quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:57 schreef Rezania het volgende:
Niemand had ook nog ooit van Adele gehoord voordat ze beroemd werd, is dat dan ook een complot?
Het begint gewoon meer een verzamel naam te worden voor alles wat maar terrorist is of word bestempeld als terrorist.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:15 schreef RM-rf het volgende:
Al Qaeda is een makkelijke vlag geworden waaronder men vrijwel alle regionale terreurgroepen vat..
bv ook de zuidoost aziatische Jemaah Islamiyah wordt vaak om een onjuiste reden 'Al Qaeda' genoemd, net zoals bv Boko Haram uit Kenya, Hizb ut-Tahrir in centraal azie/Uzbekistan en Kyrgyzistan ( Kyrgyzistan is een van de sterkste amerikaanse bondgenoten in centraal azie en daar bestaat een sterke amerikaanse basis, die bv de russen met veel argwaan betrachten), in Pakistan en Afhanistan Tehrik-i-Taliban, en in noord afrika groepen als de Touareg, Janjaweed.
De Salafisten in Mali hebben zich zelf ombenoemd naar 'Al-Qaeda van de Maghreb', deels om juist zelf zo meer 'angst' te verbreiden..
ondanks dat een echt direkte band niet lijkt te bewijzen..
Dit zijn allemaal lokale groepen, die in specifieke, maar soms wel grensoverschreidende regio's actief zijn en ook vaak gefinancierd worden via een internationaal netwerk van bepaalde internationale politieke lobby groepen, die zelf weer een voordeel halen uit zulke regionale conflicten (vaak buurlanden of specifieke religieuze groeperingen en enkele grote landen, specifiek Saoedie-Arabie valt hierin sterk op, die zich sterk inmengen in terroristische activiteiten in noord-afrika en centraal azie en het midden-oosten)
Er is geen ene die is in 'n rechtbank.....want ze hebben geen bewijs dat deze mannen had wat te maken met 'terrorisme'. Veel waren gearresteerd op basis van roddel. Toen de tijd (en waarschijnlijk nog steeds) de VS heeft duizenden dollars uitbetaald voor die roddel 'bewijs'.....net als de nazis toen ze hebben 'n knaak betaald voor 'n joodse mens.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:39 schreef theguyver het volgende:
Wel of geen Terrorist, ik denk dat ze gewoon alle zaken moeten behandelen, en denk dat de helft weer op vrije voeten zal komen.
Het nadeel is wel, dat een gross van deze personen wraak wil nemen op de VS.
Denk dat het ook gelijk de reden is waarom de VS dus niet vrij wil laten.
Het is namelijk moeilijk te bepalen, ze hebben natuurlijk geen Al Queda lidmaatschap pasje of iets in die geest, ze leggen een connectie, eigenlijk vaak te simpel en worden gewoon in een cel gesmeten.
Nee 7 van de 779, daarvan was wel bewijs dat ze aanslagen hadden gepleegd die zijn er ook voor veroordeeld, de overige 772 nog niet, er zitten een aantal bij waarvan nog een rechtzaak loopt.zoals bijvoorbeeld Khalid Sheikh Mohammedquote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:13 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er is geen ene die is in 'n rechtbank.....want ze hebben geen bewijs dat deze mannen had wat te maken met 'terrorisme'. Veel waren gearresteerd op basis van roddel. Toen de tijd (en waarschijnlijk nog steeds) de VS heeft duizenden dollars uitbetaald voor die roddel 'bewijs'.....net als de nazis toen ze hebben 'n knaak betaald voor 'n joodse mens.
KSM ----hahaahahaha.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee 7 van de 779, daarvan was wel bewijs dat ze aanslagen hadden gepleegd die zijn er ook voor veroordeeld, de overige 772 nog niet, er zitten een aantal bij waarvan nog een rechtzaak loopt.zoals bijvoorbeeld Khalid Sheikh Mohammed
Simpel, hij is in 2003 opgepakt en bekende pas in 2007 zoals we allemaal weten hoe het daar in dat gevang aan toe gaat zal het niet op een correcte manier zijn geweest dat hij heeft bekend.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:34 schreef Tingo het volgende:
[..]
KSM ----hahaahahaha.
Waarom.als Bin Ladens zogenaamde right-hand man,master mind of 911,nooit voor de rechtbank naar 12 jaar?
Ze zijn niet gearresteerd en opgesloten als "terrorist", maar als "enemy combattant". Feitelijk zijn ze opgesloten omdat ze aan de kant van de "vijand" vochten terwijl ze niet de nationaliteit van de vijand hadden, maar de nationaliteit van een land dat niet bij het conflict betrokken was. Dat is ook het excuus wat de VS heeft gebruikt om ze niet als krijgsgevangene te behandelen, maar dit als nieuwe categorie in het leven te roepen (tegen alle mensenrechten-verdragen in).quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het begint gewoon meer een verzamel naam te worden voor alles wat maar terrorist is of word bestempeld als terrorist.
gisteren kwam ik dit bericht tegen in NWS
NWS / 779 mensen vast in Guantanamo Bay, maar 7 veroordeeld
779 mensen vast in Guantanamo Bay, maar 7 veroordeeld
Innocent until proven guilty. ( vermoedelijke terroristen in Guantanamo Bay)
Wel of geen Terrorist, ik denk dat ze gewoon alle zaken moeten behandelen, en denk dat de helft weer op vrije voeten zal komen.
Het nadeel is wel, dat een gross van deze personen wraak wil nemen op de VS.
Denk dat het ook gelijk de reden is waarom de VS dus niet vrij wil laten.
ah oke, sorry daar sloeg ik de plank ff mis, maar de rest klopt wel aardig.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:38 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ze zijn niet gearresteerd en opgesloten als "terrorist", maar als "enemy combattant". Feitelijk zijn ze opgesloten omdat ze aan de kant van de "vijand" vochten terwijl ze niet de nationaliteit van de vijand hadden, maar de nationaliteit van een land dat niet bij het conflict betrokken was. Dat is ook het excuus wat de VS heeft gebruikt om ze niet als krijgsgevangene te behandelen, maar dit als nieuwe categorie in het leven te roepen (tegen alle mensenrechten-verdragen in).
En dat is ook het probleem, de meesten hebben niets illegaals gedaan, en zeker niets anders dan de duizenden Amerikanen die aan het begin van de Eerste Wereldoorlog uit overtuiging naar het Westelijke front trokken.
Voor meer dan 90% van de gevangenen op Guantanamo is er geen juridische grondslag om ze opgesloten te houden (en vandaar dat ze ook niet naar Amerikaans grondgebied kunnen, waar het Amerikaanse recht stand houdt). Bij een proces zouden ze dus honderden helden van de Islamitische wereld, vol terechte wraakgevoelens, weer loslaten.
Waarop?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:20 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Zolang Al Qaida blijft bestaan en een eerlijke kans maakt tegen het westen blijf ik hoop houden.
Ik haat westerse mensen met hun hebzucht en competitieve gedrag. In andere religies is die competitieve drang minder terug te vinden. Dat haalt een hoop stress bij mij weg. Ik denk dat er dan ook wat minder burn out gevallen bestaan.quote:
Wat doe je hier dan nog? Wil je hier echt tussen honderden miljoenen mensen blijven zitten die je haat?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:25 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Ik haat westerse mensen met hun hebzucht en competitieve gedrag.
Wil je westerse mensen dood?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:25 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Ik haat westerse mensen met hun hebzucht en competitieve gedrag. In andere religies is die competitieve drang minder terug te vinden. Dat haalt een hoop stress bij mij weg. Ik denk dat er dan ook wat minder burn out gevallen bestaan.
Ik ben 17quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:26 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wat doe je hier dan nog? Wil je hier echt tussen honderden miljoenen mensen blijven zitten die je haat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |