Klopt, ze beginnen nu pas en lopen daardoor wel wat achter ja.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 01:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Een tijdje geleden waren vrijwel alle Nederlandstalige Islam-boeken salafistische lectuur. Eigenlijk is dat pas echt beetje bij beetje laatste jaren veranderd. Het is dus niet raar dat als Moslims en bekeerlingen die geen Arabisch/Turks kunnen zich in de Islam verdiepen eerst met die boeken en Islam in aanraking komen.
Ga je Engelstalige boeken zoeken dan is dit echter heel anders...omdat dat een wereldtaal is en je dus een veel breder aanbod hebt en daarmee ook andere en meer mainstream soennitische vertaalde boeken.
Jij mist ome Saddam, de baathistische broeder van Assad, dus wat doe je hypocriet?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:25 schreef De_Ilias het volgende:
Maghrebijnse je stelt me teleur, hoe kan een sunniet (wat je bedoelt met praktiseren weet ik eve niet?) nou zeggen dat Assad de oplossing is? Het lijkt me eerder dat je bent beinvloed geraakt door sjietisch propaganda! En of je doet je voor alsof je een sunniet bent, maar in werkelijkheid ben je gewoon een Ayatollah (Ayatoshaytaan) aanbidder?!
Ik heb niks met Saddam, maar zijn vijandigheid en zijn toon jegens de sjiieten is wel iets om te prijzen!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:25 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jij mist ome Saddam, de baathistische broeder van Assad, dus wat doe je hypocriet?
Ik heb het niet zo op haters knul..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:27 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik heb niks met Saddam, maar zijn vijandigheid en zijn toon jegens de sjiieten is wel iets om te prijzen!
Iedereen haat wel iets.... Jij ook....quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo op haters knul..
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:24 schreef Aloulou het volgende:
farce.....moet ik dat nou als allochtoon jou vertellen joh!
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:24 schreef expans het volgende:
Farce is het toch
[..]
Klopt, ze beginnen nu pas en lopen daardoor wel wat achter ja.
En Genève is toch ook niet Geneva?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:24 schreef Charismatisch het volgende:
TS, heb je bewust 'farse' opgeschreven, verwijzend naar Iran?
Effe rechtzetten Ilias, niet onbelangrijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:27 schreef De_Ilias het volgende:
Je kunt als sunniet inderdaad afkeer hebben van extreme groepen in Syrie, zoals ISIS en JN. Dat heb ik ook en is ook acceptabel, maar dan ga je toch niet gelijk kant kiezen voor Sjietische dictatuur? Een Sunniet wahabi leeft liever onder ISIS dan ASSAD! En of anders ben je een liberaal/secularist...?
Ja, moordende engnekkenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:29 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Iedereen haat wel iets.... Jij ook....
Soms Aloulouquote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Effe rechtzetten Ilias, niet onbelangrijk.
Het is makkelijk om alles wat je niet aanstaat af te weren met het woordje "wahabie" of "wahabisme".quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Effe rechtzetten Ilias, niet onbelangrijk.
Wij hanteren niet dezelfde definitie vrees ikquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit blijft gewoon zo doorgaan, rebellen verliezen steun vanuit het Westen, Assad word langzamerhand steeds meer gezien als stabiele factor, media begint ook al om te draaien (Syrisch leger ipv Syrisch Arabisch leger), focus op jihadisten, focus op jihadisten die thuis problemen komen veroorzaken (haha, je 'broeders' vechten tot de dood in Syrië maar jij komt Europa opblazen want infidels, seems legit).
Ze zoeken nu meer steun vanuit de Golf, maarja, de Golfstaten lijken gebouwd te zijn door immigranten uit armere landen, leger stelt vaak niks voor. Ziet er niet goed uit.
Dit is de waarheid, dat weet jij ook heel goed. En voor anderen is het niet onbelangrijk je woorden in dit perspectief te zien. Jij vertegenwoordigt "salafis", oftewel wahabis. Zodat we wel even het verschil zien. En natuurlijk wil jij dan liever een in een andere wahabi-staat/emiraat ipv onder Assad...ISIS en Nusrah zijn immers ook trouwe volgelingen van Muhammed ibn Abdelwahhab en onderwijzen de lokale mensen zijn ideeen. Overigens zijn volgens ISIS en Abdelwahhab's ideeen de Saudische machthebbers afvalligen en taghout...die moeten worden bestreden. Dus of jij echt zo blij wordt van een ISIS-staat?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:32 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het is makkelijk om alles wat je niet aanstaat af te weren met het woordje "wahabie" of "wahabisme".
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:34 schreef expans het volgende:
Mijn reactie als ik als allochtoon een autochtoon verbeterDat blijkt helaas op geen enkele wijze uit die achterlijke "vredesconferentie"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit blijft gewoon zo doorgaan, rebellen verliezen steun vanuit het Westen, Assad word langzamerhand steeds meer gezien als stabiele factor, media begint ook al om te draaien (Syrisch leger ipv Syrisch Arabisch leger), focus op jihadisten, focus op jihadisten die thuis problemen komen veroorzaken (haha, je 'broeders' vechten tot de dood in Syrië maar jij komt Europa opblazen want infidels, seems legit)."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Age ye rooooooozz....quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:24 schreef Charismatisch het volgende:
TS, heb je bewust 'farse' opgeschreven, verwijzend naar Iran?
Ja joh, want een soenniet die pro-Assad is bestaat niet? Lieve Illias, ik ben hoe dan ook toch echt een soenniet hoor.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:25 schreef De_Ilias het volgende:
Maghrebijnse je stelt me teleur, hoe kan een sunniet (wat je bedoelt met praktiseren weet ik eve niet?) nou zeggen dat Assad de oplossing is? Het lijkt me eerder dat je bent beinvloed geraakt door sjietisch propaganda! En of je doet je voor alsof je een sunniet bent, maar in werkelijkheid ben je gewoon een Ayatollah (Ayatoshaytaan) aanbidder?!
Owh ja.. Farsi mocht niet he? Laat staan Farsi/Dariquote:
IB4 Takfir.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja joh, want een soenniet die pro-Assad is bestaat niet? Lieve Illias, ik ben hoe dan ook toch echt een soenniet hoor.
Een vredesconferentie of een UN macht werkt alleen als er unaniem word besloten dat er iets gaat gebeuren, er vervolgens duidelijke afspraken gemaakt worden en dan pas kunnen ze echt optreden. En dat alleen in derdewereldlanden zonder civiele staat, een Syrië is daar nog te sterk voor.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dit blijft gewoon zo doorgaan, rebellen verliezen steun vanuit het Westen, Assad word langzamerhand steeds meer gezien als stabiele factor, media begint ook al om te draaien (Syrisch leger ipv Syrisch Arabisch leger), focus op jihadisten, focus op jihadisten die thuis problemen komen veroorzaken (haha, je 'broeders' vechten tot de dood in Syrië maar jij komt Europa opblazen want infidels, seems legit).
Het stikt van de soennieten die pro-Assad zijn juist,,quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja joh, want een soenniet die pro-Assad is bestaat niet? Lieve Illias, ik ben hoe dan ook toch echt een soenniet hoor.
Nee hoor, ik zou als soenniet toch echt liever onder het regime van Assad willen leven dan onder het juk van salafistische extremisme. Onder het regime van Assad ben je tenminste vrij in je doen en laten en bepaal je zelf hoe jij jouw religie vorm wil geven. Onder het juk van ISIS of FSA heb ik niks meer te willen en al helemaal als vrouw.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:27 schreef De_Ilias het volgende:
Je kunt als sunniet inderdaad afkeer hebben van extreme groepen in Syrie, zoals ISIS en JN. Dat heb ik ook en is ook acceptabel, maar dan ga je toch niet gelijk kant kiezen voor Sjietische dictatuur? Een Sunniet leeft liever onder ISIS dan ASSAD! En of anders ben je een liberaal/secularist...?
Jij beweert een Ash'arie te zijn, terwijl Abu l Hasan al asharie eigenlijk dezelfde leer als imam abdeulwahab heeft! Vooral als je zijn laatste werk "al ibaanah" erbij pakt, dan zie je dat al asharie en imaam abdulwahab veel gemeen hebben betreft de Aqieda! Ik vertegenwoordig niemand hier, ik vertegenwoordig mezelf and that's it! Ik ben een normale moslim en ik noem mezelf geen wahabie of salafie of madgalie of wat dan ook!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:35 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dit is de waarheid, dat weet jij ook heel goed. En voor anderen is het niet onbelangrijk je woorden in dit perspectief te zien. Jij vertegenwoordigt "salafis", oftewel wahabis. Zodat we wel even het verschil zien. En natuurlijk wil jij dan liever een in een andere wahabi-staat/emiraat ipv onder Assad...ISIS en Nusrah zijn immers ook trouwe volgelingen van Muhammed ibn Abdelwahhab en onderwijzen de lokale mensen zijn ideeen.
Is niet mijn postquote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:38 schreef expans het volgende:
[..]
Een vredesconferentie of een UN macht werkt alleen als er unaniem word besloten dat er iets gaat gebeuren, er vervolgens duidelijke afspraken gemaakt worden en dan pas kunnen ze echt optreden. En dat alleen in derdewereldlanden zonder civiele staat, een Syrië is daar nog te sterk voor.
Anders gebeurt er niks. Er zijn genoeg dingen gebeurd waar iedereen moeilijk over deed en later niet eens meer naar omkeek. Het blijft een bureaucratische organisatie met alle nadelen van dien.
Klopt. En Assad zou het niet tot nu nog volgehouden hebben als hij slechts de steun van de alevieten en christenen zou hebben.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het stikt van de soennieten die pro-Assad zijn juist,,
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zou als soenniet toch echt liever onder het regime van Assad willen leven dan onder het juk van salafistische extremisme. Onder het regime van Assad ben je tenminste vrij in je doen en laten en bepaal je zelf hoe jij jouw religie vorm wil geven. Onder het juk van ISIS of FSA heb ik niks meer te willen en al helemaal als vrouw.
Ga nou niet te ver...je was zo goed bezigquote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zou als soenniet toch echt liever onder het regime van Assad willen leven dan onder het juk van salafistische extremisme. Onder het regime van Assad ben je tenminste vrij in je doen en laten en bepaal je zelf hoe jij jouw religie vorm wil geven. Onder het juk van ISIS of FSA heb ik niks meer te willen en al helemaal als vrouw.
Ik voel een godsdienstoorlog aankomenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:39 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Jij beweert een Ash'arie te zijn, terwijl Abu l Hasan al asharie eigenlijk dezelfde leer als imam abdeulwahab heeft! Vooral als je zijn laatste werk "al ibaanah" erbij pakt, dan zie je dat al asharie en imaam abdulwahab veel gemeen hebben betreft de Aqieda! Ik vertegenwoordig niemand hier, ik vertegenwoordig mezelf and that's it! Ik ben een normale moslim en ik noem mezelf geen wahabie of salafie of madgalie of wat dan ook!
Feit is dat ISIS veel islamitische rechten wilt invoeren die conform gaan met de Shari'a! Dat kan jij niet ontkennen, behalve als jij een secularist ben, dan wil je natuurlijk niet leven onder Islamitisch strafrecht, dat zou een nachtmerrie voor je zijn of niet soms?
FSA SNC Kom op, wat is er van over???quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ga nou niet te ver...je was zo goed bezig
FSA valt veel te verwijten maar niet dat ze een expliciete religieuze agenda nastreven, oftewel een tweede soort Talibanemiraat.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik voel een godsdienstoorlog aankomen![]()
![]()
Valt nog te betwijfelen. Je ziet toch vaak dat men na overwinning ineens veranderd en dan zul je zien dat de aap uit de mouw komt. Die risico wil je niet nemen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ga nou niet te ver...je was zo goed bezig
FSA valt veel te verwijten maar niet dat ze een expliciete religieuze agenda nastreven, oftewel een tweede soort Talibanemiraat.
DAT risicoquote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Valt nog te betwijfelen. Je ziet toch vaak dat men na overwinning ineens veranderd en dan zul je zien dat de aap uit de mouw komt. Die risico wil je niet nemen.
Als ik deze post analyseer dan kan ik op de volgende punten komen,quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Haterquote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:44 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Als ik deze post analyseer dan kan ik op de volgende punten komen,
1. Je bent onwetend over de islamitische sunnitische doctrine.
2. Vrijheid van Godsdienst, "وحدة الاديان" is een principe die on-islamitisch is.
3. Er bestaat maar 1 islam en je kan je eigen islam geen vorm geven, dat is gewoon puur afgaan op je eigen begeerten!
4. Een vrouw in de Islam heeft rechten en daar moet ze voldoening inzien, want anders ben je zondig bezig!
5. De Shari'a is voldoende als moslim, wij hebben geen behoefte aan Democratie en andere onzin.
Thanks!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
DAT risico
![]()
![]()
Zo makkelijk te herkennen
![]()
![]()
Waarom kun je je haat niet beperken tot het sjiisme (ideologie) en moet je steeds de sjiieten (mensen) erbij betrekken? Denk je echt dat alle sjiieten religieuze geleerden zijn en weten waar het sjiisme precies voor staat? En alle soennieten zijn per definitie goed omdat ze in naam soennieten zijn? Zie deze video (2:30 min), onwetende 'soennieten' die niet eens weten wie de vier rechtgeleide kaliefen zijn:quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:27 schreef De_Ilias het volgende:
Ik heb niks met Saddam, maar zijn vijandigheid en zijn toon jegens de sjiieten is wel iets om te prijzen!
Bedoel het echt niet rot, maar plaag wel ffquote:
Wees eerlijk en kom ervoor uit dat je je ideeen en hele theologie ophangt aan de boeken van Muhammed ibn Abdelwahhab. En daarmee ben je salafist. Ik snap dat je de benaming "wahabi" niet leuk vindt dus die laat ik voor wat het is voor nu.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:39 schreef De_Ilias het volgende:
Ik vertegenwoordig niemand hier, ik vertegenwoordig mezelf and that's it! Ik ben een normale moslim en ik noem mezelf geen wahabie of salafie of madgalie of wat dan ook!
Feit is dat ISIS schandalige misdaden begaat op allerlei wijzen. Feit is dat alleen mede-salafisten die ook Abdelwahhab volgen gelukkig worden van zo'n staat, alle andere groepen en ook andere mainstream soennieten hebben geen enkele plaats in hun haattheologie. Feit is dat ISIS de echte lieden zijn die de ideeen van Abdul Wahhab uitdragen...met onthoofdingen tot gevolg van vele minderheden enkel en alleen omdat ze sjiet en man zijn. Of omdat ze seculier en "afvallig" zijn. Het is maar goed dat dat wahabisme in Marokko neit aan de macht is en de koning alles strak in de hand houdt. Er zou geen spaan heel blijven van dat prachtige land met zulke neanderthalers.quote:Feit is dat ISIS veel islamitische rechten wilt invoeren die conform gaan met de Shari'a! Dat kan jij niet ontkennen, behalve als jij een secularist ben, dan wil je natuurlijk niet leven onder Islamitisch strafrecht, dat zou een nachtmerrie voor je zijn of niet soms?
Sjiiten zijn geen moslims, Joden en Christenen hebben meer rechten en zijn veel beter dan Sjiieten. Het klopt dat da'wah bij onwetende sjieten belangrijk is, dat gebeurt ook.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:45 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waarom kun je je haat niet beperken tot het sjiisme (ideologie) en moet je steeds de sjiieten (mensen) erbij betrekken? Denk je echt dat alle sjiieten religieuze geleerden zijn en weten waar het sjiisme precies voor staat? En alle soennieten zijn per definitie goed omdat ze in naam soennieten zijn? Zie deze video (2:30 min), onwetende 'soennieten' die niet eens weten wie de vier rechtgeleide kaliefen zijn:
Zulke onwetende sjiieten bestaan er ook. Is het niet beter om da'wah bij hen te doen i.p.v. hen af te slachten? Waarom kun je wel vriendelijk doen tegen joden, christenen, boeddhisten, hindoes, atheïsten, maar draai je door wanneer het op de sjiieten aankomt?
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wees eerlijk en kom ervoor uit dat je je ideeen en hele theologie ophangt aan de boeken van Muhammed ibn Abdelwahhab. En daarmee ben je salafist. Ik snap dat je de benaming "wahabi" niet leuk vindt dus die laat ik voor wat het is voor nu.
[..]
Feit is dat ISIS schandalige misdaden begaat op allerlei wijzen. Feit is dat alleen mede-salafisten die ook Abdelwahhab volgen gelukkig worden van zo'n staat, alle andere groepen en ook andere mainstream soennieten hebben geen enkele plaats in hun haattheologie. Feit is dat ISIS de echte lieden zijn die de ideeen van Abdul Wahhab uitdragen...met onthoofdingen tot gevolg van vele minderheden enkel en alleen omdat ze sjiet en man zijn. Of omdat ze seculier en "afvallig" zijn. Het is maar goed dat dat wahabisme in Marokko neit aan de macht is en de koning alles strak in de hand houdt. Er zou geen spaan heel blijven van dat prachtige land met zulke neanderthalers.
Echt hoor..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:47 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Sjiiten zijn geen moslims, Joden en Christenen hebben meer rechten en zijn veel beter dan Sjiieten. Het klopt dat da'wah bij onwetende sjieten belangrijk is, dat gebeurt ook.
Rook smakelijkquote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:47 schreef arjan1112 het volgende:
Syrie onder Assad vrij ?
Nou behalve voor communisten, leden van de moslimbroederschap, homo's , Syrier's die naar het buitenland willen, journalisten en internetgebruikers...
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Syria
Waarom kan ik dan gewoon communiceren met mensen in Damascus (over politiek en de oorlog)?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:47 schreef arjan1112 het volgende:
Syrie onder Assad vrij ?
Nou behalve voor communisten, leden van de moslimbroederschap, homo's , Syrier's die naar het buitenland willen, journalisten en internetgebruikers...
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Syria
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |