abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:23:00 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747153
farce.....moet ik dat nou als allochtoon jou vertellen joh!
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_135747155
Farce is het toch :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 01:51 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Een tijdje geleden waren vrijwel alle Nederlandstalige Islam-boeken salafistische lectuur. Eigenlijk is dat pas echt beetje bij beetje laatste jaren veranderd. Het is dus niet raar dat als Moslims en bekeerlingen die geen Arabisch/Turks kunnen zich in de Islam verdiepen eerst met die boeken en Islam in aanraking komen.

Ga je Engelstalige boeken zoeken dan is dit echter heel anders...omdat dat een wereldtaal is en je dus een veel breder aanbod hebt en daarmee ook andere en meer mainstream soennitische vertaalde boeken.
Klopt, ze beginnen nu pas en lopen daardoor wel wat achter ja.
pi_135747156
TS, heb je bewust 'farse' opgeschreven, verwijzend naar Iran?
-
pi_135747164
Maghrebijnse je stelt me teleur, hoe kan een sunniet (wat je bedoelt met praktiseren weet ik eve niet?) nou zeggen dat Assad de oplossing is? Het lijkt me eerder dat je bent beinvloed geraakt door sjietisch propaganda! En of je doet je voor alsof je een sunniet bent, maar in werkelijkheid ben je gewoon een Ayatollah (Ayatoshaytaan) aanbidder?!
pi_135747171
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:25 schreef De_Ilias het volgende:
Maghrebijnse je stelt me teleur, hoe kan een sunniet (wat je bedoelt met praktiseren weet ik eve niet?) nou zeggen dat Assad de oplossing is? Het lijkt me eerder dat je bent beinvloed geraakt door sjietisch propaganda! En of je doet je voor alsof je een sunniet bent, maar in werkelijkheid ben je gewoon een Ayatollah (Ayatoshaytaan) aanbidder?!
Jij mist ome Saddam, de baathistische broeder van Assad, dus wat doe je hypocriet?
-
pi_135747175
Je kunt als sunniet inderdaad afkeer hebben van extreme groepen in Syrie, zoals ISIS en JN. Dat heb ik ook en is ook acceptabel, maar dan ga je toch niet gelijk kant kiezen voor Sjietische dictatuur? Een Sunniet leeft liever onder ISIS dan ASSAD! En of anders ben je een liberaal/secularist...?
pi_135747184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:25 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Jij mist ome Saddam, de baathistische broeder van Assad, dus wat doe je hypocriet?
Ik heb niks met Saddam, maar zijn vijandigheid en zijn toon jegens de sjiieten is wel iets om te prijzen!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:29:04 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747190
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:27 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik heb niks met Saddam, maar zijn vijandigheid en zijn toon jegens de sjiieten is wel iets om te prijzen!
Ik heb het niet zo op haters knul..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135747195
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo op haters knul..
Iedereen haat wel iets.... Jij ook....
pi_135747198
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:24 schreef Aloulou het volgende:
farce.....moet ik dat nou als allochtoon jou vertellen joh!
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:24 schreef expans het volgende:
Farce is het toch :@

[..]

Klopt, ze beginnen nu pas en lopen daardoor wel wat achter ja.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:24 schreef Charismatisch het volgende:
En Genve is toch ook niet Geneva?

De TT is Engels dus...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_135747206
quote:
Je kunt als sunniet inderdaad afkeer hebben van extreme groepen in Syrie, zoals ISIS en JN. Dat heb ik ook en is ook acceptabel, maar dan ga je toch niet gelijk kant kiezen voor Sjietische dictatuur? Een Sunniet wahabi leeft liever onder ISIS dan ASSAD! En of anders ben je een liberaal/secularist...?
Effe rechtzetten Ilias, niet onbelangrijk.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:31:36 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747209
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:29 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Iedereen haat wel iets.... Jij ook....
Ja, moordende engnekken
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:32:28 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747212
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:31 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Soms Aloulou O+
pi_135747215
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:31 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het is makkelijk om alles wat je niet aanstaat af te weren met het woordje "wahabie" of "wahabisme".
pi_135747218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, moordende engnekken
Dan hebben we toch iets gemeen?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:34:44 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:33 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Dan hebben we toch iets gemeen?
Wij hanteren niet dezelfde definitie vrees ik :D
pi_135747223
Mijn reactie als ik als allochtoon een autochtoon verbeter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit blijft gewoon zo doorgaan, rebellen verliezen steun vanuit het Westen, Assad word langzamerhand steeds meer gezien als stabiele factor, media begint ook al om te draaien (Syrisch leger ipv Syrisch Arabisch leger), focus op jihadisten, focus op jihadisten die thuis problemen komen veroorzaken (haha, je 'broeders' vechten tot de dood in Syri maar jij komt Europa opblazen want infidels, seems legit).

Ze zoeken nu meer steun vanuit de Golf, maarja, de Golfstaten lijken gebouwd te zijn door immigranten uit armere landen, leger stelt vaak niks voor. Ziet er niet goed uit.
pi_135747231
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:32 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Het is makkelijk om alles wat je niet aanstaat af te weren met het woordje "wahabie" of "wahabisme".
Dit is de waarheid, dat weet jij ook heel goed. En voor anderen is het niet onbelangrijk je woorden in dit perspectief te zien. Jij vertegenwoordigt "salafis", oftewel wahabis. Zodat we wel even het verschil zien. En natuurlijk wil jij dan liever een in een andere wahabi-staat/emiraat ipv onder Assad...ISIS en Nusrah zijn immers ook trouwe volgelingen van Muhammed ibn Abdelwahhab en onderwijzen de lokale mensen zijn ideeen. Overigens zijn volgens ISIS en Abdelwahhab's ideeen de Saudische machthebbers afvalligen en taghout...die moeten worden bestreden. Dus of jij echt zo blij wordt van een ISIS-staat?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:36:09 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747232
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:34 schreef expans het volgende:
Mijn reactie als ik als allochtoon een autochtoon verbeter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit blijft gewoon zo doorgaan, rebellen verliezen steun vanuit het Westen, Assad word langzamerhand steeds meer gezien als stabiele factor, media begint ook al om te draaien (Syrisch leger ipv Syrisch Arabisch leger), focus op jihadisten, focus op jihadisten die thuis problemen komen veroorzaken (haha, je 'broeders' vechten tot de dood in Syri maar jij komt Europa opblazen want infidels, seems legit).
Dat blijkt helaas op geen enkele wijze uit die achterlijke "vredesconferentie"
pi_135747233
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:24 schreef Charismatisch het volgende:
Age ye rooooooozz....
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_135747238
quote:
Ja joh, want een soenniet die pro-Assad is bestaat niet? Lieve Illias, ik ben hoe dan ook toch echt een soenniet hoor.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:37:44 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747239
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:36 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Age ye rooooooozz....
Owh ja.. Farsi mocht niet he? Laat staan Farsi/Dari :6

Nou, hier noemen we het gewoon zo, sorry..
pi_135747240
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja joh, want een soenniet die pro-Assad is bestaat niet? Lieve Illias, ik ben hoe dan ook toch echt een soenniet hoor.
IB4 Takfir.
pi_135747241
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

Een vredesconferentie of een UN macht werkt alleen als er unaniem word besloten dat er iets gaat gebeuren, er vervolgens duidelijke afspraken gemaakt worden en dan pas kunnen ze echt optreden. En dat alleen in derdewereldlanden zonder civiele staat, een Syri is daar nog te sterk voor.

Anders gebeurt er niks. Er zijn genoeg dingen gebeurd waar iedereen moeilijk over deed en later niet eens meer naar omkeek. Het blijft een bureaucratische organisatie met alle nadelen van dien.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:38:30 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het stikt van de soennieten die pro-Assad zijn juist,,
pi_135747246
quote:
Je kunt als sunniet inderdaad afkeer hebben van extreme groepen in Syrie, zoals ISIS en JN. Dat heb ik ook en is ook acceptabel, maar dan ga je toch niet gelijk kant kiezen voor Sjietische dictatuur? Een Sunniet leeft liever onder ISIS dan ASSAD! En of anders ben je een liberaal/secularist...?
Nee hoor, ik zou als soenniet toch echt liever onder het regime van Assad willen leven dan onder het juk van salafistische extremisme. Onder het regime van Assad ben je tenminste vrij in je doen en laten en bepaal je zelf hoe jij jouw religie vorm wil geven. Onder het juk van ISIS of FSA heb ik niks meer te willen en al helemaal als vrouw.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 02:39:50 ]
pi_135747251
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:35 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dit is de waarheid, dat weet jij ook heel goed. En voor anderen is het niet onbelangrijk je woorden in dit perspectief te zien. Jij vertegenwoordigt "salafis", oftewel wahabis. Zodat we wel even het verschil zien. En natuurlijk wil jij dan liever een in een andere wahabi-staat/emiraat ipv onder Assad...ISIS en Nusrah zijn immers ook trouwe volgelingen van Muhammed ibn Abdelwahhab en onderwijzen de lokale mensen zijn ideeen.
Jij beweert een Ash'arie te zijn, terwijl Abu l Hasan al asharie eigenlijk dezelfde leer als imam abdeulwahab heeft! Vooral als je zijn laatste werk "al ibaanah" erbij pakt, dan zie je dat al asharie en imaam abdulwahab veel gemeen hebben betreft de Aqieda! Ik vertegenwoordig niemand hier, ik vertegenwoordig mezelf and that's it! Ik ben een normale moslim en ik noem mezelf geen wahabie of salafie of madgalie of wat dan ook!

Feit is dat ISIS veel islamitische rechten wilt invoeren die conform gaan met de Shari'a! Dat kan jij niet ontkennen, behalve als jij een secularist ben, dan wil je natuurlijk niet leven onder Islamitisch strafrecht, dat zou een nachtmerrie voor je zijn of niet soms?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:40:20 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:38 schreef expans het volgende:

[..]

Een vredesconferentie of een UN macht werkt alleen als er unaniem word besloten dat er iets gaat gebeuren, er vervolgens duidelijke afspraken gemaakt worden en dan pas kunnen ze echt optreden. En dat alleen in derdewereldlanden zonder civiele staat, een Syri is daar nog te sterk voor.

Anders gebeurt er niks. Er zijn genoeg dingen gebeurd waar iedereen moeilijk over deed en later niet eens meer naar omkeek. Het blijft een bureaucratische organisatie met alle nadelen van dien.
Is niet mijn post
pi_135747257
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het stikt van de soennieten die pro-Assad zijn juist,,
Klopt. En Assad zou het niet tot nu nog volgehouden hebben als hij slechts de steun van de alevieten en christenen zou hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 02:41:11 ]
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:40:43 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747258
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zou als soenniet toch echt liever onder het regime van Assad willen leven dan onder het juk van salafistische extremisme. Onder het regime van Assad ben je tenminste vrij in je doen en laten en bepaal je zelf hoe jij jouw religie vorm wil geven. Onder het juk van ISIS of FSA heb ik niks meer te willen en al helemaal als vrouw.
O+ O+ O+
pi_135747260
quote:

[..]

Ga nou niet te ver...je was zo goed bezig :D

FSA valt veel te verwijten maar niet dat ze een expliciete religieuze agenda nastreven, oftewel een tweede soort Talibanemiraat.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:41:26 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747263
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:39 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Jij beweert een Ash'arie te zijn, terwijl Abu l Hasan al asharie eigenlijk dezelfde leer als imam abdeulwahab heeft! Vooral als je zijn laatste werk "al ibaanah" erbij pakt, dan zie je dat al asharie en imaam abdulwahab veel gemeen hebben betreft de Aqieda! Ik vertegenwoordig niemand hier, ik vertegenwoordig mezelf and that's it! Ik ben een normale moslim en ik noem mezelf geen wahabie of salafie of madgalie of wat dan ook!

Feit is dat ISIS veel islamitische rechten wilt invoeren die conform gaan met de Shari'a! Dat kan jij niet ontkennen, behalve als jij een secularist ben, dan wil je natuurlijk niet leven onder Islamitisch strafrecht, dat zou een nachtmerrie voor je zijn of niet soms?
Ik voel een godsdienstoorlog aankomen -O- -O- -O-
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:42:07 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747270
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:41 schreef Aloulou het volgende:

[..]

FSA valt veel te verwijten maar niet dat ze een expliciete religieuze agenda nastreven, oftewel een tweede soort Talibanemiraat.
FSA SNC Kom op, wat is er van over???
pi_135747271
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik voel een godsdienstoorlog aankomen -O- -O- -O-
pi_135747277
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:41 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Valt nog te betwijfelen. Je ziet toch vaak dat men na overwinning ineens veranderd en dan zul je zien dat de aap uit de mouw komt. Die risico wil je niet nemen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:43:17 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747281
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Valt nog te betwijfelen. Je ziet toch vaak dat men na overwinning ineens veranderd en dan zul je zien dat de aap uit de mouw komt. Die risico wil je niet nemen.
DAT risico

O+ O+ O+ Zo makkelijk te herkennen O+ O+ O+
pi_135747284
quote:

[..]

Als ik deze post analyseer dan kan ik op de volgende punten komen,

1. Je bent onwetend over de islamitische sunnitische doctrine.
2. Vrijheid van Godsdienst, "وحدة الاديان" is een principe die on-islamitisch is.
3. Er bestaat maar 1 islam en je kan je eigen islam geen vorm geven, dat is gewoon puur afgaan op je eigen begeerten!
4. Een vrouw in de Islam heeft rechten en daar moet ze voldoening inzien, want anders ben je zondig bezig!
5. De Shari'a is voldoende als moslim, wij hebben geen behoefte aan Democratie en andere onzin.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:45:09 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747288
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:44 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

2. Vrijheid van Godsdienst, "وحدة الاديان" is een principe die on-islamitisch is.
3. Er bestaat maar 1 islam en je kan je eigen islam geen vorm geven, dat is gewoon puur afgaan op je eigen begeerten!
4. Een vrouw in de Islam heeft rechten en daar moet ze voldoening inzien, want anders ben je zondig bezig!
5. De Shari'a is voldoende als moslim, wij hebben geen behoefte aan Democratie en andere onzin.
Hater
pi_135747289
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

DAT risico

O+ O+ O+ Zo makkelijk te herkennen O+ O+ O+
Thanks! :P
pi_135747292
quote:
Waarom kun je je haat niet beperken tot het sjiisme (ideologie) en moet je steeds de sjiieten (mensen) erbij betrekken? Denk je echt dat alle sjiieten religieuze geleerden zijn en weten waar het sjiisme precies voor staat? En alle soennieten zijn per definitie goed omdat ze in naam soennieten zijn? Zie deze video (2:30 min), onwetende 'soennieten' die niet eens weten wie de vier rechtgeleide kaliefen zijn:

Zulke onwetende sjiieten bestaan er ook. Is het niet beter om da'wah bij hen te doen i.p.v. hen af te slachten? Waarom kun je wel vriendelijk doen tegen joden, christenen, boeddhisten, hindoes, athesten, maar draai je door wanneer het op de sjiieten aankomt?

[ Bericht 11% gewijzigd door Charismatisch op 21-01-2014 02:59:16 ]
-
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:45:46 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747294
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:45 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Thanks! :P
Bedoel het echt niet rot, maar plaag wel ff ;)
pi_135747298
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:39 schreef De_Ilias het volgende:
Ik vertegenwoordig niemand hier, ik vertegenwoordig mezelf and that's it! Ik ben een normale moslim en ik noem mezelf geen wahabie of salafie of madgalie of wat dan ook!
Wees eerlijk en kom ervoor uit dat je je ideeen en hele theologie ophangt aan de boeken van Muhammed ibn Abdelwahhab. En daarmee ben je salafist. Ik snap dat je de benaming "wahabi" niet leuk vindt dus die laat ik voor wat het is voor nu.

quote:
Feit is dat ISIS schandalige misdaden begaat op allerlei wijzen. Feit is dat alleen mede-salafisten die ook Abdelwahhab volgen gelukkig worden van zo'n staat, alle andere groepen en ook andere mainstream soennieten hebben geen enkele plaats in hun haattheologie. Feit is dat ISIS de echte lieden zijn die de ideeen van Abdul Wahhab uitdragen...met onthoofdingen tot gevolg van vele minderheden enkel en alleen omdat ze sjiet en man zijn. Of omdat ze seculier en "afvallig" zijn. Het is maar goed dat dat wahabisme in Marokko neit aan de macht is en de koning alles strak in de hand houdt. Er zou geen spaan heel blijven van dat prachtige land met zulke neanderthalers.
pi_135747306
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:45 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Waarom kun je je haat niet beperken tot het sjiisme (ideologie) en moet je steeds de sjiieten (mensen) erbij betrekken? Denk je echt dat alle sjiieten religieuze geleerden zijn en weten waar het sjiisme precies voor staat? En alle soennieten zijn per definitie goed omdat ze in naam soennieten zijn? Zie deze video (2:30 min), onwetende 'soennieten' die niet eens weten wie de vier rechtgeleide kaliefen zijn:

Zulke onwetende sjiieten bestaan er ook. Is het niet beter om da'wah bij hen te doen i.p.v. hen af te slachten? Waarom kun je wel vriendelijk doen tegen joden, christenen, boeddhisten, hindoes, athesten, maar draai je door wanneer het op de sjiieten aankomt?
Sjiiten zijn geen moslims, Joden en Christenen hebben meer rechten en zijn veel beter dan Sjiieten. Het klopt dat da'wah bij onwetende sjieten belangrijk is, dat gebeurt ook.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:47:34 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747308
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:46 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Wees eerlijk en kom ervoor uit dat je je ideeen en hele theologie ophangt aan de boeken van Muhammed ibn Abdelwahhab. En daarmee ben je salafist. Ik snap dat je de benaming "wahabi" niet leuk vindt dus die laat ik voor wat het is voor nu.

[..]

Feit is dat ISIS schandalige misdaden begaat op allerlei wijzen. Feit is dat alleen mede-salafisten die ook Abdelwahhab volgen gelukkig worden van zo'n staat, alle andere groepen en ook andere mainstream soennieten hebben geen enkele plaats in hun haattheologie. Feit is dat ISIS de echte lieden zijn die de ideeen van Abdul Wahhab uitdragen...met onthoofdingen tot gevolg van vele minderheden enkel en alleen omdat ze sjiet en man zijn. Of omdat ze seculier en "afvallig" zijn. Het is maar goed dat dat wahabisme in Marokko neit aan de macht is en de koning alles strak in de hand houdt. Er zou geen spaan heel blijven van dat prachtige land met zulke neanderthalers.
_O_ _O_ _O_
pi_135747309
Syrie onder Assad vrij ?

Nou behalve voor communisten, leden van de moslimbroederschap, homo's , Syrier's die naar het buitenland willen, journalisten en internetgebruikers...
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Syria
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:48:13 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747312
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:47 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Sjiiten zijn geen moslims, Joden en Christenen hebben meer rechten en zijn veel beter dan Sjiieten. Het klopt dat da'wah bij onwetende sjieten belangrijk is, dat gebeurt ook.
Echt hoor.. 8)7 8)7 8)7

Uwh w/
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:48:43 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747314
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:47 schreef arjan1112 het volgende:
Syrie onder Assad vrij ?

Nou behalve voor communisten, leden van de moslimbroederschap, homo's , Syrier's die naar het buitenland willen, journalisten en internetgebruikers...
Rook smakelijk :W
pi_135747315
Morgen weer, moet slapen!
pi_135747330
quote:
Syrie onder Assad vrij ?

Waarom kan ik dan gewoon communiceren met mensen in Damascus (over politiek en de oorlog)?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:50:50 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747335
Owh, en ff voor de mensen die me niet kennen: w/ is NIET gelijk aan (rechts)nationalisme..
Ik snap gewoon de haat Ilias niet en zwaai met de vlag van een (hopelijk nog steeds) toleranter land..
pi_135747341
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Owh, en ff voor de mensen die me niet kennen: w/ is NIET gelijk aan (rechts)nationalisme..
Ik snap gewoon de haat Ilias niet en zwaai met de vlag van een (hopelijk nog steeds) toleranter land..
Jij moet gewoon nationalist zijn jij!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:51:42 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747343
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:50 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Waarom kan ik dan gewoon communiceren met mensen in Damascus (over politiek en de oorlog)?
Jij tweet?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:51:58 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747345
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jij moet gewoon nationalist zijn jij!
Sorry :N
pi_135747351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:50 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het is bijvoorbeeld niet slim om een blog met kritiek op de regering te beginnen.
pi_135747355
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij tweet?
Nee.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:53:57 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747364
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:52 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Het is bijvoorbeeld niet slim om een blog met kritiek op de regering te beginnen.
Assad is de ENIGE die dit land terug in min of meer tolerante en rustige banen kan leiden.. Wil niet eens denken aan het alternatief..
pi_135747374
Alternatief ? een bezetting door Rusland ?
pi_135747376
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:45 schreef Charismatisch het volgende:
En als sjieten de "dawah/evangelisatie" niet accepteren? Wat dan? En wat als de sjiet aangeeft dat hij "100% achter de sjitische geloofsleer staat en wat onze geleerden ons verkondigen"? Nadat je "dawah" hebt gedaan? Is hij nog Moslim? Zo nee, wat dient er te gebeuren met hem?
pi_135747380
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:54 schreef arjan1112 het volgende:
Rusland en Syri hebben al vele jaren een 'special relationship'. Wat is hier erg aan?

Persoonlijk vind ik het wel leuk dat die apen in Qatar daarover extreem gefrustreerd zullen zijn.
Kunnen die sheiks weer verder gaan naar het kijken naar kontschuddende vrouwen in niqaab.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:55:42 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747381
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:54 schreef arjan1112 het volgende:
je onwetendheid is stuitend..
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:57:08 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747390
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:55 schreef Aloulou het volgende:

[..]

En als sjieten de "dawah/evangelisatie" niet accepteren? Wat dan? En wat als de sjiet aangeeft dat hij "100% achter de sjitische geloofsleer staat en wat onze geleerden ons verkondigen"? Nadat je "dawah" hebt gedaan? Is hij nog Moslim? Zo nee, wat dient er te gebeuren met hem?
Mensen, hier posten ook sjiieten en soennieten in hetzelfde topic. Gelukkig maar!!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:58:22 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747397
God/Allah moge verhoeden dat er hier ook zo'n domme strijd uitbreekt...
pi_135747402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
God/Allah moge verhoeden dat er hier ook zo'n domme strijd uitbreekt...
Word nationalist >:)
pi_135747406
Dat komt 100% zeker.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 02:59:35 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747407
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:58 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wordt nationalist >:)
Geen haar op mijn hoofd..
pi_135747409
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geen haar op mijn hoofd..
Als je niet met ons bent dan ben je met de Salafisten :(
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:00:08 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747410
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:59 schreef arjan1112 het volgende:
Dat komt 100% zeker.
Gaat al jaren redelijk hoor..
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:00:21 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als je niet met ons bent dan ben je met de Salafisten :(
Vast :W :*
pi_135747421
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vast :W
Cultuurrelativist :o :')
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:02:01 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747422
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:01 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Cultuurrelativist :o :')
Moslimwannabe :*
pi_135747426
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Moslimwannabe :*
:?

Ik heb in elk geval geen model Ka'ba...
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:03:36 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Doe niet zo onschuldig...

----> JIJ bent de mol :P
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:03:54 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747434
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik heb in elk geval geen model Ka'ba...
Ik ook niet :P
pi_135747439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Doe niet zo onschuldig...

----> JIJ bent de mol :P
Ik heb weinig op met georganiseerde religie :N .
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:04:41 #76
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747441
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:04 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik heb weinig op met georganiseerde religie :N .
Maar wel MO-fan :P
pi_135747442
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar wel MO-fan :P
In welke zin?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:05:52 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747446
En expert in het islamisme
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:06:09 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747447
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

In welke zin?
In elke zin..
pi_135747454
Islamisme nog wel?
Toe maar...

Ik beweer geen kennis te bezitten wat dat betreft :N
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:07:56 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747457
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:07 schreef IPA35 het volgende:
Islamisme nog wel?
Toe maar...

Ik beweer geen kennis te bezitten wat dat betreft :N
Owh, had een hele andere indruk.. Je legde me veel uit...
pi_135747467
is die hele oorlog niet begonnen omdat Bashir te slap was ? Was zijn vader niet veel harder en strenger ? Bashir liet bv 700 politieke gevangen vrij
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:10:41 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747471
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:09 schreef arjan1112 het volgende:
is die hele oorlog niet begonnen omdat Bashir te slap was ? Was zijn vader niet veel harder en strenger ? Bashir liet bv 700 politieke gevangen vrij
Ja, wat een slappe kutdictator he???
pi_135747472
quote:
Weet niet...

Dit is wel een stuk grootschaliger dan die opstand destijds.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:12:04 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747476
quote:
Man, lul niet zo dom..
pi_135747480
in eerste instantie wilde ie democratiseringen en dergelijke , toen de opstand begon veranderde dat allemaal
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:14:15 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747486
"Ja, Bashir stond open voor democratische verbeteringen"
*slappe lul dat hij is*

8)7 8)7 8)7
pi_135747487
Toen kwam hij tot bezinning en leerde hij dat Salafisten aangepakt moeten worden met ijzeren vuist en niet met een fluwelen handschoen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:18:17 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747498
Stil (niet onbegrijpelijk)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:21:34 #90
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135747507
quote:

[..]

Mensen die er zulke gedachten op nahouden zijn het niet waard om in een democratische rechtsstaat te leven
pi_135747514
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:14 schreef IPA35 het volgende:
Toen kwam hij tot bezinning en leerde hij dat Salafisten aangepakt moeten worden met ijzeren vuist en niet met een fluwelen handschoen.
Vandaar dat hij 5 maanden na de crisis en grote gewelddadigheden 3 salafisten vrijliet die al jarenlang vastzaten....en die 2 van die 3 nu de absolute leiders van Islamic Front zijn (Zahran Alloush en Aboudi) ;) Zo hard pakte Assad ze aan dus :o
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:31:08 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747533
Je weet: overloper en gruweldaden...

2 dagen VOOR het ultieme Assad moet weg offensief

Via Quatar, kom op zeg!!!

OP de dag dat iran ineens weer niet mee mag doen...

Dag manipulerende kutzooi :W
  dinsdag 21 januari 2014 @ 03:37:54 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135747549
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:24 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Vandaar dat hij 5 maanden na de crisis en grote gewelddadigheden 3 salafisten vrijliet die al jarenlang vastzaten....en die 2 van die 3 nu de absolute leiders van Islamic Front zijn (Zahran Alloush en Aboudi) ;) Zo hard pakte Assad ze aan dus :o
Kom, kom de beelden van de overloper dan???
pi_135747675
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135748083
quote:

[..]

Zijn vijandigheid en daarop volgende massamoord kun jij wel waarderen ja! :Y
Maar denk maar niet dat die tijden nog gaan terugkeren in Irak. Er is geen plaats meer voor Baathisten of ISIS-figuren meer. De soennitische stammen in het westen van Irak zien nu ook in dat ISIS geen oplossing is en gaan nu ook meer samenwerken met de zogenaamde sjiitische regering.
pi_135748299
Saddam was beter, veel beter. Raar he, dat hij Sjieten aanviel die Iraanse steun krijgen om te rebelleren. Zelfde geldt voor de Koerden.

Maar goed, pak het via de statistieken. Hogere dodenaantal, veel slechtere economie (voor embargo uiteraard).
And remember, respect is everything!
pi_135748371
Peunage, geen bewijs dat isis met barrelbombs heeft aangevallen. Nergens. Conclusie is dat hij nogal de fsa bestookt.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_135748394
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Waarom kan je in jouw wereld alleen kiezen tussen assad of extremisten, en niet tussen de democratisch gerichte fsa leiding en coalitie?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_135748416
quote:
Syrie onder Assad vrij ?

:D
pi_135748450
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Assad is de ENIGE die dit land terug in min of meer tolerante en rustige banen kan leiden.. Wil niet eens denken aan het alternatief..
Hij heeft het land juist naar deze baan geleid, al voordat de grote protesten waren, ging assad al mensen martelen met een andere politieke mening.
pi_135748875
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:08 schreef killfrenzy het volgende:
Saddam was beter, veel beter. Raar he, dat hij Sjieten aanviel die Iraanse steun krijgen om te rebelleren. Zelfde geldt voor de Koerden.

Maar goed, pak het via de statistieken. Hogere dodenaantal, veel slechtere economie (voor embargo uiteraard).
Misschien moet jij je even over hem inlezen voordat je dit soort uitspraken doet. Hij heeft een half dorp uitgemoord inclusief kinderen en vrouwen uitgemoord omdat iemand daar een aanslag tegen hem probeerde te plegen. Hij heeft Koerdische dorpen bestookt net chemische wapens. Hij heeft het Zuiden van Irak drooggelegd en daarmee een groot en uniek ecologisch gebied verwoest. Het eerste wat hij deed toen hij aan de nacht kwam was zijn vrienden elkaar laten executeren om ze bang te maken. Dan heb ik het nog niet gehad over het beginnen van 2 nutteloze oorlogen die miljoenen mensen het leven hebben gekost. En wat zijn zoons hebben grflikt mag je zelf gaan opzoeken. Dus waarin is hij beter?

Daarom is het zo opvallend dat mensen als De_Ilias zo pro-Saddam zijn maar ook weer tegen Assad, terwijl die heel erg op elkaar lijken. Ze doen min of meer hetzelfde.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:55:47 #102
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135749790
quote:
De_Ilias beste broeder, zeg eerlijk. Zei je nou echt dat je Saddam mist.

hij heeft veel Soennitische Koerden vermoord en jij bent aanhanger van hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! }) }) }) }) })

Van een Salafist als jouw had ik zeker verwacht dat je Saddam zwaar zou veroordelen en zelfs takfir zou doen op die taghout-hond Saddam.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:59:40 #103
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135749866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:35 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dit is de waarheid, dat weet jij ook heel goed. En voor anderen is het niet onbelangrijk je woorden in dit perspectief te zien. Jij vertegenwoordigt "salafis", oftewel wahabis. Zodat we wel even het verschil zien. En natuurlijk wil jij dan liever een in een andere wahabi-staat/emiraat ipv onder Assad...ISIS en Nusrah zijn immers ook trouwe volgelingen van Muhammed ibn Abdelwahhab en onderwijzen de lokale mensen zijn ideeen. Overigens zijn volgens ISIS en Abdelwahhab's ideeen de Saudische machthebbers afvalligen en taghout...die moeten worden bestreden. Dus of jij echt zo blij wordt van een ISIS-staat?
Ik vind je sosm echt een hypocriet Aloulou. Jij betn gewoon een salafi-hater en een pro-Sjjiet en hebt liever Assad dan FSA of JAN. :') :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Baklava95 op 21-01-2014 10:06:36 ]
pi_135752609
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:59 schreef Baklava95 het volgende:
Ik vind je sosm echt een hypocriet Aloulou. Jij betn gewoon een salafi-hater en een pro-Sjjiet en hebt liever Assad dan FSA of JAN. :') :')
Ja baklava je bent boos omdat ik kritiek heb op het salafisme, dat ook jij graag aanhangt. Nu weten we het wel ;) En je probeert mij in het pro-Assad kamp te stoppen...ondanks het feit dat die langnek een nekschot verdient voor zijn grote misdaden. Voor zijn misdaden ja, niet omdat hij "alawiet" is ;(
pi_135752850
quote:
ik als soeniet weet dat omdat ik niet achter de isis versie van islam sta dat ik tot ongelovig verklaard zal worden en dus de kans loop om onthoofd te worden

deze kans is er niet onder assad, omdat assad geen ene ruk geeft om je geloof/ongeloof, als je je maar niet begeeft op het politieke vlak

daarom zou ik voor assad kiezen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_135753269
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je weet: overloper en gruweldaden...

2 dagen VOOR het ultieme Assad moet weg offensief

Via Quatar, kom op zeg!!!

OP de dag dat iran ineens weer niet mee mag doen...

Dag manipulerende kutzooi :W
wat doen die documenten met jou als assadist?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_135753299
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:32 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ja baklava je bent boos omdat ik kritiek heb op het salafisme, dat ook jij graag aanhangt. Nu weten we het wel ;) En je probeert mij in het pro-Assad kamp te stoppen...ondanks het feit dat die langnek een nekschot verdient voor zijn grote misdaden. Voor zijn misdaden ja, niet omdat hij "alawiet" is ;(
"Die langnek" :D
pi_135753374
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik als soeniet weet dat omdat ik niet achter de isis versie van islam sta dat ik tot ongelovig verklaard zal worden en dus de kans loop om onthoofd te worden

deze kans is er niet onder assad, omdat assad geen ene ruk geeft om je geloof/ongeloof, als je je maar niet begeeft op het politieke vlak

daarom zou ik voor assad kiezen
Je hoeft niet te kiezen tussen onthoofders en assad. De meeste rebellen willen er niets van weten. Waarom altijd dat zwart wit denken? :/
pi_135753472
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je hoeft niet te kiezen tussen onthoofders en assad. De meeste rebellen willen er niets van weten. Waarom altijd dat zwart wit denken? :/
ik reageer op ilias ;) daarnaast noch voor assad noch voor isis is er toekomst in syrie op de lange termijn ;)
-Rabia Al-Basri
pi_135753824
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik reageer op ilias ;) daarnaast noch voor assad noch voor isis is er toekomst in syrie op de lange termijn ;)
Haha ok. Ja, gelukkig maar :)
pi_135754175
HaraldDoornbos twitterde op maandag 20-01-2014 om 20:23:55 Kurds controlling north east Syria not invited to "Geneva II", but of course Mexico, Australia and Luxembourg are. #WeirdLogic reageer retweet
Vaticaan is ook uitgenodigd.
http://en.wikipedia.org/w(...)ference#Participants
-
pi_135754292
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:21 schreef Charismatisch het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op maandag 20-01-2014 om 20:23:55 Kurds controlling north east Syria not invited to "Geneva II", but of course Mexico, Australia and Luxembourg are. #WeirdLogic reageer retweet
Vaticaan is ook uitgenodigd.
http://en.wikipedia.org/w(...)ference#Participants
huh? de koerden zouden toch met een gezamenlijke delagtie gaan?
-Rabia Al-Basri
pi_135754369
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:25 schreef Slayage het volgende:
huh? de koerden zouden toch met een gezamenlijke delagtie gaan?
Volgens mij hadden ze alvast intern voor eenheid gezorgd, maar hadden ze nog geen uitnodiging gekregen. Ze mogen niet apart meedoen als "de Koerdische partij", ze moeten als onderdeel van SNC meedoen of helemaal niet.
-
pi_135754407
Waarom zou je de koerden uitnodigen? Ze zijn zo neutraal bezig dat ze niet eens lijken te bestaan :P
pi_135754608
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:27 schreef firefly3 het volgende:
Waarom zou je de koerden uitnodigen? Ze zijn zo neutraal bezig dat ze niet eens lijken te bestaan :P
neutraal zijn heeft ook zo zijn valkuilen idd :P
-Rabia Al-Basri
pi_135754634
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:27 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze alvast intern voor eenheid gezorgd, maar hadden ze nog geen uitnodiging gekregen. Ze mogen niet apart meedoen als "de Koerdische partij", ze moeten als onderdeel van SNC meedoen of helemaal niet.
geen iran, geen koerden, hmm gaat wat worden dan
-Rabia Al-Basri
pi_135754678
quote:
Al Qaeda offshoot imposes strict Islamic rules in north Syria

By Stephen Kalin

BEIRUT Mon Jan 20, 2014 1:08pm EST

(Reuters) - A group linked to al Qaeda, emboldened by its recent victory over rival rebels in Syria, has imposed sweeping restrictions on personal freedoms in the northern province of Raqqa as it seeks to consolidate control over the region.

Reuters obtained copies of four statements issued on Sunday by the Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) prohibiting music from being played in public and photographs of people being posted in shop windows.

The sale of cigarettes and shisha water pipes are banned, women must wear the niqab, or full face veil, in public and men are obliged to attend Friday prayers at a mosque.

The directives, which cite Koranic verses and Islamic teaching, are the latest evidence of ISIL's ambition to establish a Syrian state founded on radical Islamist principles.

ISIL is widely considered the most radical of the rebel groups fighting forces loyal to President Bashar al-Assad, and increasingly each other, in Syria's civil war.

The first and only city to have fallen completely under rebel control, Raqqa has been held up by many ordinary Syrians as an example of what Syria might look like in a post-Assad era.

The anti-Assad Syrian Observatory for Human Rights, a Britain-based monitoring group with sources across the country, said ISIL was turning its attention to setting up such a state after repelling an offensive earlier this month by rival Islamists and more moderate rebels.

The Observatory said ISIL was posting the statements at mosques and other public places on Monday. The statements gave residents three days to start complying or face unspecified punishments "in accordance with sharia", or Islamic law.

REBEL INFIGHTING

The expansion of ISIL last year alarmed Western nations and helped Assad portray himself as the only secular alternative to Islamist extremism.

"ISIL was strong before in Raqqa, but now it's the only force there," said Rami Abdulrahman, head of the Observatory.

Ahrar al-Sham and the Nusra Front, two Islamist rebel factions fighting to bring down Assad's government, tried to prevent the sale of tobacco when they ruled the city briefly last year.

But ISIL emerged as the dominant player and outraged residents by carrying out executions in a public square, patrolling the streets in black masks and turning government buildings into headquarters and prisons.

The group's statements - its most extensive yet - were unlikely to face opposition given last week's expulsion of Ahrar, Nusra and other rebel factions.

ISIL had pulled out of Raqqa and other towns in northern Syria earlier this month after an Islamist rebel alliance attacked its strongholds, taking advantage of popular resentment of the group's foreign commanders, its killing of other rebels and the drive to impose a strict interpretation of Islamic law.

But ISIL regrouped, using snipers, truck-mounted commando units and suicide bombers to retake much of the lost territory.

Fighting among rebels has killed hundreds of people in the last three weeks and challenged ISIL's grip over large swathes of northern Syria.

Rival rebel factions continue to clash over territory in Aleppo and Idlib provinces, where ISIL has been weakened in the past three weeks.

The Daoud Brigade, a rebel faction composed mainly of Syrians which has pledged loyalty to ISIL, issued a statement on Monday calling for an end to fighting among rivals.

The group said it had reached a "partial solution to end the bloodshed in the eastern suburbs of Idlib" through a ceasefire with other rebels and a renewed focus on fighting the government.

The statement said the Daoud Brigade sought to expand the ceasefire to the rest of Syria, but the impact of the call was not immediately clear.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:37:27 #118
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135754701
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:32 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik ben boos omdat je nauwelijks tot geen kritiek hebt op Hezbollat en de sjiitische milities die ook even erge misdaden plegen tegen de burgerbevolking.

Van mij mag Assad ook een nekschot krijgen voor zjjn misdaden. Ik ben echter niet zo sektarisch als de meeste Salafisten en andere Soennieten. Ook als Assad een Soenniet was geweest zou ik willen dat hij onthoofd werd.

Trouwens Salafisten zijn niet zo sektarisch als jullie denken. Voor ISIS is gewoon iedereen kafir die niet of niet goed met de Shariah regeert (ook Erdogan en Barzani bijv.). Ook als Assad een Soenniet was geweest zouden ze tegen hem strijden.
pi_135755038
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zou ik niet zo zeker zeggen hoor.

Kijk, dat Assad zijn rol is 'uitgespeeld' en dan hij betreffende geopolitiek in handen komt van Iran spreekt voor zich maar hij staat er nog steeds.
pi_135755285
Voor een nekschot bij langnek heb je geen oogarts nodig, of toch wel?? :D
pi_135755416
-Rabia Al-Basri
pi_135755641
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:27 schreef firefly3 het volgende:
Is maar wat je neutraal noemt ;).
pi_135756559
Weer een aanslag in Libanon, Zuid-Beiroet (Hizbullah stronghold). Tot noch toe 4 doden:
http://www.aljazeera.com/(...)412191942297399.html
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:03:34 #124
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 14:25:46 #125
8781 crew  Frutsel
pi_135758810
quote:
Nou dit:

quote:
'Geen brandstof voor vliegtuig met delegatie Syri'
Het vliegtuig met de delegatie van de Syrische regering voor de vredesbesprekingen in Zwitserland staat vast in de Griekse Athene.

De autoriteiten verhinderen dat het nieuwe brandstof krijgt, meldt de Syrische staatstelevisie.
Volgens het Syrische persbureau SANA had het toestel toestemming om door het Griekse luchtruim te vliegen en in Athene te landen om te tanken. Het toestel zou al ruim drie uur aan de grond staan in Athene.
De vredesconferentie begint woensdag in het Zwitserse Montreux.
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 14:26:06 #126
8781 crew  Frutsel
pi_135758827
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:31 schreef Aloulou het volgende:
Weer een aanslag in Libanon, Zuid-Beiroet (Hizbullah stronghold). Tot noch toe 4 doden:
Zie ook:
NWS / Libanon: 'Het land is in crisis' #1
pi_135764301
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 02:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hater
Er is weinig hatelijk aan die post.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:02:36 #128
365082 IPA35
Patriarch
pi_135765299
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:31 schreef Aloulou het volgende:
Gelijk weer burgers aanvallen :') .
  dinsdag 21 januari 2014 @ 18:39:36 #129
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135769022
Ik hoop dat er nog iemand reageert.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 18:41:52 #130
365082 IPA35
Patriarch
pi_135769124
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:39 schreef Baklava95 het volgende:
Ik hoop dat er nog iemand reageert.
Rustig aan, Abu Bakr.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 18:51:24 #131
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135769504
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:41 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Rustig aan, Abu Bakr.
Ik wacht vooral op antwoord van De_Ilias.
pi_135769612
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:51 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik wacht vooral op antwoord van De_Ilias.
Op wat? Die jongen is helemaal doorgedraaid met zijn ISIS liefde. Maar dat zal wel weer overwaaien, want de taktiek van het Iraakse leger is veranderd tegenover ISIS. Shoot to kill, ze gaan niet meer mensen aanhouden en oppakken.

Er moet meer samenwerking komen met de Syrische inlichtingen hier over, al zullen ze elkaar ook niet 100% vertrouwen.
pi_135769741
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:54 schreef Peunage het volgende:

[..]

Op wat? Die jongen is helemaal doorgedraaid met zijn ISIS liefde. Maar dat zal wel weer overwaaien, want de taktiek van het Iraakse leger is veranderd tegenover ISIS. Shoot to kill, ze gaan niet meer mensen aanhouden en oppakken.

Er moet meer samenwerking komen met de Syrische inlichtingen hier over, al zullen ze elkaar ook niet 100% vertrouwen.
Het is nogal lachwekkend dat het Iraakse leger niet direct die mentaliteit had.
pi_135769849
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:41 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Rustig aan, Abu Bakr.
wtf ipa _O-
pi_135769965
http://www.swissinfo.ch/e(...)ks.html?cid=37781374

Ondanks dat ik van mening ben dat vrouwen niet horen te vechten, heb ik hiervoor erg veel respect.

_O_
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:04:27 #136
365082 IPA35
Patriarch
pi_135770074
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:59 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

wtf ipa _O-
Volgens mij noemde iemand hem al eerder zo.
pi_135770083
http://www.dailynewsegypt(...)t-hezbollah-kills-4/

De varkentjes hebben weer van zich laten horen met een autobommetje....
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:09:03 #138
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135770322
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:54 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik wou hem vragen of hij het ook goed vond dat die hond Saddam "Soennitische" Koerden heeft vergast (182.000) in totaal.

1. hij doet takfir op echt alle sjiieten. :') :') (Zelfs ik ben niet zo radicaal :') :') )
2. Hij zei "we miss you Saddam". :') :') :') :') :') :') :')

En is hij een jongen?? Is hij minderjarig ofzo.
pi_135770379
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:09 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik wou hem vragen of hij het ook goed vond dat die hond Saddam "Soennitische" Koerden heeft vergast (182.000) in totaal.

1. hij doet takfir op echt alle sjiieten. :') :') (Zelfs ik ben niet zo radicaal :') :') )
2. Hij zei "we miss you Saddam". :') :') :') :') :') :') :')

En is hij een jongen?? Is hij minderjarig ofzo.
Stop hier is mee, vind jij jezelf dapper om je radicalisme ?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:10:09 #140
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135770383
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:04 schreef theunderdog het volgende:
http://www.dailynewsegypt(...)t-hezbollah-kills-4/

De varkentjes hebben weer van zich laten horen met een autobommetje....
Van mij mogen ze wel Hezbollat aanpakken hoor, laat ze maar lekker elkaar afmaken en onthoofden.

Alleen jammer dat er bij dit soort bomaanslagen veel onschuldigen de dood vinden. :N :N ;( ;( :'( :'(
pi_135770421
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:10 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze wel Hezbollat aanpakken hoor, laat ze maar lekker elkaar afmaken en onthoofden.

Alleen jammer dat er bij dit soort bomaanslagen veel onschuldigen de dood vinden. :N :N ;( ;( :'( :'(
:')
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:11:00 #142
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135770427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Stop hier is mee, vind jij jezelf dapper om je radicalisme ?
Ik zei dat ik Ilias een extremist vond.

Veel mensen beschuldigen mij ook van extremisme en ik zei dat ik niet zo extreem als hem was.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:11:33 #143
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135770454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb medelijden met de nabestaanden en jij vind me raar??? :')
pi_135770550
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:11 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik zei dat ik Ilias een extremist vond.

Veel mensen beschuldigen mij ook van extremisme en ik zei dat ik niet zo extreem als hem was.
Jij hebt je Koerdische cultuur weggegooid om een woestijngodsdienst aan te nemen (zoals heel veel Koerden )...

Buig Koerd.
pi_135770628
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:11 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik heb medelijden met de nabestaanden en jij vind me raar??? :')
Nee, je loopt te lullen over Hezbollah en zegt daarna als een soort spuit 11 "maar wel jammer dat er onschuldige slachtoffers vallen"....

Laat dat nu net de bedoeling zijn van de inteelt terroristen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:19:23 #146
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135770811
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij hebt je Koerdische cultuur weggegooid om een woestijngodsdienst aan te nemen (zoals heel veel Koerden )...

[ afbeelding ]

Buig Koerd.
Dat is de Saoedische vlag. Ik ben geen voorstander van de KSA.

Ik ben eerst Moslim, daarna Sunni en daarna Koerd.

Maar ik ben wel een trotse Koerdische nationalist en kom op voor Koerdische belangen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:20:09 #147
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135770852
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, je loopt te lullen over Hezbollah en zegt daarna als een soort spuit 11 "maar wel jammer dat er onschuldige slachtoffers vallen"....

Laat dat nu net de bedoeling zijn van de inteelt terroristen.
_O- _O-
pi_135770914
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:19 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Dat is de Saoedische vlag. Ik ben geen voorstander van de KSA.

Ik ben eerst Moslim, daarna Sunni en daarna Koerd.

Maar ik ben wel een trotse Koerdische nationalist en kom op voor Koerdische belangen.
Nee, jij bent moslim niet meer niet minder.

Er is niets maar dan ook niets dat je een Koerd maakt. Je bent een Arabier zonder land.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:28:41 #149
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135771220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, jij bent moslim niet meer niet minder.

Er is niets maar dan ook niets dat je een Koerd maakt. Je bent een Arabier zonder land.
Oke met jouw valt er niet te discussiren. Zijn alle Turken en Nederlanders die Moslim zijn ook geen Turken of Nederlanders meer. :') :') :')
pi_135771504
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:28 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Oke met jouw valt er niet te discussiren. Zijn alle Turken en Nederlanders die Moslim zijn ook geen Turken of Nederlanders meer. :') :') :')
Wat een vergelijking.... :')

Het is niet alsof de Koerden vroeger uit volledige vrije wil moslim zijn geworden he. De woestijn-Arabieren hebben dat gewoon goed gedaan.

Jullie (de koerden) moeten strijden om hun eigen taal te mogen spreken dankzij het Arabisme en de daden van bijvoorbeeld Ataturk, en dan durf jij jezelf een trotse moslim te noemen ?

Het is mede dankzij de islam dat jullie als volk geen moer voorstellen..
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:38:29 #151
365082 IPA35
Patriarch
pi_135771751
Deze man komt hard o|O .
pi_135771852
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:34 schreef theunderdog het volgende:
dankzij het Arabisme en de daden van bijvoorbeeld Ataturk
Dus niet islam's schuld, maar de schuld van de vijanden van de islam (Ataturk en Assad's Arabisme).
-
pi_135771907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:40 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dus niet islam's schuld, maar de schuld van de vijanden van de islam (Ataturk en Assad's Arabisme).
De islam was/is een perfect wapen om het Arabisme te verspreiden.
pi_135772333
http://www.sci-tech-today(...)tory_id=11100CE923E6

Wat zullen ze hiermee nu precies willen bereiken ? Ja, informatie verkrijgen , maar wat voor informatie hopen ze te vinden ?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:26:28 #156
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135774472
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:15 schreef waht het volgende:

[..]

Ja maar dat gebeurde onder democratische controle, en was juridisch gezien geen oorlogsmisdaad. Niet voldoende althans.
Ik ben het met je eens dat het voor 9 jarige Achmed zonder armen een zeer belangrijk onderscheid is. Je moet er niet aan denken wat er was gebeurd als hij zijn armen niet tijdens een bruiloft had verloren maar in een donker hol van Assad. Trouwens de meneer die een filmpje met daarop een oorlogsmisdaad (schieten op hulpverleners) aan de wereld liet zien is een paar jaar gemarteld en word nu vervolgd tegen het feit in dat hij moest zweren om misdaden bekend te maken toen hij militair werd.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:44:45 #157
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_135778426
Rojava heeft volledige autonomie uitgeroepen.
Guilty as changed.
The Best of Seor Chang --- Part II
pi_135778808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:44 schreef Senor__Chang het volgende:
Rojava heeft volledige autonomie uitgeroepen.
Daar gaan ze toch niet lang van kunnen genieten.
pi_135778969
En hier de beelden. Koerdische autonomie in Syrie uitgeroepen!

.....daar gaan de Turken ff wat ISIS-lui op af sturen...stelletje dwarsliggende separatistische Koerden ~O>

Biji Koerdistan! Mooie beelden....volgens mij heb ik ergens een Koerdische voorvader :{ Ik geniet van deze beelden en eenheid!
pi_135779238
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:53 schreef Aloulou het volgende:

.....daar gaan de Turken ff wat ISIS-lui op af sturen...stelletje dwarsliggende separatistische Koerden ~O>

Biji Koerdistan! Mooie beelden....volgens mij heb ik ergens een Koerdische voorvader :{ Ik geniet van deze beelden en eenheid!
Video stopt net als het leuk wordt :{
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:59:00 #161
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135779263
quote:

Maar onze heroische Mujahideen (Peshmerge) gaan natuurlijk gehakt maken van die Khawarij. ~O> ~O>

pi_135779793
quote:

[..]

Jouw psychoanalyse klopt dan ook voor geen meter.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:11:16 #163
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135779882
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:09 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jouw psychoanalyse klopt dan ook voor geen meter.
Hij is weg. :')
pi_135779909
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:11 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hij is weg. :')
Waarheen? Naar Syri?
pi_135779933
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:58 schreef Peunage het volgende:

[..]

Video stopt net als het leuk wordt :{
Het is dan ook een besloten Koerdisch feestje :{w
pi_135779980
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het Arabisme werd alleen niet verspreid middels de Islam, zeker niet het moderne Arabisme.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:13:49 #167
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135780015
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:12 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het is dan ook een besloten Koerdisch feestje :{w
Maar onze heroische Mujahideen (Peshmerge) gaan natuurlijk gehakt maken van die Khawarij. ~O> ~O>

[ afbeelding ]
pi_135780071
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:13 schreef Baklava95 het volgende:

[ afbeelding ]
Ik zie geen vlaggen van Iraaks-Koerdistan in die video. Barzani is op dit moment in Brussel.
-
pi_135780080
quote:

Tering, kon je niet even melden dat het geluid nogal hard staat ? :P

Maar ik kan hier ook gewoon van genieten hoor ?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:16:10 #170
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135780130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een Turk die geniet van PKK-vlaggen. :') :') :') :') :') :') :')

Je landgenoten zouden je vervloeken.
pi_135780272
quote:

[..]

Ik vervloek je, man
pi_135780357
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het Arabisme werd alleen niet verspreid middels de Islam, zeker niet het moderne Arabisme.
Het Arabisme had veel manieren op zich te verspreiden...
pi_135780410
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:16 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Een Turk die geniet van PKK-vlaggen. :') :') :') :') :') :') :')

Je landgenoten zouden je vervloeken.
Ik geniet niet specifiek van die vlaggen.
pi_135780430
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik vervloek je, man
Je denkt dat mij dat uitmaakt ?
pi_135780441
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het Arabisme had veel manieren op zich te verspreiden...
Ze deden het op eenzelfde manier als de Ottomanen/Turken. Enige verschil is dat de Ottomanen niet lang genoeg de dienst uit konden maken om hun cultuur en taal op te leggen. Uitzonderingen daargelaten. Oftewel, de woestijnvolkeren hebben dat slimmer aangepakt dan de Turkies.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135780555
quote:
Zwijg lan. Jij bent turk, jij zou klappen moeten krijgen omdat je hiervan geniet :{w
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:25:43 #177
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135780707
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:23 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Zwijg lan. Jij bent turk, jij zou klappen moeten krijgen omdat je hiervan geniet :{w
Ja alleen ik mag ervan genieten als echte Koerd. :( :( })
pi_135780859
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
Ze deden het op eenzelfde manier als de Ottomanen/Turken. Enige verschil is dat de Ottomanen niet lang genoeg de dienst uit konden maken om hun cultuur en taal op te leggen. Uitzonderingen daargelaten. Oftewel, de woestijnvolkeren hebben dat slimmer aangepakt dan de Turkies.
Naar mijn weten hebben de Ottomanen in ieder geval in Moslimgebieden nooit het Ottomaans aan de (niet-Turkse) bevolking verplicht opgelegd en andere talen verboden. Arabisme stond bekend om deze streek, best voorbeeld is die langnek in Damascus die zijn paleis al 3 maanden lang niet meer uitkomt en die het Koerdisch verboden had als trouwe aanhanger van het arabisme.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:29:25 #179
365082 IPA35
Patriarch
pi_135780940
Kunstmatige landen hebben vaak een beperkte houdbaarheidsdatum... Dat bewijst de geschiedenis nu eenmaal.

Overigens roepen ze autonomie uit, geen onafhankelijkheid.

En trouwens, iedereen die denk dat dit conflict gaat aflopen zonder een of andere vorm van autonomie voor de Koerden is naef.
pi_135781024
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:28 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Naar mijn weten hebben de Ottomanen in ieder geval in Moslimgebieden nooit het Ottomaans aan de (niet-Turkse) bevolking verplicht opgelegd en andere talen verboden. Arabisme stond bekend om deze streek, best voorbeeld is die langnek in Damascus die zijn paleis al 3 maanden lang niet meer uitkomt en die het Koerdische verboden had als trouwe aanhanger van het arabisme.
Ik denk dat ze daar in de omgeving van Turkije heel anders over denken. Maar goed, wat jij nu aanhaalt was mijn punt ook niet. Mijn punt was dat het Arabisme nu juist weinig van doen heeft met de Islam, terwijl theunderdog stug religie erbij wil betrekken.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:31:14 #181
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135781044
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:
Kunstmatige landen hebben vaak een beperkte houdbaarheidsdatum... Dat bewijst de geschiedenis nu eenmaal.

En trouwens, iedereen die denk dat dit conflict gaat aflopen zonder een of andere vorm van autonomie voor de Koerden is naef.
^O^ ^O^

Die zijn inderdaad naef. :Y

SPOILER
pi_135781243
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk dat ze daar in de omgeving van Turkije heel anders over denken. Maar goed, wat jij nu aanhaalt was mijn punt ook niet. Mijn punt was dat het Arabisme nu juist weinig van doen heeft met de Islam, terwijl theunderdog stug religie erbij wil betrekken.
Hij gaf volgens mij aan dat Islam leidt tot arabisering, niet het arabisme als politiek ideologie die pas na het kolonialisme echt aan de macht kwam in veel landen van de Arabische wereld. En dat met het aannemen van de Islam veel volkeren met de tijd gearabiseerd zijn lijkt met vrij duidelijk als mede-Maghrebijn. Of dat door de Islam direct komt is een andere vraag, maar als de berbers geen Moslims waren geworden had de kans heel groot geweest dat velen van hen later niet arabischtalig zouden worden.
pi_135781262
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:23 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Stil maar weer.
pi_135781313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:25 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ja alleen ik mag ervan genieten als echte Koerd. :( :( })
Noord Syri is aan het wachten op je.
pi_135781402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:28 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Naar mijn weten hebben de Ottomanen in ieder geval in Moslimgebieden nooit het Ottomaans aan de (niet-Turkse) bevolking verplicht opgelegd en andere talen verboden. Arabisme stond bekend om deze streek, best voorbeeld is die langnek in Damascus die zijn paleis al 3 maanden lang niet meer uitkomt en die het Koerdisch verboden had als trouwe aanhanger van het arabisme.
2
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:36:49 #186
365082 IPA35
Patriarch
pi_135781414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:31 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

^O^ ^O^

Die zijn inderdaad naef. :Y

Maar pas op, de Turken mogen het niet horen. :X
Alsof zij wat te zeggen hebben over Koerden in Syri.
Laten zij zich maar druk gaan maken om de recente opleving van "onturkse" voornamen in Diyarbakır of zo.
pi_135781451
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:

De Koerden krijgen zeker een autonomie, maar ze gaan er niet lang van genieten zoals ik al zei.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:38:32 #188
365082 IPA35
Patriarch
pi_135781530
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De Koerden krijgen zeker een autonomie, maar ze gaan er niet lang van genieten zoals ik al zei.
Dat betwijfel ik.

Ik denk dat wanneer de rebellen verslagen zijn niemand zin heeft om te gaan vechten tegen de Koerden voor een vervlogen arabiseringsdroom.
pi_135781569
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:34 schreef Aloulou het volgende:
Hij gaf volgens mij aan dat Islam leidt tot arabisering, niet het arabisme als politiek ideologie die pas na het kolonialisme echt aan de macht kwam in veel landen van de Arabische wereld. En dat met het aannemen van de Islam veel volkeren met de tijd gearabiseerd zijn lijkt met vrij duidelijk als mede-Maghrebijn. Of dat door de Islam direct komt is een andere vraag, maar als de berbers geen Moslims waren geworden had de kans heel groot geweest dat velen van hen later niet arabischtalig zouden worden.
Daar vergis jij je dan lelijk in, want ook vandaag de dag zijn veel Berbers niet Arabischtalig, ondanks inmiddels een kleine 900 jaar Islam in de desbetreffende gebieden. En dat geldt ook voor nota bene het grootste islamitische land ter wereld. Sterker nog, een zeer kleine minderheid van de moslims spreekt Arabisch. Het Arabisme is intrinsiek strijdig met de Islam, omdat het nationalisme en cultuur als vertrekpunt neemt.

De stelling van theunderdog dat de Islam zou leiden tot Arabisme (in de moderne zin van het woord) is wat dat betreft al helemaal een lachertje.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135781635
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:38 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.

Ik denk dat wanneer de rebellen verslagen zijn niemand zin heeft om te gaan vechten tegen de Koerden voor een vervlogen arabiseringsdroom.
Dat is het punt juist, de rebellen kun je niet verslaan.

Daarbij is Assad gewoon geen fan van de Koerden. Het arabisme zal nooit verdwijnen helaas.
pi_135781704
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar vergis jij je dan lelijk in, want ook vandaag de dag zijn veel Berbers niet Arabischtalig, ondanks inmiddels een kleine 900 jaar Islam in de desbetreffende gebieden. En dat geldt ook voor nota bene het grootste islamitische land ter wereld. Sterker nog, een zeer kleine minderheid van de moslims spreekt Arabisch. Het Arabisme is intrinsiek strijdig met de Islam, omdat het nationalisme en cultuur als vertrekpunt neemt.

De stelling van theunderdog dat de Islam zou leiden tot Arabisme (in de moderne zin van het woord) is wat dat betreft al helemaal een lachertje.
Dat zei ik niet, maar die bewering is wel een lachertje inderdaad.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:42:25 #192
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135781780
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:38 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.

Als de oorlog doorgaat in Syria kunnen wij gewoon onafhankelijkheid uitroepen en ons verenigen met de Koerden in Irak (die dan misschien ook onafhankelijk zijn).

Irak en Syri zijn dan te zwak om ons weer te heroveren. Iran zal misschien een bondgenoot zijn van ons (omdat we in het Syrische conflict neutraal bleven).

De enige echte dreiging voor ons is dan Turkije.
pi_135781830
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zei ik niet, maar die bewering is wel een lachertje inderdaad.
quote:
Deze quote van je valt niet anders te interpreteren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135781897
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[..]

Deze quote van je valt niet anders te interpreteren.
Koerden zijn van oorsprong niet islamitisch...

Maar ik overdrijf daar natuurlijk ernstig om Baklava een beetje te plagen, ik dacht dat dat ook wel relatief duidelijk was.
pi_135781900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Net als deze quote overigens. Dus je bent niet aan het plagen, je bent onzin aan het lullen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135781907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:40 schreef theunderdog het volgende:
Daarbij is Assad gewoon geen fan van de Koerden.
Als Assad het overleeft, dan wordt ie noodgedwongen een fan van de Koerden, omdat hij weet dat ie in de toekomst weer een Arabisch-soennitisch mes in zijn rug kan verwachten. Dan kun je beter de Koerdische minderheid als bondgenoot behouden.
-
pi_135781947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Koerden zijn van oorsprong niet islamitisch...

Maar ik overdrijf daar natuurlijk ernstig om Baklava een beetje te plagen, ik dacht dat dat ook wel relatief duidelijk was.
Elk volk is van oorsprong 'niet islamitisch'.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135781992
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Elk volk is van oorsprong 'niet islamitisch'.
Flauw, je weet donders goed wat ik bedoel..

Maar goed, dit topic gaat over Syri.
pi_135782060
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Flauw, je weet donders goed wat ik bedoel..

Maar goed, dit topic gaat over Syri.
Zeker, laat je Turks-nationalisme en haat jegens Islam en daarmee gelieerde woestijn-arabieren dan ook achterwege.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135782067
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Net als deze quote overigens. Dus je bent niet aan het plagen, je bent onzin aan het lullen.
Je kan toch wel lezen ?

Ik zeg daar niet dat de islam zo leiden tot het arabisme, ik zeg dat de islam een perfect wapen is om arabisme te verspreiden.
pi_135782073
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
Daar vergis jij je dan lelijk in, want ook vandaag de dag zijn veel Berbers niet Arabischtalig, ondanks inmiddels een kleine 900 jaar Islam in de desbetreffende gebieden.
Libie is 90% Arabischtalig, Tunesie bijna 100%, Algerije zeker 50 en Marokko is de kleine meerderheid ook Arabischtalig....en daarmee zijn de voornaamelijk Noord-Afrikaanse berberbevolkingen dus over de honderden jaren heen sterk verarabiseerd en inmiddels "minderheid in eigen land". En dat is niet alleen door het arabisme of vanaf 1900 pas zo snel gegaan.
Dit lijkt me toch iets dat niet te ontkennen is? Ik geef geen waardeoordeel, noch zeg ik dat dit verplicht hen is opgelegd. De verplichting kwam pas met de komst van natie-staten, het politieke arabisme en het idee dat "een volk een eigen staat moet hebben", en daarmee dus ook "een taal".

quote:
En dat geldt ook voor nota bene het grootste islamitische land ter wereld. Sterker nog, een zeer kleine minderheid van de moslims spreekt Arabisch. Het Arabisme is intrinsiek strijdig met de Islam, omdat het nationalisme en cultuur als vertrekpunt neemt.
Het is niet zwart-wit, dat zeg ik ook niet. Vele niet-Arabischsprekende landen idd. Maar de Soedanezen (Nubiers), Mauretaniers, Tsjaadezen heel veel, velen Midden-Oosterse volkeren als deel van Koerden, oude Egyptenaren/kopten en/of berbers zijn met de tijd gewoon verarabiseerd. Oftewel het Arabisch als moedertaal aangenomen, al ver voor het politieke Arabisme aan de macht kwam. Dit heeft niet (alleen) met de Islam te maken, maar als men geen Moslim werd dan had Arabisch totaal irrelevant geweest voor deze volkeren. Niettemin zijn er andere sterkere factoren aan te wijzen die verkalren waren ene volk wel verarabiseerde (vele berbers bijv) en andere volk veel minder (perzen). En beiden toch Moslim werden.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:47:05 #202
365082 IPA35
Patriarch
pi_135782079
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is het punt juist, de rebellen kun je niet verslaan.
Jawel, of in elk geval ondergronds jagen waardoor het land weer enigszins leefbaar gaat worden.

quote:
Daarbij is Assad gewoon geen fan van de Koerden.
Nee, maar hij zal ze tegemoet moeten komen. Dat gebeurt in feite al.

Zie dit artikel van vorig jaar bijvoorbeeld:

http://rudaw.net/english/kurdistan/14092013

De Syrische regering doet lief tegen de Koerden en de Koerden doen mild tegen het Syrische leger. In Hasaka en Qamishli vechten ze niet. Ook elders eigenlijk niet op enkele incidenten na.

Assad heeft blijkbaar ook zware wapens gegeven aan de Koerden.

quote:
Het arabisme zal nooit verdwijnen helaas.
Niet in Syri zelf nee, maar de makkelijkste optie is om de Koerden wat interne zaakjes zelf te laten regelen. Mensenrechten gezeik opgelost en bovendien wraak tegen Turkije zonder dat hij zijn soldaten de dood in hoeft te jagen tegen een vijand de veel competenter is dan een stel schreeuwende baardmannetjes.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:47:20 #203
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135782093
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:44 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Als Assad het overleeft, dan wordt ie noodgedwongen een fan van de Koerden, omdat hij weet dat ie in de toekomst weer een Arabisch-soennitisch mes in zijn rug kan verwachten. Dan kun je beter de Koerdische minderheid als bondgenoot behouden.
Ik denk dat als er weer een Soennitische-Arabische opstand komt tegen Assad dat we dan beter de kant van de opstandelingen kunnen kiezen.

Anders gaan de Soennitische Arabieren ons als ongelovigen zien en gaan ze ons te grazen nemen.
pi_135782100
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeker, laat je Turks-nationalisme en haat jegens Islam en daarmee gelieerde woestijn-arabieren dan ook achterwege.
_O-

Lange teentjes ?
pi_135782388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:47 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jawel, of in elk geval ondergronds jagen waardoor het land weer enigszins leefbaar gaat worden.

[..]

Nee, maar hij zal ze tegemoet moeten komen. Dat gebeurt in feite al.

Zie dit artikel van vorig jaar bijvoorbeeld:

http://rudaw.net/english/kurdistan/14092013

De Syrische regering doet lief tegen de Koerden en de Koerden doen mild tegen het Syrische leger. In Hasaka en Qamishli vechten ze niet. Ook elders eigenlijk niet op enkele incidenten na.

Assad heeft blijkbaar ook zware wapens gegeven aan de Koerden.

[..]

Niet in Syri zelf nee, maar de makkelijkste optie is om de Koerden wat interne zaakjes zelf te laten regelen. Mensenrechten gezeik opgelost en bovendien wraak tegen Turkije zonder dat hij zijn soldaten de dood in hoeft te jagen tegen een vijand de veel competenter is dan een stel schreeuwende baardmannetjes.
1: Wanneer ze ondergrond gaan, komen ze er uiteindelijk wel weer uit.

Het zijn net ratten. Je hebt toch niet daadwerkelijk de illusie dat een groepering als ISIS te verslaan is?

2: De Syrische regering doet nu nog lief tegen de Koerden ja.

Maar denk jij nu serieus dat dat zo blijft als dit conflict een stuk minder heftig gaat worden ?

3: Jij spreekt over hoe jij het nu ziet...

Maar dit conflict gaat ooit (waarschijnlijk over een 2 a 3 jaar ofzo ) dan richt de Syrische regering zich weer op de Koerden hoor.

Ze gaan de taal niet mogen spreken, ze gaan hun culturen niet duidelijk mogen naleven enz.

Let maar op.
pi_135782529
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:47 schreef Aloulou het volgende:
Libie is 90% Arabischtalig, Tunesie bijna 100%, Algerije zeker 50 en Marokko is de kleine meerderheid ook Arabischtalig....en daarmee zijn de voornaamelijk Noord-Afrikaanse berberbevolkingen dus over de honderden jaren heen sterk verarabiseerd. Dit lijkt me toch iets dat niet te ontkennen is? Ik geef geen waardeoordeel, noch zeg ik dat dit verplicht hen is opgelegd. De verplichting kwam pas met de komst van natie-staten, het politieke arabisme en het idee dat "een volk een eigen staat moet hebben", en daarmee dus ook "een taal".
Onzinnig gebruik van statistiek. Dat iemand Arabisch spreekt, maakt nog niet dat hij of zij geen andere taal, zoals bijvoorbeeld het Berbers zou spreken. Hoeveel procent in die landen spreekt Frans bijvoorbeeld? Je zal dan haast op soortgelijke cijfers komen. Bij daadwerkelijke Arabisering denk ik niet louter aan het spreken aan de Arabische taal, maar ook de verdringing van de oorspronkelijke taal en de oorspronkelijke gebruiken.

En de huidige Arabischtaligheid is nu juist het gevolg geweest van het moderne Arabisme - zoals jij zelf ook al zegt. Dat heeft weinig van doen met de oorspronkelijke overheersing van de Islam in deze gebieden, zoals ik zelf al eerder zei. Immers dat zijn twee tegenstrijdige ideologien. Zoals ik al zei, een overgrote meerderheid van de moslims spreekt helemaal geen Arabisch.

quote:
Het is niet zwart-wit, dat zeg ik ook niet. Vele niet-Arabischsprekende landen idd. Maar de Soedanezen (Nubiers), Mauretaniers, Tsjaadezen heel veel, velen Midden-Oosterse volkeren als deel van Koerden, oude Egyptenaren/kopten en/of berbers zijn met de tijd gewoon verarabiseerd. Oftewel het Arabisch als moedertaal aangenomen, al ver voor het politieke Arabisme aan de macht kwam. Dit heeft niet (alleen) met de Islam te maken, maar als men geen Moslim werd dan had Arabisch totaal irrelevant geweest voor deze volkeren. Niettemin zijn er andere sterkere factoren aan te wijzen die verkalren waren ene volk wel verarabiseerde (vele berbers bijv) en andere volk veel minder (perzen). En beiden toch Moslim werden.
Ik zie niet in hoe dit de stelling of propositie van theunderdog onderbouwt. Dat er bepaalde volkeren zijn geweest die het Arabisch of de Arabische cultuur (mede door o.a. ligging t.a.v. het Arabische schiereiland) hebben overgenomen ontken ik nergens. Zoals ik net ook al aangaf, de Berbers in Marokko spreken ook Arabisch omdat dit nu eenmaal de officiele taal is van het land. De eerste Berber die Arabisch heeft geleerd omdat hij de Islam wil begrijpen moet ik nog tegenkomen. Die mensen aldaar zijn feitelijk helemaal niet bezig met dergelijke dingen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:57:40 #207
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135782663
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzinnig gebruik van statistiek. Dat iemand Arabisch spreekt, maakt nog niet dat hij of zij geen andere taal, zoals bijvoorbeeld het berbers zou spreken. En de Arabischtaligheid is nu juist het gevolg geweest van het moderne Arabisme - zoals jij zelf ook al zegt. Dat heeft weinig van doen met de oorspronkelijke overheersing van de Islam in deze gebieden, zoals ik zelf al eerder zei. Immers dat zijn twee tegenstrijdige ideologien. Zoals ik al zei, een overgrote meerderheid van de moslims spreekt helemaal geen Arabisch.

[..]

Ik zie niet in hoe dit de stelling of propositie van theunderdog onderbouwt. Dat er bepaalde volkeren zijn geweest die het Arabisch of de Arabische cultuur (mede door o.a. ligging t.a.v. het Arabische schiereiland) hebben overgenomen ontken ik nergens. Zoals ik net ook al aangaf, de Berbers in Marokko spreken ook Arabisch omdat dit nu eenmaal de officiele taal is van het land. De eerste Berber die Arabisch heeft geleerd omdat hij de Islam wil begrijpen moet ik nog tegenkomen. Die mensen aldaar zijn feitelijk helemaal niet bezig met dergelijke dingen.
Er zijn gewoon teveel Berbers om te verarabiseren.
pi_135782731
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:47 schreef Baklava95 het volgende:
Ik denk dat als er weer een Soennitische-Arabische opstand komt tegen Assad dat we dan beter de kant van de opstandelingen kunnen kiezen.
Ik heb Assad's kant niet gekozen en ben het ook niet van plan.

quote:
Anders gaan de Soennitische Arabieren ons als ongelovigen zien en gaan ze ons te grazen nemen.
Te zwart-wit. Er zijn verschillende soorten Arabieren en Koerden, er is geen sprake van een monolitisch geheel.
-
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:03:25 #209
365082 IPA35
Patriarch
pi_135783004
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Wanneer ze ondergrond gaan, komen ze er uiteindelijk wel weer uit.

Het zijn net ratten. Je hebt toch niet daadwerkelijk de illusie dat een groepering als ISIS te verslaan is?

2: De Syrische regering doet nu nog lief tegen de Koerden ja.

Maar denk jij nu serieus dat dat zo blijft als dit conflict een stuk minder heftig gaat worden ?

3: Jij spreekt over hoe jij het nu ziet...

Maar dit conflict gaat ooit (waarschijnlijk over een 2 a 3 jaar ofzo ) dan richt de Syrische regering zich weer op de Koerden hoor.

Ze gaan de taal niet mogen spreken, ze gaan hun culturen niet duidelijk mogen naleven enz.

Let maar op.
Je moet wel begrijpen dat Damascus een rationeel handelende partij is, niet een partij die krampachtig vasthoudt aan een starre ideologie of zo.

Zij hadden lang baat bij het doorvoeren van een Arabistische politiek. Waarom?
Dit is de enige seculiere ideologie in het Midden-Oosten! Er is/was geen alternatief voor Syri.
De andere optie is Islamisme op conservatief Soennitische grondslag. Dit is onwerkbaar wanneer er substantile minderheden zijn.

Probleem voor Syri is dat er ook niet-Arabieren wonen.
De Armenirs leven, net als de Turkmenen en de Circassirs verspreidt en vormen niet echt een gevaar.

Damascus heeft goede banden met Yerevan en daarom mogen de Armenirs hun eigen scholen runnen, mogen Armeense teksten in het openbaar etc. etc.

De Koerden zijn lastiger omdat zij geconcentreerd leven in een bepaalde regio, sterke banden hebben met Koerden over de grens en een sterke identiteit hebben. Vandaar de onderdrukking van de Koerdische taal, het niet erkennen van duizenden Koerden als burgers, het deporteren van Koerden en het verhuizen van vele Arabieren naar Koerdisch gebieden.

Maar ja, dit heeft alleen een averechts effect gehad. Nu liggen de kaarten echter anders. Wat is nu de best mogelijke optie die Damascus heeft? De Koerden tot vijand maken?

Nee, nu is het van belang zo veel mogelijk gebieden uit handen van de takfiri's te houden. De YPG bestaat uit redelijk rationele, seculiere mensen waar wel mee te praten valt. Bovendien is het voor Syri zaak om de Turken hard te naaien en de Koerden autonomie geven zou een gemakkelijke optie zijn daartoe.
pi_135783266
Assad is gewoon het laatste stukje faal van het pan-Arabisme. Een ideologie die z'n langste tijd heeft gehad. Ze hebben rozengeur en maneschijn beloofd, maar er niets van gebakken. Of dat nu Saddam was, Assad of Khadaffi.

Het is tijd voor een totaal andere politieke ideologie in die regionen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:11:13 #211
365082 IPA35
Patriarch
pi_135783427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:08 schreef Mutant01 het volgende:
Assad is gewoon het laatste stukje faal van het pan-Arabisme. Een ideologie die z'n langste tijd heeft gehad. Ze hebben rozengeur en maneschijn beloofd, maar er niets van gebakken. Of dat nu Saddam was, Assad of Khadaffi.

Het is tijd voor een totaal andere politieke ideologie in die regionen.
Al sinds de dagen van Hafiz gebruiken ze het Arabisme om de bevolking een beetje verenigd te houden. Zij weten donders goed dat het Pan-Arabisme dood is.
pi_135783621
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
Onzinnig gebruik van statistiek. Dat iemand Arabisch spreekt, maakt nog niet dat hij of zij geen andere taal, zoals bijvoorbeeld het berbers zou spreken.
Ik heb het niet over meerdere talen spreken met die "statistieken" (uit mijn hoofd zijn ze), maar wat de moedertaal is; arabisch of berbers. In Tunesie is men al ver voor 1900 sterk verarabiseerd geweest dat vanaf begin 1800 meer dan 90% al generaties lang alleen het Arabisch als moedertaal had. Libie idem dito overigens. Algerije en Marokko is het enigzins een ander verhaal en minder. Ik kan me een historisch boek herinneren waarin door vroegere historicus werd gesteld "dat de Oost-Marokkaanse stad Oujda (nabij Algerije) al in 1700 verarabiseerd was", de meerderheid sprak er arabisch als moedertaal in tegenstelling tot ooit het berbers. Maar niettemin was Marokko begin 1900 ook al in de meerderheid gewoon Arabischtalig...dus als moedertaal, niet tweetaligheid. Indien ik dat fout heb zet ik het gelijk recht. En indien het correct is is het belangrijk op te merken dat toen het arabisme als politieke ideologie nog niet aan de orde was.

quote:
En de Arabischtaligheid is nu juist het gevolg geweest van het moderne Arabisme - zoals jij zelf ook al zegt. Dat heeft weinig van doen met de oorspronkelijke overheersing van de Islam in deze gebieden, zoals ik zelf al eerder zei. Immers dat zijn twee tegenstrijdige ideologien.
Nee, dat is het niet in de landen die ik opnoemde. Pak maar historische bronnen erbij en je ziet dat in 1900 (ver voor het Arabisme de macht kreeg) al in die landen de meerderheid arabischtalig was en dus verarabiseerd voor die tijd al. Arabisering ging snel omdat men de Islam aannam en Arabisch naast vanuit religieus oogpunt gezien een belangrijke status had ook nog (veel belangrijker in de praktijk) de literaire taal was waarin in men studeerde (leerde schrijven) en wel een wijdvespreid uniform geschrift en taal/grammatica had itt het (versplinterde) berbers in N-Afrika bijv.
pi_135783868
Aloulou, klopt wel hoor. Oujda is van oorsprong een Berberstad, maar nagenoeg iedereen daar praat Arabisch en geen inwoner uit Oujda die je zal horen zeggen dat hij of zij een Berber is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 23:19:30 ]
pi_135783977
De Marokkaanse koppen verraden 1 voor 1 dat het Berbers zijn. Geen druppel Arabisch bloed te zien of te ruiken.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:21:12 #215
365082 IPA35
Patriarch
pi_135783990
Bijna iedereen in Marokko is van oorsprong een berber. Volgende onderwerp...
pi_135784067
Nou vind ik het Arabisch wat Marokkanen spreken vaak niet echt onder de noemer Arabisch vallen... :P
pi_135784129
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:22 schreef Peunage het volgende:
Nou vind ik het Arabisch wat Marokkanen spreken vaak niet echt onder de noemer Arabisch vallen... :P
Toch is het Arabisch en hoor je heel duidelijk dat je met Arabisch te maken hebt. Weliswaar hier en daar anders uitgesproken en klinkers die ingeslikt worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 23:24:08 ]
pi_135784268
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:14 schreef Aloulou het volgende:

Ik heb het niet over meerdere talen spreken met die "statistieken" (uit mijn hoofd zijn ze), maar wat de moedertaal is; arabisch of berbers. In Tunesie is men al ver voor 1900 sterk verarabiseerd geweest dat vanaf begin 1800 meer dan 90% al generaties lang alleen het Arabisch als moedertaal had. Libie idem dito overigens. Algerije en Marokko is het enigzins een ander verhaal en minder. Ik kan me een historisch boek herinneren waarin door vroegere historicus werd gesteld "dat de Oost-Marokkaanse stad Oujda (nabij Algerije) al in 1700 verarabiseerd was", de meerderheid sprak er arabisch als moedertaal in tegenstelling tot ooit het berbers. Maar niettemin was Marokko begin 1900 ook al in de meerderheid gewoon Arabischtalig...dus als moedertaal, niet tweetaligheid. Indien ik dat fout heb zet ik het gelijk recht. En indien het correct is is de conclusie dat toen het arabisme als politieke ideologie nog niet aan de orde was.
Er is nimmer een telling geweest onder de bevolking ten aanzien van het aantal native language speakers. Dat kan ook niet, want dat is een zeer gevoelig onderwerp - en nimmer mag blijken dat Berbers of native language speakers in de meerderheid zijn. Het is dus vrij interessant dat jij nu zelfs met cijfers uit 1700 komt, terwijl anno 2014 er zelfs alleen nog maar schattingen zijn. Ik kan mij haast niet voorstellen dat Tunesie en Libie zo sterk afwijken van Algerije en Marokko in dat opzicht. Daarmee zeg ik niet dat er geen Arabisch voor kwam in deze regionen. Au contraire. Het Arabisch is uiteraard sinds de Arabische overheersing de leidende taal voor handel, politiek en overige zaken. Het tafinagh als geschrift is dan ook naar de achtergrond verdwenen - omdat het in de praktijk geen nut meer had. Het Tamazight bleef echter fier overeind als spreektaal - en is nu zelfs helemaal back into the game. Net als het Tafinagh trouwens.

quote:
Nee, dat is het niet in de landen die ik opnoemde. Pak maar historische bronnen erbij en je ziet dat in 1900 (ver voor het Arabisme de macht kreeg) al in die landen de meerderheid arabischtalig was en dus verarabiseerd voor die tijd al. Arabisering ging snel omdat men de Islam aannam en Arabisch naast vanuit religieus oogpunt gezien een belangrijke status had ook nog (veel belangrijker in de praktijk) de literaire taal was waarin in men studeerde (leerde schrijven) en wel een wijdvespreid uniform geschrift en taal/grammatica had itt het (versplinterde) berbers in N-Afrika bijv.
Nogmaals, ten aanzien van het aantal native speakers zijn er helemaal geen goede bronnen. Zelfs heden ten dagen zijn er geen officile tellingen of betrouwbare cijfers. Ik heb verder nergens gesteld dat het Arabisch of de Arabisering alleen na 1900 of met opkomst van het Pan-Arabisme heeft plaatsgevonden. Wel heb ik gesteld dat a) het Pan-Arabisme strijdig is met de Islam. b) niet kan worden gesteld dat de Islam leidt tot Arabisme.

Verder durf ik te stellen dat met name na 1900 en zeer zeker na de onafhankelijkheid van de Arabische landen - het Arabisme een immense groei heeft meegemaakt. Dat hangt samen met de nationbuilding die destijds plaatsvond in de Arabische landen. De maakbare Arabische eenheid.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135784367
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
Aloulou, klopt wel hoor. Oujda is van oorsprong een Berberstad, maar nagenoeg iedereen daar praat Arabisch en geen inwoner uit Oujda die je zal horen zeggen dat hij of zij een Berber is.
Moet je eerst even nagaan hoeveel er oorspronkelijk uit Oujda komen...Ik moet dan meteen aan Nador denken, waarbij allerlei Casawi's en zelfs mensen uit Layoune en omgeving aanspoelen. Die spreken geen (of een andere soort) Berbers nee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135784391
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Moet je eerst even nagaan hoeveel er oorspronkelijk uit Oujda komen...Ik moet dan meteen aan Nador denken, waarbij allerlei Casawi's en zelfs mensen uit Layoune en omgeving aanspoelen. Die spreken geen (of een andere soort) Berbers nee.
Alles is inmiddels zo gemixt joh!

Je bent Marokkaan?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:29:38 #221
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135784400
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:22 schreef Peunage het volgende:
Ja weet ik. Marokkanen/Algerijnen/Tunesirs/Libirs spreken Dari en dat is eerder een mix van Tamazight(Berbers) en Arabisch.

Maar hoe communiceren Arabieren dan met elkaar Peunage. Spreken jullie dan Standaard-Arabisch ofzo, of is dat alleen een schrijftaal.

En wordt er in jullie media Standaard-Arabisch of Irakees-Arabisch gesproken.

En
pi_135784430
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Alles is inmiddels zo gemixt joh!

Je bent Marokkaan?
Zie je mijn mooie fez niet dan.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:30:46 #223
365082 IPA35
Patriarch
pi_135784450
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:29 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ja weet ik. Marokkanen/Algerijnen/Tunesirs/Libirs spreken Dari en dat is eerder een mix van Tamazight(Berbers) en Arabisch.
Afghanistan is de andere kant op...
pi_135784478
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zie het, ja! 8-)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:32:51 #225
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135784540
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:30 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Afghanistan is de andere kant op...
Nederland is ook de andere kant op.
pi_135784698
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe verklaar jij dat veel Marokkaanse-Nederlanders de Berberse taal niet spreken ?

En dan heb ik het niet alleen over de jongeren, maar ook de ouders daarvan.
pi_135784722
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe verklaar jij dat veel Marokkaanse-Nederlanders de Berberse taal niet spreken ?

Dan ben jij niet echt bekend met de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:37:32 #228
365082 IPA35
Patriarch
pi_135784741
quote:

[..]

Blijkbaar zijn alleen Koerden in staat culturele assimilatie te weerstaan _O- .
pi_135784808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan ben jij niet echt bekend met de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap.
Dat ben ik wel degelijk....

Veel Marokkanen spreken Marokaans-Arabisch met elkaar. Daarbij weten de meeste niets over hun eigen Berberse cultuur.
pi_135784811
quote:

[..]

LOL LOL LOL!

Vrijwel alle Marokkanen hier spreken Berbers.

HAHAHAHAHAHAHAHA!
pi_135784845
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat ben ik wel degelijk....

Veel Marokkanen spreken Marokaans-Arabisch met elkaar. Daarbij weten de meeste niets over hun eigen Berberse cultuur.
Jij leeft echt in je eigen wereldje. Ik kan er niets anders van maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135784862
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

LOL LOL LOL!

Vrijwel alle Marokkanen hier spreken Berbers.

HAHAHAHAHAHAHAHA!
Het is nogal verdacht dat je zo hysterisch reageert ..

Maar kan goed zijn dat jij in een Marokkaanse omgeving zit waar ze nog wel Berbers met elkaar spreken hoor.
pi_135784902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij leeft echt in je eigen wereldje. Ik kan er niets anders van maken.
Jij gaat dus serieus ontkennen dat Arabieren geen grote invloed hebben gehad op Marokko ?
pi_135784930
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is nogal verdacht dat je zo hysterisch reageert ..

Maar kan goed zijn dat jij in een Marokkaanse omgeving zit waar ze nog wel Berbers met elkaar spreken hoor.
Nee hoor, ik woon ergens in het oosten ver van Marokkanen. Ik weet gewoon dat het merendeel hier Berbers spreekt. Iets wat iedereen wel weet, behalve jij dan.
pi_135784952
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij gaat dus serieus ontkennen dat Arabieren geen grote invloed hebben gehad op Marokko ?
Nee, ik ontken dat veel Marokkaanse Nederlanders de Berberse taal niet zouden beheersen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135785051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik ontken dat veel Marokkaanse Nederlanders de Berberse taal niet zouden beheersen.
Het is zoals er Nederlanders zijn die beweren Engels te kunnen, maar wanneer ze het dan daadwerkelijk moeten spreken lijkt het helemaal nergens op..

Als je de gemiddelde Marokkaan vragen stelt over zijn cultuur dan gaat hij/zij nauwelijks iets kunnen antwoorden. Maja, dat komt misschien ook gewoon door de gemiddelde intelligentie... :')
pi_135785179
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:44 schreef theunderdog het volgende:
Het is zoals er Nederlanders zijn die beweren Engels te kunnen, maar wanneer ze het dan daadwerkelijk moeten spreken lijkt het helemaal nergens op..
Jij verstaat alleen helemaal geen Berbers, dus jij weet sowieso niet waar het op lijkt. ;(

quote:
Als je de gemiddelde Marokkaan vragen stelt over zijn cultuur dan gaat hij/zij nauwelijks iets kunnen antwoorden. Maja, dat komt misschien ook gewoon door de gemiddelde intelligentie... :')
Dat zou kunnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135785311
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij verstaat alleen helemaal geen Berbers, dus jij weet sowieso niet waar het op lijkt. ;(

[..]

Dat zou kunnen.
1: Klopt, maar ik ken een Marokkaanse man en die verteld mij wel eens dat hij altijd erg moet lachen als hij de Marokkaanse jeugd berbers hoort spreken... _O-

2: Dat weet ik wel zeker.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:50:48 #239
365082 IPA35
Patriarch
pi_135785330
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:50 schreef theunderdog het volgende:
_O-
pi_135785332
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Klopt, maar ik ken een Marokkaanse man en die verteld mij wel eens dat hij altijd erg moet lachen als hij de Marokkaanse jeugd berbers hoort spreken... _O-

Wat interessant allemaal. Roch et te shed tegne.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135785841
http://www.dailystar.com.(...)t.ashx#axzz2qyywdVa7

Nog een artikel over de walgelijke daden van het Assad regime.
pi_135786162
quote:
Is dat zo boeiend, een onofficiel autonomoom gebied toekennen aan jezelf in een oorlogsland? Doet ISIL ook.
pi_135786199
Baklava wat zijn je vragen precies?
pi_135786206
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:10 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Is dat zo boeiend, een onofficiel autonomoom gebied toekennen aan jezelf in een oorlogsland? Doet ISIL ook.
2

Maar ik maak bepaalde mensen er blij mee. En dat doe ik graag. *;
pi_135786244
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:10 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Inderdaad! Morgen gaan we met 200 man Amsterdam oost uitspreken tot Marokkaans grondgebied, is ongeveer hetzelfde....
pi_135786420
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:10 schreef De_Ilias het volgende:
Baklava wat zijn je vragen precies?
Hij vroeg zich voornamelijk af waarom jij sympathie hebt voor Saddam terwijl hij heel veel soennitische Koerden heeft afgeslacht.
pi_135786510
Saddam was ongelovige hond, maar zijn aanpak op de 12ers was wel om te prijzen. De Geleerden van KSA hebben Saddam ook tot een ongelovige verklaard, zoals Ibn Baaz.
pi_135786738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:11 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Inderdaad! Morgen gaan we met 200 man Amsterdam oost uitspreken tot Marokkaans grondgebied, is ongeveer hetzelfde....
Goede vergelijking.
pi_135786757
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:18 schreef De_Ilias het volgende:
Saddam was ongelovige hond, maar zijn aanpak op de 12ers was wel om te prijzen. De Geleerden van KSA hebben Saddam ook tot een ongelovige verklaard, zoals Ibn Baaz.
Alsof zij dat recht hebben :').
pi_135786850
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:24 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:24 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Hoewel Saddam als een leeuw is gestorven! Dat kan niemand ontkennen, hij is gestorven met de Shahada in zijn mond, daarom zeg ik: Moge Allah hem vergeven.
pi_135787257
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:26 schreef Mutant01 het volgende:
Er is nimmer een telling geweest onder de bevolking ten aanzien van het aantal native language speakers. Dat kan ook niet, want dat is een zeer gevoelig onderwerp - en nimmer mag blijken dat Berbers of native language speakers in de meerderheid zijn. Het is dus vrij interessant dat jij nu zelfs met cijfers uit 1700 komt, terwijl anno 2014 er zelfs alleen nog maar schattingen zijn.
Officiele tellingen niet nee, maar schattingen zijn er al lang. Ik ben nog nooit schattingen tegengekomen die als "redelijke maatstaf" worden aangenomen waarin berbers van meer dan 50% van de Marokkanen een native language/moedertaal is. Men neemt breed aan dat dit varieert van 30 tot 50%.

quote:
Ik kan mij haast niet voorstellen dat Tunesie en Libie zo sterk afwijken van Algerije en Marokko in dat opzicht. Daarmee zeg ik niet dat er geen Arabisch voor kwam in deze regionen.
In deze is een heel groot verschil. Libie ligt sowieso veel dichterbij het Arabische schiereiland en vandaaruit kan je ook makkelijk naar Tunesie doorstoten omdat er weinig moeilijk begaanbaar bergachtig gebied tussen zit. In ieder geval niet zo bergachtig als dat je van Tunesie naar Algerije gaat bijv. Zodoende werden deze twee landen (Tunesie en Libie) snel veroverd in de eerste/tweede invasies van de Arabieren (futuhaat) in Noord-Afrika. Algerije en Marokko (uiterste Westen zoals de naam aangeeft in het Arabisch) kwamen later bij de derde pas als ik het goed heb.
En dan kom je vanuit Tunesie naar Algerije ook bij heel veel moeilijk begaanbaar bergzaam gebied, waar oa veel berbers niet verarabiseerd zijn zoals de Kabyliers hoog in de bergen. Daarnaast waren de berbers in Tunesie & Libie al in de Romeinse tijd en periode sterk verlatiniseerd, of in ieder geval de "elite" en die studeerden. Denk aan Sint Augustus de berber en Christelijke kerkvader uit Tunesie/Algerije die alles in het latijns schreef. Historisch gezien kan je in dit opzicht Libie & Tunesie wel scheiden van Algerije & Marokko, heeft ook met geografische factoren te maken dus die de geschiedenis beinvloed hebben.

quote:
Verder durf ik te stellen dat met name na 1900 en zeer zeker na de onafhankelijkheid van de Arabische landen - het Arabisme een immense groei heeft meegemaakt. Dat hangt samen met de nationbuilding die destijds plaatsvond in de Arabische landen. De maakbare Arabische eenheid.
Dat overdreven Arabisme is zo goed als dood, gelukkig. Want het was een racistische ideologie.
pi_135787271
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:26 schreef De_Ilias het volgende:

Hoewel Saddam als een leeuw is gestorven! Dat kan niemand ontkennen, hij is gestorven met de Shahada in zijn mond, daarom zeg ik: Moge Allah hem vergeven.
Je in een kelder verschuilen?

Wat betekent je username eigenlijk? Toch geen verwijzing naar Homerus?
pi_135787369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:40 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Je in een kelder verschuilen?

Wat betekent je username eigenlijk? Toch geen verwijzing naar Homerus?
Ik zei toch echt: "Gestorven"

Wat betreft de_ilias, dat is gewoon mijn voornaam. (zonder de "de")
pi_135787485
quote:

[..]

[..]

Ik hoop dat er net zo iemand over jou gaat regeren. Inlichtingendiensten 24/7 om je heen, 1 verkeerd woord of zelfs gedachte en je wordt doodgemarteld. Klinkt inderdaad als een held die jij verdient :Y
pi_135787507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:43 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik zei toch echt: "Gestorven"

Wat betreft de_ilias, dat is gewoon mijn voornaam. (zonder de "de")
Ah, ok.
pi_135787626
quote:

[..]

[..]

Zijn legertje stelde alleen niet zoveel voor. ;)

Na de erg "makkelijke" 55.000 (!!) -kunnen die yanks nou nooit es een bescheiden false flag organiseren, vraag je je af- foto's gaat de inval volgen.

De wereld wordt klaargestoomd voor de volgende stap in de totale beheersing van het Midden-Oosten door de USSA (VS + Saudi-Arabi), de bezetting van slangenkuil Syri.

Geen fijn beeld en ik hoop -wellicht tegen beter weten in- op een hard Nederlands LA tegen deelname.
-O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135787648
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:48 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik hoop dat er net zo iemand over jou gaat regeren. Inlichtingendiensten 24/7 om je heen, 1 verkeerd woord of zelfs gedachte en je wordt doodgemarteld. Klinkt inderdaad als een held die jij verdient :Y
Laten we De_Ilias inhoudelijk slachten, Peunage.

Genoeg stof voor. :7

pi_135787745
quote:
15s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zijn legertje stelde alleen niet zoveel voor. ;)

Na de erg "makkelijke" 55.000 (!!) -kunnen die yanks nou nooit es een bescheiden false flag organiseren, vraag je je af- foto's gaat de inval volgen.

De wereld wordt klaargestoomd voor de volgende stap in de totale beheersing van het Midden-Oosten door de USSA (VS + Saudi-Arabi), de bezetting van slangenkuil Syri.

Geen fijn beeld en ik hoop -wellicht tegen beter weten in- op een hard Nederlands LA tegen deelname.
-O-
Bezetting , waar heb jij het over ?
pi_135787997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bezetting , waar heb jij het over ?
Underdog, denk es even verder:

- Afghanistan (bezetting)
- Pakistan (nuttige idioot)
- Irak (bezetting + nuttige idioot)
- Israel (nuttige idioten)
- Egypte (beetje mislukt, maar als het meezit een nuttige idioot)
- Saudi-Arabi (partner in crime)
- Koeweit (nuttige idioten)

Iran, het rijke olie- en vooral ook veel andere grondstoffenrijke land is straks omsingeld. Doorvoerhavens, pijpleidingen, alles onder (in)directe macht van de USSA.

Syri bezetten gaat inderdaad niet makkelijk worden, maar Lockheed Martin produceert hard door en de voorraden stapelen zich op. Na wederom de verkeerde keuzes geboren uit een zieke imperialistische "moraal" zullen ze de slangenkuil inspringen, naieve of net zo immorele andere landen meeslepend.

Nederland in Mali om de Fransen een plezier te doen. Wie zegt dat onze tiepmiep op Defensie niet ook wat ziet in een zelfmoordmissie naar Syri.

"gifgas" werkte niet meer als excuus (historisch toch al gebruikt bij Golfoorlog I), nu "ineens" 55.000 (!) foto's als "bewijsmateriaal".

Ik heb echt ziekelijk veel foto's gemaakt in 10 jaar in zo'n 45 landen... Mijn hele collectie is hooguit 35.000 prentjes.

Hoe kn dit, fysiek, ueberhaupt? :o

Ceasar (welke Arabier geeft zichzelf in godsnaam de "codenaam" met de Engelse spelling van Caesar?) verzamelde wat foto's van 4 jaar oorlog in Syri en dacht niet bij 30.000, zelfs niet bij 49.999, nee bij 55.000 "wat een vreselijk bewind, dat ik daarvoor vecht zeg" en publiceert even alle gemaakte foto's in een chaotisch land.

Wie dit gelooft is gek.

pi_135788126
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Underdog, denk es even verder:

- Afghanistan (bezetting)
- Pakistan (nuttige idioot)
- Irak (bezetting + nuttige idioot)
- Israel (nuttige idioten)
- Egypte (beetje mislukt, maar als het meezit een nuttige idioot)
- Saudi-Arabi (partner in crime)
- Koeweit (nuttige idioten)

Iran, het rijke olie- en vooral ook veel andere grondstoffenrijke land is straks omsingeld. Doorvoerhavens, pijpleidingen, alles onder (in)directe macht van de USSA.

Syri bezetten gaat inderdaad niet makkelijk worden, maar Lockheed Martin produceert hard door en de voorraden stapelen zich op. Na wederom de verkeerde keuzes geboren uit een zieke imperialistische "moraal" zullen ze de slangenkuil inspringen, naieve of net zo immorele andere landen meeslepend.

Nederland in Mali om de Fransen een plezier te doen. Wie zegt dat onze tiepmiep op Defensie niet ook wat ziet in een zelfmoordmissie naar Syri.

"gifgas" werkte niet meer als excuus (historisch toch al gebruikt bij Golfoorlog I), nu "ineens" 55.000 (!) foto's als "bewijsmateriaal".

Ik heb echt ziekelijk veel foto's gemaakt in 10 jaar in zo'n 45 landen... Mijn hele collectie is hooguit 35.000 prentjes.

Hoe kn dit, fysiek, ueberhaupt? :o

Ceasar (welke Arabier geeft zichzelf in godsnaam de "codenaam" met de Engelse spelling van Caesar?) verzamelde wat foto's van 4 jaar oorlog in Syri en dacht niet bij 30.000, zelfs niet bij 49.999, nee bij 55.000 "wat een vreselijk bewind, dat ik daarvoor vecht zeg" en publiceert even alle gemaakte foto's in een chaotisch land.

Wie dit gelooft is gek.
In het. begin heb je gelijk, al kun je discussiren of het echt bezettingen zijn. Maar daarna klinkt dit toch allemaal wel een beetje vergezocht.
pi_135788176
Kwaliteitsjournalistiek van de Volkskrant.

Het Al-Nusra Front
De belangrijkste strijdgroep die slag levert met Assads leger. Het front is volgens westerse mogendheden verbonden aan al-Qaeda.
http://www.volkskrant.nl/(...)en-tegen-Assad.dhtml

quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:14 schreef El_Matador het volgende:
- Irak (bezetting)
De Amerikaanse soldaten zijn eind 2011 vertrokken uit Irak.
-
pi_135788184
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In het. begin heb je gelijk, al kun je discussiren of het echt bezettingen zijn. Maar daarna klinkt dit toch allemaal wel een beetje vergezocht.
Was het niet ook "ver zoeken" naar de "massavernietigingswapens in Irak"?

pi_135788194
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:29 schreef Charismatisch het volgende:
Kwaliteitsjournalistiek van de Volkskrant.

Het Al-Nusra Front
De belangrijkste strijdgroep die slag levert met Assads leger. Het front is volgens westerse mogendheden verbonden aan al-Qaeda.
http://www.volkskrant.nl/(...)en-tegen-Assad.dhtml

[..]

De Amerikaanse soldaten zijn eind 2011 vertrokken uit Irak.
My bad. Blackwater is privaat.

pi_135788198
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Was het niet ook "ver zoeken" naar de "massavernietigingswapens in Irak"?
Wat wil je hiermee zeggen ?

Dat het allemaal een groot complot is ofzo ?
pi_135788239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen ?

Dat het allemaal een groot complot is ofzo ?
Complot klinkt vreemd, wat bedoel je precies met het woord?

Zeg maar een spelletje Risk door zeer machtige doch zwaar onprofessionele mannetjes (m/v).

pi_135788270
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Complot klinkt vreemd, wat bedoel je precies met het woord?

Zeg maar een spelletje Risk door zeer machtige doch zwaar onprofessionele mannetjes (m/v).
VS is een erg imperialistisch land , en heeft zowaar de macht over heel het midden-oosten (dit is alleen niet direct hetzelfde als bezetten).

En de Arabieren/De golfstaten zijn hun vriendjes vanwege de olie, wanneer de olie op is dan laten ze die Arabieren keihard vallen.

Kortom: ze doen alles uit eigenbelang, zoals elk land. Simpele realiteit, meer moet je daar niet achter zoeken.
pi_135788339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

VS is een erg imperialistisch land , en heeft zowaar de macht over heel het midden-oosten (dit is alleen niet direct hetzelfde als bezetten).

En de Arabieren/De golfstaten zijn hun vriendjes vanwege de olie, wanneer de olie op is dan laten ze die Arabieren keihard vallen.

Kortom: ze doen alles uit eigenbelang, zoals elk land. Simpele realiteit, meer moet je daar niet achter zoeken.
We zeggen hetzelfde, maar het is zeker niet "de Arabieren", maar het Saudische koningshuis.

We zien dezelfde realiteit, dat is verder geen "complot", kan zo weinig met dat woord, maar strategie en geopolitiek.

Wat als de nieuwe dollar aan de olie gekoppeld wordt? Er moet wel genoeg voorhanden zijn om dat mogelijk te maken...

En terwijl de Russen zich erin mengen, bezetten de VS in de tussentijd de Noordpool. Daar waar de echte voorraden liggen.

Laat Nederland wegblijven uit de spaghetti van strijders in Syri. Het is triest, maar men zal het zelf moeten uitvechten daar.

pi_135788375
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

We zeggen hetzelfde, maar het is zeker niet "de Arabieren", maar het Saudische koningshuis.

We zien dezelfde realiteit, dat is verder geen "complot", kan zo weinig met dat woord, maar strategie en geopolitiek.

Wat als de nieuwe dollar aan de olie gekoppeld wordt? Er moet wel genoeg voorhanden zijn om dat mogelijk te maken...

En terwijl de Russen zich erin mengen, bezetten de VS in de tussentijd de Noordpool. Daar waar de echte voorraden liggen.

Laat Nederland wegblijven uit de spaghetti van strijders in Syri. Het is triest, maar men zal het zelf moeten uitvechten daar.
Het klinkt misschien heel egostisch, maar ik vind het allemaal heerlijk !

NAVO - VS he ! :P

Als Arabische landen zich wat hadden ontwikkeld was het misschien andersom geweest.
pi_135788422
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het klinkt misschien heel egostisch, maar ik vind het allemaal heerlijk !

NAVO - VS he ! :P

Als Arabische landen zich wat hadden ontwikkeld was het misschien andersom geweest.
Het is eerlijk imperialistisch.

Heerlijk is het objectief gezien verre van, maar snap je Anschluss met de VS.

Zuid-Amerika blijft door de focus op het Midden-Oosten buiten schot en dat doet de lokale economien veel goeds.

Laat Brazili de VS economisch maar breken, over een jaar of 20. ;( >:)

pi_135788450
quote:
19s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is eerlijk imperialistisch.

Heerlijk is het objectief gezien verre van, maar snap je Anschluss met de VS.

Zuid-Amerika blijft door de focus op het Midden-Oosten buiten schot en dat doet de lokale economien veel goeds.

Laat Brazili de VS economisch maar breken, over een jaar of 20. ;( >:)
Nee, het is erg aannemelijk dat de VS nog heel lang het meest machtig blijft.
pi_135788484
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, het is erg aannemelijk dat de VS nog heel lang het meest machtig blijft.
Met olie wel, zonder olie niet. Heel simpel.

pi_135788510
quote:
12s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met olie wel, zonder olie niet. Heel simpel.
Welnee, VS is kei en kei imperialistisch. Het land bestaat gewoon om te profiteren van andere landen.

Als Saoedi Arabi geen olie meer heeft zoeken ze wel een ander land op.
pi_135788587
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welnee, VS is kei en kei imperialistisch. Het land bestaat gewoon om te profiteren van andere landen.

Als Saoedi Arabi geen olie meer heeft zoeken ze wel een ander land op.
De olieproductie is niet iets wat je eventjes regelt, underdog. Wat als Venezuela besluit ineens minder te leveren?

Rusland is de slapende tijger. De Koude Oorlog is nooit echt afgelopen, ook niet met het "moslims/terrorisme"-rookgordijn van nu.

pi_135788635
quote:
18s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De olieproductie is niet iets wat je eventjes regelt, underdog. Wat als Venezuela besluit ineens minder te leveren?

Rusland is de slapende tijger. De Koude Oorlog is nooit echt afgelopen, ook niet met het "moslims/terrorisme"-rookgordijn van nu.
Je bekijkt het verkeerd. De VS heeft gewoon zodanig veel macht al, dat ze makkelijk kunnen profiteren van andere landen..

Daarbij heeft de VS er ook heel slim aan gedaan om zoveel mogelijk landen afhankelijk van hen te maken.

Nee, denken dat een land als Brazilie economisch machter is dan de VS over 20 jaar is een schattige illusie..
pi_135788672
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bekijkt het verkeerd. De VS heeft gewoon zodanig veel macht al, dat ze makkelijk kunnen profiteren van andere landen..

Daarbij heeft de VS er ook heel slim aan gedaan om zoveel mogelijk landen afhankelijk van hen te maken.

Nee, denken dat een land als Brazilie economisch machter is dan de VS over 20 jaar is een schattige illusie..
Elke macht kan gebroken worden. Juist de grote rijken die op het eind dachten oppermachtig te zijn, faalden.

Wij gaan het nog wel meemaken, een andere machtsverhouding in de wereld. Weg van de VS.

En Europa heeft ook een stel idioten die een superstaat nastreven, een plan dat ook faliekant zal mislukken.

Hybris alom in de wereld.

pi_135788690
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Elke macht kan gebroken worden. Juist de grote rijken die op het eind dachten oppermachtig te zijn, faalden.

Wij gaan het nog wel meemaken, een andere machtsverhouding in de wereld. Weg van de VS.

En Europa heeft ook een stel idioten die een superstaat nastreven, een plan dat ook faliekant zal mislukken.

Dit zou mogelijk zijn als de rest van de wereld niet compleet achterlijk was (ja ik generaliseer, wij hebben het namelijk over landen niet over individuen)...

Nee, de VS zal altijd het meest machtig blijven op militair gebied en Europa zal altijd het beste blijven qua welvaart enz.

Zelfs al zou heel Europa in een ziekelijke zware crisis komen, wij blijven dan nog superieur aan bijvoorbeeld de Arabische landen..

Waarom?: wij zijn instaat om ons te herstellen..
pi_135788758
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:06 schreef theunderdog het volgende:

Waarom?: wij zijn instaat om ons te herstellen..
:D !

Exact datgene wat -logischerwijs- niet het geval is. Juist Niet. Opkomende landen zijn die luxe en welvaart niet gewend en daardoor veel veerkrachtiger en innovatiever.

Juist de grote zwakte van Europa is het achteroverleunen in de status quo. Waarom denk je dat de PVV zo groot is? Allemaal proteststemmen. Er gebeurt nu eenmaal niets meer substantieels. Het is schaven, overhevelen, de tent draaiende houden, op de winkel passen,

Je vergist je lelijk in je kansen op de wereldmarkt. Een beetje iets buiten Europa gezien? Die mensen lopen niet in berenvellen.

pi_135788766
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D !

Exact datgene wat -logischerwijs- niet het geval is. Juist Niet. Opkomende landen zijn die luxe en welvaart niet gewend en daardoor veel veerkrachtiger en innovatiever.

Juist de grote zwakte van Europa is het achteroverleunen in de status quo. Waarom denk je dat de PVV zo groot is? Allemaal proteststemmen. Er gebeurt nu eenmaal niets meer substantieels. Het is schaven, overhevelen, de tent draaiende houden, op de winkel passen,

Je vergist je lelijk in je kansen op de wereldmarkt. Een beetje iets buiten Europa gezien? Die mensen lopen niet in berenvellen.
Allemaal leuk en aardig maar de feiten zijn dat Europa het meest welvaart is op de wereld.

Natuurlijk lopen mensen buiten Europa niet rond in berenvellen , maar wat wil je daar nu mee zeggen ? Ben jij een cultuurrelativist ?
pi_135788777
El_Matador een cultuurrelativist noemen :') ____!
pi_135788789
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:20 schreef IPA35 het volgende:
El_Matador een cultuurrelativist noemen :') ____!

Och, binnen een paar uur van islamofiel naar islamofoob of andersom is me ook wel es gebeurd, ik kijk nergens meer van op.

Underdog, ik raad je sterk aan es in het buitenland te gaan kijken. Of wat, we gaan samen. Seoul ben ik nooit geweest. En wil nu toch wel es een keer hont eten. :9

pi_135788796
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Och, binnen een paar uur van islamofiel naar islamofoob of andersom is me ook wel es gebeurd, ik kijk nergens meer van op.

Underdog, ik raad je sterk aan es in het buitenland te gaan kijken. Of wat, we gaan samen. Seoul ben ik nooit geweest. En wil nu toch wel es een keer hont eten. :9
Ik kom vaak genoeg in het buitenland, maar jij moet. eens wat concreter zijn.

Wat wil je nu zeggen ? Dat ze in andere landen buiten de EU ook ontwikkeling meemaken? zeker en vast..
pi_135788798
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:03 schreef El_Matador het volgende:

En dat terwijl een vriendschappelijk Europa van soevereine natiestaten dat zich ontdoet van het Amerikaanse anker en vrij op en neer beweegt met de golven van deze wereld een enorme welvaart en welzijnsniveau zou kunnen kennen.

We moeten weer het heft in eigen hand nemen, zelf de wereldzeen bevaren op zoek naar rijkdom... En voor onszelf durven op te staan als anderen daar aan in de weg staan.

/verstokte paleo-conservatief modus uit

[ Bericht 5% gewijzigd door IPA35 op 22-01-2014 02:33:56 ]
pi_135788810
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:27 schreef IPA35 het volgende:

[..]

En dat terwijl een vriendschappelijk Europa van soevereine natiestaten dat zich ontdoet van het Amerikaanse anker en vrij op en neer beweegt met de golven van deze wereld een enorme welvaart en welzijnsniveau zou kunnen kennen.

We moeten weer het heft in eigen hand nemen, zelf de wereldzeen bevaren op zoek naar rijkdom... En voor onszelf durven op te staan als andere daar aan in de weg staan.
Mooi gesproken.

Ehh, Syri, wat doen we daarmee? Opdelen in 427537328 stukjes? :')

pi_135788817
Nee. Ik vind alleen dat Syri culturele minderheden moet erkennen en niet moet onderdrukken onder het mom van het Pan-Arabisme.
pi_135788822
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:27 schreef IPA35 het volgende:

[..]

We moeten weer het heft in eigen hand nemen, zelf de wereldzeen bevaren op zoek naar rijkdom... En voor onszelf durven op te staan als anderen daar aan in de weg staan.

/verstokte paleo-conservatief modus uit
Lekkere mastodontenbraai en je wijf sleep je mee waarna je haar grot grondig verkent. Geen Whatsapp maar vette zonsondergangen en hallucinerende paddestoelen.

/verstokte geo-conservatief modus uit

pi_135788824
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lekkere mastodontenbraai en je wijf sleep je mee waarna je haar grot grondig verkent. Geen Whatsapp maar vette zonsondergangen en hallucinerende paddestoelen.

/verstokte geo-conservatief modus uit
_O-
pi_135788826
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mooi gesproken.

Ehh, Syri, wat doen we daarmee? Opdelen in 427537328 stukjes? :')
Waarom zouden we iets met Syri moeten doen ?

Gewoon lekker laten aankloten daar.
pi_135788829
Zeker, wij in Nederland hebben er in elk geval niks mee van doen.
pi_135788831
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:33 schreef IPA35 het volgende:
Zeker, wij in Nederland hebben er in elk geval niks mee van doen.
Inderdaad, ik wil gewoon met wat popcorn kunnen genieten van dit conflict zonder dat Nederland zich er teveel mee gaat bemoeien.
pi_135788833
Ik ben onlangs nog aangehouden in Tunesie, waarom? Omdat ik een baard heb.... nee ik lieg niet! Wat een klote land!!!!
pi_135788841
Nederland moet haar plek erkennen.

Economisch een middel-groot land maar onze militaire en politieke macht zijn ver ondermaats daarmee vergeleken :X .

Doe daar eerst wat aan alvorens andere landen de les te willen lezen.

Net als dat gebitch tegen Rusland, wie denken die kleuters in Den Haag wel dat ze zijn?!
pi_135788843
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Inderdaad, ik wil gewoon met wat popcorn kunnen genieten van dit conflict zonder dat Nederland zich er teveel mee gaat bemoeien.
Op hoeveel van de 55.000 foto's ben je al klaargekomen?

pi_135788845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:35 schreef De_Ilias het volgende:
Ik ben onlangs nog aangehouden in Tunesie, waarom? Omdat ik een baard heb.... nee ik lieg niet! Wat een klote land!!!!
:') _O-
pi_135788848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:36 schreef IPA35 het volgende:

Net als dat gebitch tegen Rusland, wie denken die kleuters in Den Haag wel dat ze zijn?!
Een Groningse Gasreus?

pi_135788852
quote:
8s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op hoeveel van de 55.000 foto's ben je al klaargekomen?
Geen, ik vind het gewoon altijd erg interessant en leuk dit soort conflicten.
pi_135788854
quote:
19s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een Groningse Gasreus?
Vast.
pi_135788855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Genieten van conflicten is niet erg humaan vindt je niet?
pi_135788857
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:36 schreef IPA35 het volgende:

Economisch een middel-groot land maar onze militaire en politieke macht zijn ver ondermaats daarmee vergeleken :X .

Doe daar eerst wat aan alvorens andere landen de les te willen lezen.

2

Het zijn maar homo,s.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')