abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135845252
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan kunnen we niets zeker weten.
Dat is het probleem juist.
Misschien hadden mensen meer vertrouw in t media/politicos enz. hadden ze niet zoveel leugens verspreiden.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:52:46 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135845293
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Terrorisme van wie?
Hoe kunnen we zeker weten precies wie heeft bommen geplaatst?
Ik ga zeker niet bbc,cnn, enz.sowieso geloven.

Oke nou er zijn stuk of 10 nederlanders omgekomen in afghanistan door bermbommen.
Behalve de Moslims die pissed off zijn op het feit dat mensen uit andere landen hun land zijn binnen gevallen.
veel bombardementen hebben uitgevoerd etc etc.
Wie zou dat nog meer een reden voor hebben om een bermbom te plaatsen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-01-2014 13:04:51 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135845398
Van een zelfmoordactie waarbij velen de dood vinden kun je moeilijk een ander de schuld geven.
pi_135845401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oke nou er zijn stuk of 10 nederlanders omgekomen in afghanistan door bermbommen.
Behalve de Moslims die pissed off zijn op het feit dat mensen uit andere landen hun land zijn binnen gevallen.
Ik weet het niet.
Feit is : They shouldn't be there in the first place.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:03:28 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135845605
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:56 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik weet het niet.
Feit is : They shouldn't be there in the first place.
Daar heb je helemaal gelijk in hoor, ze hadden nooit daar naar toe gemoeten.
Maar als je vecht tegen een leger met technische superioriteit dan moet je zoals NVA ( north vietnam army) aanpakken en die deden exact dat wat de Taliban etc dus ook doet, door middel van Boobytraps en henderlagen dus hun vijand aanpakken.
Dus door wie zijn die bermbommen geplaatst dan denk ik Afghanistanen en evt andere moslim broeders.
pi_135845611
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:56 schreef Lavenderr het volgende:
Van een zelfmoordactie waarbij velen de dood vinden kun je moeilijk een ander de schuld geven.
Maar hoe weten we zeker dat t zelfmoordacties zijn?
Want bbc,ccn, zegt het?
En jij gelooft hetzelde media bronnen/journos/politicos die hebben al die leugens verspreiden vanaf het begin? Sorry hoor maar,dat lijkt me niet erg wijs.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:08:07 #107
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135845756
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

Want bbc,ccn, zegt het?
En jij gelooft hetzelde media bronnen/journos/politicos die hebben al die leugens verspreiden vanaf het begin? Sorry hoor maar,dat lijkt me niet erg wijs.
Er zijn wel wat filmpjes en getuigenissen van mensen die zelfmoord acties hebben uitgevoerd.
sommige onder dwang anderen om dat ze vaak door Imand en danderen wijs worden gemaakt dat ze naar de hemel gaan etc zoals ook in de Koran staat.

En die filmpjes etc staan niet in de media maar op bepaalde websites. ( van die bah sites) deze beelden zie je niet in de media ( of erg gecensueerd)
nou komt natuurlijk hoe weet je dit zeker dat mensen hier toe in staat zijn, simpel er zijn genoeg tibetanen en moniken en overige mensen die zich voor hun zaak in de brand hebben gestoken.
2 jaar terug zelfs nog een man op de dam in Amsterdam.
Dus nee ik twijfel er niet aan dat mensen hiertoe in staat zijn.
pi_135845816
quote:

[..]

Want bbc,ccn, zegt het?
Oh maar dan geloof je verhalen over de misdaden van het westen ook niet. Media zijn immers niet geloofwaardig.
pi_135846045
quote:

[..]

Want bbc,ccn, zegt het?
Ook leugens?
http://www.isgeschiedenis(...)zelfmoordterroristen
pi_135846473
Er is overigens ook een groot verschil tussen kritisch omgaan met informatie uit de Media, en domweg roepen dat alles wat je eventjes niet wil zien, vast onwaar is en niet bestaat.

Dat is dan evenzeer een struisvogelhouding
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:27:31 #111
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135846560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh maar dan geloof je verhalen over de misdaden van het westen ook niet. Media zijn immers niet geloofwaardig.
Zoals de verhalen over de abu ghraib gevangenis.
pi_135847133
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tis zeker jammer dat ze zijn doodgegaan bij 'n aanval in 'n land dat ze hebben helemaal geen recht op om daar te zijn ja.

Ik vraag me af hoe veel honderden duizenden onschuldige burger slachtoffers zijn er ....allemaal dood in de naam van de zogenaamde 'War on Terror,freedom en democracy,the hunt for Bin Laden' enz.maar in feit gaat t over macht,haat,hebzucht enz.

Het zou grappig zijn als t niet zo vreselijk was.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:43:43 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135847237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:41 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tis zeker jammer dat ze zijn doodgegaan bij 'n aanval in 'n land dat ze hebben helemaal geen recht op om daar te zijn ja.

Ik vraag me af hoe veel honderden duizenden onschuldige burger slachtoffers zijn er ....allemaal dood in de naam van de zogenaamde 'War on Terror,freedom en democracy,the hunt for Bin Laden' enz.maar in feit gaat t over macht,haat,hebzucht enz.

Het zou grappig zijn als t niet zo vreselijk was.
Ongeveer 300.000 tenminste uit schattingen van 2011 en dat is een aantal wat best wel zou kunnen kloppen.
Tegenover maar 6 a 7000 Vs GB en support Afghanistan en Irak.
de cijfers

pi_136183581
het is een beetje zoals zoveel dingen,
een label dat verder niks betekent
een ander woord voor "terrorist"
"we weten niet wie al deze zogenaamde jihadisten zijn maar daarom noemen we het allemaal al-qaeda"

het verhaal zou toch zijn dat de cia een database had aangelegd van betrokken personen en dat het woord al-qaeda in het arabisch vertaald database, of gegevens, lijst, etc betekent?
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  maandag 3 februari 2014 @ 15:21:56 #115
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136286785
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:46 schreef new_moon het volgende:
"we weten niet wie al deze zogenaamde jihadisten zijn maar daarom noemen we het allemaal al-qaeda"

het verhaal zou toch zijn dat de cia een database had aangelegd van betrokken personen en dat het woord al-qaeda in het arabisch vertaald database, of gegevens, lijst, etc betekent?
Daarom word er vaak gemeld, had banden met al-qaeda.
pi_136299337
quote:

Al Qaeda betekent 'Fundament' dacht ik. Een basis waar allerlei groeperingen bij zijn aangesloten.
★★★
pi_136347049
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:21 schreef theguyver het volgende:

[..]

Daarom word er vaak gemeld, had banden met al-qaeda.
maar bestaat het uberhaupt wel, zoals men suggereert?
pi_136347191
Al Qaida is opgericht door de CIA tijdens de Russisch-Afghaanse oorlog. Waarschijnlijk wordt staat Al Qaida nogsteeds onder invloed van de CIA.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 23:42:08 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136348847
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:08 schreef new_moon het volgende:

[..]

;) DAT... vraag ik me dus ook af.
pi_136459435
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:42 schreef theguyver het volgende:

[..]

;) DAT... vraag ik me dus ook af.
de million dollar question!
hopelijk gaan nog veel meer mensen zich dat afvragen
pi_136460132
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:08 schreef new_moon het volgende:

[..]

het is heel erg afhankelijk van de 'definitie'... Als men het nu heeft over 'Al Qaeda in Syrie', 'Al Qaeda in Irak' of 'Al Qaeda in noord-Afrika/mali' heeft dat niks te maken met de organisatie die in 2001 verantwoordelijk gehouden werd voor de aanslagen op WTC, en die bv wel aantoonbaar opdrachtgever was bij de aanslagen op de amerikaanse ambassade in Nairobi in jaren negentig en de aanslag op de US Cole.

bv acher de aanslag in Madrid en de aanslagen in London zat Al Qaeda niet, maar toentertijd werd bv al door de BBC gesproken over 'the new Al Qaeda' om aan te geven dat de daders daar deels ook geïnspireerd werden door de opzet en ideologie van Al Qaeda.

Als organisatie bestond die effectief op dat moment eigenlijk al niet meer en je kunt zelfs sterk betwijfelen of die vanaf 2000 nog werkelijk een internationale structuur had (en ook kun je sterk betwijfelen of iemand als Oama Bin laden ooit bewust 'opdracht' gegeven heeft tot de 11 september aanslagen of er vooraf iets over geweten zal hebben)

momenteel worden eigenlijk alle salafistische of zelfs gewoon soennitische moslimgroepen die geweldbereid zijn al snel 'al Qaeda' genoemd..
omdat kennelijk die naam het in de Media goed doet, en erg handig is in de 5-seconden soundbites.. het bespaart een hoop 'uitleg' over achtergronden en gecompliceerde verbanden als men vanalles onder een 'verzamelnaampje' vat.

Overigens, wat mij betreft is dat eenzelfde kwalijke versimpeling als dat bepaalde mensen uit de 'complot-beweging' al het 'kwade' vatten onder een eenvoudig naampje als 'De Illuminati', en net doen alsof er één slechte boze beweging is die alle boze daden zou organiseren... wat dat betreft is 'Al Qaeda' als versimpelende en allesomvattende 'naam' voor 'al het boze' en het doen alsof dat te personaliseren is tot één 'iets' ook een soort van 'complot-theorie'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 8 februari 2014 @ 03:23:12 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136461001
leuke theorie om RM-rf even aan te vullen wij hebben allemaal banden met al-queda.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation_(theorie)

Het is een theorie die stelt dat eenieder op onze planeet, door een netwerk met zes tussenstappen of vijf tussenpersonen, met elkaar verbonden is.
pi_136465401
quote:
Nouja, in het geval van Al Qaida zijn het juist vaak de jihadisten die zichzelf AQ noemen. In deze is het beter vergelijkbaar met een groep als anonymous. Daar heb je ook allerlei clowns die niet "officieel" bij de organisatie horen maar zichzelf toch maar de naam aanmeten omdat mensen dat kennen en ze zo dus meer indruk maken en aandacht krijgen.
Conscience do cost.
pi_136467813
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Nouja, in het geval van Al Qaida zijn het juist vaak de jihadisten die zichzelf AQ noemen. In deze is het beter vergelijkbaar met een groep als anonymous. Daar heb je ook allerlei clowns die niet "officieel" bij de organisatie horen maar zichzelf toch maar de naam aanmeten omdat mensen dat kennen en ze zo dus meer indruk maken en aandacht krijgen.
ja en over anynomous, geniaal bedacht natuurlijk
je maakt een site waar mensen zich kunnen opgeven voor een vaag netwerk en vervolgens heb je een kant en klare lijst van mensen die "protester" zijn
superrrrrrr handig! echt, petje af.
pi_136484706
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Die lui die dan een aanslag opeisen namens AQ. Kan elke jihadist zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')