abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:54:56 #76
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135840967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

Misschien kan jij 'n lijstje maken.
Waarom zeg je eerst iets interessants en daarna, nee gaat me te veel tijd kosten blah blah blah.
Ik ben ook wel benieuwd :?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135841270
Ik weet wie Kennedy echt heeft vermoord!!!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_135841279
Ach, laat ook maar.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_135841302
Dat idee dus.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:05:07 #80
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135841335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:03 schreef Ferdo het volgende:
Ik weet wie Kennedy echt heeft vermoord!!!
BNW / JFK; the (com)plot thickens dl.2

Nou hier is het topic.
Ik ben benieuwd :D
pi_135841546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:05 schreef theguyver het volgende:

[..]

BNW / JFK; the (com)plot thickens dl.2

Nou hier is het topic.
Ik ben benieuwd :D
Kom eerst maar eens met een lijst van mogelijke daders. :6

Oh, en goedemorgen allen! c_/
pi_135841618
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

Waarom zeg je eerst iets interessants en daarna, nee gaat me te veel tijd kosten blah blah blah.
Ik ben ook wel benieuwd :?
Het gaat om duidelijk onderwerpen dat,als je zolang op BNW zijn,je zou al goed weten.....en als je weet niet 'wat er aan de hand' is' al,ik zie geen punt om het te uitleggen voor je.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_135841681
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:12 schreef Tingo het volgende:

[..]

Het gaat om duidelijk onderwerpen dat,als je zolang op BNW zijn,je zou al goed weten.....en als je weet niet 'wat er aan de hand' is' al,ik zie geen punt om het te uitleggen voor je.
Waarom eigenlijk niet, als je alles zo goed weet?
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:15:20 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135841711
quote:

[..]

Nee je hebt gewoon weer eens geen zin of geen goed onderbouwing om je eigen antwoord aan te vullen, dat is weer compleet wat anders.
Misschien eens een keer je punten wat verduidelijken en onderbouwen, dan krijg je ook niet zoveel vragen.
pi_135841822
quote:

[..]

Leg het eens uit aan de onwetendenden :P Als het niet te ver offtopic gaat, natuurlijk.
pi_135842356
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Leg het eens uit aan de onwetendenden :P Als het niet te ver offtopic gaat, natuurlijk.
Ik ben van mening dat groepjes zoals AQ zijn verzonnen en gebruikt als propaganda tegen t moslim volk.
Dan hebben we al die onzinnige verhaaltjes over :
The Shoe bomber
The underpant bomber
The liquid bomb threat
The war on terror
The axis of evil
enz.enz.

Maar ja - als je zo lang op BNW zit en je weet niks over of je heb t niet door dat dit zijn allemaal leugens.....wat is nou t punt om t weer uit te leggen?

En niet te vergeten al die illegale aanvallen op moslim landen - allemaal gebasseerd op enorme leugens.
Iraq
Afghanistan
Libya
en nu Syria.

Ze hebben alleen maar ''n verschrikkelijk bende van gemaakt en tis echt niet te begrijpen hoe sommige hier geloven en vertrouwen de gasten nog steeds!
Hoe veel leugenachtige,stomme verhalen kunnen ze vertellen?
En ik wordt gevraagd 'wat er aan de hand' is?!

Dan komt er 'n nieuw jong poster die is begrijpelijk boos en krijgt hij opmerkingen en behandeld is alsof hij gaat bommen gooien of zo.
Tis onbeleefd en DOM.

Dit is nou echt Burgerlijk New World. tsja.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_135842565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:31 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat groepjes zoals AQ zijn verzonnen en gebruikt als propaganda tegen t moslim volk.
The Shoe bomber
The underpant bomber
The liquid bomb threat
The war on terror
The axis of evil
enz.enz.

Maar ja - als je zo lang op BNW zit en je weet niks over of je heb t niet door dat dit zijn allemaal leugens.....wat is nou t punt om t weer uit te leggen?

En niet te vergeten al die illegale aanvallen op moslim landen - allemaal gebasseerd op enorme leugens.
Iraq
Afghanistan
Libya
en nu Syria.

Ze hebben alleen maar ''n verschrikkelijk bende van gemaakt en tis echt niet te begrijpen hoe sommige hier geloven en vertrouwen de gasten nog steeds!

Of die terreurorganisaties zijn verzonnen weet ik niet.. en zeker worden ze wel voor propagandadoeleinden gebruikt. Ook de oorlag tegen Irak was illegaal en gebaseerd op leugens.
Kritisch vermogen hebben is natuurlijk altijd goed, maar werkt wel beide kanten op.
pi_135842749
quote:
de groepen die in de media vaak zo genoemd worden, bestaan wel degelijk en bepaalde geweldadige aanslagen of aanvallen, komen zeker voor, maar zijn vaak niet éénvormig, en betreffende zeer verschillende groepen die ook een verschillende geweldsdreiging hebben...

tevens is er een behoorlijk verschil tussen bepaalde personen die geweldadig zijn, en de vaak meer internationaal opererende financiers en wapenleveranciers.
Hierbij is het zeker niet ondenkbaar dat ook amerikaanse budgets voor 'covert-operations' terechtsgekomen zijn bij zulke groepen, of deze geprofiteerd hebben van opleidingen en indirekte ondersteuning van de amerikanen aan geweld-bereidde groepen in die gebieden (en de amerikanen nog steeds zulke programma's hebben waaruit vermoedelijk in 10-15 jaar een nieuwe vorm van geradicaliseerde geweldsgroepen kan ontstaan).. Waarbij momenteel ook de russen en chinezen als 'ondersteuners' van zulke groepen in opkomst zijn, al naar gelang in welke gebieden zij hun invloed denken ermee uit te kunnen breidden.

je hebt verder gelijk dat het onjuist is dit allemaal te vatten onder een 'moslims' doen het allemaal (en de suggestie dat christenen altijd slachtoffer zijn), enkel omdat veel van de groepen idd gebaseerd zijn op een basis van geradicaliseerde moslims (maar deze in de geografische band (zuidwest, zuid- en centraal-azie, middenoosten en noord- en centraal-afrika) waar zulke groepen actief zijn, iig een brede bevolkinsgroep moslim is... het geweld dat plaatsvind is zeker niet enkel tegen niet-moslims gericht, integendeel je kunt stellen dat het merendeel van de slachtoffers van deze groepen zelf moslims zijn ).

Verder deel ik ook je mening dat de dreiging tegen het Westen eerder gering is, maar de dagelijkse realiteit van geweldsuitbraken in onrust-gebieden, die zeker samenhangen met de genoemde 'War on Terror' en grotendeels samenhangen met Internationaal beleid door inlichtingendiensten van machtige landen, die veelal met geheime budgets werken, zéér reeeel is.

Overigens, in Syrie is de daadwerkelijke deelname van het Westen eerder erg gering (en ook de wetserse aanwezigheid zeer sterk afgebouwd na 2006/2007, toen openbaar werd dat Syrie enerzijds een 'vijand' was en lang onderdeel van de 'axis of evil' maar voor inlichtingendiensten en geheime operaties uit het westen eerder een bondgenoot ).
Juist dat maakt de politieke bemoeienis en pogingen van bovenaf dingen 'op te leggen' een beetje zinloos...
Uiteindelijk zal het Westen er niks kunnen opdringen, bv bestaat er geen reeele mogelijkheid dat ze er militair optreden of aanwezig zijn en volgens mij ook geen serieus te nemen financieel budget om een werkelijke partij te worden... zeker niet vergelijkbaar met groepen die daar wél allang erg actief zijn, de Iraniers, Syrische Ba'ath aanhanger en alawieten, Koerden, zowel uit Syrie als uit buurlanden, de Saudi's die salafistische groepen steunen...
deze groepen hebben ook geen direkt belang te stoppen met de gevechten in een onstabiele 'Status-Quo' situatie, waarin geen partij een overwicht heeft maar ook niemand voor een dreiging staat te verliezn.

[ Bericht 10% gewijzigd door RM-rf op 23-01-2014 11:52:16 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:44:26 #89
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135842755
quote:

[..]

The Shoe bomber - niet zo bekend mee
The underpant bomber - niet zo bekend mee
The liquid bomb threat- niet zo bekend mee
The war on terror - Eens
The axis of evil - is gewoon een algemene benaming uit de jaren 40 voor japan duitsland en Italie, wie vallen daar nu onder?
enz.enz.

Maar ja - als je zo lang op BNW zit en je weet niks over of je heb t niet door dat dit zijn allemaal leugens.....wat is nou t punt om t weer uit te leggen? - Niet alles is een leugen, al zijn we er overeens dat hieronder wel aantal leugens gebruikt zijn om een land aan te vallen.
En wat jij onder leugens verstaat van de media wil niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is, het zou zomaar kunnen als het goed onderbouwt is, en dat is het waar het een beetje aan ontbreekt

Iraq - true
Afghanistan- true
Libya - true
en nu Syria.- Eh is burgeroorlog en vanbuitenaf zijn er behalve door israel nog verder geen aanvalen geweest naar mijn weten , wel worden de rebellen door het westen ondersteund.

Als je niet begrijpt dat er kritisch met alle beweringen die hier neer gepland worden omgegaan word.
Dat heet discussieren en ik kan ook wel wat gaan roepen maar je moet niet gelijk alles Direct geloven wat hier neer gezet word.
het is gewoon heel normaal om een bewering zoals ik geregeld hoor van bijvoorbeeld jou uit te zoeken of het uberhoupt mogelijk is.
En als het nogal wankelt dan is er gewoon niet veel bewijs dat zoiets echt waar is.
pi_135842923
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Of die terreurorganisaties zijn verzonnen weet ik niet.. en zeker worden ze wel voor propagandadoeleinden gebruikt. Ook de oorlag tegen Irak was illegaal en gebaseerd op leugens.
Kritisch vermogen hebben is natuurlijk altijd goed, maar werkt wel beide kanten op.
Punt is : Je hoeft geen moslim te zijn om boos te worden over deze enorme oorlogs misdaden!
En hoe anybody kan kom met vragen zoals : Waarom ben je zo anti-westerse/als je t niet leuk vind ga maar lekker terug' soort onzin.

Tsja.ZUCHT.

Ik woon en werk naast moslim volk jaren lang en ik vind ze aardig,.hardwerkende,vriendelijk enz.
The fact that they are not even angrier than they are already is a show of tremendous strength of character and patience - something that 'The West' could learn from! IMO.

And,sorry to say,I have had more problems from asociale ethnic Nederlanders dan van 'moroccanse hangjongeren'.
En nee - ik draag geen kaftan en ga niet naar 'n moskee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tingo op 23-01-2014 12:02:11 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:02:34 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135843460
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

Punt is : Je hoeft geen moslim te zijn om boos te worden over deze enorme oorlogs misdaden!
En hoe anybody kan kom met vragen zoals : Waarom ben je zo anti-westerse/als je t niet leuk vind ga maar lekker terug' soort onzin.

Tsja.ZUCHT.

Ik woon en werk naast moslim volk jaren lang en ik vind ze aardig,.hardwerkende,vriendelijk enz.
The fact that they are not even angrier than they are already is a show a tremendous strength of character and patience - something that 'The West' could learn from! IMO.

And,sorry to say,I have had more problems from asosociale ethnic Nederlanders dan van 'moroccanse hangjongeren'.
Daarom heb ik ook een schurft hekel aan G.Wilders hij wakkerd de haat tegen moslims nog even aan.
De Koran is net zo Evil als de Bijbel, al vind ik dat in de bijbel zelfs ergere dingen staan.

BTW dit : Waarom ben je zo anti-westerse/als je t niet leuk vind ga maar lekker terug' soort onzin.

Was tegen die andere user bedoeld voor de zoveelste keer, als jij zijn post nou eens las in het begin van dit topic snap je deze reactie van een aantal users tegen hem.
pi_135843985
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tsja.ZUCHT.

The fact that they are not even angrier than they are already is a show of tremendous strength of character and patience - something that 'The West' could learn from! IMO.

And,sorry to say,I have had more problems from asociale ethnic Nederlanders dan van 'moroccanse hangjongeren'.
Ik vind extremen aan beide zijden even eng.
pi_135843988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook een schurft hekel aan G.Wilders hij wakkerd de haat tegen moslims nog even aan.
De Koran is net zo Evil als de Bijbel, al vind ik dat in de bijbel zelfs ergere dingen staan.

BTW dit : Waarom ben je zo anti-westerse/als je t niet leuk vind ga maar lekker terug' soort onzin.

Was tegen die andere user bedoeld voor de zoveelste keer, als jij zijn post nou eens las in het begin van dit topic snap je deze reactie van een aantal users tegen hem.

Het gaat meer over de leugens en illegale bombardement van moslim landen en onschuldige mensen.
pi_135844093
- weg -

[ Bericht 99% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-01-2014 12:23:21 ]
pi_135844155
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:16 schreef Tingo het volgende:

[..]

Het gaat meer over de leugens en illegale bombardement van moslim landen en onschuldige mensen.
Wat vind je dan van zelfmoordaanslagen?
pi_135844376
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat vind je dan van zelfmoordaanslagen?
Hoe weten we zeker dat ze zijn zelfmoordaanslagen en niet 'n geplaatse bom?
Waarom moet ik vertrouw de bronnen van die soort verhalen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-01-2014 12:31:46 (offtopic) ]
pi_135844475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dus alles wat het westen fout doet is waar en alles wat met terrorisme te maken heeft wordt betwijfeld. Hoe krom is dat?
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:38:44 #98
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135844834
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Er zijn wel paar filmpjes te vinden van mensen die dit doen. wie zoekt die vind.
Ook genoeg onthoofdings filmpjes etc.
Lijken van westerse soldaten die na hun dood nog behoorlijk worden verminkt.
Bermbommen worden ook gewoon zat geplaatst.

Ik en veel westerlingen walgen alleen al van het idee.
pi_135845163
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus alles wat het westen fout doet is waar en alles wat met terrorisme te maken heeft wordt betwijfeld. Hoe krom is dat?
Terrorisme van wie?
Hoe kunnen we zeker weten precies wie heeft bommen geplaatst?
Ik ga zeker niet bbc,cnn, enz.sowieso geloven.

[ Bericht 10% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-01-2014 12:50:32 (dit is geen feedback) ]
pi_135845199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Terrorisme van wie?

Dan kunnen we niets zeker weten.
pi_135845252
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan kunnen we niets zeker weten.
Dat is het probleem juist.
Misschien hadden mensen meer vertrouw in t media/politicos enz. hadden ze niet zoveel leugens verspreiden.
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:52:46 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135845293
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Terrorisme van wie?

Oke nou er zijn stuk of 10 nederlanders omgekomen in afghanistan door bermbommen.
Behalve de Moslims die pissed off zijn op het feit dat mensen uit andere landen hun land zijn binnen gevallen.
veel bombardementen hebben uitgevoerd etc etc.
Wie zou dat nog meer een reden voor hebben om een bermbom te plaatsen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-01-2014 13:04:51 ]
pi_135845398
Van een zelfmoordactie waarbij velen de dood vinden kun je moeilijk een ander de schuld geven.
pi_135845401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oke nou er zijn stuk of 10 nederlanders omgekomen in afghanistan door bermbommen.
Behalve de Moslims die pissed off zijn op het feit dat mensen uit andere landen hun land zijn binnen gevallen.
Ik weet het niet.
Feit is : They shouldn't be there in the first place.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:03:28 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135845605
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:56 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik weet het niet.
Feit is : They shouldn't be there in the first place.
Daar heb je helemaal gelijk in hoor, ze hadden nooit daar naar toe gemoeten.
Maar als je vecht tegen een leger met technische superioriteit dan moet je zoals NVA ( north vietnam army) aanpakken en die deden exact dat wat de Taliban etc dus ook doet, door middel van Boobytraps en henderlagen dus hun vijand aanpakken.
Dus door wie zijn die bermbommen geplaatst dan denk ik Afghanistanen en evt andere moslim broeders.
pi_135845611
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:56 schreef Lavenderr het volgende:
Van een zelfmoordactie waarbij velen de dood vinden kun je moeilijk een ander de schuld geven.
Maar hoe weten we zeker dat t zelfmoordacties zijn?
Want bbc,ccn, zegt het?
En jij gelooft hetzelde media bronnen/journos/politicos die hebben al die leugens verspreiden vanaf het begin? Sorry hoor maar,dat lijkt me niet erg wijs.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:08:07 #107
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135845756
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

Want bbc,ccn, zegt het?
En jij gelooft hetzelde media bronnen/journos/politicos die hebben al die leugens verspreiden vanaf het begin? Sorry hoor maar,dat lijkt me niet erg wijs.
Er zijn wel wat filmpjes en getuigenissen van mensen die zelfmoord acties hebben uitgevoerd.
sommige onder dwang anderen om dat ze vaak door Imand en danderen wijs worden gemaakt dat ze naar de hemel gaan etc zoals ook in de Koran staat.

En die filmpjes etc staan niet in de media maar op bepaalde websites. ( van die bah sites) deze beelden zie je niet in de media ( of erg gecensueerd)
nou komt natuurlijk hoe weet je dit zeker dat mensen hier toe in staat zijn, simpel er zijn genoeg tibetanen en moniken en overige mensen die zich voor hun zaak in de brand hebben gestoken.
2 jaar terug zelfs nog een man op de dam in Amsterdam.
Dus nee ik twijfel er niet aan dat mensen hiertoe in staat zijn.
pi_135845816
quote:

[..]

Want bbc,ccn, zegt het?
Oh maar dan geloof je verhalen over de misdaden van het westen ook niet. Media zijn immers niet geloofwaardig.
pi_135846045
quote:

[..]

Want bbc,ccn, zegt het?
Ook leugens?
http://www.isgeschiedenis(...)zelfmoordterroristen
pi_135846473
Er is overigens ook een groot verschil tussen kritisch omgaan met informatie uit de Media, en domweg roepen dat alles wat je eventjes niet wil zien, vast onwaar is en niet bestaat.

Dat is dan evenzeer een struisvogelhouding
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:27:31 #111
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135846560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh maar dan geloof je verhalen over de misdaden van het westen ook niet. Media zijn immers niet geloofwaardig.
Zoals de verhalen over de abu ghraib gevangenis.
pi_135847133
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tis zeker jammer dat ze zijn doodgegaan bij 'n aanval in 'n land dat ze hebben helemaal geen recht op om daar te zijn ja.

Ik vraag me af hoe veel honderden duizenden onschuldige burger slachtoffers zijn er ....allemaal dood in de naam van de zogenaamde 'War on Terror,freedom en democracy,the hunt for Bin Laden' enz.maar in feit gaat t over macht,haat,hebzucht enz.

Het zou grappig zijn als t niet zo vreselijk was.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:43:43 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135847237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:41 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tis zeker jammer dat ze zijn doodgegaan bij 'n aanval in 'n land dat ze hebben helemaal geen recht op om daar te zijn ja.

Ik vraag me af hoe veel honderden duizenden onschuldige burger slachtoffers zijn er ....allemaal dood in de naam van de zogenaamde 'War on Terror,freedom en democracy,the hunt for Bin Laden' enz.maar in feit gaat t over macht,haat,hebzucht enz.

Het zou grappig zijn als t niet zo vreselijk was.
Ongeveer 300.000 tenminste uit schattingen van 2011 en dat is een aantal wat best wel zou kunnen kloppen.
Tegenover maar 6 a 7000 Vs GB en support Afghanistan en Irak.
de cijfers

pi_136183581
het is een beetje zoals zoveel dingen,
een label dat verder niks betekent
een ander woord voor "terrorist"
"we weten niet wie al deze zogenaamde jihadisten zijn maar daarom noemen we het allemaal al-qaeda"

het verhaal zou toch zijn dat de cia een database had aangelegd van betrokken personen en dat het woord al-qaeda in het arabisch vertaald database, of gegevens, lijst, etc betekent?
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  maandag 3 februari 2014 @ 15:21:56 #115
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136286785
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:46 schreef new_moon het volgende:
"we weten niet wie al deze zogenaamde jihadisten zijn maar daarom noemen we het allemaal al-qaeda"

het verhaal zou toch zijn dat de cia een database had aangelegd van betrokken personen en dat het woord al-qaeda in het arabisch vertaald database, of gegevens, lijst, etc betekent?
Daarom word er vaak gemeld, had banden met al-qaeda.
pi_136299337
quote:

Al Qaeda betekent 'Fundament' dacht ik. Een basis waar allerlei groeperingen bij zijn aangesloten.
★★★
pi_136347049
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:21 schreef theguyver het volgende:

[..]

Daarom word er vaak gemeld, had banden met al-qaeda.
maar bestaat het uberhaupt wel, zoals men suggereert?
pi_136347191
Al Qaida is opgericht door de CIA tijdens de Russisch-Afghaanse oorlog. Waarschijnlijk wordt staat Al Qaida nogsteeds onder invloed van de CIA.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 23:42:08 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136348847
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:08 schreef new_moon het volgende:

[..]

;) DAT... vraag ik me dus ook af.
pi_136459435
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:42 schreef theguyver het volgende:

[..]

;) DAT... vraag ik me dus ook af.
de million dollar question!
hopelijk gaan nog veel meer mensen zich dat afvragen
pi_136460132
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:08 schreef new_moon het volgende:

[..]

het is heel erg afhankelijk van de 'definitie'... Als men het nu heeft over 'Al Qaeda in Syrie', 'Al Qaeda in Irak' of 'Al Qaeda in noord-Afrika/mali' heeft dat niks te maken met de organisatie die in 2001 verantwoordelijk gehouden werd voor de aanslagen op WTC, en die bv wel aantoonbaar opdrachtgever was bij de aanslagen op de amerikaanse ambassade in Nairobi in jaren negentig en de aanslag op de US Cole.

bv acher de aanslag in Madrid en de aanslagen in London zat Al Qaeda niet, maar toentertijd werd bv al door de BBC gesproken over 'the new Al Qaeda' om aan te geven dat de daders daar deels ook geïnspireerd werden door de opzet en ideologie van Al Qaeda.

Als organisatie bestond die effectief op dat moment eigenlijk al niet meer en je kunt zelfs sterk betwijfelen of die vanaf 2000 nog werkelijk een internationale structuur had (en ook kun je sterk betwijfelen of iemand als Oama Bin laden ooit bewust 'opdracht' gegeven heeft tot de 11 september aanslagen of er vooraf iets over geweten zal hebben)

momenteel worden eigenlijk alle salafistische of zelfs gewoon soennitische moslimgroepen die geweldbereid zijn al snel 'al Qaeda' genoemd..
omdat kennelijk die naam het in de Media goed doet, en erg handig is in de 5-seconden soundbites.. het bespaart een hoop 'uitleg' over achtergronden en gecompliceerde verbanden als men vanalles onder een 'verzamelnaampje' vat.

Overigens, wat mij betreft is dat eenzelfde kwalijke versimpeling als dat bepaalde mensen uit de 'complot-beweging' al het 'kwade' vatten onder een eenvoudig naampje als 'De Illuminati', en net doen alsof er één slechte boze beweging is die alle boze daden zou organiseren... wat dat betreft is 'Al Qaeda' als versimpelende en allesomvattende 'naam' voor 'al het boze' en het doen alsof dat te personaliseren is tot één 'iets' ook een soort van 'complot-theorie'
  zaterdag 8 februari 2014 @ 03:23:12 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136461001
leuke theorie om RM-rf even aan te vullen wij hebben allemaal banden met al-queda.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation_(theorie)

Het is een theorie die stelt dat eenieder op onze planeet, door een netwerk met zes tussenstappen of vijf tussenpersonen, met elkaar verbonden is.
pi_136465401
quote:
Nouja, in het geval van Al Qaida zijn het juist vaak de jihadisten die zichzelf AQ noemen. In deze is het beter vergelijkbaar met een groep als anonymous. Daar heb je ook allerlei clowns die niet "officieel" bij de organisatie horen maar zichzelf toch maar de naam aanmeten omdat mensen dat kennen en ze zo dus meer indruk maken en aandacht krijgen.
Conscience do cost.
pi_136467813
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Nouja, in het geval van Al Qaida zijn het juist vaak de jihadisten die zichzelf AQ noemen. In deze is het beter vergelijkbaar met een groep als anonymous. Daar heb je ook allerlei clowns die niet "officieel" bij de organisatie horen maar zichzelf toch maar de naam aanmeten omdat mensen dat kennen en ze zo dus meer indruk maken en aandacht krijgen.
ja en over anynomous, geniaal bedacht natuurlijk
je maakt een site waar mensen zich kunnen opgeven voor een vaag netwerk en vervolgens heb je een kant en klare lijst van mensen die "protester" zijn
superrrrrrr handig! echt, petje af.
pi_136484706
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Die lui die dan een aanslag opeisen namens AQ. Kan elke jihadist zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')