectief op dat moment eigenlijk al niet meer en je kunt zelfs sterk betwijfelen of die vanaf 2000 nog werkelijk een internationale structuur had (en ook kun je sterk betwijfelen of iemand als Oama Bin laden ooit bewust 'opdracht' gegeven heeft tot de 11 september aanslagen of er vooraf iets over geweten zal hebben)

momenteel worden eigenlijk alle salafistische of zelfs gewoon soennitische moslimgroepen die geweldbereid zijn al snel 'al Qaeda' genoemd..
omdat kennelijk die naam het in de Media goed doet, en erg handig is in de 5-seconden soundbites.. het bespaart een hoop 'uitleg' over achtergronden en gecompliceerde verbanden als men vanalles onder een 'verzamelnaampje' vat.

Overigens, wat mij betreft is dat eenzelfde kwalijke versimpeling als dat bepaalde mensen uit de 'complot-beweging' al het 'kwade' vatten onder een eenvoudig naampje als 'De Illuminati', en net doen alsof er één slechte boze beweging is die alle boze daden zou organiseren... wat dat betreft is 'Al Qaeda' als versimpelende en allesomvattende 'naam' voor 'al het boze' en het doen alsof dat te personaliseren is tot één 'iets' ook een soort van 'complot-theorie'
  zaterdag 8 februari 2014 @ 03:23:12 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136461001
leuke theorie om RM-rf even aan te vullen wij hebben allemaal banden met al-queda.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation_(theorie)

Het is een theorie die stelt dat eenieder op onze planeet, door een netwerk met zes tussenstappen of vijf tussenpersonen, met elkaar verbonden is.
pi_136465401
quote:
Nouja, in het geval van Al Qaida zijn het juist vaak de jihadisten die zichzelf AQ noemen. In deze is het beter vergelijkbaar met een groep als anonymous. Daar heb je ook allerlei clowns die niet "officieel" bij de organisatie horen maar zichzelf toch maar de naam aanmeten omdat mensen dat kennen en ze zo dus meer indruk maken en aandacht krijgen.
Conscience do cost.
pi_136467813
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Nouja, in het geval van Al Qaida zijn het juist vaak de jihadisten die zichzelf AQ noemen. In deze is het beter vergelijkbaar met een groep als anonymous. Daar heb je ook allerlei clowns die niet "officieel" bij de organisatie horen maar zichzelf toch maar de naam aanmeten omdat mensen dat kennen en ze zo dus meer indruk maken en aandacht krijgen.
ja en over anynomous, geniaal bedacht natuurlijk
je maakt een site waar mensen zich kunnen opgeven voor een vaag netwerk en vervolgens heb je een kant en klare lijst van mensen die "protester" zijn
superrrrrrr handig! echt, petje af.
pi_136484706
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Die lui die dan een aanslag opeisen namens AQ. Kan elke jihadist zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')